DeAtH-EaGlE

سامانه پدافندهوايي میم- 104 پاتريوت (MIM-104 Patriot)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]
1) لطفا با ذکر منبع حرف بزنید در این صورت معتبر نمیباشد.!

2) به هر حال ژنرالهای امریکایی طرح حمله به ایران را روی میز اوباما گذاشتند و اماده ی دستور اوباما

هستند هرچند اوباما اخرین گزینه را جنگ میداند و فکر میکند با راهکارهای اسان تری نیز به هدف

خود خواهند رسید که البته من هم با ایشون هم فکرم.

و در مورد حرف های اقای کاوه جز توهین چیز دیگه ایی ندیدم و لازم نمیبینم که جواب دهم.[/quote]


1) منبع برای کدوم بخش؟!!!

2) مطمئنا همین طوره! فرماندهان برکنار شده و استعفا داده هم تصادفی همزمان با اظهار نظراتشون استعفا دادن یا برکنار شدن.



یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=blue] يكي از روزنامه هاي چاپ تركيه مدعي شد كه تركيه در اجلاس سال گذشته ناتو در ليسبون طرح استقرار سيستم سپر موشكي ناتو در اين كشور را تاييد كرده و در حال حاضر نيز موانع موجود بر سر راه اجراي اين پروژه مرتفع شده است.[/color]

به گزارش فارس، روزنامه جمهوريت تركيه در خبري پيرامون اين مطلب نوشت كه تركيه در اجلاس سال گذشته ناتو در ليسبون طرح استقرار سيستم سپر موشكي ناتو در اين كشور را تاييد كرده و در حال حاضر نيز موانع موجود بر سر راه اجراي اين پروژه مرتفع شده و آمريكا و تركيه در اين زمينه بي سروصدا به توافق نهايي دست يافته اند.
اين روزنامه تصريح كرد كه در راه اجرايي شدن اين پروژه دولت تركيه دو نگراني عمده داشته كه اين نگراني ها نيز در طي مذاكرات دوجانبه با آمريكا و در خلال سفر ماه گذشته هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا به تركيه رفع شده است.
روزنامه جمهوريت خاطرنشان كرد كه تركيه در سيستم فرماندهي مركز كنترل سپر موشكي حضور خواهد داشت و موشك هاي پاتريوت ارسال شده از آمريكا در منطقه اي كوچك در خاك تركيه مستقر خواهد شد. اين در حالي است كه به گفته اين روزنامه هنوز مشخص نشده كه اين موشك ها از كدام مناطق حفاظت خواهند كرد.
از سوي ديگر گفته مي شود هر چند كه دولت آنكارا نامي از ايران به ميان نمي آورد، ولي اين موشك ها در مقابل تهديدهاي احتمالي از جانب ايران برنامه ريزي شده اند.

[color=olive]90/06/03[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900602142307[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[URL=http://irupload.ir/][img]http://irupload.ir/images/ckfchi88mrdqfhx4371i.jpg[/img][/URL]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://militaryparsi.ir/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=downloadfile&file=184&evp=4346349c7595ef345bfa341a1b8f206d&media=local&deliver=&quality=hd&tmpl=component]لینک دانلود[/url]

-------------------------------------------------
منبع : http://militaryparsi.ir/gallerys.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام این موشک قدرت رهگیری وانهدام موشکهای نمونه ایرانی رو داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

مقدمه
بعد از شنیدن خبری مبنی بر نصب شدن سامانه پاتریوت در نزدیکی سوریه در سایت به دنبال تایپیکی برای آشنایی با این سامانه گشتم که چیزی پیدا نکردم لذا بر آن شدم تا این مطلب رو قرار بدم
هر جند این سامانه در جنگ هایی که تا کنون حضور داشته کارایی خاصی در خود نشون نداده ولی به روز رسانی های اخیر اون رو به یک سامانه مهلک بدل کرده که استقرار این سامانه در مرز سوریه به نظر من دو دلیل داره که یکی ایجاد منطقه پرواز ممنوع و دیگری افتادن دوباره اسم این سامانه در اذهان به امید پیدا کردن مشتری و چرخیدن مجدد چرخ کارخانه سازنده آن .
که البته با هزینه بالا برای هر موشک ( نزدیک به 3 میلیون دلار ) فکر کنم دوباره برای پول عربا دندون تیز کردن و حالا خود سامانه
 

800px-Patriot_System_2.jpg


پیشینه
سيستم پاتريوت (Patriot) يک سيستم دفاع هوايي موشکي هدايت شونده است که توانايي مقابله با موشک هاي بالستيک تاکتيکي، موشک هاي کروز و هواپيماهاي پيشرفته را در تمامي شرايط آب و هوايي و در هر ارتفاعي دارا است. از مهم ترين ويژگي هاي سامانه دفاعي پاتريوت وجود رادار مرکب چندکاره، هدايت تعقيب از طريق موشک، نرم افزار پيشرفته و همچنين کارکرد خودکار اين سامانه به صورت گسترده است.
پاتريوت (MIM-104) به وسيله شرکت «ريتئون» واقع در ايالت ماساچوست و با همکاري شعبه موشک ها و کنترل آتش شرکت «لاکهيد مارتين» واقع در ايالت فلوريدا ساخته شده است.
سامانه دفاع موشکي پاتريوت به طور گسترده يي در عمليات هاي انجام شده در عراق شرکت داشته و با استقرار در کويت، موشک هاي عراقي شليک شده به کويت در سال 2003 را از بين برده است. ضمن اينکه در عمليات هاي انجام شده در کويت از پيشرفته ترين نوع اين سامانه يعني PAC-3 و موشک هايي با هدايت پيشرفته تر استفاده شده بود.
 

IDEX_PATRIOTs_Detail.jpg


موشک
موشک استفاده شده در سامانه پاتريوت به سامانه هدايت تعقيب از طريق TVM مجهز است و پس از پرتاب شدن اين قابليت را دارد که فرمان هاي اصلاحي نيمه راه را از مرکز کنترل درگيري دريافت کند. سامانه هدف يابي در اين موشک، هدف را در مرحله پاياني پرواز موشک يافته و اطلاعات مربوطه را به وسيله (Downlink ) مسير انتقال سيگنال از پرنده به زمين سامانه TVM و رادار زميني به مرکز کنترل درگيري متحرک براي انجام محاسبه هاي اصلاح نهايي مسير موشک ارسال مي کند و فرمان هاي اصلاح مسير هم از طريق (Uplink ) مسير انتقال سيگنال از زمين به پرنده به سامانه هدايت ردگيري موشک ارسال مي شود. ضمن آنکه يک سد جنگي با قدرت انفجاري زياد به وزن 90 کيلوگرم هم در بخش هدايت نهايي قرار گرفته است. برد موشکي پاتريوت تقريباً 75 کيلومتر و حداکثر ارتفاع آن نيز 25 کيلومتر است. حداقل زمان پرواز موشک هم از دو بخش، زمان مسلح شدن موشک در کمتر از 9 ثانيه و حداکثر زمان پرواز حدود 4/3 دقيقه تشکيل شده است.
 

Patriot_missile_launc.jpg


ايستگاه کنترل درگيري
مرکز کنترل درگيري که با نام AN/MSQ-104 شناخته مي شود، تنها بخش واحد آتش پاتريوت است که تحت نظارت مستقيم يکي از افسران قرار دارد. ايستگاه کنترل درگيري، امکان ارتباط با ايستگاه پرتاب، واحدهاي ديگر آتشبار پاتريوت و همچنين مراکز بالاتر فرماندهي را دارد.همواره سه نفر در ايستگاه کنترل درگيري حضور دارند که مسووليت کنترل دو صفحه فرمان و يک ايستگاه ارتباط با سه ترمينال رله راديويي را برعهده دارند. کامپيوتر کنترل تسليحاتي ديجيتال هم در اين مرکز و در کنار ترمينال هاي ارتباط اطلاعات قرار گرفته است.

پاتريوت PAC-2
شرکت ريتئون برنامه ارتقاي سيستم دفاع موشکي پاتريوت PAC-2 را تا سطح GEM (Enhanced Missile Guidance) به اجرا درآورده است. برنامه ارتقا شامل نصب فيوز جديد و نوسان ساز کم پارازيت است که حساسيت جست وجوگر را نسبت به اهداف با سطح مقطع راداري کوچک، افزايش مي دهد. در ضمن موشک GEM توانايي دفاع در برابر انواع موشک ها به ويژه کروز و بالستيک را دارا است. اولين موشک بهسازي شده از اين نوع در نوامبر سال 2002 به نيروي هوايي ايالات متحده تحويل داده شد و تاکنون از 360 موشک که قرار است ارتقا يابند و بهسازي شوند، حدود 255 موشک عملياتي شده اند.
 

patriot_001.jpg

 

پيشرفته ترين نوع پاتريوت
PAC-3 به عنوان مهمترين برنامه بهسازي و ارتقاي سيستم دفاع موشکي پاتريوت شناخته مي شود. موشک PAC-3 با استفاده از فناوري پيشرفته hit-to-kill برخورد مستقيم بدنه به بدنه موشک(، موثر بودن عليه اهداف تاکتيکي مانند موشک هاي بالستيک و کروز را افزايش داده است. توليدکننده اصلي اين مدل از پاتريوت، شرکت لاکهيد مارتين است و شرکت ريتئون به عنوان يکپارچه کننده سيستم ها عمل کرده است.
PAC-3 داراي يک جست وجوگر موج کوچک از نوع ha-band است که توسط شرکت هواپيمايي بوئينگ ساخته شده است. از طرف ديگر سامانه هدايت موشک در اين مدل، تخريب هدف را با استفاده از انرژي جنبشي ناشي از برخورد دماغه موشک به هدف امکان پذير مي سازد. سامانه پاتريوت PAC-3، ظرفيت پرتاب 16 موشک را دارد در حالي که سامانه PAC-2 فقط ظرفيت 4 موشک را دارد. PAC-3 در ابتداي سال 2000 وارد مرحله توليد اوليه شده و تا سپتامبر 2001 تعداد 93 فروند از اين سامانه ها به ارتش ايالات متحده تحويل شد. قرارداد تحويل 85 فروند در دسامبر 2002 و 12 فروند ديگر در مارس 2003 امضا شده و سپس در سال 2005 از اين موشک ها در عمليات عراق استفاده کردند. در فوريه 2004 شرکت لاکهيد مارتين سفارشي مبني بر تحويل 160 فروند سيستم پاتريوت PAC-3 که شامل 22 جايگزين براي موشک هاي شليک شده در عراق بود، دريافت کرد که اوايل سال 2007 تحويل شدند. در ضمن سفارش 156 فروند هم در فوريه 2005 به اين شرکت داده شده که از اين تعداد 32 فروند براي هلند و 16 فروند هم براي ژاپن است و تحويل ديگر موشک هاي سفارشي نيز در اواخر سال 2007 و به کشورهاي تايوان، کره جنوبي و آلمان خواهد بود.

ایستگاه (سکوی) پرتاب M901:
ایستگاه M-901 موشک های PATRIOT را حمل ونشانگیری و شلیک می کند. هر کدام از این پرتاب کننده ها مجهز به چهار موشک هستند. این پرتاب کننده ها ارتباط خود را از طریق باند VHF یا خط ارتباط دادهای فیبر نوری با ایستگاه (مرکز )کنترل درگیری ارتباط قبل از شلیک و همچنین مرحله هدایت آتش برقرار می سازد.
ایستگاه (مرکز)کنترل درگیری:
ایستگاه کنترل درگیری AN/MSQ-104 تنها بخشی از واحد آتش PATRIORT بوده که تحت نظارت مستقیم کاربر (انسان) است. ایستگاه کنترل درگیری امکان ارتباط با ایستگاه پرتاب واحدهای دیگر آتشبار PATRIOT وبالاخره مراکز بالاتر فرماندهی را دارد.سه کاربر در این ایستگاه کنترل حضور داشته که دارای دو صفحه فرمان (کنسول) ویک ایستگاه ارتباطات با سه ترمینال رله رادیویی هستند. کامپیوتر کنترل تسلیحات دیجیتال نیز در کنار ترمینال های ارتباط داده ای VHF قرار گرفته است.

 

patriot_klu.jpg

رادار:
رادار مرکب AN/MPQ-53 وظیفه جستجو ،کشف ، ردگیری ، شناسایی و ردگیری خود موشک و هدایت و همچنین عملکرد اقدامات متقابل ضد ضد – الکترونیکی (ECCM)رابرعهده می گیرد. باید اضافه شود برد این سیستم راداری حدود 100 کیلومتر بوده و ظرفیت ردگیری 100 هدف مختلف وهدایت 9 موشک را به طور همزمان دارد.رادارهای ارتش ایالات متحده توسط ریتیون بهسازی شده اند که این کیت ارتقائ و بهسازی قدرت بیشتری برای رادارو اضافه شدن توانایی باند وسیع که در نهایت موجب بهبود تشخیص هدف می شود را به دنبال داشته است.

 

AN-MPQ-53_G.jpg


درگیری با هدف:
درگیری با هدف می تواند در سه حالت دستی و نیمه خودکار و تمام خودکار انجام پذیرد.زمانی که تصمیم برای درگیری با هدف گرفته می شود ایستگاه کنترل درگیری سکو یا سکوی های پرتاب را انتخاب کرده و داده های قبل از پرتاب به موشک انتخاب شده ارسال می شود. بعداز پرتاب رادار مذکور موشک را زیر نظر خود گرفته و(PAC UP LINKE) دستورات وDownlink مربوط به TVM امکان نظارت برموشک را ایجاد کرده و هدایت موشک را یه وسیله کامپیوتر کنترل تسلیحات امکان پذیر می سازد. در حالی که موشک به هدف نزدیک می شود سیستم هدایت TVM فعال شده و موشک به سمت هدف هدایت می شود در نهایت یک چاشنی مجاورتی نیز سر جنگی انفجاری موشک را در لحظه برخورد منفجر می کند که به تخریب کلی هدف می انجامد.
 

783px-Maintenance_check_on_a_Patriot_mis



کاربران :

22px-Flag_of_Germany.svg.png آلمان

  • 22px-Flag_of_Greece.svg.png یونان
  • 22px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png هلند
  • 22px-Flag_of_Poland.svg.png لهستان
  • 22px-Flag_of_Spain.svg.png اسپانیا
  • 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png ایالات متحده ـ 1106 لانچر پاتریوت 22px-Flag_of_Bahrain.svg.png بحرین
  • 22px-Flag_of_Egypt.svg.png مصر
  • 22px-Flag_of_Israel.svg.png رژیم اشغال گر قدس
  • 22px-Flag_of_Japan.svg.png ژاپن
  • 22px-Flag_of_South_Korea.svg.png کره جنوبی
  • 22px-Flag_of_Kuwait.svg.png کویت

[/list]22px-Flag_of_Saudi_Arabia.svg.png عربستان سعودی

  • 22px-Flag_of_the_Republic_of_China.svg.p تایوان

MIM-104_Patriot_Operators.png

منبع

ویرایش شده در توسط mahdavi3d
تصاویر منتقل شدند
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]اگه بخوایم دقیق گفته باشیم سامانه پاتریوت نسل بسیار بروز سامانه هاگ سابق بود که بعد از عملیاتی شدن کم کم سامانه هاگ در امریکا از سرویس خارج شد ولی هنوز بسیاری کشورا دارنده هاگ از نسل های جدید اون استفاده میکنن مثل همین ترکیه[/size]

[size=5]بنظرم پاتریوت بیشتر قابل رقابت با سامانه رعد خودمون باشه تا سامانه هایی مثل اس300 و باور373 یعنی یه جورایی سامانه برد متوسط محسوب میشه[/size]
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شلیک موشک پاتریوت
[right]PAC-3 از اف 15!!در قالب برنامه( alhtk ([b][background=rgb(226, 236, 238)]air launched hit-to-kill [/background][/b][/right]
[url="http://upcity.ir/images/73354337095888017675.png"]http://upcity.ir/ima...95888017675.png[/url]

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_ALHTK"]http://en.wikipedia....ed_Martin_ALHTK[/url] ویرایش شده در توسط SHAHDAD
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فکر نکنم پتریوت با رعد قابل مقایسه باشهو
باور 373 هم که نه توی رزمایش بود و نه فیلمی ازش هست.
فقط میمونه یه سوال:
[img]http://images.defensetech.org/wp-content/uploads//2010/04/Iranian-S-300-SAM.jpg[/img]

[img]http://realitypod.com/wp-content/uploads/2010/08/S-300PMU.jpg[/img]

شباهت هایی هست؟نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جناب[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/12842-eagleboy/"]eagleboy[/url] [/b]گرامي، اين موضوعي كه شما مطرح كرده‌ايد خودش تاپيك جداگانه دارد و چندين و چند صفحه هم راجعبش بحث شده!! icon_eek [/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1353678031' post='284427']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جناب[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/12842-eagleboy/"]eagleboy[/url] [/b]گرامي، اين موضوعي كه شما مطرح كرده‌ايد خودش تاپيك جداگانه دارد و چندين و چند صفحه هم راجعبش بحث شده!! icon_eek [/font][/size]
[/quote]میشه آدرس صفحه رو بدبد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][url="http://www.military.ir/forums/topic/10576-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-300-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%DA%98%D9%87-29-%D9%81%D8%B1/"]فوری!فوری! نمایش سیستم پدافند هوایی اس 300 در رژه 29 فروردین.[/url][/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][url="http://www.military.ir/forums/topic/16719-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1373-%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-s300-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7/"]"باور373" نتیجه دستور رهبر انقلاب برای ساخت S300 /احتمال نمايش "باور373" در سال آينده[/url][/b][/font][/size]
[url="http://www.military.ir/forums/topic/16859-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%85/"][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]بررسی توان ایران در ساخت سیستم دفاع هوایی موشکی مانند اس 300[/b][/font][/size][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دلایل خطای این سیستم و یا سیستم های مشابه (به جز خطای اوپراتور ) چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.