mahdavi3d

نسل ششم جت های جنگنده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='Electro_officer' timestamp='1399740091' post='377010']
نمیتونه یکی کنه ولی میتونه دماش رو کاهش بده.
[/quote]
همون کم کردن هم با قوانین فیزیک مطابق نیست دیگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


من یک سوال دارم
چطور یک هواپیما میتونه حرارت خروجی پیشرانه رو با دمای محیط یکی کنه؟
تصورش برام سخته


جناب الکترو جواب رو دادند ... فقط من این رو میخوام اضافه کنم که ممکنه سیستم های پیشرانش جت دیگری هم وجود داشته باشد که با فناوری ها و اِلمان های خارج از چرخه های شناخته شده ی رایج امروزی به وجود آمده اند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


همون کم کردن هم با قوانین فیزیک مطابق نیست دیگه


الان رو کشتی ها این کار به سادگی انجام میشه. یا مثلا برج‌های خنک سازی پایه ثابت کارخانه هاست. با تکنولوژی به کار رفته در هواپیمای مذکور آشنایی ندارم اما این کارو میشه به کمک یه ماده که انرژی زیادی برا افزایش دما میگیره انجام داد. الان مک بوکها فکر میکنم از همین تکنولوژی استفاده می‌کنند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من چند وقت پیش مستندی دیدم در باره موتور های بادی یه چیزی شبیه سرنگ که هوا را فشرده و بعد شلیک میکرد شاید نسل بعد اینطور باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='koloot' timestamp='1399743363' post='377025']
من چند وقت پیش مستندی دیدم در باره موتور های بادی یه چیزی شبیه سرنگ که هوا را فشرده و بعد شلیک میکرد شاید نسل بعد اینطور باشه
[/quote]
بیشتر توضیح نمیدی؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1399737815' post='376993']چه چیزی باعث میشه این هواپیما نسل شش نامیده شود؟[/quote]

احتمالا یکی از ویژگی های اون برای بی سرنشین ها ویژگی VTOL و autopilot هست .ویژگی هایی که برای جنگنده در ویدیوی نوآوری های لاکهید مارتین نشان داده میشه،تغییر بخصوصی برای جنگنده ها نداشته،طراحی که میشه گفت قبلا در YF-23 شاهد بودیم![size=4]دوستان هم میتونند یه نگاهی به این فیلم بندازند.حجمش زیاد نیست و کیفیت HD هست. [/size]

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10272/SkunkWorks.jpg[/img][/center]

[center][size=5][url="https://dl.dropboxusercontent.com/s/ova4b4qgypyyn91/Skunk%20Works%C2%AE%20--%2070%20Years%20of%20Mission%20Driven%20Innovation.mp4?dl=1&token_hash=AAFbXKe3EhAU4EowdmcEnw9lWriqpAqWLyJh06OF4KDWlg&expiry=1399752817"][color=#0000cd]لینک دانلود[/color][/url][/size][/center]
[center][size=5][url="https://www.dropbox.com/s/ova4b4qgypyyn91/Skunk%20Works®%20--%2070%20Years%20of%20Mission%20Driven%20Innovation.mp4"][color=#0000cd]لینک پخش آنلاین [/color][/url][/size][/center]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنام خدا
سلام دوستان
من در باره ی موتورهای جدید هواپیماهای نظامی اطلاعات زیادی ندارم ولی درمورد صنایع لوازم خانگی که در آن اطلاع دارم مواردی عرض می کنم که فکر می کنم راهگشا باشد
چند سالی است که پکیج های دیواری گرمایشی که در امریکا تولید می شود(وتحت لیسانس در چند کشور دیگر)از سیستمی در محفظه ی احتراق استفاده می کنند که گازهای خروجی دمای بسیار پایینی دارد یعنی به طوری که برای دودکش از لوله های پلاستیکی(پلیکا)استفاده می شود ودر تست هایی که ما انجام دادیم( در حالت حد اکثر توان) دمای گازهای خروجی از 40 درجه سانتیگراد بیشتر نشد در حالی که پکیج های خودمان گاز های خروجی تا 400 درجه ی سانتیگراد را هم دارد.
ان شاالله اگر دوستان مایل بودند و فرصتی دست داد نحوه ی عملکرد این سیستم های جدید را (که فکر می کنم موتور های توربوفن جدید هم از همین سیستم استفاده میکنند)به صورت تاپیکی مستقل تقدیم کنم
در هر حال اگر کسی اطلاعات موثق دقیقی دارد وارائه دهد این بنده حقیر بسیار سپاسگزارش خواهم بود
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='koloot' timestamp='1399743363' post='377025']
من چند وقت پیش مستندی دیدم در باره موتور های بادی یه چیزی شبیه سرنگ که هوا را فشرده و بعد شلیک میکرد شاید نسل بعد اینطور باشه
[/quote]

اتفاقا من هم همیشه به این موضوع فکر میکردم . امروزه موتورهای هواپیما ها دیگه تقریبا همشون توربوفن شدن یعنی اینکه توربین دارن به نظر من خیلی راحت میشه از این توربین یک استفاده جانبی کرد و با هاش هوا رو فشرده کرد البته تا جاییکه مایع بشه بعد توی قسمت دیگه سیستم ، گازهای تشکیل دهنده هوا رو مجددا با کنترل پله ای دما از هم جدا کرد . که تو این قسمت ما بیشتر اکسیژن و نیتروژن(سهم بیشتر) خواهیم داشت. حالا اینجا دو کار میشه کرد یعنی با یه تیر دو نشون بزنی . از اکسیژن برای احتراق بهتر موتور و در نتیجه افزایش راندمان موتور و از نیتروژن هم که یک گاز خنثی و خیلی بی آزاریه برای کاهش یکباره دمای خروجی اگزوز استفاده کرد ولی تو این قسمت نیتروژن باید دوباره به حالت مایع در اومده باشه یا از اول توی همون حالت باقی مونده باشه البته فکر نمیکنم بتونه دمای اگزوز رو به دمای محیط برسونه ولی تاثیر قابل توجهی میزاره و شاید بتونه حداقل 400 تا 500 درجه سلسیوس یا حتی بیشتر از دما پایین بیاره. این سیستم بیشتر در حد یه طرح کلی یا یه ایده میتونه باشه البته به طور کلی من از اطلاعات فنی هواپیما و موتورهاش کوچکترین آشنایی یا تخصصی ندارم و در حد همین گشتن توی فروم ها یه اطلاعات سطحی بدست آوردم ولی چون رشته تحصیلی و حرفم مکانیک ساخت وتولید هستش چند باری با نیتروژن مایع و کاربردهاش توی عملیات حرارتی و فیتینگ یا آزمایشگاهی برخورد داشتم وآشنا شدم . ویرایش شده در توسط hammed
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='013579' timestamp='1399744193' post='377030']
بیشتر توضیح نمیدی؟؟؟
[/quote]چیزی که من دیدم ترکیبی بود از یک مکنده قوی که هوا را از قسمت جلو به داخل میکشید و مثل موتور های جت با کوچک کردن تدریجی ورودی فشار را افزایش می داد و با استفاده از این اختلاف فشار گاز خنثی را به داخل میکشید ( ار باریک ترین ناحیه ) که باعث میشد در محفظه خروجی دو برابر ورودی گاز + هوا وجود داشته باشد بعد یک سیلندر طی عمل رفت برگشت گاز را آزاد و جلوی آن را به صورت مداوم میگرفت این عمل باعث میشد یک حالت پرتابی در گاز ایجاد بشه که به صورت منظم باعث تشدید حرکت موتور به جهت مخالف میشد و هرچی سرعت بالا می رفت طبیعتا گاز ورودی نیز با شتاب و حجم بیشتری وارد میشد و الی آخر ...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از ویژگیهای مهم نسل ششم تا جایی که من خوانده
خودمختاری
هست. یعنی بدون هدایت خلبان بتواند مأموریت را انجام دهد.
تقریبا تعریف کننده نسل ششم همین است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALFARD' timestamp='1399749146' post='377049']
احتمالا یکی از ویژگی های اون برای بی سرنشین ها ویژگی VTOL و autopilot هست .ویژگی هایی که برای جنگنده در ویدیوی نوآوری های لاکهید مارتین نشان داده میشه،تغییر بخصوصی برای جنگنده ها نداشته،طراحی که میشه گفت قبلا در YF-23 شاهد بودیم![size=4]دوستان هم میتونند یه نگاهی به این فیلم بندازند.حجمش زیاد نیست و کیفیت HD هست. [/size]

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10272/SkunkWorks.jpg[/img][/center]

[center][size=5][url="https://dl.dropboxusercontent.com/s/ova4b4qgypyyn91/Skunk%20Works%C2%AE%20--%2070%20Years%20of%20Mission%20Driven%20Innovation.mp4?dl=1&token_hash=AAFbXKe3EhAU4EowdmcEnw9lWriqpAqWLyJh06OF4KDWlg&expiry=1399752817"][color=#0000cd]لینک دانلود[/color][/url][/size][/center]
[center][size=5][url="https://www.dropbox.com/s/ova4b4qgypyyn91/Skunk%20Works®%20--%2070%20Years%20of%20Mission%20Driven%20Innovation.mp4"][color=#0000cd]لینک پخش آنلاین [/color][/url][/size][/center]
[/quote]
جناب الفرد اگر باز هم از این کلیپ ها دارید بزارید.خیلی جالب بود. ویرایش شده در توسط gholam22
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='CASIO' timestamp='1399740010' post='377008']
من یک سوال دارم
چطور یک هواپیما میتونه حرارت خروجی پیشرانه رو با دمای محیط یکی کنه؟
تصورش برام سخته
[/quote]
با افزایش نسبت کنارگذر در موتورهای توربوفن میشه دمای میانگین خروجی از موتور رو کاهش داد.

[quote name='Lord-Soldier' timestamp='1399793511' post='377125']
یکی از ویژگیهای مهم نسل ششم تا جایی که من خوانده
خودمختاری
هست. یعنی بدون هدایت خلبان بتواند مأموریت را انجام دهد.
تقریبا تعریف کننده نسل ششم همین است.
[/quote]
دقیقا
و باید به این مطلب توجه کنیم که خود مختاری هم دارای سطوح مختلفی هست. مثلا یک پهپاد ساده که بتونه خودش رو با استفاده از یک سیستم موقعیت یابی درونی و بدون کمک اپراتور زمینی از یک موقعیت به موقعیت مورد نظر برسه دارای ساده ترین حالت خودمختاری هست و یک بمب افکن بی سرنشین هم که میتونه علاوه بر موقعیت یابی، هدفیابی و شلیک و هدایت موشک به سمت اهداف رو انجام بده هم دارای خودمختاری هست اما در سطح بسیار بالاتر.
حالا تصور کنید که یک جنگنده برتری هوایی رو که علاوه بر توانایی های بالا قابلیت شناسایی چندین هدف مختلف هوایی از جهات مختلف رو داره و با توجه به هوش مصنوعی که برای اون طراحی شده بصورت کاملا مستقل بهترین حالت برای درگیری با اهداف رو شناسایی میکنه و با اونها با بهینه ترین حالت ممکن درگیر بشه.
اگر به جدیدترین ساخته های بی سرنشین دقت کنیم می بینیم که هنوز در سطح دوم هستند یعنی همگی بمب افکن هستند و تازه هنوز هم به بلوغ کامل نرسیدند و تا رسیدن به پختگی کامل حدود 10 سال فاصله دارند (البته به نظر من)
بنابراین تا رسیدن به بحث خودمختاری کامل فاصله زیادی داریم مگر اینکه یک جنگ جهانی دیگه بین ابرقدرتها در بگیره که سرعت رشد و تکامل این نوع پروژه ها بیشتر بشه.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نسل 6= خودمختار - کاملن پنهان کار
مثلن نسل 7 هم میشه برای عملیات خارج از محدوده زمین! اسکورت کشتی ها فضایی، جنگ ستارگان .... :clown:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=5][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#008080]معرفی خصوصیات جنگنده ی نسل ششم:[/color][/font][/b][/size][/center]

[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#008080]هر نسل از هواگرد های جنگنده خصوصیاتی از نسل قبلی رو در خودشون بصورت ارتقاء یافته و در سطح بالاتری دارند و علاوه بر اون یک سری توانایی های جدید بهشون افزوده شده.[/color][/font][/center]
[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#008080]به طور مثال جنگنده های نسل پنجم قابلیت مانوور و چند منظوره بودن نسل چهارمی ها رو در سطح بالاتری در اختیار دارن و توانایی اختفای بالا و مجموعه سامانه های هوشمند بهشون اضافه شده.[/color][/font][/center]
[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#008080]جنگنده های نسل 6 هم تقریباً همینطور هستند. یعنی اختفا و مدیریت هوشمند رو در سطح بالتری نسبت به نسل پنجمی ها دارن و خصوصیت جدید خود مختاری یا هدایت هوشمند بهشون اضافه شده.[/color][/font][/center]

[center][color=#b22222]جنگنده ی نسل چهارمی F-15:[/color][/center]
[center][color=#b22222][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/F-15C_US_grey_side-3D-Models-Openflight-VBS2-Simthetiq.jpg[/img][/color][/center]

[center][color=#b22222]جنگنده ی نسل پنجمی F-22:[/color][/center]
[center][color=#b22222][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/00fa22sideview.jpg[/img][/color][/center]

[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#008080]قابلیت اختفا و رادارگریزی F/A-XX در حدی هست که تقریبا توسط رادار های موجود در حال حاضر غیر قابل کشف هست![/color][/font][/center]
[center][color=#008080][font=tahoma, geneva, sans-serif] [/font][/color][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#008080]قابلیت خود مختاری هم به این صورت هست که فرض میکنیم یک فروند F/A-XX بر روی عرشه ی یک ناو جرالرد فرود درون خلیج فارس مستقر هست. یک تکنیسین بر روی رایانه ی خود دستور عملیاتی که هدف اون انهدام یک هویتزر در ساحل ایران هست رو تنظیم میکنه و وارد سیستم هواپیما میکنه. سپس هواپیما بصورت STOL از روی ناو بلند میشه و بصورت هوشمند و بدون هدایت خلبانی درون کاکپیت یا خارج از آن به انجام عملیات می پردازه. به سمت ساحل نزدیک میشه و هوتزر "رعد" مورد نظر وارد شعاع جنگنده میشه، جنگنده موشک مناسب رو انتخاب میکنه و آماده ی شلیک میشه که زهی خیال باطل و از استقرار پدافند های ایران خبر نداره و با یک عکس العمل سامانه پدافندی هاگ هواپیمای 200-300 میلون دلاری امریکا پودر میشود! (تکرارش فردا شب پخش میشه!) :mrgreen:[/color][/font][/center] ویرایش شده در توسط SABERINFORCE
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.