nasirirani

خطر نشت مواد هسته ای 44 سال پس از غرق زیر دریایی اتمی امریکا در عمق 3500متری اقیانوس اطلس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تقریبا 44 سال از غرق زیردریایی اتمی "یو اس اس اسکورپیون" متعلق به نیروی دریایی آمریکا می گذرد و دولتمردان آمریکایی هنوز هم علاقه ای به صحبت و یا انجام تحقیقات در مورد علت واقعی غرق این زیردریایی ندارند.

این زیردریایی اتمی متعلق به نیروی دریایی آمریکا در تاریخ 22 می 1968 میلادی در میانه اقیانوس اطلس غرق شده و به در عمق نزدیک به 3500 متری اقیانوس قرار گرفت. 99 خدمه این زیردریایی در این حادثه جان خود را از دست دادند. این زیردریایی در زمان غرق شدن حامل یک راکتور اتمی برای تامین نیرو و همچنین دو اژدر با سر جنگی هسته ای بوده است.

در همان سال کمیته تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نمی تواند دلیل روشنی را برای علت غرق شدن این زیردریایی اعلام کند. همین مسئله در چهار دهه اخیر باعث شده است تا نظرات بسیار مختلفی در مورد علت غرق این زیردریایی از جمله بحث دخالت روسها در این مسئله مطرح شود.


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10104/512216_252.jpg[/img][/center]ماه گذشته گروهی از متخصصان در امر سوانح دریایی در آمریکا از نیروی دریایی این کشور درخواست کردند تا به آنها اجازه دهند که تحقیقاتی را بر روی لاشه این زیردریایی آغاز کرده تا بتوانند به دلیل واقعی غرق شدن آن پی ببرند. این درخواست با مخالفت شدید نیروی دریایی آمریکا مواجه شد.

انجمن خدمه بازنشسته زیردریایی در آمریکا با 13800 نفر با ارسال نامه ای به فرماندهان نیروی دریایی آمریکا درخواست کرده بودند که پرونده مربوط به زیردریایی اسکورپیون مجددا بازگشایی شده و دلیل غرق شدن زیردریایی اعلام شود.

دانشمندان و گروه های تجسس بین المللی نیز اعلام کرده اند که حاضر هستند با استفاده از زیردریایی های بی سرنشین به سمت لاشه اسکورپین رفته و بخش هایی از زیردریایی را که در کف اقیانوس قرار دارد مورد بررسی قرار دهند. اما نیروی دریایی بنا بر یک سری از قوانین در این کشور مربوط به مالکیت اشیای نظامی با هر گونه تحقیقات در این زمینه مخالف کرده و این مسئله را سری تلقی می کند.

"پائول بوین" یک افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا است که در حال حاضر با گروه های جستجو گر زیر آبی همکاری دارد. درخواست وی نیز برای جستجوی زیرآبی در اطراف لاشه "اسکورپین" بی نتیجه مانده است. وی در این باره می گوید: ما می خواهیم بدانیم این مردان چرا مردند؟ نیروی دریایی آمریکا به گونه ای با این مسئله برخورد می کند که انگار هیچ اتفاقی در این مورد رخ نداده است!


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10104/512217_986.jpg[/img]
[b]اسکورپیون در عمق اقیانوس[/b][/center]تحقیقات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که اژدرها و راکتور اتمی این زیردریایی همچنان در محل خود هستند اما هنوز نشتی نیز از راکتور رخ نداده است اما نیروی دریایی آمریکا اطلاعات بیشتری را نیز در این مورد منتشر نکرده است. در حال حاضر 11 خانواده از میان خانواده قربانیان زیردریایی اسکورپین نیز به جمع گروه های دانشمندان پیوسته و خواستار تعیین علت غرق زیردریایی شده اند. بر اساس اعلام کارشناسان لاشه اسکورپین در حال حرکت بوده و ممکن است به عمق بسیار بیشتری نیز برود یا اینکه مواد هسته ای از آن خارج شود.

[url="http://www.yjc.ir/fa/news/4155449/%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%D9%82%D8%B1%D8%A8-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3"]http://www.yjc.ir/fa...قرب-هسته‌ای-عکس[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرتون تو این همه سال اب به تمام زیر دریایی نشت کرده یا بخش هایی وجود داره که دست نخورده باشه و احیانآ با اجساد نسبتآ سالم خدمه؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تيتر خبر كه حالت پروپگاندا داره... زيرا در اين خبر هيچ اشاره‌اي نشده كه مثلا اتفاق جديدي در رابطه با اين زير دريايي رخ داده باشد. تعدادي محقق، درخواست اجازه تحقيقات كرده‌اند و مخالفت شده. حالا اين چه ربطي داره به خطر نشت، معلوم نيست![/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در واقع اين زيردريايي در مهر 1391 خطر نشت پيدا نكرده! بلكه 44 سال هست كه خطر نشت داره! icon_wink [/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا جایی که من می دانم بازنشست کردن زیردریایی های قدیمی آمریکایی کاری بسیار پر هزینه بوده و اینها برای
4 زیر دریایی قدیمی سانحه داشته اند. بعد از سوانح هم میزان رادیو اکتیو اقیانوس را اندازه گرفتند و مقدار خیلی کمی افزایش نشان می داد.
با یک نگاه بد بینانه می توان گفت که آمریکایی ها زیر دریایی های قدیمی را به این روش در قسمتهای عمیق اقیانوس بازنشسته می کردند تا هزینه سنگین آن را نپردازند. جان انسانها هم که اصلا مهم نیست. اما اینکه این زیردریایی حاوی موشک هسته ای بوده عجیب است. می توانستند قبل از بازنشستگی موشک را خارج کنند!!!! خیلی از کشورها ممکن است بخواهند با استفاده از کپسولهای مخصوص و رباطهای زیر آبی به پلو_تو*نیو_م موجود در آنها یا تکنولوژی آنها برسند و ... .
نمی دانم به یاد دارید یا نه که بعد از غرق ناوچه پیکان، یکی از افسران ارشد نیروی دریایی به این بهانه که محل دقیق غرق آن را به روسها داده تا به موشکهای هارپون غرق شده دسترسی پیدا کنند، اعدام شد.
باز هم با همان نگاه بد بینانه می توان گفت که در این زیر دریایی هیچ موشکی نبوده و نیست و قبل از اینکه غرقش کنند کل مهمات را تخلیه کرده اند!!!
حتما به یاد دارید که بعد از فروپاشی شوروی، روسها تعدادی از زیر دریایی های اتمی را اوراق کردند و حین این عملیات تعداد زیادی از پرسنل فنی دچار دریافت میزان مرگبار تشعشع شدند و از بین رفتند. طبیعی است که آمریکایی ها نخواهند که به چنین دردسری دچار شوند.

اگر نگران تشعشع هستید باید به فکر نیروگاههای فوکوشیما باشید که با نازلترین درجه امنیتی و نگهداری ممکن توسط بخش خصوصی سهل انگار ژاپنی های به ظاهر متمدن اداره می شد و آب دریای ژاپن را به میزان وحشتناکی آلوده کردند و احتمالا کماکان می کنند و علاوه بر آنها قزاقستان نیز زباله های هسته ای را در جایی انبار کرده (نزدیک بغاز یا داخل آن!!!) که باعث آلودگی آب دریای کاسپین شده است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1352615559' post='281801']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تيتر خبر كه حالت پروپگاندا داره... زيرا در اين خبر هيچ اشاره‌اي نشده كه مثلا اتفاق جديدي در رابطه با اين زير دريايي رخ داده باشد. تعدادي محقق، درخواست اجازه تحقيقات كرده‌اند و مخالفت شده. حالا اين چه ربطي داره به خطر نشت، معلوم نيست![/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در واقع اين زيردريايي در مهر 1391 خطر نشت پيدا نكرده! بلكه 44 سال هست كه خطر نشت داره! icon_wink [/font][/size]
[/quote]
با سلام خدمت مهدوی جان
بنده توی متن بالا متوجه پروپاگاندا نشدم
خب خطر نشت داره دیگه . نداره ؟
مطمئنا الان نسبت به 44 سال پیش خطر نشت چندین برابر شده به دلایلی که همه میدونن .
خب وقتی تعدادی محقق درخواست اجازه تحقیقات دادن خبر خود به خود برجسته میشه .
[quote]بر اساس اعلام کارشناسان لاشه اسکورپین در حال حرکت بوده و ممکن است به عمق بسیار بیشتری نیز برود [color=#ff0000]یا اینکه مواد هسته ای از آن خارج شود[/color].[/quote]
دلیل اینکه این خبر هم برجسته شده نظر کارشناسان زیربط بوده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.