nasirirani

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "دیلمان "

Recommended Posts

دوستان لطف کنند در مورد توان ناوگان های دریایی سایر کشور ها به خصوص روسیه در همین تاپیک مقایسه انجام بدند

شرمنده منظور از سایر کشور ها ،کشور های حاشیه خزر بود
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote]
{...}
[color=#B22222]*الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک[/color]
سیاری در پایان با اشاره به آب‌اندازی ناوشکن دماوند در دریای خزر، تصریح کرد: ناوشکن مذکور در آینده نزدیک طی مراسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر الحاق می‌شود.
{...}
[color=#FF8C00]92/04/26[/color]
منبع: [url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920426000180"]خبرگزاری فارس[/url]
[/quote][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1374044303' post='322030']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote]
{...}
[color=#B22222]*الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک[/color]
سیاری در پایان با اشاره به آب‌اندازی ناوشکن دماوند در دریای خزر، تصریح کرد: ناوشکن مذکور در آینده نزدیک طی مراسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر الحاق می‌شود.
{...}
[color=#FF8C00]92/04/26[/color]
منبع: [url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920426000180"]خبرگزاری فارس[/url]
[/quote][/font][/size]
[/quote]
این همون جماران 2 هستش یا یکی دیگه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دماوند دماونده دیگه ! [img]http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/aiw/buba.gif[/img]

دماوند دومین ناوشکن ساخته شده داخلی (حالا کاری ندارم فریگته ناوچست یا ...) هستش [img]http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/aiw/mamba.gif[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اختصاصی تسنیم/۲
[b] نخستین تصاویر از حضور ناوشکن دماوند در دریای خزر + ویژگی‌ها[/b]


[b] خبرگزاری تسنیم: ناوشکن دماوند یا همان جماران۲ به‌عنوان جدیدترین ناوشکن ایرانی قرار است به‌زودی رونمایی شود و به رادار عصر که یک رادار آرایه فازی سه‌بعدی و همچنین سامانه موشکی صیاد۲ تجهیز شده است.[/b]

[url=""] [img]http://www.tasnimnews.com/Content/Images/Global/print.png[/img]نسخه قابل چاپ [/url]
به گزارش [url="http://www.tasnimnews.com/"]خبرگزاری تسنیم[/url] از[b][color=#ff0000] انزلی[/color][/b]، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دماوند (جماران 2) که در کلاس موج ، طراحی و ساخته شده است روزهای 25 و 26 تیرماه جاری روانه آب های نیلگون خزر شد.
ناوشکن دماوند را که در مراحل تست نهایی قرار دارد به پهپادهای شناسایی و رزمی مجهز شده و علاوه بر فناوری استفاده از پهپاد، نسبت به ناوشکن جماران1، از کروزهای دریایی به‌روز‌تر و پیشرفته‌تری نیز استفاده شده است.
این ناوشکن نسبت به نمونه مشابهش که همان ناوشکن جماران است، طول بیشتر ولی در عین حال وزن کمتر و قابلیت‌های بیشتری در حوزه تجهیزات و تسلیحات، حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالایی دارد.
این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح سامانه موشکی کروز، اژدرافکن، سامانه‌های توپ 76 و 40 میلی‌متری، سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی است.
این ناوشکن همچنین مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و قابلیت حمل بالگرد را همچون جماران1 داراست.
به‌کارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده‌ها و موشک‌های کروز، به‌کارگیری سامانه کنترل مانیتورینگ به‌منظور کنترل و هماهنگی عملیاتی فی‌مابین موتور، شافت، پروانه و ناوبری و به‌کارگیری سیستم رانش با توان بالا جهت تأمین سرعت بهینه شناور از نقاط برجسته این شناور است که نسبت به پروژه مشابه قبلی ارتقا یافته و بهینه‌سازی شده است.
بومی‌سازی تجهیزاتی مانند رادار هوایی، سونار فعال و غیرفعال، رادار کنترل آتش، سامانه‌های مخابرات داخلی و تهدادی دیپر از تجهیزات از دیگر ویژگی‌های ناوشکن دماوند اعلام شده است که مجموعه این تجهیزات به‌صورت بومی در سازمان‌های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.
ناوشکن پیشرفته جماران2 حدود 100 متر طول و بیش از 1300 تن وزن دارد و از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود در دنیا به شمار می‌آید، هزینه ساخت ناوشکن جماران2،‌ براساس اعلام مقامات نظامی کشورمان، یک‌چهارم قیمت مشابه خارجی آن است.
این ناوشکن که در 27 اسفند سال 91 توسط ریاست جمهور وقت و سرلشکر فیروزآبادی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات لشکری و کشوری به طور رسمی به آب انداخته شده بود در نهایت پس اتمام فعالیت های باقی مانده و انجام تست های ساحل عازم دریای خزر شده و مورد آزمایش قرار گرفت.
عملیات دو روزه در تاریخ‌های 25 و 26 تیرماه جاری به منظور آموزش و تحویل دهی هر یک از سامانه ها به ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
این ناوشکن مجهزترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بوده که قابلیت حمل بالگرد را نیز دارد مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین سامانه های تسلیحاتی، الکتریکی و ناوبری روز دنیا بوده و از سیستم‌های پیچیده دفاعی برخوردار است.
یکی از مهمترین تجهیزات نصب‌شده روی این ناوشکن، رادار عصر است. رادار عصر، اولین رادار سه‌بُعدی آرایه فازی ایران است, این رادار قادر است اهداف را تا شعاع 200 کیلومتری کشف کند.
از مهمترین ویژگی‌های این رادار، قابلیت کشف و رهگیری اهداف هوایی و سطحی،‌ توانایی رهگیری 100 هدف به‌صورت همزمان و مقابله با جنگ الکترونیک است.
این رادار که توسط متخصصان کشورمان و به‌صورت کاملاً بومی تولید شده است، پیشتر و در سال 92 رسماً رونمایی شده بود.
نصب این رادار روی ناوشکن دماوند، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دماوند است که حتی ناوشکن جماران نیز از آن بی‌بهره است.
ناوشکن دماوند توسط کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است.
نمونه نخست این کلاس از ناوشکن در جنوب ایران با عنوان ناوشکن جماران به ناوگان آب های نیلگون خلیج فارس پیوسته است.
ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دماوند در شهر بندرانزلی به زودی در مراسمی ویژه به ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران واگذار می‌شود.
افزوده شدن این ناو قدرتمند با به روزترین سامانه های بومی به سه ناوچه رده پیکان در ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در ارتقاء توان رزمی و البته بازدارندگی چند منظوره این نیرو در آب های بزرگترین دریاچه جهان دارد.
معدود کشورهایی در جهان از توانایی ساخت تجهیزات دریایی برخوردار هستند اما جمهوری اسلامی ایران، پتانسیل خوبی را در ساخت تجهیزات دریایی به دست آورده و قطعا حرکت و نگاه ما به آینده است و در آینده دستاوردهای ارزشمند دیگری نیز رونمایی می شود.


http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/04/30/139304302258431393260494.jpg
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/04/30/139304302256523623260484.jpg
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/04/30/139304302252153193260464.jpg
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/04/30/139304302255078253260474.jpg
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/04/30/139304302300392823260504.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/04/30/139304302302453623260514.jpg

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/438409
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویر مربوط به یکی دو سال پیشه!!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کد خبر: ۲۱۴۴۵۲
۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که رزمایش ولایت 93 در پایان آذرماه با مشارکت نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این رزمایش یگان‌های سطحی، موشکی، غواصی، عملیات ویژه و تکاوری نیروی دریایی حضور دارند. این رزمایش در منطقه سواحل مکران تا مدار 10 درجه برگزار می‌شود.

امیردریادار سیاری صبح امروز در نشست خبری خود که به مناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی برگزار شد با اشاره به اینکه زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند آماده رونمایی هستند، خاطرنشان کرد: ناوشکن دماوند آماده الحاق به ناوگان نیروی دریایی است. البته ما منتظر دستور سلسله مراتب بالاتر برای این الحاق هستیم.

وی همچنین گفت: نیروی دریایی به یک اژدر بسیار پیشرفته مجهز شده است. این اژدر مراحل آزمایشی خود را با موفقیت به اتمام رسانده است. این اژدر می‌تواند در ارتقای وزن نیروی دریایی بسیار موثر باشد. این اژدر هم از زیردریایی، هم از ناوشکن و هم از بالگرد یا جنگنده می‌تواند شلیک شود.

سیاری خاطرنشان کرد: دو فروند بالگرد SHT، یک فروند بالگرد ضد سحطی و یک هوانا و به نیروی دریایی الحاق می‌شود. از دو فروند ناوچه موشک‌انداز، رادار سه بعدی عصر و رادار باند X رونمایی می‌شود. همچنین از رادار و سامانه‌های کنترل آتش، توانمندی تعمیر موتورهای ناوهای موشک‌انداز رونمایی می‌شود و مجتمع تعمیرات کشتی‌سازی در بندر انزلی نیز افتتاح خواهد شد.

امیر سیاری همچنین با اشاره به عملیات مروارید و نقش این عملیات در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی زمانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و قسمت‌هایی از دریای عمان حضور داشت. اما با تدبیر رهبری نیروی دریایی از سال 86 در منطقه مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن حضور روزانه دارد. تاکنون نیروی دریایی 32 ناوگروه خود را به این محل اعزام کرده است. اکنون نیز ناوگروه 32 نیروی دریایی در جیبوتی پهلو گرفته است. اکنون نیروی دریایی امنیت را در خلیج عدن و همچنین مالاگا تأمین کرده است. نیروی دریایی تاکنون 2هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و بیش از 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته است و به 22 کشتی تجاری کشورهای دیگر نیز کمک کرده است.

سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ما سفرهای دریایی دوردست را نیز در برنامه خود داریم، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی تاکنون در باب‌المندب، کانال سوئز، دریایی مدیترانه، تنگه جبل‌الطارق، جنوب هندوستان، خلیج بنگال، تنگه مالاگا، دریای چین، اقیانوس آرام، بندر دارالإسلام و جیبوتی حضور یافته است. امیدواریم در سفرهای آینده از طریق آفریقای جنوبی وارد اقیانوس اطلس شویم.

وی همچنین با بیان این‌که مهمترین سواحل دریایی ما سواحل دریایی مکران است، خاطرنشان کرد: این سواحل باید توسعه یابد. در این راستا نیروی دریایی در این سواحل مستقر شده و خواستار توسعه این سواحل است. دولت هم برای توسعه این سواحل برنامه‌های مختلفی دارد.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به برنامه‌های مختلف نیروی دریایی به مناسبت 7 آذر اشاره کرد: نیروی دریایی به محضر رهبر انقلاب شرفیاب خواهد شد. همچنین در نماز‌جمعه‌های تهران و 30 استان دیگر پیش از خطبه های نماز جمعه فرمانده‌های نیروی دریایی سخنرانی خواهند داشت. همچنین با وابستگان نظامی کشورهای خارجی نیز دیداری خواهیم داشت.

امیر دریادار سیاری با بیان این‌که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای همسایه جنوب و کشورهای همسایه دریای خزر برای تأمین امنیت این دو دریا است، خاطرنشان کرد: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و ما تلاش می‌کنیم تا امنیت این دریا را با همکاری سایر کشورهای همسایه این دریا حفظ کنیم.

وی با اشاره به پدیده دزدی دریایی، خاطرنشان کرد: بیشتر دزدی دریایی در سواحل سومالی و خلیج عدن انجام می‌گیرد اما در جنوب شرق آسیا و تنگه مالاگا نیز شاهد پدیده دزدی دریایی هستیم. حضور در جنوب شرق آسیا برای ما حائز اهمیت است. ما یک ماه قبل میزبان ناوگروهی از کشور چین بودیم و بنده نیز به دعوت از فرمانده نیروی دریایی چین به این کشور سفر کردم. چنین ارتباطاتی برای ما مهم است. رهبری هم فرموده‌اند که نیروی دریایی در توسعه دیپلماسی کشور بسیار موثر است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیردریادار حبیب الله سیاری دوشنبه شب در حاشیه مراسم محفل انس با قرآن در بندرعباس در مورد زمان دقیق الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی به نیروی دریایی ارتش، بیان داشت: ناوشکن موج ۵ در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین موج ۳ و ۴ هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه هنوز ناوشکن های موج سه و چهار نامگذاری نشده اند، در مورد موج ۵ نام «سهند» را عنوان کرد و گفت: زمان دقیق الحاق ناوشکن «موج ۵» به ناوگان نظامی نیروی دریایی ارتش پس از تست های دریانوردی و تست های فنی و نظامی مشخص خواهد شد و زمان دقیقی نمی توان برای آن اعلام کرد. ولی به احتمال زیاد در سال ۹۵ این الحاق انجام خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افزایش توان نظامی نیروی دریایی افزود: در پروژه موج تمامی ناوشکن ها نسبت به هم تفاوت دارند و حتی به لحاظ نظامی پیشرفته ترین تجهیزات نظامی بر روی ناوشکن ها قرار می گیرد.

وی افزود: ناوشکن دماوند که در دریای خزر به آب اندازی شد نسبت به ناوشکن جماران از سطح نظامی و مانور بالاتری برخوردار است، همچنین ناوشکن های موج سه، چهار و پنج نسبت به یکدیگر از پیشرفت های بیشتری برخوردار هستند. ناوشکن موج ۵ «سهند» به گفته کارشناسان ۳۰درصد بیشتر گریز راداری دارد.

امیردریادار سیاری در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص برگزاری رزمایش های دریایی ارتش بیان داشت: تا بهمن ماه ۲۰ رزمایش نظامی دریایی برگزار خواهد شد که مهمترین و بزرگترین رزمایش دریایی ارتش در صورت تصویب و تامین اعتبار بهمن ماه در آبهای دریایی عمان و اقیانوس هند مدار ۱۰ درجه برگزار می شود.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/589262/امیر-سیاری-ناو-موج-۵-رادار-گریز-است
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایران وزیر دفاع امیر حاتمی: ناوشکن دماوند-۲به زودی به نیروی دریایی ارتش می پیوندد( ۷آذر؟)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rd4ECFulLb0

 

https://www.aparat.com/v/LSAbY

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیر ایرانی: ناوشکن‌های دماوند و زاگرس آماده الحاق به نیروی دریایی ارتش هستند/ سامانه نواب به زودی رونمایی می‌شود

 

ناوشکن دماوند هم اکنون در ناوگان شمال مشغول گذراندن تست‌های عملیاتی خود است. ناوشکن زاگرس از پروژه ی شیراز نیز چنین شرایطی را تجربه می‌کند اما در ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش.

 

سامانه ی نواب آماده ی رونمایی است که به علت جام جهانی رونمایی آن عقب افتاده است. 

 

ادامه:

 

https://www.farsnews.ir/news/14010902000460/امیر-ایرانی-ناوشکن‌های-دماوند-و-زاگرس-آماده-الحاق-به-نیروی-دریایی

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاویر ناو دیلمان

 

این ناو با شماره ی بدنه ی 78 قرار هست فردا به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش الحاق شود. 

1402090516132160728857634.jpg

1402090516144254528857674.jpg

1402090516150817028857684.jpg

1402090516153543628857694.jpg

1402090516130354528857624.jpg

1402090516134068528857654.jpg

14020905161416264288576610.jpg

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در جلوی ماکت ناو محل قرار گیری سامانه های پدافندی مشخص هست:

F_7Lq0mWoAAgSj3.jpg

 

ولی این سامانه های پدافندی هنوز نصب نشده:

Polish_20231127_140924137.jpg

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.