ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

عصر ایران- یک نویسنده و فعال سیاسی معروف یهودی که عنوان برنده جایزه صلح نوبل را نیز با خود یدک می کشد در اظهاراتی ادعا کرد: "چنانچه ایران به سلاح های هسته ای دست پیدا کند اولین بمب اتم خود را به سوی تل آویو پرتاب خواهد کرد!"

به گزارش عصر ایران (asriran.com) الی الیزل در جریان کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه تل آویو هشدار داد: "ایران با اولین بمب اتم خود تل آویو در اسرائیل را هدف قرار خواهد داد."

این فعال یهودی که در صدد القای هراس از برنامه هسته ای ایران در میان مخاطبان خود بود، اضافه کرد: "محمود احمدی نژاد دشمن ماست و نباید به وی اجازه داد به قابلیت های هسته ای دست پیدا کند. یک موضوع کاملا روشن و آزاردهنده است و آن اینکه اگر حادثه ای در اینجا (اسرائیل) رخ دهد یهودیان جهان به طور کامل در معرض خطر قرار خواهند گرفت."

الیزل که در سال 1986 برنده جایزه صلح نوبل شده است خطاب به حاضران گفت: "چه اقدامی می توان علیه ضد سامی گری صورت داد؟ علیه تنفر از اسرائیل؟"

این برنده جایزه صلح نوبل ، البته به زرادخانه اتمی اسرائیل و عدم عضویت آن در آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره ای نکرد !

ایران پیش از این هرگونه تلاش برای ساخت سلاح اتمی در جهت استفاده از آن علیه سایر ملت ها را تکذیب کرده است.

براساس این گزارش شیمون پرز رییس جمهور اسرائیل نیز در این کنفرانس به موضوع تامین انرژی برای این رژیم پرداخت و با تاکید بر استقلال اسرائیل از وابستگی به نفت اعراب اظهار داشت: "برای اسرائیل بهتر است به جای تکیه بر نفت اعراب از انرژی خورشیدی استفاده کند."

وی با لحنی طعنه آمیز افزود: "انرژی خورشیدی، عضو اتحادیه عرب نیست و علاوه بر این افزایش بهای نفت به تامین منابع مالی تروریسم کمک می کند."

منبع خبر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس با این حساب ما باید در ضرب المثل هایمان کمی تجدیدنظر کنیم مثلا بگوییم که چاقو بعضی وقتها دسته خودش راهم می برد. :mrgreen: :mrgreen: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه ميزدن كه چه بهتر البته به شرطي كه گردن برنامه هسته اي ايران نندازن. :mrgreen: :mrgreen: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو روز پس از آنکه وزیرخارجه اسرائیل، شرط برقراری صلح با سوریه را دوری جستن این کشور از ایران و گروههای اسلامگرای حزب الله و حماس اعلام کرد، وزیر دفاع سوریه راهی تهران شده و وزیر امورخارجه ایران در آستانه ورود وی، همراه با مسئول دفتر سیاسی حماس در جمع خبرنگاران حاضر شده و به شرط وزیرخارجه اسرائیل واکنش نشان داده است. اسرائیل و سوریه پس از هشت سال گفتگوهایی را به منظور دستیابی به صلح و بازگرداندن بلندیهای جولان به سوریه به صورت غیرمستقیم و با وساطت ترکیه آغاز کرده اند. وزیرخارجه اسرائیل با اینکه ظاهراً در این مذاکرات دخالت مستقیم ندارد اعلام کرده که سوریه برای دست یافتن به صلح باید از ایران و همچنین گروه شیعه حزب الله در لبنان و گروه اسلامگرای حماس که کنترل باریکه غزه را در سرزمینهای فلسطینی در دست دارد دوری بجوید. این در حالی است که اخیراً فاش شده که اسرائیل به صورت غیرعلنی در حال مذاکره با حماس است و مذاکرات میان نمایندگان دو طرف در قاهره، پایتخت مصر جریان دارد. سوریه نسبت به شرط وزیرخارجه اسرائیل موضعگیری رسمی نکرده، هرچند وزیراطلاعات سوریه روز گذشته در گفتگو با تلویزیون الجزیره گفته که روند صلح نیازی به شرط گذاشتن ندارد، شروطی که اسرائیل مطرح کرده پیشتر رد شده و مردم سوریه برای دستیابی به حق خود نیازی به دادن "امتیازات دردناک" ندارند. روزنامه دولتی تشرین در سوریه نیز که بیانگر مواضع حکومت است در سرمقاله امروز خود نوشته که سوریه حاضر نیست بر سر روابط خود با دیگر کشورها با اسرائیل به مصالحه بپردازد. همزمان، ژنرال حسن بن علی ترکمانی، وزیردفاع سوریه در رأس هیئتی راهی تهران شده است. ایران اعلام کرده که وی درباره تحولات اخیر منطقه ای بین المللی، پیگیری توافقات امنیتی و راههای تقویت روابط دو کشور با مقامات ایرانی در تهران به گفتگو خواهد نشست. در آستانه ورود وی، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس که در سوریه مستقر است وارد تهران شده و همراه با منوچهر متکی، وزیر امورخارجه ایران در نشستی خبری در محل وزارت امورخارجه ایران شرکت جسته است. آقای متکی در این نشست به خبرنگاران گفت که خالد مشعل به دعوت وی به تهران شده و پیش از این نشست گفتگوهای مفصلی با او داشته است. با توجه به اینکه وزیرخارجه اسرائیل یکی از شروط صلح با سوریه را قطع حمایت این کشور از حماس اعلام کرده، یکی از خبرنگاران از خالد مشعل پرسید که آیا حماس از مذاکرات سوریه و اسرائیل خطر می کند یا خیر، وی در پاسخ گفت که اطمینان دارد سوریه هیچ افراط و تفریطی در مورد منافع فلسطین روا نمی دارد اما نباید به اسرائیل اطمینان کرد و "اسرائیل ضعیفتر از آن است که گامی علیه سوریه بردارد". وزیر امورخارجه ایران نیز در نشست خبری مشترک با رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که ایران از سوریه برای بازپس گیری بلندیهای جولان حمایت می کند و اسرائیل در شرایطی قرار دارد که مجبور به تخلیه جولان است. http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2008/05/080524_mf_iran_syria.shtml

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله في الاول و الاخر

« يجيل ليفي » استاد دانشگاه اسرائيلي بئرالسبع در پژوهشي درباره تركيب و ساختار ارتش اسرائيل نسبت به ضعف انگيزه يهوديان اشكنازي (يهودي غربي ) در طبقه اول و دوم جامعه اسرائيلي براي پيوستن به ارتش هشدار داد. ليفي در تحقيق خود به نام « تصويري از اوضاع » كه در فصلنامه دانشگاه منتشر شد نوشته است : اين گروه بر خلاف گذشته از آن جهت كه ديگر براي به دست آورن جايگاه حقوق و سرمايه به ارتش نيازي ندارند حاضر به پذيرش خدمت نظامي نيستند.
اين كارشناس در تحقيق خود آورده است كه بررسي هويت قربانيان ارتش درجريان انتفاضه دوم نشان مي دهد كه فرزندان طبقه اجتماعي ديگري غير از طبقه اول و دوم كه شامل مهاجران جديد ساكنان حومه ها و شهرك هاي در حال توسعه (شهركهاي بدون امكانات ) مذهبي ها و مستعمره نشينان مي شوند به تدريج جايگزين فرم سابق ساختار ارتش خواهند شد كه پيشتر از رده هاي اول و دوم جامعه يعني اشكنازي تركيب شده بود. اين در حالي است كه واحدهاي جنگنده اسرائيل كه احتمال كشته شدن آنها بيشتر است از يهوديان آفريقايي امريكاي جنوبي شرق اروپا و كشورهاي منشعب از شوروي تشكيل شده اند.
بر اساس اين تحقيق تنها نظامياني كه براي خدمت داوطلبانه در واحدهاي جنگنده و خط مقدم ارتش اسرائيل اعلام آمادگي كرده اند ساكنان كيبوتس ها (مجتمعهاي مسكوني تعاوني يهوديان ) بوده اند. اين تحقيق مشاركت بي نظير كيبوتس نشينان در ارتش را به تاسيس مدرسه اي لائيك براي آمادگي نظامي مرتبط دانست و آورده است كه 18 تن از ساكنان اين مناطق در جنگ با لبنان كشته شدند . در اين تحقيق آمده است كه 25 درصد از داوطلبان پيوستن به ارتش در سال 1386 از تصميم خود منصرف شده اند و 17 درصد از جوانان نيز خدمت وظيفه 3 ساله خود را بر اساس قانون به پايان نبرده و به نحوي از خدمت گريخته اند .
و در حالي كه « گابي اشكنازي » رئيس جديد ستاد مشترك ارتش به محض انتصاب در اين سمت نام « ارتش ملت » را به نام « نصف ملت » تغيير داد در كتاب « تارهاي عنكبوت » كه پس از جنگ با لبنان منتشر شد آمده است كه ارتش به دليل افزايش طبيعي متدينان اصولگرا كه به بهانه تحصيل ديني در ارتش خدمت نمي كنند با كاهش ميزان نظاميان به خدمت گرفته شده مواجه شده است .
اين كتاب كه نوشته دو روزنامه نگار هاآرتض « عاموس هارئيل » و « آفي سخاروف » است به افزايش معافيت متدينان اصولگرا از خدمت نظامي اشاره كرده و آورده است كه در 5 سال اين آمار از 9 درصد به 11 درصد رسيده است و در صورت ادامه اين وضعيت در سال 1398 ميزان معاف شدگان از خدمت به 40 درصد خواهد رسيد كه 23 درصد آنها از متدينان اصولگرا (يهوديان افراطي ) خواهد بود. اين دو نويسنده گرچه كه براي اطمينان خاطر جامعه صهيونيستي گفته اند كه صحبت از بحران معافيت متدينان مبالغه آميز است ولي گفته اند پديده خطرناك ديگري بعنوان فرار جوانان طبقات سطح بالا از خدمت نظامي رخ نموده است كه خطرناك تر است و مي بينيم كه ساكنان تل آويو مركز سرمايه داران اسرائيل با سهم كمتري از قربانيان در جبهه جنگ مواجه بوده اند.
اين دو نويسنده معتقدند كه تمايل نداشتن طبقه هاي اول و دوم جامعه اسرائيل براي حضور در خط مقدم باعث فقدان ذخيره كيفي در ارتش شده و گذشته از آن ارتش هماهنگي قوا را از دست داده و با داشتن تنها يك پشت جبهه معمولي « خط مقدم ويرانگر » كه هميشه مورد توجه فرماندهان بود از كار مي افتد و بتدريج توان ارتش به صفر مي رسد. اين دو نويسنده همچنين اشاره كرده اند كه با خروج طبقه هاي بالاي جامعه از ارتش و باقي ماندن متدينان ملي گراي ساكن مستعمره ها و مناطق ديگر سلطه خاخامها در زمان بحران بر نظاميان بيشتر از سلطه فرماندهان خواهد بود و مشكلي نظير عدم فرمانبري نظاميان از سران خود را نظير آنچه كه در تخليه غزه رخ داد درپي خواهد داشت .
تغيير معادله
آمار و ارقام تعدادي از مراكز آمار صهيونيستي افزايش قابل ملاحظه تعداد نظاميان كشته شده صهيونيستي در خلال سالهاي انتفاضه اول در سال 1366 و انتفاضه الاقصي در سال 1379 را فاش ساخت كه همراه با كاهش درصد شهداي فلسطيني در مقايسه با صهيونيستهاي كشته شده تا نزديك به برابر شدن مي باشد . در اين آمار آمده است : درصد اسراييلي هاي كشته شده در انتفاضه سال 1366 2 51 درصد در مقايسه با درصد شهداي فلسطيني است كه 97 50 درصد بوده است . اين مقايسه با انتفاضه الاقصي در سال 1379 درصد صهيونيستهاي كشته شده را 22 درصد (يعني ده برابر) و درصد شهداي فلسطيني را 78 درصد نشان مي دهد .
« شائول موفاز » وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي در سال 1384 گفت تعداد صهيونيستهاي كشته شده به 989 نفر رسيده است و وزارت خارجه اين رژيم تعداد كشته شدگان صهيونيستي را در پايان سال 1385 هزار و هفت نفر اعلام كرد . رئيس شوراي شهرك نشينان كرانه باختري و نوارغزه فاش ساخت كه طي دو سال گذشته 1303 صهيونيست كشته شده اند . در سال 1387 درصد كشته شدگان صهيونيست نسبت به تعداد شهداي فلسطيني يك به 2 73 است
اين تغيير معادله در هفته هاي اخير نيز با انجام سه يا چهار عمليات از سوي فلسطيني هاشتاب بيشتري گرفته است . به گونه اي كه مبارزان فلسطيني توانسته اند با انجام عمليات زميني به عمق رژيم صهيونيستي ويا نصب كمين در درون نوار غزه از جمله عملياتهاي ناحال عوز (سه كشته اسراييلي ) اردوگاه جباليا (سه كشته اسراييلي و انهدام دو تانك ) عمليات اردوگاه البريج (دو كشته اسراييلي ) و درگيري گذرگاه كرم ابو سالم (يك كشته اسراييلي ) نسبت كشته اسراييلي را به مراتب بيشتر از سالهاي گذشته افزايش دهند.
افزايش بزهكاري
بر اساس آمارهاي منتشره از سوي پليس رژيم صهيونيستي و اداره مركزي آمار اين رژيم تعداد پرونده هاي مربوط به جوانان در اداره پليس اسرائيل در 10 سال گذشته افزايش يافته است . بر اساس اين آمار از هر 25 نوجوان اسرائيلي در سنين بين 12 تا 18 سال يك نفر و از هر يك كلاس آموزشي به طور ميانگين دو دانش آموز در پليس اسرائيل پرونده جنائي دارند.
« اهرون ملاميد » قاضي بازنشسته كه در گذشته سمت رئيس دادگاه نوجوانان را بر عهده داشت گفت : « از سال 1379 شاهد افزايش بزهكاري در ميان نوجوانان هستيم به گونه اي كه پرونده هاي موادمخدر و چاقوكشي بسيار افزايش داشته است » .
گفتني است دو ماه پيش پليس اسرائيل در سديروت در پاسخ به شكايت اهالي اين مستعمره مبني بر سرقت از منازل آنان سعي كرد آنها را به بازپس گيري شكايت و عدم گشودن پرونده اي جديد متقاعد سازد.
منبع : خبرگزاري قدس
بررسي هويت قربانيان ارتش درجريان انتفاضه دوم نشان مي دهد كه فرزندان طبقه اجتماعي ديگري غير از طبقه اول و دوم كه شامل مهاجران جديد ساكنان حومه هاو شهرك هاي در حال توسعه (شهركهاي بدون امكانات ) مذهبي ها و مستعمره نشينان مي شوند به تدريج جايگزين فرم سابق ساختار ارتش خواهند شد كه پيشتر از رده اول و دوم جامعه يعني اشكنازي (يهودي غربي ) تركيب شده بود
آمار و ارقام تعدادي از مراكز آمار صهيونيستي فاش ساخت افزايش قابل ملاحظه اي در تعداد نظاميان كشته شده صهيونيستي در خلال سالهاي انتفاضه اول در سال 1366 و انتفاضه الاقصي در سال 1379 صورت گرفته است به گونه ايكه ارقام صهيونيست هاي كشته شده بتدريج با تعداد شهداي فلسطيني به يكسان شدن نزديك مي شود
درصد اسراييلي هاي كشته شده در انتفاضه سال 1366 2 51 درصد در مقايسه با درصد شهداي فلسطيني است كه 97 50 درصد بوده است . اين مقايسه با انتفاضه الاقصي در سال 1379 درصد صهيونيستهاي كشته شده را 22 درصد (يعني ده برابر) و درصد شهداي فلسطيني را 78 درصد نشان مي دهد
با خروج طبقه هاي بالاي جامعه از ارتش و باقي ماندن متدينان ملي گراي ساكن مستعمره ها و مناطق ديگر سلطه خاخامها در زمان بحران بر نظاميان بيشتر از سلطه فرماندهان خواهد بود و مشكلي نظير عدم فرمانبري نظاميان از سران خود را نظير آنچه كه عقب نشيني از غزه رخ داد درپي خواهد داشت
بر اساس تحقيق « يجيل ليفي » استاد دانشگاه اسرائيلي بئرالسبع تنها نظامياني كه براي خدمت داوطلبانه در واحدهاي جنگنده و خط مقدم ارتش اسرائيل اعلام آمادگي كرده اند ساكنان كيبوتس ها (مجتمع هاي مسكوني تعاوني يهوديان ) بوده اند. اين تحقيق مشاركت بي نظير كيبوتس نشينان در ارتش را به تاسيس مدرسه اي لائيك براي آمادگي نظامي مرتبط دانست و آورده است كه 18 تن از ساكنان اين مناطق در جنگ با لبنان كشته شدند

سایت بازیاب


____________
خدا را شکر مولايم علي شد
صل الله عليه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باراک اوباما در اولین سخنرانی خود پس از مطمئن شدن از انتخاب به عنوان نامزد حزب دموکرات،در آیپاک (AIPAC) لابی صهیونیستهای آمریکا حضور یافت و با سخنانی تند و تیز که تشویق صهیونیستها را به همراه داشت، به آنان قول داد که هرچه در توان دارد، برای منزوی کردن ایران به کار خواهد بست.

به گزارش سرویس بین الملل «تابناک»، این مواضع علاوه بر محل صحبت وی به زمانی بر نمی گردد که اوباما سعی دارد رای هواداران جمهوریخواه را هم کسب کند.

اوباما آمده بود تا به بزرگترین سازمان اسرائیلی فعال در آمریکا که « بزرگترین لابی اسرائیلی » در این کشور به شمار می رود ، اعلام کند که برای حفاظت از امنیت اسرائیل، همه گزینه ها و از جمله گزینه نظامی را بر روی میز دارد.

باراک اوباما در سخنرانی ای که ساعتی پیش در برابر رهبران ایپاک انجام داد، به شکل کاملا صریح و روشن اعلام نمود که برتری نظامی اسرائیل در منطقه خاورمیانه با هدف حفظ امنیت اسرائیل باید ادامه یابد . وی بزرگترین خطر برای امنیت اسرائیل را ایران برشمرد و از تریبون سازمان ایپاک تهدیداتی پیاپی علیه ایران فرستاد.

کاملا روشن بود که اوباما به خوبی فهمیده است بی اتکا به لابی بزرگ صهیونیستی در آمریکا، هرگز دروازه های کاخ سفید به رویش گشوده نمی شود . این مواضع بسیار تند اوباما در حالی علیه ایران اتخاذ گردید که یک روز پیش از او « مک کین » نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان نیز در برابر رهبران ایپاک مواضعی مشابه علیه ایران اتخاذ کرده بود.

اما با مقایسه مواضع این دو روشن می شود که اوباما به رغم «دعوت به گفتگو ولو با دشمنان» مواضعی بسیار شدید اللحن تر علیه ایران اتخاذ کرده است. وی در برابر رهبران ایپاک به ایران پیام داد که به درستی اوضاع را بررسی کند و خود را در برابر مواضع سخت تر قرار ندهد.

وی تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی کنگره آمریکا را اقدامی به حق توصیف نمود و اعلام کرد که به منظور برخورد با ایران دست به اقداماتی جدیدتر خواهد زد که یکی از این گزینه ها می تواند بکارگیری زور باشد .

به سختی می توان ادعا نمود که « اوباما » مواضعی نمایشی به منظور کسب کاندیداتوری ریاست جمهوری حزب دمکرات آمریکا در پیش گرفته است . وی که با حالتی کاملا حماسی در برابر نمایندگان ایپاک سخن می گفت، نشان داد که حزب دمکرات آمریکا به رغم مخالفت گسترده با سیاست های جنگ طلبانه جورج بوش اما همچنان در راستای دفاع از امنیت اسرائیل در منطقه، به راحتی گام به میدان برخوردهای نظامی نیز می گذارند .

وی در عین حال تاکید کرد که به عنوان رییس جمهور آمریکا اولین گام را برای مذاکره با رهبران ایران برخواهد داشت تا کاری را که اروپا هم نتوانسته را عملی کند.

اوباما همچنین تداوم حضور سربازان آمریکا در عراق را به سود ایران دانست و حمله آمریکا به عراق را موجب تقویت افراط گرایی خواند که یکی از نشانه های آن انتخاب احمدی نژاد در ایران دانست.

لینک خبر-تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه عرض كنم والا ما خودمون ميدونستيم و ميدونيم كه هيچ رييس جمهوري تو امريكا نمي ياد از ايران طرفداري كنه و اينم كه تو دلمون يه ذره فقط يه ذره قند اب شده اينه كه اين بابا از بقيشون بهتره لا اقل از اون كلينتون و مك كين كه بهتره اون كلينتون كه مي گفت فردا به ايران حمله مي كنيم مكين هم كه معلومه كيه پس همينم خوبه كه تهديدمون كرده و نگفته امروز واشنگتن فردا تهران از بد و بد تر اوباما بد هست icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی شما واقعا فکر کرده بودید با انتخاب این مردک تغییر گسترده ای در سیاست خارجی آمریکا رخ می ده؟!! عزیزان من این بابا نه و هرکس دیگه راهی جز نوکری لابی صیهونیست برای رسیدن به پست ریاست جمهوری ندارند! بهرحال اگر بخواد از زور استفاده کنه کاری خواهیم کرد که بره زورشو جای دیگه خالی کنه! icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ختم يا مهر آخر و مهمترين مهر داخل دست لابى صهيونيستى است يعنى‌ با داشتن اين ختم در پرونده شما امپراتور آمريكا خواهيد شد. icon_frown يعنى تا صهيونيست هست گزينه جنگ با ايران روى ميز هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقامات رسمی ایرانی بار دیگر انصراف خود را از اجرای شرایط گروه "1+5" میانجیان بین المللی حل مسئله هسته ای ایران (پنج عضو دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان) در خصوص توقف غنی سازی اورانیوم بعنوان پیش شرط مذاکرات در خصوص بسته مشوقات اعلام کردند. بدین ترتیب برغم سخنان تهران در خصوص ادامه دیالوگ با جامعه جهانی و قول پاسخ به بسته پیشنهادی، جمهوری اسلامی عملا پیشنهاد غرب را رد کرده است. غلامحسین الهام سخنگوی دولت جمهوری اسلامی روز شنبه اعلام کرد که توقف غنی سازی غیر منطقی و برای بررسی مسئله ای غیر قابل قبول است. وی اطلاع داد که تهران به بسته پیشنهادی غرب بعد از مطالعه دقیق آن پاسخ خواهد داد اما وی به طور قاطع فهماند که در مذاکرات احتمالی مذکور، ایران به مسئله تعلیق غنی سازی اورانیوم نخواهد پرداخت. اما همین امور غنی سازی باعث تحریک بحران کنونی پیرامون مسئله هسته ای ایران شده است. مقامات جمهوری اسلامی ایران به اعلامیه های گذشته پایبند است که بر اساس آنها ایران به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالت عادی ادامه داده و به وظایف خود در قالب توافقنامه های بین المللی عمل می نماید. سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که مذاکره کننده اصلی مسئله هسته ای نیز به شمار می رود در این رابطه اعلام کرد که کشورش به هیچیک از خواسته های غیر منطقی که حقوق قانونی تهران را در رابطه با استفاده از انرژی اتمی صلح آمیز خدشه دار می کند، عمل نخواهد کرد. در همین حال به گزارش خبرگزاری "رویتر" نمایندگان گروه "1+5" به ایران برگزاری یک مذاکرات اولیه را پیشنهاد نموده اند. بر اساس شرایط آن، جمهوری اسلامی باید طی شش هفته از افزایش توان غنی سازی خود خودداری نماید و کشورهای غربی نیز به نوبه خود هیچگونه گامی را در خصوص تشدید تحریمات علیه تهران اتخاذ نخواهند کرد. این مسئله شرایطی را برای مذاکرات اولیه مهیا کرده و سپس مشخصات دیالوگ رسمی که به توقف غنی سازی منجر شده و شرایط را برای اجرای بسته مشوق های گروه "1+5" آماده کند، تنظیم خواهد شد. واکنش تهران به این پشینهاد فعلا مشخص نیست. در این بین هفته گذشته موضوع حمله احتمالی اسراییل به ایران شدت گرفت. دلیل این مسئله مقاله منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز بود که بر اساس آن در اوائل ماه ژوئن سال جاری اسراییل مانور گسترده ای را برگزار کرده که ناظران آن را بعنوان تمرین حمله به تاسیسات هسته ای ایران ارزیابی می کنند. به گزارش این روزنامه در این مانور بیش از 100 فروند هواپیماهای اسراییل شرکت کرده اند که هر کدام از آنها در جریان این رزمایش بیش از 900 مایل پرواز کرده است که تقریبا معادل فاصله میان اسراییل و مرکز هسته ای نطنز است. در نقد این خبر از سوی مقامات ایرانی گفته می شود که اگرچه اسراییل تهدیدی برای ایران محسوب می شود اما تل آویو جرات اینکار را به خود نمی دهد. اما ناظران این نمایش قدرت از سوی اسراییل را به عنوان هشداری به تهران ارزیابی می کنند. نگرانی ها به این دلیل است که چنین حرکاتی پیش از این هم اتفاق افتاده بود. بعنوان مثال پاییز سال گذشته نیروی هوایی اسراییل به مرکزی در سوریه حمله کرده که احتمال می رود برای تحقیقات محرمانه هسته ای احداث شده بود. در سال 1980 در نتیجه حمله اسراییل به مرکز هسته ای عراق در اوسیراک، این تاسیسات نابود شدند. روز شنبه محمد البرادعی رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد که حمله نظامی به ایران خاور نزدیک را به گلوله آتشین تبدیل خواهد کرد. به گفته وی اگر جمهوری اسلامی ایران هم برنامه ایجاد سلاح هسته ای را داشته باشد بعد از این حمله در اجرای آن تسریع محسوسی خواهد داد. نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوووووه هنوز خيلى راه مونده تا بتونيد جلوى غنى سازى يورانيوم رو بگيريد icon_cool اولش كه بايد از رو نهش من رد شيد .. بعدشم رو نهش 75.000.000 ايروني

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا یک بار اوسیراسک رو بخاطر بی عرضگی صدام منهدم کردند جوگیر شدند! آخه اسرائیل در حد حمله به کشوری نیست! من نمی دونم اون روزنامه نگار احمق نیویورک تایمز چی فکر می کنه این چرت و پرت ها رو تحویل ملت می ده! حمله به ایران یعنی خود زنی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید در عین داشتن ایمان و شجاعت و حفظ آرامش به قدری آماده، هوشیار و با برنامه باشیم که حماقت احتمالی دشمنان در هر لحظه که بالاخره از آنان سر خواهد زد ما را غافلگیر نسازد و لازم است برای هر شرایط و یا هرگونه روش احتمالی دشمن یک سلسله برنامه های جامع و هوشمندانه ای داشته باشیم و با توکل به خداوند به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل نماییم.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نبرد وعده صادق/62/گزارشي از شبكه الجزيره تانك‌هاي مركاوا؛ نماد شكست خورده جنگ زميني اسرائيل خبرگزاري فارس: شبكه الجزيره در يك گزارش مستند تاكيد كرد: ناكارآمدي تانك مركاوا به عنوان نماد رژيم صهيونيستي در جنگ زميني به خوبي در جنگ 33 روزه مشخص شد. به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه الجزيره انگليسي در اين گزارش خود با اشاره به اينكه امروزه بحث هاي جدي درباره ادامه كار يا عدم ادامه پروژه توليد تانكهاي مركاوا وجود دارد، يادآور شده كه اين پروژه از اوايل دهه 1970 آغاز و هزينه هاي هنگفتي با كمك آمريكا براي آن صرف شده است. الجزيره همچنين تاكيد كرد كه مركاوا ديگر توان تامين امنيت براي اسرائيلي ها را ندارد. بر اساس گزارش اين شبكه، مهمترين ويژگي تانك مركاوا طراحي بسيار پيشرفته آن با استفاده از آلياژي مخفي است، كه تصور مي شد مانع انهدام تانك به وسيله هرگونه موشك ضد تانك و آر‌.پي. ‌جي ‌شود، اما در تهاجم سال يييي اسرائيل به لبنان، حزب‌الله لبنان توانست با كمك موشك‌هاي ضد تانك، به يي تانك مركاوا آسيب برساند كه در نتيجه باعث كشته شدن يي نظامي صهيونيست و زخمي شدن ييي تن ديگر شد كه اين رويداد ترديدهاي بسياري در مورد توان اين تانك را برانگيخت و به خوبي نقاط ضعف اين وسيله براي حفظ سرنشينان خود و همچنين عدم توانايي آن براي درگيري هاي مختلف روشن شد. در پي روشن شدن اين مسئله بحث هاي زيادي در داخل اسرائيل در خصوص ادامه توليد و يا عدم توليد آن در بين كارشناسان و تحليلگران نظامي بروز كرد. "ريوون پداتزور" (Reuven Pedatzur) تحليلگر كالج نتانيا در خصوص ناكارآمدي اين تانكها اظهار داشته است: تانكها براي استفاده عليه انسانها و همچنين عليه گروههاي چريكي كه در بوته زارها كمين كرده و منتظر هستند ساخته نشده اند، اگر شما مي خواهيد از تانك استفاده كنيد بايد آن را براي مقابله با تانكها مورد استفاده قرار دهيد و اين تنها شيوه براي موفقيت به شمار مي رود. الجزيره در ادامه گزارش خود آورده است: حاميان ادامه پروژه مركاوا به اين دليل از توليد آن حمايت مي كنند كه خواهان وابستگي اسرائيل در توليد تانك به هيچ كشوري حتي نزديك ترين متحد خود يعني آمريكا نيستند. اين حاميان بر اين باورند كه مركاوا اساسي ترين و جوهري ترين بخش توپخانه اسرائيل باقي مي ماند. "اوري ميلشتاين" مورخ اسرائيلي در اين باره اشاره كرده است: آمريكا پيشنهاد داد تا به ما تانك آبراهام بفروشد، اما وزارت دفاع اسرائيل اين پيشنهاد را رد كرد و تصميم گرفت تا به جاي آن سرمايه گذاري در مركاوا را ادامه دهد. يكي از متخصصين و كارشناسان مسائل نظامي در رژيم اسرائيل نيز در باره ادامه روند توليد اين تانك اظهار داشت: مركاوا بچه ماست و ما نبايد اقدام به كشتن بچه خود كنيم. اين شبكه در ادامه گزارش خود اشاره مي كند كه مركاوا تبديل به نماد رژيم اسرائيل شده است و صحبت درباره آينده آن، به شكل اساسي مشكلاتي را در جامعه سياسي اسرائيلي بوجود مي آورد. اين گزارش در پايان با اشاره به اينكه اسرائيل نياز دارد تا با استفاده از مركاوا امنيت خود را تامين كند اما عنوان مي كند كه اين وسيله از تامين امنيت اين رژيم عاجز شده است. الجزيره در ادامه اين پرسش را مطرح مي كند كه آيا هيچ اسلحه و يا تكنيك جنگي ديگري به اسرائيل امنيت خواهد داد؟ يا آنها به دنبال راههاي ديگري براي تامين صلح و امنيت پايدار براي خود خواهند بود. الجزيره در پايان گزارش خود اشاره مي كند كه براي تهيه اين برنامه درخواست مصاحبه با بسياري از نظاميان اسرائيلي را كرده كه آنها جوابي براي سوالهاي اين شبكه نداشته‌اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.