EBRAHIM

بالگرد هجومی بوئینگ آ.اچ-64 آپاچی ( Boeing AH-64 Apache)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نمايي كلي از هليكوپتر آپاچي :
هليكوپتر تهاجمي آپاچي ساخت شركت بوئينگ براي ارتش آمريكا كه جايگزين هليكوپترهاي كبرا (AH-1 Cobra) شده و AH ابتداي نام هليكوپتر مخفف Attacker Helicopter است .

تاريخچه هليكوتر آپاچي:
در سال1972 ارتش ايالات متحده در حال آماده كردن طرح (AAH)براي هليكوپتر پيشرفته تهاجمي (Advanced Attack Helicopter) بود و بعد از آماده شده اين طرح مناقصه اي براي شاخت اين هليكوپتر برگزار شد و از ميان 5 پيشنهاد ارائه شده 2 پيشنهاد گروه هيوز و شركت بل در نهايت مورد توجه مسئولان ارتش آمريكا قرار گرفتند و بعد از ساخت نمونه ابتدايي طرحهاي اين دو شركت در نهايت هم مدل 97/YAH-64 شركت هيوز بر مدل 409/YAH-63 شركت بل پيروز و براي طرح هليكوپتر آپاچی براي ارتش آمريكا انتخاب شد .
اولين پرواز نمونه اوليه هليكوپتر آپاچي در 30 سپتامبر1975 بود اما تا سال 1982 و تا دريافت اولين سفارش نمونه ي ديگري از آن ساخته نشد در سال 1983 اولين نمونه ساخته شده هليكوپتر آپاچي در بيرون از ساختمان شركت هيوز در آيريزونا ناپديد شد و بعدها معلوم شد كه سقوط كرده كه تاثير بدي بر طرح و مسئولان شركت هيوز گذاشت . يك سال بعد از اين حادثه مسئولان شركت مك دانل داگلاس طرح هليكوپتر آپاچي را به مبلغ500 مليون دلار از شركت هيوز خريداري كردند و اين طرح بعد از ادغام دو شركت مك دانل داگلاس و بويينگ در سال 1996 طرح هليكوپتر آپاچي از سوي صنايع هليكوپتر بويينگ ادامه يافت .
تصویر
توسعه و بهينه سازي هليكوپتر آپاچي :

دو نمونه از هليكوتر در خدمت ارتش آمريكا هستند نمونه اول AH-64A يا همان نمونهابتدايي ساخته شده و نمونه دومدي AH-64D با لقب لانگ بو است .از اين هليكوپتر نمونه هاي B و C هم ساخته شده ولي هرگز وارد خدمت نشدند . انگليس نمونه وست لند (Westland) از اين هليكوتر با كد (WAH-64) كه مدل سفارشي شده و تغييريافته هليكوتر آپاجي مدل دي (AH-64D) است را براي ارتش اين كشور توليد ميكند .

ساختمان هليكوپتر آپاچي به گونه اي طراحي و ساخته شده كه توانايي پايداري در تمام محيطهاي جوي را دارد و خلبان هليكوپتر ميتواند با استفاده از سيستم پيشرفته (IHADSS) كه سيستم كشف و شناسايي و هدفگيري اهداف نصب شده در كلاه خلبان است در روز و شب و تمام شرايط آب هوايي به خوبي ماموريتهاي خود را انجام دهد. (IHADSS مخفف Integrated Helmet and Display Sight System ). هليكوپتر آپاچي از وسايل پيشرفته و دقيق ديگر مانند آخرين سيستمهاي آيونيكي و الكترونيكي كه امكان شناسايي اهداف كاذب را به خلبان ميدهد و دوربين مادون قرمز براب استفاده در شب و نقشه راهنماي زمين و موقعيت ديجيتال خودكار و سيستم مكان ياب (GPS) استفاده ميكند .هليكوپتر آپاچي از سيستم /15Y MOS 15X كه يك سيستم الكترونيكي تعمير تسليحات است به همراه سيستم MOS 15R براي راهنمايي خلبان براي پيروزي آسان در نبردها است هم استفاده ميكند.
به طور عمومي هليكوپترهاي آپاچي بر خلاف ظاهر ترسناك و پر ابهت خود ضعفهاي زيادي دارند كه با دانستن اين نقاط ضعف ميتوان به راحتي به آپاچي ضربه زد و حتي اين هليكوپتر را نابود كرد . هدف از ساخت اين هليكوپتر درگير شدن و نابود كردن وسايل زرهي و مواضع دشمن در فواصل معين است . هليكوپتر آپاچي در ماموريتهاي خودميتواند تا حدودي مستقل عمل كند كه به دليل سيستمهاي پيشرفته هدايت و ناوبري و سلاحهاي گوناگون ميباشد .
تصویر
در ماموريتهاي هليكوپتر آپاچي يك نقص عمده در هليكوپتر آپاچي شناسايي شد كه آسيب پذيري زياد اين هليكوپتر در برابر حملات نيروي زميني يا آتش نيروي هاي زميني (آتش پدافند و موشكهاي دوش پرتاب و .... ) بود . در جنگ دوم عراق در سال2003 حدود80% هليكوپترهاي آپاچي بر اثر آتش زميني آسيب ديدند و در جاهاي كوهستاني آسيب پذيري بيشتري دارند و عموما هليكوپتر آپاچي در جنگ شهري و يا در برابر نيروهايي كه كمين كرده اند ضعف دارد . زيرا نيروهاي پياده از حفاظت بيشتري براي استتار و مخفي شدن برخوردار هستند و هليكوپتر آپاچي هم نميتواند در اكثر مواقع اين كمين ها را شناسايي كند . در جنگ عراق نيروهاي عراقي و نيروهاي شورشي بعد از جنگ با هدف قرار دادن سيستم كنترل هليكوپتر و ورودي و خروجي موتورهاي هليكوپتر بارها باعث صدمه ديدن و فرود اظطراري و يا حتي از كار افتادن اين هليكوپتر شده است . هليكوپتر آپاچي در برابر آتش سلاحهايي مانند مسلسل هم تا حدي آسيب پذير است و اين هليكوپتر براي حمله به هدف از فاصله بيشتر از 850 متر استفاده ميكند. از ديگر نقاظ ضعف اين هليكوپتر آپاچي اين اسن كه تنها ميتواند به روي يك هدف تمركز كند و با يك هدف درگير شود و در صورت وجود تعداد زيادي هدف و فاصله داشتن اهداف آسيب پذير و ناكارامد است .

براي مقابله با اين وضعيت دشوار در نقاط مختلف هليكوپتر ژره محافظ بيشتر استفاده كرده اند ولي با وجود تمام اين سخنان هليكوپتر آپاچي از ساير هليكوپترها ديگر موفق تر است به دليل آنكه تسليحات بيشتري حمل ميكند و سرعت بيشتري دارد و از قدرت مانور زيادي برخوردار است . هليكوپتر آپاچي با تمام ضعفهايي كه دارد مقاوم ترين و موفق ترين هليكوپتر ارتش آمريكا است و با توجه امكان استفاده از موشكهاي سايدوايندر امكان درگيري و نبرد با هواپيماها را هم دارد . از هليكوپتر هاي آپاچي بيشتر به صورت تركيبي استفاده ميشود يعني اينكه در يك گروه به پرواز در مي آيند و يك گروه وظيفه حمله به اهداف را دارد و گروه ديگر براي پشتياني از هليكوپترهاي مهاجم در برابر خطرات است . از هليكوپتر آپاچي براي پشتيباني نيروي زميني و هدايت آتش توپخانه هم استفاده ميشود
تصویر
معرفي نمونه هاي مختلف هليكوپتر آپاچي :

- هليكوپتر آپاچي مدل اي AH-64A:

اين نمونه مدل اوليه اين هليكوتر است و هم اكنون در حال جايگزيني با نمونه جديدتر هليكوپتر آپاچي يعني لانگ بو ميباشد .

ـ هليكوپتر آپاچي مدل دي AH-64D :

اين نمونه مدل بهينه سازي شده نمونه ابتدايي ميباشد كه در آن از گيرنده هاي حساس و پيشرفته و تسليحات پيشرفته تر استفاده شده است و از مهمترين تغييرات در اين نمونه نسبت به نمونه ابتدايي در اضافه كردن FCR رادار كنترل آتش(Fire Control Radar) است كه در بالاي پره هاي هليكوپتر نصب شده است و از آن در شناسايي اهداف و خطراتي كه هليكوپتر را تهديد ميكن استفاده ميكنند ارتفاع زيادتر سيستم FCR و پوشش جاذب امواج رادار به خلبان هليكوپتر كمك ميكند تا با پنهان شد در پشت يك درخت و يا ساختمان و يا هر نوع مانع ديگه بدون انكه ديده شود محيط را زير نظر داشته باشد و اهداف را شناسايي كند و با استفاده از اصل غافلگيري به انها حمله كند . سيستم FCR توانايي شناسايي موشكهاي شليك شده به سوي هليكوپتر را دارد و با هشدار به خلبان ميتواند از هليكوپتر دفاع كند . از ديگر تفاوتهاي نمونه لانگ بو با نمونه ابتدايي در استفاده از موتورهايT700-GE-701C و كاكپيت يكپارچه براي ديد بهتر ميباشد .

استفاده كنندگان از هليكوپتر آپاچي:

ايالات متحده :
اولين نبرد اين هليكوپتر بعد از ورود به خدمت در سال 1989 در هنگام حمله به پاناما بود . از هنگام ورود به خدمت تا به حال اين هليكوپتر در ماموريتهاي مهمي مانند جنگ اول و دوم خليج فارس و افغانستان شركت داشته است . هليكوپترهاي آپاچي بزرگترين شكارچي تانكها و وسايل زرهي عراق در جنگ با اين كشور بودند و قسمت زيادي از توان زرهي عراق را نابود كردند .

اسراييل:
اسراييل با بهينه سازي اين هليكوپتر آپاچي مدل اي(AH-64A) و سازگاري با سلاحهاي ساخت اين كشور از اين هليكوپتر براي شليك موشكهاي هدايت شونده وساير موشكها استفاده ميكند .


مشتريان و قيمت هليكوپتر آپاچي :

قيمت نمونه ابتدايي هليكوپتر آپاچي AH-64A 14.5 مليون دلار است و سنگاپور در سالهاي1999 تا2001 تعداد 20 فروند هليكوپتر آپاچي نوع دي هر كدام به مبلغ 56.25 مليون دلار را خريداري كرد . يونان در سال2003 12 فروند هليكوپتر آپاچي دي جمعا به مبلغ675 مليون دلار را سفارش داد كه اين رقم شامل تسليحات و قطعات يدكي هم ميشود .



تسليحات مورد استفاده هليكوپتر آپاچي :
يك توپ خودكار 30 ميلي متري با 1200 گلوله و موشكهاي هل فاير 1 و 2 / AIM-92 Stinger / AIM-9 Sidewinder/ AGM-122 Sidearm/ Hydra 70



كشورهاي دارنده هليكوپترآپاچي :
بجز آمريكا كشورهاي اسراييل/سنگاپور/يونان/ژاپن/مصر/هلند/بحرين/عربستان/امارات/اردن/انگلستان هم از دارندگان اين هليكوپتر هستند .


مشخصات فني هليكوپتر آپاچي:

تعداد خدمه: 2نفر

ارتفاع :3.87 متر

قطر پروانه : 14.63 متر

وزن خالي: 5.165 كيلوگرم (بدون سوخت و اسلحه)

وزن قابل حمل : 8000 كيلوگرم

حداكثر وزن برخاست : 9.520 كيلوگرم

نيروي محركه : 2 موتور توربوشفت General Electric T701

حداكثر سرعت : 273 كيلومتر در ساعت

برد عملياتي : بدون سوخت گيري 480 كيلومتر و با سوخت گيري 1900 كيلومتر

ارتفاع قابل فعاليت : حداكثر 6400 متر

سرعت صعود : 13 متر در ثانيه

تصویر
------------------------------------
منبع:وبلاگ هليكوپتر

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هلیکوپتر تهاجمی آپاچی توسط شرکت مک دانل داگلاس (اکنون بوئینگ) ساخته شده و نوع ای اچ دی –64 ای آن در سال 1984 وارد خدمت در ارتش ایالت متحده گردید. آپاچی به عنوان پیشرفته ترین هلیکوپتر تهاجمی دو موتوره در جهان شناخته شده است و در دو نوع با پسوند ای و دی عرضه می شود. آپاچی توانایی حمله به قلب نیروهای دشمن را در روز یا شب در تمام شرایط جوی داشته و قابلیت استفاده از انواع سلاح ها را داراست. ای اچ-64-دی نوع جدیدتر و پیشرفته تر این هلیکوپتر بوده که با نام آپاچی کمان دراز یا (لانگ بُو آپاچی) شناخته می شود . این سیستم جنگ افزار مخوف برای میدان های نبرد دیجیتالی آینده طراحی و ساخته شده است. از اصلی ترین اصلاحاتی که بر روی این هلیکوپتر انجام شده می توان به اضافه شدن رادار موج میلیمتری کنترل آتش (اف سی آر) موشک های هوا به زمین، فرکانس رادیوی شلیک کن-فراموش کن (لانگ بوُ هلفایر) که نیاز به نوع لیزری را مرتفع کرده است، موتورهای به روز شده، اویونیک و کابین یکپارچه شده اشاره کرد. سیستم رادار کنترل آتش (لانگ بُو ) که در بالای روتور اصلی آپاچی قرار گرفته متشکل از آنتن و ترانسمیتر بوده که به صورت چند حالته و موج میلیمتری است. طول موج کوتاه به علت ارسال پرتوهای باریک قابلیت مقابله با اقدامات متقابل دشمن را به وجود آورده است.
سیستم لانگ بُو توانایی شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی 256 هدف زمینی را به صورت خودکار در تمام شرایط جوی و پیچیدگی میدان نبرد داراست. رادار کنترل آتش در چهار حالت مورد استفاده قرار می گیرد:

تصویر



-(اِی تی اِم) یا حالت هدف گیری هوایی جهت شناسایی و اولویت بندی اهداف هوایی؛
-(جی تی اِم) یا حالت هدف گیری زمینی جهت تهاجم به اهداف روی زمین همچنین شناسایی تهدیدهای هوایی؛
-(تی پی اِم) حالت نقشه برداری از مواضع زمینی که در وضعیت آب و هوایی نامطلوب به یاری خلبان می آید؛
-(بی آی تی) که یک سیستم آزمایش درونی رادار است و اشکالات فنی سیستم را در حال پرواز و همچنین حین تعمیر
آشکار می سازد.

تصویر
سیستم های (تی ای دی اس و پی ان وی اس) که اولی تصاویر اپتیکی و تلویزیونی به همراه دید مادون قرمز از جلو را برای
خدمه ارسال می دارد و دومی تصاویر مادون قرمز در تمام جهات را برای دید شب به عدسی تک چشمی متصل به کلاه خلبان (کابین عقب) یا کمک خلبان/افسر تسلیحات (کابین جلو) می فرستد. هر دوی این سیستم ها بر روی برجک ثابت یا گردان روی دماغه هلیکوپتر نصب شده اند. ترکیب اف سی آر و تی ای دی اس برتری انکار ناپذیری را برای آپاچی به وجود آورده است، در حالیکه خلبان در وضعیت ای تی ای ام رادرا کنترل آتش، اهداف هوایی اعم از هلیکوپتر یا هواپیمی را جست و جو می کند کمک خلبان/افسر تسلیحات سی پی جی اهداف زمینی را به کمک تی ای دی اس شناسایی می کند. در حالت یکپارچه وقتی اف سی آر هدفی را شناسایی و اولویت بندی می کند تی ای دی اس به طور خودکار روی هدف قفل کرده و سپس کمک خلبان/افسر تسلیحات می تواند تصاویر الکترواپتیکی هدف مورد نظر را دریافت کند. موشک های موشک های هوا به زمین (آر اف هلفایر) با جستحوگر موج میلیمتری و برد 8 تا 12 کیلومتر که مهم ترین جنگ افزار آپاچی است با توانایی «شلیک کن و فراموش کن» اطلاعات اهداف اولیه و ثانویه را از اف سی آر و تی دی ای ای یا یک هلیکوپتر دیگر گرفته و این قابلیت را دارد که قبل از شلیک و یا بعد از شلیک روی اهداف ثابت و متحرک قفل کند . برتری این نوع موشکها نسبت به نوع لیزری قابلیت شلیک در مناطق آب و هوایی نامطلوب است و این موشک برای از بین بردن اهداف زره پوش شده مانند تانکها و انواع خودروهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.آپاچی همچنین می تواند انواع موشک های هوا به هوای سایدوایندر و میسترال را جهت شکار هلیکوپتر و هواپیماهای دشمن و موشک ضد رادار ساید آرم را برای مقابله با تهدیدهای راداری دشمن با خود حمل کند. توپ30 میلیمتری با قابلیت شلیک 625 بار در دقیقه با توانایی حمل 1200 گلوله و سیستم پرتاب راکت با بالچه های تاشونده شامل 76 راکت 70 میلیمتری (هایدرا) جهت استفاده علیه افراد و خودروهای سبک از دیگر سلاح های استاندارد نصب شده روی آپاچی است. برای عملیات پشتیبانی نزدیک (ضد زره) آپاچی 16 موشک هِلفایر روی چهار ریل پرتاب و 1200 گلوله توپ حمل می کند در عملیات تهاجمی (ضد زره)تعداد موشک های هلفایر به 8 و گلوله های توپ به 320 تقلیل می یابد در عملیات اسکورت نیروهای زمینی و یا دیگر هلیکوپترها از راکت های هایدرا و موشک های هوا به هوا نیز استفاده می شود .دو موتور توربوشفت جنرال الکتریک پر قدرت (تی700-جِی ای -701 سی 1265 کیلووات) قدرت مورد نیاز این پرنده را تامین می کنند. آپاچی ارتش انگلیس نیز از موتورهای آر تی اِم-322 ساخت رولز رویس/توربومکا بهره می برند. حداکثر برد آپاچی با مخازن سوخت خارجی 1900 کیلومتر و بدون مخازن خارجی 400 کیلومتر است.البته آپاچی ها به مناطق درگیری از پایگاههای خود با هواپیماهای سی-5 یا سی-17 حمل می گردند.
تصویر

دوست عزيز درج منبع الزامي است
منبع : http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=1994
منبع اصلي : ماهنامه نوآور شماره 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالگرد تهاجمی آپاچی لانگبو(AH-64D)
کارشناسان هوانوردی این بالگرد را خشن ترین پرنده جنگی در جهان نامیده اند.آپاچی لانگبو یک بالگرد جنگی دو ملخه با ظاهری یکپارچه از سلاح ها و ادوات جنگی و سیستم های الکترونیکی است به کارگیری هنر در طراحی ظاهر آن کاملا به چشم می خورد و دارای سیستم های دیجیتالی که قابلیت ارتباط را برای انتقال مخفی اطلاعات از میدان نبرد به نیروهای زمینی و هوایی در آن واحد فراهم می سازد می باشد.این بالگرد از معدود بالگردهایی است که می تواند در هوا از خود دفاع کند.لانگبو یک نسخه بازسازی شده و پیشرفته از آپاچی AH-64Dاست که گاهی اوقات از آن با عنوان آپاچی مدرنیزه شده یاد می شود.سیستم سلاح ها در AH-64D به طوری طراحی شده است که علاوه بر اینکه توانایی حمله به نیروهای دشمن را داشته باشد بتواند شرایط نیروهای زمینی دشمن را شناسائی و به طور کاملا مخفی به نیروهای خودی انتقال دهد.
سازمان های دفاعی در سراسر جهان بیشتر نیروهای نظامی خود را با دو گونه ی متفاوت آپاچی AH-64 و AH-64A مجهز کرده اند و اکنون نیز با تولید نسخه جدید آپاچی در حال تجهیز کردن نیروهای خود با آپاچی لانگبو AH-64D می باشند.بالگرد آپاچی به دلیل کارآمدی و سازگاری با شرایط مختلف،قدرت مانور خوب و توان تهاجمی بسیار بالا به پر فروشترین بالگرد در سراسر جهان تبدیل شده است.هم اکنون حدود 1000 فروند بالگرد از نوع AH-64D در جهان وجود دارد که حدود 900 فروند آن در اختیار ارتش آمریکا است و بیش از یکصد فروند آن نیز به کشورهای مصر،یونان،اسراییل،هلند،عربستان سعودی و امارات متحده عربی صادر شده است.بالگرد آپاچی AH-64D ساخت شرکت هیوز در سال 1984 میلادی به خدمت ارتش آمریکا درآمد و از آن سال تا کنون بالگرد آپاچی با دو تغییر نام تجاری روبرو شده است که به ترتیب AH-64A و AH-64D می باشند.شرکت سازنده آن در ابتدا مک دانل داگلاس بود ولی به تازگی بوئینگ آن را خریداری کرده است.
تسلیحات
لانگبو نمایشی از تسلیحات مرگ آور شامل 16 موشک هدایت شونده هلفایر(آتش جهنم) و 76 راکت باله تاشو 70 میلی متری و همچنین یک تیربار خودکار M230 به ظرفیت 1200 گلوله 30 میلی متری و راکت 60 هیدرا تسلیحات مرگ آور آپاچی را کامل می کند.همجنین این بالگرد می تواند تسلیحات و مهماتی که برای ماموریت های ویژه مورد نیاز است را به همراه داشته باشد.
نیروی محرکه این بالگرد توسط دو موتور Turbo Shaft تامین می شود که هر کدام از این موتورها نیرویی معادل 1265 کیلووات رافراهم می کند.
مشخصات عمومی
طول : 16.63 متر
ارتفاع : 4.64 متر
طول بالها : 5.226 متر
سرعت : 700 متر در دقیقه
حداکثر سرعت : 250 کیلومتر در ساعت
مدت پرواز : 3 ساعت
حداکثر وزن : 9 تن
در آگوست 2001،نیروی دفاعی ژاپن تجهیز ارتش خود را با سفارش 60 فروند آپاچی لانگبو شروع کرد.در دسامبر 2002 نیز کویت سفارش 16 فروند از این بالگرد را برای تحویل در سال 2005 داده بود و در دسامبر 2006 نیز یونان 12 فروند از سفارش 42 فروندی این بالگرد را تحویل گرفت.
نزدیک ترین رقبای لانگبو در حال حاضر بالگردهای Mig-42 HIND روسی و Tiger اروپایی هستند.

http://www.boeing.com/rotorcraft/military/ah64d/images/AH-64D_DVD-1098-2_375x300.jpg
http://www.airshows.org.uk/2005/airshows/riat/flying/neth_ah64_1.jpg
منبع : راه میانه



عکسها به لینک تبدیل شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالگرد بسیار توانایی است ولی قیمت زیاد آن مانع بکارگیری انبوه در جنگها میشود. شاید یک موشک ایگلا نتواند یک فروند آپاچی را سرنگون کند اما با شلیک ده فروند همزمان چه؟! قیمت این ده فروند موشک یک درصد قیمت آپاچی هم نیست اما بالگردی گران قیمت را منهدم میکند. فکر کنم بالگردهای ارزانتری مانند کبری مناسبتر باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالگرد تهاجمی آپاچی در دهه 80 میلادی توسط شرکت مک دانل داگلاس ایالات متحده ساخته شد و نوع AH-64A آن در سال 1984 وارد ارتش آمریکا گردید.

تصویر
آپاچی که در واقع پیشرفته ترین بالگرد تهاجمی دو موتوره جهان شناخته می شود در دو نوع A وD در حال خدمت در برخی از ارتش های جهان است . Apache Longbow یا AH-64D جنگ افزار مخوفی است که فقط برای نبرد دیجیتالی در آینده طراحی گردیده است.

تصویر
تصویر
تصویر
به این بالگرد رادار موج میلیمتری کنترل آتش (FCR) و موشک هوا به زمین و فرکانس رادیویی شلیک کن – فراموش کن Longbow hellfire که نیاز به نوع لیزری را رفع کرده و موتورهای تقویتی و سیستم های ایونیک پروازی پیشرفته تر و کابین یکپارچه نسبت به مدل قبلی اضافه شده است.
سیستم Longbow می تواند عملیات شناسایی طبقه بندی و اولویت بندی 256 هدف زمینی را به طور تمام خودکار و در تمام شرایط جوی و پیچیدگی محیط نبرد انجام دهد.این سیستم رادار کنترل آتش در بالای روتور اصلی آپاچی قرار دارد و متشکل از آنتن و ترانسیمتر است که به صورت چند حالته و موج میلیمتری است.
این سیستم در 4 حالت مورد استفاده قرار میگیرد:
- ATM: حالت هدف گیری هوایی
- GTM: حالت هدف گیری زمینی
- TPM: حالت تهدیدهای هوایی
- BIT: سیستم آزمایش درونی رادار
تصویر
تصویر
سیستم TADS یا سیستم تصاویر اپتیکی و تلویزیونی به همراه دید مادون قرمز از جلو برای خدمه ارسال میشود و سیستم تصاویر مادون قرمز در تمامی جهات را برای دید در شب به عدسی تک چشمی متصل به کلاه خلبان که در کابین عقب قرار دارد و یا کمک خلبان که در کابین جلو قرار گرفته شده می فرستد.
هر دو سیستم بر روی برجک گردان یا ثابت بر روی دماغه بالگرد نصب شده اند .
مهمترین جنگ افزار آپاچی موشکهای هوا به زمین Hell fire RF با جستجوگر موج میلیمتری و برد 8 تا 12 کیلومتر است. همچنین می تواند انواع موشکهای هوا به هوای استینگر و سایدویندر و میسترال را جهت شکار بالگرد ها و هواپیماهای دشمن برگزیند.
در ضمن جهت مقابله با تهدیدهای راداری دشمن نیز می تواند از موشک ضد رادار ساید آرم استفاده نماید.
توب 30 میلیمتری با قابلیت 625 بار در دقیقه و با توانایی حمل 1200 گلوله و سیستم پرتاب راکت با بالچه های تا شونده شامل 76 راکت 70 میلیمتری هایدرا نیز از دیگر قابلیت های این پرنده آهنی مخوف است.
موتور های این بالگرد از دو موتور پرقدرت توربو شفت جنرال الکتریک و با قدرت 1265 کیلووات میباشد. البته آپاچی های سفارشی ارتش انگلیس از موتورهای وطنی ساخت خود یعنی رولزرویس-توربومکا بهره میبرند. حداکثر برد پروازی آپاچی با مخزن سوخت خارجی 1900 کیلومتر و بدون آن 400 کیلومتر است.

كشورهاي دارنده اين هليكوپتر

تصویر
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان کسی می دونه اون تیکه رو بالای ملخ اپاچی که مثل کله ی ادم فضایی ها می مونه به چه درد می خوره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي متشكر عربستانم كه ديگه با اين سلاحهاي امريكايي تركونده :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا رادار كنترل آتش باشه اگر اشتباه گفتم دوستان اصلاح كنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آپاچی که در واقع پیشرفته ترین بالگرد تهاجمی دو موتوره جهان شناخته می شود در دو نوع A وD در حال خدمت در برخی از ارتش های جهان است . Apache Longbow یا AH-64D جنگ افزار مخوفی است که فقط برای نبرد دیجیتالی در آینده طراحی گردیده است.



البته بعید می دونم به MI-28 روسها برسه
MI-28 در حال حاضر برترین هلیکپتر تهاجمی دنیاست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين آپاچي معركه است اسراييل براي ترورهم ازاين آپاچي ها استفاده ميكنه.دركل مقدارآسيب پزيري اون خيلي كم هستش ولي ايران به راحتي توانايي ضربه زدن به اين آپاچي رادارد.زيرا: توجه :حزب الله 5يا6عددازآپاچي هاي تحويلي به اسراييل(اكثرا لانگبو)رابه طور100٪منهدم كرد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان کسی می دونه اون تیکه رو بالای ملخ اپاچی که مثل کله ی ادم فضایی ها می مونه به چه درد می خوره؟

احيانا رادارش نيست؟ :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون تیکه بالای ملخ رادار هست که به مدل D اضافه شده و بردی در حدود 20 الی 25 کیلومتر دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.