Recommended Posts



رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بهمن ماه امسال اولین بالگرد ملی در این دانشگاه پرده برداری می شود.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل همدانی گلشن روز شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین دوره طرح ولایت استانی بسیج دانشجویی اصفهان افزود: این بالگرد با ظرفیت 14 نفر به همت دانشجویان، استادان و متخصصان ایرانی ساخته می شود.

وی ادامه داد: طراحی هواپیمای 100 تا 150 نفره نیز با همكاری دو دانشگاه دیگر در دستور كار این دانشگاه قرار گرفته است كه در آینده ای نزدیك ساخته خواهد شد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به پیگیری طرح های صنعتی در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: قراردادهای صنعتی ما در سال گذشته تحصیلی دو برابر شد.

وی گفت: در حوزه آموزشی نیز با توجه به آمایش سرزمینی به سمت رشته های جدید حركت كرده ایم.

همدانی گلشن با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد علمی، گفت: ایران اسلامی ظرفیت تبدیل شدن به مرجع علمی جهان را داراست.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/138538/بهمن-ماه-امسال-رونمایی-از-بالگرد‌-ملی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه اين طور تيتر زدن‌ها و اطلاع‌رساني ناقص و ضعيف رسانه‌ها نتيجه‌اي جز نااميد كردن مردم ندارد:
اگر بالگرد ملي 14 نفره هست، پس اين بالگرد ملي 8 نفره خبر زير چيه!!!؟
icon_arrowd.gif
http://www.military....گرد#entry259530

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعلام دستاوردهای پهپادی در آینده نزدیک
سردار وحیدی گفت: در آینده نزدیک جدیدترین دستاوردهای حوزه پهپادی اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار احمدی وحیدی وزیر دفاع کشورمان در حاشیه رونمایی از بالگردهای ساخت داخل در ششمین نمایشگاه توانمندی های هوایی در جزیره کیش، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ امروز شاهد رونمایی بالگرد شهریار بودیم که این بالگرد به مناسبت ایام شهادت شهید شهریاری به این نام نامگذاری شده است.

وی افزود: این بالگرد 18 نفره و کلاس متوسط به بالا است.

وحیدی با بیان اینکه بالگرد شهریار دو موتوره است، گفت: این بالگرد سرعت بالاتری نسبت به بالگردهای کلاس متوسط دارد و با توجه به اینکه فضای بسیار خوبی در داخل خود دارد می‌تواند نسبت به انجام ماموریت‌های مختلف اقدام کند و دستاورد ارزشمندی است که در سازمان صنایع هوایی و پنها شکل گرفته است.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به رونمایی بالگرد ملی گفت: این بالگرد با ظرفیت 8 نفر در حال انجام کارهای نهایی و بعد از تشکیل کیت‌های پروازی آماده پیوستن به ناوگان هوایی کشور است که تا آخر امسال این امر صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به بالگرد دیگر ملی کشورمان، اظهار داشت: بالگرد صبای 248 دو موتوره است که کار ساخت آن در دستور کار است. این بالگرد با ظرفیت 8 نفر سرنشین تا سال آینده تولید خواهد شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان باید عاقل باشند و دست از دشمنی بردارند، اما به نظر می‌رسد منابع‌شان اجازه رفتار عاقلانه به آنها نمی‌دهد.

وحیدی در پایان تاکید کرد: در حوزه پهپادی نیز مواردی جدیدی داریم که در آینده نزدیک اعلام خواهیم کرد.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/177098/اعلام-دستاوردهای-پهپادی-در-آینده-نزدیک

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، کشورمان ایران دارای یکی از بزرگترین ناوگان بالگردی دنیا است. ارزش این وسایل پرنده در دوران جنگ تحمیلی به طور واضحی بر همگان آشکار گردید و از این رو تعمیر و نگهداری، نوسازی و بهسازی و همچنین افزودن بالگردهای جدید به این ناوگان عظیم پس از جنگ تحمیلی همواره در دستور کار قرار داشته است. در این گزارش به معرفی یک نمونه از بالگردهای سبک که توسط متخصصان کشورمان طراحی شده و در سال های پیش رو به عنوان یک هواگرد بومی وارد مراحل تولید خواهد شد می پردازیم.

یکی از اولین تجارب مهم ایران در زمینه ساخت بالگرد به ساخت قطعات و مجموعه های آن برای تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده در جنگ تحمیلی باز می گردد. در کنار این فعالیت ها ساخت قطعات تند مصرف و به مرور سایر قطعات لازم به روش مهندسی معکوس برای عملیاتی نگه داشتن ناوگان بالگردی ایران رکن مهم دیگر در تسلط بیشتر بر ویژگی های فنی این وسیله پروازی شد به طوری که علاوه بر پروازی نگه داشتن بالگردهای مختلف نظامی و غیرنظامی، ده ها فروند بالگرد زمینگیر نیز طی سال های گذشته بازسازی شده و به خط پرواز بازگردانده شد.

این فعالیت ها به طور عمده توسط شرکت «پنها (پشتیبانی نوسازی هلیکوپترهای ایران)» انجام شده و مراکز تعمیراتی «هوانیروز» ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز نقش بسیار مهمی در این رده از موفقیت ها داشته اند.

هر چند در دو دهه گذشته حدود 50 فروند بالگرد نسبتاً سنگین میل-17 و 171 و تعداد انگشت شماری بالگرد اروپایی و غربی به ناوگان نظامی و غیرنظامی کشور افزوده شده اما وجود شرایط تحریم و عدم امکان خرید همه بالگردهای جدید مورد نیاز با مشخصات عملکردی و پروازی مد نظر موجب شد تا متخصصان کشورمان به فکر طراحی و ساخت بالگرد جدید بر مبنای تعاریف بومی افتاده و با مشارکت بخش های مختلف صنعتی و دانشگاهی کار را آغاز کنند.

صنایع هوایی «شاهد» یکی از مجموعه های پیشرو در این زمینه بوده که بالگردهای ترابری شاهد274، شاهد278 و رزمی شاهد285 سه محصول تلاش آن است که دو نمونه آخر را در گزارش های قبلی معرفی کرده بودیم. همچنین بالگرد سبک دو نفره نیز برای امور آموزشی توسط شرکت پنها طراحی و ساخته شده است.

به نظر می رسد شاهد274 که یکی از اولین طرح های بومی بالگرد حمل و نقل محسوب می شود به تولید انبوه نرسیده و در عوض شاهد278 که در آن از بالگرد معروف و پرطرفدار «بل206 جت رنجر» الگو برداری شده و دارای درصد اشتراک بالای قطعات و زیرسامانه ها با آن است موفقتر ظاهر شده، توسط شرکت «هسا(هواپیماسازی ایران)» در اصفهان به تولید انبوه رسیده و چندین فروند از آن به مشتریان نظامی و غیرنظامی تحویل داده شده است.


http://www.mashreghn.../302178_995.jpg

بالگرد تک موتوره شاهد278


اما تجارب عملیاتی و نیازهای جدید مشتریان لزوم طراحی های جدید خصوصاً برای بهبود قابلیت های توسعه محصول برای کاربردهای متنوع را نشان می داد در نتیجه سه پروژه اصلی بالگردهای سبک 8 و 12 نفره و یک نمونه بالگرد سنگین توسط صنایع دفاعی کشورمان با محوریت پنها تعریف شده است که بالگرد 12 نفره (پنها-1) را در گزارش های قبلی معرفی کرده بودیم.

بالگرد 8 نفره و دو موتوره سبا248 که می توان آن را با نمونه های بهسازی شده بل206 یعنی بل407، آگوستا 109 و 119 مقایسه کرد در یکی از پرمشتری ترین رده ها در دنیا طراحی شده است.

این بالگرد نسبت به اکثر نمونه های همرده در حال خدمت و بالگردهای تولید شده در ایران تاکنون، دارای دو نوآوری طراحی است که شامل ملخ اصلی 4 پره و ملخ دم محصور شده است.

به گزارش مشرق، استفاده از ملخ چهار پرّه هر چند پیچیدگی های طراحی، ساخت و تعمیرات را به دنبال دارد که خود گویای پیشرفت متخصصان کشورمان است اما مزایای بسیاری بوجود می آورد از جمله بازدهی بالاتر خصوصاً در پرواز پیمایشی، طول کوتاه تر ملخ ها، عدم نیاز به اجزای متعادل کننده برای پرّه ها، سر و صدای تولیدی کمتر، کاهش ارتعاشات وارد شونده به بدنه، ایجاد نیروی برآی مشابه در سرعت دورانی کمتر ملخ ها، پایداری بالاتر، ایجاد مشخصات مانوری و کنترلی بهتر.

بعلاوه در ملخ های چند پرّه، بار کمتری به هر یک وارد می آید که امکان استفاده از مواد و سازه سبکتر در عین افزایش دوام را ایجاد می کند ضمن اینکه در مجموع به افزایش مانورپذیری بالگرد و کاهش اثرات تغییرات ناگهانی باد نیز منجر می شود.


http://www.mashreghn.../302177_842.jpg


بالگرد 8 نفره بومی سبا248


دم محصور در واقع قرار دادن پره های دم درون یک مجرای حلقوی برای خنثی کردن گشتاور ملخ اصلی با مزیت های فراوان نسبت به طرح های معمول است از جمله امکان کاهش ارتعاشات تا حد بسیار بالا و بهبود خصوصیات آیرودینامیکی به دلیل کاهش اثرات گردابه های نوک پره. از مزیت های دیگر این طرح افزایش ایمنی بالگرد در مراحل نشست و برخاست خصوصاً در فضاهای شهری است.

دو موتوره بودن و ظرفیت حمل نفرات بیشتر دو مزیت مهم دیگر سبا248 نسبت به بل206 و شاهد278 است. هرچند وجود موتور دوم، وزن و نیاز به حمل سوخت بیشتر را هم به دنبال دارد اما قابلیت اطمینان بسیار بهتری برای این بالگرد به ارمغان می آورد که آن را برای پرواز در محیط های پرمخاطره مانند مناطق کوهستانی و دریا مناسب می سازد.

استفاده گسترده از مواد كامپوزيتي غير فلزي در سبا248، علاوه بر كاهش وزن پرنده و جذب و كاهش انرژي امواج راداري، فوايد ديگري نيز دارد. از آن جمله مي توان به افزایش مقاومت در برابر خستگی، عدم ايجاد خوردگي و زنگ زدگي( كه در فلزات، پديد مي آيد) و در نتيجه امكان كار در محيط هاي گوناگون، جذب و مستهلك كردن ارتعاشات توليدي موتور و همچنين عمر و دوام بالاتر قطعات مربوطه اشاره داشت.

كاهش وزن پرنده در اثر استفاده از مواد كامپوزيتي كه از فلزات سبكتر هستند، باعث افزايش وزن محموله قابل حمل اين پرنده نيز مي شود ضمن اینکه امکان توسعه قابلیت دوام در برابر برخورد گلوله نیز وجود دارد.

دو موتوره بودن این طرح و همچنین استفاده از ملخ چهار پره(به دلیل طول کمتر) کاربری آن را برای محیط های دریایی و نشست و برخاست از فضای محدود عرشه کشتی ها مطلوب می سازد زیرا اطمینان حاصله از دو موتور برای عملیات دریایی عمدتاً با یک بالگرد تک موتوره قابل حصول نیست.

با توجه به توانمندی کشورمان در ساخت نمایشگرهای پیشرفته چندمنظوره(MFD) که به کاربردها و مزیت های آن در گزارش بالگرد ملی 12 نفره و بالگرد توفان-2 اشاره نموده ایم و در نمونه نمایش داده شده از جنگنده قاهر اف-313 نیز دیده شد باید انتظار استفاده از این سامانه ها را در کابین سبا248 داشته باشیم.

علاوه بر نمایشگرهای فوق، تجهیزات مخابراتی نیز در کشور ساخته می شود که شامل انواع بیسیم و رادیوهای VHF/UHF با قابلیت جهش فرکانسی و رمزکننده های خودکار بومی و حد ارتفاع عملکردی بالا است. همچنین تجهیزات هشدار راداری و لیزری و انواع اخلالگرهای فروسرخ و سامانه های فریب دهنده، تجهیزات دید در شب، دوربین های ویدیویی و حرارتی و مسافت یاب لیزری نیز برای بالگردها در کشورمان ساخته شده است.


http://www.mashreghn.../302176_752.jpg

نمایی از پهلوی سبا248



از دیگر ویژگی های قابل ذکر برای نمونه اولیه سبا248 باید به استفاده از ارابه فرود سورتمه ای(اسکید) اشاره کرد که نیروی مقاوم (پسا/درگ) کمتر نسبت به ارابه فرود چرخدار ثابت و وزن کمتر نسبت به انواع جمع شونده دارد.

افزایش مساحت سطوح شیشه ای به کار رفته در کابین خلبان و مسافرین نسبت به نمونه های داخلی و اغلب خارجی همرده ضمن کاهش وزن نسبی، میدان دید بسیار بالاتری به اطراف ایجاد می نماید. درب بزرگ کابین مسافر در هر دو طرف بدنه برای بارگیری بهتر بارهای بزرگ مزیت دارد ضمن اینکه دسترسی آسان به موتور و سامانه های داخلی از طریق دریچه های مناسب تعبیه شده در بدنه فراهم می شود.

به گزارش مشرق، دو موتوره شدن سبا248 و تغییراتی در طرح بدنه خصوصاً محفظه قرارگیری موتور و متعلقات ملخ اصلی(که نشان دهنده تلاش برای بهبود شکل آیرودینامیکی بالگرد برای رسیدن به مشخصات عملکردی بهتر است) البته گویای اجرا شدن فرایندهای طراحی و بهینه سازی شکل ظاهری است نه یک مهندسی معکوس ساده از نمونه های داخلی و خارجی.

از مشخصات اصلی اعلام شده برای بالگرد سبا248 می توان به بیشینه جرم برخاست 2944.5 کیلوگرم، بیشینه سرعت پیمایشی 287 کیلومتر بر ساعت، نرخ اوجگیری(در سطح دریا)540 متر بر دقیقه، برد نهایی 740 کیلومتر و بیشترین مداومت پروازی 4 ساعت اشاره کرد.

به علاوه سقف پرواز ایستا تحت تأثیر زمین (IGE) برای این بالگرد 4267 متر، سقف پرواز ایستا خارج از اثر زمین (OGE) 3352 متر و سقف پرواز نهایی آن 4572 متر است که به کمک دو موتور با بیشینه توان برخاست 650 اسب بخار و بیشترین توان پیوسته 570 اسب بخار برای هر یک از آنها ممکن می شود.

بالگرد سبا248 با توجه به فضای کابین مناسب، سرعت بالا، طراحی آیرودینامیکی جدید و بهینه برای بدنه و مانورپذیری بالا عملاً بالگردی چند منظوره است که می تواند در مأموریت های نظامی همچون حمل و نقل نفرات، گشت هوایی و دیده بانی، هدایت آتش و رزمی سبک در محیط های گوناگون مرتفع و گرم، کوهستانی و دریایی که همه آنها با هم در کشورمان ایران وجود دارد به کار گرفته شود.

به علاوه کاربردهای غیرنظامی فراوانی مانند تاکسی و آمبولانس هوایی نیز که با توجه به رشد صنعت هوافضا در کشورمان بیش از پیش قابلیت توسعه دارد در محدوده قابلیت های سبا248 می گنجد.

سبا248 نشان می دهد سطح توانمندی متخصصان داخلی از مهندسی معکوس که در شاهد278 دیده می شد بسیار فراتر رفته و به رده طراحی بومی از نظر عملکرد، سازه، مکانیزم ها، بدنه و اویونیک رسیده است. تولید انبوه این بالگرد برای افزایش و جایگزینی ناوگان فعلی در سالیان آینده ضمن ایجاد اشتغال، کاهش و قطع وابستگی به خارج و حتی امکان صادرات، سطح بالاتری از توانمندی های عملیاتی را برای بخش های نظامی و غیر نظامی کشور فراهم می کند.

http://www.mashreghn...-شد-عکس��������

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالگرد ملی صبا 248 فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی می‌شود.

به گزارش مشرق، در سیصد و پنجاه و سومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، فردا (سه شنبه 17 اسفندماه) با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بالگرد ملی صبا 248 در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران (پنها) رونمایی می‌شود.
 
بالگرد ملی صبا 248 به دست متخصصان توانمند شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران (پنها) وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی کشور طراحی و ساخته شده است.

 

 

لینک خبر

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حتی  محتوای نمایشگرها هم یکی‌ یه، یکی بودن ظاهرشون هیچ. تنها چیزی که باقی می‌مونه بحث تولید تحت لیسانسه که اون هم چطور ممکنه آگوستا با ودجا همکاری کنه و تحریم نشه. 
متاسفانه چه امیدها داشتیم...

http://uupload.ir/files/4fly_brvzoe3drha-1.jpg
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من یک سئوال داشتم!اینکه خط تولید این بالگرد ملی کجاست؟نباید فیلمی از این خط تولید نشان بدهند؟ انتخابات است و سنت همیشگی!هر چه فکر می کنم با این روش!ما حتی در طول این سال ها یک حرکت مثبت نداشته ایم!

  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یاور جان شما با Ali Javid کانال یوتیوب نسبتی دارین؟من کانالم تو یوتیوب reza rezai هست.

 

نه با

reza rezai

نسبتی یا شراکتی نداریم

 

 

 

Ali Javid

ali javid

کانال اصلی یاور هست

 

 

 

 

بالگرد صبا ۲۴۸

https://www.youtube.com/watch?v=SAKVMhq24YU

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Iran Panha Co 4th gen Saba-248 dual engine 4 blade helicopter ساخت بالگرد صبا ۲۴۸

https://www.youtube.com/watch?v=SAKVMhq24YU

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود...پروژه بالگرد صبای ۲۴۸ چطور پیش میره؟ هنوز تولید انبوه میشه؟

عکس و ویدیو صبای ۲۴۸ دیدم بسیار خوش ساخت و داخل کابین به روز بوده است...

در ضمن موتور صبای ۲۴۸ تولید کدوم کشور است؟

ویرایش شده در توسط RaymondDragon

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط 951
      مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58
      و نمونه نظامی  Sikorsky H-34  Choctaw
       
       
      قسمت اول :
       

      Sikorsky S-58C
       
      خاستگاه و توسعه
      بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34  Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 /  H-19 Chickasaw  و    Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت .
       
              
         Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave          Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw      
      در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده  و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد.
      در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای :  Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S  میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها  نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد .
       

       Piasecki HRP Rescuer
       

      Sikorsky HO4S    
       
      در ژانویه 1950میلادی ،  نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ،  قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ،  در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد .
       

      Bell XHSL-1 prototype
       
      بالگرد Bell XHSL-1  به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد    Piasecki HRP  متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد .
      مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد .  دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد .
       

      Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد
       
       

      بالگرد Bell XHSL-1  به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است
       
      پایان قسمت اول
      .
      .
      .
      ادامه دارد . . .
       
      مترجم  : 951
      برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است .
       
      فقط برای میلیتاری
                  . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
    • توسط babak1985
      بالگرد رزمی HAL LCH بالگردی ساخته شده درهند است که در حال حاظر در حال توسعه میباشد.LCH مخفف LIGHT COMBAT HELICOPTER است که به معنی بالگرد رزمی سبک میباشد. این بالگرد که تا کنون دو نمونه از ان تولید شده اولین بار در29 مارس 2010 اولین پرواز خود را انجام داد.ایده اولیه ساخت این بالگرد اولین بار در سال 2006 به منظور ساخت یک بالگرد تهاجمی برای نیروی هوایی وارتش هند بوجود امد.توسعه این بالگرد توسط HINDUSTANAERONAUTICSLIMITED که به اختصارHAL نامیده میشود انجام میگیرد. HAL قبلا تجارب زیادی را از طراحی توسعه و تولید بالگرد چند منظوره DHRUV در سال 2002 بدست اورد.این تجارب استفاده زیادی در طراحی پلتفورم جدید تحت نام برنامه عمومی LCHداشت. در پایان این بالگرد باید قابلیت مقایسه با Bell Ah-1 super cobra وEurocopter tiger را داشته باشد.این بالگرد دو نفره بوده و کاکپیتها در یک راستا قرار گرفته اند و مسئول تسلیحات در جلو و خلبان در پشت سر می نشیند.نحوه طراحی ان طوری است که دید مناسبی را در تمام زوایا برای خلبان ایجاد میکند.بدنه در جلو نازک میشود ویک قبضه توپ در زیر دماغه نصب شده است.نازل های موتور در دو طرف بدنه در بالای بالگرد قرار گرفته اند.همچنین بالگرد دارای دو بالچه است که مکانهایی برای نصب تسلیحات و مخزن سوخت خارجی دارد.



      این بالگرد از دو موتور HAL/TURBOMECA SHAKTI استفاده میکند که هر کدام توان تولید 1400 اسب بخار رادارمیباشند که این امر به این بالگرد امکان میدهد با سرعت 275 کیلومتردر ساعت پرواز کند.برد این بالگرد 700 کیلومتر و سقف پروازی ان 6400 متر است.در هر صورت این بالگرد حرکتی سریع به جلو برای هند است که تا سالها متکی به کشورهای خارجی بوده است.گفته میشود بدنه این بالگرد به مانند بالگردهای امروزی از کامپوزیت ساخته شده که منجر به کاهش بازتابش راداری ان در برابر سامانه های دشمن شده است.در کاکپیت هر خلبان یک جفت نمایشگر چند منظوره رنگی (MFD ) قرار گرفته و علاوه بر ان این بالگرد مجهز به سامانه های پیشرفته لیزری و سامانه هشدار لیزر روی بالگرد است.توپ این بالگرد توپ 20 میلیمتری فرانسوی با نام M621است که توپ استاندارد بالگردهای سریTHL-20 میباشد. سلاح اولیه این بالگرد موشک هدایت شونده ضد زره HELINAخواهد بود.همچنین بالگرد مجهز به موشک های ضد رادار برای از بین بردن رادارهای دشمن نیز خواهد شد.همچنین بالگرد توانایی حمل انواع بمب های متعارف شامل خوشه ای و عادی را دارد.در کل بالگرد دارای 4 جایگاه حمل سلاح است که در زیر هر بالچه دو جایگاه قرار دارد.نیروی هوایی هند اعلام کرده که خواهان 65 فروند از این نوع بالگردها است و ارتش هند نیز خواهان 114 فروند است و سریلانکا نخستین کاربر خارجی این بالگرد خواهد بود که 20 فروند از ان را خواهد خرید.
      مشخصات کلی:



      نوع:بالگرد رزمی
      وزن:2550 کیلوگرم
      حداکثر وزن هنگام برخواست:5500 کیلوگرم
      طول:15.8 متر
      ارتفاع:4.70 متر
      حداکثر سرعت: 275 کیلومتر در ساعت
      حداکثر برد:700 کیلومتر
      سقف پرواز:6400 متر
      موتور:2 عدد موتور HAL/TURBOMECA SHAKITبا قدرت 1400 اسب بخار



      تسلیحات:
      توپ فرانسوی 20 میلیمتری M621
      موشک ضد زره HELINA

      راکت های 60 و 80 میلیمتری

      بمب های عادی و خوشه ای
      چند منبع:
      http://en.wikipedia.org/wiki/HAL_Light_Combat_Helicopter
      http://www.indiandefence.com/gallery/g618-hal-light-combat-helicopter-lch.html
      http://www.centralclubs.com/hal-lch-t81015.html#p325610
      دوستان این بالگرد با نمونه ای که در ایران اسما در همین کلاس ساخته میشود قابله مقایسه است

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.