ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

نقل قول

«نیر دفوری» کارشناس نظامی کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم طی ساعت‌های گذشته یک رزمایش نظامی گسترده با هدف شبیه‌سازی اصابت موشک‌های حزب‌الله به جنگنده‌های اسرائیلی و احتمال جنگ در جبهه شمال (مرز با لبنان) انجام داده است.

وی افزود، در این رزمایش نظامی تمام یگان‌های نیروی هوایی و انواع جنگنده‌ها حضور داشتند و نظامیان ذخیره نیز فراخوانده شدند.

این کارشناس نظامی سپس مدعی شد، در رزمایش مذکور نحوه مقابله با موشک‌های زمین به هوا و نیز موشک‌های کروز حزب‌الله تمرین شده است.
نیر دفوری ادامه داد، در یک روز نحوه حمله به بیش از سه هزار هدف تمرین شده و صدها نظامی ذخیره در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

وی تأکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی این رزمایش، انجام حملات موشکی به پایگاه‌های نظامی و نیز انجام حملات هوایی و غیره را تمرین کرده است.

دو روز پیش (سه‌شنبه) برخی منابع خبری از برگزاری زودتر از موعد مقرر شده رزمایش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

 

در این رویارویی با امکانات مطلقا نابرابر (حزب الله حتی به اندازه حماس میشه گفت رو زمین هم به اندازه کافی آزادی عمل نداره با ده ها گروه مخالف و حتی دشمن لبنانی اون هم فقط در قسمت کوچکی از سرزمین کوچک لبنان) و توان مطلق هوایی دشمن که تقریبا هیچ ابزار دفاعی هم برابرش وجود نداره کار حزب الله بسیار سخت هست. تمرین حمله به 3 هزار هدف در یک روز با توجه به کمیت و توان هوایی دشمن صهیونیستی در هر جنگی احتمالا تعداد بسیار زیادی از اهداف از قبل تعیین شده را با سلاح های برنامه ریزی شده دورایستا مورد هجوم قرار میده و این یعنی محدودیت بیش از پیش برای حزب الله که ابزار چندان و متنوعی با این دشمن تا بن دندان مسلح نداره.

 

برای حزب الله باید اتاق های فکر صنایع دفاعی ما به دنیال برخی سلاح های خاص و خلاقانه بدون نمونه شناخته شده توسط دشمن باشند که لااقل از عنصر غافلگیری بتونند استفاده کنند در همین شرایط بسیار بسیار سخت و نابرابر چه در عِده و چه عده و چه در هر چیزی که فکرش را بکنیم.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هیاهو روی هدف قرار گرفتن کشتی تجاری رژیم صعیونیستی در دریای عمان ( من چندان پیگیر باقی ماجرا نبودم) حالا ممکنه توهم توطئه ای به نظر بیاد ولی به نظرم یک کمپین هماهنگ از طرف خود این رژیم و هم پیمانان عربش هست برای آشکارسازی رسمی حضورش در خلیج فارس و دریای عمان و بنادر رژیم های عربی و البته استفاده از این فرصت نمایشی برای اقدامات نظامی در خلیج فارس و دریای عمان (حفاظت از ناوگان تجاری حالا دارای مراوده رسمی با امارات و بحرین و حتی عربستان )

 

هرچند در حالیکه ممکن هست به این بهانه برای ناوگان ایران در دریای سرخ و شرق مدیترانه ( در نظر بگیرید درست چند روز قبل از این هیاهو خبر تاسیس خط کشتیرانی منظم از بندرعباس به بندر لاذقیه اعلام شد و بهترین بهانه برای هدف قراردادن و تهدید این خط تا برچیده بشه، چنین بهانه ای بود تا خرابکاری های که سابق بر این ما در مدیترانه و زیر اب و خطوط نفت و گاز داشتیم ضد سوریه و حتی در دریای سرخ ضد نفت کشهامون را انتقام جویانه جلوه بده ادامش را )

 

هرچند در مورد مدیترانه و دریای سرخ فقط اسکورت سنگین جواب میده ( که بعید هست کانال سوئز و مصر اجازه عبور به کشتی های نظامی را به شکل گسترده بدند به ما به اون سمت و تنها راهش اسکورت از خود بنادر سوریه است در مدیترانه) و راه دیگه ای وجود نداره ولی به هر حال حضور نظامی آشکار و حتی پنهان برای این رژیم در دریای عمان و خلیج فارس (و ماجرای "چیزهای" سرگردان!) خودش میتونه یک پاشنه آشیل باشه همانطور که حضور ما در سوریه (ناگزیر) در این چند سال یک پاشنه آشیل بوده.

 

پ ن: کم کم نشانه هایی از برنامه های آینده پیرامون چنین اتفاقات مشکوکی هم در صحبتها و زمینه چینی ها پدیدار میشه:

 

نقل قول

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شده بود ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد ایران عامل هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی در دریای عمان بوده است.

 

نقل قول

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با تکرار ادعاهای قبلی مقامات این رژیم گفت: ما در برابر تهدیدهای ایران در هر مکانی خواهیم ایستاد.

 

 

استقرار نظامی در خلیج فارس البته با هدف بزرگتری که چند روز پیش رسانه های صهیونیستی یکطرفه سردمدار پخشش بودند (پیمان نظامی بین ر.صهیونیستی و امارات و بحرین و عربستان) نیاز به زمینه چینی و فضاسازی داره که به نظر داره رخ میده.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای نتانیاهو مبنی براینکه انفجار کشتی اسرائیل کار ایران بوده است، گفت: رژیم صهیونیستی مبنای همه ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌ها است و این فرافکنی‌ها کاملا خط روشنی را دارد. خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیتی بلافصل ماست و اجازه نخواهیم داد که با این اظهارات هراس‌افکنی کنند. نتانیاهو درگیر یک بیماری وسواس‌گونه ذهنی در قبال ایران است.

خطیب‌زاده گفت: اسرائیل اقدامات مشکوک دیگری هم در منطقه ما آغاز کرده است و ما با دقت رصد می‌کنیم.

 

نقل قول

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: منشأ اتهام زنی، بی اعتبارترین منبع است و خودش نشان می دهد که چقدر این اتهام زنی بی‌اعتبار است. اگر رژیم اشغالگر قدس بخواهد این اتهام‌زنی را مبنای تنش آفرینی جدید قرار دهد، ما با دقت رصد می کنیم.

 

نقل قول

. ما نه تنها قویا این اتهام را رد می‌کنیم بلکه احساس می‌کنیم اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حوزه امنیتی پیرامونی ایران بسیار مشکوک است. ما این اقدامات را رصد می‌کنیم و پاسخ آن را در جای خودش خواهیم داد.

 

 

ایران باید اقدامات امنیتی پیرامون خودش خصوصا در عراق و خلیج فارس و دریای عمان را به همان شکل صهیونیستها و واکنششون به ما در سوریه پاسخ بده که البته قطعا در شکل و کمیت و کیفیت کاملا متفاوت خواهد بود خصوصا در کشورهای جنوبی خلیج فارس چون با یک کشور جنگ زده در اشغال چندین کشور و کلی گروه تروریستی و مزدور و بدون ارتش منظم و ابزار دفاعی (سوریه) روبرو نیستیم که دستمون برای عملیات بر علیه اهداف صهیونیستی در اون کشورها باز باشه ولی خب باید به شکل مقتضی پاسخ هایی به تحرکات خاص داده بشه.

 

حالا اگر داره زمینه چینی میکنه برای حضور نظامی به خیال خودش در منطقه توسط زیرسطحی هاش خصوصا یا کشاندن پای ناوگانش به منطقه ما؛ یا اینکه قصدی داره برای ناوگان ما در دریای سرخ و مدیترانه شرقی هم باید مراقب بود.

 

با صحبت های دیشب نتانیاهو هم مشخص هست که به شدت عملیات هاشون و همچنین ابزارها و مزدورهاشون در ایران را تقویت کردند و علاوه بر حضور پیرامونی ارتباط مستمری هم با مزدورانشون درون کشور دارند. باندهای قاچاقچی هم که با این وضع قاچاق براشون میتونند شاتل!! هم بیارند منفصل درون کشور و در کشور مونتاژ کنند چه برسه به پهپاد انتحاری و حتی کروز و سلاح های دیگه.

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فیلمی که مقامات ایران در اختیار المیادین گذاشتند از کشتی صهیونیستی را کاری ندارم چون زمان مشخصی نداره، ولی نهایتا من ندیدم تصویری از خارج این کشتی منتشر بشه و تمام تصاویر در اون مقطع از اسیبهای داخل کشتی بود. اگر همچنان تصویری خارج از کشتی منشتر نشده باشه باید دید دلیلش چی هست؟ آیا واقعا یک انفجار داخلی بوده یا یک عملیات فریب؟

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سپاه پاسداران در اقدامی عجیب فیلم گرفته شده توسط پهپاد نیروی دریایی خود از ناو لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی پس از هدف قرارگرفتن را برای انتشار در اختیار شبکه المیادین قرار داد!!!

 

https://t.me/syriankhabar/19977

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , bluemoon گفت:

سپاه پاسداران در اقدامی عجیب فیلم گرفته شده توسط پهپاد نیروی دریایی خود از ناو لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی پس از هدف قرارگرفتن را برای انتشار در اختیار شبکه المیادین قرار داد!!!

 

https://t.me/syriankhabar/19977

سلام .

این میشه شبح تهدید  . کار عاقلانه ای است ، هر چند تازه داریم یاد میگیریم چکار کنیم :)

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باید به تهدیدات وزیر دفاع و نخست وزیر رژیم جواب میدادن که دادن 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از معدود دفعات بود که تمام اطلاعات اپتیک را هم محو کرده بودند.

 

حالا شما حساب کن اگر فیلم قبل از فرضا اصابت گرفته باشه یک پیام غیرمستقیم هست که بله! خودمون زدیم و خوب کردیم زدیم :) ( والا پهپاد بیکار نیست روزانه صدها کشتی عبور میکنه بره بچسبه از این آبی و سفید فیلم بگیره که!)

اگر هم واقعا بازی صهیونیستها باشه مجبورشون میکنه فیلم و تصاویر جداره بیرونی را اگر وجود داره منتشر بکنند.

 

پ ن: البته فضاسازی صهیونیستها به همین جا ختم نمیشه. گویا اخیرا وزیر خانممحیط زیست صهیونیستها هم در حالیکه در ساحل اشغالی! قدم میزده و از جریان پاکسازی ساحل از لکه های نفتی بازدید میکرده خیلی شیک! عنوان کرده این الودگی نتیجه حمله تروریستی زیست محیطی ایران بوده که البته صدای برخی داخلیونشون را دراورده که دیگه هرچیزی را نباید به زبون اورد و تخلیه عمدی نفت از یک نفت کش کیلومترها دورتز از ساحل و بعد رسیدن الودگی نفتی به ساحل بعد دو هفته یک عملیات بسیار پیچیده میشه اگر قرار باشه فرضا رخ بده.

بماند که احتمالا ناشی از خرابکاری های خود صهیونیستها ضد نفتکشهای ایرانی یا سوری یا خطوط نفت زیر دریا در سواحل سوریه است که به سواحل اشغالی رسیده.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد از حمله اخیر به کشتی ایران شهرکرد که یک کشتی تجاری بود وال استریت ژورنال خبری کار کرد که 12 حمله طی سال 2019 و 2020 به کشتی های ایرانی (گویا همگی نفتکش) که ادعا شده به سمت سوریه نفت میبردند توسط صهیونیستها انجام شده. و باز گویا عمدتا توسط مین های دریایی.

 

اگر ظواهر را در نظر بگریم در حقیقت حمله به کشتی صهیونیستی در دو حالت هست:

1.یک عملیات فریب بوده برای اینکه متمسکی داشته باشه این رژیم برای گسترده تر کردن حملاتش (در حقیقت آشکار کردنش و اعلام عمومیش و معمولی جلوه دادنش مثل حملات هواییش به سوریه و تبدیلش به یک رویه با مشروعیت جهانی!)

  • برای افزایش فشارها به ایران و گسترش حملاتش به سمت کشتی های تجاری/نفتی ایران که حتی به سمت سوریه نمیرند و ناچارند برای مسیر اروپا و امریکای لاتین از دریای سرخ و کانال سوئز و مدیترانه عبور کنند و اصولا تهاجمی تر کردن اقداماتش در این شرایط و موقعیتی که به نفعش هست همه چیز.
  • برای جلوگیری از اخباری که وجود داره مبنی بر راه اندازی خطوط تجاری کشتیرانی بین ایران و سوریه و در حقیقت هشدار با حمله به کشتی تجاری.

2.ایران پس از مدتها موقعیتی را فراهم دیده و با حمله به کشتی صهیونیستها پاسخ داده به حملات متعدشش و این هم پاسخ به حمله ما بوده.

 

هرچند گزینه دوم از جهاتی به نظرم ضعیفتر هست:

ما اصلا در موقعیتی نیستیم که این جنگ کشتی ها را با این رژیم شروع کنیم، به دلایل متعدد و از جمله مهمترینش اینکه میزان تردد ما اصلا قابل مقایسه با تردد این رژیم نیست و خصوصا مسیر دریای سرخ و کانال سوئز و مدیترانه کاملا در حوزه این رژیم محسوب میشه (خصوصا با همکاری امارات و سعودی و سودان و مصر و قبرس و یونان و ...) در حالیکه ما  در دریای عمان و خلیج فارس که این رژیم تردد تجاری چندانی نداره (تازه با این انبوه ائتلاف دریایی که حاضر هست و هر حرکتی را رصد میکنه) مسلط هستیم.

و پاسخ گانتز که تلویحا این عنلیات ضدکشتی ما را پذیرفته و صحبتهاش طوری بود که بیشتر نشان میداد از سر رضایت و مسیری است که علاقه دارند بهش.

 

 

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پارادوکس های این رژیم جالبه اینقدر شوره که در داخل کشورشون هم صدای منتقدین در آمده !

از یک طرف ادعای غرامت دارن به دلیل آلودگی سواحل در اشغالشون و از  طرف دیگه اعلام میکنن طی سالهای اخیر از انتقال نفت ایران به سوریه تا حد ممکن و تا انجا که تونستیم جلوگیری کردیم که البته با حمله به کانتینربر شهرکرد و از طرفی  خبر و مقاله والستریت ژورنال عامل نشت نفت احتمالی که ادعا میکنن به احتمال به یقین حملات تروریستی خودشون به کشتی های تجاری بوده بطوری که از بنی گاتز این انتقاد میشه و ایشون هم با سفسطه عبور میکنن!!

یکی از کارهایی که در سوریه فکر میکنم باید انجام بشه و در اولویت باشه باز پس گیری مناطق نفتی از معارضین و تروریستها است چون هم منابع را از دشمن پس گرفتی و هم این تمرکز و پتانسیل ما هم روی مسیر های دیگه میره.

  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاپیتان کشتی ایران شهرکرد عنوان کرده حمله در 75 مایلی سواحل سرزمین های اشغالی رخ داده و در زمان حمله همه چیز به ظاهر عادی بوده و تنها 15 دقیقه قبل از حمله جی پی اس کشتی دچار اختلال شده و از کار افتاده. انفجار در جلوی کشتی رخ داده و موجب آتش گرفتن بخشی از کانتینرها شده که مهار شده بلافاصله. کشتی برای تعمییر و ایمن سازی به 14 روز زمان نیاز داره و برای همین به بندر بانیاس سوریه رفته. و پس از تعمییرات به مقصد خودش یعنی والنسیا رهسپار میشه.

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رسانه های اسرائیلی مدعی شدند یک کشتی اسرائیلی توسط ایران به وسیله موشک مورد هدف قرار گرفته شده است.

20210325_213134.jpg

  یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی که از مبدا تانزانیا قصد حرکت به سمت هند را داشته، در دریای عرب رو به روی سواحل کشور عمان مورد اصابت موشک قرار گرفته است .

نقطه ی برخورد موشک به کشتی:

20210325_213606.jpg

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درسته خیلی بدبینی محسوب میشه و شاید احتمالا ناشی از عدم اعتماد به نفس و همیشه خود را از موضع ضعف دیدن هست ( به طور طبیعی چون همانطور که بارها گفته شده این نبرد ما با بقیه به هیچ وجه برابر نیست به هیچ طریقی و مسلم هست که از همه حیث ما بسیار دچار کمبود هستیم نسبت به دشمن و در بعد ابزار و پول و سرمایه و جغرافیا و امکانات و اطلاعات و عوامل و نیرو و ... اصلا و ابدا حتی قابل مقایسه نیستیم) ولی شرایط طوری است که ظن بهانه جویی برای مرسوم کردن هدف قراردادن ناوگان نفت کش و خصوصا تجاری ما به هر مقصدی خصوصا از کانال سوئز و مدیترانه و دریای سرخ میره توسط این رژیم.

 

اگر این فرض صحیح باشه ناچار هستیم وارد این بازی بشیم و با هر چه در توان نیروی دریایی ارتش و سپاه هست طوری پاسخ بدیم که این رویه را قطع کنه. ( به هر حال این رژیم آگاه هست اولا تردد تجاریش بسیار کمتر از ما هست، ثانیا معمولا همیشه میتونه با برون سپاری و استفاده از شرکتهای متعلق به دیگر کشورها راحت و در امنیت تجارت کنه و ثالثا همیشه از پشتیبانی نظامی ائتلاف های دریایی هم برخوردار هست و رابعا جغرافیای مناقشه دریایی هم به نفع خودش هست چون از دریای عرب گرفته تا دریای سرخ و سوئز و مدیترانه حضور داره و با کشورهاش در ارتباط هست و در مقابل ما به شدت وابسته هستیم به ناوگان تجاریمون در شرایط فعلی )

 

در مرحله بعد ممکن هست در کنار مورد بالا این رژیم این ماجرا را بهانه گسترش ناوگان دریاییش خصوصا در دریای عمان و خلیج فارس و دریای عرب کنه. توجه به ناوگان دریایی ارتش و سپاه مسیر درستی است که باید با شدت هر چه بیشتر پیش بره. در مصاحبه چند روز پیش اشاره شد که صنایع دریایی قرار هست از امسال ساخت زیردریایی های سبک و نیمه سنگین را برای سپاه آغاز کنه و الحاق های جدید هم داشته باشیم ولی هماطنور که مشخص هست بحث تامین مالی بسیاری از برنامه های ما را عقب انداخته در این حوزه هم.

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , alala گفت:

درسته خیلی بدبینی محسوب میشه و شاید احتمالا ناشی از عدم اعتماد به نفس و همیشه خود را از موضع ضعف دیدن هست ( به طور طبیعی چون همانطور که بارها گفته شده این نبرد ما با بقیه به هیچ وجه برابر نیست به هیچ طریقی و مسلم هست که از همه حیث ما بسیار دچار کمبود هستیم نسبت به دشمن و در بعد ابزار و پول و سرمایه و جغرافیا و امکانات و اطلاعات و عوامل و نیرو و ... اصلا و ابدا حتی قابل مقایسه نیستیم) ولی شرایط طوری است که ظن بهانه جویی برای مرسوم کردن هدف قراردادن ناوگان نفت کش و خصوصا تجاری ما به هر مقصدی خصوصا از کانال سوئز و مدیترانه و دریای سرخ میره توسط این رژیم.

 

اگر این فرض صحیح باشه ناچار هستیم وارد این بازی بشیم و با هر چه در توان نیروی دریایی ارتش و سپاه هست طوری پاسخ بدیم که این رویه را قطع کنه. ( به هر حال این رژیم آگاه هست اولا تردد تجاریش بسیار کمتر از ما هست، ثانیا معمولا همیشه میتونه با برون سپاری و استفاده از شرکتهای متعلق به دیگر کشورها راحت و در امنیت تجارت کنه و ثالثا همیشه از پشتیبانی نظامی ائتلاف های دریایی هم برخوردار هست و رابعا جغرافیای مناقشه دریایی هم به نفع خودش هست چون از دریای عرب گرفته تا دریای سرخ و سوئز و مدیترانه حضور داره و با کشورهاش در ارتباط هست و در مقابل ما به شدت وابسته هستیم به ناوگان تجاریمون در شرایط فعلی )

 

در مرحله بعد ممکن هست در کنار مورد بالا این رژیم این ماجرا را بهانه گسترش ناوگان دریاییش خصوصا در دریای عمان و خلیج فارس و دریای عرب کنه. توجه به ناوگان دریایی ارتش و سپاه مسیر درستی است که باید با شدت هر چه بیشتر پیش بره. در مصاحبه چند روز پیش اشاره شد که صنایع دریایی قرار هست از امسال ساخت زیردریایی های سبک و نیمه سنگین را برای سپاه آغاز کنه و الحاق های جدید هم داشته باشیم ولی هماطنور که مشخص هست بحث تامین مالی بسیاری از برنامه های ما را عقب انداخته در این حوزه هم.

 

 

دست ما هم تو زدن بسیار بازه

بویژه که حساسیت دشمن تو خوردن بیشتر هست و اثر کار ما بیشتر میشه

پس ورود به تقابل خاموش لازم هست، بدون اینکه مستقیم دیده شویم 

 

نحوه زدن حتما نیازی به نیروی دریایی نیست بلکه با کمک پهپادهای پنهانکار این کار به راحتی ممکن هست 

ناوهای نیروی دریایی می تونن حکم رادارهایی رو داشته باشن که گرای هدف رو دقیق بدن 

 

در خصوص حضور در کنار آب های ما، همین الان هم آمریکا حاضر هست 

اسرائیل هم زیردریایی اش وارد آب های عمان شده است 

پس اتفاق رخ داده است و ما از برنامه عقب هستیم 

 

ناوگان تجاری ما هم بیشتر از اینکه به سمت غرب جریان داشته باشه به سمت شرق جریان داره

برای همین حجم ناوگان مورد بحث کمتر از حجم کل هست 

در مورد کشورهای امریکای لاتین هم با توجه به خطرات در جبل الطارق ، عبور از تنگه امید نیک بهتر هست 

علاوه بر این اسرائیل تلاش داره خودش رو در بنادر امارات تثبیت کنه، و با ایجاد ناامنی برای ناوگانش میشه تو این روند اختلال ایجاد کرد

 

مشکل ما بیشتر از مالی بحث مدیریت منابع هست

مدیریت منابع و استفاده از داشته ها مهمترین رکن در موفقیت ها و ناکامی های ماست

درست پول نیست ولی از همون پولی که موجود هم هست درست استفاده نمیشه

 

ولی مهمه که این عملیات ها در خفا انجام بشه، یعنی دشمن نفهمه از کجا و کی داره میخوره،

یه جاهایی از سمت یمنی ها، و یه جاهایی از پهپاد ها، و شاید یه جاهایی از سمت زیردریایی های بی سرنشین 

علت هم فرار از پروپاگاندای اسرائیلی ها است. 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باید به دنبال راه های دیگه هم باشیم. درسته داریم دولت کاظمی را تحمل میکنیم تا انتخابات عراق ولی هر طور شده باید مسیر ریلی و ترانزیتی عراق و سوریه را راه بندازیم (قطعا دشمن تمام توانش را میزاره که نشه، اصل حضور امریکا در شرق فرات و تنف فقط و فقط به نظرم بیشتر به همین خاطر هست به عنوان یک مانع و سد و حملات پهپادی به بوکمال هم تکمیل کننده مداومش )

 

دسترسی به بنادر سوریه از راه زمینی میتونه دست ما را خیلی باز کنه. شاید تمایلی به جهات گوناگون برای استقرار ناوگان رسمی و ثابت نظامی نداشته باشیم در بنادر سوریه (هرچند به نظرم اجاره یک بندر تجاری در سوریه یکی از اهداف استراتژیک باید برای ما باشه که متاسفانه حتی با پیشنهاد خود سوریه ما تعلل کردیم تا حالا) ولی امکان بارگزاری واحدهای بدون سرنشنین و چابک و کوچک در یکی از بنادر سوریه برای عملیاتهای مدیترانه در این تقابل برای ما بسیار حیاتی است. تا کانال سوئز را میشه با نیروی دریایی ارتش و سپاه و کمک یمنی ها یک کاری کرد و تحت پوشش قرار داد ولی برای مدیترانه (اگر تهدیدات را به دریای عمان و حتی خلیج فارس کشوند) نیاز به جبهه مدیترانه داریم.

 

توجه داشته باشیم این نقل و انتقالات هرچند از مسیر هوایی و دریایی هم امکانپذیر هست تا حدی (حتی با وجود حملات مداوم این رژیم به محموله های از مبدا ایران) ولی بازگشایی یک مسیر روتین تجاری با تردد هزاران خوردوی ایرانی و عراقی به سوریه و استفاده از مسیر معمول ترانزیتی بهره خودش را داره. حتی شده به نظرم در مورد مسیر ریلی در عراق میشه هزینه هایی را هم از طرف خودمون پرداخت کنیم تا سرعت بگیره این مسیر.

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.