امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یعنی چی؟
این همه هزینه ی طراحی کردن.اما حال کردم .
icon_eek

یعنی برای اسرائیل هم دیگه تولید نمیکنه؟
الان حس خری رو دارم که بش تیتاب دادن. :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یعنی چی؟
این همه هزینه ی طراحی کردن.اما حال کردم .
icon_eek

یعنی برای اسرائیل هم دیگه تولید نمیکنه؟
الان حس خری رو دارم که بش تیتاب دادن. :!:[/quote]
من خیلی دوست دارم بدونم حس خری که بهش تیتاپ دادن چی جوریه؟! :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب حالا ميشه ديد که هر چيز کارايى بالا داره بايد قيمت متناسب داشته اين هم بسيار کاراست اما قيمتش بسيار بالاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این جنگنده تو لیست سیاه صادرات آمریکا بود.یعنی به هیچ کشوری فروخته نشد و نمیشه.چندین کشو منجمله ژاپن و اسراییل این هواپیمارو میخواستن ولی جواب رد بهشون داده شد.برای همین آمریکا f-35 رو برای بازار متحدینش توسعه داد و بعد از تولید انبوه به خیلی از کشورا به میفروشتشون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]یعنی چی؟
این همه هزینه ی طراحی کردن.اما حال کردم .
icon_eek

یعنی برای اسرائیل هم دیگه تولید نمیکنه؟
الان حس خری رو دارم که بش تیتاب دادن. :!:[/quote]
من خیلی دوست دارم بدونم حس خری که بهش تیتاپ دادن چی جوریه؟! :!:[/quote]


آقا یه ربع خندیدم دمتون گرم - هردوتاتون ایول
منم میخواستم بدونم چه حسی داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هنوز که مینویسم دارم میخندم - کشتید مارو

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این متن از سایت یاهو است ارزش خواندن نداره فقط بخشی که سخنان سخنگوی نیروی هوایی ارتش آمریکا است مهم است :

An Air Force spokeswoman confirmed that a number of F-22 Raptors, the most advanced fighter in the US fleet, would be deployed to the region without mentioning the base or Iran.
سخنگوی نیروی هوایی بدون نام بردن از پایگاه مد نظر یا ایران تایید کرد که تعدادی اف 22 رپتور {پیشرفته ترین جنگنده ناوگان هوایی ایالات متحده }در منطقه مستقر خواهند شد { آمایش خواهند شد }

"The United States Air Force has deployed F-22s to Southwest Asia. Such deployments strengthen military-to-military relationships, promote sovereign and regional security, improve combined tactical air operations, and enhance interoperability of forces, equipment and procedures," said Major Mary Danner-Jones.

سرگرد مری دنر جونز گفت : نیروی هوایی ایالات متحده اف 22 ها را در جنوب غربی آسیا به آمایش در آورده است . چنین آمایشی سبب ساز بهبود روابط نظامی ، ترویج حاکمیت و امنیت منطقه ای ، بهبود عملیات تاکتیکی ترکیبی هوایی و افزایش توانایی همکاری نیروها ،تجهیزات و روشها می شود .


[url=http://en-maktoob.news.yahoo.com/us-deploys-f-22-fighter-jets-uae-officials-233156537.html]منبع[/url]



[quote] براي جنگنده F-22 قيمتي بين 140 ميليون دلار تا 400 ميليون دلار ذكر شده است .[/quote]

در سال 2009 قیمت هر فروند 150 میلیون دلار بوده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين خبر رو تو ياهو ديدم. اميدوارم تازه باشه.
نكته اينه كه دو تا از خلبانها از مشكلات اف 22 گلايه ميكنن و از ترسشون نسبت با اين جنگنده. نيروي هوايي هم تهديد به اخراجشون كرده. مابقي قضايا رو خودتون بخونيد:


[quote]Two F-22 Raptor pilots have said publicly that not only are they afraid to fly the most expensive fighter jets in American history, but the military has attempted to silence them and other F-22 pilots by threatening their careers.

"There have been squadrons that have stood down over concerns. And there's been threat of reprisals," F-22 pilot Josh Wilson told CBS News' "60 Minutes" Sunday. "There's been threat of flying evaluation boards clipping our wings and doing ground jobs. And... in my case, potentially getting booted out of the Air Force.

"So right now there's an example being set of, 'Hey, if you speak up about safety, you're going to be out of the organization,'" Wilson said.

Despite the Air Force's glowing descriptions of the next-generation jet as America's future of air dominance, as an ABC News "Nightline" investigation broadcast last week found, unknown problems with the plane's oxygen system have already contributed to the death of one pilot, the near-death of another and mid-air scares for dozens more.

READ Exclusive: Family Demands Truth in Air Force F-22 Pilot's Death

Wilson and fellow F-22 pilot Jeremy Gordon, both veteran fighter pilots for the Virginia Air National Guard who came forward under whistleblower protection from Rep. Adam Kinzinger (R.-Ill.), have asked not to fly the F-22 anymore, according to CBS News, citing their concerns with the oxygen problem.



Gordon said that two weeks after he requested not to fly the jet, he was called before a board of officers.

"I was asked to make a decision that day whether I wanted to fly or find another line of work," he said.

Several current and former F-22 pilots contacted by ABC News for its investigation either did not respond or quickly declined to comment on the plane and two relatives of flyers told ABC News that the pilots had been instructed not to speak to the media on penalty of potentially losing their post with the F-22 -- a coveted position despite the safety concerns. One pilot, when initially contacted by ABC News for comment, agreed to speak on the record but only after he checked with the Air Force public affairs office. Since then, the pilot has not responded to any of ABC News' attempts to communicate.



Air Force spokesperson John Dorrian told ABC News he has no information about any pilots being explicitly told not to speak to the media about the Raptor and noted that several F-22 pilots have been made available to the press at Air Force events. Dorrian did say that if a member of the Air Force wishes to speak with the media as a representative of the Air Force, that engagement is conducted through the Air Force public affairs office, but whistleblowers are still protected.

"Corporately, the Air Force position is the Air Force is not going to tolerate any reprisal actions against whistleblowers," Dorrian said.

Since Wilson and Gordon are assigned to the Virginia Air National Guard, Dorrian said he did not have specific information on their case. Officials at the Virginia Air National Guard did not immediately return requests for comment for this report.

Top officials at the Air Force and Lockheed Martin refused to take part in one-on-one interviews with ABC News for its broadcast report, but the Air Force provided a statement last week in which it says the service is committed to "unparalleled dedication to flight safety."

"Flying America's premier fighter aircraft always entails risk but the Air Force has, and always will, take every measure to ensure the safety of our aircrews while delivering air superiority for the nation," the statement said. The Air Force has also stressed that reports of "hypoxia-like symptoms" are exceedingly rare -- more than two dozen compared to the thousands of flights flown without incident.

READ: Air Force's Full Statement in Response to ABC News Investigation

Last week the Air Force officially received the last F-22 Raptor from defense contracting giant Lockheed Martin, completing an order of 187 planes that cost U.S. taxpayers an estimated $79 billion -- meaning that including research, development and production among other costs, each plane has a price tag of more than $420 million. Despite being the most advanced fighters on the planet, none of the planes have been used on a combat mission since they went combat-ready in late 2005. Critics told ABC News that's because the jet was designed to fight rival, sophisticated fighters – an enemy that doesn't exist right now.

READ: Final F-22 Delivered, McCain Says $79B Jets Still Have No Mission



F-22 Pilot Blamed in Fatal Crash After Plane Malfunction

Capt. Jeff Haney was flying the Air Force's next-generation stealth F-22 Raptor on a routine training mission in Alaska in November 2010 when a sudden malfunction cut off his oxygen completely. Capt. Haney never made a distress call but took his plane into a dive and, a little over a minute later, crashed into the winter wilderness at faster than the speed of sound.

After a lengthy investigation, an Air Force Accident Investigation Board could not find the cause of the malfunction but determined "by clear and convincing evidence" that in addition to other factors, Haney was to blame for the crash because he was too distracted by his inability to breathe to fly the plane properly.

READ: Air Force's Accident Investigation Board Report (PDF)



But Haney's sister, Jennifer, told ABC News in an exclusive interview she believes her brother blacked out trying to save himself and said that by blaming him, the Air Force was attempting to deflect attention from the ongoing, mysterious oxygen problem with the costly planes.

"I don't agree with [the Air Force]. I think there was a lot more going on inside that cockpit," Jennifer Haney said. "A cover-up? I don't know. But there's something."

In at least 25 cases since 2008, F-22 pilots have reported experiencing "hypoxia-like symptoms" in mid-air, according to the Air Force. Last year the Air Force grounded the full fleet of F-22s for nearly five months to investigate, but still no one knows what is going wrong, even as the planes are back in the air. Hypoxia is caused by a lack of oxygen to the brain and is characterized by dizziness, confusion, lack of judgment and, eventually, unconsciousness.

In one case before the grounding, a pilot became so disoriented that his plane dropped down and skimmed treetops before he managed to save himself and return to base, an Air Force spokesperson told ABC News. Presumably speaking of the same incident, Gordon told "60 Minutes" the pilot had to be told he had hit the trees -- he didn't remember doing it himself.

Wilson described experiencing apparent hypoxia while in the cockpit as a "surreal experience" and Gordon said the onset is "insidious."

"Some pilots will go the entire mission, land and not know anything went wrong," Gordon said.

To Jennifer Haney, every time an F-22 goes up, it's risking the life of its pilot. She spoke to ABC News because she said she couldn't stand to see another family go through what hers had.

"I know that the Air Force has said that they were very proud to have Jeff and are very sorry for our loss -- well then, in Jeff's name, fix this," she said. "We want to make sure Jeff did not die in vain -- that his death will mean something and that if it saves lives of pilots now, future pilots, then he died for the greater good or something."

The Air Force has already begun to enact changes to the jet in hopes of mitigating the oxygen problem, including adding pilot-monitoring equipment and improving the emergency oxygen system.

But for all their effort, the Air Force still doesn't have what Jennifer Haney said is most important both to her family and to the families of pilots that risk their lives every day at the controls of the F-22: answers.

"I believe Jeff deserves that. That was my baby brother and I believe he deserves that. He deserves the truth to be told as to what happened. Not anybody's guesses," she said. "He deserves the truth. He deserves honor and so do his little girls."
[/quote]

لينك خبر:
[url=http://news.yahoo.com/fighter-pilots-claim-intimidation-over-f-22-raptor-123832451--abc-news-topstories.html]F22 Fighter Pilots Claim Intimidation[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک ترجمه تحت لفظی می کردی خوب بود برای بی سواد ها امکان فهمیدن خبر وجود نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خلبانان جنگنده هاي اف-22 با مشکلات تنفسي روبرو مي شوند زيرا اکسيژن کافي به آنان نمي رسد. اخيراً تمامي اين جت‌ها به منظور رفع اين مشکل جدي زمين‌گير شدند، اما بدون حل کامل آن، بار ديگر به پرواز درآمدند. از همين رو، پرواز با اين جت ها هنوز امن و بي‌خطر نيست. دو تن از خلبانان نيروي هوايي آمريکا از پرواز با اين جت امتناع کرده اند.
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، جت هاي جنگنده اف-22 نيروي هوايي آمريکا نه تنها داراي مشکلات فراوان حل نشده اي است، بلکه هزينه بسيار هنگفتي براي ماليات پردازان آمريکايي دربر داشته است.

خلبانان جنگنده هاي اف-22 با مشکلات تنفسي روبرو مي شوند زيرا اکسيژن کافي به آنان نمي رسد. اخيراً تمامي اين جت‌ها به منظور رفع اين مشکل جدي زمين‌گير شدند، اما بدون حل کامل آن، بار ديگر به پرواز درآمدند. از همين رو، پرواز با اين جت ها هنوز امن و بي‌خطر نيست. دو تن از خلبانان نيروي هوايي آمريکا از پرواز با اين جت امتناع کرده اند. آنان به برنامه سيکستي مينتس (شصت دقيقه) در شبکه تلويزيوني سي بي اس آمريکا گفتند، ما نه تنها هنگام پرواز با اين جت مشکل داريم، بلکه پس از فرود آمدن و حتي هنگام خوابِ شب نيز احساس سرگيجه و ناراحتي مي کنيم. بسياري از خلبانان اين هواپيما با سرفه‌هاي ممتد مواجه مي شوند.

از آنجايي که نيروي هوايي آمريکا مجاز است هر خلباني را که از پرواز با هواپيماهاي نيروي هوايي امتناع ورزد، اخراج کند، اين دو خلبان وکيل گرفته و با يکي از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا صحبت کرده اند تا از اخراج خود از نيروي هوايي آمريکا جلوگيري کنند. خلباناني که موظف به پرواز با جت هاي اف-22 هستند، بيمه عمر بيشتري براي خود خريداري کرده اند زيرا آنان هر لحظه منتظر وقوع سانحه اي در اين هواپيما و کشته شدن خود هستند.

هر يک از اين جت هاي اف-22 هزينه‌اي ميان 130 الي 360 ميليون دلار براي ماليات پردازان آمريکايي (براساس براوردهاي مختلف کارشناسان) در بر دارد که آن را به گرانترين پروژه ساخت جت هاي جنگنده در تاريخ آمريکا تبديل کرده است. تاکنون دولت آمريکا 67 ميليارد دلار روي اين پروژه هزينه کرده و نه و هفت دهم ميليارد دلار ديگر براي ارتقاء کيفي و نوسازي بخش هايي از اين هواپيماها تخصيص داده است. اخيراً دو ميليارد دلار بودجه اضافي براي بهبود قابليت اعتماد اين جت ها هزينه شده است.

نيروي هوايي آمريکا از هواپيماهاي اف-22 به علت مشکلات حل نشده اي که داشته، در جنگ هاي عراق و افغانستان استفاده نکرده است. جالب اينجا است که اغلب رسانه هاي معروف آمريکايي مشکلات اين پروژه و عيوب اين جت جنگنده را پوشش خبري نداده اند و حتي آن شبکه هايي که به اين موضوع از لحاظ عدم امنيت خلبانان پرداخته اند، به مشکلات پرهزينه بودن اين پروژه اشاره چنداني نکرده اند.

اين در حالي است که بسياري از پيمانکاران و شرکت هايي که با ارتش آمريکا براي ساخت تجهيزات نظامي همکاري مي کنند، با ارائه آزمايش هاي جعلي که هرگز انجام نداده و فهرست خدماتي که عرضه نکرده اند، صرفاً از بودجه عمومي خرج تراشي مي کنند و در نهايت نيز در بسياري از موارد تجهيزاتي را به ارتش آمريکا مي فروشند که کارآيي لازم يا وعده داده شده را به هيچ وجه ندارد و حتي در برخي از موارد معيوب و غيرقابل استفاده است. به نظر مي آيد هيچکس پاسخگوي ماليات پردازان آمريکايي در اين رابطه نباشد. در عين حال، کنگره آمريکا تلاش مي کند از بودجه خدمات عام المنفعه دولتي به منظور کاهش کسري بودجه آمريکا، بکاهد.

لينك خبر : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/118264/اف22-های-آمريکا-پر-از-نقص-و-اختلال-فني

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نيروي هوايي آمريکا از هواپيماهاي اف-22 به علت مشکلات حل نشده اي که داشته، در جنگ هاي عراق و افغانستان استفاده نکرده است



ميشه بفرماييد براي چي بايد اين عروسك رو درگير جنگ با طالبان كنن؟

نكنه نگران از دست دادن برتري هوايي در مقابل طالبان هستن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیر، برای اینکه منفجر شدن، سقوط، فرود اضطراری، یا هر چیزی که نشانه ای از ضعف یا ناکامی عملیاتی- تاکتیکی این جنگنده عروسکی رو در معرض دید افکار عمومی و البته [b]نگاه کارشناسان روس و چینی[/b] قرار بده ... اون هم بفرموده شما، جناب رایش مارشال عزیزم، در برهوتی که مشتی ... تنبان گشاد در اون به توهم خودشون جولان میدن!؟ (و البته با کروزرهای مجهز به سرهای جنگی از قبیل vacuum bobms مانند ... از درون غارهای خیلی خیلی مخفی شون!؟ کباب شده به بیرون قدم میذارن ...) وجهه جالب توجهی نداره ...
به همین سادگی ...

هایدرون کبیر روم باستان هم تصور شکست ناپذیری داشت ... خوشا بحال اونهایی که با این وهم زیبا شب ها با آرامشی مشابه آسودگی که لالایی مادران برای نوزادان به ارمغان میاره به خواب ... میرن! ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توي اولين تست اين طياره هم شيشه محافظ قفل ميشه و خلبان و كمكش گير ميفتن. بعد از 4 ساعت كلنجار كه ناشي از نقص فني هيدروليكش بود مجبور ميشن كل شيشه رو از جا در بيارن.
ولي به هر حال با اين ايرادات هم برتري هوايي رو داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک نکته که در برخورد علمی با مشکلات مواجه میشویم علت مشکل و یافتن مسائلی و قوانینی که هیچ گاه درکی از آن ها نداشتیم
برای مثال انسان برای اولین بار در برنامه های فضایی درک کرد که اگر مقدار اکسیژن در یک جا از حدی بالاتر برود اشتعال خود به خود صورت می گیرد
اگر دقت کنید این مشکلات درست دیده و با آنها رفتار شود یک منبع برای افزایش تکنولوژی و علم می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرمین جان
از مجموعه گفته ها و شنیده ها و اسناد رسمی و حتی شایعات اینطور بنظر میرسه که این پرنده پیشرفته گرانبها همچنان از برخی مشکلات تکنیکی رنج میبره که باعث شده نوعی تردید یا دو دلی در تصمیم گیری نهایی برای ورود انبوه این هواگرد نظامی و جایگزین شدن اش به عوض جنگنده های قدیمی تر ایجاد بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.