super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

[b] بستن مرزهای اردن و سوریه برای محاصره القاعده[/b]




[url=""] [/url]
[img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2013/12/25/alalam_635235595163275978_25f_4x3.jpg[/img]
بستن مرزهاي اردن و سوريه براي محاصره القاعده در عراق
نیروهای ارتش عراق به منظور محاصره عناصر القاعده در استان الانبار، مرزهای این کشور با اردن و سوریه را بستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در استان الانبار عراق گذرگاههای مرزی با سوریه و اردن برای محاصره افراد مسلح القاعده در صحرای حد فاصل بین سه کشور بسته شد. در این منطقه نیروهای عراقی عملیاتی را برای از بین بردن افراد مسلح القاعده انجام می دهند. در این حال حکیم از این نیروها خواست در عملیات مسلحانه کنونی خود بین تروریست ها و شهروندان تفاوت قائل شوند.
منابع رسانه ای به نقل از مسئولان امنیتی در استان الانبار (110 کیلومتری غرب بغداد) تأکید کردند، نیروهای امنیتی همه راههای منتهی به گذرگاههای مرزی تریبیل و التنف در دورترین نقطه غربی الانبار را بستند و از ورود یا خروج خودروها از طریق گذرگاه تریبیل با اردن جلوگیری کردند. نیروهای امنیتی همچنین گذرگاه مرزی التنف بین عراق و سوریه و راه اصلی ارتباطی بین دو منطقه الرطبه و القائم در دورترین نقطه غرب الانبار را بستند و مانع از تردد خودروها در این مناطق شدند.
این منابع خاطرنشان کردند، این تدابیر با هدف تنگ کردن عرصه بر افراد مسلح القاعده اتخاذ شده است. تا جایی که نوری المالکی نخست وزیر عراق روز یکشنبه یک هفته مهلت برای پایان دادن به حضور القاعده در صحرای الانبار و منطقه الجزیره بین آن و استان های صلاح الدین و نینوا تعیین کرد. این منطقه یکی از بزرگترین مناطق حضور و آموزش القاعده و گروههای مرتبط با آن و مهم ترین آنها دولت اسلامی عراق و شام «داعش» به شمار می رود.

http://fa.alalam.ir/news/1548011
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='babak1985' timestamp='1387907778' post='355559']
اینارو با چی دارند میزنند؟

[/quote]

hellfire missile !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] آخرین تحولات عراق/ تهدید علاوی عملی شد[/b]


داوم اجرای عملیات ارتش عراق برای مهار تروریست‌ها در استان‌های غربی و درخواست رئیس فهرست «العراقیة» از وزراء جریان متبوعش برای استعفا در اعتراض به عملیات استان «الانبار» از جدیدترین تحولات عراق است.
گمانه‌زنی‌ها درباره هویت فرماندهی عملیات امروز ارتش عراق در استان «الانبار»،4 انفجار در طوزخورماتو، دستگیری 24 عنصر داعش در صلاح‌الدین، اعلام همبستگی مردم «کربلا» و «المثنی» با ارتش عراق، بستن جاده اصلی رابط میان فرماندهی عملیات «الانبار» و ساختمان استانداری، ترور یک رئیس پلیس عراق در فلوجه، کشف 7 سکوی پرتاب موشک در «الرمادی»، تخریب و آتش‌ کشیدن 35 منزل در روستاهای عراقی «المقدادیه»، صدور دستور ورود تجهیزات سنگین نظامی به «الانبار»، حکومت نظامی در «الرمادی» و «فلوجه» عراق، عملیات دستگیری نماینده العراقیه با 5 کشته و 10 زخمی، دعوت «علاوی» از وزرای «العراقیة» به استعفا و آزادی نماینده العراقیة پس از فشارهای معترضان در الانبار از جمله اخبار و تحولات امنیتی استان «الانبار» است.
[b] رئیس فراکسیون المواطن فرماندهی عملیات ارتش عراق در الانبار را رد کرد[/b]
«باقر جبر الزبیدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «المواطن» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «واخ» اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه شخص او بر عملیات نظامی کنونی ارتش عراق در صحرای «الانبار» نظارت دارد را رد کرد.
وی افزود: ریشه‌های تروریسم تنها با مشارکت ملی خشک می‌شود.
زبیدی تصریح کرد که ارتش و پلیس فدرال عراق می‌تواند مواضع تروریست‌ها را از بین‌ببرد و کنترل امور را به دست گیرد.
[b]بستن جاده اصلی رابط میان فرماندهی عملیات «الانبار» و ساختمان استانداری[/b]
«واخ» نوشت که افراد مسلح جاده اصلی رابط میان فرماندهی عملیات الانبار و ساختمان استانداری در الرمادی را بسته‌اند.
به نظر می‌رسد که اقدام دیروز نیروهای امنیتی عراق در دستگیری «احمد العلوانی» نماینده پارلمانی وابسته به فهرست العراقیة، خشم مخالفان دولت مالکی را برانگیخته است.
[b]4 انفجار در «طوزخورماتو» علیه نیروهای «آسایش»[/b]
منابع آگاه در پلیس عراق اعلام کردند که صبح امروز 4 انفجار منازل عناصر امنیتی کُرد موسوم به «آسایش» وابسته به اتحاد میهنی کردستان را هدف قرار داد که طی آن سه نفر زخمی شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.
[b]دستگیری 24 عنصر داعش در صلاح‌الدین[/b]
منابع آگاه امنیتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق موفق شدند طی دو عملیات جداگانه 24 عنصر داعش را دستگیر کنند.
بر اساس این گزارش، پلیس عراق صبح امروز دو عملیات در منطقه «الشرقاط» و «بیجی» انجام داد و طی آن 24 نفر را دستگیر کردند.
[b]اعلام همبستگی مردم «کربلا» و «المثنی» با ارتش عراق[/b]
ساکنان کربلا و المثنی دیروز با برگزاری تظاهرات، با ارتش عراق که در حال انجام عملیات علیه تروریسم در استان «الانبار» است، اعلام همبستگی کردند.
صدها نفر از ساکنان استان‌های «کربلا» و «المثنی» در حمایت از عملیات ارتش علیه تروریسم در استان «الانبار» تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در کربلا با در دست داشتن پرچم‌های عراق و پلاکاردهایی که روی آنها در حمایت از ارتش شعار نوشته شده بود، در خیابان‌های کربلا حاضر شدند. تظاهرات‌کنندگان از ارتش عراق خواستند تا با قدرت علیه گروه‌های تروریستی ظاهر شوند و از شخصیت‌های سیاسی خواستند که در کار این نیروها دخالت نکنند.
در استان المثنی نیز ده‌ها نفر از مردم همبستگی خود با نیروهای ارتش عراق در مبارزه با تروریسم در الانبار را اعلام کردند و گفتند که کنار این ارتش باقی می‌مانند.
[b] ترور یک رئیس پلیس عراق در فلوجه[/b]
انفجار بمب در مسیر حرکت خودروی رئیس پلیس «البوعیفان» در شهر فلوجه به مرگ او و زخمی شدن 3 محافظش منجر شد.
پایگاه خبری «عراق پرس» نوشت: دیروز یک منبع آگاه در پلیس الانبار اعلام کرد که سرتیپ «محمد جارالله» رئیس پلیس «البوعیفان» در شهر فلوجه در جنوب این شهر ترور شد و 3 نفر از محافظانش زخمی شدند.
بر اساس این گزارش،انفجار یک بمب در مسیر حرکت خودروی این مقام پلیس در منطقه «حصی» در منطقه «العامریة» در جنوب فلوجه به کشته شدن وی منجر شد.
این در حالی است که در استان الانبار و به طور مشخص شهرهای فلوجه و الرمادی از صبح امروز حکومت‌نظامی اعلام شده است. دیروز نیز «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق به معترضان و تحصن‌کنندگان هشدار داده بود که ضرب‌الاجل آنها برای تخلیه میدان‌های تحصن رو به پایان است و امروز نیز تجهیزات نظامی سنگین از جمله خودروهای زرهی و تانک‌ها مجوز ورود به این استان را دریافت کردند.
[b]کشف 7 سکوی پرتاب موشک در «الرمادی»[/b]
نیروهای امنیتی عراق دیروز موفق شدند 7 سکوی پرتاب موشک را در الرمادی کشف و منهدم کنند.
پایگاه خبری «این» دیروز نوشت، نیروهای امنیتی در استان «الانبار» ، 7 سکوی پرتاب موشک در استان «الانبار» کشف کردند.
یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی وابسته به پلیس «حصیبة» در شرق الرمادی، 7 سکوی پرتاب موشک را کشف کردند.
استان الانبار امروز شاهد مجموعه حوادث امنیتی متعددی است. درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سوات و افراد مسلح در نزدیکی میدان‌های تحصن در الرمادی از جمله این موارد است. صبح امروز نیز ارتش عراق «احمد العلوانی» نماینده العراقیة را طی یک عملیات و درگیری مسلحانه دستگیر کرد که طی آن 5 نفر از جمله برادر علوانی کشته شدند.
[b]تخریب و آتش‌ کشیدن 35 منزل در روستاهای عراقی «المقدادیه»[/b]
استاندار دیالی عراق از تخریب و آتش کشیدن 35 منزل در 3 روستا از سوی شبه‌نظامیان تروریست خبر داد.
پایگاه خبری «المستقلة» نوشت: «عمر الحمیری» استاندار «دیالی» اعلام کرد که شبه‌نظامیان نفوذ کرده به سه روستا در شمال شرق بعقوبة، 35 خانه را تخریب کردند و آتش زدند.
وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: این شبه نظامیان منازل خانواده‌های مهاجر به روستاهای «الکف»، «الخیلانیة» و «عکیدات» در 10 کیلومتری جنوب «المقدادیة» را عصر دیروز هدف قرار دادند و 5 منزل را با بمباران تخریب و 30 منزل دیگر را به آتش کشیدند.
حمیری افزود: این جنایت کاملا آشکار است و نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.
وی درباره افزایش قدرت این شبه‌نظامیان در استان دیالی ابراز نگرانی کرد و آنها را داعش دوم خواند که بیگناهان را می‌کشند و به ایجاد فتنه طائفه‌ای تحریک می‌کنند.
[b]«مالکی» دستور ورود تجهیزات سنگین نظامی به «الانبار» را صادر کرد[/b]
نخست‌وزیر عراق دستور ورود تجهیزات نظامی سنگین به استان «الانبار» برای مهار اعتراض‌های ضددولتی طی 48 ساعت آینده را صادر کرد.
پایگاه خبری «عراق پرس» نوشت «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق دستور ورود تجهیزات سنگین نظامی به استان «الانبار» طی 48 ساعت آینده را صادر کرد.
این درحالی است که وی طی سخنانی جمعه گذشته را آخرین روز تحصن‌های اعتراض‌آمیز در میدان‌های «الانبار» دانسته و عشائر این استان را به برچیدن خیمه‌های خود قبل از آتش زدن آنها دعوت کرده بود.
وی جمعه گذشته اظهار داشت: امروز، آخرین نماز جمعه در میدان تجمع و میدان فتنه خواهد بود. هر کس نماز جمعه وحدت بخش را بخواهد، مکانش در مساجد است و نباید به منظور برپایی نماز جمعه، راه‌ها را ببندد.
پیش از این نیز نخست وزیر عراق به معترضان در استان الانبار یک هفته فرصت داده بود که به تجمع‌های خود پایان بدهند.
بسیاری از عناصر القاعده و گروههای تکفیری، استان الانبار را بهترین مکان برای استقرار خود تشخیص داده اند. این استان، بزرگترین استان عراق و سنی نشین بوده و از همه مهمتر هم مرز با کشور سوریه نیز می‌باشد. از این رو، تروریست ها به راحتی می توانند پس از انجام اعمال تروریستی از عراق خارج شده و وارد خاک سوریه شوند.
مقامات محلی استان انبار عراق خبر داده اند که القاعده پایگاه‌های بزرگی در صحرای «رطبه» در این استان دارد و بیش از 2500 جنگجو مشغول گذراندن دوره‌های آموزش نظامی در این پایگاهها هستند.
گروه تکفیری داعش - دولت اسلامی عراق و شام- عمده این گروههای تروریستی را تشکیل می دهد و با سازمان دهی منظمی که در پیش گرفته، توانسته پیوند محکمی بین داعش عراق و داعش سوریه بر قرار سازد.
از سوی دیگر، برخی گروههای سیاسی با مطرح کردن، شعارهای قومی و فرقه ای، سعی دارند تا دولت نوری مالکی را در بحران قرار دهند، پیش از این در تاریخ 7 دی 92 نیروهای امنیتی عراق «احمد العلوانی»، نماینده استان سنی‌نشین الانبار در پارلمان و از بزرگترین حامیان تظاهرات ضد دولتی در این کشور را بازداشت کردند. «احمد العلوانی» از اعضای جبهه «العراقیه» به رهبری «ایاد علاوی» است. تا کنون بارها موضوع ارتباط فهرست العراقیه با برخی کشورهای منطقه، مطرح شده است.
نوری مالکی نخست وزیر عراق، چندی پیش در جریان سخنرانی در جمع عزادارن اربعین حسینی در این باره گفت: کشورهایی که خود هیچ بوئی از دموکراسی نبرده اند و اصلا نمی دانند حقوق بشر چیست؛ ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.
[b]حکومت نظامی در «الرمادی» و «فلوجه» عراق/ عملیات دستگیری نماینده العراقیه با 5 کشته و 10 زخمی[/b]
در پی دستگیری نماینده العراقیه در شهر «الرمادی» که 5 کشته و 10 زخمی برجای گذاشت و نیز درگیری‌ها در استان «الانبار» مقررات منع آمد و شد در این شهر و شهر فلوجه وضع شد.
شبکه خبری «العربیة» دیروز اعلام کرد: در پی دستگیری «احمد العلوانی» نماینده پارلمانی فهرست العراقیة» در «الرمادی»، ارتش عراق در این شهر، قانون منع آمد و شد وضع کرد.
علاوه بر آن در پی درگیری‌های خونین در استان الانبار، علاوه بر الرمادی، در شهر «فلوجة» نیز حکومت ‌نظامی اعلام شد.
روزنامه «المدی‌پرس» به نقل از یک منبع آگاه در پلیس استان «الانبار» نوشت: نیروهای مشترک ارتش و سوات، طی حمله‌ای به منطقه «البعلوان» در مرکز الرمادی، احمد العلوانی را دستگیر کردند و این عملیات به کشته شدن برادر علوانی و زخمی شدن تعدادی از محافظانش منجر شد.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق بامداد امروز در ساعت 5:30 به منزل احمد العلوانی حمله کردند و پس از درگیری با محافظانش وی را دستگیر کردند اما برادر او در این درگیری کشته شد. علوانی نیز به مقر لشگر 8 ارتش عراق در خارج از شهر الرمادی منتقل شد.
این نماینده العراقیه، اخیرا به ائتلاف جدیدی به اسم ائتلاف «الکرامة» پیوسته است که نماینده اعتراض‌های مردمی در 6 شهر معترض علیه دولت عراق است. «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان عراق در 8 سپتامبر گذشته متعهد شده بود که در صورت اثبات ادعاها علیه علوانی، وی بازخواست خواهد شد و پارلمان به هیچ وجه در قبال کسی که به حقوق ملت عراق تجاوز کند، سکوت نخواهد کرد.
العربیة نیز اعلام کرد که شخص احمد العلوانی نیز در این درگیری‌ها زخمی شده است.
[b]«علاوی» وزرای «العراقیة» را به استعفا از دولت بغداد دعوت کرد[/b]
رئیس فهرست «العراقیة» وزاری جریان متبوعش در کابینه بغداد را به استعفای فوری در اعتراض به عملیات استان «الانبار» دعوت کرد.
تلویزیون «اسکای نیوز عربی» دیشب در خبری فوری اعلام کرد که «ایاد علاوی» رئیس فهرست «العراقیة» وزاری جریان متبوعش در کابینه بغداد را استعفای فوری در اعتراض به عملیات استان «الانبار» دعوت کرد.
تظاهرات‌کنندگان در الرمادی خواستار آزادی احمد العلوانی شدند.
دیروز پس از دستگیری این نماینده پارلمانی عشایر الرمادی خواستار آزادی او شده بودند و به دولت 12 ساعت مهلت دادند که وی را آزاد کند و امروز این ضرب‌الاجل به پایان رسید.

http://www.khabaronline.ir/detail/329902/World/middle-east
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10105/1507747_1437872449764028_937155512_n.jpg[/img]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] درگیری با گروههای مسلح در استان الانبار عراق[/b]




[url=""] [/url]
[img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2013/12/30/alalam_635240173561991984_25f_4x3.jpg[/img]
عمليات ارتش در استان الانبار
العالم - درگیری های روز دوشنبه میان نیروهای امنیتی و گروههای مسلح در استان الانبار عراق ، موجب کشته شدن یک فرد مسلح شد.

این درگیری ها پس ازآن آغاز شد که نیروهای عراقی با همکاری شورای استانداری الانبار به برداشتن خیمه های تحصن کنندگان در استان الانبار اقدام کردند.
عملیات نظامی نیروهای عراقی ضد تروریست ها و گروه های تکفیری در صحرای الانبار با حمایت گروه های سیاسی و حمایت های گسترده مردمی درحال اجراست.
به گزارش پایگاه"سی.ان.ان"، وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که برخی از خیمه های تحصن در میادین استان الانبار توسط " عناصر تروریستی " با هدف منفجر شدن هنگام برداشتن خیمه ها از سوی نیروهای پلیس عراق ، بمب گذاری شده است.
" محمد العسكري " مشاور اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق به تلویزیون عراق گفت : نیروهای ارتش عراق دراین عملیات مشارکت نکردند.
العسکری افزود برداشتن خیمه های تحصن از میادین استان الانبار بعد از توافق میان " سعدون الدليمي " کفیل وزیر دفاع و روحانیون و بزرگان قبایل صورت می گیرد.
وی افزود میادین تحصن به کانون تهدید و مرکز برای تروریست های وابسته به القاعده تبدیل شده است".
العسكري افزود اطلاعات موجود نشان می دهد که بیش از 30 نفر از عناصر وابسته به القاعده قبل از ورود پلیس از میدان تحصن فرار کرده بودند.
شبکه العراقیه امروز اعلام کرد که عشایر استان الانبار حمایت خود را از نیروهای امنیتی در تعقیب گروه های تندرو اعلام کرده اند و از تصمیم برداشتن خیمه های تحصن حمایت می کنند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق یک هفته پیش تهدید کرد که بعد از پایان مهلت دولت به تحصن کنندگان برای خارج شدن از میادین تحصن ، دولت به هر شکلی ، میادین را از تحصن کنندگان خالی خواهد کرد.
نیروهای امنیتی عراق عملیات موسوم به "انتقام از خون فرمانده محمد" را در صحرای الانبار برای تعقیب عناصر داعش و گروه های تندرو به اجرا گذاشته اند.

[b] درگیری در میدان تحصن استان الانبار[/b]




[url=""] [/url]
[img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2013/12/30/alalam_635240132900026407_25f_4x3.jpg[/img]
سنگر گرفتن عناصر مسلح در الرمادي براي درگيري با نيروهاي ارتش عراق
همزمان با انتشار خبرهایی ضد و نقیض درباره برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در شهر "الرمادی" (در استان الانبار)، برخی خبرها نیز از درگیری تحصن کنندگان و نیروهای ارتش حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "العراقیه" تأکید کرد، پلیس استان الانبار امروز (دوشنبه) عملیات برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در این استان را آغاز کرد.
شبکه "العراقیه" اعلام کرد که این عملیات با همکاری شورای استانداری صورت گرفت.
این درحالی است که سایت خبری "السومریه نیوز" به نقل از یک منبع در پلیس استان الانبار گزارش داد، برخلاف خبر شبکه العراقیه، چادرها همچنان در میدان تحصن در شهر الرمادی وجود دارند.
این منبع خاطرنشان کرد، پلیس استان الانبار در پی درگیری عشایر و نیروهای ارتش از میدان تحصن خارج شد، و این درگیریها همچنان ادامه دارد.
پیش از این رسانه ها به نقل از منبعی در پلیس استان الانبار تأکید کردند که درگیری افراد مسلح با نیروهای ارتش در این استان چندین کشته و مجروح بر جا گذاشت. این درگیری ها نزدیک میدان تحصن در "الرمادی" صورت گرفت.
این منبع خاطرنشان کرد که در جریان این درگیری ها یک تانک و 3 خودروی نظامی منهدم شد.
خبرنگار العالم نیز گزارش داد، عشایر الانبار از نیروهای ارتش عراق برای بازگرداندن امنیت به این استان حمایت می کنند.
از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم، امروز خبر حمله نیروهای امنیتی به تحصن کنندگان در الرمادی را رد کرد. این اداره خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی در آماده باش کامل هستند.
با آغاز عملیات گسترده ارتش در استان "الانبار" برای نابود کردن گروه های تروریستی، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق هفته گذشته اعلام کرد که پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی دولت، میادین تحصن را به هر صورت برمی چیند.

http://fa.alalam.ir/news/1549741

[b] درگیری با گروههای مسلح در استان الانبار عراق[/b]




[url=""] [/url]
[img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2013/12/30/alalam_635240173561991984_25f_4x3.jpg[/img]
عمليات ارتش در استان الانبار
العالم - درگیری های روز دوشنبه میان نیروهای امنیتی و گروههای مسلح در استان الانبار عراق ، موجب کشته شدن یک فرد مسلح شد.

این درگیری ها پس ازآن آغاز شد که نیروهای عراقی با همکاری شورای استانداری الانبار به برداشتن خیمه های تحصن کنندگان در استان الانبار اقدام کردند.
عملیات نظامی نیروهای عراقی ضد تروریست ها و گروه های تکفیری در صحرای الانبار با حمایت گروه های سیاسی و حمایت های گسترده مردمی درحال اجراست.
به گزارش پایگاه"سی.ان.ان"، وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که برخی از خیمه های تحصن در میادین استان الانبار توسط " عناصر تروریستی " با هدف منفجر شدن هنگام برداشتن خیمه ها از سوی نیروهای پلیس عراق ، بمب گذاری شده است.
" محمد العسكري " مشاور اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق به تلویزیون عراق گفت : نیروهای ارتش عراق دراین عملیات مشارکت نکردند.
العسکری افزود برداشتن خیمه های تحصن از میادین استان الانبار بعد از توافق میان " سعدون الدليمي " کفیل وزیر دفاع و روحانیون و بزرگان قبایل صورت می گیرد.
وی افزود میادین تحصن به کانون تهدید و مرکز برای تروریست های وابسته به القاعده تبدیل شده است".
العسكري افزود اطلاعات موجود نشان می دهد که بیش از 30 نفر از عناصر وابسته به القاعده قبل از ورود پلیس از میدان تحصن فرار کرده بودند.
شبکه العراقیه امروز اعلام کرد که عشایر استان الانبار حمایت خود را از نیروهای امنیتی در تعقیب گروه های تندرو اعلام کرده اند و از تصمیم برداشتن خیمه های تحصن حمایت می کنند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق یک هفته پیش تهدید کرد که بعد از پایان مهلت دولت به تحصن کنندگان برای خارج شدن از میادین تحصن ، دولت به هر شکلی ، میادین را از تحصن کنندگان خالی خواهد کرد.
نیروهای امنیتی عراق عملیات موسوم به "انتقام از خون فرمانده محمد" را در صحرای الانبار برای تعقیب عناصر داعش و گروه های تندرو به اجرا گذاشته اند.
http://fa.alalam.ir/news/1549685 ویرایش شده در توسط babak1985
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گفته شده یکی از مفتی های استان الانبار برضد نیروهای مالکی اعلام جهاد کرده و از پلیسواسته به مجاهدین(سگان عربستان و صیهونیسم ) کمک کنند

در شهر الرمادی یک مرکز پلیس در نزدیکی محل تجمع کنندگان به اشغال درآمده . ا خباری هم منتشر شده از انتشار و پخش شدن تروریستها و افراد مسلح در بخشهای از شهر الرمادی

توی این دوره زمونه هرکه از ننش قهر میکنه میاد چند تا شیعه رو میکشه . این حیوانات کینه علی و اولادش در در خون و جودشون نهادینه شده هر کاری هم انجام بدی باز هم اینکارهای رو انجام میدن . توی دوره صدام ملعون کم شیعه کشتن (البته بخشهای از سنیها هم آسیب دیدن و تعدادی از شیعیان هم از حامیان صدام بودن ) حالادم از عدالت میزنند
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='babak1985' timestamp='1387907778' post='355559']
اینارو با چی دارند میزنند؟




[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/vlcsnap-76861.png[/img]


[/quote]


این Mi-35 نیست یا پهباد های امریکایی هستن که به کمک ارتش عراق اومدن و یا هواپیماهای ارتش عراق،
ارتش عراق یک ارتش اصیل هست و به همین دلیل خریدهای تسلیحاتی جالبی انجام داده،
با توجه به داشتن تجهیزات اپتیکال مناسب هر میل171 این ارتش به خودی خود یک پا میل 35 هست:

[img]http://pilotsandplanesmilitary.com/wp-content/uploads/2011/01/irak1.jpg[/img]

البته به نظر خود من با توجه به فید غربی ارتفاع 6800 پا و .. که میشه دید تی-6 هست:

[img]http://www.arabianaerospace.aero/media/images/stories/at6-LR.jpg[/img]

البته واضحه که فید رو شلیک کننده نمیده که حاکی از استراتژی درست ارتش عراق مبنی بر جدا کردن هانتر و کیلر داره.
باید در نظر گرفت که ارتش عراق چندین و چند فروند هواپیمای شناسایی ساخت بیچ، هلیکوپتر های آرپاهو و ... هم در اختیار داره که تبدیلش می کنه به یک CI محشر ویرایش شده در توسط Morteza313
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیرو های ارتش و پلیس عراق با کلی تلفات از الرمادی و فلوجه عقب نشستند...!
شهر رو با تانک میگن محاصره کردن ولی چندین ستون بزرگ از ماشین های داعش وارد الرمادی شده..!
گفتم دو تا اشتباه بوده که تا الان ارتش سوریه و ارتش عراق انجام دادند..!
1- درگیر کردن پلیس با نیرو های القاعده
2- اجازه دادن کشیده شدن نبرد به درون شهر ها..!
امیدوارم حداقل این اشتباهات ادامه پیدا نکنه..!
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بافت جمعیتی شهر ارمادی چطوره؟ همه سنی هستند یا عقاید سلفی و وهابی هم دارند؟
الان حفظ امنیت شهر به عهده کیه؟ پلیس تو این شهر هست؟ و اگه هست از کی دستور میگیره؟ دولت ؟
نظر قاطبه مردم نسبت به داعش و دولت حاکم چیه؟
مراکز حکومتی مثل شهرداری و سایر ادارات فعالند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000] عصر چهارشنبه با اعلام اینکه حومه شهرهای فلوجه و رمادی در این استان به دست مردان مسلح وابسته به القاعده افتاده، اعلام شرایط اضطراری کردند.[/color][/font][/size][/b]
[b][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000] [/color][color=#000000]، با خروج ارتش از شهرهای رمادی و فلوجه، [/color][color=#ff0000]نیروهای پلیس محلی ضمن درگیری با فرماندهان خود ، پیش از ورود مهاجمان مسلح، پاسگاهها و مقرها را ترک کرده بودند[/color][color=#000000].[/color][/font][/size][/b]

[b][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]به گزارش ایرنا تروریست ها، از ظهر امروز حملات گسترده ای به مراکز دولتی و پاسگاههای پلیس در شهرهای رمادی و فلوجه کردند و با حمله به زندان ها، زندانیان خطرناک را فراری دادند[/color][/font][/size][/b]

[b][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif]در ادامه دستور نوری المالکی... [color=#000000]جبار الساعدی رییس کمیته امنیتی شورای استان بصره نیز اعلام کرده که یک تیپ از نیروهای ارتش از بصره برای کمک نیروهای نظامی به سمت این استان [/color][/font][/size][/b]
[b][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]حرکت کرده است.[/color][/font][/size][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] رسانه های عربی درصدد کشاندن پای ایران به درگیریهای عراق[/b]

[url=""] [img]http://fa.alalam.ir/img/font_inc.gif[/img][/url][url=""][img]http://fa.alalam.ir/img/font_nor.gif[/img][/url][url=""][img]http://fa.alalam.ir/img/font_dec.gif[/img][/url]
[img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/01/01/alalam_635242085790855663_25f_4x3.jpg[/img]
روزنامه السياسه كويت
العالم - یک روزنامه کویتی مدعی شد : ایران به نخست وزیرعراق پیشنهاد کرده است در صورت گسترش درگیری ها میان نیروهای امنیتی عراق و گروهک تروریستی داعش، آماده است کمک های نظامی و لجستیک خود را به دولت عراق ارایه کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "السیاسة" این خبر را به نقل از منبعی که به اسم آن اشاره ای نکرده و تنها از آن به عنوان "یک عضو برجسته جریان صدر" عراق یاده کرده است، نوشت: ایران به مالکی پیشنهاد کرده است که در صورت گسترش درگیری ها میان تروریست ها و نیروهای امنیتی به دیگر شهرهای بزرگ عراق آماده ارایه هر گونه کمک نظامی و لجستیک به این کشور است.
"این نشریه کویتی ادعا کرد: مالکی در انتخاب گزینه نظامی برای الانبار دو نکته را مد نظر داشته است: نخست وعده های مقام های ایرانی که گفته اند تهران در صورت خارج شدن اوضاع از کنترل نیروهای ارتش عراق و پیش روی تروریست ها به سمت جاده فلوجه – بغداد از دو راه هوایی و زمینی سلاح و تجهیزات جنگی برای نیروهای عراقی ارسال خواهد کرد.برخی از افراد در ایران نیز وعده داده اند که اگر تحولات میدانی اقتضا کند درست مانند آنچه در سوریه اتفاق افتاد نیروهای حزب الله به عراق اعزام شوند. دوم مالکی به این جمع بندی رسیده است که درگیری های الانبار منجر به افزایش شکاف میان عشایر هوادار روریارویی با دولت و هواداران آتش بس و مذاکره و سازش با دولت خواهد شد.
السیاسة به نقل از منبعی که از آن به عنوان"عضو ارشد جریان صدر" یاد می کند، افزود: نظام بشار اسد معتقد است پیروزی نظامی مالکی در الانبار ضربه ای روحی و نظامی به تروریست های سوریه خواهد زد؛ صحراهای استان الانبار - به عنوان گذرگاه سلاح و تروریست به سوریه- باعث نگرانی نظام سوریه شده است.
این درحالی است که به نوشته السیاسة ناکامی نیروهای دولتی در الانبار و تسلط تروریست ها بر این استان و مرز با سوریه کاملا نتایج عکسی را به دنبال خواهد داشت و این چیزی است که به ادعای السیاسه مالکی و ایران و سوریه از آن بیم دارند.
گفتنی است برخی پایگاه های خبری دیگر نیز ادعاهای مشابهی را این بار به نقل از " یک عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق" مطرح کردند.
شبکه اسکای نیوز در این زمینه نوشت: یک عضور ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق به این شبکه گفته است ایران به مالکی پیشنهاد استقرار نیروهایی مشترک از ارتش عراق و 10 هزار نیروی سپاه پاسداران در مکان های مختلف عراق ارایه کرده است که شامل استقرار در مرزهای عراق و سوریه، در بین دو استان الانبار و کربلا در صحرای النخیب - محل انتقال سلاح، مواد منفجره و تروریست ها به عراق" و مابین مرزهای الانبار و پایتخت عراق (بغداد) – که بیشترین سهم را از حملات القاعده و بعثی ها دارد ـ می شود.
روزنامه السیاسه از جمله روزنامه های عرب زبان منطقه است که همواره سیاست ضد ایرانی داشته و در دوران صدام حسین از سیاست های تجاوزکارانه و توسعه طلبانه صدام علیه ایران حمایت می کرد. این روزنامه حتی پس از اشغال کویت توسط صدام و سپس آزاد سازی آن نیز سیاست های ضد ایرانی خود را دنبال کرد.

http://fa.alalam.ir/news/1550439

[b] 5 مرکز پلیس در فلوجه و الرمادی به آتش کشیده شد[/b]




[url=""] [/url]
[img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/01/01/alalam_635242026195026582_25f_4x3.jpg[/img]
گروهاي مسلح و تروريستي
العالم - یک منبع پلیس استان الانبار عراق اعلام کرد، به دنبال عقب نشینی ارتش از این استان و سپردن امنیت آن به پلیس، گروه های مسلح 5 مرکز پلیس را در فلوجه و الرمادی به آتش کشیدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، این منبع به "السومریه نیوز" گفت: افراد مسلح ناشناس بعد از ظهر امروز به اداره پلیس و مراکز پلیس جنوب و شمال فلوجه و دو مرکز پلیس در الرمادی حمله کردند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: افراد مسلح پس از یورش به این 5 مرکز و بیرون راندن نیروهای پلیس و سرقت تسلیحات، این مراکز را به آتش کشیدند.
استان الانبار از روز شنبه به دنبال بازداشت احمد العلوانی نماینده پارلمان عراق و کشته شدن برادرش در درگیری های الرمادی، تا امروز چهارشنبه شاهد اجرای قانون منع رفت و آمد بوده است و امروز با لغو این قانون و آزاد شدن تردد خودروها در تمام شهرهای الانبار این رویداد به وقوع پیوست.

http://fa.alalam.ir/news/1550401 ویرایش شده در توسط babak1985
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

آقا رمادی و فلوجه با کربلا و نجف چند کیلومتر فاصله داره؟
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Pishva' timestamp='1388609600' post='357036']
سلام

آقا رمادی و فلوجه با کربلا و نجف چند کیلومتر فاصله داره؟
[/quote]
از فلوجه تا کربلا حدوداً 140 کیلومتر
از فلوجه تا نجف حدوداً 210 کیلومتر

از رمادی تا کربلا 160 کیلومتر
از رمادی تا نجف 230

فاصله اش زیاد نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Dezchilds' timestamp='1388610796' post='357038']
از فلوجه تا کربلا حدوداً 140 کیلومتر
از فلوجه تا نجف حدوداً 210 کیلومتر

از رمادی تا کربلا 160 کیلومتر
از رمادی تا نجف 230

فاصله اش زیاد نیست .
[/quote]

بله.....خودم دیدم....سوال دیگه آیا کربلا و نجف امنه؟خانواده من شاید بخوان این ماه یا ماه دیگه برن
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.