TANK

موشک ایروبی(Aerobee)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این موشک در سال ۱۹۴۶ بنا به در خواست نیرو هوایی آمریکا شرکت توسط مهندسی ایروجت و زیر نظر دانشگاه جان هاپکینز طراحی و ساخته شد این موشک مرکب از راکت دو مرحله ای به جرم ۵۴۰ کیلوگرم بود که توان حمل سرجنگی ۶۰ کیلو گرمی تا برد ۱۲۵ کیلومتر را داشت. در نمونه های اولیه این موشک که با سوخت مایع مرکب از اسید نیتریک واتیلن با ۴۵ ثانیه سوزش می توانست ۱.۲تن نیرو تولید کند موشک ایروبی بدون بوستر دارای طول ۵.۷۴ متر و قطر ۳۸ سانتیمتر و ۴بالک در عقب و کنار موتور کمکی و ۳ بالک کنار موتور اصلی بودند.

در سال ۱۹۵۲ بنا به درخواست نیروی دریایی آمریکا مبنی بر افزایش قدرت این موشک مدلهایی به نامهای ایروبی۱۵۰و۲۰۰و۳۰۰و۱۵۰۰ تولید شد.مدل ۱۵۰ این موشک می توانست محموله ۶۸ کیلو گرمی را تا ارتفاع ۲۷۵ کیلومتر حمل کند و دارای طول ۹متر بود.

مدل ۲۰۰ این موشک توانایی حمل محموله ۲۲۷ کیلوگرمی را تا برد ۲۹۰ کیلو متر را داشت و مدل ۳۰۰ آن می توانست محموله ۵۸ کیلوگرمی را تا برد ۳۲۰ کیلو متر حمل کند.مدل ۱۵۰۰ این موشک می توانست با محموله ۱۳۶ کیلوگرمی تا ارتفاع ۱۲۰۰ کیلومتر پرواز کند و سکو پرتاب این نوع ۴۳ متر ارتفاع داشت.آزمایشهای بیولوژیکی در زمینه انتقال موشک به ارتفاع بالا انجام می گرفت و همچنین انتقال میمون تا ارتفاع ۶۴ کیلومتری نیز با همین سیستم انجام شد.



تصویر

منبع:جنگنده-موشک
مجله هوايي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.