00Amin

کنفرانس هرتزلیا 2013 به دنبال ایجاد نظمی جدید در خاورمیانه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=#800080]کنفرانس هرتزلیا مهم‌ترین گردهمایی سیاسی سالیانه‌ اسرائیل است[/color]
کنفرانس هرتزلیا که 14 -11 مارس 2013 برگزار می‌شود مهم‌ترین گردهمایی سیاسی سالیانه‌ی اسرائیل است که شرکت‌کنندگان ارشد اسرائیل و جهان را در سطح دولتی، تجاری و دانشگاهی به دور هم جمع کرده و به حل و فصل موضوعات استراتژیک و اضطراری ملی، منطقه‌ای و جهانی می‌پردازد.

کنفرانس هرتزلیا از طریق دخیل نمودن شرکت کنندگان و کارشناسان جهانی در بحث‌های گروهی و نیز فراهم نمودن انبوهی از فرصت‌های شبکه سازی، به ارائه‌ی تحلیل ژئوپولیتیک پیشگام و ارزیابی میزان خطر می‌پردازد. این کنفرانس هم از طریق میزگردهای غیر علنی و هم به وسیله‌ی بحث‌های عمومی و آزاد خود، گرایش‌های مهم ایجاد شده در خاورمیانه و جهان را مورد تحقیق قرار داده، سناریوها و تهدیدات ممکن را بررسی نموده، و توجه همگان را به شکل‌گیری تغییرات بالقوه در قواعد بازی [های سیاسی] جلب می‌کند.


در این کنفرانس از تولید تسلیحات اتمی و فرآیند صلح در خاورمیانه گرفته تا بودجه‌ی جهانی، امنیت انرژی و گرم شدن زمین مورد بحث قرار می‌گیرد

دستور کار این کنفرانس که بنا به سنت توسط رئیس اسرائیل ارائه شده، طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برمی‌گیرد: از تولید تسلیحات اتمی و فرآیند صلح در خاورمیانه گرفته تا بودجه‌ی جهانی، امنیت انرژی و گرم شدن زمین. در طول بیش از یک دهه، جایگاه این کنفرانس بسیاری از رهبران جهان را به سوی خود جلب کرده است، از جمله بان کی مون، نیکلا سارکوزی، جیمی کارتر، کاندولیزا رایس، آندرس فوگ راسموسن [دبیر کل ناتو]، خوزه ماریا آزنار[نخست وزیر سابق اسپانیا]، لی ژائوزینگ[سخنگوی کنگره‌ی ملی خلق چین] و روبرت زوئلیک[رئیس بانک جهانی].


[color=#800080]دستور کار مقدماتی[/color]
کنفرانس 2013 هرتزلیا که به دنبال انتخابات آمریکا و اسرائیل برگزار می‌گردد، شاخصی از پنج سال پیاپی بحران اقتصاد جهانی و دو سال ناآرامی سیاسی در سراسر خاور میانه خواهد بود. این صحنه‌ی جهانی ناآرام و خاورمیانه‌ی بی‌ثبات با حضور چالش‌های بی‌سابقه، مستلزم ارزیابی همه‌جانبه‌ای از گرایش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های ایجاد شده می‌باشد. بنابراین کنفرانس هرتزلیا با ارائه‌ی طرحی از سناریوهای قابل قبول و تسهیل ظهور اندیشه‌های خلاق، استراتژی‌ها و مسیرهای سیاسی جدیدی را ایجاد خواهد نمود.


[color=#800080]کنفرانس 2013 هرتزلیا، کنفرانسی به موقع در لحظه‌ای حساس در ایجاد نظمی جدید در خاورمیانه[/color]
بار دیگر انتظار می‌رود کنفرانس 2013 هرتزلیا، کنفرانسی به موقع باشد؛ لحظه‌ای حساس در ایجاد نظمی جدید در خاورمیانه. دستور کار این کنفرانس (که به تازگی در دست تهیه بوده) به بررسی نیروها و گرایش‌های تعیین کننده‌ای می‌پردازد که آینده‌ی خاورمیانه و اسرائیل را شکل خواهند داد. در سطح منطقه‌ای، این گرایش‌ها شامل موارد زیر است: فعالیت ایران در زمینه‌ی برتری منطقه‌ای و پیگیری تسلیحات هسته‌ای، نقش جدید اسلام سیاسی در سراسر منطقه، جنگ داخلی جاری در سوریه و تأثیرات آن در منطقه، چالش‌های توسعه و امنیت اقتصادی منطقه، و مسیرهای جایگزین برای پیشرفت مطمئن فرآیندهای صلح میان اعراب و اسرائیل، و اسرائیل و فلسطین. به علاوه، این کنفرانس به وضعیت اقتصاد جهانی و تأثیر تغییر توازن قدرت جهان در خاورمیانه خواهد پرداخت.


[color=#800080]مسیرهای بالقوه‌ی استراتژی اسرائیل برای مبارزه با چالش‌هایی که با آن‌ها روبروست، مورد بحث قرار می‌گیرد[/color]
در این کنفرانس، مسیرهای بالقوه‌ی استراتژی اسرائیل (در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی) برای مبارزه با چالش‌های فوق‌العاده‌ای که کشور [اسرائیل] با آن‌ها روبروست، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

کنفرانس 2013 هرتزلیا به آن دسته از رهبران دولتی، اقتصادی، نظامی، دانشگاهی، و رسانه‌ای اسرائیل و دنیا که در کنفرانس حضور یافته و دیدگاه‌های خود را پیرامون چگونگی شکل‌گیری آینده مورد بحث قرار می‌دهند، اهمیتی خاص خواهد بخشید. در مقدمه‌ی این کنفرانس، کار بسیاری از گروه‌های اصلی ضربت با مأموریت‌های ویژه ارائه خواهد شد؛ این گزارشات به طور موثق به موضوعات اصلی مطرح شده در دستور کار کنفرانس اختصاص یافته و پیشنهادات سیاسی ملموسی را ایجاد می‌کند. گزارشات گروه‌های ضربت از طریق جلسات عمومی با هماهنگی بالا، و میز گردهای هرتزلیا (که به صورت غیر علنی برگزار شده و حضور در آن‌ها تنها با دعوت‌نامه‌ی خاص امکان پذیر است) مورد مشورت و بررسی قرار خواهد گرفت.


کنفرانس 2013 هرتزلیا رسماً در بعد از ظهر سه شنبه دوازدهم مارس آغاز می‌شود
برنامه‌ی عمومی کنفرانس 2013 هرتزلیا رسماً در بعد از ظهر سه شنبه دوازدهم مارس آغاز شده و در غروب پنجشنبه چهاردهم مارس خاتمه خواهد یافت. این برنامه‌ی عمومی، بلافاصله پس از یک دوره‌ی دو روزه از جلسات «میزگرد هرتزلیا» به اجرا در خواهد آمد که قرار است در روزهای 12-11 مارس برگزار گردد. شرکت در جلسات «میزگرد هرتزلیا» تنها برای شرکت‌کنندگان EXECUTIVE یا GOLD EXECUTIVE آزاد بوده و یا از طریق دعوت‌نامه‌ی شخصی و جداگانه امکان پذیر است.


[color=#0000ff]موضوعات برنامه‌ریزی شده در کنفرانس 2013 هرتزلیا[/color]

تغییرات جهانی در استراتژی، سیاست، و اقتصاد
§ بحران اقتصادی پنج ساله در جهان: پس از آن چه رخ می‌دهد؟
§ اتکای آمریکا بر محور آسیا و توازن قدرت در جهان: [آمریکا] خاورمیانه را در کجا قرار خواهد داد؟
§ اروپا به کجا می‌رود؟
§ تأثیر سیاسی در عصر سایبری: نقش شبکه‌های اجتماعی


پرداختن به [مسائل] یک خاورمیانه‌ی پرآشوب
§ نقش [کنفرانس] هرتزلیا در سال 2013: سه ماه پس از نشانه‌هایی از یک حمله [ی نظامی] منطقه‌ای و جهانی به ایران
§ اسلام بی‌ثبات در عراق، سوریه و لبنان: کشورهای میدان جنگ در خاورمیانه و توازن قدرت در منطقه
§ اقتصاد کور! ورطه‌ی اجتماعی- اقتصادی خاورمیانه و ثبات منطقه‌ای
§ نیرویی برای مبارزه با: اسلام سیاسی در سراسر منطقه
§ زمان ارائه‌ی اندیشه‌ی بزرگ استراتژیک؟ آمریکا، اروپا و خاورمیانه
§ سناریوهای کوتاه مدت: مصر، اردن، و سوریه
§ خاورمیانه‌ی 2030: سناریوهای بلندمدت
§ بازیگران قدیمی/ جدید در منطقه: منافع و نقش روسیه و چین در خاورمیانه
§ امنیت انرژی در مدیترانه‌ی شرقی


سرحدات نظامی و دیپلماتیک اسرائیل
§ تغییر استراتژیک در خاورمیانه: دلایلی بر دکترین امنیتی و ساختار نیروی نظامی اسرائیل
§ سیاست خارجی اسرائیل در مواجهه با تغییرات جهانی و منطقه‌ای
§ شکستن بن بست اسرائیل- فلسطین: آیا جایگزین‌های قابل قبولی برای راه‌حل‌های دو جانبه وجود دارد؟
§ زمان مناسب برای آرایش مجدد (1)؟ غلبه بر شکاف در روابط آمریکا و اسرائیل
§ زمان مناسب برای آرایش مجدد (2)؟آیا اسرائیل می‌تواند اروپا را دوباره به دست آورد؟
§ امنیت دریایی در دریای سرخ و مدیترانه


چالش‌های داخلی حکومت
§ استراتژی جدید اقتصاد کلان برای اسرائیل
§ مقررات بازار در اسرائیل: مانعی برای رشد؟
§ بونانزای گاز اسرائیل: فرصت‌هایی برای صنعت و حمل و نقل گاز محور اسرائیل
§ بازارهای مالی تحت چالش در اسرائیل
§ آموزش: زمان ارائه‌ی دیدگاه استراتژیک
§ اصلاح سیستم انتخاباتی اسرائیل
§ افزایش رقابت در صنعت توریسم اسرائیل
§ تحقیق و توسعه در زمینه‌ی سوخت‌های جایگزین برای حمل و نقل
§ سیاست تجاری اسرائیل در مواجهه با بحران جهانی
§ امنیت شخصی و اِعمال قانون
§ رسانه و دمکراسی: آزادی بیان، مقررات و خلاقیت تکنولوژیکی
§ تبعیض مثبت به نفع زنان در اسرائیل

[url="http://eshraf.ir/index.php/geography/55-topnews/3275---2013-------"]پیوند[/url]
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=#0000ff]جروزالم‌پست: میمون فضانورد ایران " کنفرانس هرتزلیا " را به‌هم ریخت [/color][/b]
[color=#800080]یک روزنامه صهیونیستی نوشت خبر موفقیّت‌آمیز بودن پروژه ایران در ارسال میمون به فضا، کنفرانس بین‌المللی شهر هرتزلیا درباره مسائل فضایی را به هم ریخت.[/color]

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی موفقیت‌آمیز بودن پروژه ایران در پرتاب میمون به فضا را مورد بررسی قرار داد و به نقل از کارشناسان فضایی این دستاورد ایران را به منزله گامی به جلو برای برنامه فضایی ایران دانست.

جروزالم‌پست در تیتر خود نوشت: میمون فضانورد ایران کنفرانس هرتزلیا را به هم ریخت

روز دوشنبه در خبرها اعلام شد ایران موفق شده است در خجسته ایام میلاد با سعادت نبی گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با کاوشگر «پیشگام» میمونی را به فضا فرستاده و پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر آن را سالم در روی زمین تحویل بگیرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست به همین مناسبت گفتگویی با ژنرال «آصاف آگمون»، از کارشناسان فضایی اسرائیل و از مقامات برگزار کننده هشتمین کنفرانس بین‌المللی هوا ـ فضا (که همزمان با این پروژه ایران در شهر «هرتزلیا» ـ از شهرهای استان تل‌آویوـ برگزار شد) انجام داده و نظر وی را جویا شده است.

«آصاف آگمون» به این روزنامه گفت: «مردم در این باره زیاد صحبت می‌کنند و باید هم چنین کنند. برنامه فضایی ایران با برنامه موشکی این کشور ارتباط دارد و دانشی که برای پرتاب میمون به فضا لازم است فرقی با دانش ارسال یک کلاهک هسته‌ای بر فراز اقیانوس اطلس ندارد. بنابراین بین این دو پیوند وجود دارد و دنیا نمی‌تواند این را نادیده بگیرد.»

آگمون که مدیر اجرایی موسسه فیشر برای مطالعات استراتژیک هوا ـ فضاست گفت: ایران قاطعانه خودش را در میان 10 کشوری قرار داده است که توانایی ارسال ماهواره به فضا دارند؛ وی افزود: «واقعیت این است که ایرانی‌ها در این زمینه بسیار جدّی هستند.»

این کارشناس مسائل هوا ـ فضا گفت: «ایران در ابتدا در این زمینه با نقائصی مواجه بود اما آنها به سرعت بر آن نقائص فائق آمدند و این حیطه را با جدیت دنبال می‌کنند. ما این مسئله را دوست نداریم، اما این واقعیت است.»

خبر ارسال میمون به فضا توسط دانشمندان ایرانی بازتاب‌های متفاوتی در کشورها و رسانه‌های جهان داشته است. روز گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور خبرهای مربوط به فرستادن میمون به فضا توسط دولت ایران را تأیید نشده می‌داند.

ایران پیش ازاین ابتدا در سال 2008 دو موشک - کاوشگر 1 و کاوشگر 2 - را به فضا پرتاب کرده بود.

پروژه‌های ارسال محموله‌های زیستی در سال‌های گذشته موجوداتی مانند موش، سوسک و کرم خاکی را شامل می‌شد که هیچیک از آنها زنده نماندند.

با این حال، روز گذشته پروژه ارسال حیات به فضا که حاصل مدیریت یکپارچه سیستمی و تلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران بود، پس از طی مراحل پیش‌بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر با موفقیت اجرا شد.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پرتاب و بازیابی موفقیت آمیز کاوشگر «پیشگام» اظهار داشت: ارسال کاوشگر و بازیابی آن، گام نخست برای ارسال انسان به فضا در مراحل بعدی است.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911111001441"]پیوند[/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ...
نمی شه بفرستیمش هوا ........ البته به صورت دوستانه .... مثل مومنین واقعی هم فی سبیل الله ناشناخته بمانیم .....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.