sepehr

هاور کرافت یونس 22

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این عربا همونایی نبودن که 2000 سال پیش هر چی کتاب خونه بود رو سوزوندن؟؟این عربا همون خدا پرستایی نبودن که همه ی کتاب های اوستا رو سرشار از نام خداوند رو بود سوزوندن؟؟این همون عربایی نبودن که 2 قرن زیر سلطه ی اینا ما قرار گرفتیم و عربی سخن می گفتیم؟؟این عربا همون عربایی نبودن که به کاروان های ایرانی حمله ور می شدن ؟؟ این عربا همون عربایی نبودن که هر کسی مسلمون نمی شد رو سر می بریدن؟؟این عربا همون هربایی نبودن که یکی که دو اسم داشت را به دادن دو مالیات وادار می کردن ؟؟ این عربا همونایی نبودن که نژاد پرست بودن و ایرانی ها رو پشه هم حساب نمی کردن؟؟این عربا که از زور طمع هر جایی میومدن رو غارت می کردن؟؟این عربا نبودن که اولین شهر رو ما براشون ساختیم؟؟همون هایی نبودن که بابک رو سر بریدن؟؟همونایی نبودن که در چند مکان ورزشی ابن سینا زکریای رازی و جابر ابن حیان رو عرب خودندن و بهشون افتخار کردن و مسئولین ما فقط لبخند زدن؟؟اینا همونایی نبودن که می گفتن ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک مال ماست؟؟همونایی نبودن که حالا به بدبختی ما میخندن و کلی از معماری ما رو کپی کردن تو دبی به نام معماریه عربی؟؟همونایی نبودن که دختراشون رو زنده به گور می کردن؟؟همونایی نبودن که در بازی فوتبال با ایران تنها گذاشتن 650 تماشاچی ایرانی بدون هیچی برن تو؟؟(حال انکه در بازیه ما با امریکا ما با اونا با خوش رویی رفتار کردیم.)همونایی نبودن که یک جوان ایرانی که در مکه استفراغ کرده بود رو سربریدن؟؟(مگر استفراغ را ادم می تونه نگه داره ؟؟)همونایی نبودن که به گفته ی پیامبر عمل نکردن؟؟همونایی نبودن که ایرانیا رو که برای مکه و به قصد خدا اومده بودن رو تو فرودگاه گرفتن و فقط با اونا مثل مجرما برخورد کردن و ازشون عکس گرفتن و انگشت نگاری کردن!!(فکر کنم در اخبار ساعت 9 هفته ی پیش بود) و... حالا واقعا می شه اونا بخشید؟؟با این که هنوز ما رو خوار و زبون می دونن؟؟این جماعت با ایران و ایرانی نمی سازه چون عده ای از مردم ما فقط به پول و نفت اونا اهمیت نمی دن!!نمی گم همه!!چه طور می شه؟؟ از دولت هم چیزی نمی گم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیز جان! من یه بار عذرخواهی کردم حالا شما می خواهیداسم عذرخواهی کردن رو پیچوندن بذار یا چیز دیگه. اینش دیگه به خودتون مربوطه.
خمیس هم ربطش به پنجشنبه اینه که ترجمه شده هم هستند. روزهای دیگر هم به همین ترتیب. مخصوصا "جمعه" که فارسی اش می شه "آدینه" ولی ما توی تمام تقویم هایی که چاپ می شه و در صداو سیما از کلمه عربی "جمعه" استفاده می کنیم. تازه این که چیزی نیست!! اصل تقویم ما و مبدا اون هم عربی هستش. البته چون این حقیر مثه جناب عالی ایرانی و ایرانی پرست نیستم برام هیچ فرقی نمی کنه که تقویم ایرانی باشه یا عربی ولی راستش رو بخواهید تقویم لاتین رو ترجیح می دم.



شما در همین پست ادعاهای قبلیو تکرار کردی و در واقع این تایید نظر من هست در رابطه با عمل پیچوندن قضیه توسط شما. شما حق دارید حرف خودتونو بزنید هیچ نیازی به عذر خواهی نیست ولی شعور بقیه رو به بازی نگیر شما به این انجمن که در رابطه با هاور کرافت یونس هست وارد شدید و بعد قضیه اشغال جزایر و بعد هم خلیج... رو مطرح کردید شما هر نظری که در این باره دارید محترم ولی اونو در انجمن مربوط به همین موضوعات مطرح کنین. در همین تالار گفتگو ویا اگر امکانش نیست در تالارهای گفتگوی دیگه یک تاپیک با همین موضوع بسازید این قضیه رو به گفتگو بگزارید. این که به یک انجمن وارد بشی و تبلیغات بی ربطی رو نسبت به موضوع اون شروع کنی خیلی زشته و نادرسته.

مبدا گاهشماری ما اسلامیه. گاه شمار ما ایرانیه( مبدا اسلامی شمارش ایرانی) هیچ کشور عربی وجود نداره که الآن در سال1387 خورشیدی باشه . اونا دارای تقویم قمری هستند با مبدا اسلامی .

برای کلمه ایرانی تعریف مشخصی وجود داره ولی برای ایران پرست نه . منظور شما از ایران پرست چیه؟

ببین ترجمه یا غیر ترجمه هنوز ادعای قبلی خودتو اثبات نکردی. هنوز منتظرم.( آدینه هنوز هم مصطلحه حتی در تلویزیون)

اون خطی هم که فرمودید می تونید توی هر دایره المعارفی که دوست داشتید نگاه کنید. این خطی که الان من دارم ازش استفاده میکنم اسمش خط عربی هستش هیچ ربطی هم به ایران و ایرانی و قوم آریا ونژاد آریا نداره. اینکه از کجا اومده داخل مملکت ما هم کاملا معلوم هستش و اگر کسی یه جو سوات داشته باشه خودش میتونه این تاریخچه رو از توی کتابهای تاریخ دربیاره. این حقیر هم کارشناس فارسی نیستم. کارشناس ادبیات هم نیستم. یه مطلب تاریخی عرض کردم خدمت شما دوست عزیز. خواستی قبول کن نخواستی هم نکن!



نخست اینکه من نمیدونستم بحث مربوط به ریشه واژه ها یک بحث تاریخی ونه زبانشناسی هست ممنون که منو آگاه کردید.

اما باز هم در مورد خط و زبان. شما منظور منو نفهمیدید یا نخواستید که بفهمید در مورد دوم نمیتونم کمکتون کنم ولی یک بار دیگه سعی میکنم:
بخش بزرگی از هویت هر ملت رو مذهب اون تشکیل میده. هر چیز مربوط به اون بخش از هویت یعنی مذهب برای اون ملت قابل احترام و حتی مقدسه. خط ما هم همینطور . این خط چیزی بر ضد هویت نیست این خط بخشی از هویت ماست (اسلام) حتی اگر مذهبی هم نباشیم باز هم فرقی نمیکنه بالاخره توی این کشور و بین این مردم زندگی میکنیم. وقتی شما میگید این خط عربیه در واقع هویت ایرانی رو مقابل هویت عربی قرار میدید و از اونجاییکه این دو مجزا هستن هر کس ممکنه فکر کنه که چیزی به اشتباه وارد ایران شده در حالیکه این خط با اسلام وارد ایران شده و مربوط به رابطه ایران و ایرانی با اسلامه .
هر کس که بخواد زبان فارسی و خط ما رو عربی جلوه بده و اونو در مقابل هویت ایرانی قرار بده در اشتباهه و همچنین کسی که بخواد هویت ایرانی رو چیزی جدای از خط و زبان کنونی ما نشان بده.
وقتی شما میگی این خط عربیه و ربطی به ایران و ایرانی نداره در واقع داری این خط رو در مقابل هویت ما قرار میدی بخش بزرگی از هویت مردم ایران اسلامه و این خط مستقیما به اون بخش مربوطه.
من در کجا از کلمه آریا استفاده کردم که شما از جانب من اونو وارد این بحث کردی؟

اما دوستان عرب! البته من نه تنها دوست اعراب هستم بلکه دوست بقیه مردم دنیا هم هستم. تا کسی شخصا با من و خانواده ام دشمنی شخصی نکرده باشه از نظر من دوست به حساب می یاد.حالا شما دوست دارید همه مردم دنیا رو دشمن خودتون بدونید؛ خوب این هم حق شما است. ولی امیدوارم انقدر جربزه اش رو داشته باشی که همین الان پاشی بری واسشون قمه بکشی.



من به شما به خاطر احساسات انسان دوستانه تبریک میگم ولی خدا رو شکر مردم ایران زمان جنگ مثل شما فکر نمیکردن وگر نه از همه جای ایران پا نمیشدن برن خوزستان و غرب کشور بجنگن بالاخره صدام شخصا با اونا و خانواده اونا که دشمنی نداشت.

اون خلیجی هم که ظاهرا برای شما خیلی عزیزه واسه من یه چاله بزرگ آبه که تنها ارزشی که داره اینه که داره نون من و خانواده ام رو میده . حالا شما خیلی دوسش دارید واسش بجنگ.



ببین وقتی میگی خلیج کسایی مثل من که از مشکل کمبودIQ رنج میبرن ممکنه نتونن بفهمن کدوم خلیجو میگی؟ و در ضمن میگی که این خلیج فارس داره نونه خانوادتو میرسونه خب این اهمیت کمیه؟ یعنی این چیز کمی که شما بقیه رو واسه جنگیدن بخاطر اون سرزنش میکنی؟

از اینجا ببعد حرفای شما احساسی و بی ربط میشه( بی ربط تر از قبل ) در مورد آشغال و کثافت وارد شده توسط ایرانی ها و وارد نشده توسط دیگران آماری داری؟ تازه در زمان بحث فارسی بودن خلیج شما گفتی که این خلیج فارس برات کوچکترین اهمیتی نداره حالا که نوبت به سرزنش ایران رسید یه دفعه مهم شد؟

شده پاشی بری دور تادور اون بگردی و به شرکتهای نفتی که مواد نفتی شون رو وارد این خلیج می کنند یه اعتراض کنی؟ تا حالا رفتی توی اینترنت به این جنایتی که در حق بشریت و بچه های من و شما میشه یه اعتراض بکنی؟



جنایت در حق بشریت؟ دوست گرامی پیاده شو با هم بریم شما مثل اینکه خیلی ماهواره نگاه میکنی میلیون میلیون مردم بی گناه کشته میشن صدا از کسی در نمیاد حالا آلوده شدن فرضی و ثابت نشده آب دریا میشه جنایت بر ضد بشریت؟حق دارن بیچاره ها وقتی میگن میخوایم به ایران حمله کنیم وقتی که ما اینجوری بر ضد بشریت جنایت میکنیم.
بعد از اون هر کس به نوبه خودش نسبت به چیزی احساس تعهد میکنه. مثلا یک گروه از حق زندگی برای همه مردم دفاع میکنه یکی از حق آزادی بیان و... دلیلی نداره که همه همزمان از همه چی دفاع کنن. شما از محیط زیست خلیج فارس دفاع میکنی یکی دیگه از اسم خلیج فارس این دو در تضاد نیستن که.
ببین شما منو نمیشناسی پس به من نسبت های ثابت نشده نده.
خلیج همیشه فارس بوده هنوزم هست آینده بسته به همت ماست. اما در مورد فارسی سازی خاورمیانه لطف کن بیشتر توضیح بده.

در آخر هر کس و هر ملتی حق داره برای بقا بجنگه با این کار چیزی به کسی بدهکار نمیشه ملت ایران هم اگر برای حفظ کشور و هویت و فرهنگ و... خودش در مقابل هجوم دیگران بجنگه این حقشه. ولی مثل اینکه بعضیا عقیده دارن ما باید خودمونو منکر بشیم و عرصه رو برای بقیه خالی کنیم نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام بهتره به اين ماجراي ايراني يا عربي بودن اسم ها پايان بده! اولا چيزي به عنوان لغت بيگانه در زبان فارسي وجود نداره! بسياري از اين لغات به اصطلاح عربي بيشاز هزار سال است كه در زبان ما وجود دارد نبايد ان ها را از حزانه واژگان بيرون كرد . اين جريان مسخره بازي جايگزيني لغات فارسي هم از زمان رضاخان اومد كه كاري كاملا بيهود و احمقانه است! icon_cheesygrin چيزي به نام لغت اصيل و فارسي وجود ندارد و در هر زبان هميشه هزازان لغت جيديد وارو ميشوند مانند صادارات و واردات مثلا در فارسي حودمان هزازان كلمه اي عربي و تركي وجود دارد و برعكس در ربان تركي و عربي نيز هزاان لغت فارسي وجود دارد حتي كلمه عرب نيز يك لغت فارسي است! :!: جالب است كساني كه ادعاي پاسداري از زبان فارسي زا دارند فقط به دنبال جايگزيني براي كلمات عربي هستند حال اينكگه ژاسن كلمات بيش از هزار سال است كه در زبان فارسب هستند ولي هيچ گاه براي لغات تركي جايگزين پيدا نمي كنند در حاليكه اين لغات عمر بسيار كمتي از لغات عربي دارند! يكي از دلايل زنده ماندن يك زبان و پويايي ان ارتباط ان با ساير زبان ها است اولا اين باعث ميشود كه اقوام همجوار به يكديگر نزديك شوند و خزانه واژگان يك زبان بيشتر شود و ان زبان بيشتر زنده بماند ! بگذاريد يك مثال بزنم ژاپني ها مردماني منزوي بودندو با ساير اقوام ارتباطي نداشتند به همين دليل خزانه واژگان انها بسيار كم است و امروزه هيچ فرد ژاپني قادر نيست كه يك متن مربوط به 500 سال قبل كشور خود رابخواند ولي ما امروزه ميتوانيم به راحتي متون 1000 قبل خود را بخوانيم و دليل ان همين ارتباط زياد با ساير زبان ها است يا امروزه يك متن پهلوي زمان ساساني را يه ايراني نميتواند بخواند و لي يك متن غارسي زمان سامانيان را مي توان به راحتي خواند اين دو حكومت چندسال با هم اختلاف زباني دارند كمتر از 300 سال !اما سياست هاي اشتباه و اخمقانه ساساني كه اجازه ورود ساير لغات و همچنين اجازه تحصيل به همه مردم را نمي دادند باعث نابودي زبانشان شد كه ابته در زمان سامانيان زنده شد! ذكر چند نكته را ضروري ميدانم: 1- اكثر لغات به اصطلاح فارسي خالص در اصل لغات سامي بوده اند كه وارد زبان پهلوي شده اند مثلا همين «يونس» يك اسم عبري است كه لاتينش هم ميشود « يوهانس» نه عربي! :? كه با نام زير دريايي و كشتي هم تناسب دارد حصرت يونس 3 روز در دهان ماهي بزرگي زندگي كرد! البته مي خواهيد بجاي ان از چه لغتي استفاده كنيد لابد« هوخشتره» يا « اهورازمند گان» و اين جور كلمات مسخره اي كه شما پان ايرانيست ها از خودتان در مي اوريد و دست اخر هم ميگويد كه مثلا اسم يابوي كوروش يا گربه اي داريوش بوده است! icon_biggri نكته اي اخر و بسيار مهم: مشكل اصلي ما وجود چند لغت عربي يا تركي در زبان فارسي نيست مشكل ما وجود عده اي از افراد عقده اي و شوونيست است كه توسط دست هاي استعمار پير ساخته شده اند و هدفي جز نابودي گذشته اي ديني ما و ساير مسلمانان ندارند ! مشتي باستان گراي فاشيست كه فقط بلدند قلاده اي را گردن خود بياندازند و فرهنگ سزاسز دروغ و تخريف شده شان را نشحوار كنند كه كوروش فلان كرو و داريوش بهمان كرد و از ا :!: ين جور چرنديات! اگه بگي بالاي سر كورششان هم ابرو بوده است بلافاطله فرد را به عرب پرستي متهم ميكنند مانند ناصر پور پيرار! من شخصا بسياري از رفتارها و منش همين اعراب به اصطلاح سوسمار خور را بر رفتار بسياري از به اصطلاح هموطنان ايراني خود ترجيح ميدهم كه با رفتارشان ابروي ايران و ايراني را برده اند!و........ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا الان فکر می کردم همه ی سایت میهن پرست هستن.ای به یاد اون قدیما.سایت هم که کم کم داره ..... :cry:
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از محیط زیست خلیج فارس دفاع نمی کنم. اصولا عرضه دفاع کردن ندارم عزیز! خوش به حال شما که دست کم از اسمش دفاع می کنید. بالاخره این هم خودش یه کاریه. آلوده کردن محیط زیست (دریایی یا غیردریایی) ربطی به ماهواره دیدن نداره. یه روزی متوجه می شید که حفظ محیط زیست خیلی مهمتر از حفظ اسم فلان شهر یا روستا یا عارضه جغرافیایی هستش. امیدوارم که اون زمان خیلی برای درست کردن بعضی از چیزها دیرنشده باشه. در ضمن چون این حقیر توی همین چاله آبی که شما از اسمش دفاع میکنید کار میکنم احتیاج به آمار ندارم. دارم با چشمای خودم می بینم که شرکتهای ایرانی (مخصوصا شرکتهای نفتی) هر روز چه حالی به این آبهای زلال می دهند. حالا شما دوست نداری باور کنی خوب باور نکن. در ضمن من سر مسئله استفاده از کلمه اشغال تا حالا 2 بار معذرت خواهی کردم. این هم بار سوم. مردم معذرت می خوام. نصف شب بود کلمه بازپس گیری رو هرچی فکر کردم یادم نیومد جاش گذاشتم اشغال. بعدش هم یه بنده خدایی درباره هاورکرافت سوال کرده بود واینکه به چه دردی می خوره. من هم جوابش رو دادم . حالا به نظر شما جوابم از نظر تاریخی و نظامی اشتباه بوده یا گیر شما فقط به همون کلمه اشغال هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام
بهتره به اين ماجراي ايراني يا عربي بودن اسم ها پايان بده!
اولا چيزي به عنوان لغت بيگانه در زبان فارسي وجود نداره!
بسياري از اين لغات به اصطلاح عربي بيشاز هزار سال است كه در زبان ما وجود دارد نبايد ان ها را از حزانه واژگان بيرون كرد . اين جريان مسخره بازي جايگزيني لغات فارسي هم از زمان رضاخان اومد كه كاري كاملا بيهود و احمقانه است!
icon_cheesygrin
چيزي به نام لغت اصيل و فارسي وجود ندارد و در هر زبان هميشه هزازان لغت جيديد وارو ميشوند مانند صادارات و واردات مثلا در فارسي حودمان هزازان كلمه اي عربي و تركي وجود دارد و برعكس در ربان تركي و عربي نيز هزاان لغت فارسي وجود دارد حتي كلمه عرب نيز يك لغت فارسي است! :!:
جالب است كساني كه ادعاي پاسداري از زبان فارسي زا دارند فقط به دنبال جايگزيني براي كلمات عربي هستند حال اينكگه ژاسن كلمات بيش از هزار سال است كه در زبان فارسب هستند ولي هيچ گاه براي لغات تركي جايگزين پيدا نمي كنند در حاليكه اين لغات عمر بسيار كمتي از لغات عربي دارند!
يكي از دلايل زنده ماندن يك زبان و پويايي ان ارتباط ان با ساير زبان ها است اولا اين باعث ميشود كه اقوام همجوار به يكديگر نزديك شوند و خزانه واژگان يك زبان بيشتر شود و ان زبان بيشتر زنده بماند ! بگذاريد يك مثال بزنم ژاپني ها مردماني منزوي بودندو با ساير اقوام ارتباطي نداشتند به همين دليل خزانه واژگان انها بسيار كم است و امروزه هيچ فرد ژاپني قادر نيست كه يك متن مربوط به 500 سال قبل كشور خود رابخواند ولي ما امروزه ميتوانيم به راحتي متون 1000 قبل خود را بخوانيم و دليل ان همين ارتباط زياد با ساير زبان ها است يا امروزه يك متن پهلوي زمان ساساني را يه ايراني نميتواند بخواند و لي يك متن غارسي زمان سامانيان را مي توان به راحتي خواند اين دو حكومت چندسال با هم اختلاف زباني دارند كمتر از 300 سال !اما سياست هاي اشتباه و اخمقانه ساساني كه اجازه ورود ساير لغات و همچنين اجازه تحصيل به همه مردم را نمي دادند باعث نابودي زبانشان شد كه ابته در زمان سامانيان زنده شد!
ذكر چند نكته را ضروري ميدانم:
1- اكثر لغات به اصطلاح فارسي خالص در اصل لغات سامي بوده اند كه وارد زبان پهلوي شده اند مثلا همين «يونس» يك اسم عبري است كه لاتينش هم ميشود « يوهانس» نه عربي! :? كه با نام زير دريايي و كشتي هم تناسب دارد حصرت يونس 3 روز در دهان ماهي بزرگي زندگي كرد! البته مي خواهيد بجاي ان از چه لغتي استفاده كنيد لابد« هوخشتره» يا « اهورازمند گان» و اين جور كلمات مسخره اي كه شما پان ايرانيست ها از خودتان در مي اوريد و دست اخر هم ميگويد كه مثلا اسم يابوي كوروش يا گربه اي داريوش بوده است! icon_biggri
نكته اي اخر و بسيار مهم: مشكل اصلي ما وجود چند لغت عربي يا تركي در زبان فارسي نيست مشكل ما وجود عده اي از افراد عقده اي و شوونيست است كه توسط دست هاي استعمار پير ساخته شده اند و هدفي جز نابودي گذشته اي ديني ما و ساير مسلمانان ندارند !
مشتي باستان گراي فاشيست كه فقط بلدند قلاده اي را گردن خود بياندازند و فرهنگ سزاسز دروغ و تخريف شده شان را نشحوار كنند كه كوروش فلان كرو و داريوش بهمان كرد و از ا :!: ين جور چرنديات!
اگه بگي بالاي سر كورششان هم ابرو بوده است بلافاطله فرد را به عرب پرستي متهم ميكنند مانند ناصر پور پيرار!
من شخصا بسياري از رفتارها و منش همين اعراب به اصطلاح سوسمار خور را بر رفتار بسياري از به اصطلاح هموطنان ايراني خود ترجيح ميدهم كه با رفتارشان ابروي ايران و ايراني را برده اند!و........ :lol:



اقای epex به جای این همه اراجیف که سر هم می کنی به جای اینکه به فردی که ابروی ما ایرانی ها در دنیاست بی احترامی کنی یه جو حس وطن دوستی پیدا کن ببین داری درمورد کی این طور حرف میزنی کسی که اگه اون ور دنیا اسمشو به زبون بیاری کلی احترام برات قائل میشن و به چشم یک متمدن بهت نگاه میکنن نه یک فردی که مدت کمی از ادم شدنش به واسطه پول نفت نگذسته واز اینها گذشته همانطور که احترام به پدرت رو احترام به خودت میدونی احترام به اجدادت رو هم باید احترام به خودت بدونی
اگه برای فرهنگ خودت احترام قائل نیستی بقیه خیلی به فرهنگ خودشون احترام میگذارند که متاسفانه اسما با فرهنگ شما یکی شده
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.