death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

فتح و ظفر فقط محدود به جبهه القصیر نیستا :applause:
آخرین خبر سانا :
[size="4"]كما ذكر مصدر مسؤول أن وحدات من قواتنا المسلحة دمرت أوكارا وتجمعات للإرهابيين في بلدة الحسينية وأوقعت عددا منهم قتلى من بينهم جهاد الأحمد والإرهابي علي البرك سعودي الجنسية.[/size]
[size="4"]وأضاف المصدر أن عملية مماثلة لوحدة من جيشنا الباسل في بلدة ببيلا أسفرت عن القضاء على أفراد مجموعة إرهابية مسلحة بكاملها ومن بين القتلى سامر الهندي ونادر الشافعي وطاهر الحيان.[/size]
[size="4"]إلى ذلك أردت وحدة من قواتنا الباسلة أفراد مجموعة إرهابية بين قتيل ومصاب عند خزان المياه في مدينة حرستا من بينهم محمود العباس بينما نفذت وحدة ثانية من الجيش عملية نوعية فى مزارع الريحان قضت خلالها على عدد من الإرهابيين ودمرت وكرا بما فيه من أسلحة وذخيرة. [/size]http://sana.sy/ara/336/2013/05/09/481110.htm
خلاصه اش اینکه توی مناطق حسینیه و بیلاء و حرستا که حدودا میشه ریف شرقی و جنوب شرق دمشق از دیروز تا حالا تعداد قابل توجهی از معروف ترین سردسته های اوباش سلفی مثل جهاد احمد و علی برک سعودی و سامر هندی و طاهر حیان و محمود عباس به اجداد خبیثشون ملحق شدن؛ جهنم خوش بگذره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#008080][size=5]قسمت های جالب از سخنرانی سید حسن نصرالله(حفظ الله) [/size]:[/color]

[color=#8b4513][size=5]برخی‌ها دوست دارند که سوریه از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گیرد. اما پاسخ سوریه به این حمله این بود که ای اسرائیلی بدان که سوریه به مقاومت سلاح خواهد داد و این تصمیم استراتژیک بزرگی است و بیشتر از این، سوریه به مقاومت سلاح‌های قدرتمندتر و بزرگتری خواهد داد.[/size][/color]

[color=#000080][size=5]وی گفت: نظام عربی چه از کشورهای بهار عربی و یا غیره را به من نشان دهید که جرات دادن یک تفنگ و نه سلاح منحصر به فرد به مقاومت را داشته باشد.[/size][/color]

[color=#ff0000][size=5]دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: این پاسخ، واکنش بزرگتری از بمباران فلسطین اشغالی خواهد بود.[/size][/color]

[size=5][color=#008080]پاسخ دوم سوریه این است که جبهه مقاومت مردمی را در جولان ایجاد کند و این طبیعی است[/color][/size]

[color=#0000cd][size=5]وی گفت: ما در مقاومت لبنان اعلام می‌کنیم که آماده دریافت هرگونه سلاح‌ منحصر بفرد هستیم و از این سلاح حمایت کرده و با این سلاح از ملت، سرزمین و مقدساتمان دفاع کنیم[/size][/color]

[size=6][color=#FF0000]سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما در مقاومت لبنان اعلام می‌کنیم که ما در کنار مقاومت مردمی سوریه ایستاده‌ایم و برای آزادی جولان سوریه به آنها کمک و آموزش می‌دهیم.[/color][/size]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminmessi' timestamp='1368133691' post='312079']
[quote name='ITNOG' timestamp='1368132010' post='312059']
ضد هوایی گزینه وسوسه انگیزیه
به دلیل تحرک بالا نیروی مقاومت ، با احتمال بالا پانتسیر و با احتمال کمتر نمونه های از بوک یا سام 6
اما نمونه هایی از فاتح 110 هم محتمل است. هر نقطه یک موشک.
[/quote]

حزب الله چند سالی هست که فاتح 110 دارد و روند تهدیدات سید حسن از یکی دو سال گذشته این شک را تقریبا به یقین تبدیل کرده است...
[/quote]

سلام برادر امین

من هنوز منظورم پدافند هوایی با تحرک بالاست.

اگر به برد خانواده موشکی زلزال نگاه کنید می تونید نتیجه بگیرید که ممکن منظور سید حسن موشکهای زلزال هم باشه موشکهایی با بردی بیش از 200 کیلومتر و کلاهکی با وزنی 600 کیلیوگرمی که اثری ویرانگر می تونه داشته باشه! اگر به جنگ 33 روزه نگاه کنید استفاده از حجم انبوه موشک برای بار روانی مد نظر بود. اما برای ضربه نظامی به هیچ عنوان دارای دقت مناسبی نبودند. حالا در نظر داشته باشید 1 موشک با آن برد و کلاهک چه تاثیر روانی می تواند داشته باشد.
ولی برای ضربی نظامی به موشکی با قدرت بالا و دقتی بالاتر نیاز هست. که هر نقطه ای از اسرائیل را در کمتری زمان ممکن و با دقت بالا مورد هدف قرار دهد.
سخنا قبلی سید حسن دلیلی بر داشتن فاتح 110 نیست. بلکه همانطور که گفته شد منظور می تواند خانواده زلزال هم باشد. فاتح برای هدف قرار دادن مراکز تجمع نفرات و تجهیزات بسیار مفید و البته به همان میزان مرگبار!!!

آنچه که حزب الله را در جنگ گذشته ضربه پذیر کرده بود سورتی های بالای جنگنده های اسرائیلی بود که به 300 سورتی در روز هم می رسید. و مطمئنا هم بار تخریبی بالای داشته است که بیانگر این موضوع است که آسمان جنوب آسمانی امن و بدن خطر حداقل از ارتفاع 3000متر به بالاست. حالا در نظر داشته باشید این ارتفاع3000 تا 12000 به هر دلیلی نا امن شود مسلما سورتی های پروازی کاهش و تحرک حزبالله را به شدت بالا خواهد برد و این یعنی قدرتی چند برابر که به صورت تصاعدی هم افزایش میابد ، بیشتر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/318442/%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D8%B2%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D9%88%D8%AF"]بشار اسد قصد دارد حزب‌اللهی بشود! [/url][/b]


[right]روز پنج‌شنبه فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است دمشق به هر گونه تجاوز جدید اسرائیل «فوراً» پاسخ خواهد داد. بنا به اعلام مقداد «دستورهای لازم صادر شده تا هر گونه حمله جدید اسرائیل بدون هیچ دستور اضافی از جانب مقامات مافوق، پاسخ داده شود. حمله تلافی‌جویانه ما پرقدرت و برای اسرائیل دردناک خواهد بود.»[/right]
به گزارش «تابناک»، هر چند این سخنان را می‌توان اتمام حجت طرف سوری با اشغالگران قدس در نظر گرفت ولی مجموع اظهارات دیگر بازیگران صحنه تحولات سوریه و منطقه مجاور آن بخش‌هایی از سناریوی اقدامات آتی جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل را نشان خواهد داد.
به گزارش دبکا، از دست دادن مواضع شورشیان سوری به نیروهای برتر دولت سوریه این هفته در شمال، مرکز و جنوب این کشور ادامه یافته است. در روز چهارشنبه، هشتم می آنها شهر مهم خربه غراله در منطقه حوران در جنوب سوریه را نیز از دست دادند. برای اولین بار در دو ماه اخیر راه رسیدن نیروهای سوری از دمشق به مرز اردن باز شده است و نیروهای مخالف در مرز اسرائیل و سوریه زمینگیر شده‌اند.
ارتفاعات جولان که بخش تحت کنترل اسرائیل و سوریه آن به وسیله یک منطقه غیرنظامی شده از یکدیگر جدا می‌شود در حال تبدیل شدن به منطقه‌ای مهم‌تر از همیشه است.
روز سه‌شنبه از بشار اسد نقل شده است که «جولان جبهه مقاومت خواهد بود». این سخنان بعد از آن بیان می‌شود که گفته می‌شود اسد به گروه‌های فلسطینی تحت حمایت خود در سوریه اجازه داده است که موشک‌های خود را به سوی سرزمین‌های اشغالی نصب کنند. منابع نظامی سوری اعلام کرده‌اند که از این پس، خودروهای اسرائیلی را که به قصد تخلیه مجروحان شورشیان سوری وارد منطقه می‌شوند را هدف قرار خواهند داد. منابع نظامی اسرائیلی به دبکا گفته‌اند، خودروهای اسرائیلی از طریق ماموران محلی این رژیم از مکان مجروحانی خبر دار می‌شوند که منتظر تخلیه خود به سرزمین‌های اشغالی هستند.
گروه جبهه النصره که وابسته به القاعده است، به این نتیجه رسیده است که محل تماس بین مامورین محلی و ارتش اسرائیل در محدوده‌ای به وسعت هشت کیلومتر مربع است که از آتش‌بس بین اسرائیل و سوریه در سال 1974 تاکنون، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در آن مستقر هستند.
بخشی از شورشیان در سوریه در روزهای اخیر چهار نیروی حافظ صلح را ربوده‌اند که تصاویر منتشر شده از انها نشان می‌دهد که سه تن از آنها فیلیپینی هستند. این حادثه تا حدی اهمیت ارتفاعات جولان را نشان می‌دهد.
اسرائیل در نزدیکی پست نظامی و مراقبت تل حازاکا، که با استفاده از آن بر جنوب سوریه و شمال اردن تمرکز کرده است، یک بیمارستان صحرایی بزرگ ایجاد کرده است. در این مکان، نیروهای درمانی به وضعیت شورشیان مجروح رسیدگی می‌کنند تا یا با درمان اولیه به سوریه بازگردانده شوند و یا اگر جراحت آنها جدی است به بیمارستان‌های اسرائیلی منتقل شوند. این دسته از مجروحین به نزدیکترین بیمارستانها در شمال سرزمین‌های اشغالی در صفد و یا حیفا منتقل می‌شوند.
چنین اقداماتی نشان می‌دهد که یک منطقه امنیتی در مرزهای اسرائیل و سوریه در حال شکل‌گیری است که یادآور اتحاد شکل گرفته بین اسرائیل و مسیحیان مارونی لبنان در سال 1976 و در جریان جنگ داخلی در لبنان است.
در آن زمان نیز، اسرائیل در چندین نقطه برای درمان مجروحین مارونی‌ها امکانات بیمارستانی ایجاد کرد که بعدا آن اسرائیلی‌ها آن را محافظی مناسب برای خود دانستند. مارونی‌ها به خوبی گروه‌های فلسطینی را از مرزهای اسرائیل دور نگه می‌داشتند و اجازه یافته بودند تا وارد قلمرو اسرائیل نیز بشوند و از مزایایی دیگر نیز برخوردار شدند. گروه موسوم به «ارتش جنوب لبنان» که در آن زمان با 2500 نیروی مسلح فعالیت می‌کرد طی دو دهه به خوبی و تحت فرمان اسرائیلی‌ها به منافع آن کمک کرد.
وقتی که در سال 2000، ایهود باراک نخست وزیر وقت اسرائیل، نیروهای اسرائیلی را از این منطقه یرون کشید، همه این سیستم فرو پاشید و حزب‌الله وارد این منطقه حائل بین دو طرف شد.
وقتی رابطه درمانی اسرائیلی‌ها با گروه‌هایی مشخص در جولان آغاز شد، کسی از تکرار این سناریو سخن نگفت ولی ممکن است این اتفاق به آرامی در جریان باشد.
در بخش‌هایی دیگر از سوریه، مناطق مورد حمایت گروه‌های خارجی دوست دولت سوریه به شکلی پیشرفته‌تر شکل گرفته است. نیروهای حزب‌الله القصیر که بر راه بین دمشق، حمص و لبنان مسلط است را به طور کامل محاصره کرده‌اند، در دمشق نیز نیروهای حزب‌الله همراه با دیگر شیعیان حفاظت از زینبیه را به عهده گرفته‌اند و علاوه بر این، در جنوب سوریه نیز حفاظت از سی روستای شیعه‌نشین در مجاورت جنوب لبنان بر عهده حزب‌الله گذاشته شده است. حزب‌الله با اختصاص دادن نیروهای خود به این فعالیت‌ها و کمتر شدن نیروهای خود در لبنان دست به قمار زده است.
به نظر می‌رسد هم اسرائیل و هم حزب‌الله در حال جابجا کردن خط درگیری خود از لبنان به سوریه هستند. حمله اسرائیل به سوریه در ساعات اولیه روز یکشنبه گذشته، اولین نشانه جدی این تغییر بود ولی بعید است که آخرین مرحله باشد.



http://www.tabnak.ir/fa/news/318442/%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D8%B2%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D9%88%D8%AF

[color=#008000]میبینم که همه چی داره خوب پیش میره و دوستان کاملا شارژ هستند[/color][img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/wave%20-%20New!.gif[/img] :dancing: :party:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1368141112' post='312119']
فرق دقیق اس-300 و اس-400 رو باید چکا برامون توضیح بده ولی پیشروی نهایی به سمت القصیر از 48 ساعت پیش شروع شده و نیروهای گارد جمهوری و داوطلبین عراقی و لبنانی و سوری وارد حومه شهر شدن، مرکز شهر هم کماکان از زمین و هوا کوبیده میشه !
سران وهابی ها هم آخرین اخطار تسلیم رو رد کردن و قصد دارن روسفید به دیدار معاویه و یزید برن icon_cheesygrin البته با سنگر بندی تو در توی شهر، القصیر تبدیل به یه پا استالینگراد تمام عیار کردن.
[/quote]
ممنون ولی اخر 5000 نفرند یا 10000 نفر ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نکته ای که باید توجه داشت اینه که S-300 خودش به ورژن های مختلفی تقسیم میشه که آخرین ورژن قبل از S-400 ، نوع S-300PMU-2 هست که حتی بین اس-400 و این ورژن هم تفاوت های زیادی وجود داره ، برای مثال S-400 با استفاده از رادار جدید 91N6E با برد دو برابر و موشک ارتقا یافته ی 48N6E3 که در سری های قبلی وجود نداشت یا استفاده موشک ضدآواکس 40N6 و موشک ضدبالستیک 9M96E2 که در سری اس-300 اصلا وجود نداشت ، توانایی درگیری اس-400 تقریبا نسبت به S-300PMU-2 دو برابر شده که ارتقا سنگینی هست .

ضمن اینکه باید این رو هم در نظر گرفت که طبق کاتالوگ خود rosboronexport ، تا مدل S-300PMU-1 در حال حاضر اجازه ی صادر شدن رو دارند ولذا حتی در صورت افتادن به دست غرب ، ویژگی های فنی S-300PMU-2 و S-400 رو لو نخواهند داد (توضیح اینکه قبلا هم موردی پیش اومده بود که دست آمریکایی ها به مدل اولیه ی S-300P برسه و روش تجزیه تحلیل کنند ، همان مدلی که الان چند سالیه در دست سوریه است)
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=6][color=#FF0000]به نقل از العالم:[/color][/size]
[color=#ff0000][size=5][b] پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها در منطقه خربه غزاله[/b][/size][/color]

[size=5][b]یکی از افسران ارتش سوریه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم درخصوص پیروزی ارتش این کشور در نبرد با تروریست ها در منطقه خربه غزاله گفت: نظامیان ارتش سوریه توانستند با حمله به مواضع تروریست ها در منطقه خربه غزاله، [color=#800080]شمار زیادی از تروریست ها را کشته و تعداد زیادی را نیز زخمی کنند و این روستا را از اشغال تروریست ها آزاد نمایند.[/color][/b][/size]
[size=5][color=#0000FF]وی افزود: این عملیات موجب برقراری امنیت در جاده بین المللی دمشق - درعا شده و ارتش سوریه با محاصره تروریست ها در دیگر نقاط این منطقه مانع ارسال کمک ها به تروریست ها از اردن شده است[/color][/size] ویرایش شده در توسط Maldini
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000][size=6]سید حسن اعلام کرد که هر تجاوز به سوریه بلافاصله پاسخ داده می شه [/size][/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و ادب و احترام و تسلیت و و و خدمت اون عزیزانی که با چه چه و به به پیشرویهای ارتش وحوش آزاد رو جشن گرفته بودن نمیدونید چقدر منتظر این لحظه بودم حالتون که خوبه انشاا... میدونم که نه به امید خدا از این بدتر هم میشین بله دیگه سخته چه میشه کرد دیگه ؛، امیدوارم سر عقل بیایین ....
.
.
.
مقاومت پیروز است.
تا کور شود هر آن کس که نتوان دید
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لازم میدونم از تمام بچه های حزب الله و کتائب و همچنین شیرمردان (جدیدا شدن[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/big%20hug.gif[/img] ) ارتش سوریه در اینجا به نوبه ی خودم تشکر کنم باشد که یک روز همه با هم در یک سنگر باشیم سنگر نابودی رژیم غاصب!
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ....

این وقایع نشن می ده که ارتش سوریه اونقدرها هم ضعیف نیست .... بلکه فرماندهی افتضاح داشته ....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رفت و آمدهای پی در پی مقامات غربی به روسیه برای یافتن "یک راه حل سریع برای پایان بحران در سوریه" !! بخوبی نشون دست و پا زدنشون برای بیرون آوردن تروریستها از جهنمی که گرفتار شدن رو نشون میده ! بعد از سفر جان کری با اون تحقیری که در مسکو شد ، کامرون نخست وزیر انگلیس هم رفته استراحتگاه پوتین تو شهر سوچی برای حرف زدن در مورد سوریه !

روزهای به دست و پا افتادن غربی ها داره میرسه
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته جالبش اینجاست اگه ارتش سوریه از این منجلاب شورش بیرون بیاد دیگه اون ارتش نا لایق قدیمی نیست یک ارتش تست شده و محک خورده خواهد بود ارتش سوریه از قدیم الیام بزرگترین ضعفش افراد سست اراده و خائنین بوده که با این جنگ دوساله قسمت اعظمی از اونها و شاید تقریبا تمامی اونها ریزش کردن. این ارتش یک ارتش اعتقادی خواهد بود که مو بر تن دشمنانش سیخ خواهد کرد.

ورود سوریه رو به خط مقدم مقاومت اسلامی و صف شیعیان علی واقعا خوشحال کنندس!
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.