nasirirani

پنجه های خرد شده عقاب در کویر (بازخوانی عملیات طبس)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اخه اين احمقا چي فكر كرده بودن بر فرض مثال مي رسيدن تهران ان وقت همشون مي رفتن به درك .



... icon_cheesygrin icon_rolleyes می رفتند به درک...؟ واقعاً اگه امدادهای الهی نبود هیچ چیز جلودار این گروه نبود. اینو همینطوری نمیگم. من سندهایی از این پروژه دیدم که با خوندنشون سر آدم گیج میره. البته می خواستم تو سایت قرار بدم ولی با نظر مدیران و به دلایلی منصرف شدم. ولی اینو بدونید که گروه دلتا برای هر دقیقه شون برنامه ریزی کرده بودند و تمام پیش بینی ها رو انجام داده بودند. فقط چون خدا با ما بود تیرشون به سنگ خورد. یه چیز دیگه حتی طرح حمله به بیت امام هم در نقشه هاشون بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر به تهران رسيده بودند کار تمام بود ! چنتا دانشجو و نيروي کميته که تفنگ هم خوب بلد نبودند دستشون بگيرند هدف خوبي براي نيروهاي مخصوص آمريکا بودند ! با کمترين تلفات همه گروگان ها رو آزاد ميکردند به همين راحتي ...
ولي خوب گاهي اوقات همه چي اون جور که انتظار داريم پيش نميره .....

icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چندی بعدی اعلام در خبری مشکوک شد که ادواردو در ایتالیا خودکشی کرده است؛ اما شناخت دوستان ادواردو از ایمان راسخ وی و نیز مخالفت شدید خانواده آنیلی با مسلمان بودن فرزندشان در کشور ایتالیا که مرکز مسیحیت کاتولیک است و هشدارهای مکرر آنان، احتمال خودکشی وی را بسیار کمرنک کرده بود. بویژه اینکه پیش از آن خانوده ادواردو، او را از ارث میلیارد دلاری هم محروم کرده بودند.[/quote]

مطلبی به نظرم رسید

فقط نگید این کفر گویی چیه یا از این حرف ها

شاید ، ممکنه، در نهایت این پروردگار است که می داند

ولی جالب خواهد بود اگه این آقای مهدی آتیلی جز یاران امام زمان باشد

همه می دانیم که بعضی از یاران امام زمان بعضا در زمان قبل از ظهور مرده اند و در زمان ایشان دوباره به حیات باز می گردند.

من فکر نمی کنم این افراد از بین کسانی باشند که مردم قادر به شناخت و شهادت بر درستی بازگشتشان به حیات نباشند

لازم به ذکر است که در غرب سعی دارند تا یاران امام زمان را شناسایی کنند و در صورت امکان بکشند :mrgreen: :(

و یا اگر هم شده از آنها اطلاعاتی داشته باشند تا اگر امام ظهور کرد بتوان به آن نزدیک شد. و به نحوی یک انحراف ایجاد کرد

ولی .....................


بازم به خاطر حرف غیر معمولم من را ببخشید

با تشکر محمد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم





28816403.jpg


بیابان طبس، راوی معجزه ای در قرن حاضر است. این بیابان که در شمال شرقی مرکز استان یزد قرار دارد، مصداقی برای سوره فیل است که دانه های ریز شن، بر نیرومندترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات بهره می بردند، به ذلت کشانید. دولت امریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و نفوذ دوباره در ایران، پس از جریان گروگان گیری لانه جاسوسی، کماندوهای خود را در صحرای طبس پیاده کرد تا با آزادسازی گروگان ها و بمباران نقاط حساس ایران از جمله جماران و کشتن رهبران انقلاب، حکومت اسلامی را نابود کنند. در این مقاله، به بررسی این رویداد تاریخی می پردازیم.
خاطره ای سترگ

بیابان طبس، بهترین راوی معجزه ای است که دل تاریخ را به لرزه درآورد. تفسیر آیه «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَاللّه وَاللّه ُ خَیْرُ الْماکِرینَ» را باید از کویر تفتیده طبس پرسید. بیابان خشک طبس، تبلور کمین گاه الهی شد برای گرگ های در کمین نشست های که راوی سیاه مرگ بودند. طبس برای مردم ایران فراتر از نام بیابانی در دوردست های کویر است. طبس یک خاطره است؛ خاطره ای از محافظت الهی از سرزمین و مردمی که نمی توانند زور و زورگویان را تحمل کنند. شاید از همین روست که خاطره پنجم اردی بهشت سال 1359، برای مردم ایران فراموش نشدنی و به یاد ماندنی است؛ روزی که یکی از پیچیده ترین عملیات های نظامی امریکا با شکست روبه رو شد.


طبس؛ واقعه ای عبرت انگیز

عبرت گرفتن از تاریخ که در قرآن به آن سفارش شده، ضروری است. تاریخ، عرصه پیروزی حق بر باطل است و قرآن کریم، هدف از بیان سرگذشت پیشینیان را این می داند که در مورد نتایج آنها اندیشه شود. ازاین رو، رویداد طبس می تواند عظمت الهی و امدادهای غیبی را برای مردم آشکار کند. ماجرای طبس، یکی از رسواترین توطئه های امریکا بر ضد انقلاب اسلامی است. بدون شک، ماجرایی که در طبس روی داد، یکی از معجزه های بزرگ قرن بیستم به شمار می آید؛ زیرا شیطان بزرگ با تمامی توان و بهره گیری از دقیق ترین و پیچیده ترین امکانات نظامی و با تدارک همه جانبه و هماهنگی همه عوامل داخلی و خارجی به ایران آمده بود.
150307-24320128129.jpg

مصداقی برای سوره فیل

آنچه در طبس گذشت، مصداقی دیگر برای سوره فیل بود و پنجم اردی بهشت سال 1359، یوم الفیل دیگری و کارتر، مظهر استکبار جهانی و ابرهه ای دیگر. آنچه در این ماجرا گذشت، رویدادی ساده، زودگذر و فراموش شونده نبود، بلکه نمادی ماندگار برای همیشه تاریخ است. راستی اگر خداوند به انقلاب اسلامی، رهبر و مردم ایران عنایت ویژه ای نداشت، این تهاجم گسترده که از ماه ها قبل تدارک دیده شده و به میزان قابل توجهی برای آن نیرو و دقت صرف شده بود، به این سادگی و با توفانی از شن خنثی نمی شد. در این صورت، چه کسی توانایی آن را داشت که از اجرای این نقشه شوم و گسترده جلوگیری کند؟
انگیزه های تجاوز

از همان آغاز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، دولت ایالات متحده به فعالیت بسیار گسترده سیاسی و نظامی دست زد. امریکا با اعزام ناوگان نظامی خود به خلیج فارس، وانمود کرد که هر لحظه آماده حمله به ایران است. البته هنگامی که از حل بحران گروگان گیری از راه سیاسی و خط و نشان کشیدن نظامی ناامید گردید، به فکر اجرای طرح نجات گروگان ها و در کنار آن، براندازی نظام جمهوری اسلامی افتاد. حربه محاصره اقتصادی هم که چندی قبل از این واقعه آزموده شده بود، نتیجه مثبتی به بار نیاورد. ازاین رو، طرح حمله کماندویی به ایران و به قتل رسانیدن رهبران اصلی انقلاب مطرح شد تا با هشدار دادن به همه ملت های آزادی خواه، جهانیان را در برابر قدرت عملیات نظامی امریکا به شگفتی وادارد.
استفاده از اوضاع ناآرام داخلی

برای واکاوی علت حضور کماندوهای امریکایی در کویری ترین صحرای ایران، باید به تأثیر به شدت منفی ماجرای اشغال سفارت امریکا و گروگان گرفتن کارکنان این سفارت در سال 58 و اوضاع وخیمی که کارتر، رئیس جمهور وقت امریکا در انتخابات ریاست جمهوری به آن دچار شده بود، توجه کرد. ناتوانی دولت کارتر در پایان دادن به ماجرای گروگان گیری، موجب شد تا او تمام راه ها را برای باز گرداندن گروگان ها و بالا بردن بخت خود برای پیروزی در انتخابات در نظر بگیرد. آنچه امریکایی ها را به پیروزی و موفقیت نقشه شان امیدوار می کرد، اوضاع ناآرام داخلی ایران به دلیل درگیری های پس از انقلاب و آشوب و بحران های ناشی از این موضوع بود. ضمن آنکه آتش افروزی های رژیم بعث عراق در مرزهای خود با ایران و غائله کردستان نیز مزید بر علت شده بود تا امریکایی ها خود را برنده انجام عملیات کماندویی نیروهای دلتا فورس بدانند.
اهداف این تهاجم

از سوی تمام خبرگزاری های جهان این خبر مخابره شد که نیروهای کماندویی امریکایی با تجهیزات کامل نظامی برای نجات گروگان های لانه جاسوسی به سوی تهران رهسپار شدند، ولی به دلیل اشکال در برنامه در کویر ایران متوقف گردیدند و افراد باقی مانده فرار کردند. ساده اندیشی است اگر تصور کنیم آنان صرفا برای نجات 52 گروگان، آن همه هواپیما، بالگرد، سلاح و مهمات را به ایران منتقل کرده بودند. آنان می خواستند مراکز مهمی چون منزل حضرت امام خمینی رحمه الله ، مراکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدرسه فیضیه، مقر ریاست جمهوی، نخست وزیری، ستاد کمیته مرکزی و انبارهای مهمات ارتش را بمباران کنند. همچنین شخصیت های مهم مملکتی را از بین ببرند و حکومتی سوسیال ـ دموکرات به سبک امریکایی و به ریاست شاپور بختیار به روی کار آورند.
نقش عوامل داخلی

در عملیات طبس، عده ای از مزدوران داخلی امریکا نیز با آنها همکاری می کردند. سازمان سیا برای انجام مأموریت نجات گروگان ها، از کمک برخی از عوامل نفوذی در ایران استفاده می کرد. اسنادی که بعدا فاش شد، نقش بنی صدر را در رأس این نیروها روشن ساخت. چند روز پیش از تجاوز طبس، از سوی فرماندهان نظامی که بنی صدر آنها را به کار گماشته بود، یعنی تیمسار شادمهر رئیس وقت ستاد مشترک و تیمسار باقری فرمانده وقت نیروی هوایی، به پایگاه یکم شکاری دستور داده شد توپ های ضدهوایی 23 میلی متری که حریم حفاظتی فرودگاه مهرآباد و خود پایگاه را تأمین می کرد، جمع آوری شود. همین کار در پایگاه های دیگر مانند شیراز و ایستگاه رادار مشهد نیز انجام شده بود.
امریکا پس از شکست در طبس

شکست بدون جنگ در ایران، برای کشوری که همواره بر اقتدار و توانایی نظامی و اطلاعاتی خود می بالید، قابل تحمل نبود. به همین دلیل، در روز اول خرداد 1359، امریکا و بازار مشترک اروپا، ایران را تحریم اقتصادی کردند؛ اقدامی که با مسدود کردن دارایی های ایران در 14 تیر 1359 ادامه یافت. یک هفته بعد و در 21 تیر، کودتای نوژه، کشف و یک روز قبل از اجرا خنثی شد.


تصاویر:
http://gallery.sajed...pe=orig&id=4628

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4627

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4632

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4631

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4630

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4635


http://gallery.sajed...pe=orig&id=4634

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4633


http://gallery.sajed...pe=orig&id=4638

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4637


http://gallery.sajed...pe=orig&id=4636

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4626

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4624

http://gallery.sajed...pe=orig&id=4629



منابع:
ساجد
اداره کل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود
اگه امریکا میخواست رهبر رو ترور کنه چرا وقتی تو ایران بود یا وقی که با هواپیما داشت وارد ایران میشد ترورش نکردن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mamali' timestamp='1366891216' post='308896']
درود
اگه امریکا میخواست رهبر رو ترور کنه چرا وقتی تو ایران بود یا وقی که با هواپیما داشت وارد ایران میشد ترورش نکردن؟
[/quote]
[right]شاید چون فکر نمیکردن رهبر و ملت تو نشکیل یه حکومت درست به اینجا برسن.[/right]
[right]همیشه فکر میکردم امریکا وقتی میخواسته بیاد طبس،حتما از طریق ماهواره ها و سیستم جوی اخبار هواشناسی رو گرفته و متوجه شده که هوا صافه و با خیاله راحت اومده.اما ناگهان هوایی که قرار بوده صاف باشه به هم میریزه و همه چی خراب میشه.به جز معجزه چی میشه گفت به این؟ یا اینکه امریکایی ها مثل گاو بدون در نظر گرفتن هوا اومدن طبس؟[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توی یه برنامه که از شبکه سه بخش میشد یه بنده خدایی میگفت ما بعد از بررسی این رویداد به این نتیجه رسیدیم که علت شکست این عملیات این بوده که فرمانده تفنگداران دریایی ناخون خشکی کرده و هلیکوبترهای فرسوده در اختیار نیروهای دلتا قرار داده چون فکر میکرده این یک ماموریت بدون بازگشته و هلیکوبترها برنمیگردن .برای همین این بلا سرشون اومده.مثل اینکه 3 تا از 8 تا هلیکوبتر هم سالم موندن.
اسم برنامه و مهمان اون شبش رو متاسفانه یادم نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این اولین عملیات دلتا فورس بوده....
واقعا خیلی احمق تشریف داشتن که دلتا رو برای این کار فرستادن! :)...
و خیلی شجاع بودن که دلتا رو بعد از چنین شکستی، پروندش رو نبستن و ادامه‌اش دادن....!!
این نشون میده که اونا نمی‌گن دلتا فورس شکست خورد، اونا میگن طوفان شن اومد، سیستم‌های سخت افزاری خراب شدن و عملیات شکست خورد...

متاسفانه وقتی اتفاقی می‌افته، ما سریع میگیم بله فلان چیز شکست خورد وشروع میکنیم به کوبیدنش....
اگر هواپیمایی سقوط میکنه، میگیم هواپیما خراب بود و بندازینش دور و فلان و بیسان... در صورتی که هزار و یک عامل دخیلن...

از اون روزا که دلتا فورس یه گروه الکی بود تا امروز که دلتا به عنوان یکی از اصلی ترین یگان های کوماندویی دنیا شناخته میشه، زمان زیادی نگذشته...
امیدوارم که ما هم تونسته باشیم کوماندو‌ها و یگان های متعدد عملیاتی قدرتمند رو اماده کرده باشیم برا روز مبادا...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='HAJJ_ABBAS' timestamp='1366895640' post='308910']
توی یه برنامه که از شبکه سه بخش میشد یه بنده خدایی میگفت ما بعد از بررسی این رویداد به این نتیجه رسیدیم که علت شکست این عملیات این بوده که فرمانده تفنگداران دریایی ناخون خشکی کرده و هلیکوبترهای فرسوده در اختیار نیروهای دلتا قرار داده چون فکر میکرده این یک ماموریت بدون بازگشته و هلیکوبترها برنمیگردن .برای همین این بلا سرشون اومده.مثل اینکه 3 تا از 8 تا هلیکوبتر هم سالم موندن.
اسم برنامه و مهمان اون شبش رو متاسفانه یادم نیست.
[/quote]

برنامه دیروز امروز فردا بود و مهمانش هم حسن عباسی بود... که 20.30 یک شیطنتی درباره این جمله ایشان کرد که دکتر عباسی بعدا واکنشی هم به آن گزارش داشت...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminmessi' timestamp='1366897224' post='308916']
[quote name='HAJJ_ABBAS' timestamp='1366895640' post='308910']
توی یه برنامه که از شبکه سه بخش میشد یه بنده خدایی میگفت ما بعد از بررسی این رویداد به این نتیجه رسیدیم که علت شکست این عملیات این بوده که فرمانده تفنگداران دریایی ناخون خشکی کرده و هلیکوبترهای فرسوده در اختیار نیروهای دلتا قرار داده چون فکر میکرده این یک ماموریت بدون بازگشته و هلیکوبترها برنمیگردن .برای همین این بلا سرشون اومده.مثل اینکه 3 تا از 8 تا هلیکوبتر هم سالم موندن.
اسم برنامه و مهمان اون شبش رو متاسفانه یادم نیست.
[/quote]

برنامه دیروز امروز فردا بود و مهمانش هم حسن عباسی بود... که 20.30 یک شیطنتی درباره این جمله ایشان کرد که دکتر عباسی بعدا واکنشی هم به آن گزارش داشت...
[/quote]
بله یادم اومد.خیلی ممنونم از شما.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

که 20.30 یک شیطنتی درباره این جمله ایشان کرد که دکتر عباسی بعدا واکنشی هم به آن گزارش داشت...




برنامه دیروز امروز فردا بود و مهمانش هم حسن عباسی بود... که 20.30 یک شیطنتی درباره این جمله ایشان کرد که دکتر عباسی بعدا واکنشی هم به آن گزارش داشت...

توی یه برنامه که از شبکه سه بخش میشد یه بنده خدایی میگفت ما بعد از بررسی این رویداد به این نتیجه رسیدیم که علت شکست این عملیات این بوده که فرمانده تفنگداران دریایی ناخون خشکی کرده و هلیکوبترهای فرسوده در اختیار نیروهای دلتا قرار داده چون فکر میکرده این یک ماموریت بدون بازگشته و هلیکوبترها برنمیگردن .برای همین این بلا سرشون اومده.مثل اینکه 3 تا از 8 تا هلیکوبتر هم سالم موندن.
اسم برنامه و مهمان اون شبش رو متاسفانه یادم نیست.



میشه بیشتر در مورد شیطنت بیست و سی و پاسخ حسن عباسی بگید؟
راستی حسن عباسی مشاوره در عرصه های کلان به نظام هم میکنه یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از بمبارانی که خود ایران انجام داد فقط یک هلی کوپتر CH-53 سالم موند ، نه 3 تا

اگه اشتباه نکنم درخدمت هوادریای بوشهر هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.