rezatizi

آشنایی با غلاف اقدام متقابل AN/ALQ-۱۳۱

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/4egzh49madux06zia.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/thumb_4egzh49madux06zia.jpg[/img][/url]
یک غلاف اقدام متقابل الکترونیکی طراحی شده خارجی است که محافظت هواپیما را در مقابل جنگ افزار های هدایت شونده راداری تامین می کند.
بیش از ۱۳۵۰ دستگاه غلاف ECM , ALQ-۱۳۱ برای ایالات متحده و ۱۱ کشو متحد ساخته شده است.غلافALQ-۱۳۱ بر رروی هواپیماهای اف-۱۶ / اف-۱۵ / اف-۱۱۱ / آ-۱۰ / سی-۱۳۰ و RF/F-۴ های فانتوم نصب شده است.
این غلاف محافظت اقدامات متقابل برای نیروی هوایی امریکا, ANG , AFRES و هواپیمای کشور FMS فراهم می سازد.غلاف ECM , ALQ-۱۳۱ شامل گیرنده های الکترونیکی جور واجور, آنتن ها و فرستنده های قدرتمند طراحی شده است تا مسیر یک موشک دشمن در حال آمدن را دگرگون کند.غلاف جامینگ , خودحفاظی را برای جنگنده های تاکتیکی نیروی هوایی امریکا فراهم کرد و برای عمل کردن در یک محیط متراکم از تهدیدات هدایت شده راداری RF که به سیکل وظیفه بالا (پالس داپلر) یا تکنیک جامینگ موج پیوسته CW نیاز دارند, طراحی شده است.

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/0767pq9lc7yr4cd6sq.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/thumb_0767pq9lc7yr4cd6sq.jpg[/img][/url]

این سیستم ماژولر (گنجاننده) سوار شده غلافی می تواند بر روی یک تا ۵ باند فرکانسی منتشر شده و با طیفی از اهداف حریف شود.
نویز و حالت های فریب جامینگ (گرفتیگی) هر ردو در دسترس هستند و می توانند مطابق با تهدید مورد نظر دوباره برنامه ریزی مجدد شوند.غلاف از کاکپیت بوسیله هردو وسایل دستی و خودکار کنترل شده است.نشانگر کنترل کاکپیت برای روشن کردن,توانا سازی اقدامات واکنشی تهدید و نمایش وضعیت های سیستم بکار رفته است.

در زمین, غلاف های ECM از قبل برای تهدید های ویژه که امکان مواجه شدن دارند, برنامه ریزی می شوند.در کنار بهبود احتمال ابقاء هواپیما, ALQ-۱۳۱ به حفاظت تمام بعدی کمک کرده است.ALQ-۱۳۱ بلوک II , یک نمونه ارتقا داده شده از سیستم غلاف ECM پیکربندی شده در ۱۹۷۰ است. غلاف ALQ-۱۳۱ بلوک II که به طور ماژولی ساخته شده است,یک درجه بالا از وفق پذیری بسوی تجهیزات عملیاتی گوناگون را میسر می سازد.
مبـــــــــنای مولفه های سخت افزاری شامل یک واسط و ماژول کنترلی, ۲ یا ۳ ماژول باند که یک بخش از مجموع رنج فرکانس غلاف را پوشش می دهد و یک ماژول پردازشگر گیرنده (R/P ) است. ماژولR/P یک قابلیت بازشناسی دقیق سیگنال با مدیریت توان را ترکیب کرده است.

یک مشخصه مهم از R/P ( ماژول پرداشگر گیرنده) اداره سرتاسری جستجو کردن است که اجازه نظــــــــارت متــــــــناوب از محیط تهدید را تا زمانی که جامینگ در این پروسه هست می دهد. این سیستم در تولید دراز مدت نیورهای آمریکایی نیست! پیش بینی شده است که هر دوسال نرم افـــــــــزار بلوک برنامه پرواز موثر بروز شود.
غلاف ECM AN/ALQ-۱۳۱ V یکی از موفق ترین سیستم های ECM ساخته شده است.

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/tt1qtn6msltvqc5bwfy.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/thumb_tt1qtn6msltvqc5bwfy.jpg[/img][/url]
جنگنده اف-۱۶ / مجهز به غلاف ECM AN/ALQ-۱۳۱

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/EQG_analq131_1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/thumb_EQG_analq131_1.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/alq131.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/thumb_alq131.jpg[/img][/url]

[size=5]خصوصیات غلاف ECM ALQ-۱۳۱ :[/size]

* پوشش روی هم افتاده کامل ســــــــه باند
* گیرنده پهن باند یکپارچه
*سخت افزار ماژولی و نرم افزار با معماری سیستم باز واقعی
* تست داخلی وسیع روی هواپیما (BIT )
* توانایی تولید تکنیک های جامیــــــنگ همزمان به چندین پیشخوان

AN/ALQ-۱۳۱ طراحی شده تا قابلیت های جدید را به آسانی اضافه کند. ALQ-۱۳۱ V رایج , دستخوش یک ارتقای میان دوره ( MLU ) در بهبود قابلیت ها و کارایی نسل بعدی شده است.


[size=5]بهبود ها شامل :[/size]
* ارتقا فرســــــــــتنده
*ارتقا تاکتیک های پیشرفته و بهبود قابلیت استفاده و نگهداری

[url="http://www.militaryp.../308-AN-ALQ131"]http://www.militaryp.../308-AN-ALQ131[/url]
[url="http://www.es.northropgrumman.com/solutions/alq131/index.html"]http://www.es.northr...q131/index.html[/url]
[color=#ff0000][size=5] عرفان غلامی لطفا منبع رو هم ذکر کنید[/size][/color] ویرایش شده در توسط rezatizitizi
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه غلافی هست که زیر گراولر میبندنش قسمت جلوش یه پروانه داره اون مال چیه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فک کنم ژنراتور غلاف باشه با چرخشش باعث شارژ باتری غلاف میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.