Shabro

اولين تانك ها در ايران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

برای اینکه اصلا جنگی نشد!

گروهانشون بدون اب و غذا رها میشه وسط جاده ... مازندی میخواد بره با پول خودش غذا بخره یهو یه موتورسوار میاد میگه دستور خلع سلاح و ترک مخاصمه دادن!

بعد اینم میگه فتبارک الله!

بعد میدونی چی میشه؟! موتورسواره از شدت خوشحالی! یهو جاده رو بد می پیچه و می افته و گردنش میشکنه!

مازندی تو گزارشش نوشت: گروهان ما بدون هیچ اسیبی بازگشت و تنها یک کشته اونم بر اثر بی دقتی پیک موتورسوار بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اجازه از دوستان ادامه تاپیک رو من می زارم .

اولین تانک ایرانی تانک Renault FT ساخت چکسلواکی است . این تانک مجهز به یک قبضه مسلسل 8mm بوده و در سال 1924 تحویل ایران شده .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/RenaultFT.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

خيلي جالب شد. مصطفي جان عكسها رو از كجا اوردي؟ كاش يه توضيح كوتاه در مورد اين تانك ميزاشتي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تانک بعدی که تحویل ایران شد تانک CKD PI ساخت چکسلواکی بود . از این تانک 74 عدد در ابتدا به صورت نمونه و آزمایشی ساخته شد که تماما به شاه ایران به عنوان هدیه داده شد این هدیه به شدت شاه ایران رو تحت تاثیر قرار داده و قرار داد سنگینی برای خرید مدل های بعدی بست . ( ببخشیدا ولی ببینین چجوری یه نفر رو خرش میکردن ، با چنتا تانک اونم مدل آزمایشی )
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/PI-Tancikvz33.jpg[/img]
مشخصات
خدمه : 2 نفر
موتور : Praga 4cyl water cooled 1950cc 30hp
سرعت در جاده : 35 کيلومتر برساعت
وزن:2.3 تن
طول:2.7متر
عرض:1.75متر
ارتفاع: 1.45متر
برددر جاده : 100 کیلومتر
سلاح : 2x Light ZB vz.26 MG
حداقل و حداکثرزره:4-12 ميليمتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام

خيلي جالب شد. مصطفي جان عكسها رو از كجا اوردي؟ كاش يه توضيح كوتاه در مورد اين تانك ميزاشتي.[/quote]

دیدم دوستمون ادامه نداد گفتم من ادامشو بدم . قبلا رو هاردم عکسارو داشتم . :lol:
یه سرچی میزنم ببینم برا این تانک چیزی گیر میاد یا نه . :?
این عکس هایی که می زارم به جزء عکس اولی مربوط به تانک ها ی خود ایرانه :lol:
با اجازه دوستان ادامه تانک هارو فردا بزارم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطمئنی عکس دوم ماله ایرانه!؟

بعدم اون مدیر عزیزی که نوشته منو یه کمی ویرایش کرد و لفظ شهید رو پاک کرد (که حدس میزدم گیر بدین بهش!)

دوست خوبم مازندی نوشته بود کشته اما بنده نوشتم شهید چون هرکسی در ایران در زمان جنگ به هر دلیلی بمیره شهید محسوب میشه به خصوص اگر سر خدمت باشه

این عقیده ی بنده هست و بعید میدونم توی دین هم مشکلی داشته باشه .... ما که کشته های غزه رو میگیم شهید .... اینم روش....

شاید گیر به شاهنشاهی بودنش باشه که به نظرم بازم دلیل خوبی نیست ... چون شهید شیهده ...

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]در بین 2 جنگ جهانی ساختن تجهیزات نیروی زمینی شکل فعالانه ای پیدا کرد . در این بین ایران در جستجوی خودرو های زرهی بود . بین سال های 41-1931 ایزان بیش از 30000 تفنگ سبک ، حدود 6000 قبضه سلاح سنگین و حدود 350 عدد توپ از مدل های مشهور خریداری کرد . ایرانبرای خرید خودروهای زرهی تاتک های CKD AH-IV و TNH چکسلواکی را انتخاب کرد . ایران در ابتدا 50 عدد تانک TNH سفارش داد . خرید ایران در ماه اوت 1936 انجام شد . اولین محموله ایران که توسط کشتی حمل می شد در مه سال 1937 وارد ایران نشد . بعد ها حدود 300- 100 عدد تانک سفارش داده شد . [/align]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Ira-TNH-P.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Ira-TNH-drawing.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Ira-TNH.jpg[/img]
خدمه : 4 نفر
موتور : Praga TN100 4cyl wather cooled 7940cc 100hp
سرعت در جاده : 38 کيلومتر برساعت
وزن:8.2 تن
طول:4.051متر
عرض:2.08متر
ارتفاع: 2.3متر
برددر جاده : 200 کیلومتر
سلاح : 3.7cm Skoda A4 BETA; 2 x ZB vz.35 MG
حداقل و حداکثرزره:8-15 ميليمتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شاه ایران مدل هایی دیگر کمپانی CKD چکسلوواکی را خریداری کرد این تانک ها شهرت خود را در ایران به اثبات رساندند . این تانک همچون مدل TNH یک تانک منحصر به فرد بود . این تانک توسط CKD ساخته شده بود . توپ اصلی آن از مدل های Skoda گرفت شده بود و مسلسل آن از مدل های ZB .

عکس ها در سایز متوسط گذاشته می شو . برای بزرگ دیدن عکس ها که خودتون می دونید باید چه کار کرد . :lol:
تقدیم به آرمانی عزیز :?
normal_Ira-AHIV-P.jpg

normal_AH-IV-iranianprototype.jpg

normal_AH-IV-e.jpg

normal_AH-IV-d.jpg

normal_AH-IV-c.jpg

normal_AH-IV-a.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالب بود مصطفی جانو عکسها جدید بودن.

زمانی که دنیا داشت به سمت تسلیحات سنگین میرفت به ایران تانکچه های بی ارزش اروپایی رو قالب کردن! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفي جان سلام

شاهكار كردي. اونقدر از ديدن اين تصاوير خوشحال شدم كه حد نداره. متاسفانه منابع بسيار كمي در مورد تسليحات در دهه هاي گذشته در فرومهاي ايراني داريم. جاي افتخار هست كه كاربري چون شما در تاپيكي كه متعلق به خودش نيست اينطور تلاش ميكنه. موفق باشي عزيز.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کمپانی American La France تانک TK-6 را در سال 1933 به سفارش ایران ساخت . ( نامی که ایران برای تانک انتخاب کرده بود ناشناخته ماند و این نام رسما در سال 1934 پذیرفته شد ) . این سلاح می توانست هم به سمت جلو و هم عقب حرکت نماید و در هر دو جهت راننده آن را کنترل نماید . قدرت هر یک از چرخ ها می توانست توسط یک زنجیر جلوبرنده منتقل شود . این تانک مجهز به 4 چرخ مستقل بادی بود . علاوه بر آن دارای 2 لاستیک زاپاس نیز بود که در اطراف تانک سوار شده بود .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/IranTK-6.jpg[/img]

خدمه : ?
موتور : 240 hp American la France
سرعت در جاده : ?
وزن:10.4 تن
طول: "5.'15
عرض: '6
ارتفاع: "5.'8
برددر جاده : ?
سلاح : 37mm cannon; 2 x MG
حداقل و حداکثرزره:6-10 سانتیمتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه مصطفي عزيز. عكسها و مطالب بسيار جالب هستند. ولي اين اخري اطلاعات زيادي ازش منتشر نشده. )

اين لوله اي كه اززير برجك زده بيرون چي هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خودرو به منظور محافظت از نیرو ها ، کنترل شورش و عمليات ضد اغتشاش و دیگر عملیات شبه نظامی در سال 1935 ساخته شد . این خودرو دارای طراحی متفکرانه و قابل اطمینانی بود . اما برای صفوف خط مقدم و درگیری تن به تن طراحی نشده بود .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/uslt-MarmonHerringtonCTL1.jpg[/img]

خدمه : 2 نفر
موتور : Ford Lincoln V12 - 110hp
سرعت در جاده : 30 مایل بر ساعت
وزن:8975 پوند

حداقل و حداکثرزره:6-12 ميليمتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دستت درد نكنه مصطفي عزيز. عكسها و مطالب بسيار جالب هستند. ولي اين اخري اطلاعات زيادي ازش منتشر نشده. )

اين لوله اي كه اززير برجك زده بيرون چي هست؟[/quote]

نمیدونم والا . دوستان متخصص باید نظرشون رو بگن . :oops:
اما من احتمال میدم هواکش باش .. :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.