worior

جنگنده عمود پرواز راکوِل ایکس . اف. وی .12 (Rockwell XFV-12 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تشکر بابت مقاله. تا اونجایی که من دیدم آمریکایی ها ید طولایی در ساخت نمونه‌های آزمایشی و کنار گذاشتنش دارند. علت خاصی داره؟ آیا امکانش نبود با محاسبات یا نمونه آزمایشی کوچک به معایب طرح پی برده بشه؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به گل بود و به سبزه نیز آراسته شد..برادر ابراهیم خوشحالمون کردی برادر :16:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي عالي بود

اما خدا ازشون نگذره :-( يه همچين طرحي تو ذهنم بود كه سكانهاي عمودي رو به لبه بالها انتقال بديم...اما نه اينجوري.......

من كه نميگذرم....طرح من بود...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
من كه نميگذرم....طرح من بود...
[/quote]

حاجی الان میان پولی که واسش گذاشتن و ضرر کردن رو ازت میگیرن...! :)

دقت نکرده بودم که سخته اون ورتیکال استیبلایتزر رو حذف کنن ممکنه زیاد اذیتشون کنه! :)
حالا هواپیمایی داریم که به این شکل باشه و اون رو نداشته باشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب خيلي زيبايي بود ممنون. تو آمريكا انقدر مراكز و پژوهشكده هاي تحقيقاتي وجود داره كه چنين طراحي هايي خيلي عادي به نظر ميرسه و اونا هميشه سعي كردن بهترين،كاربردي ترين و از همه مهمتر ارزون ترين طرح ها رو توليد و عملياتي كنن.
تازه خيلي وقتا يه طرح همه ويژگي هارو ولي بعدش بحث هزينه هاي تعمير و نگداري و پشتيباني مطرح ميشه كه خيلي سرنوشت سازه و بعد از اون اگر محصول فوق استراتژيك نباشه و قرار باشه كه صادر بشه به جنبه هاي بازاريابي و جلب خريداراي خارجي توجه ميكنن.
اگر يه طرح از همه اين هفت خوان رستم بگذره تازه ميان ميشينن به پيمانكاراي مختلف ميگن كي شيتيل بيشتري ميده تا طرحش قبول و توليد بشه :mrgreen:
همين سازمان دارپا يه طرح هايي ميده بيرون كه آدم 4 شاخ ميمونه. ولي هر طرحي اصولا به درد دنياي واقعي نميخوره. نمونش همون جنگنده X-36 كه ديدم توي تاپيك قاهر خيلي بهش اشاره شده بود.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر از دوستان ...


خيلي عالي بود

اما خدا ازشون نگذره :-( يه همچين طرحي تو ذهنم بود كه سكانهاي عمودي رو به لبه بالها انتقال بديم...اما نه اينجوري.......

من كه نميگذرم....طرح من بود...



شما از دنیا عقبی دیگران رو چرا نفرین میکنی ؟ یه نگاهی به این لینک ها بنداز ... ؛

http://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_VariEze

http://en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_Starship

http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-8

http://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_Long-EZ

این یکی که برمیگرده به جنگ دوم ... ؛

http://en.wikipedia.org/wiki/XP-55_Ascender

http://en.wikipedia.org/wiki/OMAC_Laser_300


و ....

<
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


تشکر از دوستان ...



شما از دنیا عقبی دیگران رو چرا نفرین میکنی ؟ یه نگاهی به این لینک ها بنداز ... ؛

http://en.wikipedia....i/Rutan_VariEze

http://en.wikipedia....hcraft_Starship

http://en.wikipedia....-Gurevich_MiG-8

http://en.wikipedia....i/Rutan_Long-EZ

این یکی که برمیگرده به جنگ دوم ... ؛

http://en.wikipedia..../XP-55_Ascender

http://en.wikipedia..../OMAC_Laser_300


و ....


توی اون دوره کامپیوتر نبود که شبیه سازی انجام بدن ، ضمن اینکه آزمون خطا رکن اصلی پیشرفت فیزیک عملی در تمام دنیا هست غیر از ایران ...

خيلي عالي بود

اما خدا ازشون نگذره :-( يه همچين طرحي تو ذهنم بود كه سكانهاي عمودي رو به لبه بالها انتقال بديم...اما نه اينجوري.......

من كه نميگذرم....طرح من بود...
تشکر بابت مقاله. تا اونجایی که من دیدم آمریکایی ها ید طولایی در ساخت نمونه‌های آزمایشی و کنار گذاشتنش دارند. علت خاصی داره؟ آیا امکانش نبود با محاسبات یا نمونه آزمایشی کوچک به معایب طرح پی برده بشه؟



سلام
این غیر از ایران رو خوب اومدید ....

دوستان قاهر رو نابود کردند و حکم به اعدام مهندسین طراحش دادند .... در حالی که یک نمونه ی اولیه بیش نیست و ممکنه ده ها تغییر ریز و درشت توش داده بشه ...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
سلام
این غیر از ایران رو خوب اومدید ....

دوستان قاهر رو نابود کردند و حکم به اعدام مهندسین طراحش دادند .... در حالی که یک نمونه ی اولیه بیش نیست و ممکنه ده ها تغییر ریز و درشت توش داده بشه ...
[/quote]
یه نکته رو عینا نقل قول میکنم تا هم تکلیف قاهر روشن بشه و هم سایر وسایل پرنده ..؛

از آنجایی که فرض ها و محدودیت های روش های نظری و نیمه تجربی وجود دارد ، اکثر مهندسین طراح یا از تونل باد و یا از داده های خلاصه شده استفاده تست پروازی در زمان طراحی پایانی استفاده میکنند . از این رو کاربرد روش های تخمینی در مراحل طراحی مفهومی و مقدماتی است ....

مایکل آر مندنهال ، آیرودینامیک موشک های تاکتیکی (روش های محاسبه) ، بخش مقدمه ! ، ...

پس این تازه برای موشک هست ، یعنی محصولی که بسیار ساده تر و یا بقولی دارای طراحی های تیپیکال تری نسبت به هواپیماست ، منظور متن بالا اینه که تمامی طراحی ها و مدلسازی ها در نهایت متکی به تست های عملی نهایی هستن که تغییرات کلی در طرح رو ممکنه حاصل کنه ، بنابراین قاهری که ما الان داریم وارد این مرحله شده و توی این مرحله است که شکل واقعی خودش رو پیدا خواهد کرد ، از اینجا به بعد هست که باید سایر مکانیزم ها و سامانه های زیر کنتری در بدنه جایگذاری بشن و بارها و بارها سیستم تحلیل مجدد بشه ، تا خروجی نهایی شکل بگیره ، هواپیمای فوق هم نمونه بارزی از این امر هست ، یک سرهم بندی از چند هواپیمای دیگه و در نهایت پس اثبات ممکن بودن پروژه ، فرایند دستکاری برای بهینه سازی بر اساس داده های تجربی واقعی اعمال میشه ، که البته در این مرحله ، طرح فوق شکست میخوره ، ...
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
حاجی الان میان پولی که واسش گذاشتن و ضرر کردن رو ازت میگیرن...![/quote]

والا شانس كه نداريم....اگه استالين بود نيداد اعدامم كنن...

[quote]شما از دنیا عقبی دیگران رو چرا نفرین میکنی ؟ یه نگاهی به این لینک ها بنداز ... ؛

http://en.wikipedia....i/Rutan_VariEze

http://en.wikipedia....hcraft_Starship

http://en.wikipedia....-Gurevich_MiG-8

http://en.wikipedia....i/Rutan_Long-EZ

این یکی که برمیگرده به جنگ دوم ... ؛

http://en.wikipedia..../XP-55_Ascender

http://en.wikipedia..../OMAC_Laser_300


و ....[/quote]

مال من يه نمه فرق داشت سكانهاش تقريبا وي شكل بود... بالهاي دلتايي و دو تا بالك اضافي...هنوزم خوبه ها... اما كيه كه بسازه... :chatterbox:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سازمان تفنگداران نیروی‌دریایی امریکا، هاریر انگلیسی را تنها پرنده‌ی عمود پرواز واقعی سال ۱۹۶۰ اعلام کرد.جایگزینش، F35B Lightning II از یک فن استوانه‌ای و یک نازل چرخاننده برای پرواز و نشست عمودی استفاده میکند.این جنگنده برای پرواز مافوق صوت با سرعت بالاتر از ۱.۵ ماخ با حجم تسلیحات قابل مقایسه با F-4 و F-18 است.

 

 

از هر 4 هریر تولیدی یکی خودبخود سقوط کرده هریر هم عمود پرواز واقعی نیست

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.