ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

الان كدومشون رییس ستاد مشترک ارتش اسرائيل هستند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دلایل اصلی پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه اتخاذ تاکتیک نبرد نامتقارن بود که توان رزمی این جنبش رو چند برابر کرد .

حفر تونل های زیرزمینی و غافلگیری نیروهای صهیونیست از داخل تنه درختان و ابتکارهای دیگه باعث شد وحشت وجود سربازان صهیونیست رو فرا بگیره .

ضمن اینکه اسراییل با بمباران کورکورانه به هیچ وجه نتونست توان رزمی حزب الله رو از بین ببره .

بحث دیگه عدم وجود عمق استراتژیک در اسراییله که اون رو در برابر حملات راکتی حزب الله بسیار آسیب پذیر کرده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من دکترین جنگی اسرائیل و کلا غرب رو میتوان در پنج عامل برتری اطلاعاتی ، برتری هوایی ، برتری فناوری ، سرعت در عمل و جنگ روانی تعریف کرد که حزب الله توانست عوامل اطلاعاتی و سرعت و جنگی روانی رو از شروع جنگ از دست دشمن در بیارد و به دست خودش بگیره و با اتخاذ تاکتیکهای ابتکاری عوامل هوایی و فناوری رو خنثی کرد. علاوه بر این عامل شهادت طلبی توان دشمن رو به کمتر کرد و موارد جدیدی از آن تعریف شد که برای مقابله با آنها طرح ندارند. نیروهای حزب الله با روحیه شهادت طلبی توانستند سربازان زبده و مجهز اسرائیل را به ترس اندازند و این ترس باعث تضعیف سراسری در بدنه ارتش اسرائیل شد. زمانی که یک تیپ نیروی ویژه توان پیشروی را در یک محیط چند هکتاری نداشته باشد آن هم به دلیل ترس از نیروی مقابل که شاید بیشتر از تعداد انگشتان دست نباشند این نشان از ترس از مرگ است که هر ارتشی را میتواند زمینگیر کند. برعکس نیروی مقابل با برخورداری از نیروی ایمان برایش عقب نشینی بی معنا بوده و وظیفه خود میداند تا آخرین نفس مبارزه کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس، در حالي كه آمريكا و متحدانش همچنان بر مسئله وخامت اوضاع افغانستان متمركز شده‌اند، برخي گزارش‌ها از آماده شدن رژيم صهيونيستي براي برانگيختن جنگي ديگر، خبر مي‌دهند.
"ريچارد واكر "، روزنامه‌نگار با سابقه آمريكايي با بيان اين مطلب در هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس " نوشت: اگرچه هنوز مشخص نيست كه اسرائيل قصد شروع جنگ با كدام يك از همسايگان خود را دارد اما شواهد و قراين حاكي از آن است كه "بنيامين نتانياهو "، نخست‌وزير اسرائيل و اعضاي كابينه تندروي وي به دنبال آن هستند تا غرور نظامي و چيرگي خود بر خاورميانه را بازگردانند.
واكر مي‌افزايد: آنها (سران رژيم صهيونيستي) مي‌توانند اين كار را با بمباران تاسيسات هسته‌اي و نظامي ايران از جمله مقرهاي موشكي اين كشور، انجام دهند. همچنين آن‌ها مي‌توانند به دنبال درگيري ديگري با حزب‌الله باشند تا اين‌بار بواسطه يك تشكيلات نظامي كه نتانياهو از ديرباز وجود آن را براي امنيت مرز شمالي اسرائيل ضروري مي‌دانست، ضربات مهلكي را بر حزب‌الله وارد كنند.
بنابراين گزارش، هنگامي كه ارتش رژيم صهيونيستي در سال 2006 با حزب‌الله درگير شد، ضربات سنگيني از حزب‌الله خورد و به همين خاطر چند ساعت قبل از پذيرش آتش‌بس سعي كرد تا با شليك يك ميليون بمب خوشه‌اي بر نواحي حاشيه‌اي لبنان، از حزب‌الله انتقام بگيرد. در اين حمله، اسرائيل از بمب‌هاي فسفري نيز استفاده كرد كه موجب بوجود آمدن جراحات هولناك و تكان‌دهنده‌اي در مجروحين مي‌شد. در عين حال اگرچه اسرائيل بارها استفاده از بمب‌هاي فسفري را تكذيب كرده اما بعدها اين بمب‌ها در يورش اسرائيل به نوار غزه نيز مورد استفاده قرار گرفتند.
گزارش امريكن‌فري‌پرس مي‌افزايد: در ماه گذشته و به ويژه پس از ارايه گزارش "گلدستون "، نماينده سازمان ملل، كه ارتش رژيم صهيونيستي را به ارتكاب جنايات جنگي در غزه متهم كرده بود، اسرائيل به شدت مي‌كوشد تا با تهديد معرفي كردن ايران و هشدار در رابطه با خطرات حزب‌الله لبنان، توجه جهانيان را از گزارش گلدستون دور كند.
واكر با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي هرگاه با خشم جهانيان روبرو مي‌شود مي‌كوشد تا توجه افكار عمومي را به سمت ديگري معطوف كند، مي‌نويسد: از لحظه‌اي كه حقايقي در رابطه با جنايات مخوف اسرائيل در غزه انتشار يافت، لابي حامي اسرائيل در ايالات متحده، شروع به فشار آوردن به اعضاي كنگره آمريكا كرد تا كاخ سفيد را متقاعد سازند كه تنها راه براي پايان دادن به تهديدات بالقوه ايران نسبت به اسرائيل و غرب، انجام حمله نظامي عليه اين كشور است؛ حتي پس از آنكه گزارش گلدستون منتشر شد، لابي صهيونيست‌ها تلاش‌هايي را آغاز كرد تا مطمئن شود كه رسانه‌هاي اصلي آمريكا توجه چنداني به اين گزارش نشان نداده و آن را پوشش نمي‌دهند.
اين گزارش حاكيست، رئيس‌جمهور اوباما و حلقه داخلي وي نيز به زودي متوجه شدند كه رژيم صهيونيستي در حال فشار آوردن به كنگره آمريكا است. همچنين نتانياهو و نزديكان وي همچون ليبرمن نيز به مقامات آمريكا از جمله "هيلاري كلينتون " وزير خارجه اين كشور فهماندند كه اسرائيل در معامله با فلسطينيان قصد پايان دادن به شهرك‌سازي‌ها را ندارد. و تحت هيچ شرايطي سرزمين فلسطينيان كه توسط رژيم صهيونيستي تصرف شده، به آنها بازگردانده نخواهد شد.
واكر با اشاره به شخصيت جنگ‌طلبانه نتانياهو تصريح كرد: اگر كاخ سفيد كمي در رابطه با شخصيت نتانياهو شك و ترديد مي‌داشت، آنگاه تنها كاري كه اوباما مي‌بايست انجام مي‌داد آن بود كه با "بيل‌ كلينتون " و يا "جو لاكهارت "، مسئول رسانه‌اي دولت كلينتون، مشورت كند؛ زيرا لاكهارت پيش از اين تصريح كرده بود كه نتانياهو " يكي از نفرت‌انگيزترين شخصيت‌هايي است كه ديده شده و فقط يك آدم متقلب و دروغگو است. "
نويسنده اين گزارش با يادآوري برخي از اقدامات تروريستي نخست‌وزير كنوني رژيم صهيونيستي نوشت: در رابطه با مسئله تروريسم، پادشاه اردن با يكي از روش‌هايي كه نتانياهو استفاده مي‌كرد به خوبي آشناست. زيرا در سال 1977، نتانياهو تيمي از مامورين موساد را به همراه يك سرنگ حاوي نوعي سم شديدا كشنده به اردن فرستاد تا "خالد مشعل "، رهبر حماس را به قتل برسانند. در اين عمليات موساد موفق شد تا سم مذكور را به مشعل تزريق كند و مامورين موساد نيز كه با گذرنامه‌هاي كانادايي اقدام به انجام عمليات ترور كرده بودند، توانستند از صحنه جرم بگريزند.
اما پس از آنكه مامورين موساد توسط نيروهاي امنيتي اردن شناسايي شدند، نتانياهو موافقت كرد تا پادزهر سم تزريق شده به مشعل را به اردن ارسال كند.
واكر با اشاره به آنكه پادشاه پس از تلاش موساد براي ترور مشعل، نتانياهو را با القابي خطاب كرده كه امكان چاپ آنها وجود ندارد، مي‌نويسد: هم‌اكنون كه نتانياهو و افراد وي از قبيل ليبرمن در كنار هم ايستاده‌اند، بسيار محتمل است كه به دنبال بازگرداندن برتري نظامي اسرائيل در منطقه باشند.
امريكن‌فري‌پرس ادامه مي‌دهد: در گذشته وقتي اسرائيل قصد ايجاد مشكل براي دشمنانش داشت، شروع به توليد شواهد و مداركي عليه دشمن مورد نظرش مي‌كرد. بطوريكه كه حتي موفق شد تا سازمان سيا را متقاعد كند كه "صدام حسين " تسليحات بيولوژيكي دارد و اين تسليحات نيز آماده شليك به سمت اسرائيل و اهدافي در غرب هستند. اسرائيل همچنين سازمان سيا را متقاعد كرده بود كه صدام حسين به زودي به بمب هسته‌اي نيز دست پيدا خواهد كرد.
واكر با اشاره به اتهامات دروغين رژيم صهيونيستي عليه ايران مي‌نويسد: اسرائيل همچنين مدعي شده بود شواهدي در اختيار دارد كه نشان مي‌دهند ايران ظرف يك يا دو سال قادر به ساخت بمب هسته‌اي است،‌ اما آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اين ادعاها را رد كرد. با اين وجود لابي صهيونيستي از تلاش‌هايش براي تحميل اقدام نظامي عليه ايران، دست برنداشت و حتي كاخ سفيد را تحت فشار قرار داد تا روسيه را ترغيب كرده و وادار نمايد تا تحويل موشك‌هاي زمين به هواي "اس‌300 " به ارتش ايران را به تعويق بياندازد؛ همچنين شايان ذكر است كه موشك‌هاي اس300 قادر به هدف قرار دادن هواپيماها و موشك‌هاي كروز هستند.
اين گزارش حاكيست، روسيه و چين كه روابط نزديكي نيز در زمينه انرژي با ايران دارند، در پشت پرده به دولت اوباما هشدار داده‌اند كه تشويق اسرائيل براي حمله به ايران، كاري نابخردانه است.
اين كارشناس آمريكايي توضيح مي‌دهد كه حمله رژيم صهيونيستي به ايران مي‌تواند منجر به وقوع جنگ سرد ديگري شود كه تمام كشورهاي خاورميانه را در خود فرو مي‌برد. و اين امكان نيز وجود دارد كه روسيه و چين به ايران كمك كنند تا اقدام به بازسازي صنعت هسته‌اي و يا هر يك از بخش‌هاي زيرساختي ارتش خود كند كه در حمله اسرائيل آسيب ديدند.
واكر مي‌افزايد: البته مواضعي كه از سوي روسيه و چين اتخاذ شده مي‌تواند موجب شود تا اسرائيل با صرف‌نظر از حمله به ايران به فكر ايجاد جنگ كوتاهي با حزب‌الله بيافتد.
اين نويسنده آمريكايي با اشاره به آنكه اسرائيل حزب‌الله را به ديده جانشين ايران مي‌نگرد، مي‌نويسد: اگر اين عقيده كه اسرائيل قصد جنگ با حزب‌الله را دارد صحيح باشد، برخي از وقايع اخير مي‌تواند نشانه‌هايي از اين امر باشند؛ براي مثال، اسرائيل اخيرا به تعدادي از ديپلمات‌هاي بين‌المللي حاضر در "تل‌آويو " گفته است كه ايران در نظر دارد تا مقادير زيادي از تسليحات و موشك‌ها را از طريق مصر به سوريه ارسال كرده تا در نهايت به دست مبارزين حزب‌الله در لبنان برسند.
مقامات اسرائيلي ادعا كرده‌اند كه تسليحات مورد ادعاي آنها، در يك كشتي باري به نام "فرانكاپ " كه نيروهاي ويژه اسرائيل آن را در درياي مديترانه توقيف كردند، جاسازي شده بودند.
بنابراين گزارش، نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل، در ادامه جوسازي‌هاي اين رژيم عليه ايران، اقدام به طرح يك شكايت رسمي نموده و حتي رژيم صهيونيستي، ديپلمات‌هاي خارجي حاضر در تل‌آويو را براي بازديد از تسليحاتي كه ادعا مي‌شود از يك كشتي ايراني بدست آمده‌اند، به يك تشكيلات نظامي برده است.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809011691

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسراییل به خوبی می داند که اگر جنگی را با ایران آغاز کند , کنترل جنگ و پایان آن به دست ایران خواهد بود.آنها به خوبی می دانند که ایران جنگ را به صورت فرسایشی ادامه می دهد , از طرف دیگر اسراییل توان مقابله با یک جنگ فرسایشی را در دو جبهه ندارد.آنها ابتدا باید حزب ا... را از لحاظ سیاسی تحت فشار قرار بدهند تا حزب ا... جبهه جدیدی را در جنگ احتمالی میان ایران و اسراییل باز نکند.
اسراییل برای رسیدن به این هدف باید سطح نارضایتی مردم لبنان را از جنگ با اسراییل افزایش بدهد و به این ترتیب حزب ا... را از سوی مردم لبنان تحت فشار قرار بدهد تا در صورت آغاز جنگ میان ایران و اسراییل , حزب ا... وارد میدان نشود.

آغاز جنگی دوباره بین حزب ا.. و اسراییل و وارد آمدن تلفات سنگین به لبنان می تواند مردم را به آن سطح از نارضایتی برساند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خود اسرائيل كه موشك بلندبرد براى زدن ايران نداره(شايد هم دو روز قبل از حمله بهش بدهند كه به نظر من بعيده)٬ پايگاهى براى حمله مستقيم هم در اطراف ايران نداره(هيچ كدام از كشور هاى همسايه به جز افغانستان و پاكستان جرأت همكارى با اسرائيل را٬در جنگ با ايران ندارند)؛ پس مى ماند [i]«حمله هوايى»[/i] و [i]«حمله با كمك و پشتيبانى آمريكا»[/i] . حمله هوايى نمى تواند انتظارات اسرائيل رو به خوبى برآورده كند و شركت آمريكا و احياناً ناتو در اين جنگ هم پيش زمينه هاى عريض و طويلى مى خواد كه برآورده كردنش كاملاً ايران رو متوجّه و آماده مى كنه كه اين منجر به يك جنگ دييپلماتيك مى شه. پس مى شه گفت اين آشى كه الآن صهيونيست ها دارند مى پزند٬ واسه ما نيست! icon_rolleyes icon_rolleyes

[b][color=red]--------------------------------------------------------------------[/color][/b]
[b][color=red][size=17]توضيح ضرورى:[/size][/color][/b] افغانستان داراى دولت مقتدرى نيست و مردمش هم با دولت مركزى رابطه اى بسيار ضعيف دارند. پس امكان سوء استفاده از خاك افغانستان براى يورش سريع به ايران هست. پاكستان هم همين طور؛ بلبشويى در آن كشور به پاست كه امكان تبديل شدن به پايگاهى براى تأمين جنگ(و نه جبهه ى جنگ) رو ايجاد مى كنه. بقيه كشورها يا داراى افكار عمومى قوى ترى هستند٬ يا دولتش اين ريسك رو در عمل قبول نمى كنه(مثل امارات متحدّ عربى كه فقط بلده قمپز در كنه!) icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر پرشین کینگ ظاهراً شما موشک های جریکوی اسرائیل رو فراموش کردین؟ این موشک ها هم اکنون مجهز به کلاهک هسته ای هستند و تهران را نشانه رفتند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خط اول رو که خوندم فکر کردم سخنگوی اسرائیلی داداش الکساندر! icon_cool[/quote]

خوبه همیشه خودمان را جای دشمن قرار بدهیم و اقدامات دشمن را از آن منظر پیش بینی کنیم.اینطوری دشمن دست کم گرفته نمی شود و پیش بینی ها بیشتر به واقعیت نزدیک می شود, البته قبلش باید دشمن را خوب بشناسیم.هم ظرفیت ها و پتانسیل های نظامی و هم عقایدش را!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر پرشین کینگ ظاهراً شما موشک های جریکوی اسرائیل رو فراموش کردین؟ این موشک ها هم اکنون مجهز به کلاهک هسته ای هستند و تهران را نشانه رفتند![/quote]
از شما چه پنهان من يه تاپيك خوندم(تو سايت خودمون) درباره توان ارتش غاصب صهيونيستى٬ توش به اين موش موشكا(!) اشاره اى نشده بود(يا شايد هم من حواسم نبوده). البتّه شكل مسئله يك كم تغيير كرد امّا كلّش نه! به نظر شما آيا آن ها جرأت چنين حركتى را دارند؟ هم از لحاظ افكار عمومى٬ هم از لحاظ پاسخ نظامى؟... حالا اگر بگيم حمله هسته اى به سايت هاى هسته اى يا موشكى ما بكنند يه چيزى٬ ولى تهران...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اين صهيونيست هاي ..... هر كاري بر مياد دوستان. نشنيدين چي ميگن : ارزش ناخن يه سرباز اسراييل از جان يه غير نطامي هم بيشتره ! ميگن : در طول جنگ كشتن زنان و كودكان غير نظامي برا حفظ اسراييل مباح است !!! اتفاقا عمدا هدف ميرن رو تهران !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا اینا فکر میکنند توان مقابله با کشوری به پهناوری ایران رو دارند ؟

اصلا شما مقایسه کنید عمق استراتژیک رو ، جمعیت رو ، عوارض جغرافیایی رو ، عقبه رو ...

هر جوری مقایسه کنی رژیم اشغالگر قدس حریف ایران نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/eeds.gif[/img][/quote]

ممنون از توضیحات تکمیلی . این عکس خودش همه چیز رو میگه .

کلا از قدیم گفتند سگی که پارس میکنه گاز نمیگیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر فرض جنگ
احتمالآ‌ اساس حمله اسرائيل بر روي موشك هاي جريكو سه استوار خواهد بود و احتمال رها كردن بمب ها و فرار جنگنده بمب افكن ها در صورت حمله زياد است!

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/How-Israel-can-strike-Iran-.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.