Arash

شاهکارهای RF-4

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یعنی به نظرت

توان تصویر برداری و عکاسی پهباد هامون(کیفیت)

از فوتو فانتوم ها بهتره؟

چون منظورم استفاده از این تکنولوژی هاش بود

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی به نظرت

توان تصویر برداری و عکاسی پهباد هامون(کیفیت)

از فوتو فانتوم ها بهتره؟

چون منظورم استفاده از این تکنولوژی هاش بود

بقاپذیری اصلی مهم هست که فکر نکنم پهپاد یا بهپادی در داخل داشته باشیم که بقهاپذیری فانتومها را داشته باشد

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تنوع دوربینها با توجه به وظایف محوله در RF-4

 

01~57.jpg

 

02~60.jpg

 

اون دوربین جانبی LOW LEVEL CAMERA هست که برداشته شده که در صورت نیاز و با توجه به نوع ماموریت نصب خواهد شد .در فتوفانتومی که آماده سوختگیری میشود یک عملیات شناسایی در ارتفاع بالا میباشد وبا توجه به نوع ماموریت دوربین جانبی اونو برداشتن .این کار یک مزیت دارد و اون اینه که اگه در این عملیات هواپیما ساقط بشه دوربین از دست نمیره .

 

03~52.jpg

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گیرنده هشدار راداری وظیفه دادن اخطار به خدمه از رادار های دشمن و نشان دادن جهت و فاصله و اولویت آنها در اسکوپی در کاکپیت است. اف-۴ های مدل دی ما فاقد این سامانه بودند (به غیر از آن ۸ فروند نامبرده) و اف-۴ های مدل ایی ما از سامانه هشدار دهنده راداری اِی ان/ اِی ال آر-۴۶ بهره می برند که آنتن های آنها در نوک بال ها و بر روی درب نگهدارنده چتر ترمز تعبیه شده است؛ آر اف-۴ های ا نیز دارای سامانه اِی ان/ اِی ال آر-۴۶ و اگر اشتباه نکنم بعضی دارای سامانه اِی ان/ اِی پی آر-۳۶/ ۳۷ هستند (مطمئن نیستم) و آنتن های این سامانه ها در درب های چتر ترمز و در زیر دماغه تعبیه شده اند.

 

01~61.jpg

 

02~63.jpg

 

03~54.jpg

 

04~41.jpg

 

05~38.jpg

 

06~31.jpg

 

07~22.jpg

 

08~18.jpg

 

منبع

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دم تک تک این عزیزان گرم ولی فکر نمیکنید که دوران این ها تموم شده؟ ایا نمیشه این فانتومهارو تغییر کاربری!!! raised_eyebrow داد ؟ ما ار کیو 170 رو داریم که سیستم دیدبانی (یا هرچی که اسمشو میزارید) به مراتب از این فانتومهای قدیمی بهتر هست و مقیاسش هم به مراتب کمتر! نمیشه در غلافهای جدید از اون سیستم مهندسی معکوسش) استفاده کرد؟ کلا وجود همچین گردانی ایا اصلا مفید هست با وجود پهپاد و البته داشتن سیستم دیدبانی قوی (اگه داشته باشیم!) بالاخره این ارکیو 170 بجای بمب افکن!!! باید فایده دیگه ای هم داشته باشه؟ از اجزائش میشه در انتقال اطلاعات و سایر تجهیزات دیگه استفاده کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دم تک تک این عزیزان گرم ولی فکر نمیکنید که دوران این ها تموم شده؟ ایا نمیشه این فانتومهارو تغییر کاربری!!! raised_eyebrow داد ؟ ما ار کیو 170 رو داریم که سیستم دیدبانی (یا هرچی که اسمشو میزارید) به مراتب از این فانتومهای قدیمی بهتر هست و مقیاسش هم به مراتب کمتر! نمیشه در غلافهای جدید از اون سیستم مهندسی معکوسش) استفاده کرد؟ کلا وجود همچین گردانی ایا اصلا مفید هست با وجود پهپاد و البته داشتن سیستم دیدبانی قوی (اگه داشته باشیم!) بالاخره این ارکیو 170 بجای بمب افکن!!! باید فایده دیگه ای هم داشته باشه؟ از اجزائش میشه در انتقال اطلاعات و سایر تجهیزات دیگه استفاده کرد؟

 

یه گزینه ی خوب و عملیاتی با برد بلند و ... باید ساخته بشه و در دست نیرو قرار بگیره تا اینها هم برن خونه و از استراحت دوران بازنشستگی لذت ببرند

متاسفانه تا همه چیزدر حد رونمایی هست و چیزی عملیاتی نمیشه ، فوتو فاتونم ها رو نمییشه مرخص کرد

ویرایش شده در توسط Arash
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آيا فيلم انجام عمليات هاي شناسايي وهمچنين عمليات بمباران فانتومها در طول جنگ هم موجود هست كه بشه اونها رو ديد

 

همونطور كه بيشتر دوستان مطلع هستند فانتومها مجهز به گان كمرا هستند كه در عملياتها اقدام به فيلم برداري از عمليات ميكنه كه در پايگاه بعد از انجام عمليات با استفاده از فيلمها اقدام به تفسير اون عمليات ميشه

 

آيا موجود هستند اين فيلمها يا نيروي هوايي هنوز اين فيلمها رو از طبقه بندي اطلاعاتي و محرمانه خارج نكرده؟؟؟

 

با تشكر از همه عزيزان

ویرایش شده در توسط mrahjalali
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آيا فيلم انجام عمليات هاي شناسايي وهمچنين عمليات بمباران فانتومها در طول جنگ هم موجود هست كه بشه اونها رو ديد

 

همونطور كه بيشتر دوستان مطلع هستند فانتومها مجهز به گان كمرا هستند كه در عملياتها اقدام به فيلم برداري از عمليات ميكنه كه در پايگاه بعد از انجام عمليات با استفاده از فيلمها اقدام به تفسير اون عمليات ميشه

 

آيا موجود هستند اين فيلمها يا نيروي هوايي هنوز اين فيلمها رو از طبقه بندي اطلاعاتي و محرمانه خارج نكرده؟؟؟

 

با تشكر از همه عزيزان

 

فیلم که نه . کلی عکس هست که اگه پشت سر هم پخش بشه به صورت فیلم در میاد و بله موجود هست ولی نمیدونم چرا منتشر نمیکنند

 

قضیه گان کمرا و دوربین پشت که برای فیلم برداری از محل برخورد بمب ها و دقت بمباران و خسارتهای به عمل اومده یه چیزه دیگه هست

 

موجود هست ولی متاسفانه هنوز این فیلم ها رو منتظر نکردند ( مگر معدودی فیلم و عکس که منتشر شده )

 

****************************************

 

46762166266079700969.jpg

فانتوم شناسایی ما و میگ 21 شوروی که در 28th November 1973خلبان RF-4C سرهنگ شکوه نیا و کمک خلبان جان ساندرز امریکایی بود که 16 روز در اسارت روسها بودند .

ولی آقای نقاش حواس اش نبوده که در اون زمان علامت اختصاری نیروی هوایی ایران IIAF بوده نه IRIAF
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بقاپذیری اصلی مهم هست که فکر نکنم پهپاد یا بهپادی در داخل داشته باشیم که بقهاپذیری فانتومها را داشته باشد

با سلام دوست عزیز

آیا بقاپذیری 36 ساعته

بعضی از پهبادهامون کمتر از فتوفانتوم ها است؟جالبه

ارادتمند شما

یا مهدی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام دوست عزیز

آیا بقاپذیری 36 ساعته

بعضی از پهبادهامون کمتر از فتوفانتوم ها است؟جالبه

ارادتمند شما

یا مهدی

منظور من از بقا پذیری این هست که بتواند در شرائط جنگی زنده بماند. در شرائطی که حداقل با توپهای چهل میلیمتری اورلیکن به طرف این پرنده شلیک میشود. در این شرائط, بهپاد یا پهپاد شانسی کمتر از فانتوم دارد.

البته سی و شش ساعت که شما ذکر فرمودید به نظر من منظورتان مداومت پروازی بوده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظور من از بقا پذیری این هست که بتواند در شرائط جنگی زنده بماند. در شرائطی که حداقل با توپهای چهل میلیمتری اورلیکن به طرف این پرنده شلیک میشود. در این شرائط, بهپاد یا پهپاد شانسی کمتر از فانتوم دارد.

البته سی و شش ساعت که شما ذکر فرمودید به نظر من منظورتان مداومت پروازی بوده است.

بله منظور بنده مداومت پروازی هستش

پهباد برای انجام این کار ها هم بسیار مناسب تره چرا که نیاز به خطر انداختن

خلبان های عزیز کشورمون نیست اینو فراموش نکنید هر خلبان حدودا طرف های ده سال

آموزش میبینه و این یعنی سرمایه این مملکت هستش

حالا شما تصور کنید در زمان جنگ ما پهباد های خوبی به جای فتوفانتوم ها ارسال میکردیم

چقدر خلبان شهید کارکشته و نخبه الان زنده بودند؟

اصولا پهباد ها مزایای بسیاری نسبت به فتوفانتوم ها دارند

 کوچکی

مداومت پروازی

صدای کمتر

ریسک پذیری کمتر

و...

همچنین معمولا توسط رادار ها سخت شناسایی میشوند و غالبا با دید بصری رصد میشوند

مانند جریان ناو آمریکایی و پهباد ما

بنده به نظرم با داشتن پهباد هایی مانند شاهد 129 و مهاجر4 و ...

وقتشه این پرندگان بازنشست بشن

ارادتمند شما

یا مهدی

ویرایش شده در توسط AdmiralErfan

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدای جنگ تحمیلی مخصوصا شهدای نیروی هوایی و خلبانان گردان شناسایی.

در زمان جنگ تحمیلی دو کشور دارای قوی ترین پدافند هوایی بودند اول مسکو دوم بغداد. حالا تصور کنید، در چنین پدافندی چگونه این  تیز پروازان بی سلاح خود را به قلب دشمن بعثی می زدند.!!! تا با جمع آوری اخبار و اطلاعات، در نابودی این دشمن تا دندان مسلح برنامه ریزی کنیم. در این جا لازم میدانم به ذکر چند مورد اشاره کنم.

1- در ایران هیچ مدلی از هواپیمای RF- 4C وجود ندارد و همگی آن ها RF-4E  می باشند.

2- RF-4E ها دارای دارای سیستم S.L.R نمی باشند.

3- تنها رقیب این هواپیما میگ 25 شناسایی روسیه می باشد، که تمام خصوصیات RF-4E را دارد. اما سیستم شناسایی RF-4E بگونه است که  بصورت خودکار عکس برداری هوایی را انجام می دهد. (سرعت و ارتفاع بوسیله I.N.S و رادار ارتفاع سنج) در داخل یک کامپیوتر محاسبه و سرعت زمان عکس برداری را متناسب با آن انجام می دهد. یعنی هرچه هواپیما تند تر و در ارتفاع پائین تر پرواز کند سرعت عکس برداری تند تر و هرچه به ارتفاع بالاتر با سرعت کم تر پرواز کند سرعت عکس برداری کند تر می شود. درست ماننده نگاه چشم به مناظر در حال حرکت در درون یک خودرو. به محض خرابی سیستم خود کار، دوربین ها وارد منوال یا دستی شده که با ست کردن سرعت و ارتفاع، یا از قبل تعین شده یا بعد از آن تعین سرعت عکس برداری هوایی را انجام می دهند.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام:

برتری هواپیما های شناسایی RF-4E به پهباد ها به قرار زیر است.

1- دقت عکس برداری بعضی از دوربین های ارتفاع یالا این هواپیما در ارتفاع 50000 پایی 50 سانتی متر یا نیم متر مربع می باشد، به نظر شما کدام پهباد می تواند چنین کارایی در شناسایی عملیات عکس برداری هوایی داشته باشد. نصب این دوربین و راه اندازی آن چند ماه بعد از جنگ تحمیلی باعث شد، ما بتوانیم اطلاعات بسیار دقیقی از شهر خرمشهر اشغال شده داشته باشیم و با بدست آوردن شناسایی دقیق از مواضع دشمن بعثی با یک آرایش نظامی خوب منجر به آزادی خرمشهر شویم.  

2- پوشش یک عکس دوربین ارتفاع پائین (دوربین KA-56E) معروف به LOW PAN حدود 56 ناتیکال مایل مربع می باشد. کدام دوربین پهباد ها می تواند چنین پوششی ایجاد کنند.

3- وقتی صحبت از عکس هوایی می شود، اطلاعات آن عکس بدرد ما می خورد و نه فقط خود آن عکس.

4- بعضی ها متاسفانه عکس هوایی را با عکس پرسنلی و عکس مناظر گرفته شده توسط دوربین های خود مقایسه می کنند و نه فقط اطلاعات عکس را.

ویرایش شده در توسط tahayori
  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط 7mmt، 21 آذر 1394 - ?????? ?????
مخفی شده توسط 7mmt، 21 آذر 1394 - ?????? ?????

با عرض سلامو خسته نباشید خدمت همه اساتید عزیزطح کوسه های بوشهر رسوندشون.با دیدن این فانتومها حالم خراب میشه خواهشا اگه کسی حرف جدیدی از ارتقا اینها داره منو توجیه بفرمایید .با تشکر

وقتی عکسهایی مثل اون تصویر که سه فروند از سه مدل فانتوم داخل سالون نمایش داده شده کاملا مشخصه که این سه هوابیما سالهاست برواز نداشتند و غیر عملیاتی هستند .اینو خ.استم عرض کنم ای کاش این همه بودجه تحقیقاتی به تحقیقات موازی برای درست کردن هوابیما میدن و آخرش لغو خیلی از تحقیقات میشه بنظر عزیزان نمیشه با بودجه کمتر و ارتقاء کیفی همین فانتومها به سطح ترمیناتور ترکیه که در ایران خودمون هم داره بیگیری میشه مقرون به صرفه تر نیست؟بنظر شما داشتن صد فانتوم مدرنیزه شده با قابلیت حمل بمب قاصد و موشکهای سری صیاد و موشکهای کروز دریایی بهتر از ولخرجی های انچنانی در تحقیقات و نتیجه هیچ و نتیجه ندادن و وارد کردن سوخو 22 های اوراقی نیست؟فکر میکنم اگه خوش بینانه باشیم الان بایستی حداقل 100 فروند از تمامی مدلها داشته باشیم ای کاش میشد این تعداد هوابیما رو یکی دو سطح از سطح حاشون بالا اورد و به س


منظور بنده ارتقاء فانتومهای مدل یی یا اگه بشه مدل دی بود .مطمینا سر حال نگه داشتن اون تعداد فانتومهای آر ف کاملا به صرفه تر از خیلی از مدلهای بیشرفته بهباد خواهد بود که در این چنذ صفحه دوستان در موردش صحبت کرده اند.حرف من اینه چرا حداقل برای ارتقای این 80 فروند یا کمتر یا بیشتر مدل یی ودی تلاش قابلملاحظه ای دیده نمیشه کهدارن دست به دامن سوخو 22 میشن هرچند عملیاتی کردن سوخوها بخاطر شرایط میدانی هست که ایران باهاش مواجهه شده .متشکرم 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 10 دی 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 10 دی 1395 - دلیلی ارایه نشده است

با سلام :

در این پست تصویر چند نمونه هواپیمای شناسایی RF-4E کشور های مختلف از جمله ایران، ترکیه، یونان، ژاپن و رژیم اشغال گر قدس به معرض نمایش گذاشته می شود.البته با رنگ های استتار شده مختلف.

 

نیروی هوایی ایران

bdpu_rf-4e_iran.jpg

نیروی هوایی ترکیه

p5v_rf-4f_turky.jpg

نیروی هوایی یونان

xhej_rf-4e_greec.jpg

نیروی هوایی ژاپن

99fm_rf-4e_japan.jpg

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

31nr_rf-4e_israel.jpg

ویرایش شده در توسط tahayori
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.