00Amin

پنتاگون برای جنگ سایبری اماده می شود

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در پنتاگون بر این عقیده اند که جنگ در فضای مجازی ، تهدیدی جدی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. اعلام شده است که ارتش آمریکا ، پایگاه های اطلاعاتی امنیت سایبری خود را 5 برابر افزایش می دهد. در بین برنامه هایی که در مقابل این ساختارها قرار دارند نه تنها دفاع از سیستم های کامپیوتری آمریکایی، بلکه شکستن ارتباطات الکترونیکی دشمنان بالقوه ایالات متحده آمریکا مطرح است.

ویروس کامپیوتری " استاکسنت" که در سال 2010 به تجهیزات هسته ای ایران حمله ور شد ، اولین برنامه آسیب رسان در تاریخ شبکه های جهانی بود که قادر بود کنترل سیستم یک سازمان صنعتی را از کار بیاندازد. اولینی که در واقع آخرین نیست. در این زمینه اینترنت به صحنه تئاتر بالقوه عملیات های نظامی تبدیل شده است. همانطور که الکسی موخین ، مدیر کل مرکز روسی اطلاعات سیاسی خاطر نشان می کند ، اتخاذ این تصمیم توسط پنتاگون درواقع برای سیاست خارجی آمریکایی کاملا قانونی است. برای آنکه خلاء قانونی مشخصی برای ریاست بر شبکه های جهانی توسط ایالات متحده آمریکا نقش ویژه ای را ایفا می کند.

انجام دادن این کار در فضای اینترنتی بسیار راحت تر است برای آنکه قوانین عملا وجود ندارند و محدودیتی هم نیست. در واقع این اواخر نیروی به اصطلاح ارتش سایبری نه تنها برای دفاع بلکه برای حمله نیز می باشد. من فکر می کنم که ایالات متحده آمریکا برای مواجهه جهانی آماده می شود برای آنکه هر چه بیشتر بتواند به صورت استراتژیکی اعضای مهم را تحت کنترل داشته باشد. از جمله آن کسانی را که منابع جهانی مواد خام را در اختیار دارند.

اوروان پارفنتیف ، تحلیل گر برجسته مرکز اجتماعی منطقه ای فن آوری اینترنتی بیان می دارد که توسعه بخش های امنیت سایبری پنتاگون ، پاسخ قانونی به توسعه امکانات برنامه های کامپیوتری نظامی است. درعین حال این کارشناس شک دارد که این کارمنحصرا برای دفاع از حملات سایبری باشد.

سالهای اخیر ایجاد نفوذ عمیق ارتباطات شبکه ای تکنولوژی و دفاعی در زیر ساخت های میهنی نیز به وجود آمده است. در پس زمینه بسیاری از حوادثی که رخ داده است، دولت پاسخگویی به چالش ها را آغاز کرده است. این کار تنها توسط آمریکا انجام نمی شود ، تلاش های سازمان دهی مراکز سایبری مرتبط با چهارچوب ناتو را نیز به خاطر می آوریم. مسئله این است که آیا این کار واقعا دفاعی بوده و یا حالت حمله دارد.

در واقع مسئله بیشتر گفتاری است. برای آنکه کار کردن بر روی سیستم دفاعی هر سلاحی باید در ابتدا تمامی امکانات این اسلحه را آموخت. درواقع به عبارت دیگر آنرا به عنوان تسلیحات به کار برد. و اینکه در جهان معاصر اسلحه کامپیوتری به عنوان یکی از سیستم های امیدبخش حمله محسوب شود، شک و تردیدی را بر نمی انگیزد.

[url="http://persian.ruvr.ru/2013_01_30/102976329/"]پیوند[/url]

////////////////////////////////////////

[color=#0000ff]هزینه نیم‌میلیون دلاری پنتاگون در جنگ سایبری علیه ایران[/color]
وزنامه‌ "واشنگتن پست" به نقل از مقامات پنتاگون از اختصاص نیم میلیون دلار به پروژه ساخت نسل تازه‌ای از جنگ‌افزارهای جنگ سایبری علیه ایران و سوریه خبر داد.

پنتاگون اعلام کرد که این ابزار تازه، می‌تواند شبکه‌های این کشورها را حتی اگر به اینترنت متصل نباشد، شناسایی کند. پنتاگون به دنبال آن بود که از چنین امکانی در زمان حمله‌ نظامی نیروهای ناتو به لیبی در سال گذشته‌ میلادی استفاده کند، با این‌حال متخصصان این وزارتخانه اعلام کردند که یک سال دیگر زمان لازم دارند تا برنامه‌ها و ابزارهای لازم برای شناسایی و تعقیب آفلاین در حملات سایبری را طراحی کنند.

یک مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با روزنامه‌ "واشنگتن پست" گفته است: «در زمان حمله‌ نظامی ناتو به لیبی، پنتاگون آمادگی استفاده از این فناوری را نداشت. هنوز هم آماده نیستیم، با این‌حال در مراحل پایانی ساخت تجهیزات به سر می‌‌بریم و به زودی امکان تعقیب کاربران سایبر را حتا وقتی به اینترنت وصل نیستند، خواهیم داشت.»

سیستمی که نهادهای نظامی آمریکا به دنبال طراحی آن هستند، کد مهاجم را از طریق امواج رادیو نیز شناسایی و دنبال خواهد کرد. بودجه‌ نیم میلیون دلاری در اختیار "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا" قرار گرفته است تا خرج این پروژه و طراحی ابزار لازم شود.
با این‌حال کدهایی که بعد از استفاده از این برنامه شناسایی می‌شوند، باید یک‌بار دیگر بررسی شوند تا هدف را با دقت کامل مورد حمله قرار دهند.

"ژوئل هاردینگ"، مشاور نظامی مستقل که به پنتاگون نیز مشاوره می‌دهد، در گفت‌وگو با "واشنگتن پست" ابراز تردید کرده است که این ابزار تازه، سودمند باشد. او گفته است: «چنین سیستمی در صورتی می‌تواند موفق باشد که برنامه‌ بسیار دقیقی برای تحلیل کدهای هر سیستم کامپیوتری در اختیار داشته باشد. هر سیستم نرم‌افزارها و سیستم‌های به‌روزرسانی متفاوتی دارد و به نظر نمی‌رسد ما فعلا امکان تحلیل دقیق کدهای هر سیستم را داشته باشیم.»

[url="http://www.khabaryaab.com/news/595520/هزینه_نیم‌میلیون_دلاری_پنتاگون_در_جنگ_سایبری_علیه_ایران.htm"]پیوند[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.