امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ممنون مي شم منبع معرفي كنيد در مورد پدافند غير عامل چه كتاب چه سايت در ضمن با رويكرد زلزله .(ممنون)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مانور پدافند غیرعامل با هدف ایجاد آمادگی در بنادر روز دوشنبه در بندر شهیدرجایی برگزار شد.
به گزارش بخش اخبار دريافتی مارين‌نيوز، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در مراسم توجیهی این مانور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت آمادگی همیشگی برای مقابله با تهدیدات گفت: در تهدیدات امروز نسبت به گذشته تحولی مشاهده می‌شود. به طوری‌که هدف این تهدیدات از بخش‌های نظامی به غیرنظامی تغییر پیدا کرده است.
غلامرضا جلالی افزود: باید با فرهنگ‌سازی در کشور، تمام مردم آمادگی مقابله با تهدیدات را داشته باشند.
وی از مراکز تصمیم‌گیری، ارتباطات، زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی، روحیه و فرهنگ و اجرا به‌عنوان 5 حلقه استراتژیک در هدف‌گیری جنگ‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پدافند یک سیاست دایمی و همیشگی است و کشورهایي که در معرض خطرات دایم قرار دارند؛ تلاش می‌کنند تا آمادگی لازم در جهت مقابله با این خطرات را داشته باشند.
جلالی خاطرنشان کرد: سیاست کلی پدافند غیرعامل، اقدامات غیرمسلحانه در پاسخ به 5 موضوع کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، افزایش پایداری، تسهیل مدیریت بحران، تداوم خدمات ضروری و بازدارندگی دفاعی است.
وی با تاکید بر لزوم مطالعه در جهت کاهش آسیب‌ها، خواستار توجه جدی در این زمینه شد.
دکترعلی طاهری‌مطلق، مديرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نيز در اين مراسم با اشاره به اهمیت آمادگی نیروهای بندری در جهت مقابله با هرگونه خطرات احتمالی گفت: برهمین‌اساس، دستورالعمل جدید و لازم‌الاجرا تهیه و به بنادر ارسال شده است.
وی افزود: طی این دستورالعمل؛ از بنادر خواسته شده است در همه طراحی‌ها، بحث پدافند غیرعامل دیده و اجرا شود.
وی افزود: بنادر جزء لایه‌های اولیه حساسیت قرار دارند و باید مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در پايان از آمادگی این سازمان در اجرای دستورالعمل‌های مربوط به پدافند غیرعامل خبرداد و گفت: وجود این آمادگی در سطح بنادر، آسیب‌های خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این مراسم از بندر شهیدرجایی به عنوان نقطه حساس و حیاتی در اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: توجه به ایمنی در بنادر یک اصل پذیرفته شده است و باید تمامی مواردی را که مرتبط با ایمنی است؛ در نظر گرفته شود.
محمدرضا اشکریز در ادامه افزود: یکی از موارد مهم در طراحی پروژه‌ها، توجه به مباحث پدافند غیرعامل است که براساس برنامه‌ریزی سازمان، در سطح همه بنادر باید مد نظر قرار گيرد.
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=2153[/url]

[color=violet]مانور پدافند غیر عامل با هدف ایجاد آمادگی بنادر در بندر شهید رجایی برگزار شد.[/color]
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،رئیس سازمان پدافند غیر عامل در مراسم توجیهی این مانور گفت:در تهدیدات امروز نسبت به گذشته تحولی مشاهده می شود به طوری که هدف این تهدیدات از بخش های نظامی به غیر نظامی تغییر پیدا کرده است.
غلامرضا جلالی افزود:باید با فرهنگ سازی در کشور ،تمام مردم آمادگی مقابله با تهدیدات را داشته باشد.
وی از مراکز تصمیم گیری ،ارتباطات ،زیرساختهای صنعتی و تولیدی و فرهنگ به عنوان حلقه های استراژیک در هدفگیری های جنگهای اخیر نام برد و گفت :پدافند یک سیاست دائمی و همیشگی است و کشورهای که در معرض خطرات دایم قرار دارند تلاش می کنند تا آمادگی لازم در جهت مقابله با این خطرات را داشته باشند.
جلالی خاطرنشان کرد : سیاست کلی پدافند غیرعامل اقدامات غیر مسلحانه در پاسخ به پنج موضوع کاهش آسیب پذیری زیرساختها ،افزایش پایداری ،تسهیل مدیریت بحران ،تداوم خدمات ضروری و بازدارندگی دفاعی است.
وی با تاکید بر لزوم مطالعه در جهت کاهش آسیبها ،خواستار توجه جدی در این زمینه شد.
مدير عامل سازمان بنادر و دريا‌نوردي نیز در حاشيه برگزاري اين مانور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: مانور پدافند غير عامل در بندر شهيد رجايي با هدف كاهش خسارات احتمالي برگزار شد.
دکترعلي طاهري افزود: اين مانور طي سه مرحله آمادگي، كنترل و بازسازي تجهيزات انجام شد.
وي افزود: آنچه در اين مانور بيشتر مد نظر سازمان قرار گرفت كسب آمادگي بيشتر نيرو‌ها، شناسايي نقاط ضعف و قوت، ايجاد هماهنگي بين ارگان‌ها در مواقع حادثه، شناسايي كمبود‌ها، كاهش خسارات ناشي از حملات احتمالي بود.
طاهري اضافه كرد: در راستاي اجراي مانور پدافند غير عامل در بندر شهيد رجايي برنامه ريزيهاي زيادي صورت گرفت كه خوشبختانه امروز با موفقيت و طبق برنامه ريزيهاي صورت گرفت انجام شد.
[url]http://mana.ir/news/?uiq=7584[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پدافند در مفهوم كلي، دفع، خنثي كردن و يا كاهش تاثيرات اقدامات آفندي دشمن و ممانعت از دستيابي به اهداف خودي است. پدافند به دو بخش تقسيم مي‌شود 1- پدافند عامل 2- پدافند غيرعامل
علاقه به حيات و حفظ بقاء به طور غريزي در هر انساني وجود دارد لذا در طول تاريخ، بشر براي دستيابي به ملزومات حياتي خود از جمله غذا و انرژي به گسترش و توسعه مراتع و زمين‌هاي كشاورزي و معادن پرداخته يا به جهت دفع تجاوز دشمنان خود جنگ‌ها و منازعات بسياري را پشت سر نهاده است. سلاح‌هايي كه جوامع بشري قبل از دوران صنعتي در جنگ‌ها بكار مي‌بردند دست ساز و بسيار ساده بود، بين فرآيندهاي دانش و فناوري و نوع سلاح‌هايي كه جوامع بشري براي بهره گيري از آنها در جنگ ابداع و اختراع مي‌كرده‌اند، ارتباط نزديكي وجود داشته است.


در دوران معاصر، اين پيوستگي در اثر تحولات و پيشرفت‌هاي عظيم در فناوري رو به فزوني نهاده است. پس از وقوع انقلاب صنعتي در قرن هجدهم در اروپا و توسعه بيشتر، (پژوهش و توسعه) پيشرفت‌هاي شگرفي در همه سطوح فناوري پديد آمد. به طوري كه دوران كنوني به ويژه دو دهه اخير را (عصر انقلاب سوم فناوري) يا (دوران انقلاب در ميكروالكترونيك) ناميده‌اند، تحولات مذكور لزوما فناوري تسليحاتي را به شدت تحت تاثير قرار داد به طوري كه همه ابعاد و سطوح اين فناوري بسيار پيچيده شده و در خصوص طرح‌هاي نظامي جنبه راهبردي يافته است. پيشرفت سريع علوم و فناوري نظامي در زمينه توليد انواع سلاح‌هاي آفندي توسط كشورهاي پيشرفته و توان همپائي ساير كشورها موجب گرديده است تا بحث پدافند به ويژه دفاع غير عامل توسط كشورهاي اخيرالذكر مورد توجه جدي قرار گيرد.


با نگرش به اين‌كه سلاح‌هاي كنترل از راه دور و پيشرفته جايگزين اكثر سلاح‌هاي سنتي گرديده‌اند و به عنوان مثال با فشار يك دكمه از فواصل دور مي‌توان جان هزاران انسان را مورد تهديد جدي قرار داد توجه به امر پدافند، طبيعي جلوه مي‌نمايد.


استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي همانند استفاده رژيم بعثي از سلاح‌هايي شيميايي در طول 8 سال جنگ تحميلي عليه جمهوري اسلامي و تجربه جنگ نفت، جنگ افغانستان، مناقشه يوگسلاوي و جنگ اخير امريكا عليه عراق لزوم توجه به مقوله دفاع، خصوصا دفاع غير عامل را مضاعف نموده است.


اقدامات دفاع غير عامل شامل اصول اساسي و ملاحظاتي است كه در اغلب كشورهايي جهان، اين اصول و ملاحظات با كمي اختلاف پذيرفته شده اند ولي شيوه به كارگيري آنها ابتكاري، هنرمندانه و خردمندانه است نه اينكه كليشه‌اي باشد به همين دليل وسعت هر اصل به خلاقيت‌هاي فكري بشر و شرايط زمان و مكان بستگي دارد و بعضا حد و مرزي براي اين اصول نمي‌توان تعيين كرد و لذا در حد غير قابل تصوري در نحوه بكارگيري اصول دفاع غير عامل تنوع وجود دارد. در اين مقاله سعي گرديده است پس از تبيين اصول و ملاحظات دفاع غير عامل و موضوعات ذيربط، توصيه‌هايي چند در خصوص اقدامات دفاع غير عامل ارائه گرديده است.


*اقدامات اساسي دفاع غير عامل:


اقدامات اساسي در تامين دفاع غيرعامل شامل موارد ذيل مي‌باشد كه در تهيه طرح‌ها متناسب با ماموريت، وضعيت، موقعيت و شرايط زماني و مكاني و رده سازماني بايد مورد استفاده و بهره برداري لازم قرار گيرد. در ابتدا فهرست‌وار اصول دفاع غير عامل و ملاحظات آن را نام برده و سپس به تعريف هر يك از اصطلاحات مي‌پردازيم.


1- استتار (Camuflage)


2- اختفا (Concealment)


3- پوشش (Cover)


4- فريب (Deception)


5- تفرقه و پراكندگي (Separation and Dispersion )


6- مقاوم سازي و استحكام (Hardening)


7- اعلام خبر (Early Warning)


8- مكان يابي (Site Selection)


9- تحرك (Movement) 10-


10- پناهگاه (Defilade)


11- جان پناه (Trench)


12- انضباط استتار (Camouflage Discipline)


13- حفاظت (Security)


14- سيستم اطفا حريق (Extinguishing System)


15- اقدامات درون سيستمي


16- آموزش و ايجاد فرهنگ دفاع (Training)


17- ايجاد موانع (ديوار - دكل - كابل - بالن) (Barrier)


18- عمليات دود. (Smoke Operation)


19- اقدامات بعد از بمباران(كنترل تردد، تخليه، مجروحين، كنترل خسارت، خنثي سازي بمب و... )


20- ايمني (Safety)


21- مقابله با بمب ‌هاي گرافيتي E. M. P - H. P. M


22- ايجاد استحكامات صحرايي و سازه‌هاي موقتي (Field fortification)


23- ايجاد سازه‌هاي امن و مقاوم سازي تاسيسات. (Protective Structures)


24- دفاع غير عامل در مقابل حملات ويژه (ش. م. ه).


* اصول پدافند عامل:


مجموعه اقدامات بنيادي و زير بنايي است كه در صورت بكار گيري مي‌توان به اهداف پدافند غير عامل از قبيل تقليل خسارات و صدمات، كاهش قابليت و توانايي سامانه شناسائي، هدف يابي و دقت هدف گيري تسليحات آفندي دشمن و تحميل هزينه بيشتر به وي نائل گرديد.


در اكثر منابع علمي و نظامي دنيا اصول پدافند غير عامل شامل 6 الي 7 اقدام مشروحه ذيل مي‌باشد كه در طراحي و برنامه ريزي‌هاي و اقدامات اجرايي دقيقا مي‌بايست مورد توجه قرار گيرد.


1- استتار Camouflage


2- اختفا Concealment


3- پوشش Cover


4- فريب Deception


5- تفرقه و پراكندگي Separation And Dispersion


6- مقاوم سازي و استحكامات Hardening


7- اعلام خبر Early warning


تعاريف و اصلاحات


* پدافند (Active Defense)


عبارتست از بكارگيري مستقيم جنگ افزار، به منظور خنثي نمودن و يا كاهش اثرات عمليات خصمانه هوايي، زميني، دريايي، نفوذي و خرابكارانه بر روي اهداف مورد نظر.


* پدافند غير عامل (Passive Defense)


به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌گردد كه مستلزم بكارگيري جنگ افراز نبوده و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غير نظامي و تلفات انساني جلوگيري نموده و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.


* دفاع غير نظامي (Civil Defsnse)


دفاع غيرنظامي تقليل خسارات مالي و صدمات جاني وارده بر غير نظاميان در جنگ يا در اثر حوادث طبيعي نظير سيل، زلزله، طوفان، آتش‌فشان، آتش‌سوزي و خشكسالي مي‌باشد، در منابع خارجي، وظايف دفاع غير نظامي شامل چهار عنوان ذيل مي‌باشد:


1- اقدامات پيشگيرانه و كاهش دهنده (Mitigation)


2- آماده سازي و امداد رساني (Preparation)


3- هشدار و اخطار (Response)


4- باز سازي مجدد (Recovery)


نكته:


ارائه تعريف دفاع غير نظامي در اين نوشتار در حوزه پدافند غير عامل نبوده و بيشتر در جهت آگاهي مخاطبين در تميز بين پدافند غيرعامل و دفاع غير نظامي مي‌باشد زيرا به دليل عدم شناخت جامع در بسياري از كتب، مقالات، و يا نوشتارهاي داخلي مشاهده گرديده است كه دو مفهوم ياد شده با همديگر اشتباه گرفته مي‌شود.


* مراكز حياتي و مراكز ثقل (Vital and Gravity Centers)


مراكز و تاسيسات حياتي و پر اهميت كشور مي‌باشند كه در صورت حمله و بمباران و انهدام آنها صدمات جدي به نظام اجتماعي، سياسي و نظامي كشور وارد شده، آنها را در يك مخاطره و بحران جدي قرار مي‌دهد.


* مراكز حياتي (Vita Centers)


مراكزي هستند كه در صورت انهدام كل يا قسمتي از آنها، موجب بروز بحران، آسيب و صدمات قابل توجه در نظام سياسي، هدايت، كنترل و فرماندهي، توليدي و اقتصادي، پشتيباني، ارتباطي و مواصلاتي، اجتماعي، دفاعي با سطح تاثيرگذاري در سراسر كشور گردد.


*مراكز حساس (Critical Centers)


مراكزي هستند كه در صورت انهدام كل يا قسمتي از آنها، موجب بروز بحران، آسيب و صدمات قابل‌توجهي در نظام سياسي، هدايت، كنترل و فرماندهي توليدي و اقتصادي، پشتيباني، ارتباطي و مواصلاتي، اجتماعي، دفاعي با سطح تاثير گذاري منطقه‌اي در كشور گردد.


* مراكز مهم (Important Centers)


مراكزي هستند كه در صورت انهدام كل يا قسمتي از آنها، موجب بروز آسيب و صدمات محدود در نظام سياسي، اجتماعي، دفاعي با سطح تاثير گذاري محلي در كشور گردد.


* استتار و اختفاء (Camouflage & Concealment)


فن و هنري است كه با استفاده از وسائل طبيعي يا مصنوعي، امكان كشف و شناسائي نيروها، تجهيزات و تاسيسات را از ديده باني، تجسس و عكسبرداري دشمن تقليل داده و يا مخفي داشته و حفاظت نمايد.


مفهوم كلي استتار، همرنگ و هم‌شكل كردن تاسيسات، تجهيزات و نيروها با محيط اطراف مي‌باشد.


اختفا، حفاظت در برابر ديد دشمن را تامين مي‌نمايد و استتار امكان كشف يا شناسايي نيروها، تجهيزات و تاسيسات و فعاليتهاي را تقليل مي‌دهد.


* پراكندگي(‌Dispersion)


گسترش‌ باز و پخش نمودن و تمركز زدايي نيروها، تجهيزات، تاسيسات يا فعاليت‌هاي خودي، به منظور تقليل آسيب پذيري آنها در مقابل عمليات دشمن به طوري كه مجموعه‌اي از آنها هدف واحدي را براي دشمن تشكيل ندهند.


* تفرقه و جابجايي (Separation and Movement)


جداسازي، گسترش افراد، تجهيزات و فعاليت‌هاي خودي از محل استقرار اصلي به محلي ديگر به منظور تقليل آسيب پذيري، كاهش خسارات و تلفات مي‌باشد، مانند: انتقال هواپيما‌هاي مسافرتي به فرودگاه‌هاي دورتر از برد سلاح‌هاي دشمن و يا انتقال تجهيزات حساس قابل حمل از محل اصلي به محل موقت كه به علت عدم شناسايي و حساسيت مكاني، داراي امنيت و حفاظت بيشتري مي‌باشد.


*استتار، اختفاء و ماكت فريبنده CC& D


استفاده و بهره برداري از اقدامات تجهيزات و روش‌هايي براي پنهان نمودن، همگون سازي، تغيير شكل، شبيه سازي، ايجاد طعمه فريبنده و حذف شكل منظم هندسي اهداف در جهت ممانعت از كشف و شناسائي نيروها، تجهيزات، تاسيسات و فعاليت‌هاي خودي توسط سامانه‌هاي آشكار ساز و حساسه دشمن.


* فريب (Deception)


كليه اقدامات طراحي شده حيله‌گرانه‌اي كه موجب گمراهي دشمن در نيل به اطلاعات و محاسبه و برآورد صحيح از توان كمي و كيفي طرف مقابل گرديده و او را در تشخيص هدف و هدف گيري با شك و ترديد مواجه نمايد.



* مقاوم سازي و استحكامات (Fortification)


ايجاد هر گونه حفاظتي كه در مقابل اصابت مستقيم بمب، راكت، موشك، گلوله توپخانه، خمپاره و يا تركش آنها مقاومت نموده و مانع صدمه رسيدن به نفرات، تجهيزات يا تاسيسات گرديده و اثرات تركش و موج انفجار را به طور نسبي خنثي نمايد. پناهگاه، جان پناه، سازه‌هاي امن و مقاوم‌سازي تاسيسات، ايجاد استحكامات صحرايي و سازه‌هاي موقتي، دال بتني، كيسه شن، خاك‌ريز، بشكه شن و يا استوانه بتني و... جزء استحكامات محسوب مي‌شوند.


* اعلام خبر (Early warning)


آگاهي و هشدار به نيروهاي خودي مبني بر نزديك بودن عمليات تعرضي دشمن.


اين هشدار كه براي آماده شدن مي‌باشد، ممكن است چند ساعت، چند روز و يا زماني طولاني‌تر از آغاز مخاصمات اعلام گردد.


دستگاه‌ها و وسايل اعلام خبر شامل رادار، ديده‌باني بصري، آژير، بلندگو، پيامها و آگاهي هاي هشدار دهند مي‌باشد.


* مكان يابي (Site selection)


يكي از اقدامات اساسي و عمده پدافند غير عامل، انتخاب مكان مناسب مي‌باشد تا آنجا كه ممكن است بايد از ايجاد تاسيسات حياتي و حساس در دشت‌هاي مسطح يا نسبتا هموار اجتناب كرد. زيرا تاسيسات احداث شده در چنين محل‌هايي را نمي‌توان از ديد دشمن مخفي نگاهداشت.


ايجاد تاسيسات حياتي و حساس در كنار بزرگراه‌ها، جاده‌هاي اصلي، كنار سواحل دريا، رودخانه‌ها و نزديكي مرزها موجب سهولت شناسايي و هدف يابي آسان آنها توسط دشمن مي‌گردد.


توضيح اينكه سه موضوع عمده كه مي‌بايست در مكان يابي به آن توجه خاص مبذول گردد به شرح ذيل مي‌باشد:


1- ماموريت (Mission)


امكان اجراي ماموريت در مكان تعيين شده موجود باشد.


2- پراكندگي (Dispersion)


وسعت مكان انتخابي به صورتي باشد كه امكان پراكندگي مناسب تاسيسات و تجهيزات را فراهم نمايد.


3- شكل عوارض و محيط (Terrain Pattern)

پایداری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گرگان - خبرگزاری مهر: دبیرکل پدافند غیرعامل کشور گفت: مردم فرمولهای اصلی پدافند غیرعامل را اعلام و جایزه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، داوود احمدی نژاد در حاشیه کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در علی آباد کتول گفت: فرمولهای پدافند غیرعامل از طریق سایتهایی مانند تبیان به مردم اطلاع رسانی می شود و مردم باید فرمولهای اصلی را مشخص کنند.

وی اظهار داشت: همچین از طریق کمیته آموزش، برنامه های آموزشی برای مردم تدوین می شود و این برنامه ها از طریق سایتها و کانالهای مختلف به مردم اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این کارهای آموزشی از طریق استانداریها و دستگاههای اجرایی ارائه می شود.

رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول و دبیر کنفرانس ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در گلستان نیز گفت: سیستمهای مخابراتی، امنیت ملی، پدافند غیرعامل و آمایش سرزمینی، مدیریت IT ، امنیت شبکه، فرهنگسازی و آمایش صنعتی از جمله محورهای این کنفرانس است.

علیرضا ایرانبخش افزود: مدیریت انرژی، نظام بودجه بندی و بودجه ریزی و فرماندهی کنترل از دیگر محورهای این همایش است که فرهنگیان و نخبگان به تبیین این محورها پرداختند.

وی بر ضرورت همگانی شدن مدیریت پدافند غیرعامل در جامعه تاکید کرد.

لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1039064

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من حاضرم طرح و فرمول بدم!‌ جايزه هم نمي خوام! ولي يك مقدار خيلي زياد هزينه ميذاره روي دست دولت!‌ و منظورم از خيلي زياد!‌ خيلي زياده!‌ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]طرح و بده اسم من رو رد کن :mrgreen:[/quote]

برادر آخه طرخ خاصي نيست!‌ love_struck بطور مثال يكي از طرح ها مقاوم سازي زيرساخت در برابر حملات اي ام پي هست! آيا بودجه عملي كردن چنين طرحي رو دارند؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][b][color=red]جزئیات دو فناوری نوین ساختمانی از دید پدافند غیرعامل![/color][/b][/align]

مدیر مرکز توسعه مهندسی و کارآفرینی عمران ایران با اشاره به مطالعات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل بر روی دو فناوری ساختمانی ICF و LSF گفت: فناوری ICF بر خلاف LSF در برابر انفجار و تشعشعات مقاوم است ولی مصالح آن پس از انهدام ساختمان قابل استفاده مجدد برای سازه های جدید نیست.
مهندس سیداحسان زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر سیستم ICF را ساختمان بتنی دارای عایق ماندگار معرفی کرد و افزود: اساس این سیستم استفاده از سازه بتن آرمه باربر در سقف و دیوار ساختمان است که دیوارها در داخل قالبی از پلی استایرن بتن ریزی می شوند.

پلی استایرن، پلیمری است که از منومر استایرن درست می شود. مونرمر استایرن خود از هیدروکربن مایع طی فرآیندی در پالایشگاه ها از نفت خام تولید می شود.

وی سرعت بالای نصب را از مزیتهای این فناوری ذکر کرد و اظهار داشت: از دید پدافند غیرعامل با توجه به استفاده از بتن به عنوان مصالح اصلی در برابر تشعشعات و امواج ناشی از انفجار انواع مواد منفجره از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.

زارعی مقاوم نبودن این نوع ساختمانها در برابر آتش سوزی را از معایب این فناوری دانست و ادامه داد: در ساختمانهایی که با استفاده از فناوری ICF ساخته می شود به دلیل استفاده از پلی استایرن مقاوم نیست ولی از سوی دیگر مصالح به کار رفته در این ساختمانها پس از انهدام غیرقابل استفاده برای ساخت سازه های جدید است.

زارعی مشکلات این نوع ساختمانها در برابر آتش سوزی را از معایب این فناوری دانست و ادامه داد: ساختمانهایی که با استفاده از فناوری ICF ساخته می شوند به دلیل استفاده از پلی استایرن معایبی به این نوع ساختمان در زمان آتش سوزی وارد است. از سوی دیگر مصالح به کار رفته در این ساختمانها پس از انهدام غیرقابل استفاده برای ساخت سازه های جدید هستند.

وی سیستم LSF (ساختمان با اسکلت قاب فلزی سبک سرد نورد شده) را از فناوریهای نوین دیگر در حوزه ساختمان ذکر کرد و در این باره توضیح داد: این سیستم ساختمانهای پیش ساخته فولادی است که متشکل از ورقهای فولادی سرد نورد شده برای سازه، صفحات تخته گچی یا سیمانی و لایه عایق حرارتی و صوتی بوده و قابلیت ترکیب شدن با سیستم های دیگر مانند دیوارهای بتن مسلح سازه ای را دارد.

مدیر مرکز توسعه مهندسی و کارآفرینی عمران ایران کاهش 60 درصدی وزن سازه را از مزایای این سیستم نام برد و خاطرنشان کرد: نصب سریع، مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، عدم تاثیرپذیری از شرایط محیطی، عدم نیاز به قالب بندی و قابلیت بازیافت مصالح و سازگاری با محیط زیست از دیگر برتریهای این سیستم است.

زارعی با بررسی این سیستم از لحاظ پدافند غیرعامل اظهار داشت: از نظر پدافند غیرعامل در برابر انفجار، موج و زلزله مقاومت کمی دارد. علاوه بر این به دلیل ضخامت کن ورقه های فولادی موجود، تاثیر آتش و حرارت ممتد قابل ملاحظه است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران و دانشجویان برای دسترسی به آخرین اطلاعات، مقالات و پژوهشهای صورت گرفته در زمینه فناوریهای نوین صنعت ساختمان می توانند به آدرس www.nt.tomko.ir نمایشگاه مجازی فناوریهای نوین صنعت ساختمان مراجعه کنند.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1042009

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]

[color=brown]نقش الکترونیک و مخابرات در پدافند غیر عامل چیست؟ [/color]

[color=olive]اهداف پدافند غیرعامل: [/color]

1- كاهش قابلیت‌ و توانایی سامانه‌های شناسایی، هدف یابی و دقت هدف‌گیری تسلیحات آفندی دشمن.

2- بالا بردن قابلیت‌ بقا، استمرار عملیات و فعالیت‌های حیاتی و خدمات رسانی مراكز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی كشور در شرایط وقوع تهدید، بحران و جنگ.

3- تقلیل آسیب پذیری و كاهش خسارت و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراكز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی كشور در برابر تهدیدات و عملیات دشمن.

4- سلب آزادی و ابتكار عمل از دشمن.

5- صرفه جوئی در هزینه‌های تسلیحاتی و نیروی انسانی.

6- فریب و تحمیل هزینه بیشتر به دشمن و تقویت بازدارندگی.

7- افزایش آستانه مقاومت مردم و نیروی خودی در برابر تهاجمات دشمن.

8-حفظ روحیه و انسجام وحدت ملی و حفظ سرمایه‌های ملی كشور.

9- حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال كشور.

[color=olive]اهمیت پدافند غیر عامل: [/color]

تجارب و شواهد ثبت شده در جنگهای اعصار گذشته تاریخ بشری و قرن حاضر، نمونه های مستدل و انكار ناپذیری است كه اهمیت حیاتی پدیده دفاع غیر عامل را آشكار و ثابت می‌نماید، موارد مشروحه ذیل نمونه‌های بارزی از این اهمیت می‌باشند.

1- بكار گیری اقدامات پدافند غیر عامل، موجب زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌گردد كه با ارزش‌ترین سرمایه یك سازمان و قدرت ملی كشور می‌باشد.

*هر كس نفسی را بدون حق قصاص و یا اینكه فساد و فتنه‌ای در روی زمین كند، به قتل رساند، مثل آن باشد كه همه مردم را كشته و هر كس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد)، مثل آنست كه همه مردم را حیات بخشیده (سوره مباركه مائده 32)

*نیروی‌های انسانی بزرگترین سرمایه‌های یك سازمان، جامعه و كشور می‌باشند و از دست رفتن نابهنگام یك انسان، بزرگترین زیان اجتماعی است كه به یك جامعه و كشور وارد می‌شود.

2- دفاع غیر عامل موجب صرفه جویی كلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و تسلیحات بسیار گران‌قیمت نظامی نظیر (هواپیماهای شكاری و ترابری، سامانه های موشكی و پدافند هوایی و زمین به زمین، رادارها، شناورها، توپخانه صحرایی، تانكها و نفربرها و ... می‌گردد.

*خرید و تهیه تسلیحات نظامی در هر زمان و از هر جا امكان پذیر نمی‌باشد.

*وجود حتی یك سلاح (تیر بار، توپ، تانك، بالگرد، هواپیما، شناور، موشك‌ و ...) گاهی می‌تواند سرنوشت یك نبرد را رقم زند.

*مكان یابی صحیح اولیه، مقاوم سازی و ایجاد استحكامات، استفاده مناسب از عوارض طبیعی و سایر اقدامات پدافند غیر عامل می‌تواند به نحوی موثر موجب صرفه جویی در بكار گیری سلاح‌ های كمتر پدافندی، نیروی انسانی و هزینه‌های كلان تسلیحاتی و سازمانی گردد.

3- دفاع غیر عامل، مراكز حیاتی و حساس (اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی، مواصلاتی، پالایشگاهها، نیروگاهها، بنادر، فرودگاهها، مجتمع‌های صنعتی و ...) را در برابر حملات و بمباران‌های هوایی و حملات زمینی دشمن حفظ نموده، خسارات و صدمات را تقلیل و ادامه فعالیت و مقاومت در شرایط بحران و جنگ را ممكن می‌سازد.

*رعایت پاره‌ای از اقدامات پدافند غیر عامل در بعضی از مراكز حیاتی و حساس كشور موجب مقاومت، پایداری و ادامه خدمات بهتر و آسیب پذیری كمتر آنها در برابر حملات و بمباران‌های هوایی دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است (پالایشگاه اصفهان، سد و نیروگاه آبی دز) مصادیق بارزی از این مدعاست.

*استراتژی و سیاست تمركز زدایی كره شمالی در جهت حفظ مراكز حیاتی و حساس، راهبرد عملی و مفید و موثری با رویكرد دفاعی امنیتی فرا روی مسئولین و مبادی ذیربط كشور در طراحی، ساخت و احداث مراكز حیات و حساس كشور می‌باشد.

4- اقدامات دفاع غیر عامل موجب تحمیل هزینه به دشمن می‌گردد.

*انهدام اهداف مستحكم پراكنده و كوچك به مراتب مشكل‌تر و پر هزینه تر از انهدام اهداف نرم و سست و بدون حفاظ و متراكم و حجیم می‌باشد.

*دشمن برای هدف‌گیری و انهدام اهداف مستحكم و پراكنده می‌بایست هواپیماها، تسلیحات و زمان بیشتری را صرف كشف و انهدام آنها نماید و چنانچه خرج یك اقدام یا تهدید از دخل آن برای دشمن بیشتر باشد، تاثیر بازدارنده‌ای در تصمیم و عمل وی خواهد گذاشت.

5- دفاع غیر عامل موجب حفظ نیروها برای ضربه زدن در زمان و مكان مناسب به دشمن و سلب آزادی و ابتكار عمل از دشمن و نیروی مهاجم می‌شود.

6- فریب یكی از اصول دفاع غیر عامل است، تهیه و ساخت ماكت‌های فریبنده و كاذب، یكی از اقدامات موثر دفاعی غیر عامل است كه در صورت استتار و اختفاء و پوشش اهداف حقیقی فوائد و نتایج مشروحه زیر را دارد.

*انحراف دشمن از اهداف حقیقی و مهم به سمت اهداف كاذب و كم اهمیت.

*تحمیل هزینه بیشتر به دشمن.

*بیشتر نشان دادن توان خودی.

*تضعیف روحیه و تحلیل انرژی دشمن.

*تقلیل صدمات و خسارات تجهیزات، تاسیسات و تلفات نیروی انسانی.

*غافلگیر نمودن دشمن و سلب ابتكار عمل از وی.

*حفظ توان خودی جهت ادامه فعالیت، افزایش آستانه مقاومت و استمرار عملیات و خدمات.

7- در مقام مقایسه 3 عنصر (تهاجم، دفاع عامل و دفاع غیر عامل) عنصر دفاع غیر عامل، مخارج و هزینه‌های كمتری دارد و از نظر اخلاقی و بشر دوستانه و سیاسی، مفهومی صلح دوستانه تر دارد. همچنین نیل به «دفاع غیر عامل» در مقایسه با «دفاع عامل» ساده‌تر و سهل الوصول تر و با سیاست خود كفایی و عدم وابستگی و استقلال كشورها موافق‌تر است.

8- پیشگیری بهتر از درمان و تصفیه آب در سرچشمه آسانتر از تصفیه در دریاست.

*اقدامات دفاع غیر عامل، فرآیند احتیاطی و پیشگیرانه‌ای است كه الزاما می‌بایست در زمان صلح شروع و تا پایان وقوع بحران و تهدید ادامه یابد، لذا رویكرد مدیریتی و نحوه مقابله با آن، رویكرد پیشگیرانه به جای مدیریت آتش نشان و انفعالی می‌باشد.

*مكان یابی صحیح اولیه، رعایت پراكندگی و آمایش دفاعی و سرزمینی، احتراز از ساخت و احداث مجتمع‌های بزرگ و حجیم، مقاوم سازی و ایجاد سازه‌های امن از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است كه می‌بایست قبل از شروع ساخت و ساز مراكز حیاتی و طرح های ملی جزء جدایی ناپذیر و ضوابط الزام آور طرح‌های یاد شده قرار گیرد.

9- انجام اقدامات دفاع غیر عامل در مراكز حیاتی و حساس كشور، به دلیل مشروحه ذیل موضوعی اجتناب ناپذیر است.

*وجود شكاف فن آوری در سامانه ها و تسلیحات پدافند هوایی عامل به علت پیشرفت سریع سامانه‌های آفندی و پدافندی و عدم امكان تهیه سامانه‌های مدرن پدافند هوایی بعلت هزینه‌های كلان و بی انتها بودن این روند.

*آسیب پذیری سامانه‌های پدافند هوایی در برابر جنگ الكترونیك پیشرفته دشمن.

*غافلگیر شدن سامانه‌های پدافند هوایی در برابر هواپیما‌های تهاجمی و موشك‌های كروز و بالستیك بعلت پرواز در ارتفاع پائین و استفاده از نقاط كور راداری، پرتاب موشك از ماوراء برد جنگ افزارهای پدافند هوایی.

*برتری هوائی دشمن.

*عدم امكان پوشش كامل پدافندی مراكز حیاتی و حساس و مهم و مراكز جمعیتی كشور به علت وسعت سرزمینی و روند آمار افزایشی ساخت و احداث مراكز حیاتی و حساس جدید.

*برابر آمار سرشماری سال 1378، تعداد شهرهای كشور 600 و تعداد روستاها 6500 بوده است، پدافند هوائی مراكز حیاتی و حساس موجود كشور در شهرها صرفا با توپ ضد هوائی 23 میلیمتری، نیازمند 240000 قبضه توپ، یك میلیون و دویست هزار نفر نیروی انسانی (خدمه)، 30000 آتشبار و 750 گردان پدافند هوایی خواهد بود كه امكان تامین، تشكیل، سازماندهی و پشتیبانی آن دور از دسترس می‌باشد.

*محاسبه نمونه یاد شده صرفا یك نوع از تسلیحات پدافند هوایی را مد نظر قرار داده و سایر رینگهای تسلیحات توپخانه‌ای راداری و موشكی پدافندی را منظور ننموده است.

*سخن و توصیه‌ ما به عزیزانی كه بعضا با نگاهی سطحی، غیر عمیق و غیر جامعه و یك وجهی، اجرای اقدامات پدافند غیر عامل از قبیل (مكان یابی صحیح اولیه، رعایت پراكندگی، استحكامات و سازه‌های امن و ... در ساخت و احداث مراكز حیاتی حجیم و بزرگ و ...) را غیر اقتصادی و هزینه بر می‌دانند، اینست كه در محاسبات و تحلیلهای تك بعدی، به هزینه‌های مشروحه ذیل نیز نیم نگاهی نموده و پس از مقایسه‌ای عددی و واقع بینانه با یك داوری مجدد و نگاهی از بالا به پائین و كشور شمول و فراملی، هزینه بری اقدامات پدافند غیر عامل را با سایر هزینه‌هائی كه در اثر بی‌توجهی به اقدامات پدافند غیر عامل متصور و متحمل خواهد بود مقایسه نمایند.

الف- هزینه تهیه و خرید، تامین و پشتیبانی تسلیحات پدافند عامل در صورت عدم رعایت اقدامات پدافند غیر عامل مضاعف می‌گردد.

ب- هزینه توقف تولیدات و چرخه اقتصادی و عدم النفع ناشی از بمبارانهای مراكز حیاتی و حساس آسیب پذیر.

ج- هزینه‌های كلان بازسازی مجدد تاسیسات و تجهیزات مراكز حیاتی و حساس منهدم شده.

د- هزینه تلفات نیروی انسانی متخصص در مراكز حیاتی و حساس كه بالاترین سرمایه های ملی كشور محسوب می‌گردند.

ه- هزینه تعویق خود كفایی و وابستگی مجدد.

و- هزینه توقف خدمات رسانی به مردم و تخریب روحیه و حساس فداكاری و مقاومت و وفاداری مردم، كاهش آستانه مقاومت ملی كشور و بهم زدن نظام اجتماعی و وحدت ملی.

ز- هزینه تهدید امنیت ملی و استقلال كشور.

10- نظریه‌های راهبردی و دكترین های دفاعی دال بر اهمیت و لزوم توجه به دفاع غیر عامل می‌باشد.

*سون تزو می‌گوید، كسی كه اولین ضربه را می‌زند برنده نیست، بلكه كسی كه آخرین ضربه را تحمل می‌كند برنده است و شكست ناپذیری مربوط به دفاع می باشد.

*ایجاد پراكندگی در مراكز حیاتی و حساس یكی از اصول مهم دفاع غیر عامل جهت تقلیل خسارات آنها در اثر تهاجمات هوائی و زمینی دشمن می‌باشد، سروانتس گفته‌ای شنیدنی در این خصوص دارد (این به عهده انسان عاقل است كه امروز به فكر فردا باشد و تمام تخم مرغهای خود را در یك سبد به مخاطره نیندازد).

*كلاز ویتس استراتژیست مشهور می‌گوید حمله شكل بسیار ضعیف جنگ و دفاع شكل بسیار قوی آن است.


http://www.dasres.com/content

--------------------------------------------------------------[/b

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]

[color=darkblue]رئیس سازمان پدافند غیر عامل، مکان‌یابی نیروگاه هسته‌ای را یکی از بحث‌های پدافند غیر عامل دانست و گفت: درخصوص الگوی توسعه آینده هسته‌ای، کارگروه مشترکی با سازمان انرژی اتمی تشکیل شده است.[/color]
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حوزه پدافند غیر عامل در نیروهای مسلح از سناریوها و مطالعات تهدید شناسی استفاده می‌کنیم که مشخص شود نیروهای مسلح با چه تهدیدی روبرو هستند و این تهدید چه شرایطی ایجاد خواهد کرد.

[b]* به لحاظ پدافند غیرعامل، تهدیدی در پادگان‌های نظامی نداریم[/b]
وی با اشاره به وضعیت پادگان‌ها در کشور گفت: بر اساس این مطالعات، جمع بندی ما این است که ما با تهدیدی در پادگان‌های نیروهای مسلح روبرو نیستیم بلکه ممکن است تهدیداتی در مناطق دفاعی داشته باشیم. در حقیقت شرایط پادگان‌ها در صورت تهدید همانند وضعیت شهرها است.

[b]* استفاده از پدافند غیرعامل چند لایه در مراکز مهم نظامی[/b]
جلالی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در مناطق دفاعی، افزود: برای مثال بخش‌های عمده زیرساخت‌های نیروی هوایی کاملا ایمن سازی شده و ما از یک پدافند غیرعامل چند لایه و عمیقی برخورداریم که بتواند در بالاترین طراز در مقابل تهدیدات عمل کند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد: در دیگر نیروهای ارتش و سپاه و حتی وزارت دفاع نیز به صورت جدی در خصوص پدافند غیر عامل کار شده است و با توجه به اعتبارات، اقدامات خوبی نیز داشته‌ایم.

[b]* 20 برابر شدن اعتبارات نیروهای مسلح در بخش پدافند غیرعامل طی 5 سال[/b]
جلالی با بیان اینکه در 5 سال گذشته اعتبارات نیروهای مسلح در بخش پدافند غیر عامل حدود 20 برابر افزایش یافته است، گفت: در پی این موضوع ما شاهد افزایش و رشد کارکرد پدافند غیر عامل در نیروهای مسلح هستیم.
جلالی با تاکید بر اینکه وضعیت پادگان‌ها در دو بخش "وضع موجود و وضع توسعه" قابل بررسی است، اظهار داشت: در وضع موجود ما بر روی میزان آسیب‌پذیری کار می‌کنیم و در بحث توسعه کاملا ملاحظات پدافند غیر عامل در ساخت و سازهای پادگان‌ها به دقت رعایت می‌شود و خواست مقام معظم رهبری این است که تمام ساخت و ساز‌های جدید ما بر این اساس صورت پذیرد.

[b]* انتقال صحیح پادگان‌ها از داخل شهر نیازمند کمک دولت است[/b]
وی افزود: طبیعتا برای انتقال پادگان‌ها فقط صرف اینکه در قانون پیش بینی شود، مشکل حل نخواهد شد، برخی مواقع تسهیلاتی نیاز است که دولت باید به ما کمک کند. زمانی که پادگان‌ها در شهرها قرار است تخلیه شود، شهرداری‌ها به لحاظ مالی قدرت لازم را ندارند تا مکانی را جایگزین کنند و از طرفی نیروهای مسلح هم وقتی قرار است پادگانی را واگذار کنند به همان میزان مکان نیاز دارند تا پادگان بسازند و حداقل به اعتبار لازم نیاز است اما این فرآیند، امروز فرایند دقیقی نیست.

[b]* حضور نمایندگان متخصص پدافند غیرعامل در مراکز حساس و حیاتی کشور[/b]
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اهمیت مراکز حساس و حیاتی کشور، خاطرنشان کرد: تبصره 215 تاکید می‌کند، کلیه زیر ساخت‌هایی که دارای اهمیت حیاتی حساس و مهم هستند و در برنامه 5 ساله پنجم قرار است ساخته شوند، باید حتما ملاحظات پدافند غیر عامل در ساخت آن مورد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: برای این کار، کمیسیون تبصره 215 در معاونت راهبردی ریاست جمهوری تشکیل شد و دبیر آن نیز همان‌ جا است و بایستی بر اساس برنامه، فعالیت خود را شروع کند و ما هم مکاتبه و گوشزد کردیم که این کمیسیون باید فعال شود.
جلالی ادامه داد: البته ما هم بر اساس الزام قانونی و وظیفه خود برای همه دستگاه‌هایی که با آنها ارتباط داریم، مشاور تخصصی پدافند غیر عامل برای عمده پروژه‌هایشان قرار داده‌ایم.

[b]* نقش سازمان پدافند غیرعامل در مکان‌یابی نیروگاه‌های جدید هسته‌ای[/b]
رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه با بیان اینکه مکان‌یابی نیروگاه هسته‌ای یکی از بحث‌های پدافند غیر عامل است، اظهار داشت: کارگروه مشترکی بین ما و سازمان انرژی اتمی تشکیل شده است که الگوی توسعه آینده هسته‌ای را به صورت یک الگوی امن و پایدار با ملاحظات فنی و پدافند غیر عامل استخراج کند که این کار در حال انجام است.

[b]* استاکس نت اولین سلاح سایبری است که رسما علیه ایران بکار گرفته شد[/b]
وی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع ویروس استاکس‌نت اشاره و تاکید کرد: دشمن وقتی ویروسی را منتشر می‌کنند به دنبال این است که بهفمد میزان کارآیی ویروس چه میزان بوده، چه نوع مقابله‌ای با آن صورت گرفته و این مقابله چقدر آن را خنثی کرده که این یک نوع جنگ است.
جلالی افزود: استاکس‌نت یک ویروس یا کرم نیست، بلکه یک سلاح سایبری است که جزو اولین سلاح‌های سایبری محسوب می‌شود که به صورت رسمی علیه ما به کار گرفته شد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مقابله ایران با استاکس‌نت، دنیا را متوجه کرد که ما علی رغم آمادگی هم توان مهار این ویروس‌ها را داریم، اظهار داشت: الان وضع‌مان بسیار بهتر از گذشته است و بسیاری از نقاط ضعف و آسیب پذیر بر طرف شده است و توانسته‌ایم کاستی‌هایمان را جبران کنیم و امیدواریم به یک زمینه پایدار در این حوزه برسیم.

[b]* روند تشکیل دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل[/b]
سرپرست دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل در بخش دیگری از این گفتگو به تشریح نحوه تشکیل این دبیرخانه پرداخت و خاطرنشان کرد: 2 سال قبل ملاقاتی با رئیس جمهور داشتم و احساس کردم لازم است که تاکیدی در اجرای سیاست‌ها و تدابیر پدافند غیر عامل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در برنامه 5 ساله چهارم نیز روی آن تاکید شده بود، داشته باشیم.
وی افزود: سپس رئیس جمهور اعلام کرد که بر اساس قانون، می‌تواند اختیارات خود را -البته بعد از تصویب هیئت دولت- به جمعی دیگر بدهد که در این صورت تصمیمات آن جمع، تصمیمات هیات دولت محسوب می‌شود.
جلالی ادامه داد: بر این اساس در پیشنهاد اولیه که به ایشان داده شد، یک جمع 5 نفره را منصوب کردند که شامل سرلشکر فیروزآبادی، وزیر دفاع، وزیر وقت نیرو (فتاح)، رئیس سازمان نظارت و برنامه‌ریزی وقت (برقعی) و بنده تعیین شدیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: شان این کارگروه، شان هیئت دولت بود که این جمع 5 نفره در حوزه پدافند غیر عامل با رعایت الزاماتی که دولت می‌دهد تصمیماتی بگیرند تا این تصمیمات بتواند کارگشا و گره گشای مسائل پدافند غیر عامل باشد.

[b]* همایش ملی با موضوع "تهدیدات سایبری" اوایل بهمن برگزار می‌شود[/b]
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه تهدیدات سایبری برای ما جدی است، اظهار داشت: در همین راستا تلاش کردیم برنامه ایمن سازی در برابر تهدیدات سایبری را برای تمام دستگاه‌ها به عنوان برنامه پدافند غیر عامل پیش بینی کنیم و در حال مبادله موافقت نامه هستیم. در واقع یک تلاش هم سو و همه جانبه توسط همه دستگاه‌‌های اجرایی برای ایمن سازی و برطرف کردن ضعف‌ها در حال انجام است.
وی ادامه داد: در همین راستا بنا شد همایشی ملی در این حوزه داشته باشیم تا ابعاد موضوع در سطح اندیشمندان هم مطرح شود که این همایش با همکاری و عاملیت جهاد دانشگاهی، انجمن علمی پدافند غیر عامل و مرکز پدافند غیر عامل در حوزه سایبر و سازمان پدافند غیر عامل در روزهای 5 و 6 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

جلالی در پایان سخنانش تصریح کرد: از تمام دستگاه‌های اجرایی، اندیشمندان و متخصصان این حوزه دعوت می‌کنیم زوایای مخفی یا مبهم دفاع سایبری را باز و کشف کنیم تا به الگویی از دفاع سایبری برای کشور در این حوزه دست یابیم که این یکی ار اهداف اصلی ماست.

[color=olive]90/07/26[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900726000534[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[indent=1]رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ‌باید از خوش‌خیالی نسبت به غرب پرهیز کنیم، آنها سلاحهای بیولوژیک دارند که ممکن است در شرایط جنگ علیه ما استفاده کنند. در جنگ جهانی اول هم شاهد هولوکاست ایرانی بودیم و نصف جمعیت کشور کشته شدند.[/indent]
به گزارش مشرق به نقل از فارس، غلامرضا جلالی در مراسم رونمایی از سند راهبردی پدافند زیستی کشور در حوزه انسانی که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: استراتژی کشور بر اساس دفاع طراحی شده و رویکرد تهاجمی به سایر کشورها ندارد.

وی ادامه داد: ما در حوزه استراتژی نظامی هم دفاع و هم حمله را در دستور کار خود داریم. به طور مثال در بعد فرهنگی مبدع ارزش‌های ناب اسلامی به دنیای کفر و استکبار هستیم و در حوزه دفاع از ارزش‌های انقلاب و تمامیت ارضی دفاع می‌کنیم.

جلالی گفت: مؤلفه‌های قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... مؤلفه‌های اصلی قدرت در هر کشوری هستند که در این میان رهبری در هر کشوری از مهمترین مؤلفه‌های قدرت است تا بتواند کشور را از آسیب‌ها حفظ کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در اسناد تاریخی ما بزرگترین تلفات انسانی در جنگ اول در کشور رخ داد که ردپای آن را در تاریخ نمی‌بینیم.

وی گفت: در فضای اینترنتی با عنوان هولوکاست ایرانی که برگرفته از جنایت افسران انگلیسی و مستشاران خارجی است می‌بینیم که فجایعی در کشور رخ داد که متأسفانه از صحنه تاریخ ما حذف شده است.

جلالی تصریح کرد: در سال 1914 جمعیت ایران 20 میلیون نفر بود اما ظرف چهار سال به 10 میلیون نفر کاهش یافت و این به دلیل نبود رهبری مقتدر و درون‌گرا بوده است. بنابر این بزرگترین فجایع بهداشت و درمان به دلیل قحطی و بیماری در این مقطع رخ داده است.

وی افزود: هیچ کشوری در طول جنگ‌ها نصف جمعیتش را از دست نداده است و این ناشی از نظام بهداشت و درمان ضعیف ما در آن دوره بوده است. که علاوه بر آن، نداشتن نظام اداری، سیاسی و دفاعی کشور باعث می‌شد تن به حقارت اشغال بدهد.

وی ادامه داد: اما امروز کشور ما از نظام مستقل و تصمیم‌گیر برخوردار است و در عین حال نمی‌توانیم به دور کشور خاکریز بکشیم بلکه در حین تعامل علمی با دنیا باید متکی به خود باشیم.

وی تصریح کرد: همه کشورها مصمم شده‌اند ما را محاصره و در شرایط سخت قرار دهند اما استحکام درونی به ما کمک می‌کند بحران را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دفاع نیز باید متکی به خود باشیم ادامه داد: امروزه کاربرد قدرت نظامی تغییر کرده و مؤلفه‌های دیگری به وجود آمده به طوری که شاهد تهدید سایبری در سال‌های گذشته علیه کشورمان هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ بیولوژیک و زیستی ادامه داد: از سوی دیگر تهدید اقتصادی به کشور تبدیل به یک جنگ شده است و تمام قدرت دیپلماسی، نظامی و سیاسی را به سمت اقتصادی بسیج کرده‌اند.

جلالی گفت: اقتصاد پزشکی نیز متأثر از جنگ اقتصادی می‌شود که تحریم ناجوانمردانه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی را علیه ما انجام داده‌اند که هر چند می‌گویند به دلیل نوسانات ارز بوده اما در حوزه انسانی در حال وقوع است.

وی تصریح کرد: باید از خوش‌خیالی نسبت به غرب پرهیز کنیم چرا که این غربی‌های به ظاهر متمدن دارای کارخانه‌های تسلیحات بیولوژیک هستند و اگر در شرایط جنگ قرار گیرند علیه ما استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: به همین دلیل از دو سال گذشته سندی را با اهداف مشترک در 6 حوزه انسانی با محوریت وزارت بهداشت، دام با محوریت سازمان دامپزشکی، آب آشامیدنی با محوریت وزارت نیرو، هوا، غذا با محوریت وزارت صنایع را تنظیم کردیم که چشم‌انداز مشترکی را دنبال می‌کند.

جلالی همچنین از تصویب سند راهبردی پدافند زیستی در حوزه انسانی خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های مربوطه با محوریت وزارت بهداشت در حوزه نیروی انسانی به کمک می‌آیند و حوزه‌های عملیاتی را تعریف می‌کنند.

وی گفت: در این سند نیازمند شبکه ساماندهی رصد و پایش هشدارهای زیستی هستیم که باید ساماندهی، فرماندهی و کنترل شوند و وزارت بهداشت مانورهایی را در این زمینه اجرا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: همچنین در حوزه خون نیازمند جذب پایش، نگهداری، تسویه و بررسی تهدید‌ها هستیم تا وابستگی‌مان به خارج را طوری مدیریت کنیم که در زمان بحران چرخه کار دچار اختلال نشود.

جلالی همچنین گفت: در زمینه ذخیره مناسب دارو، تجهیزات پزشکی و تولید آن باید به خودکفایی لازم برسیم و بانک اطلاعاتی در خصوص اطلاعات زیستی موجودات زنده در وزارت بهداشت راه‌اندازی شود.

وی افزود: همچنین در حوزه آموزش و پژوهش پزشکی باید دوره‌های آموزشی لازم طراحی شود که در این زمینه اولویت استان‌های مرزی ضروری بوده تا دیگر شاهد تلفات در کادر پزشکی نشویم.

جلالی گفت: متأسفانه دو سال پیش با شیوع تب کریمه کنگو در مشهد حدود 5 نفر از کادر پزشکی فوت کرده‌اند که پسندیده نیست در چنین اتفاقاتی کادر پزشکی تلفات ببیند بلکه پزشکان منجی هستند و نباید تلفات بدهند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/259121/%D8%AC%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D8%B6%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرزاتون درست کنید پندافند غیر عامل نخاستیم بابا.
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقآ این قضیه بوداره! امروز هم مانور [i]ش[/i].[i]م[/i].[i]ر[/i] [font=arial,helvetica,sans-serif]توسط سپاه در مترو تهران انجام شد. مثل اینکه خبراییه. [/font]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود به دوستان گرامی
یک سانتی متر مکعب گاز سارین در تئوری می تواند 10 هزار نفر را بکشد و توسط گروه آئوم قبلا در متروی توکیو رخ داده که به دلیل نظم ژاپنی ها وانتهاری نبودن عامل جنایت و .... و در انتها سیستم تهویه هوای ویژه آنها تلفات خیلی کم بود.بعد از آن اتفاق در مترو ژاپن این هشدار را من به دوستان خودم می دادم و همه مسخره می کردند.
البته این پدافندی ها همیشه بعد از وقوع حادثه پیدا می شوند ولی خوب این دفعه که قبل از وقوع دارند هشدار می دهند باید حمایت بشوند.
اتفاقی که در سوریه افتاد و گاز سارین در شهر توسط نوکران عربستان وحش و لیلی پوتی های وحشی تر پخش شد می تواند در تهران رخ بدهد و به ویژه در متروی تهران.
روزانه موجودات وهابی فراوانی به همه نقاط تهران از جمله مترو رفت و آمد دارند و برای رفتن به بهشت حاضر هستند هزاران نفر را با لذت بکشند. همین دیروز یک آدم خیلی گنده با ریش بلند و سبیل تراشیده آمده بود بقالی محل ما و به بقال ما می گفت که تو چون سیبیل داری کافری!!!!! من نمی دانم چرا ما یک پروفسور پیر را می خواهیم بیاوریم در دانشگاه درس بدهد باید به 1000 نفر حساب پس بدهیم ولی چنین قاتل روان پریشی در خیابانهای تهران آزادانه در رفت و آمد است!!!!

در متروی تهران روزانه مردم با گاز H2S مشکل دارند به ویژه در ایستگاههای پرنشت فاضل آب این گاز هم در چگالی بالا بسیار کشنده است اما سارین یک چیز دیگه است که در دست این وحوش است.
[b]به احتمال زیاد در محرم امسال برای ما برنامه هایی دارند.[/b]
اینکه تا به حال این کار را نکرده اند برای این نیست که نمی توانسته اند. برای این بوده که در صورتی که این کار را بکنند افکار عمومی دنیا به سمت ایران چرخش خواهد کرد و این به نفع حامیان غربی این موجودات نیست. اما عربستان و دیگر لیلی پوتی های وحشی فاقد [b]عقل و شجاعت [/b]هم هستند بنابراین همیشه از چنین ترکیبی است که باید ترسید زیرا به جنایاتی دست می زند که هیچ کس تصور آن را هم نمی تواند بکند.

راه حل:
1. اجرای مانور فقط برای نمایش و دادن روحیه به مردم.
2. تماس فوری با [b]پاکستان [/b]و روشن کردن این موضوع که در صورت استفاده از گاز سارین در هر کجای ایران زمین، کراچی و اسلام آباد با تسلیحات خیلی قویتر ..... هدف قرار خواهند گرفت و این به ما مربوط نیست که خوکهای تحت آموزش خود را چگونه مهار می کنند.
3. استفاده از خودروهای جمر برای غیر فعال کردن ارتباطات رادیویی و مخابراتی و سلولی و ... و در نتیجه بمب های کنار جاده ای تا این ابزار عقب افتاده در سال 2013 دیگر در ایران کار آمد نباشند.
4. استفاده از سنسورهای مخصوص کشف تسلیحات شیمیایی در ورودی های مترو و اضافه کردن گارد های بسیج آشنا با هنر رزمی در ورودی های مترو و نقاط حساس دیگر به صورت ثابت و دوره ای. ویرایش شده در توسط EMP
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.