Arash

شاهکارهای RF-4

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1407181296' post='398987']


به نظر تر و تمیز و سر حال میان :applause:
6 فروند RF-4 E تو تصویر اول قابل شمارشه که با اون 2 فروند RF-4 C استتار خاکستری می شه حداقل 8 فروند raised_eyebrow
کم ظرفیت و توانی نیست اگه ارتقایی مشابه پروژه دوران روشون اعمال و سامانه های آنالوگ و دوربین های نگاتیوی شون دیجیتالیزه و به روز بشه icon_cheesygrin
[/quote]

یه دونه RF-4E تو عکسه و بقیه F-4E هستن..
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arash666' timestamp='1406324960' post='396510']

[center]تازه ترین تصاویر از RF-4E[/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/10~8.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/thumb_10~8.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/12~5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/thumb_12~5.jpg[/img][/url][/center]
[center][/quote][/center]
سلام
نمی دونم من فکر می کنم یا واقعا اولین هواپیما با بقیه متفاوت است ؟ در عکس اول واضح تر می توانید این تفاوت را ببینید ؟!
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1407181949' post='398991']
یه دونه RF-4E تو عکسه و بقیه F-4E هستن..
[/quote]
ممنون . فکر میکنم حل شد . البته ظاهرا پستها همزمان شد. ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1407181949' post='398991']
یه دونه RF-4E تو عکسه و بقیه F-4E هستن..
[/quote]
انگار حق با شماست :oops:
ولی تا جاییکه چشام یاری می کنه رجیستر همه شون با 2 شروع شده که نباید اینطوری باشه ؟ :thinking:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='oldmagina' timestamp='1407182097' post='398993']
[/center]
سلام
نمی دونم من فکر می کنم یا واقعا اولین هواپیما با بقیه متفاوت است ؟ در عکس اول واضح تر می توانید این تفاوت را ببینید ؟!
[/quote]

خب اولی هواپیمای شناسایی RF-4E هست بدون رادار و تیربار و یک دریچه دوربین توی دماغه داره و بقیه F-4E هستن.

[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1407182146' post='398997']
انگار حق با شماست :oops:
ولی تا جاییکه چشام یاری می کنه رجیستر همه شون با 2 شروع شده که نباید اینطوری باشه ؟ :thinking:
[/quote]

رقم اول مهم نیست ، هواپیماها رو بر اساس چهار رقم بعد از خط فاصله شماره گذاری میکنن..
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1407182333' post='398998']
رقم اول مهم نیست ، هواپیماها رو بر اساس چهار رقم بعد از خط فاصله شماره گذاری میکنن..
[/quote]
چرا مهمه ! رقم پیش از خط فاصله هواپیماهای آموزشی و شناسایی 2 و هواپیماهای رزمی 3 هست.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1407182464' post='398999']
چرا مهمه ! رقم پیش از خط فاصله هواپیماهای آموزشی و شناسایی 2 و هواپیماهای رزمی 3 هست.
[/quote]

این رمپ پایگاه همدانه ؛ فانتوم F-4E هم که هواپیمای شناسایی نیست و روی فانتوم هایی که آموزشی ها باهاش میپرن هم فکر نکنم سریالش با بقیه فرق داشته باشه یا حداقلش این همه تاچ اند گو که دیدم سریال متفاوتی از بقیه فانتوم ها نداشتن حالا دلیل پیش شماره 2 و 3 رو نمیدونم ولی فکر نمیکنم اینی که شما میگید باشه..

این بابک تقوایی کجاست ؟! icon_cheesygrin
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا زیاد در مورد رجیستر سوال نفرمایید اینجا فیس بوک نیست :laughing: خلاف قوانین هم هست :mrgreen:

سورنا جان ، برادر بیگدلی درست میگه :) رقم اول رجیستر هواپیماهای شناسایی با 2 شروع میشه و شکاری ها با 3 و ترابری ها با 5 و ....

آموزشی رو الان درست یادم نیست اما منظور از آموزشی هواپیمایی چون PC-7 و بونانزا و اینهاست نه جنگنده های آموزشی گردان CCTS

ارادتمندم

[quote]
این رمپ پایگاه همدانه
[/quote]

تا جایی که یادمه این عکس ها مال مانور اخیره که توی بندر عباس بود
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1407185635' post='399016']
حالا زیاد در مورد رجیستر سوال نفرمایید اینجا فیس بوک نیست :laughing: خلاف قوانین هم هست :mrgreen:

سورنا جان ، برادر بیگدلی درست میگه :) رقم اول رجیستر هواپیماهای شناسایی با 2 شروع میشه و شکاری ها با 3 و ترابری ها با 5 و ....

آموزشی رو الان درست یادم نیست اما منظور از آموزشی هواپیمایی چون PC-7 و بونانزا و اینهاست نه جنگنده های آموزشی گردان CCTS

ارادتمندم



تا جایی که یادمه این عکس ها مال مانور اخیره که توی بندر عباس بود
[/quote]

خب مگه F-4E هواپیمای شناساییه که با 2 شروع شده ؟ مگه این ها فانتوم های گردان 31 نیستن ؟
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1407188013' post='399024']
خب مگه F-4E هواپیمای شناساییه که با 2 شروع شده ؟ مگه این ها فانتوم های گردان 31 نیستن ؟
[/quote]

سورنا جان کدوم فانتوم شکاری با 2 شروع شده ؟ شما به بنده نشان بده

اگر اون فانتوم های عکس بالا رو میفرمایید من احتمال میدم بخاطر اینکه فاصله زیاده و رجیستر رو فارسی نوشتن شما 3 رو 2 میبینید که خب خطای چشمه و البته تشخیصش سخته و من اگر نمیدونستم 3 هستش نمیتونستم تشخیص بدم ویرایش شده در توسط maverick100
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1407188287' post='399027']
سورنا جان کدوم فانتوم شکاری با 2 شروع شده ؟ شما به بنده نشان بده

اگر اون فانتوم های عکس بالا رو میفرمایید من احتمال میدم بخاطر اینکه فاصله زیاده و رجیستر رو فارسی نوشتن شما 3 رو 2 میبینید که خب خطای چشمه و البته تشخیصش سخته و من اگر نمیدونستم 3 هستش نمیتونستم تشخیص بدم
[/quote]

والا من که دارم میگم F-4E هواپیمای شناسایی نیست داداشمون میگن هواپیماهای توی عکس با 2 شروع شده و 2 هم شماره هواپیماهای شناساییه..
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arash666' timestamp='1366654331' post='308413']



[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/IRAF_RF-4_Getting_Picture_01.jpg[/img][/center]






[/quote]

جای تعجب هست که چگونه این تاپیک بدون لینک معتبر تشکیل شده

[size=4][b]عکس بالا مربوط به بمباران هوایی نیروی هوایی لیبی توسط یک جفت اف 111 امریکایی بلند شده از انگلستان هست[/b][/size]

و توسط اپتیک اف 111 بعد از عبور هواپیما گرفته شده
این عملیات در مستند great plans f-111 شرح داده شده
بهتر است این عکس حذف بشود ویرایش شده در توسط WorldMaster
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1407189153' post='399029']
والا من که دارم میگم F-4E هواپیمای شناسایی نیست داداشمون میگن هواپیماهای توی عکس با 2 شروع شده و 2 هم شماره هواپیماهای شناساییه..
[/quote]

نه برادر اشتباه می کنه

عرض کردم به خاطر شباهت بین 2 و 3 احتمالا ایشون هم اشتباه کردن و گرنه خب شما که با فانتوم های بوشهر محشوری :mrgreen: بهتر از بنده میدونی

من فکر کردم بحث سر اینه که فتو فانتوم ها هم با 3 شروع میشن بی دقتی کردمو پست ها رو سریع خوندم hee_hee
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/21~1.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/22~0.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/23~0.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/24~0.jpg[/IMG][/center]

[center]--------------------------------------------------------------------------[/center]

[color=#ff0000][b]شناسایی پلهای مواصلاتی,پادگان و فرودگاه اربیل[/b][/color]

[center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/25~2.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/thumb_25~2.jpg[/IMG][/url][/center]

جنگی ناخواسته شروع شده بود. در مدت زمانی که از جنگ گذشته بود، نیروی هوایی اکثر هدف هایی از قبل پیش بینی شده را مورد حمله قرار داده بود و نیاز به کسب اطلاعات از هدف های دیگر به شدت احساس می شد. در این بین گردان های هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی بیشترین نقش را در این مهم ایفا می کردند . خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی که بدون هیچ مهماتی باید در عمق خاک دشمن و آن هم با ارتفاع کم پرواز می کردند ولی هرگز از این مسئولیت سرباز نمی زدند و همواره با عکس برداری از مناطق مهم و استراتژیک عراق چه نظامی و چه اقتصادی، کمک شایانی می نمودند، زیرا پس از عکس برداری، با مشخص شدن مختصات دقیق نقطه هدف خلبانان می توانستند با در نظر گرفتن سمت و همچنین موانع در بین راه ، بهترین مسیر را برای رسیدن به هدف انتخاب کنند و با خیالی آسوده تر تمرکز خود را معطوف به انهدام هدف نمایند.
فصل پاییز بود و هوا نسبتا سرد و تقریبا ابری بود . در همین اثنا ماموریتی به گردان شناسایی پایگاه یکم شکاری محول شد که برمبانی آن یک فروند فانتوم شناسایی می بایست با پرواز بر روی خاک عراق، ماموریتی را انجام می داد .


[color=#ff0000]عکس برداری از 3 نقطه در یک پرواز[/color]
ماموریت آن روز به شکلی بود که برگشت از آن قطعیت نداشت زیرا خلبانان باید با نفوذ به خاک عراق، از چندین نقطه عکس برداری می کردند و این کار را برای آنان دشوار می کرد زیرا با شناسایی شدن و در اولین نقطه، احتمال هدف قرار گرفتن در نقطه بعدی و یا هدف قرار گرفتن توسط گشتی های دشمن بالا می رفت .
به هر شکل دو تن از بهترین خلبانان برای این ماموریت انتخاب شدند. همان طور که عنوان شد هدف سه نقطه مختلف بود و پرواز در آن روز به سه بخش تقسیم می شد . خلبانان باید از سه هدف مختلف عکس برداری می کردند . هدف اول یک پل مواصلاتی در منطقه کوهستانی "رواندوز" بود ، پس از آن پل بزرگی در جاده " موصل" به "اربیل" بر روی رودخانه " زابرگ" و هدف سوم فرودگاه و پادگان نیروی زمینی شهر "اربیل" بود که پس از شناسایی هدف سوم خلبانان باید تغییر سمت داده و در مسیر بازگشت قرار می گرفتند .


[color=#ff0000]عملیات طرح ریزی شد[/color]
درفصل پاییز و هوای مناطق شمال غرب کشور و شمال عراق معمولاً ابری است و ابرها گهگاه آن قدر پایین می آیند که پرواز ناوبری و عکس برداری در ارتفاع کم به خاطر پوشش ابر و عدم امکان دیدن نقطه نشانه های زمینی با مشکلات بسیار مواجه می شود .
آتشبارها و توپخانه ها و سایت های موشکی نیزبه هوای دشمن در نقاط حساس و اطراف شهرها مستقر بودند . سیستم پدافند هوایی عراق در نقاط کوهستانی و مرزی، تعداد بسیار زیادی دیده بان گمارده بود که این دیده بان ها با مواضع توپخانه زمین به هوا در نزدیکی خودشان ارتباط مستقیم داشتند واطلاعات خود را در کوتاه ترین زمان در اختیار یکان ها ضد هوایی قرار می دادند . این یکان ها در مقابل پروازهای هواپیماهای ما به صورت خودکار عمل می نمودند و با هدایت کامپیوتری به سمت هدف شلیک می کردند و تهدید عمده ای به شمار می آمدند . با در نظر گرفتن تمام این مسایل کار طراحی پرواز و ترتیب عبور از هدف ها توسط خلبانان شروع و برنامه ریزی شد و به اقتضای نوع ماموریت از یکان نگهداری خواسته شد که هواپیماها را به دوربین های مناسب تجهیز کنند. همچنین به دلیل بعد مسافت و گستردگی عملیات فانتوم به طور حتم دچار کمبود سوخت می شد. پس قرار شد هواپیمای سوخت رسان نیز در قسمت غرب کشور مستقر شود تا در هنگام بازگشت فانتوم به آنها سوخت لازم را جهت بازگشت به پایگاه انتقال دهد .

[color=#ff0000]شرح عملیات[/color]
لحظه موعود فرا رسیده بود. خلبانان با قدم های استوار و با آمادگی کامل در حالی که تجهیزات پروازی را تحویل گرفته بودند، به سمت هواپیمای آماده رهسپار شدند و پس از وارسی های لازم، سوار بر پرنده آهنین بال خود که فاقد هرگونه تجهیزات دفاعی بود و فقط با انواع دوربین ها تجهیز شده بود شدند و در ساعت مقرر با تاکسی بر روی باند پایگاه پروازی به ابتدای باند رسیده و لحظاتی بعد در آسمان غوطه ور شدند .
فانتوم بلافاصله بعد از پرواز به آرامی ارتفاع گرفت و در ارتفاع بالا به سمت شمال غرب کشور حرکت کرد . در طرح ریزی پروازی پیش بینی شده بود که در نقطه ای نزدیک مرز ارتفاع را کم کرده و دور از دید رادارهای دشمن بر فراز مناطق کوهستانی به سمت اولین هدف پرواز کنند . با رسیدن به نقطه مورد نظر خلبان ارتفاع را کم کرده و با عبور از مرز در لا به لای کوه ها شروع به پرواز نمود . هواپیما در ارتفاع 30 متری زمین پرواز می کرد ، خلبان به تدریج سرعت هواپیما زیاد نمود تا این که به سرعت 1100 کیلومتر در ساعت رسید . پرواز با سرعت بالا و در ارتفاع 30 متری خطرات زیادی را می توانست به همراه داشته باشد .


[color=#ff0000]عکس برداری از اولین هدف بدون هیچ تهدیدی[/color]
لحظاتی بعد هواپیما به منطقه اولین هدف یعنی پل در منطقه رواندوز نزدیک شد و خلبانان خود را برای عکاسی از آن آماده نمودند . شرایط از هر جهت مطلوب بود و عکاسی را به بهترین نحو انجام شد . خوشبختانه بدلیل سرعت زیاد و غافل گیری دشمن ، پدافند آنها فرصت کوچک ترین عکس العمل را نتوانستند پیدا کنند .
پس از عبور از هدف اول برابر طرح ریزی اولیه خلبان با گردش هواپیما به سمت چپ به سمت هدف دوم به حرکت در آمد . پل ارتباطی در بزرگراهی که شهر های اربیل و موصل را به هم متصل می کرد هدف دوم بود . داشتن اطلاعات کافی از این پل مهم برای حملات بعدی هواپیماهای شکاری بمب افکن نیروی هوایی لازم بود تا بتوانند با آگاهی هر چه بیشتر از شرایط آن و مواضع پدافندی دشمن ماموریت های خود را طراحی و اجرا کنند .


[center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/26~0.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/thumb_26~0.jpg[/IMG][/url][/center]


[color=#ff0000]عبور از روی دومین هدف ، آتش سنگین پدافند دشمن[/color]
خلبانان برای این که بتوانند از تمام اجزای پل عکس برداری کنند ، تصمیم گرفتند از داخل رودخانه به آن نزدیک شوند و از روبه رو به سمت آن پرواز کنند . وضعیت دشواری بود زیرا در این نوع پرواز پدافند زمین به هوای دشمن به وضوح آنها را در دید داشت و در تیررس کلیه جنگ افزار ها قرار می گرفتند .
خلبانان از وضعیت پدافند قدرتمند پل ، آگاهی داشتند ولی به خاطر گرفتن عکس های مناسب خود را در بدترین شرایط ممکن قرار داده بودند . تنها راه نجات خلبانان و هواپیما در این شرایط سرعت زیاد در ارتفاع کم و انجام گردش های تند پس از عکاسی بود . انجام هر گونه مانور در مجاورت پل غیر ممکن بود چون باعث به هم خوردن دوربین های عکس برداری هواپیما می شد .
خطر اصلی خلبانان و هواپیما را تهدید می کرد . زیرا آنها باید بدون هیچ حرکتی و در پروازی مستقیم از منطقه پل و از میان آتش توپ های ضد هوایی دشمن عبور می کردند .
خلبانان با یاد خدا در موقعیت مناسب روی رودخانه قرارگرفتند و با سرعتی بسیار بالا بی امان به سمت پل پیش رفتند . پدافند زمین به هوای دشمن با عبور از هدف اول از حضور هواپیمای ایرانی در منطقه مطلع شده بود . تیراندازی کلیه توپ های هوایی مستقر در سمت چپ و راست پل از فاصله دور مشخص بود و هر آن احتمال اصابت گلوله ها به کابین هواپیما می رفت . خلبانان در نزدیک پل از کف رودخانه اوج گرفته و با ارتفاع مناسب برای عکاسی از روی آن عبور کردند . توپ های ضد هوایی به شدت شلیک می کردند .


[color=#ff0000]گردش به سمت هدف سوم و آتش سوزی در زیر باک[/color]
خلبانان بلافاصله پس از عبور از پل گردش های تند به چپ و راست را آغاز کرده و بعداز طی مسافتی با گردشی گود به سمت شمال تغییر جهت دادند و به سمت هدف سوم یعنی فرودگاه و پادگان نیروی زمینی دشمن در اربیل رهسپار شدند .
هر دو خلبانان از این که توانسته بودند عکس های خوبی بگیرند خوشحال بودند . احتمال داشت شلیک توپ های ضد هوایی دشمن را دوربین های پهلویی هواپیما ثبت کرده باشند و فعالیت آنها را می توانستند در عکس ببینند .
برای مقابله با توپ های ضدهوایی خلبانان به ناچار از مسیر تعیین شده منحرف شده و از شهرکی در حوالی شهر اربیل عبور کردند . خلبان کابین عقب در نگاهی گذرا به بال چپ هواپیما دودی غلیظ همراه با شعله را در زیر بال مشاهده نمود . خلبانان بی درنگ باک های سوخت خارجی هواپیما را رها کردند زیرا در غیر این صورت گسترش آتش به سر تا سر بال چپ و بدنه هواپیما حتمی بود .

[center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/27~0.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/thumb_27~0.jpg[/IMG][/url][/center]

[color=#ff0000]عکس برداری از هدف سوم ، باک های آتش گرفته روی سر دشمن[/color]
هواپیما داخل خاک عراق بود و کاهش میزان سوخت خطر بعدی پرواز بود. هواپیما فاصله زیادی از پایگاه های خودی داشت . پادگان و فرودگاه روبه روی خلبانان بود بنابراین آنها تصمیم گرفتند که عکس آن جا را نیز بگیرند . هواپیما به سرعت به پادگان رسید . دوربین ها به خوبی کار می کردند. از گوشه و کنار دائماً به سمت فانتوم تیر اندازی می شد . حالا بهترین زمان بود. خلبانان باک های اضافی هواپیما را که منشاً آتش بودند روی محوطه پادگان رها کردند . توده ای از آتش همراه با باک های بنزین بر سر دشمن فرو ریخته شد . خلبانان به سرعت و با گردشی سریع به سمت راست در مسیر بازگشت قرار گرفتند . آتش کنترل شده بود و با فرو افتادن باک ها دیگر اثری از آن باقی نمانده بود .


[color=#ff0000]عبور از مرز و سوختگیری هوایی[/color]
لحظاتی بعد خلبانان با رسیدن به کوه های مرزی کمی اوج گرفتند و بعد از تماس با رادار منطقه به سمت هواپیمای سوخت رسان حرکت کردند . سوخت هواپیما رو به اتمام بود و هواپیمای سوخت رسان هم منتظر خلبانان بود . لحظاتی نگذشته بود که خلبان با دیدن تانکر با اعلام رمز پروازی به سمت او حرکت نمود و ثانیه هایی بعد کار سوخت گیری شروع شد ، تمام باک های داخلی فانتوم از سوخت پر شدند .
خلبانان بی درنگ هواپیما را به سمت پایگاه به پرواز درآوردند و دقایقی بعد به سلامت در فرودگاه فرود آمدند .
پس از پارک هواپیما ، خلبانان از آن پیاده شده و شروع به وارسی بدنه فانتوم پرداختند . هواپیما از چند نقطه مورد اصابت گلوله های توپ ضد هوایی دشمن قرار گرفته بود. مقدار ضایعات در بال چپ بیشتر بود اما به نظر می رسید که خطر اصلی را باک خارجی سمت چپ از هواپیما دور کرده است .
این باک مانند سپری در مقابل گلوله های دشمن عمل کرده بود و بعد از انفجار آنها در داخل باک آتش سوزی شده بود ولی مانع از برخورد مستقیم گلوله به باک های داخلی هواپیما شده بود. با رها شدن باک های خارجی روی پادگان دشمن ، کانون آتشی که خود دشمن بر پا کرده بود بر سر خودشان فرود آمده بود .
ماموریت در سایه توکل به ذات باری تعالی و توسل به ائمه اطهار به خیر و خوشی به اتمام رسید . فیلم دوربین ها برای ظهور فرستاده شد . وقتی عکس ها آماده شدند خلبانان متوجه شدند که عکس های خوبی از هر سه نقطه گرفته اند . ولی مهم تر از همه این که از سایه هواپیما در حالی که بر اثر گلوله های ضد هوایی دشمن دچار آتش سوزی شده بود نیز عکس های جالبی ثبت شده بود .
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14مهرماه سالروز شهادت تازه داماد سروان علیرضا دریانیان
 
خلبان نامدار گردان ١١ شناسایی شهید علیرضا دریانیان دوره های آکادمیک پرواز با اف ۵، اف ۴ و آر اف ۴ شناسایی را در آمریکا به عنوان دانشجوی ممتاز گذراند، دو هفته پس از آغاز جنگ در روز ۱۴ مهر ۱۳۵۹ پس از بمباران اهداف عراقی در تکریت توسط بمب افکنهای ایران به ماموریتی جهت شناسایی و عکسبرداری به منطقه عزیمت کرد و دیگر بازنگشت طبق قرائن وی با کمین چندین جنگنده عراقی وارد میشود و علارغم چیره دستی در پرواز ساقط میگردد, از سرنوشت ايشان و کابین عقب شهيد خسرو پور هیچگاه اطلاعی بدست نیامد.

وی به مدت ۱۲ سال جز اسرا و سپس جاوید الاثر و نهایتا شهید نامیده شد, علیرضا در زمان شهادت 15روز بود که داماد شده بود.به گفته جناب تیمسار رضوانی روز شهادت ایشان یکی از تلخ ترین حادثه های  پایگاه بود .

 

یادش گرامی باد
 
01~35.jpg
 
02~35.jpg
 
03~32.jpg
 
04~27.jpg
 
05~22.jpg
 

جلسه مشاوره نظامی جبهه های جنگ با حضور حسن روحانی در حال مطالعه عکسهای دوربین پانورماتیک فانتوم RF-4E گرفته شده توسط قهرمانان جان برکف گردان ١١ شناسایی نیروی هوایی ارتش.

عکسهای پانورماتیک توسط دوربینهای KC56, KA55 و A-91 مستقر در دماغه فانتوم شناسایی با جارو کردن افق تا افق مسیر پروازی در ارتفاع بالا یا پایین بصورت عکسهای نواری بلندی گرفته میشود که پس از پردازش در کنار یکدیگر چسبانده میشد تا تصویر گسترده و جامع از منطقه عملیاتی بدست آید, از این تصاویر برای تجزیه و تحلیل پراکندگی و میزان نیروها و ادوات جنگی دشمن و مسیرهای پیشروی, مسیرهای لجستیک و عوارض طبیعی پیشرو استفاده میشود.

حسن روحانی (رئیس جمهور فعلی)در زمان جنگ مسئولیتهای متعددی از جمله عضویت در شورای عالی دفاع، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ، معاونت فرماندهی جنگ، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء و فرماندهی پدافند هوایی را برعهده داشت.

 

06~16.jpg

 

امیر بیضایی به اتفاق امیرمددی میباشند .خداوند حفظشون کنه .

07~11.jpg

 

ایستاده از راست کنگرلو - فرسیابی - مرحوم ترابی

08~10.jpg

 

09~7.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.