TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

[center][b]سقوط یک هواپیمای جنگی در بندرعباس [/b][/center]



یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع «اف ‏۴‏» شنبه شب در بندرعباس سقوط کرد‏.

یک منبع آگاه در استانداری هرمزگان در گفتگو با عصرامروز با تایید این خبر، اظهار داشت: این حادثه موجب شهادت خلبان و کمک خلبان این جنگنده شده است‏. ‏

وی در ادامه افزود: این حادثه در فرودگاه بندرعباس و هنگام برخاستن هواپیمای جنگنده به وقوع پیوسته است‏. ‏

این منبع آگاه همچنین برخی شایعات مبنی بر مورد اصابت قرار گرفتن این جنگنده بر فراز خلیج فارس را بی‌اساس اعلام کرد.

http://www.bultannews.com/fa/news/105530/سقوط-یک-هواپیمای-جنگی-در-بندرعباس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا بسه ديگه چقدر از اين هواپيماهاي 5 دهه پيش استفاده مي كنيم ، اينا بايد برن موزه ديگه ، با پرواز دادن اين پرنده ها فقط جون خلبان هاي خودمون رو به خطر مي اندازيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خداوکیلی هر وقت یه خبر خوشحال کننده میشنویم دقیقا پشت بندش یه خبر ناراحت کننده اونم دقیقا تو نیروی هوایی میشنویم!!گویا معادله مستقیمی برقراره :coffee: :coffee:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[sub]واقعا وضعیت نیروی هوایی اسف باره[/sub]
[sub]یعنی سالی نیست که حداقل 10 تاشون سقوط نکنه تازه از طرفی هر روز هم میگن این هواپیماها ظاهرشون مثل گذشته ست ولی بروز شدن اگه اینجوری باشه باید تمام کشورای دنیا اف16 ها شون رو تا ظهور فرج نگهداری کنن بعدشم بگن اینا ظاهرشون مثل گذشته ست ولی بروز شدن اخه این که نشد دلیل[/sub]
[sub]البته من شخصا تو بحث مکانیک و تنش و کرنش زیاد وارد نیستم ولی یه بحثی تو هوافضای هواپیماها داریم بعنوان خستگی سازه که مربوط به هواگردهایی میشه که سالیان متمادی تو سرویس بودن خلاصه این بحث اینه که هر سازه ی هوای یه عمر مفید داره و بعد از اون مدت سقوط یا عدم سقوط اون بستگی به شانش خودتون داره یعنی بعبارتی اون هواپیما عمر خودشو کرده و استفاده از اون دیگه امنیت کافی نداره چون ساختار و سازه هواپیما دچار کشش و خستگی مفرط شده و تحمل انواع تنش های هوایی و شتاب جی و...... رو حین پرواز نداره حالا اگه این هواپیما نظامی باشه که باید از قضا مانورهای زیادی هم بده این دیگه خدا رحم خلبان بیچارش کنه چون یه دفعه دیدین هواپیما تو هوا چند تکه میشه[/sub]
[sub]حالا اوضاع احوال نیرو هوایی ماهم همین جوریه یعنی مثلا همین فانتومی که دیروز سقوط کرده خدا میدونه شاید دهه 50 شمسی توسط شاه خریداری شده بعدش 8 سال متمادی تو شرایط جنگ عملیاتی بوده و خدا میدونه چقدر سورتی پرواز داشته بعدشم از سال 1368 تا همین امسال یعنی چیزی حدود 22 سال مرتب تو پرواز ها و انواع مانورها شرکت کرده تا اخرش هم خودش سقوط کرده هم دخل خلبانش رو اورده[/sub]
[sub]بعبارتی اگه این فانتوم سقوط نمی کرد باید تعجب میکردیم اخه تا چه موقع ما از یه هواپیما باید کار بکشیم تا موقعی که اخرش سقوط کنه مثل الان[/sub]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در عرض يك هفته يك فروند اف-4 و يك فروند ميگ 29 سقوط كرد !!!! :-(

بايد چنتا هواپيما ديگه سقوط كنه و خلبانان ها شهيد بشن تا فكري براي نيروهوايي بكنند !!! :-( :-(
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

عزیز دقیقا بعد از جنگ یک فکرایی برای نیروی هوایی شد ... ولی دشمن خارجی مانع از انجام خرید ها و بروز رسانی ها شده .....
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر جا هم این بحث ها میشه دوستان میگن تا کی باید ازینا استفاده کنیم و ازین حرفا.
خب پس چیکار کنیم ؟ از کجا بیاریم؟ نیست نمیدن هیچ کس نمیده توان ساخت کاملش هم فعلا وجود نداره.
کشور هم نمیتونه بدون نیروی هوایی باشه پس اجبارا چاره ای نیست که ازینا استفاده بشه حتی به قیمت شهادت خلبانان عزیزمون.
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توان ساخت یه جنگنده قابل تو کشور کاملا موجوده درش شکی نکنید
اما موضوع بحث الویتهای نظامی کشوره واقعیت اینه که با توجه به شرایط حاضر بیشتر بودجه صرف بحثهای پدافندهوایی و موشکی میشه البته تو این چندسال یه خورده بنظر میرسه از اهمیت موشکی کم کردن و بودجه اونو تو پدافند هوایی تزریق کردن که خدایی خوبم نتیجه گرفتن تولید سامانه هایی مثل رعد و در اینده باور373 و تور ام ایرانی نمونه های بارزی از این موضوعه شاید بعد از اینکه پدافند رو هم بروز کردن برن سراغ نیرو هوایی و زرهی و.....شاید اگه هر کشوری تو شرایط ایران بود همین سیاست رو دنبال می کرد یعنی اول اسمان کشورش رو امن میکرد بعد میرفت سراغ تولید جنگنده از طرفی خیلی کشورایی که بودجه سرسام اور نفتی دارن اصلا همچین دغدغه هایی رو هم نداشته باشن نمونش عراق خودمونه که همزمان با تحویل اف16 های امریکایی تحویل پدافند روسی رو هم دنبال میکنه اما خب شرایط عراق با ما فرق میکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بیشتر از اون هواپیما اون خلبان و کمک خلبان ارزش داره که الان نیستن
از دید مالی نگاه کنیم هزینه ای که برای اونها شده غیر قابل جبران هستش
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا خلبان هاي اين فانتوم ايجكت نكردند !!

يا اون ميگ29 كه چند روز پيش سقوط كرد چرا خلبان هاي اون هم ايجكت نكردند !!!
:!: :!: :!: :!: icon_idea

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعضیها یه جوری حرف میزنن انگار کل دنیا پشت مرز صف کشیدن به ایران جنگنده بفروشن، بعد ایران ناز میکنه میگه نه دوست دارم همین قدیمیها رو نگه دارم!!!

اعتراض میکنید هم درست اعتراض کنید تورو خدا!
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] ميگ29 كه چند روز پيش سقوط كرد چرا خلبان هاي اون هم ايجكت نكردند !!! [/quote]

[b]این احتمال برای حادثه فالکروم وجود دارد که علت حادثه سکته خلبان بوده است :[/b]

[quote] [b]خلبان قبل از سقوط هیچ مکالمه رادیویی نکرده اعلام هیچگونه نقضی در بخش های هواپیما نکرده هواپیما هم کاملا با نوز به سمت زمین شیرجه رفته و هیچ اقدامی برای ایجکت از هواپیما نشده این گزارش رو بنده یکی از کادر های نیروی هوایی دریافت کردم احتمال سقوط هواپیما و اطلاع ندادن خلبان 90٪ سکته قلبی خلبان هست که هواپیما توی حالت عادی پروازی کلا به سمت زمین شیرجه رفته و با نوز به زمین خورده.[/b]
[b][url="http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php/49075"]منبع[/url][/b] [/quote]

[quote] چرا خلبان هاي اين فانتوم ايجكت نكردند !! [/quote]

[b]زمان و شرایط حادثه به گونه ای بوده که فرصت هر عملی مبنی بر خروج فوری از جنگنده را از خلبانان گرفته است :[/b]

[quote] [b]پرواز FORMATION بوده که برای عمل نشستن از روی باند گذر کردند و بعد از BREAK کشیدن(مانوری برای جدا شدن و سمت عوض کردن هواپیما از دسته پروازی) و چرخیدن به DOWNWIND هواپیما دچار مشکل شده و قبل از اینکه به اجکت برسند و از انجایی که ارتفاع بسیار کمی با زمین داشتند ،هواپیما سقوط کرده و هر دو عزیز به شهادت رسیدند.[/b]
[b][url="http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php/49115"]منبع[/url][/b]
[/quote]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد خرید جنگنده باید عرض کنم که تنها زمانی که ما داشتیم برای خرید جنگنده از سالهای 67 تا 72-71 بود و عملا بعد از اون دیگه چنین فرصتی وجود نداشت. و در این میان هم ایران فقط در بازه زمانی 68 تا 70 خریدهایی رو انجام داد و بقیش هم که اگر برنامه ای وجود داشته به دلیل عدم شرافت کافی در روسیه پرید... و البته دلیل بیشترش به خاطر عدم تمایل خود ایران بود.
در دوران جدید 80 تا 85-86 هم که چنین فرصتی تا حدودی وجود داشت دیدیم که همه ی فرصتها رد شد و کاری صورت نگرفت.
و الان هم که قطعا دیگه نه روسها و نه چینیها هیچ علاقه ای به این ندارن که حتی چوب خشک به ما بِدَن!
البته دلیلی که برای این کار وجود داره اینه که اساسا نیروی هوایی ما قرار نیست بره در مقابل نیروی هوایی متخاصم خارجی بایسته...
بیشتر نقش نیروی هوایی ما مکمل نیروی هوا-فضا و نیروی دریایی سپاه و پدافند هوایی کشور هست.(بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت...میخواید با میگ-29 مقابل رپچر بایستن؟ یا با اف-14 در مقابل حملات نفوذی اف-35 بایستن؟ بالاخره نیروی هوایی همه ی تلاشش رو میکنه اما بدون تجهیزات مناسب که قطعا نمیتونیم از خارج تهیه بکنیمش ، کار زیادی نمیشه کرد. و تا همین جاش هم معجزه هست. البته اگر برنامه های درست و حسابی داشته باشیم میتونیم تا 10 سال آینده این نیروی هوایی رو به نیروی هوایی اول منطقه تبدیل بکنیم که اون هم بودجه ی درست و حسابی میخواد!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من ما میتونستیم خیلی جنگنده های بهتری خریداری کنیم اما متاسفانه به دلایلی که برای عموم ( که بنده هم جزو آنها هستم ) مشخص نیست یک سری خریدهای نه چندان مطلوبی به زعم من انجام شد مثلا بنده یکی از منتقدین خرید جنگنده های اف 7 هستم البته جنگنده ی خوبی است و یکی از دوستان بنده که خلبان این جنگنده هست بنده در مورد این جنگنده خیلی با ایشان صحبت کردم اما به زعم بنده می شد خرید بهتری به جای اف 7 کرد یا به جای میگ های 18 سال کار کرده ی شوروی . حتی گفته میشود که فرانسه در حدود سال 2000 پیشنهادی برای فروش 150 میراژ اف 1 به نیروی هوایی داد که متاسفانه این پیشنهاد پس گرفته شد به زعم بنده اگر بتوانیم با کشورهایی که داعیه دوستی با ما را دارند کنسرسیومی تشکیل دهیم و یک جنگنده ی مشترک بسازیم اینگونه شاید بتوانیم صاحب جنگنده ی جدیدی شویم چون با این اوضاع اقتصادی جهان یک کشور به تنهایی نمیتواند از پس هزینه های ساخت یک جنگنده بر آید مثلا در قبل از انقلاب خیلی از ناوهای نیروی دریایی ما به این شکل ساخته شده اند به نظرم این کار شدنی تر است البته ممکن است گمان این حقیر اشتباه باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]بهترین راه روشی بود که هند برای مشارکت در سوخو و سیستم گلوناس بکار برد[/right]
[right]یعنی از مشکلات مالی روسیه بهترین استفاده رو برد[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.