cheka

بدون سرنشین چنگدو وینگ لونگ ( CAIG Wing Loong)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

پیشرفتهای چین در همه زمینه‌ها بسیار چشمگیره. کاش ما هم به یک مدل کار (هر چی باشه) پایبند بودیم و از این شاخه به شاخه دیگه کمتر می‌پریدیم

 

با تشکر از برادر مهران بزرگوار

 

درباره موتور این پرنده و مداومت پرواز و کنترلها اطلاعاتی لطف می‌کنید؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقای مهران گرامی انشالله هر چه زودتر عزیزتان شفای عاجل پیدا کند با تشکر ار مطالبتون با وجود گرفتاریها

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام 

چرا توانایی حمل تسلیحات پهپاد چینی نسبت به پهپادهای ایرانی بیشتر است ؟ مشکل از کجاست؟

ویرایش شده در توسط aliman32
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
چرا توانایی حمل تسلیحات پهپاد چینی نسبت به پهپادهای ایرانی بیشتر است ؟ مشکل از کجاست؟

سلام البته دوستان متخصص بهتر میتونن جواب بدن اما فکر میکنم قدرت موتور یکی از مهمترین عوامل باشه و حتی شاید آیرودینامیک پهپاد! از طرفی پهپادی مثه شاهد 129 هم توانایی حمل 8 موشک رو دارا هست به شکل بالقوه که برای افزایش برد عملیاتی که ناشی از کاهش مصرف سوخت هست از 4 ویا حتی 2 فروند موشک استفاده میکنن...
اگر اشتباه عرض کردم دوستان ببخشند و اصلاح کنن :)
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام البته دوستان متخصص بهتر میتونن جواب بدن اما فکر میکنم قدرت موتور یکی از مهمترین عوامل باشه و حتی شاید آیرودینامیک پهپاد! از طرفی پهپادی مثه شاهد 129 هم توانایی حمل 8 موشک رو دارا هست به شکل بالقوه که برای افزایش برد عملیاتی که ناشی از کاهش مصرف سوخت هست از 4 ویا حتی 2 فروند موشک استفاده میکنن...
اگر اشتباه عرض کردم دوستان ببخشند و اصلاح کنن :)

 

درست فرمودید

بیشتر بحث سر برد و مصرف سوخت است 

تعریف شاهد 129 حرکت دوربرد است در حالی که پهبادهای ارزان تر برای برد کمتر هست 

پهباد بر خلاف هواپیما یک هدف را از پیش می داند، برای هدف نسبتا نامعلوم می رود و بعد از چند ساعت گشت زنی و اطمینان اقدام به شلیک می کند 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

Chengdu (AVIC) Wing-Loong (Pterodactyl)

هواپیمای بدون سرنشین ارتفاع متوسط مداومت بالا (MALE) (2014)

 

kazaviation_.jpg

 

Chengdu Pterodactyl I (یا Wing-Loong I) در نمایشگاه بین المللی هوایی و هوافضای چین (Zhuhai) در سال 2010 رونمایی شد. هدف این برنامه تبدیل پهپاد های MALE به هواپیما های بدون سرنشین رزمی (UCAV) و پشتیبانی از انواع مهمات هدایت دقیق است. اولین پرواز آن در سال 2009 انجام شد. در طول توسعه، حداقل یک فروند آن از بین رفت.

گروه صنعت هواپیمایی Chengdu (CAC) با چندین دهه تجربه در هوانوردی مدرن چین، کار خود را با ساخت هواپیما های جنگنده شوروی در دوران جنگ سرد و زمانی که روابط بسیار نزدیکی بین این دو قدرت آسیایی برقرار بود، آغاز به کار کرد. از آن زمان، این شرکت به طراحی، توسعه و ساخت محصولات تقریبا داخلی برای ارتش چین و هم پیمانان (در صورت تائید صادرات) مشغول است. پهپاد Pterodactyl یکی از این محصولات است که توسط مصر، قزاقستان، مراکش، نیجریه، پاکستان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ازبکستان و بنگلادش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

1920px-Wing_Loong_operators.png

 

در ظاهر، Pterodactyl با بخش دماغه برجسته، بدنه صاف، بخش زیرین چرخ دار و باله های دمی عمودی رو به بیرون شباهت هایی با پهپاد پریدیتور آمریکایی دارد. بال های آن مستقیم اند و توانایی حمل 4 موشک یا بمب هدایت پذیر را دارند. یک برجستگی در زیر بخش دماغه، اپتیک های پیمایشی را در خود جای داده است. بخش زیرین برای استفاده راحت نیرو های زمینی، چرخ دار و از نوع تماما جمع شونده است. تمام چرخ ها رو به عقب جمع می شوند تا آیرودینامیک بهتری داشته باشد. توان Pterodactyl توسط یک موتور در عقب بدنه تامین می شود که یک ملخ 3 پره را در آرایش pusher می گرداند.

 

Wing_Loong_saudi_.jpg

 

این پهپاد توانایی مجهز شدن به رادار روزنه مصنوعی و FLIR (دوربین مادون قرمز جلو نگر) را دارد. حداکثر وزن محموله آن 100 کیلوگرم است. حداکثر سرعت آن به 280 کیلومتر بر ساعت می رسد، 4000 کیلومتر برد دارد (با مداومت 20 ساعته) و تا ارتفاع 5000 متری پرواز می کند.

 

Capture_decran_2016-10-27_a_01_29_54.png

 

در مارس سال 2017، نیروی هوایی مصر به عنوان بخشی از عملیات های نیرو های مسلح مصر علیه جنگ طلبان، تعدادی حملات هوایی در شهر های ال عریش، رفح و شیخ زوید انجام داد. اکثر این حملات که در آن ها مکان های استقرار و خودرو های متحرک هدف قرار گرفت، توسط پهپاد های Wing Loong صورت گرفت و 18 کشته بر جای گذاشت.

گزارش های متناقضی وجود دارد که پهپاد های Chengdu Pterodactyl I چینی با اپراتوری امارات متحده عربی به ارتش اتیوپی کمک کردند تا در تیگرای پیشروی کند.

در سوم آگوست سال 2019، دولت وفاق ملی لیبی (GNA) اعلام کرد که یک پهپاد متعلق به ارتش ملی لیبی (LNA) را سرنگون کرده است. نیرو های وابسطه به خلیفه حفتر به طور گسترده از پهپاد چینی Wing Loong که امارات متحده عربی در اختیارشان می گذارد استفاده می کنند. در طول جنگ داخلی علیه GNA، نیرو های GNA پس از دریافت 12 فروند پهپاد بایراکتار TB2، از این پهپاد های ترک در 2 دسته استفاده کرد. بین می تا جولای سال 2019، نصف این پهپاد ها در طول حملات هوایی LNA توسط Wing Loong II نابود شدند. دسته دوم در جولای جایگزین پهپاد های از دست رفته شدند. در بیست و ششم می سال 2020 یک فروند پهپاد Wing Loong I توسط پدافند هوایی GNA سرنگون شد.

در بیست و ششم دسامبر سال 2016، پهپاد Wing Loong ائتلاف صعودی توسط نیرو های حوثی یمن سرنگون شد. در عملیات طوفان قاطع در سال 2018، عربستان با استفاده از این پهپاد، صالح علی الصمد، از افسران عالی رتبه حوثی، را به قتل رساند. در دسامبر سال 2019، نیرو های حوثی با نشان دان لاشه پهپاد، اعلام کردند که یک Wing Loong را در یمی مورد اصابت قرار داده اند. 10 روز بعد یکی دیگر از پهپاد های Wing Loong سرنگون شد و رسانه های حوثی ها تصاویر لاشه آن را منتشر کردند. در می سال 2021، نیرو های حوثی یکی دیگر از پهپاد های Wing Loong را در منطقه نجران سرنگون کردند و تصاویر و فیلم های مکان سقوط را نشان دادند.

Wing-Loong II نسخه ارتقا یافته مدل اصلی با توانایی حمل مهمات بیشتر (تا 12 موشک هوا به سطح در نقاط سخت زیر بال ها) است. وزن آن 4218 کیلوگرم و طول بال های آن 11 متر است.

 

Wing_Loong_II.jpg  1440px-Wing_Loong_II_side_view.jpg

 

 

مشخصات

- سال ورود به خدمت: 2014

- وضعیت: در حال خدمت

- تعداد فروند ساخته شده: 250

- سازنده: گروه صنایع هواپیمایی Chengdu، شرکت صنایع هوانوردی چین (چین)

- کشورهای مصرف کننده: چین، مراکش، مصر، اندونزی، قزاقستان، لیبی، نیجریه، پاکستان، عربستان صعودی، صربستان، امارات متحده عربی، ازبکستان

- نقش: ضد کشتی (مجهز برای جستجو، رهگیری و درگیر شدن با عناصر سطحی دشمن توسط کسب اطلاعات بصری، پشتیبانی از رادار و تسلیحات موجود)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد)

- طول: 9.05 متر

- طول بال ها: 14 متر

-  ارتفاع: 2.77 متر

- حداکثر وزن برخاست: 1100 کیلوگرم

– قوای محرکه: 1 موتور با ملخ 3 پره در آرایش pusher

- حداکثر سرعت: 280 کیلومتر بر ساعت

- ارتفاع پروازی: 5000 متر

- برد: 5000 کیلومتر

- تسلیحات: 100 کیلوگرم تجهیزات حسگر برای نقش ISR، تسلیحات هوا به سطح تا 200 کیلوگرم، بمب های هدایت دقیق FT-10، FT-9، FT-7، GB7 و GB4، موشک های BRM1 و AKD-10

- نسخه ها: Wing-Loong (سری پایه)، Pterosaur I (نسخه اولیه که در سال 2005 پرواز کرد)، Wing-Loong I (نام دیگر، اولین بار در سال 2009 پرواز کرد، دارای یک نقطه سخت زیر بال)، Wing-Loong II (نسخه ارتقا یافته، توانایی حمل بیشتر سلاح زیر بال، 70 درصد بدنه از کامپوزیتساخته شده است، 11 متر طول بال، 4218 کیلوگرم وزن، 480 کیلوگرم وزن محموله، 6 نقطه سخت زیر بال ها، اضافه شدن بالچه های انتهای بال، موتور بنزینی پرقدرت تر با کارایی بهتر)، WJ-1 (نسخه حمله زمینی، بدون برجستگی چانه ای، در نوامبر سال 2014 رونمایی شد)، GJ-1 (نسخه نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین، نسخه حمله زمینی، توانایی های ارتقا یافته شامل تعیین خودکار هدف، پشتیبانی از سلاح در زیر بال ها و سامانه های اپتیکی در برجستگی پانه ای)، GJ-2 (نسخه جدید ارتش، در جایگاه نمایش Wing-Loong II در نمایشگاه هوایی Zhuhai در 2018 رونمایی شد، نشان داده شده در رنگ نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین)

 

 

منبع

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.