ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

 تست سیستم پیشران راکت  توسط اسراییل نحوه ی نگارش متن بسیار جالبه  

Israel Carries Out Test Launch for Rocket Propulsion System Amid growing tension with Iran, Defense Ministry says launch over central Israel was completed as planned, providing no further details

موشک رو اینها ازمایش کردند و تقصیر ماست  در هر صورت همین شیوه  فرار به جلو در پرتاب ماهواره هم بکار گیری کردند به بهانه  نظارت بر امکان  هسته ای ایران 

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-israel-carries-out-test-launch-for-rocket-propulsion-system-1.8228327

 

البته پارسال بعد از 30 سال فیلم پرتاب  ماهواره افق 1 با موشک شاویت قاره پیما/ ماهواره بر منتشر شد 

https://www.aparat.com/v/Xcq7o

 

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

2019.jpg

 

«اسرائیل امروز یک موشک هسته‌ای را با هدف [قدرت‌نمایی در برابر] ایران آزمایش کرد.»«سه کشور اروپایی هیچ‌گاه از تنها زرادخانه هسته‌ای موجود در غرب آسیا که مجهز به موشک‌هایی است که واقعاً برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده‌اند گلایه‌ای مطرح نمی‌کنند ولیبرای موشک‌های دفاعی و متعارف ما برافروخته شده و تا مرز سکته پیش می‌روند.»

 

اگر در هر صورت این یک موشک پدافندی بوده باشه چه ویدئو دیپ فیک منتشر کنند وچه واقعا موشک پدافندی بوده  باشه 

از همون منطقی که علیه موشک های اس 300 ما استفاده کردند استفاده  میکنیم اینها موشک های زمین به زمین خوبی می شوند

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 minutes قبل , bds110 گفت:

2019.jpg

 

«اسرائیل امروز یک موشک هسته‌ای را با هدف [قدرت‌نمایی در برابر] ایران آزمایش کرد.»«سه کشور اروپایی هیچ‌گاه از تنها زرادخانه هسته‌ای موجود در غرب آسیا که مجهز به موشک‌هایی است که واقعاً برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده‌اند گلایه‌ای مطرح نمی‌کنند ولیبرای موشک‌های دفاعی و متعارف ما برافروخته شده و تا مرز سکته پیش می‌روند.»

 

اگر در هر صورت این یک موشک پدافندی بوده باشه چه ویدئو دیپ فیک منتشر کنند وچه واقعا موشک پدافندی بوده  باشه 

از همون منطقی که علیه موشک های اس 300 ما استفاده کردند استفاده  میکنیم اینها موشک های زمین به زمین خوبی می شوند

 

در برابر همه ایراد هایی که از ظریف می گیریم

یک نکته از ظریف جای تقدیر داره که همون ایرادی رو که به ما می گیرن در اسرائیل نشون میده 

مثل همین موشک های اتمی 

 

این تیپ جواب ها و صحبت ها باید استفاده بشه و قسمت های خوب ظریف در ساختار وزارت امور خارجه و حتی صحبت مقامات ما حفظ بشه 

چون طرف مقابل امام حسین و شهادت رو نمیشناسه ولی مقایسه کردن رو بلد هست 

این مشکل در زمان احمدی نژاد وجود داشت و صحبت های احمدی نژاد بیشتر برای مردم عرب و داخل کشور تاثیر داشت ولی برای مردم اروپا و آمریکا قابل درک نبود 

متاسفانه اون بخش ها امروز بصورت هدفمند و خاص برای منطقه عرب استفاده نمیشه و تمرکز از مردم عرب به مردم اروپایی رفته است 

یعنی همیشه یه پای بساط لنگ هست

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 13 آذر 1398 در 19:30 , MR9 گفت:

bennett-e1575397154122-640x400.jpg

 

 

بر 7 شهریور 1398 در 11:14 , MR9 گفت:

 

 

 

3- یکی از مزیتهای رصد تحلیل های نظامی - اطلاعاتی رژیم عبری و مطالعه نظام مند شیوه تحلیل آنها از رخداد ها و وقایع این هست که تحلیلگر ، شناخت دوجانبه ای از وضعیت خودی و دشمن پیدا می کند ( که بطور دقیق ترجمان دقیق توصیه سر بازیل لیدلهارت محسوب میشود ) 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که فردا از طرح آمریکا درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که فردا از طرح آمریکا درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

این خبر را دونالد ترامپ در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

در همین ارتباط گفته‌شده که قرار است فردا ساعت ۱۲ بعدازظهر به صورت رسمی «معامله قرن»، رونمایی شود.(20:30 به وقت تهران)

ترامپ همچنین در این دیدار مدعی شده این طرح که فردا اعلام خواهد شد، موردتوافق بسیاری از کشورهای عربی است.

در حالی که اعتراضات و مخالفت‌ها با طرح آمریکا در مناطق فلسطینی بسیار زیاد است، ترامپ اما مدعی شده که این طرح همان است که فلسطینیان نیز در نهایت خواستار آن هستند.

 

----------------------

طرف های فلسطینی این معامله رو رد کردن.

به نظرم بعد اعلام رسمی، صهیونیست ها آرامش نسبتی که فعلا ازش برخوردار بودن در خواب خواهند دید.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظریف خیلی قدرتمندانه و مستدل سخنرانی کرده و یا پست گذاشته ولی مورد اسرائیل و در حاشیه امن بودنش بخاطر حمایت کشورهای غربی و در راس اونها ایالات متحده و انگلستانه که به کشورها در حمایت از اسرائیل پیشنهادی رو میدن که قابل رد کردن نباشه ....

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب حیدری در تاپیک دیگری اشاره خوبی داشتند. حالا مشخص و واضح هست که ترور سردار سلیمانی یکی از پیش نیازهای رونمایی از طرح صهیونیستی معامله قرن بوده. طرحی که به طور قطع به یقین توسط لابی صهیونیستی و حتی احتمالا پیش شرط برخی کشورهای عربی چون سعودیها (برای پذیرفتن و تبلیغ طرح و وادار کردن کشورهای دیگه عربی برای پذیرشش) که شاید گمان میکنند ضربات دردناکی از سردار در یمن (به ترور موازی در یمن دقت کنیم ) خورده بودند به مرور و طی این چند سال به ترامپ تروریست القا شد و ترامپ هم که یکی از مورد علاقه ترین طرح هاش از ابتدا همین طرح بود که مدام به عقب میفتاد رونمایی ازش ( به عنوان طرحی که با ایجاد صلح باعث میشه اسمش در یک جبهه دیگه از تاریخ ماندگار بشه و احتمالا بهش نوبل صلح هم بدند! ) حالا فرض میکنه که با احتمال موفقیت این طرح بیشتر شده و کمتر امکانش هست که گروه های مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی فعالیتهاشون باعث بشه شکست بخوره.

 

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه جزییات این طرح توی رسانه های فارسی زیان کمتر گفته شده.

 

به نقل از ایسنا: https://www.isna.ir/news/98110805880/معامله-قرن-چیست

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی درصدد است که امروز (سه‌شنبه) از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند که فلسطینی‌ها که طرفی اساسی در این توافق به حساب می‌آیند، کاملاً مخالف آن هستند. اما این طرح از موافقت کامل بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رقبای تصدی پست نخست وزیری اسرائیل برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، رسانه‌های فلسطینی سندی را در خصوص بندهای فاش شده از این طرح منتشر کرده‌اند که این بندها از سوی دولت آمریکا پیشنهاد شده است، در ادامه نکات اصلی مطرح شده در این توافق ذکر می‌گردد:

۱- توافق

توافق سه جانبه‌ای میان اسرائیل، سازمان آزادی‌بخش و حماس امضا می‌شود و کشور فلسطین با نام «فلسطین جدید» در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون در نظر گرفتن شهرک‌های یهودی نشینِ برپا شده، ایجاد می‌گردد.

۲- تخلیه اراضی

شهرک‌های یهودی نشین همانطور که هستند، باقی می‌مانند و شهرک‌های یهودی‌نشین دوردست نیز به آنها ملحق می‌شوند و مساحت شهرک‌های یهودی نشین امتداد می‌یابد تا به شهرک‌های دوردست نیز برسد.

۳- قدس

قدس تقسیم‌ نخواهد شد و میان اسرائیل و فلسطینِ جدید مشترک خواهد بود و ساکنان عرب منتقل می‌شوند تا ساکن فلسطین جدید شوند. شهرداری قدس نیز مسئول تمامی اراضی قدس به استثنای بخش آموزش خواهد بود که فلسطین جدید مسئولیت آن را برعهده می‌گیرد. این فلسطین جدید خواهد بود که به شهرداری یهودی قدس مالیات املاک و آب را می‌پردازد.

همچنین به یهودیان اجازه داده نخواهد شد که منازل عربی را خریداری کنند، این اجازه به عرب‌ها نیز داده نمی‌شود که منازل یهودی را خرید کنند. مناطق بیشتری به قدس ملحق نخواهد شد، اماکن مقدس نیز همانطور که در حال حاضر هستند باقی خواهد ماند.

۴- غزه

مصر اراضی جدیدی را به فلسطین برای ساخت فرودگاه، کارخانه‌ها و برای تبادل تجاری و کشاورزی خواهد داد، اما به فلسطینیان اجازه سکونت در آن را نمی‌دهد. (در مورد مساحت اراضی و بهای آن میان طرف‌ها با میانجیگری «یک کشور حامی» توافق حاصل می‌شود و این کشور حامی در آینده معرفی می‌گردد/ یک مسیر بزرگراه میان غزه و کرانه باختری کشیده می‌شود و اجازه ایجاد کانال آب‌های تصفیه شده در زیر اراضی میان غزه و کرانه باختری داده می‌شود.

۵- کشورهای حامی

کشورهایی که موافقت کرده‌اند که به اجرای این توافق کمک کنند و از لحاظ اقتصادی بر آن نظارت داشته باشند، عبارت هستند از آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای نفت‌خیز عربی در حاشیه خلیج فارس.

بدین منظور، مبلغ ۳۰ میلیارد دلار طی ۵ سال درخصوص پروژه‌هایی برای فلسطین جدید در نظر گرفته شده است. (بهای الحاق شهرک‌های یهودی نشین به اسرائیل از جمله شهرک‌های دوردست را خود اسرائیل پرداخت می‌کند).

۶- توزیع مشارکت‌ها میان کشورهای حامی
- آمریکا ۲۰ درصد
- اتحادیه اروپا ۱۰ درصد
- کشورهای عربی نفت‌خیز در حوزه خلیج فارس ۷۰ درصد.

نسبت مشارکت میان کشورهای عربی بر اساس امکانات نفتی آنها تقسیم می‌شود (از این مسئله که کشورهای نفت‌خیز بیشترین هزینه این طرح را پرداخت می‌کنند این برداشت ایجاد می‌شود که آنها از این توافق بیشترین سود را می‌برند).

۷- ارتش
فلسطین جدید نباید ارتش داشته باشد و تنها سلاحی که به فلسطین جدید اجازه برخورداری از آن داده می‌شود، سلاح‌های سبک پلیس است.

توافقی میان اسرائیل و فلسطین جدید امضا خواهد شد که بر اساس آن اسرائیل مسئولیت دفاع از فلسطین جدید در مقابل هر حمله خارجی را بر عهده می‌گیرد؛ اما به این شرط که فلسطین جدید به اسرائیل بهای دفاع از خود را بپردازد. میان اسرائیل و کشورهای عربی نیز مذاکره صورت می‌گیرد تا مبلغی که عرب‌ها به ارتش اسرائیل برای بهای این حفاظت می‌پردازند، مشخص شود.

۸- جدول‌های زمانی و مراحل اجرا

در هنگام امضای توافق:

۱- حماس تمامی سلاح‌هایش را کنار می‌گذارد و این شامل سلاح‌های شخصی رهبران حماس نیز می‌شود و این سلاح‌ها به مصری‌ها تحویل داده می‌شود.

۲- به جای آن، نیروهای حماس حقوق ماهیانه‌ای از کشورهای عربی دریافت می‌کنند.

۳- مرزهای نوار غزه برای تجارت جهانی از طریق گذرگاه‌های اسرائیلی و مصری و نیز از طریق دریا گشوده می‌شود، همچنین بازار غزه با کرانه باختری افتتاح می‌شود.

۴- بعد از یک سال از این توافق، انتخابات دموکراتیکی برای دولت فلسطین جدید برگزار می‌شود و هر شهروند فلسطینی می‌تواند برای این انتخابات کاندیدا شود.

۵- اسیران: بعد از گذشت یک سال از انتخابات، تمامی اسیران به صورت تدریجی طی سه سال آزاد می‌شوند.

۶- طی ۵ سال یک بندر دریایی و یک فرودگاه برای فلسطین جدید ایجاد می‌شود و تا آن زمان، فلسطینی‌ها از فرودگاه‌ها و بنادر اسرائیل استفاده می‌کنند.

۷- مرزها میان فلسطین جدید و اسرائیل در مقابل عبور و مرور شهروندان و کالاها باز خواهد بود؛ همانطور که وضعیت با کشورهای دوست اینگونه است. «اسرائیل نپذیرفته است که هیچ مرزی برای آن تعریف شود».

۸- پل معلقی میان «بزرگراه» ایجاد می‌شود که ارتفاع آن از سطح زمین ۳۰ متر است و غزه و کرانه باختری را به هم متصل می‌کند. ماموریت ساخت این پل را یک شرکت چینی بر عهده می‌گیرد و در هزینه آن، چین به میزان ۵۰ درصد، ژاپن به میزان ۱۰ درصد، کره جنوبی ۱۰ درصد، استرالیا ۱۰ درصد و کانادا ۱۰ درصد مشارکت می‌کنند، آمریکا و اتحادیه اروپا با هم ۱۰ درصد در ساخت این پل سهیم می‌شوند.

غور اردن

- دشت اردن در دست اسرائیل باقی خواهد ماند؛ همان طور که در حال حاضر این گونه است.

- جاده ۹۰ به جاده چهار مسیره تبدیل خواهد شد.

- اسرائیل بر ساخت جاده ۹۰ نظارت خواهد داشت.

فلسطینی‌ها از این مسیر استفاده می‌کنند و این مسیر فلسطین جدید را به اردن متصل می‌کند و این مسیر تحت نظارت فلسطینی‌ها است.

مسئولیت‌ها (مجازات‌ها)
۱- در صورتی‌ که حماس و سازمان آزادی‌بخش با این قرارداد مخالفت کنند، آمریکا تمامی حمایت مالی خود از فلسطینیان را لغو خواهد کرد و برای ممانعت از کمک هر کشور دیگری به فلسطینی‌ها به صورت جدی تلاش خواهد کرد.

۲- اگر سازمان آزادی‌بخش با شروط این توافق موافقت کند، اما حماس و جهاد اسلامی آن را نپذیرند، این گروه‌ها مسئول پیامدهای آن خواهند بود و در هرگونه رویارویی نظامی میان اسرائیل و حماس، آمریکا از اسرائیل برای ضربه زدن به رهبران حماس و جهاد حمایت خواهد کرد. "آمریکا نخواهد پذیرفت که فقط ده‌ها نفر در مورد سرنوشت میلیون‌ها تن تصمیم‌گیری کنند".

۳- اگر اسرائیل با این توافقنامه مخالفت کند، حمایت اقتصادی از اسرائیل متوقف خواهد شد.

در همین حال، پیش از کنفرانس بحرین نیز که با هدف بررسی جوانب اقتصادی معامله قرن برگزار شده بود، کاخ سفید طرحی ۵۰ میلیارد دلاری را رونمایی کرد که ظاهراً بخشی از طرح موسوم به «معامله قرن» است.

بر اساس طرحی که جزئیات آن در ۴۰ صفحه در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شده بود، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دولتی و خصوصی در سرزمین‌های فلسطینی دست‌کم یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.‌

همچنین بنا بر این طرح، مبلغ ۲۷.۵ میلیارد دلار در کرانه باختری و نوار غزه، و مبالغ ۹.۱ میلیارد، ۷.۴ میلیارد و ۶.۳ میلیارد دلار به ترتیب برای فلسطینیان ساکن مصر، اردن و لبنان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این طرح شامل این موارد است:

-راه اندازی ۱۷۹ پروژه زیربنایی و اشتغال زایی.

-هزینه کرد بیش از ۵۰ میلیارد دلار در اراضی فلسطینی نابسامان به لحاظ اقتصادی طی ۱۰ سال تا زمانی که مبلغ باقی مانده بین مصر، لبنان و اردن تقسیم شود.

- راه اندازی پروژه‌هایی در شبه جزیره سینای مصر که امکان سرمایه‌گذاری فلسطینی‌های ساکن غزه را در آنجا بدهد.

- در نظر گرفتن یک میلیارد دلار برای بخش گردشگری غزه و کرانه باختری.

-ایجاد گذرگاهی برای رفت و آمد فلسطینی‌ها بین کرانه باختری و غزه که از اسرائیل می‌گذرد و این پروژه همچنین شامل ایجاد یک مسیر میانبر می‌شود و نیز احتمالاً یک خط راه آهن می‌شود.

- برخی کشورها و اساساً کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بخش اعظم هزینه‌های معامله قرن را پرداخت خواهند کرد.

- صندوق سرمایه‌گذاری جدیدی راه اندازی می‌شود که بانک توسعه چند جانبه‌ای آن را اداره می‌کند؛ به طوری‌که بخش‌های وام دهنده بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در تاسیس آن مشارکت داشته و بر آن نظارت خواهند کرد.

- ارائه بسته‌های اقتصادی به فلسطینی‌ها که امکان ایجاد آینده‌ای شکوفا برای آنها را می‌دهد؛ اگر که به پای میز مذاکرات صلح بازگردند.

- این طرح در عین حال اگر اجرایی شود نیم میلیون شغل در کرانه باختری و غزه ایجاد می‌کند.

- معامله قرن از فقر فلسطینی‌ها می‌کاهد و آن را به نیم می‌رساند و به تولید خالص ملی فلسطین می‌افزاید.

- معامله قرن همانند طرح مارشالی است که واشنگتن در سال ۱۹۴۸ برای بازسازی اروپای غربی نابود شده بر اثر جنگ جهانی دوم ارائه کرد اما بر خلاف تامین مالی این طرح از سوی آمریکا این بار اکثر هزینه‌های آن برعهده کشورهای خاص است.

آمریکا سرمایه‌گذاری عظیمی در معامله قرن در صورتیکه سازوکار دولتی جدید را فراهم کند؛ خواهد کرد اما این مبلغ مشخص نشده است.

 

تحلیل کانال اخبار سوریه

من یک دوستی در فضای مجازی دارم که در صحبت‌هایی که با همدیگر می کنیم نقطه نظرات بسیار خوبی در مورد تحولات آمریکا، افکار، اهداف و رویکردهای که در این کشور وجود دارد به من می‌دهد. من و این دوست نادیده بر سر یک موضوع کاملاً با هم تفاهم و توافق داریم و آن اینکه طرح معامله قرن ترامپ را نباید کمکی به رژیم صهیونیستی و ایجاد کشور اسرائیل دانست، هر چند در ظاهر از نقشه و‌ط ح چنین بر می آید که بر اساس آنچه که ما دو نفر با هم بررسی کرده‌ایم، طرح معامله قرن در واقع گذاشتن استخوان لای زخم فلسطینی‌ها و صهیونیست‌های تندرو است. نه گروه اول و گروه دوم هیچ کدام به صورت کامل این طرح را قبول ندارند، شاید نتانیاهو و سیاسیون رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از تحریم اقتصادی که در این طرح آماده به ظاهر با آن موافق باشند اما صهیونیست‌های تندرو که قدرت مرکزی و تصمیم گیری را در اختیار دارند، با آن مخالف هستند. به همین دلیل باید گفت رئیس جمهور آمریکا بیش از آنکه دنبال صلح باشد، دارد زخمهای قدیمی را باز کرده، آن را عمیق‌تر می‌کند تا خون راه بیندازد.

https://t.me/syriankhabar/15662

توی صفحه توییتر هم این رو گفته

از طرح معامله قرن ترامپ یک نکته را فهمیدم، اینکه از این طرح شاید به شکلی ۹۰ درصد صهیونیست‌ها راضی باشند اما ۱۰۰درصد فلسطینی‌ها و مسلمانان با آن مخالف هستند و این نقطه آغاز یک درگیری بزرگ است. ترامپ می‌داند که این طرح قابلیت اجرایی ندارد، اما بهانه خوبی برای یک جنگ است!!!

https://twitter.com/kjafari33/status/1222251508760223744

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عجب طرحی .چه بندهایی. چه بار مشارکتی که 70 درصد اون بر عهده سران کشورهای حاشیه خلیج پارسه. این طرح نتیجه اش پیروی بدون دردسر اسرائیل و نابودی ابدی فلسطینه. فلسطینی که تنها سلاحش اسلحه های سبک پلیسه و 100% تا هزار سال آینده هم هیچ تنشی بین اونها و اسرائیل رخ نمیده که نیازی به استفاده از سلاح باشه. این طرح کوتاه آمدن دول عرب از فلسطین و قدس اونهم با حقارت پرداخت غرامت از طرف خود آنهاست. ایجاد جزایری که در نهایت 20 % خاک کل فلسطین هم نیستند و بعدا هم دچار حل شدن میشن و از میان میرن. اعراب حاشیه خلیج پارس با این طرح ثابت کردند که برای تقابل با ایران هزارن تمام قد مقابل اسرائیل تسلیم شن و حتی واسه این تسلیم شدن به اسرائیل پاداش هم بدن و این خیلی حقارت باره. این نئوکان های دیوانه بد بازی رو در دنیا شروع کردند. یا با مایی یا بر علیه ما. یا باید تسلیم شی و یا جنگو تجربه کنی!

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب درباره تامین منافع اسرائیلی و نادیده گرفتن فلسطینی ها که تقریبا همه میدونستن ولی نکات جالبش به نظرم اینا بود

فلسطینی ها جز اسلحه سبک پلیس خلع سلاح میشن حتی سلاح های شخصی رهبران حماس. بعد دفاع از فلسطینیها در برابر تهاجم خارجی برعهده اسرائیل هست ولی باید هزینه اس رو بپردازن!(آخه اینا چقدر پول دوستن! یعنی کدوم کشوری میخواد به این اجزای پراکنده فلسطین حمله کنه که شامل حمله به خود تسرائیل نباسه؟ مثلا اردن عشق داشتن مرز طولانی تر با اسرائیل به کرانه باختری حمله کنه؟! حالا قضیه وقتی بامزه تر میشه که به نکته بعدی توجه کنیم!)

اسرائیل هیچ مرز رسمی و بین المللی رو برای این به اصطلاح کشور در نظر نگرفته. یعنی رفت و آمد حداقل زمینی فلسطینیها کاملا تحت نظر هست(حمله کشور خارجی هم لابد با پریدن از رو مرز اسرائل صورت میگیره!)

70 دذصد هزینه های طرح رو کشورهای عربی خلیج فارس و حقوق نظامیان حماس رو مصر میدن!

قدس هم که کلا مال اسرائیل و فقط یه جایی در بخش شرقی میدن دست فلسطینی ها که خوش باشن تازه باید مالیات املاک و پول آب رو هم بدن به صهیونیستها

آواره های فلسطینی هم که کلا حساب نشدن

خلاصه شاید بعضی کشورهای عربی از این طرح حمایت کنند و جنگ هم برای سرکوب فلسطینیها رخ بده ولی به خاطر ذات احمقانه طرح صلحی در کار نخواهد بود(اینجا مجددا حماقت ترامپ مطرح هست که فکر میکنه رئیس جمهورهای قبلی آمریکا طرفدار فلسطین بودن یا دستشون کج بود که چنین طرحی ارائه نمیکردن!!)

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

سوال اینجاست که این متن با این بندها و ابتکارات! و خلاقیت ها و معجزه های منطقی/استدلالی و پاداش های بی نظیرش به فلسطینی ها و شیردوشهای مدرنش! توسط خود ترامپ به تنهایی نوشته شده یا بن سلمان و دایه اش هم کمک کردند؟ خود اسراییلی ها بعید بود به این خوشگلی! بتونند چنین انشایی بنویسند. و اینکه اعراب شاید فکرش را هم نمیکردند در یک توافق یک طرفه کامل به نفع اسراییل باید این همه پرداختی هم داشته باشند!

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این طرح داشته نقدی برای فلسطینیان نداره همش سرمایه گذاری اونم از جیب اعراب، اگه کشورهای حاشیه پارس سرمایه گذاری کنند، اگه ایالات متحده و متحدین اجازه سرمایه گذاری در فلسطین بدن و تجربه هایی نشون میده که غرب وقتی به اهدافش رسید، تعهدی در باب وعده هاش نداره. ورای این ظاهر و وعده بهشت الکی چیزی وجود نداره. در این باغ سبز ایالات متحده فلسطینی ها از چهار طرف عنانشون دست اسرائیله، کنترلی روی خودشون ندارن و باید گفت از شکل یه کشور مستقل در میان و تبدیل به یک ایالات تحت فرمان میشن مثل جریان اسارت اسکاتلند در زمان ادوارد پا دراز. این شکلیه که یادم نیست آریل شارون یا نتانیاهو دنبالشن و صریحا گفتن که اگه فلسطینی ها قراره مثل سگ زندگی کنن تقصیر خودشونه. اگه قراره در فلسطین باشن، باید تحت حکومت و اراده و تحقیر ما زندگی کنن و اگه نه راه باز و جاده دراز. با این شرایط نه حکومتی فلسطینی هست و نه چندین میلیون آواره که سرمایه  و زندگیشون به باد رفت و سرنوشتی بجز غربت ابدی پیدا نمی کنند. این طرح از نظر معنای و ادبیات توهین و حقارت بی نظیریه برای کشورهای عربی و نمیدونم چرا در نهایت از این دریوزگی در نمیان. جای شگفتی داره که با دست خودشون از اسحاق رابین و حداقل شرایط آبرومندانه برای مذاکره و نتیجه گیری سیاسی به همچین فلاکتی برسن. واقعا نمی تونن پیش بینی کن که با خلع سلاح حماس و کنار گذاشتن همین حداقل نزاع و اعتراض ها چطور اسرائیل به راحتی اونارو درو می کنه؟ موندن سران کشورهای عربی زبان چقدر باید حقیر و زبون باشن که همچین ننگی رو تحمل کنن اونم نه سر فلان سرمایه یا مورد اختلاف بلکه بر سر قدس و فلسطین که باید خط قرمز کل اعراب باشه

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 minutes قبل , aminf14 گفت:

این طرح از نظر معنای و ادبیات توهین و حقارت بی نظیریه برای کشورهای عربی و نمیدونم چرا در نهایت از این دریوزگی در نمیان. جای شگفتی داره که با دست خودشون از اسحاق رابین و حداقل شرایط آبرومندانه برای مذاکره و نتیجه گیری سیاسی به همچین فلاکتی برسن.

 

یک نقلی هست که میگه چیزی را که با زور ازت گرفتن با مذاکره نمیتونی برش گردونی مگر اینکه بیشترش را ازت بخوان. حالا قضیه فلسطین هست. سرزمینی که با زور غصب شد با هر بار مذاکره چیز بیشتری ازش بلعیده شد تا اینجا که حالا باید برای زندگی در قفس و تکه تکه و تحقیر و تردد از طریق مجراهای هوایی و تونلی زیرزمینی تازه چیزی به مشابه حق توحش هم بپردازند تا قفس بانان منت بزارند اصطلاحا ازشون در این آکواریومها زندان بانی کنند.

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, alala گفت:

 

یک نقلی هست که میگه چیزی را که با زور ازت گرفتن با مذاکره نمیتونی برش گردونی مگر اینکه بیشترش را ازت بخوان. حالا قضیه فلسطین هست. سرزمینی که با زور غصب شد با هر بار مذاکره چیز بیشتری ازش بلعیده شد تا اینجا که حالا باید برای زندگی در قفس و تکه تکه و تحقیر و تردد از طریق مجراهای هوایی و تونلی زیرزمینی تازه چیزی به مشابه حق توحش هم بپردازند تا قفس بانان منت بزارند اصطلاحا ازشون در این آکواریومها زندان بانی کنند.

آخه این زور داره که زمان اسحاق رابین با مذاکرات و حداقل مقاومت تونستن تا حدودی پیشرفت کنن و درصدی از اهدافشونو محقق کنن. حالا چرا زمانی که اسرائیل به فترت رسیده و حتی جلوی حماس و غزه هم شجاعت همیشگی رو نداره اینقدر سران عرب زبون شدن؟ اینقدر وطن فروش و پست شدن؟ والا هیچ انسان بی غیرتی هم همچین خفتی رو تحمل نمیکنه. حداقل شجاع بمیرن این شکل به تسلیم از هر مرگ و شکستی بدتره.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 minutes قبل , aminf14 گفت:

آخه این زور داره که زمان اسحاق رابین با مذاکرات و حداقل مقاومت تونستن تا حدودی پیشرفت کنن و درصدی حالا چرا زمانی که اسرائیل به فترت رسیده و حتی جلوی حماس و غزه هم شجاعت همیشگی رو نداره اینقدر سران عرب زبون شدن؟ اینقدر وطن فروش و پست شدن؟ والا هیچ انسان بی غیرتی هم همچین خفتی رو تحمل نمیکنه. حداقل شجاع بمیرن این شکل به تسلیم از هر مرگ و شکستی بدتره.

اشتباهی که معمولا ما داریم این هست که سران دیکتاتور کشورهای عربی را یک شهروند عرب در نظر میگیریم. 

این سران به شدت فاسد و بی دین و ترسو در مقابل ارباب هاشون هستند و هرچی دارند از صدقه سر آمریکا و انگلیس هست اگه حمایت های آمریکا از اونها نباشه توسط ملت خودشان نابود می شوند. برای همین غلام حلقه به گوشی بیشتر نیستند

  • Like 2
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.