Generalmohammad

آيا ما در مقابل عراق پيروز شديم ؟ + نظرسنجي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جناب مولتکه
1- از بحث یوم کیپور که بگذریم که موجب انحراف ناجور تاپیک است !
2- پس چه طور در مورد عراقی که سیستم سیاسی اون به مراتب بسته تر از ایران بود و اصلا باند و جناحی اجازه حیات نداشتند تا گاهی بر علیه هم اسنادی رو منتشر کنند، به طور دقیق مشخص شد که 50 میلیارد دلار به عربستان، 40 میلیارد دلار به شوروی، 30 میلیارد دلار به کویت، 20 میلیارد دلار به باقی دول خلیجی، 5 میلیارد دلار به مصر و به همین ترتیب در مقیاس کمتر به امریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و آلمان غربی و برزیل و اردن و مراکش و ... بدهکاره ؟!! در مقابل شما یک دولت را بفرمایید که در اون مقطع مدعی یک میلیارد دلار طلب معوقه از ایران باشه ؟
3- رابطه شوروی و عراق از مدتها قبل با میل صدام به سمت پاریس و واشینگتون شکرآب بود تا جاییکه در مقاطعی از جنگ با عدم تحویل قطعات یدکی فیشبدها و فلاگرها و فیترها صدام رو حسابی تو منگنه گذاشت و به گدایی از چین و یوگسلاوی سابق وا داشت ! همون روابط حداقلی هم برای فشار به ایران جهت دست کشیدن از حمایت مجاهدین افغان و ممانعت از غلتیدن کامل بغداد به بلوک غرب بود. و مخصوصا در اواخر دهه 1980 که شوروی در بحران اقتصادی غوطه ور بود بیشتر از همه طلبکاران بر پرداخت بدهی های صدام اصرار داشت.
[b]بدهی های عربستان و کویت رو هم همچین از این جیب به اون جیب و فدای یه تار سبیل صدام فرض می کنید که انگار نه انگار همین بدهی عراق رو به خاک سیاه نشوند و گور صدام رو کند.[/b]
بدهی کشورهای بدهکاری که باز به خرید تسلیحات ادامه میدن هم بیش از 10 سال عقب افتادگی اون هم دقیقا به فروشندگان سلاح نداره !
4- جالبه که اعلام صریح سفیر وقت تهران در مسکو رو هم ادعای سخیف و بی ارزش تلقی می کنید !!! پس ما باید به چه استناد کنیم ؟ آیا تمایل دارید من امشب به بایگانی قراردادهای خارجی کرملین دستبرد بزنم و متن اسکن شده نسخه اصلی قرارداد رو فردا صبح اول وقت روی سایت قرار بدم ؟؟؟؟
[b]فقط سپاه عاشورای آذربایجان بیش از ..دستگاه تی-72 اس و زد دارد.[/b] درباره تعداد دقیق میگ ها و سوخوها هم سکوت بهترین گزینه است.
وقتی کوچکترین اطلاع موثقی از کم و کیف تسلیحات و تجهیزات ایران نداریم چه طور میشه مقایسه انجام داد ؟ ضمنا فراموش نکنید که ما در طول جنگ همیشه از نظر زرهی کم تر از نصف عراق بودیم ولی چون استراتژی نظامی مون به کل تفاوت داشت و بر نیروی پیاده متکی بود در تمام عملیات های پیروز با نفر به جنگ تانک رفتیم، پس توده زرهی عراق برای ما مانعی غیر قابل گذر نبود.
5- به حمدالله اصل مشارکت امریکا در باز پس گیری فاو را پذیرفتید. ولی درباره توان نیروی هوایی عراق ! اولین اسکادران فنسرها که در خرداد 67 تحویل عراق شدن و تبعا در تاریخ مورد بحث موضوعیتی ندارند. اما میراژها و فیترهای عراقی از اسفند 64 بارها و بارها شانس خودشون رو برای انهدام این پل امتحان کرده بودند و دست آخر جز از دست دادن حدود 100 فروند جنگنده طرفی نبسته بودند. پس حتما حکمتی داشته که این بخش کار به یانکی ها واگذار شده !
6- صدام در اواخر تیر 69 و قبل از آغاز عملیات اشغال کویت قول تخلیه منطقه مذکور و آزادی اسرا را به ایران داد و انتقال واحدهای سنگین مکانیزه و زرهی رو از همون مقطع آغاز کرد. در اوایل مرداد 69 هم هیاتی از مسئولین سیاسی و نظامی عراق برای هماهنگی و اتخاذ ترتیبات مربوط به میله گذاری خط مرزی به تهران اومدن که وفیق سامرایی معروف هم جزو اونها بود و شرح ماوقع رو در کتاب مشهور ویرانی دروازه شرقی آورده و نامه آخر صدام حکم اتمام قضیه و اعلان حل و فصل کامل اختلافات رو داره نه آغاز این روند، در نهایت تا پایان مرداد این تخلیه اتمام یافت نه اینکه تازه شروع بشه. [b]وانگهی با توجه به اینکه تا ماهها بعد از مرداد 69 هم در مرزهای عربستان و عراق اثری از نیروی امریکایی و غیره نبود مناقشه بر سر اختلاف بیست و چند روزه زمان بندی صحت استدلال بنده رو خدشه دار نمی کنه.[/b]
درباره پیش بینی مداخله امریکا هم اتفاقا تمام بازماندگان مطلع اون دوران عراق اجماع نظر دارند که صدام تا آخرین لحظات شروع حمله یقین داشت امریکا دست به حمله نمی زنه و فقط برای حفظ وجهه در حال ژست تبلیغاتی هست.
7- ظاهرا شما هم مثل مجلات نظامی خارجی که بعد از انقلاب از ارتباط با داخل ایران محروم شدن، توان نظامی ما رو براساس فورمول :
«تجهیزات خریداری شده در زمان شاه - تجهیزات از بین رفته در جنگ = ایران 91» محاسبه می کنید !
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فقط سپاه عاشورای آذربایجان بیش از ..دستگاه تی-72 اس و زد دارد[/quote]

این تی 72 زد فکر کنم همان تی 55 تجهیز شده است


[quote]ولی چون استراتژی نظامی مون به کل تفاوت داشت و بر نیروی پیاده متکی بود در تمام عملیات های پیروز با نفر به جنگ تانک رفتیم، پس توده زرهی عراق برای ما مانعی غیر قابل گذر نبود.[/quote]

در عملیات رمضان تکیه و اعتماد بیش از حد به این شیوه بود که هم شکست متحمل شدیم و همه کلی جوان و نیروی آماده از دست دادیم
در صورت بکارگیری نیروی زرهی در آن عملیات می توانستیم پیشروی خوبی داشته باشیم

[quote]به حمدالله اصل مشارکت امریکا در باز پس گیری فاو را پذیرفتید.[/quote]

من با یکی از آشنایان که در فاو بود صحبت می کردم می گفت پل ها را عراقی ها زدند ولی قبل از زدن حسابی دو سمت را با شیمیایی زده بودند و مشکل اصلی سربازان ما واقعا شیمیایی بود که حتی باقیمانده آتروپین در منطقه مثل پوکه گلوله زیاد شده بود

امیدوارم کسی این شیمیایی را کمی جدی بگیرد
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arminheidari' timestamp='1356975004' post='291445']
کارخانه مونتاژ که بحث سرهم کردن قطعات است ولی با حق کپی کی؟ تحت لیسانس کی ؟
کارخانه اورهال که تولید نمیشه ، در مسجدسلیمان در استان خودمون هم کارخانه تعمیرات تانک ( البته تانک آمریکایی) است ولی بر تعداد تانک ها که نمی افزاید تنها تعمیر و آماده می کند

نکته اگر چیزی می دانید و فکر می کنید محرمانه یا نیمه محرمانه است ، اصلا نگید
بگذارید بقیه مثل من اشتباه فکر کنند ولی جان جوانان و سربازان ما در جنگ حفظ شود
[/quote]

اصولا ما سه نوع تی 72 در کشور داریم:

1- نوع عراقی و غنیمت گرفته شده در جنگ
2- نوع لهستانی که بعد از جنگ خریداری شد
3- نوع روسی که از سال 1991 نا سال ... در داخل مونتاژ...

اصولا بیشتر تی 72 هایی که از عراق به غنیمت ما در اومد شباهت بیشتری به نوع لهستانی دارند و در واقع با کمی اختلاف همون نوع هستند!( مشخصه ظاهری این تی 72 ها این است که نارنجکهای دودزاشون جلوی برجک در یه ردیف صاف است و قبلا زره واکنشگر هم نداشتند)

برای مثال تی 72 شکل زیر از نوع لهستانی-عراقی است:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/55~0.jpg[/img]


اما نوع روسی که مدل اس هست و از هر دو مدل بالا به شدت سرتر هست مخصوصا در بخش زره و تجهیزات اپتیک و کنترل آتش در ایران مونتاژ شده این مدل کمترین اختلاف رو با نوعی که در کشور روسیه خدمت میکنه داراست و تقریبا از تمام تی 72 های صادراتی سراسر دنیا سرتر هست.

البته ناگفته نماند ما از هرجایی که دستمون بهش رسیده شاسی و برجک تی 72 از کشورهای استقلال یافته از شوروی و اروپای شرقی هم وارد کردیم و خودمون تجهیزشون کردیم.

یادمه حدود یه سال پیش در برنامه ارتش شبکه یک سیما این خط ( تولید-مونتاژ-تعمیرات اساسی) نشون داده شد.

البته مشخص نیست که خود ایران تی 72 کامل تولید میکنه یا نه ولی بیشتر تجهیزلتش از قبیل سیستم کنترل آتش تجهیزات اپتیک توپ سیستم تعلیق و چرخ وزنجیرهاو همچنین بخش هایی از زره شاسی در کشور قطعی است.

تا جایی که من میدونم کارخانه درود هنوز فعاله و با توجه به اینکه تی 72 های ما بشدت سرحال هستند و بحث اورهال هم مطرح نیست پس... ویرایش شده در توسط talash

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرمین جان
1- ذات تمام مدل های تی-72 توسعه یافته براساس تی-55 است و در واقع آپگرید اون محسوب میشه، در ضمن نصف بیشتر تعدادی که ذکر کردم از مدل اس هستند. در تی-72 بودن این مدل که شک ندارید ؟
2- عملیات رمضان اولین عملیات از سلسله عملیات های برون مرزی ما بود و براساس قانون آزمون و خطا تبعا خالی از اشکال نمی شد، شما نمونه های تکامل یافته این استراتژی رو در نظر بگیر.
با کدام توان زرهی می شد پیشروی خوبی داشت ؟!!! چیفتن آشغالی که حتی جلوی تی-54 عین حلبی روغن نباتی مچاله می شد ؟
3- مشکل ما در فاو کمبود نیرو بود. چون فقط حدود 2 تیپ نیروی ذخیره بی تجربه و غیر زبده اونجا داشتیم به سبب یک استراتژی ابلهانه که اینجا جای طرحش نیست. نه سلاح شیمیایی که قبلا در مقیاس گسترده تر همونجا و جاهای دیگه به کار رفته بود و همچین اثراتی نداشت. در زدن پل ها توسط بالگردهای امریکایی هم ذره ای شک نکنید که از مسلمات تصریح شده در تمام منابع و گزارشات رسمیه و احتمالا آشنای شما به خاطر درهم ریختگی اوضاع منطقه دچار خطای دید شده.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]مثل این که ناچار به کش دادن بحث هستم[/right]
[right]بدهی های عراق به کشورهایی بود که خیلی راحت همه چیز را علنی می کردند[/right]
[right]همان کشورهایی که بالا اسم بردید[/right]
[right]سوای شوروی که البته عجله ای هم در پس گرفتن بدهی از عراق نداشت[/right]
[right]ولی متحدان ایران کیا بودن؟کره شمالی ، چین کمونیست، چند کشور اروپای شرقی و صد البته یک متحد پنهانی در منطقه که لازم نیست اسمشو ببرم.[/right]
[right]خودتان خوب می دانید علنی کردن رابطه با ایران اولا منافع هر کشوری را در رابطه با غرب به خطر می انداخت ، کشورهایی هم که اسم بردم رژیم های دیکتاتوری کمونیستی بودن که با کمی پول اضافه دادن می شد دهنشان را برای علنی نکردن قضیه بست[/right]
[right]در مورد رابطه شوروی و عراق[/right]
[right]بر خلاف گفته شما بزگواران روس هر چه عراق دلش خواست بی چون و چرا بهش دادن[/right]
[right]اون هم تا اخر جنگ و بعد از جنگ[/right]
[right]چیزی که تحویل رفیق جان جانی شان حافظ اسد نمی دادند[/right]
[right]توپولف-16 ، توپولف-22 ان هم نوع مدرنش ،اخلال گرهای پیچیده که سوای رادار تامکت هر چیزی را در پدافند ایران از کار می انداخت ،موشک های کیچن ،موشک های ضد رادار و موشک های هدایت لیزری ، در اختیار گذاشتن مدل های جدید میگ-25 با قابلیت ضد راداری ،میگ-27 در اواخر جنگ ،ساخت آشیانه های مستحکم هواپیما ،ورود مستقیم خلبانان روس و آلمان شرقی به نبرد، تحویل فنسر و فیترهای دارای قابلیت سرکوب هوایی ،میگ-29، سلاح شیمیایی ، انتقال تکنولوژی موشک بالستیک....[/right]
[right]کافیه یا بازهم بگم؟[/right]
[right]کدام متحد پر و پاقرص این همه به دوستش تخفیف می دهد؟[/right]
[right]وضع اقتصادی ایران در اواخر جنگ رو گفتم[/right]
[right]میزان قرار داد رو هم باهاش سنجیدم ، دلیل دیگه ای برای ادامه این قسمت نمی بینم.[/right]
[right]ضمنا تی-72 زد اسم مستعار تی-55 های بهسازی شده است نه تی-72.شما هم بهتره در مورد قدرت زرهی و هوایی کنونی ایران سکوت بفرمایید.ما که داریم از روی تاریخ و اسنادی که محققان داده اند حرف می زنیم.[/right]
[right]در مساله فاو هم فرمودید تفنگداران امریکایی (نه بالگرد) که بنده به تردید افتادم[/right]
[right]شما فکر می کنید بالگرد سوپرکبرای امریکایی می تواند پل بزند، ولی جنگنده های مدرن عراقی نه؟[/right]
[right]تهران و اصفهان و نکا را می شد زد ولی اینجا را نه؟[/right]
[right]100 فروند تلفات هوایی برای یک پل زیاد نیست به نظرتان؟[/right]
[right]در مورد مساله عقب نشینی[/right]
[right]برادر من[/right]
[right]این دیگر انصافا لجاجت است نه بحث منطقی[/right]
[right]آفتاب امد دلیل آفتاب[/right]
[right]متن نامه را که برایتان آوردم[/right]
[right]به صراحت نوشته شده 17[color=#ff0000][b] اوت عقب نشینی را شروع می کنیم[/b][/color][/right]
[right]نه پایان عقب نشینی[/right]
[right]یعنی اگر تصمیم حمله به کویت لغو می شد عقب نشینی در کار نمی بود[/right]
[right]یعنی دو هفته بعد از حمله به کویت[/right]
[right]دیگر در اینجا جای هیچ شک و تردید نیست[/right]
[right]اتفاقا همان فردای حمله به کویت 50 فروند اف-15 امریکایی راهی عربستان شدند[/right]
[right]راستی شما که توقع ندارید 700 هزار نظامی با ان حجم عظیم تجهیزات یک ماهه بیاید عربستان؟[/right]
[right]این که صدام را این قدر احمق فرض کنیم که جلوی چشمش بزرگترین انتقال نیروی بعد از جنگ جهانی دوم صورت بگیرد بعد فکر کند چیزی نمی شود ،حرف جالبی است[/right]
[right]آن چه لازم بود گفتم[/right]
[right]دیگر لزومی به ادامه بحث که حالت لجبازی پیدا کرده نمی بینیم[/right]
[right]وقت کافی هم ندارم فعلا[/right]
[right]قضاوت با دوستان[/right] ویرایش شده در توسط Moltke
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]1- ذات تمام مدل های تی-72 توسعه یافته براساس تی-55 است و در واقع آپگرید اون محسوب میشه، در ضمن نصف بیشتر تعدادی که ذکر کردم از مدل اس هستند. در تی-72 بودن این مدل که شک ندارید ؟[/quote]

نوع اس که نوع روسی و بهترین نوع است که به ایران کلی تجربه آورد

[quote]با کدام توان زرهی می شد پیشروی خوبی داشت ؟!!! چیفتن آشغالی که حتی جلوی تی-54 عین حلبی روغن نباتی مچاله می شد ؟[/quote]

برای پیشروی با تانک قرار نیست تانک ها مدام درگیر شوند بلکه آتش حمایتی تولید می کنند که به پیاده نظام سرعت حرکت و امنیت بیشتری می دهد


[quote]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 248)]توپولف-16 ، توپولف-22 ان هم نوع مدرنش ،اخلال گرهای پیچیده که سوای رادار تامکت هر چیزی را در پدافند ایران از کار می انداخت ،موشک های کیچن ،موشک های ضد رادار و موشک های هدایت لیزری ، در اختیار گذاشتن مدل های جدید میگ-25 با قابلیت ضد راداری ،میگ-27 در اواخر جنگ ،ساخت آشیانه های مستحکم هواپیما ،ورود مستقیم خلبانان روس و آلمان شرقی به نبرد، تحویل فنسر و فیترهای دارای قابلیت سرکوب هوایی ،میگ-29، سلاح شیمیایی ، انتقال تکنولوژی موشک بالستیک....[/background][/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 248)]کافیه یا بازهم بگم؟[/background][/right][/font][/color]
[/quote]

مشکل این ها نبود جناب مولتکه
سلاح مشکل زا که عراق خریده بود ولی به مرحله آزمایش روی نیروهای ما نرسید
بمب ها خوشه ای، ناپلم بود که برای حملات نفرات پیاده مثل نیروهای ایرانی طراحی شده بود و موج انسانی را به خونبارترین شکل در هم می شکست

[quote]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 248)]تهران و اصفهان و نکا را می شد زد ولی اینجا را نه؟[/background][/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 248)]100 فروند تلفات هوایی برای یک پل زیاد نیست به نظرتان؟[/background][/right][/font][/color]
[/quote]

در عملیات والفجر 8 تلفات هوایی عراق 39 هواپیما و 5 هلیکوپتر بود
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%AC%D8%B1_%DB%B8
در عملیات کربلای 5 تلفات 80 فروند هواپیما بوده است
http://www.military.ir/forums/topic/20089-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%D9%8A-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D9%83%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%8A5%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%87/

پس بعید است که عراقی که توانسته بود نکا را بزند نتوانسته باشد این پل ها را بزند
نکته دیگر این بود که مهندسی رزمی ایران همیشه در حال تعمیر پل های آسیب دیده بود
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
منبع بنده برای حرفم تحقیقات و مقالات آقای آنتونی کردزمن هست
می شناسیش که ایشالاو از اعتبارش باخبری
[/quote]
بله اشنا هستیم با ایشان ولی خودتون بهتر میدونید که منابع ایشون اکثرا متعلق به دهه 90 هستند نه الان!
در ضمن اسرار نظامی کشور اون هواپیماهایی هست که اگه شما تعدادشون با نوع موشکهاش میدونستید شاخ در میاوردید ! نه مسئله تولید روزانه تانک t-72 که علنا در تلویزیون بیان شده...!(توسط اقای ولایتی اگه درست یادم مونده باشه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1356985791' post='291498']
[quote]
منبع بنده برای حرفم تحقیقات و مقالات آقای آنتونی کردزمن هست
می شناسیش که ایشالاو از اعتبارش باخبری
[/quote]
بله اشنا هستیم با ایشان ولی خودتون بهتر میدونید که منابع ایشون اکثرا متعلق به دهه 90 هستند نه الان!
در ضمن اسرار نظامی کشور اون هواپیماهایی هست که اگه شما تعدادشون با نوع موشکهاش میدونستید شاخ در میاوردید ! نه مسئله تولید روزانه تانک t-72 که علنا در تلویزیون بیان شده...!(توسط اقای ولایتی اگه درست یادم مونده باشه)
[/quote]

البته فقط کافیست به شماره سریال ها یه نگاهی انداخت همه چیز دستگیر میشه :winking: :winking:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا چیزی که ما تو دورود داریم میبینیم اینه که صنایع زرهی بنی هاشم تقریبا تعطیل شده چون کاگراش رو داره بازخرید میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مولتکه
گاها حرف هایی می زنید که به شدت باعث بهت و حیرت میشه !!! به این موارد عنایت کنید :
1- کسی که بتونه با دادن پول بیشتر از اصل بدهی، دهن طلبکار رو ببنده که دیگه بدهکار محسوب نمی شه !!!!
شما با این نحو استدلال که عرض بنده رو در بدهکار نبودن ایران تایید می کنید !
وانگهی از بین حامیان ایران در جنگ به جز چین که اون هم بعد از قضیه میدان تیان آن من ماه عسلش با غرب به هم خورده بود، کسی در رابطه با غرب منافعی نداشت تا برای حفظ اون منافع روابط با ایران رو پنهان کنه !
2- اما وضع مناسبات شوروی و عراق در دوره جنگ، توپولف-16 که هم دوره تاندرجت خودمون محسوب می شد و بلند کردنش جلوی تامکت و فانتوم مساوی مضحکه شدن نیروی هوایی عراق بود. بخش عمده توپولف-22 و میگ-25 ها هم در حد فاصل 1975 تا 1979 یعنی قبل از شروع جنگ تحویل عراق شده بودن. فقط می مونه تعداد محدودی از فاکسبت ها و بلایندرها و میگ-27 های ارتش سرخ که در اواسط جنگ صرفا برای اعاده حیثیت از صنایع هوایی شوروی در برابر تامکت و فینیکس با خلبان روس و آلمانی به عراق اجاره داده شدن و از قضا انحلال حزب توده و اعدام ناخدا افضلی و اخراج 8 نفر از کارکنان سفارت شوروی از تهران تاثیر به سزایی تو این اقدام داشت. فروش فالکروم و فنسر هم علیرغم اصرار و ابرام عراق از 1985، تا بعد از تصویب قطعنامه 598 به تعویق افتاد و در اواخر جنگ فقط به قصد تحت فشار گذاشتن ایران برای قبول قطعنامه تحویل عراق شد که عملا فرصت استفاده ازشون رو پیدا نکرد. (در کل میزان پشتیبانی شوروی از عراق دقیقا تابع کیفیت ارتباطش با تهران بود و این مساله موجب اعتراض شدید بغداد شده بود که برادر رومل عزیز باید برای ذکر جزء به جزء و مستندش وارد گود بشه چون من نصفه شبی به منابع دسترسی ندارم !)
3- وقتی خود روس ها مجوز نام گذاری تی-55 آپگرید ایران به تی-72 را داده اند حتما این آپگرید تی-55 رو در حد تی-72 می دونن وگرنه عاشق چشم و ابروی ما نیستن که اعتبار برند خودشون رو برای خوش کردن دلمون زیر سوال ببرن.
در باب هدف قرار دادن پل هم بحث مهارت خلبان مطرحه نه برتری میراژ بر سوپر کبری، بمباران کور شهرهای بزرگ و حمله به یک نیروگاه درن دشت بعد از نفوذ از نقطه کور راداری هم اصلا با حمله به یک پل معلق در منطقه ای که شدیدا تحت حفاظت پدافنده قابل مقایسه نیست.
کتاب کارنامه توصیفی عملیات های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار رقم هواگردهای سرنگون شده عراق بر فراز اروند فقط طی عملیات والفجر-8 رو با ذکر تاریخ و ساعت و نحوه اصابت 74 فروند جنگنده و 11 فروند بالگرد اعلام کرده هر چند در ویکی رقم مورد اعتراف عراق رو ملاک قرار دادن که میزان راستگوییش از ادعای پیروزیش در جنگ کویت مشخصه !!!
4- جناب مولتکه امتیاز دهی های صدام به ایران در طی شش نامه صورت گرفت که پنج تای اونها قبل از حمله به کویت و آخری بعد از حمله بود که این نامه ها سیاق واحدی دارن و فحوای کلام و محتویات اونها کاملا به هم پیوسته و از ابتدا تا انتها بی تغییره، در نامه آخر هم صدام تاکید می کنه [b]همون طور که می خواستید و توافق شد[/b] کذا و کذا؛ شما در متن و لحن نامه آخری چه تفاوتی می بینید که قصد صدام برای تخلیه منطقه رو خلق الساعه و در اثر رویداد های ناگهانی در نظر می گیرید و می فرمایید اگر اونطوری می شد و اینطوری نمی شد صدام این منطقه رو حفظ کرده بود ؟!!!
وانگهی شما که صدام رو احمق فرض نمی کنید برای حفظ یک نوار نازک بیابانی و بی ارزش به قیمت تداوم دشمنی همسایه بزرگ چه غرض عقلانی پیدا می کنید ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='A10' timestamp='1356993239' post='291523']
والا چیزی که ما تو دورود داریم میبینیم اینه که صنایع زرهی بنی هاشم تقریبا تعطیل شده چون کاگراش رو داره بازخرید میکنه.
[/quote]

دوست عزیز کارخانه درود فعالیتش نسبت به قبل بسیار کاهش یافته چون دیگه مثل قبل اورهال هم اینجا انجام نمیگیره و خود لشکرها کارشون رو انجام میدن ولی بعید میدانم مونتاژ به تعداد بسیار پایین تمام شده باشد البته بنده اطلاعاتم موثق نیست!

ولی خب این کارخانه یا خط تولید و مونتاژ به زودی احتمالا تعطیل میشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ببین برادر من[/right]
[right]این اخرین پست من توی این تاپیک هست[/right]
[right]وقتی جنابعالی به هر طریق ممکن در حال لاپوشانی و انواع و اقسام جعل تاریخ هستید ،لازم نمی بینم واقعیات تاریخی را چندباره ذکر کنم[/right]
[right][b]این بار مسائلی را ذکر می کنم که از مدیران و افراد باسابقه سایت هم تمنا می کنم به قضاوت درباره ان بپردازند و صحتشان را مشخص بفرمایند[/b]:[/right]
[right]1-اولا که بنده نگفتم ایران حتما بدهکار بوده.گفتم با توجه به وضع سیاسی کشورهایی که ایران با انها مبادلات داشته و بودجه اقتصادی ان زمان ایران ،بهتر است در مورد بدهکار بودن یا نبودن ایران با احتیاط صحبت کرد.[/right]
[right]2-سبحان الله[/right]
[right][b][color=#ff0000]در بحث جنگ یوم کیپور برای این که شرافت ارتش حافظ اسد حفظ بشود و ارتش بعث سوریه از ارتش بعث عراق قوی تر معرفی شود ، شما تحویل فاکس بت و بلایندر را به بعد از جنگ ایران و عراق موکول می کنید،ولی حالا برای توجیه صحبت هایتان به قبل از جنگ.[/color][/b][/right]
[right]حضرت اقا [/right]
[right][b].تحویل اولین سری فاکس بت های عراقی دراواخر بهار سال 1980 انجام شد و در پایگاه شعیبیه که تحت کنترل کامل مستشاران روس بود مستقر شدند ، پایگاهی که خصمانه ترین حملات علیه ایران از ان صورت می گرفت.تا سال 1981 هم فقط سه چهار فروندشان در دست خود عراقی ها بود و بقیه تحت کنترل روسها.در سال1985 و در اوج جنگ،برادران بزرگوار روس اقدام به ارتقای فاکس بت های عراق کرده و با تجهیز انها به مخازن سوخت 5000 لیتری بردشان را به شدت افزایش می دهند.سال 1986 ، تحویل مدل جدید بی-ام به عراق با قابلیت شلیک موشک های ضد رادار.این از قضیه فاکس بت و کمک های محدود!! روس ها به دوستان عراقی شان[/b][/right]
[right][b]در مورد بلایندرها : تحوبل بمب های عظیم 5 تنی و نه تنی فاب-5000 و فاب-9000 به منظور کشتار هر چه گسترده تر نیروهای ایرانی ، موشک کیچن که اساتید بزرگوار سایت بهتر از خصوصیاتش اگاهند ، و تقویت دائم بلایندرها با جدیدترین اخلال گرها برای از کار انداختن پدافند و رادار جنگنده های ایران. و ترمیم تلفات برادران عراقی با مدل جدید بلایندر کا.[/b][/right]
[right][b]باجرها : بی-52 هم مال دهه 50 میلادی است ، ولی با ارتقاهای دائم الان هم یک سلاح مرگبار است.باجرهای عراقی هم با کمک روسها مجهز به موشک های کروز و اخلال گرهای جدید شده بودند که سوای تامکت کسی قدرت قفل راداری روش نداشت.[/b][/right]
[right][b]تحویل فیترهای مخصوص سرکوب پدافند هوایی ،سوخو-25 و سوخو-24 در مقیاس ده ها فروندی ، سیستم پدافند هوایی که بعد از خود روسها بزرگترین در جهان بود، سلاح شیمیایی در مقیاس گسترده ،تکنولوژی موشک بالستیک ، تحویل هزاران دستگاه تانک ،نفربر زرهی و توپخانه.......[/b][/right]
[right][b]راستی اگر اینها کمک محدود است ، کمک گسترده چیست؟ شاید روسها باید برای حسن نیتشان ایران را بمباران هسته ای می کردند!![/b][/right]
[right][b]3- تی-55 ارتقایافت در حد تی-72 است؟ البته تی-72 اول دهه هفتادی شاید ، این رو بهتره اساتید بخش زرهی سایت بررسی بفرمایند.[/b][/right]
[right][b]4-برتری خلبان!! موشک ای اس -30 ال میراژهای عراقی از فاصله دورتر از تیررس پدافند ایران قادر به هدف قرار دادن اهداف کوچکتر از همین پل هم بود.نیروگاه به قول شما دراندشت هم نبود فقط برادر.مرکز ارتباط ماهواره ای اسدآباد همدان ، ذوب اهن اصفهان ، پالایشگاه تهران ، تاسیسات جزیره خارک و ... حتی اگر خاطرات خلبانان ایرانی را خوانده باشید در اواخر جنگ حتی در چند مورد بمب ها و موشک های هدایت لیزری عراقی از سوراخ های کوچک تهویه وارد تاسیسات شدند و صدها نفر از پرسنل ارتش و غیرنظامیان را شهید کردند، مثل سایت سوباشی و پناهگاه های زیرزمینی در کرمانشاه.[/b][/right]
[right][b]اگر امار ایران و عراق را هم در مورد سرنگونی هواپیما و انهدام تانک و کلا تلفات طرف مقابل را مرجع بگیریم ، جنگ جهانی دوم هم نصف جنگ ایران و عراق تلفات نداشته.خود جناب شهرام رستمی که از تک خال های جنگ هستند در مصاحبه شون فرمودن در جنگ هر موشکی که شلیک شده به معنی سرنگونی هواپیما حساب کردن!!! و خودشون هم گفتن امار جنگ چندان معتبر نیست.[/b][/right]
[right][color=#ff0000][b]5-در تمام نامه ها خبری از امتیاز نیست و فقط نامه اخر و زمانی که دو هفته از تصرف کویت می گذرد عقب نشینی صورت می گیرد.ثانیا که توافقی که شروعش دو ماه قبل از حمله به کویت صورت بگیرد رو بهتر است همان به قول شما خلق الساعه نامید.[/b][/color][/right]
[right][color=#ff0000][b]خود جناب هاشمی هم غرض صدام رو شرح دادن : راحت شدن خیال از پشت سر به هنگام جنگ[/b][/color][/right]
[right][color=#ff0000][b]مناطق زین القوس و سیف سعد مناطقی بودند که اصل منازعه ایران و عراق از انها شروع شده بود.رجوعی به اسناد قبل از انقلاب بفرمایید بد نیست.غرض عقلانی تصرف این مناطق هم همان غرضی است که اسراییلی ها و روس ها و ژاپنی ها و اعراب و چینی ها سرش دارن سر و کله میزنند...[/b][/color][/right]
[right]در هر حال [/right]
[right]شما که ماشالله اگه عراق نصف ایران رو هم می گرفت توجیه می کردید[/right]
[right]با شما دیگر بحثی نیست[/right]
[right][b]در موارد بالا از اساتید سایت می خواهم صحت و سقم سخنان بنده را بررسی بفرمایند تا اگر اشتباهی کرده ام از اشتباهم دست بکشم[/b][/right]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به پیر و پیغمبر حالا شما ها قبول نکنید اگر در اخر جنگ عراق میخواست واقعا ایران رو شکست بده کاملا میتونست و در زمانه کمی هم این کار رو میکرد فقط دید جنگ با ایران فرسایشیه نظرش رو عوض کرد و رو به کویت کرد نکنه همه یادشون رفته صدام واقعا میخواست خاورمیانه رو هم بگیره حتی به ایران پیشنهاد پیمان نظامی داد و اگرایران قبول میکرد حتی به عربستان و ... حمله میکرد .چون واقعا عراق و هر کشوری دیگه نمیتونه از زاگرس رد کنه عراق هم پیشه خودش فکر کرد گفت الان خوزستان رو هم گرفتم هر روز بزن بکشه به جاش کویته رو میگیرم و صاحبش میشم بی درگیری raised_eyebrow

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مولتکه
1- درباره بدهی داشتن یا نداشتن ایران اگر دلیل و مدرکی مبنی بر خدشه داشتن تاریخ و آمار رسمی ندارید، مسلما حق تشکیک در اون به صرف احتمالات را نخواهید داشت چون با باب شدن این رویه کل تاریخ جهان رو میشه زیر سوال برد.
2- [color=#ff0000][size=5]نستجیر بالله[/size][/color] ! این عین مطلب من در تاپیک جنگ رمضان :
[quote]9-صدام در سخنراني معروف اعلام فسخ قرارداد الجزاير صراحتا اعتراف مي كند كه اين قرارداد در زمان ضعف عراق به اين كشور تحميل شده و از همان روز به فكر تقويت ارتش افتاده است. توپولوف هاي 16 و 22 نيز در اواخر دهه 1970 تحويل عراق شدند.[/quote]
حالا کی دست به جعل حقیقت و قلب تاریخ می زنه ؟ من گفتم تحویل بلاندر ها به عراق بعد از جنگ ایران و عراق بود ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درباره مناسبات شوروی و عراق در دهه 1980 هم مقاله جنگ نابرابر دوست عزیزم ادیب نوروزی که در آرشیو فروم هم موجوده دم دست ترین منبعی هست که می تونم معرفی کنم.
3- تی-55 ارتقا نیافته تانکی بود که چیفتن های گرانقیمت و پر زرق و برق ما رو در دشت آزادگان عین قوطی حلبی مچاله کرد ! حالا با رزه واکنشگر و موتور تقویت شده و توپ تی-72 خودتون حساب کنید چی میشه ! باز هم یادآوری می کنم برند تی-72 زد پیشنهاد خود روس ها بود که سازنده اصلی هر دو مدل هستند.
4- به هر حال عراقی ها با تمام این تسلیحات هم متجاوز از دو سال نتوانستند پل های معلق اروند رو که خار چشم صدام شده بودند نابود کنند و طبق اعلام مجاری رسمی ایران این کار نهایتا توسط سوپر کبری های امریکایی مستقر در کویت صورت گرفت و استناد من به همین منابع است.
دقت داشته باشید خود عراقی که از دست دادن خرمشهر رو عقب نشینی تاکتیکی اعلام کرده بود به از دست دادن 38 فروند جنگنده در عملیات والفجر-8 اعتراف کرد که همین نکته عمق فاجعه رخ داده برای نیروی هوایی عراق رو نشون میده. [b]وانگهی بعد از اشغال کویت که اعراب خلیجی و عراق به جون هم افتادن و سیل افشاگری ها درباره پشت پرده جنگ 8 ساله آغاز شد اسناد متقن عربستان به روشنی اثبات می کرد که نیروی هوایی عراق در طول جنگ دو بار به طور کامل با پول عربستان و کویت بازسازی شد. اینکه دیگه پروپاگاند ایران نبود.[/b]
5- عجبا که بعد از دو صفحه بحث تازه می گید لیلی مرد بود ؟!!! خب ما هم که از ابتدا گفتیم صدام بعد از طرح نقشه حمله به کویت برای اینکه ایران از فرصت به دست اومده و وضعیت حقوقی نه جنگ نه صلح استفاده و مجددا به عراق حمله نکنه ابتکار نامه نگاری مستقیم رو شروع و با ارسال 6 نامه پی در پی ظرف مدت چند ماه که در تاریخ دیپلماسی جهان بی سابقه بود و هنوز هم هست با دستپاچگی تمام سعی در رفع اختلافات، تبدیل آتش بس موقت به صلح قطعی و گرفتن بهانه مداخله از ایران بر اومد. اما شما گفتید این حضور امریکا بود که صدام رو به این امتیازدهی وا داشت و ما در جواب گفتیم در اون مقطع امریکایی در منطقه وجود نداشت.
[b]حالا به جای حاشیه رفتن لطفا حضور نظامی امریکا در مرز عربستان و عراق در مرداد 69 رو اثبات کنید لطفا ![/b]
تا جایی که ما می دونستیم منازعه ایران و عراق از حق حاکمیت اروند رود آغاز شد ! ربط زین القوس و سیف سعد به سر و کله زدن چین و ماچین رو هم متوجه نشدم !!! لطفا تشریح کنید. ویرایش شده در توسط bigdelimohamad9
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='henaselakesan' timestamp='1357046016' post='291612']
به پیر و پیغمبر حالا شما ها قبول نکنید اگر در اخر جنگ عراق میخواست واقعا ایران رو شکست بده کاملا میتونست و در زمانه کمی هم این کار رو میکرد فقط دید جنگ با ایران فرسایشیه نظرش رو عوض کرد و رو به کویت کرد نکنه همه یادشون رفته صدام واقعا میخواست خاورمیانه رو هم بگیره حتی به ایران پیشنهاد پیمان نظامی داد و اگرایران قبول میکرد حتی به عربستان و ... حمله میکرد .چون واقعا عراق و هر کشوری دیگه نمیتونه از زاگرس رد کنه عراق هم پیشه خودش فکر کرد گفت الان خوزستان رو هم گرفتم هر روز بزن بکشه به جاش کویته رو میگیرم و صاحبش میشم بی درگیری raised_eyebrow
[/quote]

دوست عزیز آواتار و امضای شما مشکل دار است و مخالف قوانین سایت است از شما خواهش دارم نسبت به تعویضشون اقدام نمایید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.