nasirirani

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "دیلمان "

Recommended Posts

موشك هاي دفاع هوايي هم كاملا محرزه كه استاندارد هست يعني محراب خودمون. من نميدونم موشك هاي استانداردي كه ما قبل از انقلاب از آمريكا خريديم از كدوم ورژن هستن . اگر كسي از دوستان ميدونه لطفا راهنمايي كنه. فقط چيزي كه مسلم و قطعيه اينه كه يا RIM-66A هست يا RIM-66B .

RIM-24 تارتار هم كه اصلا ما نخريديم.

اگر ميشد روي محراب هم مثل شاهين و شلمچه رادار پسيو يا هوم آن جم ميذاشتيم خيلي عالي بود. الان رادار موشك ها نيمه فعال و با هدايت راديويي ديتالينك هست كه معايب خودش رو داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1363588576' post='304462']
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/SAHAND_.JPG"]http://gallery.milit...145/SAHAND_.JPG[/url]
توی این عکس کنار کشتی دوتا دکل هست که روش یه هرم هایی نصب هست جالبه نه ؟؟
[/quote]
دلیلم از گذاشتن این عکس ها این بود که نظر دوستان به این جلب بشه چرا اینها اونجا هستن

[quote]اگر ميشد روي محراب هم مثل شاهين و شلمچه رادار پسيو يا هوم آن جم ميذاشتيم خيلي عالي بود. الان رادار موشك ها نيمه فعال و با هدايت راديويي ديتالينك هست كه معايب خودش رو داره.[/quote]
دوست عزیز هیچ کس نمی دونه این استاندارد همون موشکه یا نه ولی من مطمئنم همون نیست این فقط پوسته ای از استاندارد رو با خودش حمل می کنه.
و در عین حال کاملا ممکن هست تمام بخش الکترونیک و رادار و..... اون با موشکهای شاهین و شلمچه یکی باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ان شا الله كه همين طوري باشه چون مدل هاي اوليه كه ما داشتيم براي تهديدات هوايي امروز رسما تعطيل به حساب ميان.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد پدافند جماران2 بعید میدونم متخصصین پدافندی کشور از تجربه موشک طایر2 در نمونه دریاپایه استفاده نکن....البته ظاهر موشک نصب شده رو ناوجماران2 از هر نظر شبیه محراب یا همون استانداره ولی قطعا از تکنولوژی بالای موشک طایر هم درش استفاده شده(( موتور یا رادار کنترل و.....)) فقط شکل بالک های موشک نمیتونه موید این موضوع باشه که این موشک دقیقا ارتقا یافته محراب هست ممکنه سیستم های داخلی موشک بخصوص موتورش مال طایر باشه ولی همون طور که عرض کردم طبق استدلال اولم این موشک نمی تونه بدون تجربه موشک طایر ساخته شده باشه که همین موضوع نشون میده مهندسین صنعت دفاعی کشور از هر موشکی با هر سطح تکنولوژی یه سری نکات و زیره کاریهایی یاد میگرن و سطح طراحی خودشون رو به مرور بالاتر میبرن
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1363551866' post='304445']
در صورتی که بتونیم موشک عمود پرتاب بسازیم میتونیم طراحی بدنه رو کمی تغییر بدیم و به صورت زیر بیش از 10 موشک روی ناو نصب کنیم!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/SAHAND.jpg[/img]
و یا به صورت زیر که قسمت سینه ناو یکم تغییر(حدود یک متر جلوتر اومده) کرده!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/SAHAND_.JPG[/img]
[/quote]
رضاجان عکست خیلی جالب بود :applause:الان دقت کردم دیدم یه فضای کافی برای این کاروجود داره(فاصله بین توپ وسمت چپ در ورودی)
[url="http://www.president.ir/media/main/124839.jpg"]http://www.president.ir/media/main/124839.jpg[/url]
اگر ماتوانایی ساخت پرتابگر های عمودی روداشته باشیم(که ان شاء الله داریم)این محل توانایی جایگیری 9-12 موشک درابعادموشک محراب رو داره...حتی بدون زیرسازی خاص وباکمترین تغییر دربدنه..یکم شکل ناو به خاطر بلند تر بودن طول سیلوها از لبه ناو،وهمینطور نامتقارن بودن زشت میشه(اونم میشه بایه قاب همطراز کرد)وهمینطور ممکنه درجه گردش توپ جلو کم بشه ولی درعوض حداقل قدرت آمادگی پدافندی(والبته آفندی)4برابر میشه!جا هم برای سامانه ی کوتاه برد بیشتر میشه
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کار دیگه ای که میشه کرد اینه که به جای موشک استاندارد(یا نمونه ایرانی) تو اون قسمت های آبی (به زیرش کار نداریم!) موشک تور مستقر کرد! موشک تور نسبت به استاندارد طول و قطر کمتری داره و حدودا 20 الی 50 تا موشک میشه تو اون قسمت مستقر کرد!

25 موشک تور مجموعا 4175 کیلو وزن خواهد داشت و اگه امکان استقرار 50 موشک فراهم بشه این میزان به 8350 کیلو میرسه و البته باید وزن محفظه های موشک ها رو هم در نظر داشت!


[url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/9М330_missiles.jpg/211px-9М330_missiles.jpg"]http://upload.wikime...30_missiles.jpg[/url]

موشک تور:

وزن 167 kg
طول 2900 mm
قطر 235 mm
وزن سرجنگی 15 kg
برد 12 کیلومتر
سقف پرواز 6 کیلومتر
سرعت850m/s
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_missile_system"]http://en.wikipedia...._missile_system[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقت کردید قبلا گفته بودند موج 2 رادار گریزه ولی تو مصاحبه گفتن موج 3 رادار گریزه...!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]معاون وزیر دفاع:
[b]نصب سامانه پیشرفته مرکزی ˈ مدیریت نبردˈ در ناوشکن ˈجماران2ˈ / تلاش برای بهره برداری از ˈجماران 3ˈ تا پایان سال 92[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000cd]معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نصب و راه اندازی سامانه پیشرفته مرکزی ˈمدیریت نبردˈ در ناوشکن پیشرفته ˈجماران 2ˈ گفت: این سامانه یکی از بهترین و روزآمدترین دستاوردهای وزارت دفاع است که برروی ناوشکن ˈجماران 2ˈ نصب شد.[/color]
ˈمحمد اسلامیˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این که تصمیم گیری برای ساخت ناوشکن ˈجماران 2ˈ از سال 85 و بر اساس مصوبات فرماندهی معظم کل قوا آغاز شد، افزود: نیروی دریایی ارتش بر اساس تجارب به دست آمده از ناوشکن جماران 1 ملاحظاتی داشت که این ملاحظات در طراحی جماران 2 بکار گرفته شد.
اسلامی با تاکید بر این که جماران 1 و 2 دارای یک مبنای طراحی و کاربرد هستند، افزود: علاوه بر تجاربی که نیروی دریایی ارتش در ساخت جماران 1 داشت، دستاوردهای روز تکنولوژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در جماران 2 پیاده سازی شد.
اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در بازدید از ناوشکن جماران 1 فرمودند انشاالله جماران 2 از این بهتر و زودتر ساخته شود، گفت: ساخت ناوشکن جماران به دلیل این که برای اولین بار در کشور انجام می شد، زمان زیادی را طی کرد و دستور معظم له برای سرعت دادن به پروژه های بعدی در اولویت قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس نیز مهندسان ایرانی در طراحی نقشه و مشخصات مبانی تکنولوژیکی، ناوشکن جماران 2 را بسیار بهتر از جماران 1 ساختند به طوری که از نظر قابلیت تحرک، قدرت تهاجمی، تدافعی، سیستم های راداری و ناوبری از پیشرفته ترین شناورها در نوع خود است.
[b]اسلامی اظهارداشت: شناور و سامانه های بزرگ شناوری، فرآیند آماده سازی و تحویل بسیار مفصلی دارند و این موضوع پروسه ای 6 ماهه برای آزمایش را به خود اختصاص می دهد، یعنی پس از این وارد فازعملیات تکمیلی و آزمایشات ساحل به دریا بر روی این شناور خواهد شد.
معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ناوشکن جماران2 قبل از پایان نیمه اول سال 92 در نیروی دریایی ارتش استفاده خواهد شد.[/b]

*** تلاش برای بهره برداری از ناوشکن جماران 3 تا سال آینده
اسلامی با بیان این که برای ساخت ناوشکن جماران 2 زمان بسیار کمتر از جماران 1 صرف شد که می تواند رکوردی در ساخت، تولید و آماده سازی ناوشکن ها باشد، اظهارداشت: [b]سعی می کنیم تا پایان سال آینده ناوشکن جماران 3 را به بهره برداری برسانیم.[/b]
[b]وی با اشاره به این که در حال حاضر وزارت دفاع مشغول انجام دو پروژه دیگر به طور همزمان است، ادامه داد: پروژه های دیگر را در نیمی از زمان مصرف شده برای ساخت ناوشکن جماران 2 انجام می دهیم.[/b]
اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره این که آیا با ساخت ناوشکن جماران 2 در شمال کشور ظرفیت های جدیدی در کارخانجات این منطقه ایجاد شده است، گفت: فضای ساخت تجهیزات نظامی در شمال کشور به مراتب با جنوب فرق می کند، زیرا جنوب کشور دارای ظرفیت های عظیمی است که در شمال چنین ظرفیتی به هیچ عنوان وجود ندارد.

*** حوضچه آبگیری دو هزارتنی شناور رونمایی می شود
معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع با بیان این که در شمال کشور سامانه ای برای به آب انداختن و از آبگیری ناوشکن جماران 2 وجود نداشت، گفت: امروز حوضچه آبگیری دو هزار تنی شناور را رونمایی می کنیم که با تمهیدات ویژه و منحصر به فرد توانسته ایم این حوضچه را از محوطه کارخانه به داخل حوضچه شناور منتقل کرده و آن را آماده به آب اندازی کنیم.
اسلامی اظهارداشت: شناورها در مرحله اول برای آزمایش پس از به آب اندازی و انجام ماموریت مورد بازبینی قرار گرفته که باید این مرحله در اسکله های تعمیراتی انجام شود.
[b]وی ادامه داد: اگر داک دوهزار تنی ما نبود نمی توانستیم این بازبینی را انجام دهیم و نیروی دریایی ارتش نیز نمی توانست از ناوشکن جماران 2بهره برداری کند، پس این ظرفیت سازی در شمال کشور انجام شده که دستاورد و رکوردی در کنار رکوردهای دیگر است.[/b]
اسلامی با بیان این که تمامی تجهیزات بکار گرفته شده در ناوشکن جماران 2 ساخته متخصصان توانمند ایرانی است، گفت: سیستم های ناوبری، مخابراتی، الکترونیک اعم از پدافندی و آفندی شامل سونار، سیستم مخابراتی، رادار و سامانه های موشکی مجهز به آخرین تکنولوژی های روز، به طور کامل در ایران ساخته شده است.
وی ساخت ناوشکن جماران 2 را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قابلیت و شرایطی در صنعت دفاعی کشور به ظهور رسیده که قادر است سفارشات و نیازهای نیروهای مسلح را تولید و ارایه دهد.
معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع در ادامه یادآور شد: [b]سامانه ای روی ناوشکن جماران 2 نصب شده که از یک سامانه مرکزی مدیریت نبرد بهره می برد، یعنی نرم افزار و سخت افزار را طراحی کرده ایم که پس از کشف و شناسایی توسط رادار، داده های اطلاعاتی را ضبط می کند و بر آن اساس این سامانه مدیریت نبرد به فرمانده کمک می کند تا بتواند سلاح مورد نیاز برای استفاده علیه اهداف را انتخاب کند.[/b]
[b]وی با بیان این که سیستم راداری فرماندهی متمرکز ناوشکن جماران 2 را نسبت به ناوهای مشابه خود متمایز می کند، ادامه داد: این سامانه یکی از بهترین و روزآمدترین دستاوردهای وزارت دفاع است که برروی ناو جماران 2 نصب شده است.[/b]
معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع تصریح کرد: باید کادر نیروی دریایی دوره آموزش های لازم را برای بهره برداری از این ناوشکن طی کند.
اسلامی ابراز امیدواری کرد که انطباق، بررسی، کنترل، آزمایش، تحویل و الحاق آن به نیروی دریایی تا قبل از شهریور ماه سال 1392 انجام شود.
وی به آزمایش های حداکثر و حداقل دمایی بر روی این ناوشکن به دلیل استفاده آن در شرایط آب و هوایی خاص دریای خزر اشاره کرد و افزود: سواحل کشور ما بسیار زیاد است و باید شناخت مناسبی از دریا داشته باشیم البته شناورهای کوچک در دریای خزر حضور دارند، اما آنها نمی توانستند نیازهای نیروی دریایی ارتش را جوابگو باشند.
[b]معاون وزیر دفاع با بیان این که ناوشکن جماران 2 اولین فروند از این کلاس ناوشکن است که نیروی دریایی ارتش از آن در دریای خزر استفاده می کند، گفت: امیدواریم در آینده نیز یک یا دو شناور دیگر از این کلاس در شمال کشور استفاده شود تا بتوان تمامی نوار ساحلی را پوشش داد.[/b]
اسلامی در مورد توسعه دانش های این وزارتخانه و به روزبودن آن تصریح کرد: تحریم، شرایطی را برای وزارت دفاع ایجاد کرده که مجبور شدیم کارهای جدیدی را در عرصه ملی انجام دهیم تا بتوانیم کل زنجیره تامین را برای ساخت محصولات دفاعی، بومی کنیم و زنجیره تامین ایرانی به وجود آوریم.
وی ادامه داد: حتی مواد خام یا همان فلزی که می خواهد ناو را شکل دهد تا تمامی اقلام و تجهیزات مورد نیاز یک ناو از مسیر توسعه دانش، را تامین و ساخته ایم.
اسلامی سال 91 را سال بسیار خوبی برای وزارت دفاع دانست، افزود: در این سال دستاوردهای تکنولوژ‍یکی این وزارتخانه، با تعداد روزهای سال برابری می کند که این موضوع نشان می دهد، وزارت دفاع توانسته فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب برای تولید ملی، کار و حمایت از سرمایه ایرانی را محقق کند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ff8c00]27/12/1391[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://irna.ir/fa/News/80587772/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87_%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87_%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C_%CB%88_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA_%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF%CB%88_%D8%AF%D8%B1_%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B4%DA%A9%D9%86_%CB%88%D8%AC%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%862%CB%88___%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%CB%88%D8%AC%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_3%CB%88_%D8%AA%D8%A7_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%A7%D9%84_92"]ایرنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1363683314' post='304607']
دقت کردید قبلا گفته بودند موج 2 رادار گریزه ولی تو مصاحبه گفتن موج 3 رادار گریزه...!
[/quote]
این نشون میده نام گذاری براساس زمان پایان هست...یعنی قرار بود ناوی که درجنوب ساخته میشه زودتر از مدل شمالی رونمایی بشه
احتمالا دلیل اینکه هر دو را جماران2 می نامیدن همینه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان محترم و مطلع، سونار جماران 2 کجاست؟ بنده تا جاییکه متوجه شدم خبری از سونار نبود. آیا سونار آن طور دیگری می باشد که در پشت و یا زیر کشتی قرار نمی گیرد؟ و یا حقیقتا دارای سونار نمی باشد؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]به نظر من موشک استاندارد ( اگه باشه ) خیلی بهتر از نمونه های طائر و بقیه هست و نمیشه از سیستم های اونا روی این موشک استفاده کرد ( البته به نظرم ) چون اون موشک ها زمین به هوا هستند . ولی موشک استاندارد این قابلیت رو داره که در دو حالت سطح به هوا و سطح به سطح از روی شناور شلیک بشه . که به گفته یکی از بازماندگان ناوچه جاوید جوشن اولین موشکی که به این شناور برخورد میکنه استاندارد هست و در کل 4 موشک استاندار به شناور جوشن برخورد میکنه و در آخر یه هارپون هم اضافه میشه ( که به گفته همان بازمانده صدمهای که همین یک هارپون وارد میکنه برابر با 4 استانداردی که به شناور اصابت میکنه هست . پس به نظر من استفاده از موشک استاندارد با قابلیت شلیک دوگانه بر روی شناور ها کار بسیار خوبی هست[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arash666' timestamp='1364678679' post='305537']
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]به نظر من موشک استاندارد ( اگه باشه ) خیلی بهتر از نمونه های طائر و بقیه هست و نمیشه از سیستم های اونا روی این موشک استفاده کرد ( البته به نظرم ) چون اون موشک ها زمین به هوا هستند . ولی موشک استاندارد این قابلیت رو داره که در دو حالت سطح به هوا و سطح به سطح از روی شناور شلیک بشه . که به گفته یکی از بازماندگان ناوچه جاوید جوشن اولین موشکی که به این شناور برخورد میکنه استاندارد هست و در کل 4 موشک استاندار به شناور جوشن برخورد میکنه و در آخر یه هارپون هم اضافه میشه ( که به گفته همان بازمانده صدمهای که همین یک هارپون وارد میکنه برابر با 4 استانداردی که به شناور اصابت میکنه هست . پس به نظر من استفاده از موشک استاندارد با قابلیت شلیک دوگانه بر روی شناور ها کار بسیار خوبی هست[/font][/size]
[/quote]

دوست عزیز زمونه عوض شده الان موشک ها باید خیلی تخصصی تر از این حرفا باشن. این استاندارد الان نه میتونه هواپیما بزنه نه کشتی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif][quote name='Aspahbod' timestamp='1364705828' post='305543']
[quote name='arash666' timestamp='1364678679' post='305537']
به نظر من موشک استاندارد ( اگه باشه ) خیلی بهتر از نمونه های طائر و بقیه هست و نمیشه از سیستم های اونا روی این موشک استفاده کرد ( البته به نظرم ) چون اون موشک ها زمین به هوا هستند . ولی موشک استاندارد این قابلیت رو داره که در دو حالت سطح به هوا و سطح به سطح از روی شناور شلیک بشه . که به گفته یکی از بازماندگان ناوچه جاوید جوشن اولین موشکی که به این شناور برخورد میکنه استاندارد هست و در کل 4 موشک استاندار به شناور جوشن برخورد میکنه و در آخر یه هارپون هم اضافه میشه ( که به گفته همان بازمانده صدمهای که همین یک هارپون وارد میکنه برابر با 4 استانداردی که به شناور اصابت میکنه هست . پس به نظر من استفاده از موشک استاندارد با قابلیت شلیک دوگانه بر روی شناور ها کار بسیار خوبی هست
[/quote]

دوست عزیز زمونه عوض شده الان موشک ها باید خیلی تخصصی تر از این حرفا باشن. این استاندارد الان نه میتونه هواپیما بزنه نه کشتی.
[/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]سیستم ها میتونه ارتقا پیدا کنه . منظور اصلی من این بود که اگه بخوایم از موشکی روی شناورهامون استفاده کنیم از پارامترهای اصلیش باید استفاده دوگانه مثل موشک استاندارد باشه چون یه شناور جای زیادی نداره تا یه تعداد موشک به عنوان سطح به هوا و تعداد دیگه به صورت سطح به سطح باشه . که در این صورت با اشغال شدن فضای کمتر مزایای بیشتری رو در بر داره . پس اگه نیروی هوایی موشکی برای درگیری میخواد ( به جز موشک هایی که مختص زدن اهداف دریایی هست که خودمون تولید میکنیم ) موشکی مثل استاندارد باید باشه که دو نوع درگیری رو پوشش میده . فقط باید با سیستم های امروزی ارتقا پیدا کنه تا درصد موفقیت بیشتر باشه[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='nasirirani' timestamp='1363519155' post='304349']
[size=5]وزیر دفاع گفت: [color=#0000FF]ناوشکن جماران پیشرفته که حدود 100 متر طول و بیش از 1300 تن وزن دارد از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود دنیا است [b]که در آینده می‌تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع قرار گیرد.[/b][/color][/size] icon_eek

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911227000629"]http://www.farsnews....=13911227000629[/url]
[/quote]دوست عزیز شما زیاد به این مدل اظهار نظر ها توجه نکنید.هیچ ماست فروشی به ترش بودن ماستش اعتراف نمیکنه.
  • Upvote 2
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.