امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام به همه ي دوستان
من شروع حرفم با اين جمله است (يكي از افسران ارشد ارتش چين براي اينكه ضعف پدافندي و راداري چين رو نسبت به روسيه و آمريكا بيان كنه و از مقامات اين كشور بخواد كه تو اين زمينه هاي بيشتر سرمايه گذاري و دقت كنند گفته هواپيماي فوق مدرن اف-22 توانايي اينو داره كه با اين وضع كنوني بياد پكن رو بمباران كنه و ما نفهميم !) هر چند كه بعضي ها ميگن كمكي بزرگنمايي كرده اما اين خيلي حرف مهميه ! چين با اون هم تكنولوژي و قدرتش از اف-22 احساس خطر شديدي كرده !
دوستان بيايد كمي واقع بين باشيم ! همينجوري از روي احساس حرف نزنيد ! پيامبر اكرم(ص) گفته اگر علم دست دشمنان شما و كفارهم باشه شما سعي كنيد آنرا از آنها بگيريد ! درسته آمريكا دشمن ما هستش اما ما نميتونيم منكر هواپيماي فوق العاده اف-22 بشيم !
دوستاني كه با استناد به مقاله من راجع به سوخوي-35 بي ام ميگن سوخوي-35 با اون مشخصاتش ميتونه اف-22 رو به راحتي پودر كنه به نظر خود من كه اون مقاله رو نوشتم اشتباه ميكنند ! من خودم بشدت طرفدار روس هام اما به جرات ميتونم بگم اونا اغراق زياد ميكنند و به احتمال زياد سوخوي-35 بي ام اون مشخصاتي كه در مقاله گفته شد رو نداره ! و اين ادعاهاي روس ها تو يه جنگ واقعي مشخص ميشه كه الكيه ! روس هاي براي رسيدن به تكنولوژي آمريكا 2تا مشكل اساسي دارند يكي قدرت مالي آمريكارو ندارند دوم اينكه ظرفيت هاي جهاني آمريكا رو ندارند مثل آمريكا به راحتي ميتونه از تكنولوژي الكترونيكي ژاپن و كره استفاده كنه يا از تكنولوژي راداري رژيم صهيونيستي اما روسيه نميتونه ! البته منكر تكنولوژي روس ها نميشم ! و ميگم تو جنگنده هاي نسل 4 روس ها حرف اول رو ميزنند ! اما نميتونيم اف-22 كه نسل 5 را با سوخوي-35 نسل 4 مقايسه كنيم ! مسلما سوخوي-35 35 ميليون دلاري نميتونه حريف سر سختي براي اف-22 250 ميليون دلاري باشه ! از قديم گفتن هرچي پول بدي آش ميخوري ! آمريكا سالانه حدود 1 تيليارد (1000 ميليارد) دلار خرج امور نظاميشون ميكنند ! اگر اين پول رو به كشوري مثل جيووتي هم بدي بعد از چند سال به يه قدرت نظامي تبديل ميشه !‌ اگر كشور عزيزمون ايران ميتونست چنين پولي صرف امور نظامي كنه اونوقت به دنيا ثابت ميكرديم قدرت نظامي و تكنولوژي يعني چه ! همين العانشم ما با بودجه بسيار كم خيلي خوب امديم جولو ! رژيم صهيونيستي زماني كه ما انقلاب كرديم در امور نظامي بسيار پيشرفته بود و حتي شاه از اين رژيم چيزهاي ساده اي مثل بيسيم ميخريد اما العان به لطف خدا و تلاش مسولين ما چنان قدرتي پيدا كرديم كه رژيم صهيونيستي بشدت از قدرت نظامي ما ميترسه !
به نظر ما بايد از بحث هاي آمريكا قوي تره يا روسيه (كه صد البته بدون سلاح اتمي آمريكا بسيار قوي تر از روسيه است) بيايم بيرون و به خودمون بپردازيم ! از تمام ظرفيت هاي موجود تو جهان استفاده كنيم تا خودمونو بكشيم بالا !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كسي كه دشمنش رو ضعيف فرض كنه احمقه ولي اگر توي يه زمينه اي دشمن واقعاً ضعيف باشه٬ اونوقته كه ديگه مو لاي درزش نمي ره! برادر من وقتي مي بينيم روي يك چيزي حجم انبوهي تبليغ شد٬ بدون به احتمال بالاي 85٪ با واقعيت فاصله داره. هنوز اين پرنده(رپتور) نتونسته به يه ركورد قابل قبولي از موفقيت در سورتي هايش برسه! البتّه مي شه اين رو همون روند تكاملي دونست كه همه ي جنگنده ها طي مي كنند ولي رپتور به يه اشكالاتي برخورده كه خنده داره! اگر همين اشكالات حتّي براي استريك ايگل(F-15) يا تامكت/بمبكت (F-14A/B) پيش مي آمد(F-15 و F-14 واقعاً دو شاهكارند) پيش مي آمد كسي رو متوجّه خودش نمي كرد ولي وقتي ادعا مي كنند رپتور نمي ذاره آب تو دل خلبانش تكون بخوره و همه ي امور رو به طور الكترونيكي انجام مي ده٬ بعدش تو عراق در كاكپيت باز نمي شه تا خلبان ساعت ونيم حبس بشه و سامانه هاي راداري و الكترونيكي يكي پس از ديگري هنگام انتظار سر باند به علّت گرما از كار مي افتد٬ آدم به اين جنگنده شك مي كند! به خصوص كه سلاح هايي با برد كوتاه برايش در نظر گرفتن علي رغم رادار قوي اي كه در آن تعبيه نموده اند.
[color=orange]در كل به نظر من اين جنگنده با دادن تلفاتي متفاوت با پيش بيني ها مي تونه مأموريت محوله رو انجام بده كه با قيمتي كه داره٬ كاربردش رو به خرپولي مثل آمريكا محدود مي كنه.[/color] icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من...
اینطور در مورد این جنگنده صحبت نکنید. از این مشکلات در دنیای هوانوردی پیش میاد. مهم اینه که در حالت معمول و در شرایط نرمال(بدون معجزه و اتفاقات نادر) این جنگنده در برابر هر جنگنده دیگری پیروزه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان Armanmodern راست ميگه ! ‌ما نمي تونيم فقط بخاطر يه اتفاق بگيم كه فلان چيز بدرد نميخوره ! مثلا يه بار در كاكپيت اف-22 باز نشده كه نشد حرف ! همه ميدونيم روس هاي تو ساخت زيردريايي حرف اول رو تو دنيا ميزنند اما بيشترين حوادث در دنيا براي زيردريايي ها در زيردريايي هاي همين روس ها رخ ميده مثل زيردريايي كورسك كه چقدر كشته داد يا همين چند ماه پيش كه يه زيردريايي اتمي جديد به آب انداختند و سيستم مقابله با حريقش الكي شروع به كار كرد و باعث مرگ چند نفر شد ! تو دنيا يا اينكه اين همه حادثه براي زيردريايي هاي روس ها اتفاق ميفته اما هيچ كس منكر قدرت و تكنولوژي روس ها در عرصه ساخت زيردريايي نميشه !
يه وقت هايي تكنولوژي زيادي هم كار دست آدم ميده ! مثل سقوط همين ايرباس آ-330 فرانسوي كه به دليل نقص تو سيستم سرعت سنجش سقوط كرد !‌ اين هواپيما فوق العاده مدرن بود و بخاطر همين زيادي مدرن بودن سقوط كرد ! اگه اين هواپيما مثل هواپيماهاي روسي (قارقارك هاي روسي) بود و هيچگونه تجهيزات مدرن الكترونيكي نداشت هيچ وقت سقوط نمي كرد ! البته من روس ها رو در هوافضا خيلي قبول دارم حتي بيشتر از آمريكايي ها اما تو زمينه ساخت هواپيماهاي مسافربري واقعا از غرب عقبند ! خودشونم فهميدند و هواپيماهاي جديدشون از تويونيك و موتور غربي استفاده ميكنه ! شما اگه يه بار سوار توپولوف-154 شده باشيد و يه بار هم سوار بويينگ-757 يا 747 يا ام دي-82 يا حتي ايرباس آ-300 شده باشيد حرف منو بهتر درك ميكنيد ! قضيه باز نشدن در اف-22 همينه و احتمالا از تكنولوژي زياديه ! قطعا بدونيد كه آمريكا اگه مشكلي هم تو اف-22 باشه رفع ميكنه !‌ مخصوصا اين مشكلات پيش پا افتاده ! سوخوي-تي 50 روس ها هم كه به عنوان اولين جنگنده پنهانكاري شرق در حال ساخته با قيمتي حدود يك سوم قيمت اف-22 به گفته كارشناس ها بنا به مشكلات مالي روس ها و همينطور ضعف تكنولوژي الكترونيكي زياد روسيه نسبت به آمريكا ميتونه در طراز اف-35 قرار بگيره نه اف-22 !
كي گفته اف-22 هيچ ركوردي رو نزده !‌ خلبانان نيروي هوايي آمريكا گفتند كه اف-22 اونقدر توانايي و امكانات داره اما ما هنوز نتونستيم از حداكثر تواناييش استفاده كنيم !‌
فعلا كه اف-22 و اف-35 تنها جنگنده هاي پنهانكار موجود در جهان هستند و رادار تمام جنگنده هاي نسل سوم و اكثر جنگنده هاي نسل چهارم قادر به شناسايي اين دو هواپيما نيستند !
حرف آخر درسته كه در نبرد هوايي جنگنده هاي نسل 4 و 3 ديگه جلوي اف-22 شانس زيادي ندارند اما سيستم هاي پدافندي قدرتمندي مثل اس-300 و اس-400 به راحتي ميتونند اين هواپيمارو شكار كنند !‌ (خوشبختانه گفته ميشه ايران هم اس-300 داره !) اگه ميشد ما تو يكي از پروژه هاي جنگنده هاي نسل پنجم روسي مثل تي50 سرمايه گذاري ميكرديم خيلي خوب ميشد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]چندسوال وجواب جالب درمورد خودم(!) که از سازندگانش پرسیده شده...
بخونید جالبه... icon_cheesygrin
__________________________________________
[align=left]
-> Why can’t we continue to use the F-15 as our main source of air dominance, since the F-15 performed so well in the Persian Gulf War and the Kosovo conflict?
A Today, with advanced surface-to-air missiles available both to major powers and bands of dissidents hungry for vindication, our F-15 is already behind the curve. Surface-to-air missiles, because of their relatively low cost, are a quick and easy way for countries to modernize their air defense systems. Twenty-one countries will possess the most advanced systems by 2005. Some are already denying America access to airspace around the globe because they pose a formidable challenge to the F-15.

Amid sophisticated air defenses, the F-22 can cover more than ten times more battlefield compared to the F-15.

The F-15 has always been a great aircraft, a great fighter for which we can give thanks, but its heyday is over. It is a Pong-era aircraft. Some F-15 avionics parts are already becoming obsolete. We can maintain a nearly 30-year-old aircraft, but we cannot, practically speaking, continue to bolt new features onto old technology and hope to retain air dominance.

The Air Force investigated a "bolt-on stealth" variant of the F-15. The amount of "stealth" achieved was modest, and the cost for a third of the relative combat effectiveness of the F-22 amounted to 90 percent of the cost of the F-22 itself.

Nevada congressman Jim Gibbons, a former USAF pilot, wrote in a 1999 letter to his colleagues, “The F-15 is ‘trailing-edge’ technology compared to the F-22 Raptor; when you get into a dogfight with trailing-edge technology, one thing will happen: leading edge technology will win, period.”

It is time to say goodbye and move on. The F-15 has been in service for nearly 25 years. It requires costly upgrades to aircraft systems to meet rough parity with existing threats. Continue with it as our mainstay, and we will be bested by rival technology as early as 2005.
-> Why can’t we use the JSF (Joint Strike Fighter) or the Navy Hornet in place of the F-22?
A The F-22 is the only stealth air dominance fighter America is building. Lockheed Martin is leading its development, as well as that of the JSF. It is up to the Pentagon to decide if, when and how each of those aircraft should be developed, built, and delivered.

The Joint Strike Fighter is not an alternative to the F-22. It is meant to work in tandem with the F-22 as a multirole fighter, similarly to the synergistic team of the F-15 and F-16 today. Neither the Navy''s Super Hornet nor the JSF can perform the F-22''s air dominance mission. They are primarily air-to-ground attack aircraft with a secondary air-to-air combat capability.

Redesigning the JSF for an air dominance role would make it more difficult for the program to meet the Navy and Marine Corps'' needs, and break the underlying premise of the JSF as an affordable, tri-service combat aircraft. Such a redesign will significantly increase the JSF Program''s costs and technical risk, and disrupt its development, test and production schedules. To meet the Air Dominance Key Performance Parameters, the JSF would require redesign at substantial cost and time and would field no earlier than 2015.
-> Why not have the F-15 and F-16 accompany the JSF, thereby filling the gap?
A Today''s F-15''s and F-16''s cannot safely and effectively protect the JSF because their non-stealthy airframes would reveal the location of the stealthy JSF — placing their pilots in jeopardy.
-> Why is the F-22 considered unique and indispensible?
A The F-22 Raptor achieves air dominance through the skillful blending of stealth technologies, supercruise engines, agility though thrust vectoring, and integrated avionics. Two Pratt & Whitney F119-PW-100 engines allow the Raptor to soar to uncontested heights and achieve dry-thrust speeds unheard of by today’s fighters. Its main weapons bays are packed with either six radar-guided AIM-120 medium-range missiles or two AIM-120s and two GBU-32 Joint Direct Attack Munitions (JDAMs) for ground attack. The F-22 also packs two heat-seeking AIM-9 short-range missiles, one in each of its side weapons bays. As a result, the Raptor can fly very high, very far, and very fast with little risk of detection or intercept and strike with near-impunity against both airborne and ground-based targets. It is the one aircraft that can support American air dominance, giving us an asymmetric advantage.
-> Why is air dominance considered so important to America today?
A Air dominance is a precondition for all other successful combat operations in modern warfare. As General Eisenhower said after the D-Day invasion, "If I didn''t have air supremacy, I wouldn''t be here."

Air dominance has proven instrumental in nearly every modern military victory, from the invasion of Normandy in World War II to the more recent Desert Storm operation. More importantly, it minimizes U.S. casualties and losses.

Since WWII, the U.S. has always had a state-of-the-art dominance fighter, usually with a ten-year lead on other countries'' aircraft. Because of American air superiority, no American soldier, sailor, marine, or airman on the ground has died from enemy air attack in over 45 years.

If we seek air dominance as this century unfolds, we must get on with the F-22. The goal is not parity or slight advantage. It is overwhelming advantage. We must defeat opposing fighters, air-defense radars, and surface-to-air missiles by a decisive margin. The mission requires an airplane that will not only fly undetected and see the enemy first but also outfly and outmaneuver the enemy in combat engagements.

The F-22 is a national asset that will guarantee our soldiers, sailors, airmen and marines the ability to operate free from air attack. And come home safe.
-> How far along is the F-22 in meeting its benchmarks?
A The F-22 is ready to go into production.

The F-22 is flying today with more than 1100 flight test hours and is meeting or exceeding all Air Superiority Key Performance Parameters. The purpose of every flight test program is to determine an aircraft’s final design. Simulation is useful up to a point, but there are certain parameters that can only be conclusively validated through actual flight testing. Testing to date has indicated that the F-22 will require minot necessary design refinements and we have made these changes. Now that the aircraft delivery rate has increased, we expect the number of flight test hours to increase dramatically and quickly.

Team has met or exceeded every developmental and flight test milestone to date, including supercruise at speeds greater than 1.5 Mach with no afterburner. Superior maneuverability throughout the flying envelope from sea level to 50,000 feet, assuring that the F-22 will maintain a distinct advantage in visual range dogfights. Integrated avionics delivering unprecedented situational awareness. Highly stealthy signature. Supercruising was reached in less than 275 flight hours. The 50,000 feet benchmark was reached a full year ahead of schedule.

F-22 avionics have been tested on the ground and in a flying test bed, reducing the number of flight tests needed and identifying anomalies early in the program, when they are less costly to correct.

The F-22 has undergone the most extensive and sophisticated testing of any combat aircraft ever developed. Over 42 months and over 900 hours, in comparison to the F-18 A/B (100 hours before production), F-16 (brief testing before production) and the F-15 (180 hours before production).

Compared to the F-15, F-16 and the F/A -18, the F-22 has already completed more flight test time than any of the other three aircraft at their production decision points. In fact, the F-22 has undergone more testing than any other fighter aircraft prior to its initial production decision and the Raptor has met or exceeded all of its key performance requirements. The F-22 is ready to go into production.
-> Isn’t the F-22 creating a negative economic impact in this country?
A The F-22 is creating an estimated EMD 25,000 jobs, plus 21,000 production jobs, with 42,000 total projected personnel on production. The positive economics of the F-22 will impact 5,000 firms across 48 states and Puerto Rico. Virtually every state in the union has aerospace firms that manufacture the smaller components that make up the F-22. In California alone, there are 380 companies that support the F-22 with a total contract value in excess of $575 million.
-> How can we afford to have the F-22?
A The F-22 will require only half the F-15''s support personnel, because it can fly twice as long as the Eagle between maintenance periods and be made ready for combat in 1/3 less time than the F-15.

With an average aircraft "sticker price" of less than $84 million – not $200 million as is often quoted in the F-22 -- the F-22’s average annual program costs will be less than 1.5% of the DOD budget during its production period. In addition, 2/3 of fighter life-cycle costs are incurred after production in the form of maintenance, munitions and other support costs - and the F-22 is expected to be significantly less expensive to operate than the F-15.

Many of the media stories to date focus on the cost issues around the F-22 here and now. Politics are a staple of news coverage and one of the most significant factors to judge newsworthiness is the degree of controversy involved. The media tend to focus here and do not judge it to be within their purview to address the strategic necessity of having the F-22 – the importance of having an asymmetric advantage against all would-be adversaries. By 2005, over 21 countries will maintain arsenals formidably challenging to the F-15. The balance of world power will tip accordingly.

But perhaps the best answer is: How can we afford not to have it? The F-22 provides "first-look, first-shot, first-kill" capability. It can see the enemy first while avoiding detection itself. When we meet the enemy, we want to win 100-0, not 51-49. Why? Simple. American lives. The F-22’s effectiveness minimizes the loss of American lives. What price will you put on these

[/align][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان Armanmodern راست ميگه ! ‌ما نمي تونيم فقط بخاطر يه اتفاق بگيم كه فلان چيز بدرد نميخوره ! مثلا يه بار در كاكپيت اف-22 باز نشده كه نشد حرف ! همه ميدونيم روس هاي تو ساخت زيردريايي حرف اول رو تو دنيا ميزنند اما بيشترين حوادث در دنيا براي زيردريايي ها در زيردريايي هاي همين روس ها رخ ميده مثل زيردريايي كورسك كه چقدر كشته داد يا همين چند ماه پيش كه يه زيردريايي اتمي جديد به آب انداختند و سيستم مقابله با حريقش الكي شروع به كار كرد و باعث مرگ چند نفر شد ! تو دنيا يا اينكه اين همه حادثه براي زيردريايي هاي روس ها اتفاق ميفته اما هيچ كس منكر قدرت و تكنولوژي روس ها در عرصه ساخت زيردريايي نميشه !
يه وقت هايي تكنولوژي زيادي هم كار دست آدم ميده ! مثل سقوط همين ايرباس آ-330 فرانسوي كه به دليل نقص تو سيستم سرعت سنجش سقوط كرد !‌ اين هواپيما فوق العاده مدرن بود و بخاطر همين زيادي مدرن بودن سقوط كرد ! اگه اين هواپيما مثل هواپيماهاي روسي (قارقارك هاي روسي) بود و هيچگونه تجهيزات مدرن الكترونيكي نداشت هيچ وقت سقوط نمي كرد ! البته من روس ها رو در هوافضا خيلي قبول دارم حتي بيشتر از آمريكايي ها اما تو زمينه ساخت هواپيماهاي مسافربري واقعا از غرب عقبند ! خودشونم فهميدند و هواپيماهاي جديدشون از تويونيك و موتور غربي استفاده ميكنه ! شما اگه يه بار سوار توپولوف-154 شده باشيد و يه بار هم سوار بويينگ-757 يا 747 يا ام دي-82 يا حتي ايرباس آ-300 شده باشيد حرف منو بهتر درك ميكنيد ! قضيه باز نشدن در اف-22 همينه و احتمالا از تكنولوژي زياديه ! قطعا بدونيد كه آمريكا اگه مشكلي هم تو اف-22 باشه رفع ميكنه !‌ مخصوصا اين مشكلات پيش پا افتاده ! سوخوي-تي 50 روس ها هم كه به عنوان اولين جنگنده پنهانكاري شرق در حال ساخته با قيمتي حدود يك سوم قيمت اف-22 به گفته كارشناس ها بنا به مشكلات مالي روس ها و همينطور ضعف تكنولوژي الكترونيكي زياد روسيه نسبت به آمريكا ميتونه در طراز اف-35 قرار بگيره نه اف-22 !
كي گفته اف-22 هيچ ركوردي رو نزده !‌ خلبانان نيروي هوايي آمريكا گفتند كه اف-22 اونقدر توانايي و امكانات داره اما ما هنوز نتونستيم از حداكثر تواناييش استفاده كنيم !‌
فعلا كه اف-22 و اف-35 تنها جنگنده هاي پنهانكار موجود در جهان هستند و رادار تمام جنگنده هاي نسل سوم و اكثر جنگنده هاي نسل چهارم قادر به شناسايي اين دو هواپيما نيستند !
حرف آخر درسته كه در نبرد هوايي جنگنده هاي نسل 4 و 3 ديگه جلوي اف-22 شانس زيادي ندارند اما سيستم هاي پدافندي قدرتمندي مثل اس-300 و اس-400 به راحتي ميتونند اين هواپيمارو شكار كنند !‌ (خوشبختانه گفته ميشه ايران هم اس-300 داره !) اگه ميشد ما تو يكي از پروژه هاي جنگنده هاي نسل پنجم روسي مثل تي50 سرمايه گذاري ميكرديم خيلي خوب ميشد ![/quote]


قربون آدم چیز فهم...
قدرت آمریکا در ساخت جنگنده های مدرن و کارآمد بر کسی پوشیده نیست...
این واقعاً بی انصافیه که بهترین جنگنده ساخت برترین قدرت صنعت هوانوردی رو اینطور کودکانه زیر سوال ببریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان Armanmodern راست ميگه ! ‌ما نمي تونيم فقط بخاطر يه اتفاق بگيم كه فلان چيز بدرد نميخوره ! مثلا يه بار در كاكپيت اف-22 باز نشده كه نشد حرف ! همه ميدونيم روس هاي تو ساخت زيردريايي حرف اول رو تو دنيا ميزنند اما بيشترين حوادث در دنيا براي زيردريايي ها در زيردريايي هاي همين روس ها رخ ميده مثل زيردريايي كورسك كه چقدر كشته داد يا همين چند ماه پيش كه يه زيردريايي اتمي جديد به آب انداختند و سيستم مقابله با حريقش الكي شروع به كار كرد و باعث مرگ چند نفر شد ! تو دنيا يا اينكه اين همه حادثه براي زيردريايي هاي روس ها اتفاق ميفته اما هيچ كس منكر قدرت و تكنولوژي روس ها در عرصه ساخت زيردريايي نميشه !
يه وقت هايي تكنولوژي زيادي هم كار دست آدم ميده ! مثل سقوط همين ايرباس آ-330 فرانسوي كه به دليل نقص تو سيستم سرعت سنجش سقوط كرد !‌ اين هواپيما فوق العاده مدرن بود و بخاطر همين زيادي مدرن بودن سقوط كرد ! اگه اين هواپيما مثل هواپيماهاي روسي (قارقارك هاي روسي) بود و هيچگونه تجهيزات مدرن الكترونيكي نداشت هيچ وقت سقوط نمي كرد ! البته من روس ها رو در هوافضا خيلي قبول دارم حتي بيشتر از آمريكايي ها اما تو زمينه ساخت هواپيماهاي مسافربري واقعا از غرب عقبند ! خودشونم فهميدند و هواپيماهاي جديدشون از تويونيك و موتور غربي استفاده ميكنه ! شما اگه يه بار سوار توپولوف-154 شده باشيد و يه بار هم سوار بويينگ-757 يا 747 يا ام دي-82 يا حتي ايرباس آ-300 شده باشيد حرف منو بهتر درك ميكنيد ! قضيه باز نشدن در اف-22 همينه و احتمالا از تكنولوژي زياديه ! قطعا بدونيد كه آمريكا اگه مشكلي هم تو اف-22 باشه رفع ميكنه !‌ مخصوصا اين مشكلات پيش پا افتاده ! سوخوي-تي 50 روس ها هم كه به عنوان اولين جنگنده پنهانكاري شرق در حال ساخته با قيمتي حدود يك سوم قيمت اف-22 به گفته كارشناس ها بنا به مشكلات مالي روس ها و همينطور ضعف تكنولوژي الكترونيكي زياد روسيه نسبت به آمريكا ميتونه در طراز اف-35 قرار بگيره نه اف-22 !
كي گفته اف-22 هيچ ركوردي رو نزده !‌ خلبانان نيروي هوايي آمريكا گفتند كه اف-22 اونقدر توانايي و امكانات داره اما ما هنوز نتونستيم از حداكثر تواناييش استفاده كنيم !‌
فعلا كه اف-22 و اف-35 تنها جنگنده هاي پنهانكار موجود در جهان هستند و رادار تمام جنگنده هاي نسل سوم و اكثر جنگنده هاي نسل چهارم قادر به شناسايي اين دو هواپيما نيستند !
حرف آخر درسته كه در نبرد هوايي جنگنده هاي نسل 4 و 3 ديگه جلوي اف-22 شانس زيادي ندارند اما سيستم هاي پدافندي قدرتمندي مثل اس-300 و اس-400 به راحتي ميتونند اين هواپيمارو شكار كنند !‌ (خوشبختانه گفته ميشه ايران هم اس-300 داره !) اگه ميشد ما تو يكي از پروژه هاي جنگنده هاي نسل پنجم روسي مثل تي50 سرمايه گذاري ميكرديم خيلي خوب ميشد ![/quote]


قربون آدم چیز فهم...
قدرت آمریکا در ساخت جنگنده های مدرن و کارآمد بر کسی پوشیده نیست...
این واقعاً بی انصافیه که بهترین جنگنده ساخت برترین قدرت صنعت هوانوردی رو اینطور کودکانه زیر سوال ببریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]رپتور بهترین جنگنده دنیاست...هم از نظر طراحی و هم از نظر تکنولوژی...
مطمئن باشید این همه هزینه و بودجه کلان بی ثمره نبوده...[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من در یک کتاب الکترونیکی خوندم نزذیک به یک و نیم ماخ بدون پس سوز سرعت می گیره icon_cheesygrin
همین موضوع تکنولوژی خوب این جنگنده رو نشون می ده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]بله همینطوره که به دلیل قدرت بالای پیشرانه و همچنین داشتن بهترین طراحی آیرودینامیکی و همچنین قرارگرفتن تسلیحات در داخل بدنه است...
[/color]

[align=center][img]http://static.howstuffworks.com/gif/f-22-raptor-12.jpg[/img]
[img]http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2008/12/f22_lockheed.jpg[/img]
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]من F-22 رو يه شاهكار تمام عيار طراحي ميدونم . اصولاً وقتي ميخوان يه پرنده پنهانكار F-22 رو طراحي كنند ، مانورپذيري فداي پنهانكاري ميشه . يعني از بدنه‌اي كه براي پنهانكاري طراحي شده ، انتظاري براي مانورها‌ي فوق‌العاده نميره . ولي بايد قبول كرد كه F-22 در اين مورد يك استثنا به شمار ميره . با وجود طرح بدنه خاص ، قابليت مانور نه تنها از بين نرفته ، بلكه از خيلي از جنگنده‌هاي امروزي شايد برتر باشه . ولي خب وقتي ميبينم كه در داگ‌فايت از F-18 و F-16 شكست خورده يه خرده به شك ميفتم . البته بيشتر از يه خرده از خودم ميپرسم كه نتيجه داگ‌فايتش با جنگنده‌هاي فوق‌العاده روسي چي ميشه . يه تصوير HUD يك F-18 در حال شكار F-22 است دقت كنيد :

[align=center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/f18fgunf22020lz.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_f18fgunf22020lz.jpg[/img][/url][/align]

البته صحت يا عدم صحت اين عكس رو در اينترنت خيلي بحث كردند كه كاري بهش ندارم . يه بار ديدنش ضرر نداره .

اغلب وقتي صحبت از F-22 ميشه ، فوراً به اين فكر ميفتيم كه كدام جنگنده روسي ميتونه F-22 رو شكست بده . واقعاً پيشبيني كردنش سخته . اغلب اين مأموريت رو به Su-35BM واگذار ميكنيم . اگه بخوام حرف دلم رو بزنم ( با وجود اينكه ميدونم مخالف و موافق زياده ) ، در اين رويارويي دوست دارم خلبان F-22 باشم تا Su-35BM . اگه اجباراً Su-35BM باشه ، آرزو ميكردم كه F-22 رو روي زمين بمب‌باران كنم ( خب شايد بچه‌گانه به نظر بياد ، ولي به نظرم بمب‌باران كردن F-22 خيلي راحتتر از رويارويي هواييش باشه icon_cheesygrin با توجه به اينكه F-22 توسط پدافندهاي بي‌نظير روسي حمايت نميشه ) ولي در كل بايد قبول كرد كه F-22 به هر حال قابل شناساييه هر چند اصلاً خوشم نمياد كه خاصيت پنهانكاري رو بازيچه تبليغاتي يا خاصيت بيخودي فرضش كنم . اتفاقاً براي جنگنده‌هاي آينده يه اصل مهم به شمار مياد . اين رو آينده ثابت خواهد كرد .

از دشمن نه بايد يه غول فناناپذير ساخت و نه بايد با تفكرات تعصبي تحقيرش كرد .

بگذريم . جمعه زود بيدار شده بودم ، گفتم يه سري به سايت بزنم ببينم چه خبره . بخشيد كه زياد حرف زدم icon_cheesygrin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واشنگتن، 30 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ مجلس سنای آمریکا در خصوص حذف بند تامین مالی تولید جنگنده های "اف-22" از لایحه بودجه نظامی سال 2010 آمریکا که هزینه آن 1,78 میلیارد دلار تعیین شده بود، رایگیری کرد.

این رایگیری که روز سه شنبه انجام شد با 58 رای موافق حذف این بند در مقابل 40 رای مخالف به پایان رسید.

بودجه نظامی آمریکا در بهار سال جاری توسط رییس جمهور آمریکا و وزیر دفاع این کشور تصحیح شد. از جمله پیشنهاد شد که از آن بند تولید "اف-22" حذف شود. "رابرت گیتس" رییس پنتاگون پیشنهاد کرد که این بودجه برای تامین مالی عملیات نظامی آمریکا در عراق و افغانستان هزینه شود. برخی از سناتورها در آن زمان شدیدا به این مسئله اعتراض کردند.

پیش از این گیتس اعلام کرده بود که در صورتیکه سناتورها این بند را در بودجه حفظ کنند، اوباما مجبور به وتوی آن خواهد شد.

http://pe.rian.ru/defense_safety/20090721/122417377.html

قابل توجه دوستاني كه از احتمال قريب الوقوع توليد جنگنده نسل ششم آمريكا صحبت مي كردند!
فعلا جنگنده نسل پنجمشون هم رو هواست و بودجه توليد بيشتر اون رو به كاهش!
ضمنا اف 22 هنوز در هيچ مأموريت برون مرزي مشاهده نشده و بيشتر حوالي كاليفرنيا و. . . مشاهده شده!
مي دونيد چرا؟
چراشو خودتون بگيد همشو كه نبايد من بگم!
اگه كسي نگفت خودم ميگم. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green] یعنی اف 22 هم به سرنوشت کمانچی وبقیه درچار میشه؟[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه احتمالا اينطور نميشه چون اون اصلا به مرحله توليد نرسيد ولي اين يكي حداقل داره توليد ميشه. ولي احتمالا تيراژش خيلي مياد پايين.
نگفتين چرا تو مأموريت هاي برون مرزي اف 22 نمي بينيم؟
نبود؟
بدويين تا تاپيك قفل نشده! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.