اولین سیستم یکپارچه ارتباط لیزری (فضایی) ناسا برای پرتاب آماده شد.


به تازگی ناسا سیستمی ارتباطی جدیدی را با به کارگیری یک لیزرپرقدرت فیبری طراحی کرده است که قابلیت انتقال دیتا را با سرعتی برابر 622 مگابیت بر ثانیه به زمین دارد ( 6 بار سریع تر از بهترین سیستم های ارتباط رادیویی کنونی) . این سیستم ارتباطی به دلیل قرار گرفتن در ترمینال ارتباط فضایی ماه ، LLCD نامیده می شود و به عنوان سیستم ارتباطی کاوشگر LADEE - که در ماه آگوست سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود - انجام وظیفه خواهد کرد.

تفاوت این سیستم زمانی مشخص می شود که آن را با دیگر سیستم های ارتباط رادیویی کنونی مقایسه کنیم ، برای مثال اگر بخواهیم یک فیلم با کیفیت بالا را توسط یک سیستم رادیویی باند S انتقال دهیم به چیزی در حدود 639 ساعت زمان نیاز خواهیم داشت ، در حالیکه با این سیستم جدید می توان این حجم اطلاعات را در کمتر از 8 دقیقه دریافت کرد.

کاربرد اساسی این سیستم در ارسال فیلم های سه بعدی کیفیت بالا از فاصله ی 400 هزار کیلومتری از کاوشگر LADEE به یکی از پایگاه های زمینی نیومکزیکو ، کالیفرنیا و یا اسپانیا خواهد بود . وظیفه ای که باید با دقت تمام و در حین حرکت انجام شود .

به گفته دونالد کورنول موفقیت این پروژه موفقیتی بزرگ برای ناسا خواهد بود .

عکسی از این سیستم ارتباطی پس از نصب بر روی کاوشگر LADEE


کاوشگر LADEE


منبع:
http://www.laserfocu...tegrated--.html
تاریخ خبر: 03/15/2013

منتقل شود به اخبار علمی ، با تشکر

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
عکس هایی از کاوشگر و سیستم ها