F14AA

هواگرد جاسوسی الکترونیک توپولف-154 ام.دی ( Tu-154MD)

Recommended Posts

با تشکر

[quote name='F14AA' timestamp='1350934941' post='278416']

[center]بنا به گفته سازنده KZ800 سيستمي قابل نصب برروي هواپيماهاي ميان پيکر و پهن پيکر مي باشد و [b]توانايي تجزيه و تحليل و مکان يابي رادار هاي زميني و رادار کشتي هاي جنگي با فرکانس 1 تا 18 گيگاهرتز را دارد.سيستم مي تواند با اندازه گيري و تجزيه و تحليل دقيق سيگنال هاي راداري اطلاعات شبکه دفاع هوايي، محل فرودگاه ها و آرايش واحد هاي توپخانه دشمن را بدست آورد[/b].
[/quote][/center]

اگر چنین باشد احتمالا با یک سیستم Radio Locating پسیو هواپایه طرف هستیم که در نوع خود بسیار جالب هست . چراکه یکپارچه سازی سامانه های گیرنده با این طیف فرکانسی گسترده روی یک پلتفرم هوایی با انواع و اقسام نویز و لرزشها کار بسیار ارزشمند و مهمی است . اما نکته ای که وجود داره اینه که در صورت استفاده از این سیستم ، حداقل سه هواپیمای ELINT مجهز به آنتن گیرنده ی امواج لازم است تا یک موج منتشر شده (توسط هدف) در دو آنتن مختلف دریافت و با محاسبه ی اختلاف زمانی و فاز بین موج های دریافتی (که اصطلاحا پروسه ی Multilateration نامیده میشه) موقعیت هدف مشخص میشه .

لذا چین انگیزه ی کافی برای عملیاتی کردن هواپیمای دوم و سوم و حتی بیشتر از این مدل را نیز داراست چراکه هرچه تعداد آنتن ها افزایش یابد ، بعد موقعیت یابی هدف نیز اضافه میشود . یعنی برای مثال با 3 گیرنده ، موقعیت 2 بعدی هدف و با 4 گیرنده ی راداری ، موقعیت هدف در فضای 3 بعدی تعیین میشود .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/600px-TDOA_Geometry5B15D.png [/img]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.