Generalmohammad

سردار افسانه‌ای چگونه شکار شد

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center]شرحی از یک عملیات پیچیده اطلاعاتی[/center]
[center]
[b] [size=5]سردار افسانه‌ای چگونه شکار شد[/size][/b]
[/center]
[indent=1][color=#ff0000]«ما بر روی این پرونده خیلی کار کردیم و هماهنگی های لازم را با ارتش و پلیس داشتیم. مهندس، نفر اول در لیستی بود که قصد داشتیم او را بیابیم و شین بث نقش اصلی را در بدست آوردن اطلاعات (با هر وسیله ممکن) ایفا می کرد.»[/color][/indent]
[right]یحیی عبداللطیف عیاش فرزند کشاورزی مومن از اهالی روستای رافات از توابع طولکرم بود.
مطابق با اطلاعات نوشته شده توسط خودش در فرم ثبت نام مجمع مهندسین اردن، وی در تاریخی مطابق با 16 اسفند 45 شمسی به دنیا آمده است.
یحیی پیش از ورود به دبستان روخوانی قرآن را فرا گرفت و از شش سالگی تحصیلات خود را آغاز کرد و درنهایت مدرک کارشناسی او در رشته شیمی از دانشگاه بیرزیت صادر شد.
وی با بکارگیری تخصص خود در راستای مبارزه با اشغالگران قدس شریف، در مدت کوتاهی به موفقیت های چشمگیری در طراحی و ساخت مواد منفجره نائل شد و با تشکیل شاخه نظامی حماس موسوم به گردانهای شهید عزالدین قسام، نبرد جدی خود را آغاز کرد و طی 5 سال خود را تا سطح دشمن شماره یک دولت یهودی بالا کشید و مسئولیت کشته و زخمی شدن بیش از 500 تن از صهیونیستها را عهده دار شد.
او مانند ماهی از چنگال دستگاههای امنتی عریض و طویل اسراییل می لغزید و چون شبحی، خود و همکارانش را از زیر چشم دستگاههای امنیتی اسراییل می‌رهانیده و به اهداف مورد نظرش می رساند.
یحیی هرروز گریم و پوشش خود را به نحوی تعویض می کرد که قابل شناسایی نبود و براحتی مواد منفجره را در سرزمین های اشغالی جابجا می کرد.
مهندس طی 5 سال، چونان صاعقه بر ستونهای امنیتی اشغالگران فرود آمد و تبدیل به اسطوره ای فراموش نشدنی و سرداری افسانه ای شد. به گونه ای که هنوز هم پس از گذشت سالها از ترور او، هیچ نامی در تاریخ این رژیم، ترسناکتر از یحیی عیاش نیست و سرانجام، این تیر مسموم خیانت بود که مهندس شهادت طلبان را از پای درآورد.
در نخستین ساعات روز جمعه 15 دی 1374 خبری کوتاه در جهان منتشر گردید که: [color=rgb(0,0,205)]یحیی عیاش فرمانده گروههای تروریست فلسطینی ترور شد.[/color][/right]
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256384_346.jpg[/img][/center]
[center][color=rgb(0,0,205)][b]شهید یحیی عبداللطیف عیاش[/b][/color][/center]
[right][b]با وجود شادی اسراییلی های حاکم بر رسانه‌های خبری که در لابلای پخش اخبار کاملا مشهود بود، اما در ساعات اولیه هیچ کس خبری از چگونگی قتل مهندس نمی یافت.
تا اینکه مدتها بعد، برخی افسران امنیتی این رژیم به بازگویی گوشه هایی از تلاش های خود برای شکار مهندس پرداختند.
آنچه خواهید خواند، روایتی است مستند از زبان افسران صهیونیست که بیشترین نقش را در ترور فرمانده گردانهای عزالدین قسام داشتند.[/b][/right]
[center][b]***[/b][/center]
[color=rgb(255,0,0)][b]رانی شکید[/b][/color] که دوازده سال به عنوان مامور شین بث در مورد حماس تحقیق کرده است، در این باره می گوید: [color=#0000cd]چون گفتن اسامی برای اسحاق رابین سخت بود، او گفت بگذارید به این آدم (یحیی عیاش) فقط «مهندس» بگوییم.
او مردی بود که ما باید تمام سعی و تلاش خود را به کار می گرفتیم تا بفهمیم او کیست و چرا این کار را می کند و چه سابقه ای دارد؟ برای همین از نیروهای امنیتی فلسطینی تقاضا کردیم تا در دستگیری یحیی عیاش به ما کمک کنند اما نشد.[/color]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256392_114.jpg[/img][/center]
[center][color=rgb(0,0,205)][b]رانی شکید[/b][/color][/center]
[b]شین بث نیروی امنیت داخلی اسراییل و معادل اف بی آی در آمریکاست.[/b]
با شکل گیری معادله وحشت در جامعه اسراییلی که اوج آن پس از کشتار فلسطینیان در حرم ابراهیمی توسط یک یهودی تندرو به نام باروخ گلدشتایت صورت گرفت، بود، شین بث تمام سعی خود را به خرج می دهد تا از حملات انتقامی بعدی جلوگیری کند.
[color=rgb(255,0,0)][b]گیدون عزرا[/b][/color] معاون وقت شین بث که بیشترین تحقیق را در پرونده یحیی عیاش انجام داده است، می‌گوید: [color=#0000cd]«[/color][color=#0000cd]ما بر روی این پرونده خیلی کار کردیم و در این خصوص هماهنگی های لازم را با ارتش و پلیس داشتیم. مهندس، نفر اول در لیستی بود که قصد داشتیم او را بیابیم و شین بث نقش اصلی را در بدست آوردن اطلاعات (با هر وسیله ممکن) ایفا می کرد.»[/color]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256396_897.jpg[/img][/center]
[center][color=rgb(0,0,205)][b]گیدون عزرا[/b][/color][/center]
به گفته مایکل کوبی که یک بازجوی ارشد شین بث است، 500 تن از اعضای حماس در این رابطه دستگیر شدند که تقریبا 250 نفر مورد بازجویی قرار گرفتند.
با مخفی شدن یحیی، اسحاق رابین نخست وزیر وقت اسراییل، بیشترین فشار را به شین بث آورد تا او را بیابند اما نیروهای اسراییلی که از صنعت دست مهندس به هراس افتاده‌اند، نمی توانند هیچ ردی از او پیدا کنند.

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256386_160.jpg[/img][/center]

[center][color=rgb(0,0,205)][b]اسحاق رابین[/b][/color][/center]

[color=rgb(255,0,0)][b]رانی شکید[/b][/color] می‌گوید: [color=#0000cd]«[/color][color=#0000cd]یحیی می دانست که زیر میکروسکوپ سرویس امنیتی قرار گرفته و شین بث خانواده او را زیر نظر دارد.
همسر او در روستا زندگی می کرد و یحیی مجبور بود زن و بچه اش را ببیند.
او هر چند وقت یکبار به آنها سر می زد و در بسیاری از موارد خصوصا در سال 94 سرویس امنیتی اسراییل تنها چند متر با او فاصله داشت. چند بار به خانه او در رفح حمله می کنند اما او دقایقی قبل فرار کرده بود.»[/color]
عکس یحیی عیاش همه جا پخش می شود اما گیدون عزرا آن را موثر نمی داند چون معتقد است یحیی هر آن چهره خود را عوض می‌کند.



[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256389_895.jpg[/img][/center]

[color=rgb(255,0,0)][b]رانی شکید[/b][/color]: [color=#0000cd]«او لباس مردم عادی عرب را می پوشید و یا مثلا چفیه عربی می انداخت یا کلاه یهودی بر سر می گذاشت. این قضیه نه تنها شین بث، بلکه نخست وزیر (اسحاق رابین) رو هم به عذاب آورده بود. در هر جلسه ای از او می پرسیدند «تکلیف مهندس چه می شود؟» و این برای او بسیار گران تمام می شد.»[/color]
شین بث تغییر روش می دهد و اقدامات شدیدتری را در دستور کار می گذارد.
در بیستم آگوست 1995 نیروهای شین بث یکی از قابل اعتمادترین همدستان مهندس را به نام «عبدالناصر عیسی» در نابلس دستگیر می کنند.
دو روز بعد، اتوبوس شماره 26 در اورشلیم منفجر شده و تعدادی زیادی کشته می شوند.
همین امر موجب می شود تا شین بث شدیدترین شنکجه ها را در رابطه با عبدالناصر بکار بگیرد تا به هر نحوی که شده اطلاعاتی از مهندس به دست بیاورند.
عیسی زیر شکنجه می گوید که تنها چند ساعت قبل از دستگیری، بمبی را برای یکی از نیروهای عزالدین قسام برده است و
همچنین می گوید که یحیی به او و دیگران یاد داده چطور بمب بسازند.
چند روز بعد، اسحاق رابین توسط یک یهودی تندرو ترور می شود و زمام امور به دست شیمون پرز می افتد و او نیز از شین بث می خواهد که هر چه زودتر یحیی را بکشند.


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256391_605.jpg[/img][/center]

[center][color=rgb(0,0,205)][b]شیمون پرز[/b][/color][/center]

شین بث متوسل به گروه «میس رلاویم» می شود؛ گروهی که اعضای آن می دانند چطور قیافه شان را شبیه اعراب کرده تا بتوانند وارد اجتماعات آنها شوند و در آنها نفوذ کنند.
این گروه فعالیت خود را بر غزه متمرکز می کند و می فهمند که همسر یحیی باردار بوده و فرزند دوم آنها در راه است.
آنها همچنین می فهمند که او در یک آپارتمان در «بیت حانون» در نواز غزه است.
همه کمکهای یحیی از طریق یکی از دوستانش به نام اسامه حماد بود که یکی از اتاق های خانه اش را در اختیار مهندس شهادت‌طلبان قرار داده است. اما صاحب خانه، عموی اسامه یعنی کمال حماد بود.
وقتی شین بث به آدرس جدید می رسد، اسم صاحب خانه برایشان آشناست چون کمال حماد در گذشته خبرچین سطح پایین آنها بوده است.
شین بث برای اولین بار شانس آورده و کمال حماد که به پول احتیاج دارد، دوباره مزدور آنها می شود.
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256388_604.jpg[/img][/center]
[color=rgb(255,0,0)][b]گیدون عزرا[/b][/color] معتقد است: [color=#0000cd]«صدها پلیس و سرباز نمی توانند کار یک خبر کوچک یا اطلاعات اندک را انجام دهند.»[/color]
حالا پس از چند سال وحشت آور برای اسراییل، شین بث در یک قدمی مهندس قرار دارد.
در دسامبر 1995 کمال حماد به شین بث می گوید که عیاش از ترس اینکه مکالماتش با خانواده ردگیری نشود، مرتبا گوشی خود را عوض می کند و شین بث نیز عملیات خود را بر پایه همین اطلاعات ترتیب می دهد.
بمبی کوچک در باطری یک گوشی موبایل قرار گرفته و ماموریت رساندن گوشی به یحیی، بر عهده کمال حماد قرار می گیرد و از او می خواهند تا تلفن خانه را هم قطع کند تا یحیی مجبور شود از گوشی استفاده کند.
کمال حماد که فکر می کرد آنها از این گوشی تنها برای شنود مکالمات مهندس استفاده می کنند، قبول کرده و موبایل را به یحیی می‌رساند.
حالا شین بث از مقر خود در خارج از غزه، منتظر است تا اولین تماس با یحیی برقرار شود.
پنجم ژانویه 1996 زنگ تلفن، یحیی عیاش را از خواب بیدار می کند.
پدرش پشت خط بود. شین بث لحظاتی بعد صدای هدف را تایید می کند و با فشار یک دکمه، بمب داخل گوشی عمل کرده و فرمانده افسانه ای گردانهای عزالدین قسام را آرام می کند.


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256395_217.jpg[/img][/center]
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/256387_891.jpg[/img][/center]

[center][color=rgb(0,0,205)][b]یحیی عیاش در کنار پدر و مادر[/b][/color][/center]

پس از ترور یحیی عیاش برخی از مسئولان رژیم صهیونیستی به نکاتی اعتراف کردند که خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود:

[right][b]«بايد خودمان را از توهم آسايش به دور كنيم و اعتقاد پيدا كنيم كه با كشته شدن عياش زيان‏هاى بزرگترى خواهيم ديد. قتل عياش سبب وارد شدن ضربه جدى به روند اجراى عمليات صلح خاورميانه شده است. آخر چطور مى‏شود كه عقاب وحشى صلح با مبارزان از جان گذشته چون عياش باهم كنار بيايند؟»[/b]
[color=rgb(255,0,0)][b]امنون الون - نويسنده يهودى[/b][/color][/right]
[right]
[b]«اگر چيزى خطرناكتر از مهندس يحيى وجود داشته باشد، جنازه اوست؛ چرا كه كشته شدگان در راه هدف، خطرناكترين سلاح در دست هر ملت در حال جنگ مى‏باشند. درك اين حقيقت كه ترور عياش موجب فوران شور و هيجان جوانان فلسطينى است و اين شخص به يك سمبل مبارزه تبديل شده است، احتياج به تفكر زيادى ندارد، آنگونه كه ديديم هزاران نفر در تشييع جنازه او شركت كردند. پس چقدر تعداد مهندسين جديدى كه در اين مراسم، عزم خود را براى تداوم راهش جزم كردند و دير يا زود خود را فداى هدفشان خواهند كرد، زياد بود؟!»[/b]
[color=rgb(255,0,0)][b]اورى فنيرى - نويسنده صهيونيست[/b][/color][/right]
[right]
[b]«دليلى كه سبب پيگيرى شديد صهيونيست‏ها براى ترور عياش شد، تنها انتقامجويى از خون كشته و زخمى‏هاى اسراييلى‏ها نبود و اولين و مهمترين دليل آن‏ها قبل از همه اين بود كه عياش، بنيانگذار نوع جديدى از مبارزه: يعنى انجام عمليات انتحارى در مراتب مختلف بود.»[/b]
[color=rgb(255,0,0)][b]زئيف شيف - كارشناس بخش عربى روزنامه هاآرتص[/b][/color][/right]
[right]
[b]«موزه تاريخى فلسطينى‏ها تاكنون از مبارزان شهيد شده زيادى همچون يحيى عياش محافظت مى‏كند. پرونده اين شخصيت‏ها از عزالدين قسام شروع مى‏شود كه در دهه 30 توسط انگليسى‏ها ترور شد و حالا شخصيت نمونه و الگوى مبارزان حماسه آفرين آنها؛ يعنى مهندس يحيى عياش جاى دارد.»
[color=#ff0000]یوسى نوربشتاين - نويسنده صهيونيست[/color][/b][/right]
[right]
[b]«از ابتداى شروع جنگ بين ما و فلسطينيان هيچ شخصى مانند يحيى عياش دستش را آغشته به خون صهونيست‏ها نشان نداد.»
ايهودى يهارى - تحليلگر سياسى تلويزيون رژيم صهيونيستى
«از اينكه ديگر عياش در دنيا نيست، جداً احساس شادمانى مى‏كنم.»
[color=#ff0000]افرايم سينه - وزير كابينه رژيم اشغالگر قدس[/color][/b][/right]
[right]
[b]«مهندس مستحق اين كيفر بود؛ چرا كه دستانش به خون بسيارى از صهيونيست‏ها آغشته بود و امروز با ترور او، روز عيد و شادى ماست؛ هر چند كه در اين شادى با وجود همرزمان و شاگردانش نبايد افراط كرد.»
[color=#ff0000]ايلى دايان - جانشين وزير خارجه كابينه رژيم اشغالگر قدس[/color][/b][/right]
[right]
[b]«ديدن صحنه‏هاى تشييع جنازه عياش كه ده‏ها هزار فلسطينى در آن شركت داشتند بشارت دهنده خيرى نيستند براى افرادى كه اعتقاد دارند كينه صد ساله فلسطينيان مسلمان نسبت به صهيونيست‏ها با ترور اين مبارز از بين خواهد رفت و ما وارد مرحله تازه‏اى از صلح و ثبات خواهيم شد؛ چرا كه عياش، قهرمان ملتى است كه ميزان شجاعت و برترى قهرمانانش را باتعداد قبرهايى اندازه مى‏گيرند كه از دشمنانشان ايجاد كرده‏اند. هر چند كه در نظر ما عياش دشمن خونريزى بود كه استحقاق اعدام را داشت و عمليات ترورش در جهت اجراى اين نظر بود؛ اما اين شخص در نظر ملتش نه تنها قهرمانى مردمى در دنيا بلكه شهيدى بلندمرتبه در آخرت است! در تشييع جنازه او فقط همرزمانش در در حماس حضور نيافتند؛ بلكه همه اقشار مختلف مردم فلسطين شعار انتقام انتقام سر دادند و مردم غزه در تاريخ معاصر خود تاكنون جنازه‏اى را از نظر كثرت شركت همه گروه‏ها و بروز احساسات چنين عميق بر دوش كشور خود نديدند.»
[color=#ff0000]شموئيل شينتسرل - نويسنده و ايدئولوگ صهيونيست[/color][/b][/right]


[right][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/183531/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]منبع[/url][/right]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید مهندس کشته شد اما او با تربیت و دادن علمش به همرزمانش خودش را ابدی کرد ، و اسرائیل کسی را کشت که دیگر یکی نبود و بلکه هزار بود
دیگر با دانش او همه همرزمان می توانستند بمب و سلاح بسازند و با متجاوز بجنگند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خداوند شهید یحیی عیاش را غریق رحمت نماید.
اگر درست یادم بیاد، مستندی هم به نام "شکار مهندس" در این باره تهیه شده بود و من از موسسه آرمان به صورت اینترنتی خریدم.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hosm' timestamp='1357308036' post='292224']
خداوند شهید یحیی عیاش را غریق رحمت نماید.
اگر درست یادم بیاد، مستندی هم به نام "شکار مهندس" در این باره تهیه شده بود و من از موسسه آرمان به صورت اینترنتی خریدم.
[/quote]
سلام
مجموعه شکار مهندس را دوستان از این تاپیک میتونن دانلود کنند
http://www.military.ir/forums/topic/16418-%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c/#entry196404
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ببخشید دوستان من خیلی دوست دارم بدون ایشون به کدام یکی از اهداف نظامی اسرائیل ضربه زده. کسی می دونه؟ کدوم پادگان رو منفجر کرده؟ یا پاسگاه پلیس رو؟ یا مرکز موساد رو؟[/right]
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='RezaKiani' timestamp='1357313450' post='292240']
[right]ببخشید دوستان من خیلی دوست دارم بدون ایشون به کدام یکی از اهداف نظامی اسرائیل ضربه زده. کسی می دونه؟ کدوم پادگان رو منفجر کرده؟ یا پاسگاه پلیس رو؟ یا مرکز موساد رو؟[/right]
[/quote]

دوست عزیز اشغالگر , اشغاگره فرقی بین نظامی یا غیر نظامی هم نیست!!!

البته احتمالا شما جور دیگه ای تفکر میکنید...


توجه شما رو به تصاویر کودکان بیگناه اسرائیلی جلب مکنم :

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10253/1343999024570875_large.jpg[/IMG]

[right][size="2"][b]( دختر اسرائیلی با شوق بر روی موشکهای آماده شلیک به سمت لبنان مینویسد:[/b][/size][/right]
[right][size="2"][b]کودکان عزیز لبنانی/فلسطینی/عرب/مسلمان[/b][/size][/right]
[right][size="2"][b]با عشق بمیرید.[/b][/size][/right]
[right][size="2"][b]با احترام،[/b][/size][/right]
[right][size="2"][b]کودکان اسرائیلی)[/b][/size][/right] ویرایش شده در توسط TALASH
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]اهان . خیلی جالب بود. پس اشغالگر اشغالگره. عجب. غیر نظامی و نظامی هم نداره. امام حسین (ع) اخرین بار که لب به سخن گشودند فرمودند که ای مردم اگر دین ندارید آزاده باشید.[/right]
[right]راستی نظر شما درباره اعرابی که در زمان خلیفه عمر (رضی الله عنه) حمله کردند به ایران و اون کشور رو اشغال کردند چیه؟ اشغال گر اشغال گره دیگه نه؟[/right]
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='RezaKiani' timestamp='1357316451' post='292248']

[right]اهان . خیلی جالب بود. پس اشغالگر اشغالگره. عجب. غیر نظامی و نظامی هم نداره. امام حسین (ع) اخرین بار که لب به سخن گشودند فرمودند که ای مردم اگر دین ندارید آزاده باشید.[/right]
[right]راستی نظر شما درباره اعرابی که در زمان خلیفه عمر (رضی الله عنه) حمله کردند به ایران و اون کشور رو اشغال کردند چیه؟ اشغال گر اشغال گره دیگه نه؟[/right]
[/quote]

اولا بنده بسیار دیر گیر هستم اصولا زیاد آدم باهوشی نیستم میشه ارتباط سخن امام حسین (ع) با این موضوع رو بیان کنید؟

دوما بنده اطلاعات تاریخیم در حد زیر صفره پس از اون برهه اشغال ایران هیچ چیز نمیدانم که بیان کنم ولی[color=#ff0000].......................................................................................................................................[/color]
واقعا آرزو میکردم ایکاش بنده هم مثل جناب سعید (ادمین سایت) آدم باهوشی بودم تا بتوانم جواب شمارو همونطور که در تاپیک بله قربان! (میدونید که کدوم تاپیکو میگم؟) داد بدم تا دیگه سکوت اختیار کنید و اینقد شبهه افکنی نکنید
البته بماند که در تاپیک دیدار هاشمی با گورباچوف هم دلایل و مستندات کاملا حرفاتون رو نقض میکرد و نتوانستید هیچ دلیل محکمی بیاورید!!!

در آخر خودم رو موظف میدونم از شما بخاطر لحن تندم معذرت بخوام ولی چاره ای نیست انسان رو عقایدش میسازد و عقاید انسان ناموس اوست پس باید ازش دفاع کرد

از دوستان هم بخاطر انحراف تاپیک معذرت میخواهم

[b][color=#ff0000]ویرایش شد[/color][/b]
[b][color=#ff0000]SHAHABESAGEB[/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار رو که تو عنوان تاپقک دیدم فکر کردم از بچه های سپاه هستش

======================================
پ.ن : داره کم کم از این شخصیت اقای رضا کیانی خوشم میاد :دی
به هر حال کشتن غیر نظامی ها افتخاری نیست فقط توهش رو نشون میده مگه صدام وقتی شهر ها رو میزد ما چه حسی داشتیم تازه بچه های ما بمب ها رو امضا نمیکردن خودشون میرفتن جبهه اگه بمب گذاری هاش انتحاری بر علیه مردم عادی بوده پیشنهاد میکنم اون لقب سردار رو از کنار اسمشون بر دارید خواهشن ویرایش شده در توسط death
  • Upvote 2
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=5][color=#FF0000] " اگر غرب در مقابل دين ما بايستد ما در مقابل تمام دنيای آنها خواهيم ايستاد "[/color][/size][/center]

زماني كه جوانان فلسطيني را ميربودند و بعد از تجاوز رها ميكردند ، زمانيكه كه به سربازان گشت دستور آتش به اختيار رو ميدادند ، اينها كساني بودند كه با تمام دارو ندارشان ، با جانشان و زندگيشان سعي در حفاظت از مردم فلسطين و هزينه بر كردن اقدامات صهيونيست ها كردند ....


[quote name='RezaKiani' timestamp='1357313450' post='292240']
[right]ببخشید دوستان من خیلی دوست دارم بدون ایشون به کدام یکی از اهداف نظامی اسرائیل ضربه زده. کسی می دونه؟ کدوم پادگان رو منفجر کرده؟ یا پاسگاه پلیس رو؟ یا مرکز موساد رو؟[/right]
[/quote]
جاي گرم و قهوه اسپرسو و شكم پر !! نتيجه اش ميشود تمسخر شهدا !
اگر كمي تحقيق ميكرديد متوجه ميشديد ، علي اي حال بنده تعدادي از عمليات هاي تحت فرماندهي ايشون رو قرار ميدم :



[color=#ee82ee][b]عمليات "رامات افعال"[/b][/color]

[color=#4b0082][b]نخستين بارى كه صهيونيست‏ها با نام يحيى عياش رو به رو شدند در اثناى شكنجه و بازجويى دو تن از مجاهدان دستگير شده گروه قسام بود. اين دو تن به همراه يكى ديگر از مجاهدين در حال انتقال بيش از ۴۰ كيلوگرم مواد منفجره كار گذاشته شده در يك خودرو - به محل تجمع عده‏اى از سران رژيم صهيونيستى در مراسم ويژه‏اى در منطقه «غوش‏دان» شهر تل‏آويو به واسطه يك اشتباه دستگير شدند. اين خودرو از نوع همان فولكس واگن‏هاى پلاك ويژه زردرنگ يهودى و در عين حال مملو از ۴۰ كيلوگرم مواد منفجره بسيار قوى دست‏ساز و 4 استوانه گاز و يك منبع انفجار بود.

با توجه به سابقه عبور و مرور خودروهاى اينچنين و نيز دارا بودن پلاك صهيونيستى، فولكس بدون مواجه شدن با مشكلى در حوالى ساعت ۲ بامداد وارد محوطه مراسم شد، تا در صبح روز بعد منفجر شود؛ اما در هنگام وارد شدن به مسير انجام مراسم، دو دژبان مسوول محوطه متوجه حركت فولكس با چراغ‏هاى خاموش و درست در جهت مخالف حركت معمول خودروهاى ديگر شده و به فولكس شك مى‏كنند و بلافاصله به ساير مأمورين، مورد مشكوك را اطلاع مى‏دهند كه كليه راه‏هاى خروجى تل‏آويو مسدود شده و كار تفتيش همه فولكس‏ها آغاز شد. مجاهدين حماس نيز كه متوجه شك دژبانان شده بودند با ترك منطقه مراسم، سعى در رهايى از دام امنيتى اسراييلى‏ها كردند كه نهايتاً با رسيدن به يك كوچه بن‏بست در محله «رامات افعال» خودرو را باقى گذاشته و خود اقدام به ترك منطقه كردند. پس از دقايقى نيروهاى ضدتخريب موساد با دور كردن يهوديان ساكن در منطقه از اطراف خودرو، سعى در خنثى كردن بمب نمودند و هم‏زمان با آن «حسن احمد حسان» ۲۳ و «عماد عبدالرحيم على» ۲۶ ساله، دو نفر از سه مجاهد فوق، با به كار گرفته شدن هلى‏كوپتر، هواپيما و سگ‏هاى تربيت شده پليس در منطقه، دستگير شدند؛ اما مجاهد سوم موفق به مراجعت به گروه شهيد قسام در «نابلس» شد.

از طرف ديگر تلاش نيروهاى متخصص تخريب موساد با توجه به پيچيدگى و ابتكارى بودن نحوه انفجار بمب به جايى نرسيده و انفجار فولكس واگن موجب وارد آمدن خسارت‏هاى سنگين به ساختمان‏هاى اطراف و خودروهاى امنيتى شد. دو مجاهد دستگير شده نيز، زير شديدترين شكنجه‏هاى عوامل دژخيم موساد تنها بر اين مطلب تأكيد مى‏كردند كه به همراه فردى به‏نام «مهندس يحيى» سوگند خورده‏اند كه اشغالگران را از اراضى وطن اسلامى‏شان اخراج كنند. اين نخستين مواجهه عوامل صهيونيست با نام لرزه‏افكن مهندس بود.[/b][/color]


[color=#EE82EE][b]عمليات "مسيرةالاكفان"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]هر چند كه نام يحيى در نخستين جايگاه اسامى ليست افراد تحت پيگرد همه مجموعه‏ هاى اسراييلى قرار گرفته بود؛ اما او بدون توجه به آن، مشغول طراحى، بررسى و سازماندهى عملياتى شد كه جوى مملو از ترس و ناامنى را براى شخص نخست‏وزير رژيم صهيونيستى، «اسحاق رابين» و تمام همدستانش به جاى گذاشت.

در روز ۲۶/۹/۱۳۷۱ مهندس خودرويى،سرشار از مواد منفجره را تحويل جوان رشيدى به نام [/b][/color][color=#EE82EE][b]«ساهر التمام» [/b][/color][color=#4B0082][b]داد. «ساهر» نيز در ساعت ۱۲:۳۰ دقيقه همان روز در منطقه «ميحولا» - در نزديكى «بيسان» - در حالى كه در كنار يك رستوران نظاميان صهيونيست و درست بين دو خودروى نظامى پارك كرده بود، پيكر خود را آتشى بر جان شياطين محارب ساخت كه مطابق اعتراف نيروهاى اشغالگر دو نفر از افسران صهيونيست به درك واصل شده و ۸ تن ديگر نيز زخمى گشتند.[/b][/color]


[color=#EE82EE][b]عمليات "شهداى شش‏گانه"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]در پى اعلام سخنگوى نظامى ارتش صهيونيستى مبنى بر اعدام ۶ تن از افراد گروه عزالدين قسام كه در حال عبور از مناطق مرزى با مصر در شهر «رفح» بودند، مهندس عياش طرحى را در ذهنش مدون كرد، كه موجب وارد شدن ضربه سنگين مادى، حيثيتى و انسانى به اسراييلى‏ها شد.

در فروردين ۱۳۷۲يحيى و گروه انتخابى‏ش از موانع امنيتى صهيونيست‏ها در منطقه «ضفه» و «قطاع» عبور كردند و رستورانى در طبقه اول برج تجارى «لندن مينى استور» واقع در خيابان اصلى «تل‏آويو» موسوم به «ابن غفيرول» را با مواد منفجره‏اى بسيار قوى، بمب‏گذارى نمودند و در حوالى ساعت ۶:۲۵دقيقه صبح روز ۲۸/۱/۱۳۷۲در حالى كه اميدى به خروج خود از كمربند امنيتى عوامل صهيونيست نداشتند، همه بمب‏ها را همزمان با هم منفجر كردند كه در اثر آن، انفجار و آتش‏سوزى مهيبى صورت گرفت، كه موجب تخريب كلى ساختمان و وارد آمدن خسارت بسيار زياد به ساختمان‏هاى مجاور شد و حداقل يك نفر كشته و بيش از ۳۵ مجروح در پى داشت.[/b][/color]



[color=#EE82EE][b]عمليات "شير مقاومت"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]در ساعات اوليه صبح روز ۱۶/۲/۱۳۷۲يكى از مجاهدين به تعبيه ۵ بمب ساخته شده توسط مهندس در جاده قديمى منتهى به [/b][/color][color=#800080][b]«موشاف شيكف»[/b][/color][color=#4B0082][b] در داخل روستاى [/b][/color][color=#800080][b]«بيت عوا الخليل»[/b][/color][color=#4B0082][b] - كه در سال ۱۳۴۷ به اشغال صهيونيست‏ها درآمده بود - مشغول شد.

دو تا از اين بمب‏ها در حين عبور خودروى جيپ گشتى نظاميان صهيونيست منفجر شد كه موجب زخمى شدن دو صهيونيست گشت. بر اثر انفجار اين دو بمب، دشمن نيروهاى ويژه خود را براى پاكسازى جاده به منطقه گسيل داشت كه بار ديگر با عبور خودروى دوم كه از روى سومين و چهارمين بمب مى‏گذشت انفجار مهيبى رخ داد كه منجر به كشته و زخمى شدن عده ديگرى از صهيونيست‏ها گشت. انفجار بمب پنجم در حالى كه [/b][/color][color=#800080][b]«يوسيف حايون»[/b][/color][color=#4B0082][b]، از متخصصين تخريب ارتش اشغالگر، مشغول خنثى كردن آن بود، موجب وارد شدن جراحت شديد به وى شد، كه البته وى بعد از سه روز در بيمارستان به هلاكت رسيد.[/b][/color][color=#EE82EE][b]عمليات "محمد عزيز رشدى"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]دسته شهيد محمد عزيز رشدى در غرب فلسطين اشغالى وابسته به هسته ‏هاى شهادت‏طلب عزالدين قسام در صبح روز ۱۱/۶/۱۳۷۲مين‏هاى انفجارى دست‏ساز مهندس را در يكى از باغ‏هاى نزديك «رامات راهيل» واقع در جنوب قدس اشغالى، كار گذاشتند كه دقايقى بعد در هنگام عبور ۵ تن از نظاميان صهيونيست، منفجر شد كه در اثر شدت جراحات يكى از آنان كشته و ديگران نيز آسيب‏هاى جدى ديدند.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "سليمان زيدان"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]در پاسخ به هجوم ددمنشانه ارتش اشغالگر اسراييل به اردوگاه «البريج» (۱۲/۶/۱۳۷۲) و در سالگرد هتك حرمت ساحت مسجد الاقصى، [/b][/color][color=#EE82EE][b]مجاهد شهادت‏ طلب «سليمان زيدان»[/b][/color][color=#4B0082][b]، سوار بر خودرويى مملو از مواد منفجره به دنبال خودروى نظامى صهيونيست‏ها به شماره ۱۷۸ حركت مى‏ كند. اين خودرو تعدادى از افراد ويژه پادگان نظاميان اسراييلى در حومه قدس را به ستاد فرماندهى ارتش صهيونيست، در منطقه غرب واقع در نزديك [/b][/color][color=#EE82EE][b]«بيت ايل»[/b][/color][color=#4B0082][b] در شمال شهر [/b][/color][color=#EE82EE][b]«رام‏الله»[/b][/color][color=#4B0082][b] منتقل مى ‏كرد.

خودروى قهرمان شهادت‏طلب گروه قسام نيز كه پلاك صهيونيستى به همراه داشت با عبور از ۸ پست ايست و بازرسى اسراييلى‏ها، توانست در ساعت ۷:۳۰دقيقه صبح ۱۴/۶/۱۳۷۲به كنار خودروى شماره ۱۷۸ برسد. با فشردن كليد انفجار توسط «سليمان زيدان»، انفجار مهيبى صورت گرفت كه موجب انهدام كامل خودروى صهيونيست‏ها و اصابت تركش‏هاى انفجار به چند خودروى ديگر شد. پس از اين انفجار، تمامى منطقه به محاصره كامل نيروهاى امنيتى اسراييل درآمد. ناظران و شاهدان در اظهارات خود به خبرگزارى‏هاى محلى و خارجى تأكيد كردند كه خودروى صهيونيست‏ها به طور كامل منهدم و سرنشينان آن همگى كشته شدند؛ اما رژيم اشغالگر از اعلام تلفات قطعى خود سرباز زد.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "عفوله"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]در پاسخ به كشتار نمازگزاران حرم امن ابراهيمى شهر الخليل، شهيد عياش با طراحى و اجراى يك عمليات شهادت‏ طلبانه كه در روز چهلم قتل عام نمازگزاران به اجرا درآمد، موجبات به درك واصل شدن ۸ نظامى صهيونيست و مجروح شدن بيش از ۵۰ صهيونيست ديگر را فراهم آورد.

كيفيت عمليات بدين ترتيب بود كه يك خودروى پر از مواد منفجره توسط مجاهد استشهادى [/b][/color][color=#EE82EE][b]«رائد زكارنه»[/b][/color][color=#4B0082][b]، به مقابل ايستگاه مركزى حمل و نقل خودروهاى اسراييلى منتقل شده و در ساعت ۱۲:۲۵ دقيقه روز ۱۶/۱۲/۱۳۷۳ توسط اين شهادت‏ طلب منفجر شد.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "الخضيره"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]در اثناى برگزارى جشن ارتش اشغالگر به مناسبت زنده نگه داشتن ياد افراد هلاك شده ‏اش در جنگ اعراب با اسراييل، مهندس دومين ضربه‏اش را در انتقام كشتار نمازگزاران حرم ابراهيمى، بر پيكر صهيونيست‏ها وارد كرد.

در ساعت ۸:۵۰ دقيقه روز ۲۳/۱۲/۱۳۷۳ مجاهد شهادت‏ طلب [/b][/color][color=#EE82EE][b]«عمار عمارنه»[/b][/color][color=#4B0082][b]، چاشنى بمب تعبيه شده توسط يحيى عياش در داخل يكى از خودروهاى دشمن در محور معروف به شماره ۸۰ شهر «الخضيره» را فعال كرد و با شهادت خود حداقل ۵ نظامى صهيونيست را به جهنم فرستاد و ۳۲ تن ديگر را به شدت مجروح ساخت.[/b][/color]

[color=#ee82ee][b]عمليات "تل‏آويو"[/b][/color]

[color=#4b0082][b]در يكى از درخشان‏ترين عمليات‏هاى شهادت‏طلبانه، قهرمان استشهادى [/b][/color][color=#ee82ee][b]«صالح صوى»[/b][/color][color=#4b0082][b]، در داخل خيابان «ديزنكوف» در مركز تل‏آويو چاشنى مواد منفجره كار گذاشته شده توسط مهندس در خودروى حاملش را به كار انداخته و با شهادت خود ۲۲ صهيونيست را به هلاكت رسانده و ۴۷ تن ديگر را مجروح ساخت[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "نتساريم"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]هنوز گيجى ضربه عمليات تل‏آويو از وجود دولت اشغالگر قدس برطرف نشده بود كه يكى از شهادت‏ طلبان گروه قسام به نام [/b][/color][color=#EE82EE][b]«هشام حمد»[/b][/color][color=#4B0082][b]، در منطقه «نتساريم» با رساندن خود به تجمع نظاميان صهيونيست كيف خود را كه حامل بمبى قوى بود منفجر ساخت و ۳ درجه‏دار صهيونيست را به درك واصل كرده و ۱۲ تن ديگر را مجروح ساخت.

اين عمليات در انتقام شهادت [/b][/color][color=#EE82EE][b]«هانى عابد»[/b][/color][color=#4B0082][b]، از راهبران جنبش حماس كه در شهر «خان يونس» به دست عوامل اداره اطلاعات اسراييل شهيد شده بود، صورت پذيرفت.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "بخش پرواز"[/b][/color]

[color=#800080][b]بعد از هجرت شهيد يحيى عياش به نوار غزه كه به جهت آموزش دادن عده‏ اى از مجاهدان گروه شهيد قسام براى ساختن مواد منفجره صورت پذيرفت، يحيى توانست تخصص خود را به عده زيادى از شاگردانش منتقل كند.

در همان حال در بامداد روز ۵/۱۰/۱۳۷۴ يحيى يكى از شهادت‏طلبان گروه، به نام [/b][/color][color=#EE82EE][b]«ايمن راضى»[/b][/color][color=#800080][b] را به همراه يك ساك پر از مواد منفجره از اردوگاه «خان يونس» به قدس اشغالى فرستاد و هر چند كه «ايمن راضى» نتوانست وارد خودروى حامل درجه‏ داران اسراييلى بخش پرواز بشود؛ اما با منفجر كردن بمب‏هاى درون ساك در كنار خودرو، موجب كشته و زخمى شدن سرنشينان آن شد.[/b][/color]

[b][color=#EE82EE]عمليات "بيت ليد"[/color]

[color=#800080]اين عمليات در حقيقت از سوى جنبش جهاد اسلامى هدايت و طراحى شد؛ ولى گفته مى‏شود كه يحيى عياش در تهيه و تدارك فنى عمليات شركت موثر داشت. اين عمليات دوگانه منجر به هلاكت ۲۱ صهيونيست شد و در نوع خود بى‏نظير بود. مجريان اين عمليات شهيدان [/color][color=#EE82EE]«صلاح شاكر»[/color][color=#800080] و [/color][color=#EE82EE]«انور سكر»[/color][color=#800080] از اعضاى جنبش جهاد اسلامى بودند.[/color][/b]


[color=#EE82EE][b]عمليات "شهداى زنده"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]در تحقق شعارهاى انتقام‏جويانه مسلمانان مظلوم فلسطين در تشييع جنازه شهيد [/b][/color][color=#EE82EE][b]«كمال كحيل»[/b][/color][color=#4B0082][b] و همرزمان مجاهدش [/b][/color][color=#EE82EE][b]«حاتم حسان»، «سعيد دعس»[/b][/color][color=#4B0082][b] و فرزندش [/b][/color][color=#EE82EE][b]«بلال» [/b][/color][color=#4B0082][b]كه در حمله وحشيانه جلادان امنيتى اسراييل به شهادت رسيدند، دو خودروى حاوى مواد منفجره مهيا شده و در روز ۱۹/۱۲/۱۳۷۳ اولين آنها در حالى كه توسط قهرمان شهادت طلب [/b][/color][color=#EE82EE][b]«خالد خطيب»[/b][/color][color=#4B0082][b] هدايت مى‏شد در ساعت ۲ بعداظهر در كنار يك خودروى حامل نظاميان صهيونيست منفجر شده كه منجر به قتل ۷ صهيونيست و جراحت ۲۲ نفر ديگر شد.

دو ساعت بعد از شهادت «خالد خطيب»، مجاهد استشهادى [/b][/color][color=#EE82EE][b]«عماد ابوامونه» [/b][/color][color=#4B0082][b]خودروى دوم را به وسط ستون مكانيزه‏اى رسانده و با شهادت خود ۶ صهيونيست را به دوزخ فرستاده و ده‏ها تن ديگر را نيز مجروح ساخت.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "قوش قطيف"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]بعد از شهادت مجاهد «محمود خواجه» - رهبر شاخه نظامى جنبش جهاد اسلامى - توسط رژيم اشغالگر قدس از سوى مهندس عياش عملياتى براى هلاكت يكى از فرماندهان امنيتى اسراييل طراحى شد.

بدين ترتيب كه يك گارى كه مقادير قابل توجهى مواد منفجره در آن جاسازى شده بود با هدايت قهرمان شهادت طلب [/b][/color][color=#EE82EE][b]«معاوى روگه»[/b][/color][color=#4B0082][b]، به سمت محل عبور خودروى فرمانده صهيونيست حركت كرد. فرمانده فوق با دو مجموعه كامل اسكورت رفت و آمد مى‏كرد و «معاوى روگه» در تقاطع جاده[/b][/color][color=#EE82EE][b] «نفيه ديكاليم»[/b][/color][color=#4B0082][b] در نزديكى محله [/b][/color][color=#EE82EE][b]«غوش قطيف» [/b][/color][color=#4B0082][b]منتظر رسيدن فرمانده صهيونيست شد. دقايقى قبل از رسيدن فرمانده و مجموعه محافظش يك جيب گشتى صهيونيست‏ها به نزديك گارى وى رفت و مدارك وى را طلبيده و علت توقفش در تقاطع را جويا شد و چون گشتى‏ها مشغول وارسى گارى شدند و هر لحظه احتمال كشف مواد منفجره و لو رفتن عمليات مى‏ رفت وى با انفجار مواد منفجره موجبات هلاكت ۳ نظامى گشتى صهيونيست را فراهم كرد.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات "رامات غان"[/b][/color]

[color=#4B0082][b]دشمن صهيونيستى با به كارگيرى امكانات گسترده توانسته بود يكى از خانه ‏هاى امن گروه شهادت‏طلبان قسام را كشف و همه مجاهدان ساكن در آن را به شهادت برساند. در پاسخ به اين تهاجم صهيونيست‏ها، با طراحى دقيق مهندس يكى از شهادت‏طلبان گروه، موفق به بمب گذارى در يك خودروى حامل فرماندهان صهيونيست مى‏شود كه در صبح روز ۵/۴/۱۳۷۴ با انفجار بمب فوق در ميان ستون نظامى صهيونيست‏ها ۶ افسر درجه‏دار اسراييلى و ده‏ها تن ديگر مجروح مى‏شوند.[/b][/color]

[color=#EE82EE][b]عمليات «رامات اشكول»[/b][/color]

[color=#4B0082][b]اين عمليات در تكميل عمليات «رامات غان» انجام گرفت؛ بدين صورت كه مجاهد شهادت طلب [/b][/color][color=#EE82EE][b]«سفيان جبارين»[/b][/color][color=#4B0082][b]، در صبح روز ۱/۷/۱۳۷۴ با انفجار يك خودروى مملو از مواد منفجره به شماره ۲۶ - الف، در كنار يك كاميون حامل صهيونيست‏ها در منطقه «رامات اشكول» به اعتراف خود صهيونيست‏ها 5 درجه دار پليس اسراييل را كشته و بيش از ۱۰۶ نفر ديگر را مجروح ساخت.[/b][/color]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1357320621' post='292269']
سردار رو که تو عنوان تاپقک دیدم فکر کردم از بچه های سپاه هستش

======================================
پ.ن : داره کم کم از این شخصیت اقای رضا کیانی خوشم میاد :دی
به هر حال کشتن غیر نظامی ها افتخاری نیست فقط توهش رو نشون میده مگه صدام وقتی شهر ها رو میزد ما چه حسی داشتیم تازه بچه های ما بمب ها رو امضا نمیکردن خودشون میرفتن جبهه اگه بمب گذاری هاش انتحاری بر علیه مردم عادی بوده پیشنهاد میکنم اون لقب سردار رو از کنار اسمشون بر دارید خواهشن
[/quote]
حیف که قوانین سایت شده حکایت پیرمرد و بیابون و یخبندان عبید زاکانی وگرنه جواب هست برا این اراجیف.
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قانون همه جاي دنيا اينه كه دزد و متجاوز و قاتل خونش پاي خودشه
اگر پس از كشتن اعضاي يك خانواده خونه اونها رو غصب كرد و خانواده خودش رو جاشون نشوند ، خون اونها هم پاي خودشونه
در دين ما اگه كسي در دفاع از اموالش در مقابل دزد كشته بشه ثواب شهادت داره و مدافع ناموس حكم شهيد رو داره
تا چه برسه با دشمنان اسلام و غاصبين قبله اول مسلمين
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=#ff0000]دوستان عزیز لطفا اختلافات مذهبی رو وارد بحث نکنید.[/color][/b]
[b][color=#ff0000]تشکر[/color][/b]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان در مورد تاپیک نظر بدهید و از طرح مسایل انحرافی خودداری کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='RezaKiani' timestamp='1357316451' post='292248']
[right]اهان . خیلی جالب بود. پس اشغالگر اشغالگره. عجب. غیر نظامی و نظامی هم نداره. امام حسین (ع) اخرین بار که لب به سخن گشودند فرمودند که ای مردم اگر دین ندارید آزاده باشید.[/right]
[right]راستی نظر شما درباره اعرابی که در زمان خلیفه عمر (رضی الله عنه) حمله کردند به ایران و اون کشور رو اشغال کردند چیه؟ اشغال گر اشغال گره دیگه نه؟[/right]
[/quote]

استاد کیانی عزیز

عملیاتهای این شهید تا حد اطلاع بنده:
- انفجار رستوران محل تجمع نظامیان صهیونیست با چند کشته
- اقدام به انفجار رستوران محل تجمع فرماندهان (عملیات لو رفت)
- انفجار بمب مابین یک اتوبوس نظامی و یک اتوبوس غیر نظامی صهیونیست ها
- و ...

اما دو نکته:
1 - مهمترین خدمت ایشون، پیشقدمی در طراحی و اجرای عملیات استشهادی فلسطینی ها بود که برای صهیونیست ها همیشه هزینه زیادی تراشید
2 - کار دیگر ایشون طراحی مواد منفجره با استفاده از آستون و پودر رختشویی بود که فلسطینی ها اون دوره به مواد منفجره دسترسی نداشتند
3 - درباره اینکه آیا انفجار اتوبوس شهرک نشینان صهیونیست (که اغلب هم مسلح هستند) در شرایطی که خانواده های فلسطینی هر روز قربانی میشوند و از خونه هاشون رانده میشند، اجازه بدید ما قضاوت نکنیم. اصولا باید تو اون شرایط بود تا این مساله رو درک کرد. خود شهید هم حتما به این مساله فکر کرده.
4 - حکمی داریم در اسلام که شاید بیانش دور از فایده نباشه: اگر دشمن سربازانی از سپاه اسلام را اسیر کرد و به عنوان سپر انسانی استفاده کرد تا به سپاه اسلام بتازد، نیروهای اسلام در صورت عدم وجود چاره باید تیر اندازی کنند و خون بهای همقطاران سپر شده و شهید شده باید از بیت المال پرداخت شود. حالا به نظر شما حکم خون شهرک نشینان به ظاهر غیر نظامی که محکمترین دژ سیطره صهیونیست ها به سرزمین فلسطین هستند چه خواهد بود؟ دقت کردید که اسرائیل بیش از گسترش نفوذ نظامی دنبال گسترش نفوذ شهرک سازی داخل مناطق فلسطینی است؟ دلیل ساده آن این است که به دلیل غیر نظامی بودن ظاهری شهرک نشینان و حضور زنان و اطفال معصوم در میان آنها، تهاجم به آنها به مراتب سخت تر از تهاجم به هر نیروی نظامی دیگری خواهد بود.

بنابراین، به نظر من اگر در حمله ای که به قصد کشتار نظامیان و اشغالگران صورت گرفته، غیر نطامیان صهیونیست هم کشته شوند، خونشان هدر خواهد بود.
درباره حمله به خود شهرک نشینان، قضاوت سخت تر است و به نظرم باید موردی بررسی کرد. احتمالا شهید یحیی عیاش هم این جوانب کار را در نظر گرفته تا پیش خدای تبارک و تعالی رو سفید باشد. پس یک طرفه به قاضی نرویم
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.