super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط worior، 27 خرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط worior، 27 خرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
ببخشید اگر ممکنه یه کسی این قضیه شیعه سنی رو توضیح بده. بر اساس اون چیزی که در تاریخ اسلام هست اون اختلاف بین حضرت علی و صاحبه رسول الله بر سر خلافت رو بدون خونریزی تمام کردند و حتی چیزی که من شنیدم بنام سکوت ۲۵ ساله حضرت علی که اتحاد حفظ بشه.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
[quote name='basijee' timestamp='1403033028' post='386638']
[size=5]امروز هلیکوپترهای عراقی یک سری نیروی تازه نفس به همراه سلاح و تجهیزات را به تلعفر رساندند، توی استقبال از نیروها هم سرلشگر ابوالولید حضور پیدا کرد [/size]
[/quote]

اخبار استعداد نیروهای کمکی رو حدود 1200 سرباز تخمین زده بود
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صحبت هاش نکته های خوبی داره الکی منفی ندید به مدیر شکایت میکنم


کارایلان: گریلا برای دفاع از کرکوک و شنگال حاضر است

مراد کارایلان, عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در مورد حملات داعش به جنوب کردستان خطاب به دو حزب ی.ن.ک و دموکرات, گفت :«باید بویژه در مناطق کرکوک وشنگال زمینه‌ای برای دفاع مشترک نیروهای گریلا و پیشمرگه زمینه‌ای ایجاد گردد.»
کارایلان در مصاحبه با خبرگزاری فرات بیان کرد که اشغال موصل از سوی داعش , مرحله‌ای نوین در خاورمیانه به میان آورده و گفت:«این تحولات مرحله‌ای نوین که طی آن خاورمیانه را بطور کامل تغییر دهد, به میان آورد».
کارایلان بیان کرد که بسیاری از قدرت‌ها در پشت پرده حملات داعش قرار دارند و اهدافی دیگر را دنبال می‌کنند. وی ضمن اشاره به مبارزات پیروزمندانه «واحدهای مدافع خلق, ی.پ.گ» علیه تبهکاران داعش, برخی مسایل بر زبان راند. کارایلان در ادامه سخنان خود گفت:«اگر نیروی ی.پ.گ مقاومت نمی‌کرد, داعش سوریه و سازمان‌های سنی عراق دولتی به نام «دولت اسلامی عراق ـ شام» اعلام می‌کردند».
کارایلان ضمن اشاره به روابط ترکیه ـ داعش هم گفت هرچند ترکیه انکار می‌کند, اما همگان می‌دانند که این کشور از داعش پشتیبانی می‌کند. کارایلان در ادامه بیانکرد:«در موصل به کنسولگری ترکیه حمله کردند و بیش از 40 کارمند و مأمور ترکیه را در آنجا به اسارت گرفتند.
چنانچه مشخص است, ترکیه می‌داند که تاکنون از سلاح داعش علیه جنبش آزادیخواهی کردها استفاده می‌کرد, اما هم‌اکنون این گروه می‌تواند علیه آن تهدیدی باشد. ما مدام گفته ایم: داعش خطری بزرگ برای تمامی خلق‌های منطقه است, اما کسی به آن توجه نمی‌کند. از داعش پشتیبانی کردند, اما هم‌اکنون عاقبت آن را می‌بینند».
کارایلان بیان کرد که داعش اساسا سازمانی امت‌گرا نیست و سازمانی است که بر ضد منافع ملت کرد است.
کارایلان در مورد دفاع از جنوب کردستان هم فراخوانی تاریخی برای دو حزب ی.ن.ک و دموکرات داد:
کارایلان گفت:«در مرحله تاریخی کنونی, برای اینکه گریلا و پیشمرگه علیه نیروهای متجاوز مقاومت‌کنند, بایستی جبهه‌ای مشترک تشکیل دهند, ما از دو حزب دموکرات و ی.ن.ک می‌خواهیم که زمینه‌ای بوجود آورند. بویژه از آنها می‌خواهیم برای پیوستن نیروی گریلای ما به جبهه دفاع از کرکوک و شنگال, زمینه‌ای مثبت به وجود آورند».
کارایلان گفت انقلاب غرب کردستان یک حقیقت است و باید همگان سیستم دموکراتیک خلق‌محور آن را که در حال پیشرفت است, بپذیرند و برای آن ارزش قایل شوند. کارایلان حملات انفجاری در شهر تربسپی غرب کردستان را محکوم کرد و به خانواده‌های جانباختگان تسلیت گفت. کارایلان بیان کرد که هدف این حملات این است که میان کرد ـ عرب ایجاد اختلاف کنند, اما بطور قطع خلق ما, اعراب و سریانی‌ها به آن پاسخی قاطع خواهند داد.
آغاز مرحله‌ای نوین در خاورمیانه
کارایلان بیان داشت که حمله اخیر داعش موجب به میان آمدن مرحله‌ای نوین شده است. معادلات و توازنات سیاسی خاورمیانه می‌تواند بکلی تغییر یابد. حل چه طرحریزی شده باشد چه نباشد, اما این وضعیت زمینه‌ای برای کردها در خاورمیانه به میان آورده است. اگر این پروژه عملی گردد, عراق عملا به سه بخش تقسیم خواهد شد. می‌خواهند غرب کردستان را مورد هدف قرار داده, تجزیه کرده و جنبش آزادیخواهی و مستقل را تضعیف نمایند تا تحت کنترل خود درآورند. چنین مرحله‌ای می‌تواند آغاز شود.
اختلافات مذهبی موجب پیشرفت القاعده شد
از سوی دیگر سازمان داعش در واقع یکی از شاخته‌های القاعده است. البته نیازی به تعریف هویت القاعده نیست. هدف این سازمان, جهادگرایی القاعده است. آنها برای عملی‌کردن این جهادگرایی خود, هر اقدامی را مشروع می‌دانند. لذا بر اختلافات موجود متکی است و در صدد یافتن جای پایی برای خود است. بعنوان مثال این سازمان از اختلافات مذهبی بهره برد. بخوبی می‌دانیم که القاعده در عراق از اختلافات مذهبی سود جست و بحران را عمیق‌تر کرد.
اگر ی.پ.گ نمی‌بود, دولت عراق و شام تشکیل می‌شد
خلاصه, داعش از دشمنی ترکیه علیه کردها استفاده کرد و علیه پ.ی.د و ی.پ.گ اعلام جنگ کرد. حتی فراتر از آن, پ.ک.ک را دشمن اعلام کرده و به مدت دوسال است به هر نحو ممکن علیه ی.پ.گ حمله می‌کنند. به همین دلیل مقاومت خلق‌کرد در غرب کردستان با پیشاهنگی ی.پ.گ علیه جبهه‌النصر و داعش بسیار تاریخی است. متأسفانه قدرت‌طلبان جهانی این مقاومت کردها را هضم نکردند و تاب تحمل آن را نداشتند. آن قدرت‌ها هم‌اکنون بدنبال یافتن نیروهایی جدید برای خود هستند. حقیقتا مقاومت ملت‌کرد و ی.پ.گ جلوی بسیاری مسایل و وقایع را گرفت. اگر در غرب کردستان مقاومت ی.پ.گ و ملت‌کرد نمی‌بود, آنچه هم‌اکنون در عراق صورت می‌گیرد, در سوریه هم عملی می‌کردند و دولت اسلامی شمال سوریه را اعلام می‌کردند. پروژه اساسی آنها این بود.
داعش درصدد بکارگیری ترکیه برای منافعش است
کارایلان در ادامه سخنان خود گفت:«ترکیه بخاطر فشارهای آمریکا و کشورهای غربی , روابط خود با داعش را انکار می‌کند, اما ترکیه نمی‌تواند این روابط خود را تکذیب و خود را صادق جلوه دهد. بعنوان مثال, مقبره سلیمان‌شاه در نزدیکی کوبان قرار دارد. این مقبره در 30 کیلومتری ترکیه قرار دارد. این مقبره هم‌اکنون تحت کنترل داعش است. نخست اعلام کردند که این یک معضل است, اما یک کاروان نظامی دولت ترکیه از کوبان عبور کرده و آذوقه و مهمات به مقبره سلیمان‌شاه برد, اما رفتند و دیگر بازنگشتند. زیرا با داعش به سازش رسیدند. این کاروان نظامی ترکیه از طریق شهر منبج به جرابلوس و کارگامش رفت و از آنجا وارد ترکیه شد. هم‌اکنون این خط مرزی همانگونه بکار گرفته می شود.
هم‌اکنون داعش کارمندان کنسولگری ترکیه در موصل را به اسارت گرفته است. همچنین شماری راننده ترک را دستگیر کردند و در قبال آزادی آنها درخواست باج می‌کنند, ولی درواقع آنها می‌خواهند چند سفیر و سفرا را به گروگان گرفته و برخی چیزها را تضمین کنند. فکر نمی‌کنم به کنسولگری کاری داشته باشند. ترکیه هم که خیالش راحت است. می‌گوید در سلامت بسر می‌برند. میان ترکیه و داعش روابطی برقرار است, اما عملکرد داعش مشخص نیست. براحتی می‌تواند به یک سازمان بزرگ مبدل شود. هم‌اکنون داعش ترکیه را محاصره کرده است. اگر ترکیه نپذیرد آنچه را خواسته‌اند بدهد, آنگاه ترکیه را تحت فشار قرار خواهند داد.مشخص است که درخواست جداگانه‌ای از ترکیه دارند, بعبارتی می‌خواهند از ترکیه برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.
داعش امت‌گرا نیست, ملی‌پرست است
کارایلان گفت سیاست‌های حزب دموکرات کردستان روزانه و اشتباه است و افزود:«داعش می‌گوید امت‌گرا هستند, اما در واقع ملی‌پرست می‌باشند. این سازمانی که چنین می‌گوید, حد ومرزی نمی‌شناسد. به همین دلیل باید ملت‌کرد علیه این حملات خطرناک اتحاد خود را تحقق بخشد. ما کردها نباید در این جنگ‌های مذهبی, طرف جنگ شویم. باید خطی مستقل را اساس کار قرار دهیم. مسئله‌کرد به سطحی خوب رسیده است. مسئله‌کرد هم به حل کامل نزدیک شدهاست.
شرایط برای حل مسئله کرد از سوی همه احزاب, مهیا شده است.
گریلا برای دفاع آماده است
بویژه ملت‌کرد می‌تواند علیه حملات داعش از خود دفاع کند. بارزترین مثال, غرب کردستن است. ما همچو پ.ک.ک و ه.پ.گ تحت هر شرایطی می‌توانیم از خلقمان در هر چهاربخش کردستان دفاع کنیم و دارای تجارب ارزشمندی هستیم. ما حاضریم از دستاوردهای خلقمان در جنوب کردستان دفاع کنیم. لذا اگر اتحاد ایجادشود, هیچ قدرتی نخواهد توانست ما را به شکست بکشاند. من خطاب دوحزب اتحادیه میهنی کردستان, ی.ن.ک و حزب دموکرات کردستان می‌گویم که ه.پ.گ برای دفاع از خلقمان در کرکوک و شنگال حاضر است و باید زمینه برای این کار فراهم گردد.» ویرایش شده در توسط beyro
  • Upvote 10
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا مثل اینکه ثبت نام ها داره شروع میشه :winking: :winking: :winking:
امروز چند تا بنر توی سطح شهر کرج دیدم به این مضمون
"ثبت نام مدافعان حرم" - سخنران حجه الاسلام ذوالنور- مکان مصلای نماز جمعه کرج- قرارگاه کربلا :applause: :applause: :applause:
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا بیرو مثبت دادم نگی بچّه های ملیتاری فقط بلدن منفی بدن :winking: ویرایش شده در توسط Mr_Fox
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mehran55' timestamp='1403036271' post='386647']
آقا مثل اینکه ثبت نام ها داره شروع میشه :winking: :winking: :winking:
امروز چند تا بنر توی سطح شهر کرج دیدم به این مضمون
"ثبت نام مدافعان حرم" - سخنران حجه الاسلام ذوالنور- مکان مصلای نماز جمعه کرج- قرارگاه کربلا :applause: :applause: :applause:
[/quote]

بیشتر جنبه تبلیغاتی داره... این کار خودش یه نوع اعلام همبستگی با ملت عراق هست. والا خود عراق اون قدر نیرو داره که اگه درست سازماندهی و فرماندهی بشن ریشه داعش رو می‌کنن.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Zapad' timestamp='1403036665' post='386650']
میگی بخونیم و منفی ندیم خوب با تمام کمبود وقت کامل خوندمش اما واقعا توقع داری به کسی و مقاله ای که تمامیت ارضی کشورم رو زیر سوال میبره منفی ندم
به متن و افرادی که مردم ستم کشیده کرد رو میخوان مثل خودشون جلوه بدن منفی ندم ؟ عملا از سرزمین من داری حرف میزنی و متجاوزش میشی ؟؟؟
ملت کرد ملت ایران هر کرد ایرانی فرقی با بقیه ایرانی ها نداره و من و خیلی های دیگه از تمام مردم ایران حاضریم دفاع کنیم چه کرد و چه فارس و چه ترک ... نیازی به اونور خطی ها نیست.
منفی ندیمم که از دست تو دق میکنم.
[/quote]

دوست عزیز زشت ترین کار اینه که یه مقاله رو بر اساس علایق خودت ویرایش کنی من مطالب رو بدون ویرایش میزارم بد میکنم؟

در ضمن شما اون همه نکته رو ول کردی به چندتا کلمه تو این متن گیر دادی

[b] تهامات ایران و عراق علیه عربستان سعودی[/b]

[b] دولت نوری‌ مالکی عربستان سعودی را به حمایت مالی از شورشیان عراق متهم کرد. این درحالی است که منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز عربستان سعودی را به تأمین مالی داعش، با هدف انتقام گرفتن از شیعیان متهم کرد.[/b]



به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، دفتر نخست وزیر عراق امروز با انتشار بیانیه‌ای نوشت که آخرین اخبار موثق از عربستان سعودی نشان می‌دهد که این کشور خود را در اردوی «تروریست‌ها» قرار داده است.
این بیانیه می افزاید: ما عربستان سعودی را مسؤول حمایت‌های مالی و معنوی‌ای می‌دانیم که گروه‌های شورشی دریافت می‌کنند.
بر اساس بیانیه دفتر آقای مالکی، پادشاهی سنی‌نشین عربستان، مسؤول جنایات خطرناکی است که از سوی گروه‌های تروریستی در عراق صورت می‌گیرد.
بیانیه امروز دولت عراق در شرایطی صادر شده که دیروز دوشنبه، عربستان سعودی شدیدا نوری مالکی نخست وزیر عراق را متهم کرد که این کشور را با سیاست‌های غلط خود به سوی انفجار می‌برد و همزمان خواستار تشکیل یک دولت ملی در عراق شد.
همچنین اتهام امروز نوری مالکی درباره عربستان تازگی ندارد. نخست وزیر عراق در ماه مارس گذشته نیز دو کشور قطر و عربستان سعودی را به حمایت مالی از تروریست‌ها در عراق متهم کرده بود.
این درحالی است که ایران نیز عربستان را به دشمنی با شیعیان متهم می‌کند.
منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، با بیان اینکه جان ۳۰۰ شیعه زندانی در کشور عربستان به خطر افتاده، گفت: ما این کشور را مسئول تامین حفظ جان و سلامت این شیعیان می‌دانیم.
وی اضافه کرد: «کشور عربستان با اقدامات نابخرادانه خود در همراهی با استکبار جهانی در هجمه به شیعیان در زمین دشمن بازی خطرناکی را آغاز کرده و به نظر می‌رسد در صورت تداوم این روند عالم اسلام باید علیه این کشور مزدور و خائن بسیج شوند.»
حقیقت‌پور گفت: «خبر می‌رسد که رهبر شیعیان عربستان در تنگنا و چالشی جدی است به طوری که حتی جان او نیز تهدید شده است، ما خطاب به حکام عربستان اعلام می‌کنیم اگر بخواهند دست از پا خطا کنند با سخت ترین پاسخ و ضربه شیعیان رو‌به‌رو می شوند.»
این مقام جمهوری اسلامی همچنین عربستان را به حمایت مالی از داعش متهم کرد و ادامه داد: «هر چند در پشت پرده جنایات داعش دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس قرار دارد اما این گروه های افراطی با دلارهای سعودی به هر جنایتی دست می‌زنند و سعی در انتقام‌گیری از شیعه را دارند، در حالی که باید این کشور منطقه خاورمیانه مجال و فرصت جولان به این گروه‌های افراطی را ندهند.»
طی هفته گذشته، نیروهای دولت اسلامی عراق و شام، موسوم به داعش، کنترل برخی از شهرهای عراق از جمله موصل را به دست گرفته‌اند.

========== ویرایش شده در توسط beyro
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همون قصه افغانستان یعنی بیرون راندن یک ابرقدرت از کشور و بدنبالش درگیر شدن نیروهای داخلی و ظهور بیکباره مدعی جدید بنام طالبان و اشغال کشور و فراهم کردن زمینه برای ورود دوباره آمریکا

[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/319128/%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B4%DA%A9-%D8%AA%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AD-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF"]فیروزآبادی:به اشک تمساح آمریکایی‌ها توجه نکنید[/url][/b][/center]
[indent=1]رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اتفاقات اخیر در عراق گفت: دولت، ارتش و مردم مسلمان و انقلابی عراق با اتحاد و انسجام می‌توانند از شرایط پیش آمده، انقلاب عراق را مستحکم کنند. آمریکا که از نتیجه انتخابات موفق عراق خشنود نیست، [color=#ff0000]خود پایه‌گذار گروه‌های تروریستی در زمان وزارت خانم کلینتون است.[/color][/indent]
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی درباره حضور احتمالی آمریکایی‌ها در عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها با هرگونه ورود و دخالت نظامی در عراق دنبال اهداف ناصواب که در صدر آن بهم زدن انتخابات عراق است، هستند و نباید به اشک تمساح آمریکایی‌ها توجه شود.[color=#ff0000] آنها همچنان هم پیمان پشتیبانان تروریست‌ها در منطقه هستند.[/color]


این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توطئه صهیونیسم در ایجاد داعش و ناآرامی‌های عراق و سوریه افزود: [color=#ff0000]داعش ترفند اسرائیل برای دور کردن نیروهای انقلابی از مرزهای اسرائیل و ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست‌هاست [/color][color=#000000]و رسانه‌های صهیونیستی نیز به این امر اعتراف کرده‌اند.[/color]

وی با تاکید بر اتحاد و مقاومت مردم عراق، از تروریست‌های داعش با عنوان «جاهلیت جدید» نام برد و گفت: [color=#ff0000]تنها راه مردم عراق اتحاد و مقاومت و سرکوب مهاجمان جاهلیت جدید است.[/color]
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/319128/%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B4%DA%A9-%D8%AA%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AD-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF"]http://www.mashreghn...ی‌ها-توجه-نکنید[/url] ویرایش شده در توسط rasoolmr
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='beyro' timestamp='1403037418' post='386654']
دوست عزیز زشت ترین کار اینه که یه مقاله رو بر اساس علایق خودت ویرایش کنی من مطالب رو بدون ویرایش میزارم بد میکنم؟

در ضمن شما اون همه نکته رو ول کردی به چندتا کلمه تو این متن گیر دادی
[/quote]
عزیزم من هم نگفتم شما ویرایش کن بعد بزار اتفاقا این صداقت بهتره رو بازی کردن خیلی خوبه
اماتورو فحش دادن به کشورم نه
این مقاله این کاررو کرده
حالا 2 تا حالت داره یا شماهم عقیده ای با این نوشتار یا خیر
با توجه به احوالات قبلی تا درصد اپسیلونی کمتر از 100 همراهی پس جفا در مورد منفی دادنم نکردم
حالا اگر اون اپسیلون رو لحاظ کنیم و شما فقط نقال این خبر و تحلیل باشید در پایین مقاله ذکر میکردید همین .
اگر مورد دوم هست من معذرت بخوام و جبران کنم .( هر چند بعید میدونم )
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1403026166' post='386619']
[center][b]سید حسن نصرالله که جانمان فدایش خطاب به تکفیریها[/b]
[color=#008000]شما نمی دانید امروز با چه افرادی می جنگید...! شما با فرزندان محمد و علی و حسن و حسین و اهل بیت رسول الله و صحابة رسول الله می جنگید.
شما با قومی می جنگید که مانند ایمان ان را هیچ کس در زمین ندیده است...[/color][/center]
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Labbayk_ya_hossein_mp4_thumbs_5B2014_06_17_21_55_145D.jpg[/img][/center]
[center][size=6][url="http://www.mediafire.com/download/pmj1d7ygo6j9ka4"][color=#0000FF][b]دانلود[/b][/color][/url][/size][/center]

[center][b][color=#ff0000]حتما ببینید ..[/color][/b][/center]
[/quote]


دوستان ؛ برادران ، فقط یک بعد این مسئله تهاجم علیه تشیع است ؛امروز شیعیان سیبل حملات هستند ولی هدف اصلی تهاجم تمامی منطقه و فعلا همین اهل سنت میباشند ، جوامع در حال توسعه ویژگی های مشترکی دارند و مهمترین اونها دوگانگی هستش ، برای مثال دوگانگی سیاسی ؛ اجتماعی ، اقتصادی ، جغرافیایی و ... وجود دارند که مستعد رشد بحران می باشند ...
در عراق و هلال شیعی دیروز هم همین مسئله وجود داشت ؛ اگر عربستان به شیعیان جنوب اهمیتی نمیداد ، اسد هم به سنی های شمال توجه نمیکرد !
یا صدام جبرا به مناطق غربی و شمالی اهمیت چندانی نمیداد ، بعد از خروج استعمار از منطقه کشور های منطقه شروع به طی کردن مسیر توسعه کردند ولی امروز نتیجه نگه داشتن تمامی کشور های منطقه در حالت گذار و دست اندازی های آمریکا و غرب ، عدم بلوغ اقتصادی منطقه هستش ، در همه کشور ها این دوگانگی به شدت وجود داره ؛ در افغانستان پشتو ها و تاجیک ها ، در ایران ترک و کرد و فارس و عرب و بلوچ و شیعه و سنی و خصوصی و دولتی ، شرق و غرب ، نفت و غیر نفت و ... در ترکیه کرد و ترک و شیعه و سنی و لائیک و مذهبی و ... ؛ در عربستان شیعه و سنی و مذهبی و لائیک و ....
در همه کشور های منطقه استعداد شکل گیری بحران وجود داره و هیچ کشوری هم از این حالت گذار عبور نکرده ؛ نه عربستان رو صنعتی کردند ، نه اجازه دادند ایران هسته ای بشه و ادامه راه رو تضمین بکنه و نه ترکیه رو وارد اتحادیه اروپا کردند ؛ در چند سال اخیر هم با یک سری رفتار های پیچیده از تئوری بازی ها در شرایط عدم اطمینان دست به قمار بزرگی زدند و به الیگارشی حاکم بر کشورهای بزرگ منطقه حمله کردند ، بن علی سقوط کرد ، مبارک سقوط کرد ، قذافی سقوط کرد و نظم منطقه هم همراه آنان سقوط کرد ... ؛ امروز هم داعش بخش کوچکی از این برنامه ریزی اینده نگر غرب برای منطقه هستش ، ما نباید در زمین غرب بازی بکنیم ...
موضوع رو شیعه و سنی کردن آسان ولی بسیار خطرناک هستش ...
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [size=5][url="http://www.598.ir/fa/news/230709/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1"]عکس یادگاری پسر اردوغان با داعش+تصویر[/url][/size][/b]
به گزارش[color=#0000CD] پایگاه 598[/color] به نقل از ترکیه آنلاین، [size=4]عکس زیر مربوط به دیدار بلال اردوغان (پسر نخست وزیر ترکیه) با دو عضو گروه تروریستی داعش در سه ماه گذشته است که در رستورانی واقع در استان آکسارای ترکیه به ثبت رسیده است. این عکس به سرعت در شبکه های اجتماعی ترکیه منتشر و بازتاب فراوانی یافته است.[/size]
[url="http://www.598.ir/files/fa/news/1393/3/27/56005_527.jpg"]http://www.598.ir/fi...7/56005_527.jpg[/url]
[url="http://www.598.ir/files/fa/news/1393/3/27/56006_263.jpg"]http://www.598.ir/fi...7/56006_263.jpg[/url]




[b] [size=5][url="http://tnews.ir/%da%a9%db%8c%d9%87%d8%a7%d9%86/8CFF26611043.html#%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%b3%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%88%d8%ba%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-2-%d8%b9%d8%b6%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b41"]دیدار پسر اردوغان با 2 عضو ارشد داعش[/url] [/size][/b]
این مربوط به دیدار بلال اردوغان (پسر نخست وزیر ترکیه) با دو عضو گروه تروریستی داعش است که در رستورانی واقع در استان اکسارای ترکیه گرفته شده است.رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و پسرش با گروه تروریستی داعش روابط صمیمانه ای دارند و به عناصر داعش اجازه تردد آسان از طریق خاک این کشور به عراق را می دهند.کامیون های حامل اسلحه برای داعش بارها از خاک ترکیه به عراق رفته اند. تروریست های داعش بخشی از نیازهای مالی خود را از طریق فروش نفت سوریه تامین می کنند.پسر اردوغان غیر از تروریست های داعش با مسئولان اسرائیلی هم در تماس است و یکی از افرادی است که سود هنگفتی از تیره شدن روابط آنکارا و تل آویو از سال 2009 تاکنون به جیب زده و قراردادهای تجاری متعددی با این رژیم امضا کرده است.
[url="http://tnews.ir/news/8CFF26611043.html"]http://tnews.ir/news/8CFF26611043.html[/url] ویرایش شده در توسط rasoolmr
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط Generalmohammad، 27 خرداد 1393 - ?????? ???
مخفی شده توسط Generalmohammad، 27 خرداد 1393 - ?????? ???
[quote name='Electro_officer' timestamp='1403026166' post='386619']
[center][b]سید حسن نصرالله که جانمان فدایش خطاب به تکفیریها[/b]
[color=#008000]شما نمی دانید امروز با چه افرادی می جنگید...! شما با فرزندان محمد و علی و حسن و حسین و اهل بیت رسول الله و صحابة رسول الله می جنگید.
شما با قومی می جنگید که مانند ایمان ان را هیچ کس در زمین ندیده است...[/color][/center]
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Labbayk_ya_hossein_mp4_thumbs_5B2014_06_17_21_55_145D.jpg[/img][/center]
[center][size=6][url="http://www.mediafire.com/download/pmj1d7ygo6j9ka4"][color=#0000FF][b]دانلود[/b][/color][/url][/size][/center]

[center][b][color=#ff0000]حتما ببینید ..[/color][/b][/center]
[/quote]


دوستان ؛ برادران ، فقط یک بعد این مسئله تهاجم علیه تشیع است ؛امروز شیعیان سیبل حملات هستند ولی هدف اصلی تهاجم تمامی منطقه و فعلا همین اهل سنت میباشند ، جوامع در حال توسعه ویژگی های مشترکی دارند و مهمترین اونها دوگانگی هستش ، برای مثال دوگانگی سیاسی ؛ اجتماعی ، اقتصادی ، جغرافیایی و ... وجود دارند که مستعد رشد بحران می باشند ...
در عراق و هلال شیعی دیروز هم همین مسئله وجود داشت ؛ اگر عربستان به شیعیان جنوب اهمیتی نمیداد ، اسد هم به سنی های شمال توجه نمیکرد !
یا صدام جبرا به مناطق غربی و شمالی اهمیت چندانی نمیداد ، بعد از خروج استعمار از منطقه کشور های منطقه شروع به طی کردن مسیر توسعه کردند ولی امروز نتیجه نگه داشتن تمامی کشور های منطقه در حالت گذار و دست اندازی های آمریکا و غرب ، عدم بلوغ اقتصادی منطقه هستش ، در همه کشور ها این دوگانگی به شدت وجود داره ؛ در افغانستان پشتو ها و تاجیک ها ، در ایران ترک و کرد و فارس و عرب و بلوچ و شیعه و سنی و خصوصی و دولتی ، شرق و غرب ، نفت و غیر نفت و ... در ترکیه کرد و ترک و شیعه و سنی و لائیک و مذهبی و ... ؛ در عربستان شیعه و سنی و مذهبی و لائیک و ....
در همه کشور های منطقه استعداد شکل گیری بحران وجود داره و هیچ کشوری هم از این حالت گذار عبور نکرده ؛ نه عربستان رو صنعتی کردند ، نه اجازه دادند ایران هسته ای بشه و ادامه راه رو تضمین بکنه و نه ترکیه رو وارد اتحادیه اروپا کردند ؛ در چند سال اخیر هم با یک سری رفتار های پیچیده از تئوری بازی ها در شرایط عدم اطمینان دست به قمار بزرگی زدند و به الیگارشی حاکم بر کشورهای بزرگ منطقه حمله کردند ، بن علی سقوط کرد ، مبارک سقوط کرد ، قذافی سقوط کرد و نظم منطقه هم همراه آنان سقوط کرد ... ؛ امروز هم داعش بخش کوچکی از این برنامه ریزی اینده نگر غرب برای منطقه هستش ، ما نباید در زمین غرب بازی بکنیم ...
موضوع رو شیعه و سنی کردن آسان ولی بسیار خطرناک هستش ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
[center][size=5][color=#0000CD][b]حمایت داوطلبانه از ارتش در عراق[/b][/color][/size][/center]
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، درپی اعلام بسیج عمومی از سوی دولت عراق تاکنون هزاران تن از مردم این کشور(سنی و شیعه) به صورت داوطلبانه به ارتش و نیروهای امنیتی پیوسته‌اند.

یک صفحه تؤیتر وابسته به ارتش عراق با انتشار تصویری از داوطلبان پیوستن به ارتش و نیروهای امنیتی اعلام کرد، مسیر منتهی به فرودگاه شهر "المثنی" به دلیل تعداد بسیار زیاد داوطلبان مشارکت در عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش بسته شده است.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10111/nf00364770-3.jpg[/img]

همچنین پایگاه خبری عراق پرس ساعاتی پیش اعلام کرد، کمیته امنیتی استان بصره تاکید کرده است که تاکنون ۱۳ هزار تن از شهروندان این استان به صورت داوطلبانه برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق در عملیات خود علیه تروریست‌ها در شمال و شرق این کشور به ارتش این کشور پیوسته‌اند.

از سوی دیگر پایگاه خبری اخبار الناصریه گزارش داد که یحیی الناصری استاندار ذقیقار اهالی این استان را به بسیج مردمی و حمایت داوطلبانه از کشور در برابر حملات تروریستی فراخوانده است.

این در حالی است که تعدادی از اهالی شهر ناصریه از توابع ذی قار امروز در حمایت از ارتش عراق تظاهرات کردند.

الناصری که در این تظاهرات شرکت داشت، با صدور بیانیه‌ای، مردم مناطق مختلف استان ذی قار را به حمایت داوطلبانه از نیروهای ارتش فراخوانده و اظهار داشت: حملات وحشیانه، امروز بیش ازهر زمانی دیگری همبستگی و همکاری همه برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق را ضروری ساخته است زیرا این نیروها نبرد شدیدی را با تروریست‌های داعش و القاعده آغاز کرده‌اند.

مسئولان استان بابل عراق نیز عشایر این استان را به پیوستن داوطلبانه به نیروهای ارتش فراخواندند همچنین در سراسر این استان قانون فوق العاده اعلام شده است.

[url="http://jahannews.com/vdcefe8x7jh8pfi.b9bj.html"]منبع[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.