super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

اگر کمبود هلفایر نداشته باشند با همین هواپیمای ملخ دار میشه یکارهایی کرد 4 تا هلفایر هم کم نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='kereshti' timestamp='1402742369' post='385783']
برادر اون هلیکوپتر هایی که داعش گرفته کدوماست؟؟؟
=======================================
[b] [size=4][b]نیویورک تایمز نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران [/b][/size][/b]

[b] [size=4][b]هفته ی گذشته همراه با دوازده نفر از افسرانش[/b][/size][/b]

[b] [size=4][b]به عراق سفر کرد/عراقی ها هم اکنون میزبان مغر متفکر استراتژی ایران هستند[/b][/size][/b]

[b] [size=4][b]/یک مقام ارشد عراقی گفت که کشورش ممکن است از ایران برای حضور نظامی درخواست کمک کند/[/b][/size][/b]

[b] [size=4][b].......این احتمال پس از رد درخواست کمک عراق از طرف اوباما جدی تر شده است[/b][/size][/b]
[/quote]

نمیدونم مدل هلیکوپترها اعلام نشده ولی عکس یا فیلمی اگر باشه میشه تشخیص داد ؛ اگر هلیکوپترها رو به سوریه انتقال ندن احتمالاً با بازپس گیری مناطق تصرف شده دوباره به ارتش برگردونده میشه ولی خیلی هم مهم نیست عراق سفارش 24 فروند آپاچی ، 40 فروند میل-28 و 6 فروند میل-35 داده که قدرت پشتیبانی خوبی بهش خواهد داد.ممکنه دوستان این خریدها رو میبینن فکر کنن عراق دوباره تبدیل به رقیبی برای ما خواهد شد ولی به نظر من ارتش عراق از صفر شروع کرده و سالها طول خواهد کشید که به وضعیت فعلی ما برسه.

یادم رفت بگم عراقی ها یه فالکون هم دارن ؛ خلبانانش که دوره دیدن تسلیحات هم به احتمال زیاد تحویل شده.خبری از استفادش نیست ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز شبکه خبر فیلمی از نمایشگر داخل یک پرنده(به احتمال زیاد بالگرد) که در حال شلیک به اهداف زمینی بود را نشون داد که در یک لحظه در نمایشگر تصویر یک آپاچی دیده شد که عبور کرد؛ آیا عراق آپاچی عملیاتی دارد؟ آیا حضور جنگنده های سوری در عملیاتهای هوایی محتمل است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فک کنم عکس 407 رو دیدم که با پرچم عراق بود یه داعشی هم کنارش بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='AmirAzad' timestamp='1402641481' post='385398']
خدای نکرده قصد اهانت به عزیزان "کرد" رو ندارم لما داعش توی کردستان فکر کنم بتونه مقداری یار و همدم ضد انقلاب پیدا کنه !
[/quote]
بعید نیست اونجا اوضاع از ایلام و کرمانشاه فراهم تر هست برای داعش...

خانقین هم کردهاش تقریبا ایرانی هستن و فکر نمی کنم داعش بتونه از اونها زیاد جذب کنه وحتی اگر گرفته شده باشه توان تثبیت ندارن و میرن مگر اینکه بخوان برای باز کردن پای ایران یا عملیات فریب یا هر موضوع دیگه ای عملیات محدودی هم ضد ایران داشته باشن

یک تحلیل و راهکاریهایی نوشتم که اگر بشه شب می زارم توی تاپیک تاکتیک های مبارزه با این زامبی ها
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عمق فاجعه رو از فیلم زیر ببینید که هزار نفر اسیر فقط در یک محور
http://www.tabnak.ir/fa/news/408114/خیانت-فرماندهان-و-ادعای-اعدام-1700-سرباز-اسیر-عراقی-ویدئو

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='armagdon' timestamp='1402742778' post='385785']
اگر کمبود هلفایر نداشته باشند با همین هواپیمای ملخ دار میشه یکارهایی کرد 4 تا هلفایر هم کم نیست
[/quote]

بله اما هواپیماها هم یک محدودیت پروازی دارن نمیتونن 24 ساعت تو آسمون و در حال پرواز باشن ؛ فکر نمی کنم محدودیتی از نظر موشک باشه.

چیزی که عراق نیاز داره در زمینه هواپیماها چیزی شبیه سوپر توکانو به اضافه چیزی شبیه تایگره که مورد دوم البته T-50 سفارش دادن.

[quote name='MILAD110' timestamp='1402743014' post='385787']
امروز شبکه خبر فیلمی از نمایشگر داخل یک پرنده(به احتمال زیاد بالگرد) که در حال شلیک به اهداف زمینی بود را نشون داد که در یک لحظه در نمایشگر تصویر یک آپاچی دیده شد که عبور کرد؛ آیا عراق آپاچی عملیاتی دارد؟ آیا حضور جنگنده های سوری در عملیاتهای هوایی محتمل است؟
[/quote]

عراق 24 فروند (یک گردان) آپاچی سفارش داده ولی هنوز تحویل داده نشده و یکی از درخواست های اصلی دولت عراق از آمریکا تحویل این هلیکوپتر بوده.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#0000cd][b]چرا سرکرده 10 میلیون دلاری داعش آزاد شد ؟![/b][/color][/center]
[color=#0000cd]به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آزادی "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق وشام"، سؤالات بسیار مهمی را درباره ارتباط این تروریست ناشناس با آمریکا به وجود آورده است.
ابوبکر البغدادی در سالهای 2005 تا 2009 در بازداشت‌گاه "بوکا" نزدیک "ام القصر" در عراق نگهداری می شد.
پیش از دستگیری این تروریست خطرناک، آمریکا او را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده و 10 میلیون دلار برای او جایزه تعیین کرده بود.
روزنامه "دیلی میل" چاپ لندن در گزارشی نوشت: پس از بسته شدن بازداشت‌گاه "بوکا" هزاران تن از افراطی ها از جمله "ابوبکر البغدادی" آزاد شدند.
البغدادی اکنون تروریستهایی را هدایت می‌کند که در دنیا به بی رحمی و قتل و جنایت معروف شده‌اند و در پی ایجاد خلافت در منطقه شام هستند.
برخی گزارشها حاکی است که ابوبکر البغدادی یا "ابو دعاء" قبل از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 به القاعده پیوسته بود، و پیش از دستگیر شدن در سال 2005، به یکی از سرکرده های این تشکیلات تروریستی در عراق تبدیل شد.
ابودعاء در سال 2005 به اتهام اقدامات تروریستی و قتل و شکنجه شهروندان عراقی در شهر قائم دستگیر شد. وی قتل و یا ربودن اعضای چندین خانواده را نیز در پرونده سیاهش دارد، به صورتیکه پس از ربودن شهروندان و اعلام فهرستی از اتهامات، به صورت علنی آنان را اعدام می کرد.
ابودعاء همچنین به منفجر کردن مسجدی در بغداد در سال 2011 و قتل "خالد الفهداوی" از نمایندگان اهل تسنن عراقی متهم است.
اکنون ابوابکرالبغدادی مانند شبح در حال تحرک در عراق است و حتی هوادارانش به ندرت او را می بینند، و فقط دو عکس کوچک از او وجود دارد که یکی از آنها مربوط به قبل از آزادی از بازداشتگاه بوکا است.
روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" نیز در گزارشی درباره ابوبکر البغدادی نوشت: آزادی این فرد که 10 میلیون دلار برای زندای کردن او جایزه تعیین شده بود، موضوعی تأسف بار است.
در همین راستا "جان مکین" سناتوری جمهوری خواه با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: "در خیابان‌های فلوجه پرچم‌های سیاه برافراشته شده است؛ این امر یک لکه ننگ (برای دولت اوباما) است و او تلاشهای آمریکا در عراق را به باد داد.
"مایکل نایت" کارشناس امور خاورمیانه در پژوهشکده واشنگتن به روزنامه دیلی تلگراف گفت: نگهداری ابوبکر البغدادی در اردوگاه بوکا به این معنا است که او تهدیدی خطرناک به شمار می آمده.
گزارشها حاکی است، کسانی‌که ابوبکر البغدادی را از نزدیک دیده اند او را فردی مبهم معرفی کرده اند که چندین لهجه محلی را به خوبی بلد است؛ البغدادی صورتش را می پوشاند تا کسی او را نشناسد، و فقط در مقابل نزدیکترین افرادش چهره اش را نشان می‌دهد. برخی نیز تأکید کرده اند که تفکرات طایفه‌ای ابوبکر البغدادی در مقایسه با دیگر سران القاعده بسیار شدیدتر است.[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشرق خبر رو زده بوده و مدعی شهادت ایشان در حادثه رانندگی شده بوده. الان برداشته ..

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/317799/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]http://www.mashreghn...هادت-رسیدتصاویر[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] تابش داعش را تهدید کرد: به مقدسات شیعیان توهین کنید، نابود می شوید[/b]


یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با ابراز تاسف از وقایع روزهای اخیر در عراق، گفت:هرگونه بی‌احترامی به امامان شیعه و مرقد و بارگاه آنها پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی مردمی خواهد داشت و به طرفه‌العینی مرتکبین اعمالی که مقدسات مردم و وحدت بین مسلمانان را هدف گرفته‌اند، نابود خواهند شد و به جزاء اعمالشان خواهند رسید.
محمدرضا تابش در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستای چاه افضل که با جمعی از حضور مدیران کل استان یزد و فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان اردکان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد،درباره مسائل روز منطقه و همچنین وضعیت کشاورزی سخنرانی کرد.
او همچنین با ابراز تاسف از پیشروی تعجب آور نیروهای تکفیری داعش در عراق، به داعش هشدار داد که در صورت هرگونه بی‌احترامی به امامان شیعه بسیج مردمی علیه آن‌ها صورت خواهند گرفت و به سرعت نابود خواهند شد.
او گفت: امروز علی رغم وقوع تحولات مردمی و اسلامی در کشور هایی نظیر عراق و مصر و افغانستان اگر شاهد هستیم بعد از گذشت دورانی نه چندان طولانی تهدیدات زیادی امنیت این کشور ها رابه مخاطره انداخته و مردم نیز شاید خیلی انگیزه و امکانات لازم برای دفاع از دستاوردها را ندارند، در مقام مقایسه جمهوری اسلامی ایران که در سایه تدابیر حضرت امام (ره) نهاد های مردمی را تأسیس نمود تا هم در خدمت رفع نیاز های مردم کارهایی جهادی و سریع و با مشارکت خود آنها، انجام دهند و هم از جان و مال و ناموس آنها و امنیت کشور با سازماندهی خودشان دفاع نمایند به عمق نگاه راهبردی حضرت امام (ره) و در تداوم آن رهبری معظم انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از ایمان و توکل آنها و ملت ایران به خداوند و ساماندهی مردم در قالب تشکیلاتی بود که با کار جهادی و اعتقادی وظایف سازمانی خویش را به انجام برسانند پی می بریم و رمز استواری و ماندگاری انقلاب اسلامی در این تیزبینی رهبران و مشارکت مردم در همه امور است.
به گفته وی، اگر بعد از تحولات مردمی در کشور های منطقه تشکیلاتی مردمی پایه گذاری شده بود اداره کشور با مشارکت مردم انجام و به نیاز های ضروری پاسخ داده می شد، تداوم این حرکتها تضمین می گردید.
تابش با ابراز تاسف از اوضاع عراق و تصرف چند استان و شهر و مرکز استراتژیک توسط گروهک تکفیری داعش و با بیان اینکه امنیت عراق با امنیت ایران گره خورده و حاکمیت و مردم ایران دل نگران و مراقب وضعیتی هستند که متاسفانه در کشور همسایه مان شاهد آن هستیم، گفت: هر گونه بی احترامی به امامان شیعه و مرقد و بارگاه آنها پیامد های غیر قابل پیش بینی مردمی خواهد داشت و به طرفه العینی مرتکبین اعمالی که مقدسات مردم و وحدت بین مسلمانان را هدف گرفته اند نابود خواهند شد و به جزاء اعمالشان خواهند رسید.

http://www.shahrekhabar.com/political/1402723020208248
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Reichsmarschall' timestamp='1402663586' post='385558']
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/317507/مرزهای-دولت-خیالی-داعش-عکس"]http://www.mashreghn...-خیالی-داعش-عکس[/url]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10027/nqshh_d60sh.jpg[/img]
دوستان چشمهای مبارکشون رو باز کنن و نقشه داعش رو خوب ببینن.
البته این صرفا نقشه دولت اسلامی [color=#ff0000]عراق و شام [/color]هست. ممکنه بعد از مدتی مدعی خاک ما هم بشن.
[/quote]
چه شبیه نقشه از نیل تا فرات هست

[quote name='Thundar' timestamp='1402664874' post='385566']
دوستان بنظرتون چقدر احتمال داره درگیری ارتش با داعش مثل اوضاع سوریه چندسال طول بکشه؟؟؟؟

در ضمن بنظرم بحث ورود رسمی داعش به مرزهای ایران بیشتر گمراه کردن اذهان عمومی برا انجام یه سری عملیاتهای دیگه در عراقه.....داعش اساسا در این اندازه نیست اگر قرار بر این باشه پژاک خیلی از اینا سرتر بودن
[/quote]
خیلی کم چون عراق زمینه های لازم برای دعش رو نداره و خیلی زودتر از اون چیزی که توی سوریه اتفاق افتاده جمع میشه

[quote name='keivan2' timestamp='1402666833' post='385575']
دیدید برادرای عزیزم در یک تاپیک دیگر عرض کردم استخدام نیروهای بلوچ سنی توسط سپاه در بلوچستان اشتباهه و در زمان گرفتاری گرهی هم از ما باز نمیکنند چه برسد به دفاع کشور مان .کلی هم منفی گرفتم
[/quote]
ول کن بردار من این حرف های بی پایه و اساس رو گیرم چند نفر خائن هم توشون باشه ولی در نهایت منطقه مال اونهاست و اونها هم دشمن نیستن و هموطن ما هستن و باید کار دست خودشون باشه و ما هم جای امنیتی کردن منطقه و اعزام نیرو از مرکز زیر پر و بالشون رو از هر نظر بگیریم.
اگر امروز اون مناطق به این روز افتادن بودن همین نگاه از گذشته بوده که حایشه ای شون کردیم و حقشون رو دادیم شمال شهری های تهرانی خوردن و دارن از زور سیری استفراغ می کنن و این بندگان خدا نان خشک هم ندارن بخورن.
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] داعش ۳ اسرائیلی را ربود[/b]

پس از اینکه ارتش اسراییل از ربوده شدن سه اسراییلی در نزدیکی شهرک‌ یهودی‌نشین 'جوش عتصیون' در کرانه باختری خبر داد، گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مسوولیت ربودن این سه شهرک‌نشین را بر عهده گرفت.
رسانه‌های عبری‌ زبان پیشتر اعلام کرده بودند که این سه تن از سوی فلسطینی‌ها ربوده شده‌اند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در حال حاضر عملیات گسترده‌ای برای پیدا کردن این جوانان در حال انجام است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشست ویژه‌ وزرای امنیتی را برگزار و در بیانیه‌ای اعلام کرد که تل‌آویو، تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس را مسوول ربودن این سه تن می‌داند.
ارتش رژیم صهیونیستی اسامی این سه تن را که همگی آنها پسر هستند، اعلام کرده است.
روزنامه هاآرتص نیز گزارش داد که دو تن از آنها شانزده ساله و یک تن دیگر نوزده ساله است.
جان‌ کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با محمود عباس تماس تلفنی برقرار کرده و از وی خواست که دستگاه‌های امنیتی فلسطینی تمام تلاش خود را برای حل مساله ربودن این سه شهرک‌نشین انجام دهند.
این در حالی است که گروه داعش در بیانیه‌ای مسوولیت ربودن این سه شهرک‌نشین را در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری بر عهده گرفته است.
داعش در بیانیه خود تاکید کرد: این عملیات به عنوان نخستین پاسخ به کشته شدن محمد نیروخ، محمود النجار و موسی مخامره از سرکرده‌های داعش صورت گرفته است. این اظهارات داعش نشان می‌دهد که این گروه در فلسطین نیز حضور دارد اما مسوولان امنیتی و سیاسی فلسطینی این مساله را انکار می‌کنند.

http://www.shahrekhabar.com/political/1402731360694556

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]داعش ۳ اسرائیلی را ربود[/b][/quote]
زرشک...قضیه رد گم کنیه مثل همون ربودن ترکهاست که آخرش با سلام و صلوات فرستادنشون ترکیه بدون این که یه خط و خشی روشون بیفته!
  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.