super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

ظاهراً داعش چندتا انبار تسلیحاتی رو در سلاح الدین گرفته
[b] [size=3]العراق: قطع الماء والكهرباء عن الموصل و"داعش" تدعي السيطرة على مخازن السلاح بصلاح الدين[/size][/b]

http://arabic.cnn.com/middleeast/2014/06/10/iraq-mosul-isis?hpt=continous

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/407301/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%88%D8%AF%D8%AA%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82"]احتمال کودتا در عراق[/url][/b][/center]

گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و امروز موفق شدند، استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند. ساکنان شهر موصل در پس سیطره داعش بر این شهر آواره شده‌اند و از بیم جانشان در حال فرار از شهر هستند.

هزاران شهروند از ساکنان موصل به سوی دو استان «اربیل» و «دهوک» در کردستان عراق فرار کرده‌اند و برخی از آنها از شب گذشته محل زندگیشان را ترک کرده‌اند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه درگفتگو با خبرنگار «فردا» درباره حوادث بوجود آمده در عراق و اشغال شهر موصول به دست گروهک تروریستی داعش گفت:‌ اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در حمله به سامرا و همچنین اشغال استان موصل و حمله به استان صلاح‌الدین یک توطئه سازمان‌یافته داخلی و منطقه‌ای برای تغییر وضعیت عراق و بازگرداندن عراق به قبل از سال 2003 قابل بررسی است.

[color=#0000cd]وی افزود:‌ باتوجه به اینکه ارتش عراق در مقابل گروهک تروریستی داعش سکوت اختیار کرده، به نظر می‌رسد که نوعی هماهنگی میان داعش و برخی از بدنه نیروهای مسلح عراق و همچنین برخی کشورهای عرب منطقه برای برکناری دولت نوری المالکی و ناکارآمد جلوه دادن دولت شیعه عراق وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد که این حرکت‌ها به سمت و سوی ناکارآمد جلوه دادن دولت آقای نوری المالکی صورت می گیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد:‌ به همین دلیل در حال حاضر ارتش عراق در صدد میدان دادن به گروهک داعش است و ضمن آن عوامل فراری حزب بعث در بدنه ارتش عراق جمع خواهند شد و نوعی سازماندهی در داخل و منطقه صورت خواهد گرفت و به بهانه مقابله با داعش در حقیقت شهرهای عراق و مخصوصا بغداد توسط ارتش اشغال خواهد شد و احتمالا نوعی کودتا را علیه دولت مالکی سازندهی خواهند کرد.

وی افزود:‌ آنچه که در حال حاضر در عر اق جریان دارد شبیه‌سازی حوادث مصر است که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا یک عبدالفتاح السیسی جدیدی از دل نیروهای مسلح عراق خارج و قدرت را در دست بگیرد و دولت مشروع و منتخب آقای نوری‌المالکی را برکنار کند.

هانی زاده با بیان اینکه اوضاع عراق بسیار حساس است، اظهار داشت:‌ در حال حاضر اوضاع عراق بی نهایت خطرناک است و این کشور به سمت درگیری داخلی و منطقه‌ای حرکت می‌کند. ضمن اینکه نوعی حرکات مشکوکی از سوی برخی ژنرال‌های نیروهای مسلح عراق در حال سازماندهی و انجام است که به نظر می‌رسد تحولات عراق به سمت بحرانی‌تر شدن و همچنین کودتای احتمالی ارتش عراق حرکت خواهد کرد.[/color]

کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص عملکرد کردهای عراق در زمینه حوادث امروز این کشور گفت: کردهای عراق نیز به عنوان ناظر بی‌طرف در حال حاضر اوضاع را زیر نظر دارند و از تحرکات و اقدامات ارتش عراق و همچنین نیروه‌های تروریستی داعش برای حرکت‌های بعدی خودشان استفاده خواهند کرد. قطعا اگر داعش وارد کرکوک شود و کرکوک را اشغال کند کردهای عراق نیز وارد عمل خواهند شد.

هانی‌زاده تصریح کرد: موضوع بیشتر بین سنی‌های موصل، الانبار و صلاح‌الدین با دولت نورالمالکی است و هدف ژنرال‌های وابسته به موصل و صلاح‌الدین ایجاد نارضایتی در داخل عراق و زمینه‌سازی برای کودتا علیه دولت علیه نورالمالکی است. به نظر می‌رسد با توجه به این حوادث کردستان هم شاهد شرایط جدیدی خواهد بود که ممکن است به سمت تجزیه حرکت کند.

[color=#0000cd]وی با اشاره به شکست داعش در سامرا و علت موفقیت این گروهک تروریستی در اشغال موصل گفت: با توجه به وجود مرقدین شرفین امامین عسکرین در سامرا، ارتش برای اینکه وانمود کند دولت نوری المالکی تنها از مناطق شیعه و اماکن متبرکه حمایت می‌کند ودر ایجاد فضای امن و تامین امنیت سنی‌ها ناتوان است، تعمدا داعش را در سامرا سرکوب کردند اما اجازه دادند که به موصل و صلاح الدین حمله کنند تا بتوانند از طریق مظلوم نمایی وانمود کنند که دولت نوری المالکی اهمیتی به امنیت مناطق سنی‌نشین نمی‌دهد.[/color]

هانی‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا فرد یا ژنرال خاصی در پشت پرده وقایع اخیر عراق وجود دارد گفت:‌ در حال حاضر نام ژنرالی در حوادث عراق مطرح نشده است اما شخصی به نام «راحج المیزان» که یکی از شخصیت‌های سنی نزدیک به «اسامه النجفی» است درصدد تحریک مردم علیه دولت نورالمالکی است و به طور آشکار اعلام کرده باید دولت شیعی برکنار شود و دولت سنی جایگزین دولت شیعی شود زیرا دولت شیعی کارآمدی لازم را ندارد و این موضوع نشان می‌دهد که در عراق درحال اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی هستند. ضمن اینکه در حال حاضر ژنرال‌های بلند پایه وابسته به نیروهای بعث در نیروهای مسلح مشغول توطئه چینی علیه دولت نورالمالکی هستند. ویرایش شده در توسط mister
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران و ترکیه در خاک عراق قبلاً عملیات هماهنگی را در اوج بی هماهنگی اجرا کرده اند و حال نیز می توانند یکسری کاری هایی را انجام دهند.
منتهی مشکل در ایران دولتی است که مجبور است با تحریم ها روبرو شود و سیاست نزدیکی با اعراب همسایه را در پیش گرفته است و مشکل در ترکیه اردوغانی است که قبل از هر اقدام چند روز چرتکه می اندازد.
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داعش قرار نیست بغداد رو تصرف کنه! مناطق سنی نشین عراق+ بخشی از سوریه= دولت اسلامی عراق و شام!!!


این همون طرح خاورمیانه جدید آمریکاست...دیدند نمیشه حزب الله رو زد از این طریق وارد شدند...من از همین جا بهشون احسنت میگم
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='haman10' timestamp='1402417408' post='384347']
اینایی که تریپ متفکر و عقل کل در میارن و با دلیل های مذبوحانه (گاها) میخوان بگن که ایران نباید دخالت کنه ،

بدونن که فرق شیعه با وهابیت کثیف همین چیزاست !!

بسه تقیه !! تا کی میخوایم دست رو دست بذاریم ؟ عربستان کثیف داره برادر و خواهر هامونو تارو مار میکنه و به ریش ما میخنده .....

یکم غیرتم خوب چیزیه !! یه بنده خدایی میگفت این همه هزینه صرف نیروهای ویژه میکنیم ، چی شد پس ؟ رسیدن به مرزهای کشور دیگه !!

یکم دیگه نزدیک بشن خودم اسلحه دست میگیرم !!! غیرتم خوب چیزیه به خدا ! همین مونده بیان لب مرز ایران !!
[/quote]
عزیزم ، شما که این همه پرشوری ، [b]ولایت[/b] فقیهت کووو ؟؟ شما میفرمایی بزنیم جلووو یعنی برعکس سخنان حضرت آقا؟؟؟ شما اصلا حرفاشووونو توو این چند روز گوش دادی ؟؟؟ این عمل افراطه و نه حرف آقا تفریط ... چیزی که رهبر گفتند عین عدالته ...
همین جور که نمیشه رفت جلو ....
این دقیقا همون چیزیه که اووونا میخان ....
اینو یادت باشه عاقبت صلح حسن ، جنگ حسینی دارد ....
هنوز وقتش نیست مستقیم بریم ، بعضی آقایوون به تفضیل گفتند
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] وضاع عراق همچنان نا آرام است . شماری از تروریست‌های مسلح عضو داعش، دیشب(سه شنبه) بخش هایی از استان کرکوک در شمال عراق را نیز به تصرف خود در آوردند.[/b]


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک منبع آگاه در پلیس عراق، از اشغال مناطقی از شهرستان حویجه و پنج ناحیه دیگر استان کرکوک به دست تروریست های داعش خبر داد.
سرهنک احمد طه یک افسر پلیس درعراق گفت: گروه داعش مناطق هویجه -ضبع - ریاض - عباسی در غرب شهر کرکوک و الراشد و ینکجا در جنوب این شهر و همچنین بخشی هایی از استان صلاح الدین را تصرف کرده اند .
منابع وزارت کشور عراق پیش از این از سقوط شهر موصل و تصرف فرودگاه ، مقر فرماندهان نظامی ، انبارهای سلاح ، زندان ها ، ساختمان های اداری و بانکها به دست تروریست ها خبر داده بودند .

گفته می شود بیش از 2700 زندانی با کمک شورشیان از زندانهای موصل فراری داده شدند. دهها هزار نفر از ساکنان شهر موصل هم از بیم ترورریست ها خانه های خود را رها کرده و از این شهر گریخته اند.
در همین حال منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق به طرف شهر نفت خیز کرکوک در شمال عراق حرکت کردند .
به گفته منابع امنیتی شمار زیادی از نیروهای امنیتی ویژه منطقه کردستان ( پیشمرگ ) برای دفاع از شهر کرکوک در برابر تهاجم عناصر مسلح و تروریستی داعش به سمت این شهر عزیمت کردند .
شهر کرکوک در 160 کیلومتری جنوب غرب شهر موصل قرار دارد .
نیروهای ویژه ارتش عراق هم در حال آماده شدن برای اجرای عملیاتی بزرگ در موصل هستند.

یک مقام آگاه دروزارت دفاع عراق روز سه شنبه اعلام کرد نیروهای ویژه برای مقابله با تروریست های داعش وبیرون راندن آن ها به موصل اعزام شدند .
این در حالی است که اعضای داعش در مناطق مهم و حساس بویژه ساختمانهای دولتی موصل مستقر شده اند. هر چند داعش به کرکوک هم نفوذ کرده اما خودروهای نظامی زیادی حامل نیروهای ویژه و تجهیزات به دستور وزارت دفاع و فرماندهی کل نیروهای مسلح به طرف موصل به حرکت در آمده اند تا عملیات بزرگی را آغاز کنند.
افراد مسلح وابسته به سازمان داعش از دوشنبه شب ساختمان استانداری نینوا و همچنین فرودگاه موصل و ساختمان دو شبکه ˈ سما الموصل ˈ و نینوا الغد ˈ و همچنین برخی مراکز امنیتی و دولتی دیگر را تصرف کردند .

گفتنی است افراد مسلح وابسته به داعش درشهرستان ˈ الشرقاط ˈ واقع درشمال تکریت وپس از به تصرف در آوردن فرودگاه این شهر در آن مستقر شدند و ساختمان های پلیس در این مناطق را به آتش کشیدند .
دولت عراق هم به منظور برخورد قاطع و همه جانبه با تروریست های داعش که حملات گسترده ای را به مناطق مختلف عراق آغاز و تاکنون چندین شهر ازجمله موصل را تصرف کرده اند ، در این کشور بسیج عمومی و وضع فوق العاده اعلام کرد.
شبکه المنار در خصوص اوضاع بغداد نیز گزارش داد: علیرغم در خواست نخست وزیر عراق برای اعلام حالت فوق العاده، بغداد در آرامش به سر می برد اما نیروهای امنیتی در همه خیابانها حضوردارند و در حالت آماده باش هستند. این وضع در مناطق هم مرز و نزدیک به مناطق شمالی بیشتر دیده می شود و پست های بازرسی زیادی برقرار شده است.
مردم بغداد و علما واکنشهایی به تحولات موصل نشان داده اند و آیت الله سیستانی در مورد جنگ طولانی هشدار داده است.
دفتر آیت الله سیستانی سه شنبه شب در بیانیه ای با ابراز نگرانی شدید از تحرکات نظامی و حملات اخیرافراد مسلح وابسته به گروه دولت اسلامی در عراق و شام ( داعش ) در استان نینوا و برخی مناطق مجاور آن ، از دولت عراق و رهبران سیاسی کشور خواست در این شرایط حساس و خطرناک اتحاد و همدلی خود را حفظ و برای نابودی تروریستها تلاش کنند.
سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز از ارتش این کشور در برابر تروریست ها اعلام حمایت کرد .
شماری از علمای اهل سنت عراق نیز با تاکید بر حفظ وحدت ، از ارتش عراق در مقابله با تروریست ها داعش اعلام حمایت کردند .
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ضمن اعلام نگرانی درباره اوضاع امنیتی عراق ، حمله گروه داعش به شهر موصل را محکوم کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عربستان شلوغ نشده یه ذره اسلحه بریزن تو قطیف
یه چهار تا پدافند هوایی درست درمون به الحوثی
عربستان حساب کار دستش بیاد
این جوری تمرکز از رو عراق کم میشه
بعدش شیعیان قطیف سلاخی میشن ویرایش شده در توسط bds110

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونا هم میان اسلحه و مهمات سنگین میدن به جیش العدل و اوضاع به هم میریزه
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یحتمل سپاه پاسداران تو بغداد اتاق عملیات تشکیل داده ........... حالا درسته رهبری اون موضع رو گرفت ولی پشت پرده عالم سیاست یه چیز دیگه ست محال ممکنه ایران اجازه بده داعش اینجوری تو شمال عراق تاخت و تازکنه دولت اسلامی شام و عراق هم فقط یه بازیه اینا هدف بعدیشون قطعنا ناارام کردن مرزهای غربی ایرانه اساسا اینا اگه به مرزهای ما برسن منتظر دستور عبداله سعودی هم نمیشن البته در سطوح بالا اینا قطعنا به سرویس سیا امریکا به چند واسطه وصلن و هرغلطی هم نمیتونن بکنن چون برا ارباباشون هم هزینه داره همین بیانه شون بخوبی موید خیلی چیزاست ( [size=5][color=#ff0000]امریکا خاورمیانه رو بدست داعش سپرده[/color][/size][color=#ff0000].......همین یه جمله خیلی معنی داره؟ ).[/color]............احتمالا تا چند روز اینده دهها گردان از سپاه بدر و عصایب و کتایب هسته های حزب اله عراق در کنارخود ارتش بصورتی که رسانه ای نشه وارد موصل و جاهای دیگه میشن...........ایران همچین وضعیتی رو تحمل نخواهد کرد ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دولت عراق امروز حکم دستگیری ژنرال علی غیدان فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق و سپهبد عبود کنبر معاون رئیس ستاد مشترک ارتش رو اعلام کرد..
پی نوشت: داعش شهر و نیروگاه برق بیجی در شمال تکریت رو تصرف کرده و خبرهای هم از درگیری های شدید در شهرستان های غربی استان کرکوک بین ارتش عراق و نیروهای مهاجم داعش منتشر شده.

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/iraqi_command.jpg[/img][/center]

منبع پیج تحولات سوریه
************************
نقشه ی تقریبی مواضع درگیر در عراق

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/al_qadeda_map.jpg[/img][/center] ویرایش شده در توسط A7Up
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داعش موفق شد منطقه ی صقلاویه در نزدیکی فلوجه در استان الانبار رو به کنترل خودش دربیاره.

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/_____________________________.jpg[/IMG]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10291813_322963884522789_8346944640646008149_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10345570_322963894522788_3934268713336209047_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10290701_322964307856080_1998751293799531369_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10352395_322963864522791_2998234337441663221_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10357198_322964317856079_147826700229325947_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10431529_322963847856126_7896519874992049816_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10385408_322964327856078_7255445403106480045_n.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/10422013_322964344522743_2453286710165803241_n.jpg[/img]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کارشناس امور امنیتی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از ریختن نقشه‌ها و برنامه‌هایی از سوی نیروهای مسلح و ارتش عراق سخن گفت که تضمین کننده باز پس گیری شهر موصل از تروریست‌های داعشی است.

وی با بیان اینکه این نقشه استفاده و به خدمت گرفتن سلاح‌هایی را در برمی‌گیرد که برای اولین بار در عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد که ارتش عراق ضربات دردناک و مهلکی را به گروه تروریستی داعش وارد خواهد کرد.

الجیاشی در ادامه افزود: برنامه‌ها و نقشه‌ها برای باز پس گیری شهر موصل و پاکسازی آن از جنایتکاران طی ساعات و روزهای اندک آینده ریخته شده و سلاح‌های مورد استفاده ارتش عراق در این عملیات از نوع سلاح‌های سنگینی است که تاثیر بسیار زیاد بر روند درگیری‌ها و هدف گرفتن تجمعات عناصر داعش دارد.

این کارشناس امور امنیتی عراقی با بیان اینکه در میان تروریست‌هایی که به شهر موصل حمله کردند، افرادی به چشم می‌خورند که حتی زبان عربی نمی‌دانند، گفت: نیروهای امنیتی و دستگاه ‌های امنیتی و گروه بحرانی که به این منظور تشکیل شده، با این چالش‌ها با قاطعیت و سرعت تعامل می‌کند.

الجیاشی توضیح داد: پس از این تحول بزرگ امنیتی رخداده در استان نینوا تدابیر گسترده‌ای در سطوح امنیتی در عراق اتخاذ و تصمیمات مهمی نیز در بالاترین سطوح برای تعامل با این چالش با بالاترین حد انعطاف پذیری اتخاذ شد و در این خصوص تمام نیروها حتی نیروهای مردمی برای مقابله با این چالش بسیج شده‌اند.

الجیاشی با بیان اینکه دولت از پارلمان درخواست تصویب اعلام حالت فوق العاده در کشور برای فراهم شدن زمینه بیش از پیش تعامل با این چالش را داده است، گفت: نیروی هوایی عراق پروازهایی را در آسمان نینوا انجام داده و آمادگی خود را برای آغاز حمله به نینوا و پاکسازی آن از گروه‌های تروریستی داعش تکمیل می‌کند.

اما در خصوص بغداد این کارشناس امور امنیتی عراق تاکید کرد که تدابیر پیشگیرانه بی‌سابقه‌ای برای مقابله با هرگونه چالش یا حادثه و رخداد غیر منتظره در مرزهای استان بغداد با استان‌هایی که با آنها دارای مرزهای مشترک است، مانند صلاح الدین و الأنبار اتخاذ شده و تمان نیروهای امنیتی و نظامی به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.
- حبف این همه هامر

ببین با ار پی چی و کلاش چطور هامر شکار میکنند icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[size=5][b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/407354/%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%82%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85"]پنتاگون: تحولات عراق را به دقت زیر نظر داریم[/url][/b][/size][/center]


[size=4][color=#000000][font=Tahoma, Arial]سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با بیان اینکه واشنگتن به دقت تحولات عراق را تحت نظر دارد،گفت [b]این نیروهای امنیتی و دولت عراق است که باید با ناآرامی‌های به وجود آمده، مقابله کند.[/b]

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به تحولات اخیر در استان «نینوا» عراق، گفت واشنگتن این تحولات را به دقت در نظر دارد و تا حد امکان به تقویت ارتش عراق کمک می‌کند، با این حال این نیروهای امنیتی عراق هستند که باید با بحران مقابله کنند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت عراق گفت: «ما قطعا وضعیت عراق را تا بیشترین حد ممکن از نزدیک تحت نظر داریم و مطمئنا خشونت‌ها و آنچه را که «داعش» در عراق انجام داده، محکوم می‌کنیم. همانطور که می‌دانید یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های صادرات تسلیحاتی ما در جهان، به عراق است و ارزشی حدود 14 میلیارد دلار دارد.»

وی با بیان اینکه آمریکا به ایفای نقش مشورتی و مشاوره‌ای در حمایت از ارتش عراق ادامه می‌دهد، گفت: «اما نهایتا، این بر عهده نیروهای امنیتی عراق و دولت عراق است که با این موضوع مقابله کند. ما هرآنچه در توان داشته باشیم، داریم از طریق روابط بیشتر میان نیروهای مسلح طرفین، انجام می‌دهیم. ما پیشتر هم تصریح کرده‌ایم که نخست‌وزیر «نوری المالکی» را به ادامه همکاری با سران قبایل در آن منطقه و رویکردی کلی‌محور برای مقابله با افراط‌گرایی در داخل کشور، تشویق می‌کنیم.»

اعضای گروه تروریستی داعش روز سه‌شنبه با ورود به استان «نینوا» عراق، ابتدا شهر «موصل» و سپس چندین شهر دیگر در مناطق مجاور را به کنترل خود درآوردند. ارتش عراق برای مقابله با تروریست‌ها وارد عمل شده و در حال حاضر درگیری‌های گسترده‌ای در این مناطق در جریان است.[/font][/color][/size] ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک منبع امنیتی بلند پایه عراقی از اتخاذ تدابیر سریع و سطح بالا از سوی از دفتر «نوری المالکی»، نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق جهت مقابله با بحران تسلط داعش بر موصل و آزاد سازی آن از تسلط این گروه تروریستی سخن گفت.

این منبع امنیتی با بیان اینکه فرماندهی عملیات آزاد سازی استان موصل از داعش به «ابو الولید»، فرمانده سابق لشکر «الذیب» سپرده شده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد که مالکی نیروی نظامی قدرتمندی را با حمایت کماندوها و نیروهای واکنش سریع و نیروی هوایی راهی نینوا کرده و این نیروها با رسیدن به این شهر در تدارک برای آزاد سازی آن و آغاز عملیات ظرف ساعات آینده هستند.

این منبع که به دلایل امنیتی از افشای هویتش خودداری کرد، گفت: دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق احکام اعدامی را علیه فرماندهان نظامی که در موصل از خود ایستادگی و مقاومت نشان نداده و عقب نشینی کرده‌اند، صادر کرد.
ابشخور فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[size=5][b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/407346/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82"]نمایش وحشت داعش در خاک عراق[/url][/b][/size][/center]

[size=4][color=#000000][font=tahoma, Arial][background=rgb(248, 248, 248)]گروهک تکفیری و تروریستی “داعش” از روز سه شنبه کنترل بخش بزرگی از شهر موصل و استان نینوا در عراق را در دست گرفته‌ است.مردم زیادی آواره و کشته شده اند.به گفته منابع خبری رسمی اوضاع در عراق شرایط «شدیدا جدی» و بسیار خطرناکی است.مقام‌های عراق ۲۰ خرداد گفتند که شهر موصل، و نیز «کل استان نینوا» در شمال‌غرب -بنا به گفته رئیس مجلس آن کشور- در کنترل شورشیان تروریست «دولت اسلامی عراق و شام (داعش)» قرار گرفته است.[/background][/font][/color][/size]

[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/407346/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82"]http://www.tabnak.ir...اعش-در-خاک-عراق[/url]
-----------------------------------------------------------------
[b][color=#000000][font=tahoma, Arial][background=rgb(248, 248, 248)]عکسا رو ببینید آوارگی عراقیا مثل سوریه شروع شد.[/background][/font][/color][/b] ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.