امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

18 minutes قبل , h298989 گفت:

اگر معلوم بشه اشتباه خلبان بوده، چه برخوردی باهاش میشه؟

 

بسم ا...

 

بدنبال هر گونه حادثه ، سوء استفاده ، سقوط ،آسیب زمینی و ... به شکل جداگانه کمیسیون های بررسی  تشکیل میشود . در نیروی هوایی ارتش ایالات متحده این روند با تشکیل دو کمیسیون جداگانه بشرح ذیل این کار انجام میشود :

 

1- هیات بررسی ایمنی (SIB)

2- هیات تحقیقات سوانح ( AIB)

 

که اینها براساس یک جدول زمان بندی شده ، در یک بازه زمانی 60 تا 90 روز موظف هستند که نتیجه را به رده مشخص گزارش بدند

 

توضیحات دو فقره کمیسیون فوق الذکر هم مفصل هست .

 

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 27 اردیبهشت 1399 در 10:07 , MR9 گفت:

بسم ا...

 

سانحه و سقوط رپتور - 27 اردیبهشت 1399

 

 

تصاویری که اوایل ویدئو به نمایش گذاشتن که صحنه ایجکت خلبان درش هست تکراری بوده و مربوط به سقوط اف ۱۶ چند ماه قبل هست.

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 minutes قبل , Abed2 گفت:

 

 

تصاویری که اوایل ویدئو به نمایش گذاشتن که صحنه ایجکت خلبان درش هست تکراری بوده و مربوط به سقوط اف ۱۶ چند ماه قبل هست.

 

خوب ، اگر فرض اینطور باشد ، مشکل از رسانه های آمریکایی هست . در حداقل ماجرا ، پرش یک خلبان جنگنده را در شرایط واقعی براساس این ویدئو تجربه کردیم

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برنامه اف ۳۵، از چه سالی اغاز شده ؟، ممکنه تاثیر داشته در برنامه بروزرسانی اف ۲۲؟ اف سی پنج الان نسخه های ناونشین هم داره و علاوه بر رادارگریزی .تسلیحات مهمی برای نقش های متفاوت براش گسترش داده شده و با تقسیم هزینه طراحی بین شرکا سریعتر به نتیجه رسید و پیچ خم ممنوعیت فروش مثل اف ۲۲ رو هم نداشت 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , bahman1368 گفت:

برنامه اف ۳۵، از چه سالی اغاز شده ؟، ممکنه تاثیر داشته در برنامه بروزرسانی اف ۲۲؟ اف سی پنج الان نسخه های ناونشین هم داره و علاوه بر رادارگریزی .تسلیحات مهمی برای نقش های متفاوت براش گسترش داده شده و با تقسیم هزینه طراحی بین شرکا سریعتر به نتیجه رسید و پیچ خم ممنوعیت فروش مثل اف ۲۲ رو هم نداشت 

همه چیز در خصوص اف-35 از سال 1386

F-35 Lightning II

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تمام صحبت هایی که در مورد f22 میشود تا وقتی یک جنگنده در یک نبرد واقعی قابلیت های خود را ثابت نکند نمی توان در مورد ان اظهار نظر کرد. تمام حرف هایی که در مورد توجیه عدم تولید بیشتر این جنگنده مطرح می شود از نظر من کافی نیست. چرا امریکا ده ها میلیارد دلار خرج توسعه اف 35 کرد. طرح های جدید با هزینه های میلیارد دلاری بر روی توسعه اف 15 مطرح می شود ولی امریکا چند ده میلیارد دلار صرف تولید تعدادی بیشتر از این جنگنده نکرد؟؟ چرا در هیج عملیات جدی شرکت داده نشده؟  سطح مقطع راداری 0.001 یا 0.0001 مترمربع که برای این جنگنده ادعا میشود باور کردنی نیست. اصلا اگر سطح مقطع راداری این جنگنده  0.0001 مترمربع است به نوعی اندازه یک مگس است وهیج جنگنده قابلیت درگیری با ان را ندارد پس چه نیازی به توسعه نسل 6 جنگنده ها است.

من منکر قابلیت های این جنگنده نیستم ولی قطعا در مورد ان اغراق شده و میشود و به  نوعی شده سمبل قدرت هوایی امریکا. میترسند در یک عملیات شرکت داده شود و شکار شود و ابهت ان ریخته شود وگرنه در این بیست سال فرصت کافی برای شرکت ان در یک عملیات بود

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

8cbx_screenshot_20210317-222134_instagra

یک فروند جنگنده لاکهیدF22a رپتور یوسف امروز طی لندینگ در اربیس egline دچار حادثه شده.

این پرنده زیبا جزئی از گردان ۳۲۵جنگنده ،۱۵مارچ ساعت۱۵:۳۰ به وقت محلی پس از اعلام وضعیت اضطراری اقدام به فرود در پایگاه Egline کرد که ارابه های فرود و هیدرولیک قسمت دماغه دچار مشکل اساسی و شکستگی شده!

خلبان هیچ آسیبی ندیده.

 

نقل قول از ؛ائرواسپیس تاک"

 

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, arjmandi گفت:

چرا با وجود اف22و اف35دوباره دنبال جتهای نسل4رفتند؟این دو طرح بهینه شده اف 16واف18به همراه اف15exیه جور بازگشت به عقب نیست؟نسل5واقعی ست؟

 

بنده همیشه گفتم باز هم میگم. شواهد و قراین نشون میده نسل 5 های امریکایی اون موفقیت و توانایی ادعا شده رو از خودشان نشان ندادند. انچه ما از این جنگنده ها دیدیم و شنیدیم فقط به به و چه و چه بوده. اینهمه ساله اف 22 عملیاتی شده در هیچ ماموریت جدی شرکت داده نشده. به بهانه هایی هم که از نظر من کافی نیست تولیدش هم سال ها است متوقف شده.

از این بحث بگذریم به نظر من نسل 5 نسل موفقی نخواهد بود. پیشرفت علوم کامپیوتر و الکترونیک در دنیا حیرت اوره. کافیه دقت کنیم همین موبایل در یک دهه اخیر چقدر پیشرفت کرده. برای رادار گریز شدن طراحان مجبور هستن بسیاری از قابلیت های هواپیماها را فدا کنند و در مقابل من دور نمی بینم زمانی را که با یک جهش دیگر در علم الکترونیک و رادار هر هواپیمای رادارگریزی قابل مشاهده شود. همین الان هم تا حدی قابل مشاهده هستند در ان موقع تمام سرمایه گذاری های صورت گرفته در این مورد به حدر میرود. شاید این یک علت باشد که کشورها الان بیشتر دنبال نسل 4+ هستند تا نسل 5.  

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, sasasasa گفت:

 

بنده همیشه گفتم باز هم میگم. شواهد و قراین نشون میده نسل 5 های امریکایی اون موفقیت و توانایی ادعا شده رو از خودشان نشان ندادند.

 

بسم ا.. 

 

ابزار نظامی ذاتا باید در محیط عملیاتی واقعی مورد آزمایش قرار بگیرد ، هیچ سامانه نظامی در زمان صلح موفق نشده تمامی نقاط ضعف و قوت خودش را به نمایش بگذارد . به شکل خاص جتهای رزمی نسل یک ( مسراشمیت 262 و گلاستر ) هم  سابقه رزمی درخشانی از خودشون برجای نگذاشتند ، چون پیشگام بودند و ارتشها بر مبنای تجربیات بدست آمده از آنها نسل ها بعدی اش را توسعه داد و بکار گرفت .. این یک سلسله فرآیند هست که دائم دارد تکرار میشود در حوزه های مختلف . اف-22 ، اف-35 ، سوخو-57 ، جی-20 و بقیه هم درست روی  همین منطق توسعه پیدا کردند ، نمونه های مشابه آن هم همین طور ... تجربه میگ-25 توسعه میگ-31 را بدنبال داشت ، و همزمان تجربه جتهای عمودپرواز هاریر ، الگوی طراحی اف-35 شدند  در استفاده از قابلیت VTOL  (vertical take-off and landing)  .. بطور طبیعی باید انتظار یک جنگ را داشت تا اف-22 ، اف-35 و نسخه های روسی و چین بتونند برای ماموریتی که طراحی شدند مورد آزمایش قرار بگیرند و ظاهرا هم کسی علاقه ای ندارد تا برای تست این ابزارها ، آدم ها عمدا سلاخی بشوند !

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

 

بسم ا.. 

 

ابزار نظامی ذاتا باید در محیط عملیاتی واقعی مورد آزمایش قرار بگیرد ، هیچ سامانه نظامی در زمان صلح موفق نشده تمامی نقاط ضعف و قوت خودش را به نمایش بگذارد . به شکل خاص جتهای رزمی نسل یک ( مسراشمیت 262 و گلاستر ) هم  سابقه رزمی درخشانی از خودشون برجای نگذاشتند ، چون پیشگام بودند و ارتشها بر مبنای تجربیات بدست آمده از آنها نسل ها بعدی اش را توسعه داد و بکار گرفت .. این یک سلسله فرآیند هست که دائم دارد تکرار میشود در حوزه های مختلف . اف-22 ، اف-35 ، سوخو-57 ، جی-20 و بقیه هم درست روی  همین منطق توسعه پیدا کردند ، نمونه های مشابه آن هم همین طور ... تجربه میگ-25 توسعه میگ-31 را بدنبال داشت ، و همزمان تجربه جتهای عمودپرواز هاریر ، الگوی طراحی اف-35 شدند  در استفاده از قابلیت VTOL  (vertical take-off and landing)  .. بطور طبیعی باید انتظار یک جنگ را داشت تا اف-22 ، اف-35 و نسخه های روسی و چین بتونند برای ماموریتی که طراحی شدند مورد آزمایش قرار بگیرند و ظاهرا هم کسی علاقه ای ندارد تا برای تست این ابزارها ، آدم ها عمدا سلاخی بشوند !

فکر میکنم جنگ یوگسلاوی و لیبی بعد از عملیاتی شدن اف 22 بود. علاوه بر این بارها برخوردهای زیادی بین جنگنده های روسی و امریکایی و حتی امریکایی و ایرانی . همچنین با کشورهای دیگر رخ داده و میدهد ولی کسی زیاد صحبتی از اف 22 نشنیده.

چرا ورژن های بیشتری از این جنگنده ساخته نشد؟ مثلا به جای ساخت اف 15 های جدید یک ورژن ارزان تر از اف 22 میساختند. یا مثلا ورژن های صربتی و غیره...یا مثلا یک ورژن صادراتی که بعضی از دانش های محرمانه در ان نباشد. یک پلت فرم موفق مثل اف 15 هنوز از ان ساخته میشود. ورژن های ارزان تر گران تر رادار گریز ضربتی و... سوخو 27 هم همین شرایط را دارد سوخو 30-34-35-57 و.......

مطمئن باشید اف 22 اگه انقدر پلت فرم موفقی بود الان هم به صورتی در حال تولید بود و امریکا سراغ ساخت اف 15 نمی رفت. 

 البته من نمی گم جنگنده خوبی نیست ولی در مورد ان اغراق شده و شده سمبل برتری هوایی امریکا و میترسن انرا رو کنن و این سمبل شکسته شود

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط sasasasa

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 minutes قبل , sasasasa گفت:

فکر میکنم جنگ یوگسلاوی و لیبی بعد از عملیاتی شدن اف 22 بود.

 

رپتور بطور رسمی سال 2005 وارد خدمت شد 

 

5 minutes قبل , sasasasa گفت:

علاوه بر این بارها برخوردهای زیادی بین جنگنده های روسی و امریکایی و حتی امریکایی و ایرانی . همچنین با کشورهای دیگر رخ داده و میدهد ولی کسی زیاد صحبتی از اف 22 نشنیده.

 

تصاویر  مربوط به اسکورت بمب افکن ها و جتهای روسی با اف-22 ها هست و منطقا این اسکورتها مسلح صورت گرفته  . ضمن اینکه برخورد مشهور اف-22 های آمریکایی و فانتوم های نیروی هوایی ایران هم هست که خوب چندان قابل تایید نیست . 

7 minutes قبل , sasasasa گفت:

فکر میکنم جنگ یوگسلاوی و لیبی بعد از عملیاتی شدن اف 22 بود. علاوه بر این بارها برخوردهای زیادی بین جنگنده های روسی و امریکایی و حتی امریکایی و ایرانی . همچنین با کشورهای دیگر رخ داده و میدهد ولی کسی زیاد صحبتی از اف 22 نشنیده.

 

برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته (ATF) از دهه هشتاد و برای مقابله با جدیدترین جتهای روسی که آن موقع روی کاغذ قرار داشتند تعریف شد ولی خوب کسی اطلاع نداشت که قرار هست شوروی از بین برود و صنعت هوایی اش هم  تجزیه و قدرت اقتصادی اش برای پیش بردن همه طرح های برنامه ریزی شده به ضعیف ترین حد خودش کاهش پیدا کند . بطور طبیعی وقتی دشمن اصلی از بین رفت ، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده نیازی نمی دید که یک جنگنده گرانقیمت را به تعداد زیاد ( 750 فروند برنامه ریزی شده ) تولید کند . برای همین این رقم رسید به 195 فروند . ضمن اینکه  رپتور ماموریت اصلی اش ، ایجاد برتری هوایی هست و وقتی دشمنان آمریکا از اوایل دهه نود تا سال 2009 -2010  در ترازی قرار نداشتند که نیازی به رپتور باشد ، طبیعتا حتی یک ارتش با بودجه مناسبی مثل آمریکا هم بدلیل نیازهای متعدد در بخش های دیگر  ، سرمایه گذاری روی جتهای موجود را بیشتر کرد 

12 minutes قبل , sasasasa گفت:

مثلا به جای ساخت اف 15 های جدید یک ورژن ارزان تر از اف 22 میساختند. یا مثلا ورژن های صربتی و غیره...یا مثلا یک ورژن صادراتی که بعضی از دانش های محرمانه در ان نباشد.

 

اف-22 نماد برتری هوایی این کشور هست ، اگر خیلی هم آن را دست کم بگیریم ، روی کاغذ ... در نتیجه هیچ کشوری نماد برتری هوایی خودش را در اختیار دیگران قرار نیمدهد ، حتی یک کشور بسیار نزدیک مثل اسراییل 

 

نقل قول

پس از فروپاشی اتحاد شوروی و تسهیل دسترسی به فناوری های نظامی معرفی شده توسط این کشور در دهه نود میلادی ، آزمایشهای فراوانی میان جنگنده اف-15 و سوخو-27 توسط کارشناسان نظامی آمریکایی  صورت پذیرفت که همگی نشان میداد که درنای خاکستری روسها ، در جنبه های مهمی ، قابلیتهای ایگل را پشت سر گذاشته و پیش بینی تکثیر احتمالی این فناوری و فروش آن به کشورهای متخاصم ، نگرانی های جدی را برای به چالش کشیده شدن برتری هوایی ارتش ایالات متحده را پدید آورد . درواقع ، مراحل اولیه توسعه مفهومی اف-22 در دهه هفتاد میلادی و به تقریب همزمان با نخستین پروازهای آزمایشی سوخو-27 در روسیه ، صورت پذیرفت و به نوعی می توان اف-22 را واکنشی به جت جدید روسی ( بر خلاف روند گذشته که این روسها بودند که در پاسخ به هواگردهای جدید غربی ، دست به طراحی هواگرد میزدند . م )  نیزدانست .

 

نقل قول

 علیرغم تمامی این موارد ، اف-22 با در اختیار گرفتن قابلیتهای پیشرفته پنهانکاری و پایین بودن قابل توجه سطح مقطع راداری ، به نظر می رسد تا امروز ( ژانویه 2021)  ، ناپیدا ترین هواگرد رزمی در صحنه درگیری های هوایی محسوب می گردد . پیشرانه های اف-119 این جنگنده که بطور خاص برای درگیری های هوا به هوا طراحی شده ، قدرتمندترین پیشرانه هوایی عملیاتی دنیا لقب گرفته ، جایی که  در گذشته پیشرانه های D-30F6 فاکس هاوند و سپس AL-31 فلانکر به ترتیب مقام های اول و دوم را در اختیار داشتند .

 

 

15  سال با رپتورنخستین جنگنده نسل پنجم عملیاتی ، یک و نیم دهه پس از ورود به خدمت رزمی

 

رپتورهای عبری درخواست تحویل جنگنده های اف-22 به نیروی هوایی اسراییل !!! آیا این رویا پردازی به حقیقت می پیوندد ؟؟

 

 

17 minutes قبل , sasasasa گفت:

 

چرا ورژن های بیشتری از این جنگنده ساخته نشد؟ مثلا به جای ساخت اف 15 های جدید یک ورژن ارزان تر از اف 22 میساختند. یا مثلا ورژن های صربتی و غیره..

 

 

STRIK.jpg  unnamed~19.jpg

 

اتفاقا تا مرحله ایده پردازی هم رسید ولی وقتی دشمنی در آن تراز قرار نداشت ، منابع سرمایه ای ارزشمند را برای کارهای بهتری استفاده کردند 

 

20 minutes قبل , sasasasa گفت:

یک پلت فرم موفق مثل اف 15 هنوز از ان ساخته میشود. ورژن های ارزان تر گران تر رادار گریز ضربتی و... سوخو 27 هم همین شرایط را دارد سوخو 30-34-35-57 و.......

 

 

ایگل از دهه هفتاد میلادی تا الان در دست توسعه و ارتقاء و بروزرسانی هست و بطور طبیعی یک پیکربندی کاملا موفق محسوب میشود ولی بدلیل همین مساله ، تعداد بیشتر ، کاربران افزون تر و سرشکن شدن هزینه های مربوط به توسعه از طریف فروش سخت افزار و پشتیبانی  ، شرکت سازنده موفق شده آن را تا الان در خط تولید نگه دارد ... که این مساله در خصوص اف-22 صادق نیست چون اصولا ایده مفهومی رپتور چیز دیگری بود 

 

22 minutes قبل , sasasasa گفت:

 

 البته من نمی گم جنگنده خوبی نیست ولی در مورد ان اغراق شده و شده سمبل برتری هوایی امریکا و میترسن انرا رو کنن و این سمبل شکسته شود

 

شرکتهای سازنده سلاح از ایالات متحده تا چین و روسیه و ایران و بقیه برای فروش و جذب  خریدار ، قطعا و بدون شک در محصولات خودشون اغراق کردند ، می کنند و خواهند کرد  ...  همون طور که بالستیکهای ما در حملات گذشته ، خطا رفتند ، فیل شدند ، و نتیجه دلخواه را بعضاً بدست نیاورند ، مثلا محصولات روسی (تی-72 ) ، اروپایی  ( میراژ )  چینی  ( از سلاح های پیاده نظام تا بقیه موارد )  هم همین طور هست .. 

 

ضمن اینکه ما به همه جنبه های عملیات نظامی در ارتش ایالات متحده واقف نیستیم که تحلیل کنیم اف-22 شرکت کرده یا خیر ، موفق بوده یا خیر  . ضمن اینکه اف-14 هم روزی سمبل برتری هوایی آمریکایی بود ولی در جنگ ضعفهای آن شناخته شد و رفتند برای پوشش این ضعفها  

 

27 minutes قبل , sasasasa گفت:

میترسن انرا رو کنن و این سمبل شکسته شود

 

استفاده از واژه " ترس " برای کشوری که سالانه بیشتر از 250 میلیارد دلار دارد خرج می کند برای حفظ برتری خودش بیشتر ناشی از عقب ماندگی بقیه کشورهاست در حوزه فناوری نظامی تا چیز دیگری ... 

 

در حوزه تولید هواپیما یک قاعده اصلی وجود دارد در ساختار نظامی آمریکایی ها  

 

وقتی یک جنگنده جدید وارد خدمت میشود ، جانشینش باید روی میز طراحی قرار داشته باشد

 

بطور طبیعی وقتی اف-22 وارد خدمت شد ، از همون سال جانشینش را دارند طراحی می کنند که امروز در قالب جنگنده های نسل ششم هست . اما الان تنها تفاوتی که با دهه نود دارد این هست که چینی ها خودشون را تا حدودی رسوندند و روسها هم پشت چینی ها و یا حتی  هم ردیف آنها دارند به آمریکایی نزدیک میشوند . آن چیزی که الان آمریکایی ها را نگران کرده این هست بطور دقیق 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

 

تصاویر  مربوط به اسکورت بمب افکن ها و جتهای روسی با اف-22 ها هست و منطقا این اسکورتها مسلح صورت گرفته  . ضمن اینکه برخورد مشهور اف-22 های آمریکایی و فانتوم های نیروی هوایی ایران هم هست که خوب چندان قابل تایید نیست . 

 

 

خود شما این موارد رو که ذکر کردید کافی و قانع کننده میدانید؟؟؟؟

نقل قول

رنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته (ATF) از دهه هشتاد و برای مقابله با جدیدترین جتهای روسی که آن موقع روی کاغذ قرار داشتند تعریف شد ولی خوب کسی اطلاع نداشت که قرار هست شوروی از بین برود و صنعت هوایی اش هم  تجزیه و قدرت اقتصادی اش برای پیش بردن همه طرح های برنامه ریزی شده به ضعیف ترین حد خودش کاهش پیدا کند . بطور طبیعی وقتی دشمن اصلی از بین رفت ، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده نیازی نمی دید که یک جنگنده گرانقیمت را به تعداد زیاد ( 750 فروند برنامه ریزی شده ) تولید کند . برای همین این رقم رسید به 195 فروند . ضمن اینکه  رپتور ماموریت اصلی اش ، ایجاد برتری هوایی هست و وقتی دشمنان آمریکا از اوایل دهه نود تا سال 2009 -2010  در ترازی قرار نداشتند که نیازی به رپتور باشد ، طبیعتا حتی یک ارتش با بودجه مناسبی مثل آمریکا هم بدلیل نیازهای متعدد در بخش های دیگر  ، سرمایه گذاری روی جتهای موجود را بیشتر کرد

 

خیلی از کشورها یک جنگنده خاص برای یک هدف خاص ساختند ولی وقتی موفق درامد از ان برای کاربردهای دیگر هم استفاده کرده اند. اف 15 و سوخو 27 و فانتوم مثال های معروف هستند. عقل هم همین را میگوید. امریکا برای حفظ برتری هوایی خود به سراغ اف 15 رفته. شما بودید به سراغ اف 22 مثلا یک ورژن ساده شده ان و ارزان شده ان نمی رفتید؟؟؟ وقتی یک پلتفرم انقدر موفق است خوب بیشتر از ان استفاده شود

نقل قول

اف-22 نماد برتری هوایی این کشور هست ، اگر خیلی هم آن را دست کم بگیریم ، روی کاغذ ... در نتیجه هیچ کشوری نماد برتری هوایی خودش را در اختیار دیگران قرار نیمدهد ، حتی یک کشور بسیار نزدیک مثل اسراییل 

 

چرا پس این نماد را که در دهه 70  و 80 اف 14 و اف 15 بود در اختیار همه قرار داد؟؟

نقل قول

اتفاقا تا مرحله ایده پردازی هم رسید ولی وقتی دشمنی در آن تراز قرار نداشت ، منابع سرمایه ای ارزشمند را برای کارهای بهتری استفاده کردند 

 

نقاشی های قشنگی هستند!!!!

ویرایش شده در توسط sasasasa

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

استفاده از واژه " ترس " برای کشوری که سالانه بیشتر از 250 میلیارد دلار دارد خرج می کند برای حفظ برتری خودش بیشتر ناشی از عقب ماندگی بقیه کشورهاست در حوزه فناوری نظامی تا چیز دیگری ... 

 

منظور از ترس احتیاط برای ترس از شکست یک سمبل است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , sasasasa گفت:

چرا ورژن های بیشتری از این جنگنده ساخته نشد؟

تولید جنگنده اف 22 همزمان بوده با جنگ عراق و افغانستان تو جنگ عراق و افغانستان اف 22 هیچ کاربردی نداشته و بودجش صرف ساخت انواع خودروهای نظامی شده که تاثیر زیادی در کاش تلفات داشته و از طرف دیگه آمریکا طرحی مثل اف 35 همون زمان داشته که هم کشورهای زیادی در طرحش شزیک بوذند و هم بازار خوبی داشته 

البته برخی هم تو امریکا توقف تولید اف 22 را اشتباه می دانند مطئنا با تولید زیاد اون هزینیش هم ارزانتر میشد 

البته یکی دیگر از دلایل توقف تولید اف 22 مواد رادار گریزی بودند که در تولیدش استفاده میشه که در برابر خش یا اب و هوا خشک آسیب پذیر بودند

download.jpg

 

(( شاید  تکنولوژی موجود در حال حاضر قادر به تولید یک جنگنده نسل 5 که واقعا منطبق بر تعاریفش و در عین حال دارای هزینه عملیاتی منطقی باشه  نیست برای همین اروپایی ها به سمت جنگنده نسل 5 نرفتند گذاشتند امریکا روسیه و چین که هزینه نظامی زیادی دارند به این سمت برن مشکلات نسل 5 مشخص بشه بعد اروپایی ها از این تجربیات در نسل 6 استفاده کنند و شاید واقعا روسیه هم الان که با کمبود بودجه بیشتری مواجه شده با دونستن مشکلات نسل 5 اینقدر نرح تحویل پکفاهاش کم هست آلمان هم نسل 5 نخریده رفته اف 18 خریده  ))

ویرایش شده در توسط majid363
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.