hightech

کشتار نانجینگ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][url="http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nanking_bodies_1937.jpg"][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Sekihi02.jpg[/img][/url][/center]
کشتار نانجینگ/نانکینگ یا هتک ناموس نانکینگ، به دوره اشغال 6 هفته ای این شهر توسط ژاپن اطلاق میشود که قتلعام وسیع و تجاوزهای جنسی گسترده ای در آن انجام شد.
این اشغال فجیع به تاریخ 13 دسامبر 1937 و در جریان جنگ دوم ژاپن-چین (1937-1945) رخ داد که هدف آن تصرف شهر نانجینگ، پایتخت قبلی جمهوری چین (در حال حاضر تایوان) بود.
در این بازه زمانی بین 250,000 تا 300,000 نفر از مردم عادی کشته شدند و غارت و تجاوزهای جنسی گسترده ای توسط ارتش سلطنتی ژاپن صورت گرفت که این امر تا به امروز یکی از مهمترین مناقشات سیاسی بین ژاپن و چین همچنین کره و فیلیپین است.
[center][color=#ff0000](هشدار: حاوی تصاویر دلخراش)[/color][/center]
[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Nanking_bodies_1937.jpg[/img][/center]
[center][color=#0000cd]کشتار مردم در کنار رود یانگ تسه[/color][/center]

البته مخالفان از جمله ناسیونالیستهای ژاپنی، این ماجرا را پروپاگاندای چین برای مظلوم‌نمایی میدانند و ادعا میکنند که در تعداد کشته‌ها اغراق شده -ادعا میکنند کشته‌ها بین 40 هزار تا 200هزار بودند- و بعصی نیز پا را فراتر گذاشته اند و کل قضیه را از اساس نفی کرده‌اند و یا سعی کردند با دلایل مختلف این قتلعام را توجیه کنند و یا عناصر خودسر، قحطی، چریکها و زمین و زمان را مقصر میدانند.
دلیل اختلاف زیاد قربانیان این فاجعه، از بین بردن اسناد و مدارک این اشغال توسط ارتش ژاپن بعد از تسلیم (1945) است. دادگاه نظامی بین‌المللی خاور دور، تعداد کشته ها را بیش از 200,000 نفر اعلام کرد اما آمار رسمی چین، حدود 300,000 نفر را تخمین میزند.
[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Horrible_death%2C_Nanking_Massacre.jpg[/img][/center]
[center][color=#0000cd]جسد تعدادی زن که به آنها تجاوز و سپس کشته شدند[/color][/center]

در آگوست 1937 ارتش ژاپن، به شانگهای حمله برد که در آنجا، با مقاومت شدیدی از سوی چینیها روبرو و متحمل خسارات و کشته های فراوانی شد تا بالاخره در میانه های ماه نوامبر ژاپن موفق شد شانگهای را تصرف کند. برخی فرماندهان ژاپن اعتقادی به گسترش جنگ نداشتند اما بالاخره مقامات ژاپنی تصمیم گرفتند تا نانجینگ پایتخت را اشغال کنند. پس از آنکه خطر سقوط پایتخت توسط فرماندهان چینی احساس شد، بخش عمده ای از نیروها را از نانکینگ خارج کردند و آنها را برای گسترش جنگ فرسایشی به مناطق داخلی چین هدایت کردند. تنها 100,000 سرباز عمدتا آموزش ندیده و یا خسته از نبرد شانگهای، , وظیفه دفاع از شهر را بر عهده گرفتند.
[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Chinese_to_be_beheaded_in_Nanking_Massacre.jpg/442px-Chinese_to_be_beheaded_in_Nanking_Massacre.jpg[/img][/center]
[center][color=#0000cd]گردن زدن اسرا توسط سربازان[/color][/center]

با حمله وسیع ارتش سلطنتی ژاپن، دژ دفاعی به سرعت فروریخت و تعداد زیادی از سربازان کشته شدند؛ پس از آن جنایات سربازان ژاپنی شروع شد...
گفته میشود یکی از دلایلی که باعث پیشروی سریع ارتش شد این بود که آنها میدانستند همه چیز برایشان آزاد است و هر کاری دوست دارند میتوانند بکنند.
البته جنایات مهاجمان منحصر به شهر نانجینگ نبود و مسیر شانگهای تا نانجینگ از غارت و تجاوز آنها در امان نماند.
شاید بدترین و شنیعترین جنایت در این دوره، "رقابت دو افسر برای کشتن 100 نفر با شمشیر" بود که آمار به روز کشتار این دو نفر (بنامهای Toshiaki Mukai و Tsuyoshi Noda) در روزنامه های ژاپن منتشر میشد.(گرچه عده ای هدف از انتشار گزارش را بالا بردن روحیه سربازان میدانند)
[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Contest_To_Cut_Down_100_People.jpg[/img][/center]
[center][color=#0000cd]رقابت کشتن 100 نفر با شمشیر[/color][/center]

طبق آمار دادگاه بین المللی، حدود 20,000 زن و کودک در این مدت مورد تجاوز قرار گرفتند. حتی پیرزنها هم از دستشان در امان نبودند.
برخی از این تجاوزها در جریان جستجوی خانه به خانه برای دختران انجام میگرفت و بسیاری از آنها پس از تجاوز و شکنجه با اشیاء تیز کشته میشدند.
کشتارها در سطح وسیعی انجام میشد. در بعضی مناطق مردم زیادی در حال فرار و از پشت سر هدف قرار گرفته بودند.
پس از سقوط شهر، فرماندهان ژاپنی از استفاده از اصطلاح "زندانی جنگی" در مورد اسرای چینی منع شدند. بهمین خاطر کشتن هر شخصی که مشکوک به نظامی بودن میشد، کشته میشد. در نتیجه هزاران مرد جوان دستگیر شدند و اکثر آنها در حاشیه رود یانگ تسه تیرباران شدند.

[center][url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Chinese_head%2C_Nanking_massacre.JPG"][color=#0000cd]لینک تصویر سر مردی که پس از شکنجه، بر روی حصار قرار گرفته[/color][/url][/center]

در یکی از این کشتارها، سربازان ژاپنی تعداد زیادی از مردم و سربازان را با طناب به همدیگر بستند و سپس آنها را در 4 ردیف جمع کردند و سپس همه را تیرباران کردند. افرادی هم که زنده میماندند، با سرنیزه کشته شدند. ظاهرا این بزرگترین قتل‌عام این اشغال بود که در تاریخ 18 دسامبر رخ داد و به Straw String Gorge Massacre مشهور شد. گفته میشود در این کشتار 57,500 نفر کشته شدند.
در کشتار فجیع دیگر، 1300 سرباز و شهروند چینی در Taiping Gate بوسیله مینهای زمینی منفجر شده و سپس با نفت همه آنها را سوزاندند. البته کسانی هم توانستند از مهلکه فرار کنند که با نیزه کشته شدند.
در بعضی مناطق، از کشته ها تلی به ارتفاع 3 متر ساخته میشد! همچین زنده به گور کردن مردم توسط سربازان ژاپنی، نیز از جمله جنایات وحشیانه این اشغال بود.
[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ac/Victims_in_Nanjing_massacre.jpg/800px-Victims_in_Nanjing_massacre.jpg[/img][/center]
[center][color=#0000cd]یکی از گورهای دسته جمعی کشف شده[/color][/center]

همزمان با یورش ارتش ژاپن، منطقه امن نانجینگ به مرکزیت سفارت آمریکا در منطقه ای به وسعت 3.8 کیلومتر مربع توسط کمیته بین المللی منطقه امن نانجینگ ایجاد شد.
هدف از ایجاد این منقطه امن، حمایت از شهروندان، تجار و دیپلماتهای غربی حاضر در شهر نانجینگ بود.
نیروهای ژاپنی بجز چند مورد، بهیچوجه امنیت منطقه امن را نقض نکردند. البته این موارد بدینصورت بود که سربازان ژاپنی صدها مرد و زن چینی پناه گرفته را از آنجا خارج کرده و پس از تجاوز به زنان، همه آنها را میکشتند. سفرای آمریکا، آلمان و انگلیس این تعداد را 450 نفر اعلام کردند.
[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Chinese_civilians_to_be_buried_alive.jpg[/img][/center]
[center][color=#0000cd]زنده به گور کردن مردم[/color][/center]

در نهایت در ژانویه 1938 ارتش ژاپن، تمام پناهندگان منطقه امن را مجبور کرد تا به خانه های خود (که تقریبا با خاک یکسان شده بودند) برگردند و یک ماه بعد، کمیته بین المللی منطقه امن نانجینگ به کمیته بین المللی نجات نانجینگ تغییر نام داد.
و سرانجام پس از تسلیم ژاپن در سال 1945 تعداد زیادی از فرماندهان و افسران جنایتکار این اشغال -از جمله دو افسری که رقابت 100 کشته با شمشیر را برگزار کردند- در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

[center][url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Nanjing_Massacre_rape_killed.jpg"][color=#0000cd]لینک تصویر از جسد یک زن که پس از تجاوز و شکنجه کشته شده[/color][/url][/center]

اما ننگ این جنایت و جنایات دیگر بر پیشانی بشریت تا ابد میماند..

[b]منابع:[/b]
http://en.wikipedia.org/wiki/Nanking_Massacre
http://en.wikipedia.org/wiki/Contest_to_kill_100_people_using_a_sword
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Committee_for_the_Nanking_Safety_Zone
http://en.wikipedia.org/wiki/Nanking_Safety_Zone
http://en.wikipedia.org/wiki/Nanjing_War_Crimes_Tribunal

[b]تهیه کننده و مترجم:[/b] خودم (هاتف) :blushing:

[color=#ff0000][b]از دوستان عزیز خواهشمندم از مطرح کردن هر گونه بحث نژادی و توهین به رنگ و پوست و غیره بپرهیزند و در عوض بنده و سایر دوستان را از اطلاعات تاریخی و فنی خود بهرمند سازند.[/b][/color]

[color=#FF0000][b]پیشاپیش از مدیران محترم که تصاویر و مقاله را منتقل میکنند متشکرم.[/b][/color]
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وحشتناک، واژه ای کوچک برای این جنایت غیرقابل توصیفه!

البته این رو باید اشاره کرد که جنایات ژاپنی ها نه صرفاً در چین، که در هر کشوری که اشغال می کردن انجام می گرفت.
همیشه هم بعد از تجاوزات، کشتار بود که انجام می گرفت!

کشتار اسرای نظامی با شمشیر سامورایی هم جزو امور عادی ژاپنی ها بود. ضمن اینکه براش انواع و اقسام راه ها رو هم مثلاً کشف می کردن!
فی المثل بستن دست ها از پشت با طنابی بلند به درخت و بعد ...!

من حتی در طی مطالعات اندکم درخصوص این تاریخ، متوجه دلایل اینهمه خشونت نشدم! یعنی خشونتی افسار گسیخته که حتی توجیه منطقی نیز نداشت!
حتی ژرمن ها هم تا این حد دیگه خشونت رو روا نمی دونستن! ولی این ژاپنی ها ...!
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ژاپني ها كلا هيجاني و نا آرام هستند ! ژاپني تنها زباني است كه در آن كلمات در پايان به مصوت ختم ميشوند !!
اگر نميتوانيد ، نبينيد :


http://www.centurychina.com/wiihist/njmassac/nmphoto/babies.jpg
http://www.historywiz.com/images/nanjing/behead.jpg
http://www.dismalworld.com/violence/nanjing_massacre_whitewash.php
http://www.cnd.org/njmassacre/page1.html
http://www.vam.ac.uk/vastatic/microsites/1369_between_past_future/images/exhibition/Liu-Zheng3_popup.jpg
http://www.dismalworld.com/im/violence/nanjing-massacre-whitewash-11.jpg
http://www.topsecretwriters.com/wp-content/uploads/2012/05/nanjingmassacre.jpg
http://www.topsecretwriters.com/wp-content/uploads/2012/05/nankingmassacre.jpg
http://www.centurychina.com/wiihist/njmassac/nmphoto/headscut.gif ویرایش شده در توسط Generalmohammad
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای وای بازم که تاپیک نانجینگ رو زدین.[size=1](هر بار که این اسم رو میشنوم .....)[/size]
هم تکراریست هم باید بگم در بین وحشی گریهای این قوم چشم بادومی جزو وحشتناک ترین کشتار های تاریخه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Generalmohammad' timestamp='1355304918' post='287966'] ژاپني ها كلا هيجاني و نا آرام هستند ! ژاپني تنها زباني است كه در آن كلمات در پايان به مصوت ختم ميشوند !! اگر نميتوانيد ، نبينيد : http://www.centurychina.com/wiihist/njmassac/nmphoto/babies.jpg http://www.historywiz.com/images/nanjing/behead.jpg http://www.dismalworld.com/violence/nanjing_massacre_whitewash.php http://www.cnd.org/njmassacre/page1.html http://www.vam.ac.uk/vastatic/microsites/1369_between_past_future/images/exhibition/Liu-Zheng3_popup.jpg http://www.dismalworld.com/im/violence/nanjing-massacre-whitewash-11.jpg http://www.topsecretwriters.com/wp-content/uploads/2012/05/nanjingmassacre.jpg http://www.topsecretwriters.com/wp-content/uploads/2012/05/nankingmassacre.jpg http://www.centurychina.com/wiihist/njmassac/nmphoto/headscut.gif [/quote]

سلام
البته ایتالیایی ها هم کمابیش چنین حالتی دارند ...

اتزیو
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1355339936' post='288087']
[quote name='Generalmohammad' timestamp='1355304918' post='287966'] ژاپني ها كلا هيجاني و نا آرام هستند ! ژاپني تنها زباني است كه در آن كلمات در پايان به مصوت ختم ميشوند !! اگر نميتوانيد ، نبينيد : [url="http://www.centurychina.com/wiihist/njmassac/nmphoto/babies.jpg"]http://www.centurych...hoto/babies.jpg[/url] [url="http://www.historywiz.com/images/nanjing/behead.jpg"]http://www.historywi...jing/behead.jpg[/url] [url="http://www.dismalworld.com/violence/nanjing_massacre_whitewash.php"]http://www.dismalwor...e_whitewash.php[/url] [url="http://www.cnd.org/njmassacre/page1.html"]http://www.cnd.org/n...acre/page1.html[/url] [url="http://www.vam.ac.uk/vastatic/microsites/1369_between_past_future/images/exhibition/Liu-Zheng3_popup.jpg"]http://www.vam.ac.uk...heng3_popup.jpg[/url] [url="http://www.dismalworld.com/im/violence/nanjing-massacre-whitewash-11.jpg"]http://www.dismalwor...hitewash-11.jpg[/url] [url="http://www.topsecretwriters.com/wp-content/uploads/2012/05/nanjingmassacre.jpg"]http://www.topsecret...ingmassacre.jpg[/url] [url="http://www.topsecretwriters.com/wp-content/uploads/2012/05/nankingmassacre.jpg"]http://www.topsecret...ingmassacre.jpg[/url] [url="http://www.centurychina.com/wiihist/njmassac/nmphoto/headscut.gif"]http://www.centurych...to/headscut.gif[/url] [/quote]

سلام
البته ایتالیایی ها هم کمابیش چنین حالتی دارند ...

اتزیو
[/quote]

عليكم السلام
درست ميفرماييد ولي بايد در نظر داشته باشيد كه در زبان ژاپني اكثر كلمات به مصوت ها ختم ميشوند حتي افعال !!
براي روشن شدن بيشتر مطلب به تصوير زير كه هجاهاي زبان ژاپني هستش دقت بفرماييد :
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/b/b2/Japanese_Kana_in_Persian.jpg/900px-Japanese_Kana_in_Persian.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا که اسم انسان و آدم بودن را بر آنها نهادن حرام است .

با همین کارهاشون باعث شدن که آمریکا از بمب اتم استفاده کنه . ( هر چند که من با کار انجام شده توسط آمریکا به هیچ وجه موافق نیستم )

همه قوم ها کم و بیش , پس از فتوحاتشون چنین غارتگری و وحشی گری رو از خودشون نشون دادند .

که در طول تاریخ فقط جنگ های ایرانیان و جنگ های پیامبر ( ص ) و حضرت علی (ع ) و ائمه معصومین از این امر مستثنی بود . ویرایش شده در توسط F14AA

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='F14AA' timestamp='1355341156' post='288093']
واقعا که اسم انسان و آدم بودن را بر آنها نهادن حرام است .

با همین کارهاشون باعث شدن که آمریکا از بمب اتم استفاده کنه . ( هر چند که من با کار انجام شده توسط آمریکا به هیچ وجه موافق نیستم )

همه قوم ها کم و بیش , پس از فتوحاتشون چنین غارتگری و وحشی گری رو از خودشون نشون دادند .

که در طول تاریخ فقط جنگ های ایرانیان و جنگ های پیامبر ( ص ) و حضرت علی (ع ) و ائمه معصومین از این امر مستثنی بود .
[/quote]

عشق شما به میهن ستایش برانگیزه ولی تحت هیچ عنوانی نباید تاریخ رو تحریف کرد.
احیانا شاه اسماعیل و نادرشاه و آقا محمد خان ایرانی نبودن ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میشه گفت وحشی گریهای این چنینی کما بیش از اکثر قومیتها سر زده و بنظر بنده نمیشه این نوع قساوت و سنگدلی رو صرفا به قوم و ملتی نسبت داد
خیلی عوامل میتونه در این رفتارها دخیل باشه، عقب ماندگی فرهنگی، تربیت ناصحیح و داشتن اختیارات بیش از حد، غرور زیاد، جو یا ایدئولوژی حاکم بر اون گروه یا جامعه و ...
چند مثال میزنم[list]
[*]کارتلهای قاچاق اسلحه و مواد مخدر که هیچ رحمی در برخورد با متخلفین یا مزاحمین خودشون ندارن بعنوان نمونه گروه Los Zetas که به بدترین شکل ممکن قربانیان خودشون و حتی خانواده هاشون رو سلاخی میکنن و سر میبرن -کافیه با قیلتربشکن این نام رو جستجو کنید و تصاویری رو ببینید که کمتر جایی دیدید (قابل توجه ژنرال محمد عزیز :شوخی icon_cheesygrin )-
[*]پس از کشته شدن 4 سرباز آمریکایی و سپس توهین عده ای به اجساد اونها در فلوجه عراق (اگر اشتباه نکنم پس از کشتن، اجسادشون رو آتش زدن یا از جایی آویزون کردن) پس از تهدید ارتش، حمله سهمگین و وحشیانه ارتش آمریکا با انواع و اقسام سلاحهای ممنوعه و غیرممنوعه به این شهر آغاز شد. کشتار به حدی بود که گفته میشد اجساد قطعه قطعه شده مردم، رودخانه نزدیک شهر را پر کرده بود. اثرات مخرب بمبهای استفاده شده تا کنون باعث به دنیا آمدن کودکان عجیب و ناقص الخلقه زیادی در اونجا شده و البته پس از تصرف شهر دیگه معلوم نشد اونجا چه اتفاقاتی افتاد
[*]وهابیت و یا سلفیت هم که نیاز به معرفی ندارن و البته این مذاهب مختص قوم و ملت خاصی نیست و از کشورها و ملیتهای مختلفی منتسب به این مذهب هستند اما میبینید که چه جنایتهای فجیعی بدون هیچگونه محدودیتی انجام میدن با مخالفین خودشون، از تجاوز، شکنجه و مثله کردن افراد تا قتلعامهای دسته جمعی و اعدامهای گروهی شنیع (بعنوان مثال در عراق افرادی زنده روی آتش ملایم سوزانده میشدند یا تعدادی از ارتشیها که برای اعدامشون با ماشین از روی سرشون رد میشدن!! - نمونه های وطنی هم دارن)
[*]در مورد اختیارات بیش از حد هم میشه زندانهای مخفی و غیرمخفی سازمانهای مختلف اطلاعاتی یا ارتشها رو نام برد که نمونه معروفش ابوغریب -زمان صدام و بعد از صدام- هست
[/list]

ops عزیز اون یک تاپیک رو الان دیدم که البته قفل شده! بنده این تاپیک رو بمناسبت سالگرد این کشتار تهیه کردم

جناب بیگدلی، قرار نیست کسی قشون کشی کنه ولی نباید از مکافات عمل غافل بود! و البته همیشه عده ای هستن که میخوان تمام بدبختی ها و بیچارگیها و عقبموندگیها و تنبلیهاشون رو گردن یکی بندازن و همیشه در صدد تلافی و کشتن اون هستن -حتی اگه دشمن فرضی باشه!-
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1355346796' post='288132']
Generalmohammad
برادر جان عکس هات ناجوره ها !
[/quote]
عكس ها رو آپلود نكردم ، صرفا لينك گذاشتم !
بايد براي عده وحشي گري را نشان داد ، هنوز هم هستند كساني كه وحشي تر از اينها هستند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1355346796' post='288132']
Generalmohammad
برادر جان عکس هات ناجوره ها !
[/quote]

سلام
وافعیت جهان ناجوره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا اونجا که من با فرهنگ ژاپنی ها در اون دوره اشنا هستم یه علت این وحشی گری ها این هست که اونها اصلا این قضایا رو به چشم وحشی گری نمی دیدند چون فکر می کردند که خودشون فقط ادم هستند و غیر از خودشون کسی حق نفس کشیدن نداره
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='RezaKiani' timestamp='1355426284' post='288290']
تا اونجا که من با فرهنگ ژاپنی ها در اون دوره اشنا هستم یه علت این وحشی گری ها این هست که اونها اصلا این قضایا رو به چشم وحشی گری نمی دیدند چون فکر می کردند که خودشون فقط ادم هستند و غیر از خودشون کسی حق نفس کشیدن نداره
[/quote]

كاملا درست ميفرماييد ، مانند مجاهدي كه ميخواهد با كشتن مردم بيگناه بوسيله عمليات انتحاري هم در تصفيه زمين مؤثر باشد و هم به بهشت برود ...
البته باز هم نميشه گفت اينها وحشيگري نيستند ، انسانيت در وجود هر قوم و تيره اي موج ميزند ليكن بايد ديد كه چه سد هايي مردم ژاپن را از آن جدا ساخته بود !
در مورد فرهنگ ژاپن اطلاع چنداني ندارم ، ليكن تا حدودي كه در ذهن دارم جنابعالي يا تحقيقاتي در اين زمينه داشته ايد و يا مدتي در آنجا ساكن بوده ايد ، تايپك هاي خوبي هم در مورد فرهنگ سامورايي ها زده بوديد ( فكر كنم اسمش " صد قانون " يا " صد اصل سامورايي ها " بود ! )
لذا اگر تقبل زحمتي بكنيد و كمي درمورد فرهنگ گذشته ژاپن و سر منشأ هاي آن ، برايمان بنويسيد ( در صورت تمايل ) ، بسيار خوشحال و متشكر خواهيم شد ...
بهر حال براي بنده و احتمالا ساير دوستان كنجكاوي در تاريخ و خط سير فرهنگي ژاپن بسيار شيرين است ، هر دو آسيايي هستيم ، با تمدن هايي عظيم و البته به مثابه دو سوي ژانوس !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.