ghermez

شکست تهاجم های ژاپن به شبه جزیره کره در قرن 16

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

حالا سوال دوم

بندرهای پشتیبانی یی سان کدام ها بودن ؟ با توجه به اینکه شهرهایی چون سئول و پیونگ یانگ سقوط کردن ، آیا واقعا ژاپنی ها نمی تونستن جلوی پشتیبانی از این دریاسلار توسط کره ای ها را بگیرن یا اینکه چینی ها به این دریاسالار کمک می کردن ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
بندرهای پشتیبانی یی سان کدام ها بودن ؟ با توجه به اینکه شهرهایی چون سئول و پیونگ یانگ سقوط کردن ، آیا واقعا ژاپنی ها نمی تونستن جلوی پشتیبانی از این دریاسلار توسط کره ای ها را بگیرن یا اینکه چینی ها به این دریاسالار کمک می کردن ؟
[/quote]

یه بهتان مسخره به دریاسالر یی وارد میشه و ایشون زندانی میشه... درهمین زمان 100 هزار سرباز جاپنی فرستاده میشن و تا یه قدیم سئول میرن!! ولی این موقع چینی ها وارد میشن و با لشکر های بسیار بزرگ و تجهیزات نظامی بزرگ‌ترشون به کمک کره ای ها میان.... در همین موقع هم اقای یی ازاد میشه از زندان و ضمن ترفیع درجه، دوباره دریاها رو به دست میاره....
به نظر من ایشون بیشتر ادم باهوشی بوده تا جنگ‌جوی قدرتمند.... به صورتی که در درگیری دشمن رو در جاهای باریک و با امکان مانور کم گیر مینداخته و شکست میداده...!!

در نهایت،مشخصا ائتلاف چین و کره باعث شکست خوردن جاپنی ها شد مثلا یی در دریا بود و تنها خط پشتیبانی به نیروهای جاپنی که قبلا پیاده شده بودن رو قطع میکرد و با این کار اونها رو ضعیف کرد... چون نیروهای کره‌ای تدارکاتشون سالم بود و راحت پشتیبانی می‌شدن در صورتی که جاپنی ها مشکل خورد و خوراک و .... براشون ایجاد شده بوده! بعدشم که اصلا ژنرال هیده‌یوشی می‌میره و افراد بعد از ایشون تمایل چندانی به ادامه ندارن و عقب نشینی میکنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]برادر مولتکه دامات حفاظاته سلام علیکم[/right]
[right]قوبلای بیچاره چون مغول بوده از دریانوردی چیزی سردنمی آورده. من فکر می کنم چینی ها(که خوب ناوگان رو هدایت می کردن) مخصوصا مغولها رو فرستادن دم تیغ تا دلشون خنک بشه. البته باید در این باره بیشتر پرس و جو کرد ولی کره ای ها توی این جنگ می تونستند به بنادر ژاپن حمله کنند ژاپن تعداد زیادی سرباز برای حمله به کره بسیج کرده بوده و احتمالا برای دفاع از خاک خودش سربازان کمی در اختیارش بوده. با استفاده از عنصر غافلگیری می شد این مدافعین رو تار و مار کرد. فقط کافی بود تا کره ای ها دو تا شهر ژاپن رو به اتیش بکشن تا ژاپنی ها کار دستشون بیاد. البته حالا گذشته ها گذشته[/right]
[right]یه اشتباه بزرگ ژاپنی ها هم این بود که بعد از گرفتن پوسان با سرعت خودشون رو به سئول و پیونگ یا نگ رسوندن . به قولی فکر کردن که طرف رو غافلگیر کردن و خواسته اند که از مامنتم حمله شو ن حداکثر بهره رو ببرن. اگر به جای این کار توی همون پوسان می موندن و سر پلشون رو تقویت می کردن احتمال داشت به پیروزی برسن. (البته احتمال ضعیف چون به هرحال چین وارد کارزار می شد حالا یه خرده این ور یا اون ور[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نبرد نهایی و پایان کار دریاسالار یی
نگایی به نبرد [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Noryang"]نیویانگ[/url]

در ۱۵ دسامبر ۱۵۹۸، یک ناوگان بزرگ ژاپنی به فرماندهی شیمازو یاشیهیرو در ساحل ساشون، در غرب نوریانگ جمع شد. هدف شیمازو این بود که محاصره‌ی متفقین روی کونیشی یوکیناگا را بشکند، دو ناوگان را به هم متصل؟! کند و به ژاپن برگردد. در عین حال، دریادار یی پس از دریافت اطلاعاتی از نیروهای دیده‌بانی و ماهیگیران محلی، دقیقا میدانست شیمازو کجاست.
در این زمان، ناوگان چوسان شامل ۸۲ پانکسون؟! و سه کشتی لاک‌پشتی با۸۰۰۰ سرباز زیر نظر دریادار یی بود. ناوگان مینگ شامل ۶ کشتی بزرگ ، ۵۷ کشتی کوچک بادبانی، و دو پانکسون که دریادار یی به شن لین داده بود با ۵۰۰۰ سرباز مینگ از اسکادران گوانگ‌ژو و ۲۶۰۰ تفنگداران دریایی مینگ که روی کشتی های چوسان می‌جنگیدند.
جنگ ساعت ۲ صبح ۱۶ دسامبر۱۵۹۸ اغاز شد. همانند نبرد‌های قبلی دریادار یی، ژاپنی ها نمی‌توانستند به خوبی در مقابل تاکتیک‌های کره‌ای ها ومقاومت کرده و پاسخ مناسب بدهند. تنگی نوریانگ، حرکت‌های گوشه‌ای(حمله‌ از اطراف) را کند می‌کرد و مانور ‌های دریادار یی، ناوگان ژاپنی را از ورود به کشتی‌هایش(ورود نیروهای ژاپنی به کشتی های کره‌ای) که تاکتیک اصلی ژاپنی ها بود را جلو گیری میکرد ، همین که ژاپنی ها شروع به عقب نشینی کردند، دریادار یی فرمان تعقیب داد که در همین حین، یک گلوله‌ی شلیک شده از یکی از کشتی های دشمن، به نزدیک شانه‌ی چپ دریادار یی خورد. او که زخم شدید داشت حس کرده بود که می میرد ، می‌ترسید که ماجرای جنگ چیلشورانک تکرار شود(جنگ در زمان بالاترین حد خودبود)، دستور داد که زره من را بپوشید و تبل های جنگ مرا بزنید، مرگ مرا اعلام نکنید و چند لحظه‌ی بعد مرد.فقط دو نفر از مرگ او خبر داشتند. یی هو، پسر بزرگش و یی وان، برادر زاده‌اش. پسر و برادر‌زاده‌ی دریادار یی تلاش کردند که خونسردی خود را بدست بیاورند و قبل از اینکه کس دیگری بفهمد بدن او را به کابینش بردند. برای ادامه‌ی جنگ، یی وان زره عمویش را پوشید و تبل جنگ را به صدا در اورد تا روحیه‌ی نیروها به ادامه‌ی جنگ را حفظ کرده باشد.
در طول جنگ، شن لین چندین بار در دردسر افتاد و کشتی یی برای کمک به او امد. وقتی شن لین برا تشکر از دریادار یی بخاطر کمک‌هایش رفته بود، او با یی وان دیدار کرد که به او گفت که عمویش مرده است. گفته شده که چن بسیار شوک زده شد که ۳ بار روی زمین افتاد و در حالی که بر سینه‌اش می‌کوبید، گریه میکرده‌است.... خبر مردن دریادار یی به سرعت بین نیروهای متفق و چوسان و مینگ پخش شد و دریانوردان و سرباز ها را در غم و اندوه فرو برد.بدن دریادار یی به شهرش اسان برگرداده شد و کنار پدرش یی جونگ به خاک سپرده شد. معابدی رسمی و غیر رسمی برای احترام به وی در تمام سرزمین ساخته شد

مترجم:
[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/11973-senaps/"]senaps[/url][/b]

منبع:
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Yi_Sun-sin"]http://en.wikipedia....wiki/Yi_Sun-sin[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.