SUPERASSAULT

نسل جديد شناورهاي سطحي قسمت دوم جنگجوي دريا (FSF1)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جنگجوی دریا
جنگجوی دریا شناوری آزمایشی است که بر پایه طرح swath ساخته شده است . بدنه این شناور از آلومینیوم ساخته شده است و با طراحی فوق العاده ای که دارد میتواند به پایداری زیادی حتی در دریای متلاطم دست پیدا کند . قسمت بیشتر بدنه کشتی های سنتی در زیر آب قرار میگرد و این امر باعث میشود که کشتی در اثر بر خورد با امواج دچار تکان شود . در این طرح ، بیشتر بدنه بالای آب است و انرژی جنبشی امواج دریا کمترین تاثیر را بر آن دارد . جنگجوی دریا توانایی حرکت در آبهای کم عمق را با سرعت بالا دارا است . این شناور میتواند در آبهایی به عمق 3/5 متر حرکت و مانور کند .

جنگجوی دریا با استفاده از دو توربین جت ، دو جت آبی و شکل آیرودینامیکی خود می تواند به سرعت 90 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند . دو موتور دیزل نیز در جنگجوی دریا نصب شده اند . موتورهای دیزل برای حرکت عادی و توربینهای گازی برای حرکت با حداکثر سرعت بکار میروند . گفته کیشود که جنگجوی دریا در دریای متلاطم میتواند به سرعت 40 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند .

یکی از موارد نگران کننده درباره جنگنجوی دریا بدنه آلومینیومی آن است . آلومینومی فلزی است سبک و محکم که استفاده از آن سبب سبک شدن بدنه شناور می شود میشود اما باید به یاد داشت که در صورت اصابت موشک به بدنه آلومینیومی شناور ، این فلز به سرعت با اکسیژن واکنش نشان داده و بدنه شناور خسارت قابل توجهی می بیند . قسمت های قابل توجه جنگنجوی دریا از پوشش ترکیبی خاصی پوشیده شده اند که از ایجاد صدا و لرزش جلو گیری . این پوشش پلیمری صداهای زیادی را تا 70 در صد کاهش میدهد . جنگجوی دریا شناوری کم صدا است . صدای کم یکی از عوامل افزایش قابلیت بقای شناورهی جنگی هستند . موقعیت شناوزها توسط صدای آنها میتواند کشف و رهگیری شود . پس هرچه صدای آنها کمتر شود قابلیت نهانکاری آنها بیشتر میشود .

بدنه داخلی جنگنجوی دریا به گونه ای طراحی شده است که در هنگام نیز بتواند مانند کستی های کانبینر بر ماجولهی گوناگونی را درون خود جای دهد . هر یک از این ماجولها برای یک نوع عملیات نظامی طراحی شده اند . بنابراین جنگنجوی دریا بر خلاف بیشتر کشتی های سنتی جنگی می تواند وظایف گوناگون و گاه متضادی را بر عهده بگیرد . از جملهاین وظایف میتوان به جنگ ضد زیر دریایی پشتیبانی از عملیات آبی خاکی ، عملیات جمع آوری مین ، نبرد سطحی ، حمل و نقل ، جلوگیری از عملیات ویژه واحدهای دشمن ، مقابله با قایقهای تندرو ، جلوگیری از تاکتیکهای نبرد نامتقارن به وسیله دشمن ، حمل و شلیک موشکهای کروز ،کمک به غیر نظامیان آسیب دیده در حوادث طبیعی ، مبارزه با قاچاقچیان ، کمک به کشتی های سانحه دیده و گشنهای ساحلی اشاره کرد . این ماجولها به راحتی در قسمت داخلی بدنه جنگنجوی دریا نصل میشوند و در حداقل زمان میتوان آنها را پیاده کرد .

سکوی شیبدار مخصوصی در پشت جنگنجوی دریا نصب شده است که می توان از آن برای به آب انداختن شناورهای کوچک ، قایقهای مخصوص عملیات مخصوص و یا زیر دریایی های کوچک استفاده کرد ك این گونه شناورهای کوچک می توانند تا 11 متر طول داشته باشند . علاوه ،جنگنجوی دریا دارای دو سکوی پرواز هلی کوپتر بر روی عرشه خود است که دو فروند هلی کوپتر به اندازه هلیکوپتر های H-60 می توانند همزمان از آن استفاده کنند . نشست و برخاست هلیکوپتر ها میتواند هنگامی انجام شود که جنگنجوی دریا به حداکثر سرعت خود رسیده است . در ضمن ، از این سکوها میتوان برای به پرواز در آوردن روباتهای پرنده نیز بهره گیری کرد . دور تا دور این سکوها دارای سیستم روشنایی سبز ویژه ای است که پیداکردن شناور را برای خلبان هلی کوپترها در شب آسان می کند .

خروجی آب جتهای آبی به گونه ای طراحی شده اند که جنگجوی دریا به آسانی بتواند به پهلو یا عقب حرکت کند . این ویژگی ، پهلوگیری شناور را در اسکله تسهیل می کند .

3نفر خدمه در پل فرماندهی شناور مستقر عستند و وظیفه هدایت جنگجوی دریا را بر عهده دارند . بر روی پل فرماندهی نیز برج مراقبت کوچکی با یک نفر خدمه وجود دارد که هلیکوپترها را برای نشست و برخاست هدایت می کند .

هدایت شناور بر عهده یک سیستم کامپیوتری جدید است و فرمانهای هدایت شناور توسط سیم صادر می شوند .

اولین نمونه جنگجوی دریا در حوضچه نیکولاس در فری لند واشنگتن و تحت نظارت شرکت تایتان ساخته شده است . این حوضچه در زمینه ساخت شناورهای آلومینیمی دارای تجربه است .

گارد ساحلی و نیروی دریایی ایالات متحده به صورت مشترک در توسعه شناورهایی از گونه جنگجوی دریا برای حفاظت از آبهای آمریکا کوشش میکنند . جنگجوی دریا باید به خدمت گرفتن شناورهای سریعی که برد بلندی دارند را هموار کند . این شناور میتواند مسافت 8100 کیلومتر را بدون سوختگیری طی کند . این گونه شناورها علاوه بر برد بلند باید توانایی فرار از نسل آینده اژدرها را نیز داشته باشند . علاوه بر همه اینها شناورهای آینده باید سطح راداری اندکی داشته باشند تا ردیابی آنها سخت شود . توانایی حمله به اهدافی که توسط هواپیماها و یاماهواره ها تعیین و علامت گذاری میشند با سرعتی بالا و به صورت پنهان ، از جمله توانایی های مورد نیاز در شناورهایی این چنین است . جنگجوی دریا قبل از ساخته شدن توسط ناظران به نام "شناور ناشناس" شناخته میشد.

از نظر تعداد خدمه جنگجوی دریا یک طرح انقلابی است . تعداد خدمه مورد ناز این شناور تنها 26 نفر است ؛ 16نفر از نیروی دریایی و 10 نفر از گارد ساحلی . این تعداد کم خدمه باعث می شود که هر کدام از خدممه نیز به دانش زیادی داشته باشد تا بتواند از عهده انجام چند کار برآید . خدمه در ضمن باید توانایی آن را داشته باشند که در هنگام نیاز وظایف دیگر همقطارانشان را نیز برعهده بگیرند .

مشخصات FSF1
تاریخ سفارش 15 فوریه 2003
تاریخ شروع پروژه 5 ژوئن 2003
تاریخ به آب انداختن 5 فوریه 2005
تاریخ به خدمت گرفتن نامعلوم
وزن 950 تن
طول 79/9 متر
عرض 22 متر
آبخور 3/5 متر
پیشرانه 2 عدد موتور جت
2 عدد موتور دیزل
2 عدد جت آبی
سرعت 90 کیلومتر بر ساعت
برد 4400 مایل
8100 کیلومتر
خدمه 4 نفر افسر
22نفر خدمه
هلیکوپتر 2 فروند هلیکوپتر
قابلیت حمل روبات پرنده



تصویرتصویرتصویر
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.