super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

[quote name='mehran55' timestamp='1407625001' post='400636']
من متوجه منظورتون نشدم. میشه واضح تر توضیح بدید؟
البته ببخشید. این متوجه نشدن رو بگذارید به حساب کهولت سن hee_hee hee_hee hee_hee
[/quote]

منظورم اینه که چرا شما اعتراض نمیکنید مگه مملکت برای شما نیست؟ شما با سکوتتون باعث میشید به همه ی مردم ظلم بشه
  • Upvote 1
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='alala' timestamp='1407612662' post='400595']
دولت ترکیه بلادرنگ و در اسرع وقت برای عدم رنجش حتی یک ثانیه ای خلیفه بغدادی اعلام کرد هیچ دخالتی در بمباران مواضع داعش توسط امریکا نداره و هیچ کمکی نمیکنه و نخواهد کرد. گفته معنی نداره با وجود 40 گروگان ترک حتی فکر کنه به این موضوع.

حالا این قضیه ای که استاندار موصل میگفت که به ترک ها گفتیم کنسولگری را ترک کنید و ترک نکردند گفتند جامون خوبه! خوب شد لااقل برای ترکیه. کمک برای حمله به مواضع داعش که هیچ، از این به بعد کمک های قبلی و فعلیش به داعش را هم به این 40 گروگان که معلوم نیست تو کدوم هتل داعشن در حال حاضر ربط میده.
[/quote] دولت ترکیه از تلفات غیر نظامی حملات هوایی می ترسدونمی خواهد زیر بار این همکاری برود.
دولت ترکیه از شب قبلش می خواست کنسولگری را تخلیه کند اما کریدور امنی برای خروج از موصل پیدا نکرد.
در ثانی تصمیمات تخلیه کنسولگری ها در ترکیه انهم در کشور های اسلامی بخصوص درقلمرو عثمانی به سختی گرفته میشود.شما نگاه کنید کنسولگری بنغازی در زمان انقلاب لیبی تعطیل نشد.ترکیه تنها کشوری است که در سه شهربصره ، موصل و اربیل کنسولگری دارد تخلیه یکی از این کنسولگری ها بار سیاسی زیادی در داخل بر روی ترکیه دارد
  • Upvote 2
  • Downvote 19

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم اصلا برای اینکه بدانیم داعش رو کی درست کرده و کی حمایت کرده نیاز نیست کسی افشاگری بکنه!
ضمن اینکه آمریکایی ها استاد جنگ رسانه ای هستند. با این قبیل کدهایی که هر از چندی میدن فقط میخوان محاسبات ما رو بهم بزند.

1-داعش هر کی یا هر چی که هست الان یه جریان لجستیک قدرتمند داره حمایتش می کنه. لجستیک شرط بقاست.
2- کمکهای اطلاعاتی فراوانی در جریانه. اینکه میدونن مثلا تیپ 93 موقع حمله بهشه ارزیابی های اطلاعاتی و طرح نبرد می خواد. نمی گم عکس ماهوارای دارن!(به قول ادیب چشمک) ولی کاملا مشخصه که دارن سیستماتیک عمل می کنند.
3- جمع اوری این همه آدمکش حرفه ای که توانایی سازماندهی بالایی دارند کار یه گروه خشک مغز مثل اینها نیست. یه شبکه مالی و جذب وسیع میخواد که سیا و موساد به راحتی میتونن ردش رو بزنن.

دلایل از این دست زیاد هستند.خیلی زیاد. ولی نکته اصلی اینجاست: چرا داعش حتی یک گلوله به سمت اسراییل شلیک نمی کنه؟ چرا؟ و چرا؟ و چرا؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gader' timestamp='1407626786' post='400639']
[b]دولت ترکیه از تلفات غیر نظامی حملات هوایی می ترسدونمی خواهد زیر بار این همکاری برود.[/b]
دولت ترکیه از شب قبلش می خواست کنسولگری را تخلیه کند اما کریدور امنی برای خروج از موصل پیدا نکرد.
در ثانی تصمیمات تخلیه کنسولگری ها در ترکیه انهم در کشور های اسلامی بخصوص درقلمرو عثمانی به سختی گرفته میشود.شما نگاه کنید کنسولگری بنغازی در زمان انقلاب لیبی تعطیل نشد.ترکیه تنها کشوری است که در سه شهربصره ، موصل و اربیل کنسولگری دارد تخلیه یکی از این کنسولگری ها بار سیاسی زیادی در داخل بر روی ترکیه دارد
[/quote]

جک خوبی بود ، یادمه به پ ک ک که رسیده بود حتی اومدن روستاهای ما رو هم بمباران کردند و نگران تلافی غیرنظامی نبودند ....
اینقدر که ترکیه و کردستان و آذربایجان شمالی توی این فضای مجازی ما نماینده دارند ، خود ما نماینده نداریم !
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='htavasoli' timestamp='1407610226' post='400584']
حوصله ندارم یعنی چی برادر :mrgreen:
اینم فیلماش
[url="http://hn8.asset.aparat.com/aparat-video/48dfd2bebc573c6daac0dc8249ef00501455266.mp4"]http://hn8.asset.apa...00501455266.mp4[/url]

[url="http://hn14.asset.aparat.com/aparat-video/bb22f530cf33e67e59d0f4b6403e7eaf1456420.mp4"]http://hn14.asset.ap...7eaf1456420.mp4[/url]

اگه دوستان بازم فیلم ازش پیدا کردن بذارن بقیه استفاده کنند
....

[/quote]
لینک اول مال افغانستان هست و بمباران مواضع طالبان با jdam
این لینک با کیفیت تر و با صدا .

[url="http://www.aparat.com/v/OiCQk"]http://www.aparat.com/v/OiCQk[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1407623141' post='400630']
پس ظاهرا در اینکه داعش در حال حاضر با آمریکا پیمان تاکتیکی داشته است شکی وجود ندارد ! البته نیازی هم به ساخته و پرداخته بودن از طرف آمریکا نیست ، انقدر دلیل و شواهد وجود دارد که بتونیم ادعا کنیم موقعیت کنونی داعش به عنوان قدرتمندترین سازمان تروریستی جهان بصورت مستقیم مرهون حمایت و پیمانش با آمریکاست !

از طرفی قیاس رابطه ی چین - آمریکا و داعش - آمریکا دارای تفاوت هایی هم هست . چین اگر آمریکا روابط هم نداشت در وجود (existence) اش تغییری ایجاد نمیکرد اما برای گروهی مثل داعش که تا پیش از این تنها یکی از زیرمجموعه های القاعده به حساب میرفت ، حمایت و روابط آمریکا (که ادعای مبارزه با تروریسم رو دارد) یک مساله ی حیاتی و گره خورده با حیات و وضعیت کنونی این گروه هست ، لذا اگر بگوییم آمریکا با حمایت هاش این گروه رو عملا "خلق" کرده اغراق نیست !

نگران نباشید بنده در پی پاک کردن هیچ صورت مساله ای نیستم ، کسانی که اصرار دارند داعش رو مانند یک جعبه ی سیاه بسته نگه دارند و آمریکا رو ناجی شرایط کنونی عراق معرفی کنند ، به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند
[/quote]
پیمان تاکتیکی به عنوان کمک و همکاری مستقیم نه.
مشکل اینجاست که برخی برادران آمریکا را یک کشور با رای واحد و یک تفکر واحد می دانند . حال آن که در امریکای کنونی از راست انزواگرا مثل راند پائول ، راست دخالت گرا مثل جان مک کین و لیندسی گراهام ، دموکرات دخالت گرا مثل رابرت منندز ، دموکرات انزوا گرا مثل اوباما و اطرافیانش تا کسانی که در فرهنگ سیاسی امریکا ( لیبرال) نامیده می شوند و به عدم دخالت امریکا در امور جهان معتقدند وجود دارد. بعضی ها در انزوا طلبی دنبال بهشت دهه 20 قرن بیستم هستند بعضی ها هم اقتدار و جهان گرایی تدی روزولت و وودرو ویلسون و رونالد ریگان را دوست دارند .
همین الان هم آقایان مک کین و گراهام در ابتدای کار داعش تقاضای حملات هوایی گسترده داشتند...آقای اوباما و تیمش می خواهند بدون درگیری در هیچ بحران عمده جهان دوره خودشان را تمام کنند.در عراق هم خود شما بهتر می دانید صرف حملات هوایی کار داعش را یکسره نمی کند. بلکه عملیات اطلاعاتی و کماندویی و زمینی بزرگی نیاز است که باید به سوریه هم گسترش یابد و دولت آقای اوباما هم چنین کاری نخواهد کرد.
عده ای هم در دولت امریکا از درگیری گروه های تندرو مذهبی با ایران و حزب الله و نظام سوریه و گروه های تحت الحمایه ایران در عراق خشنودند ، اما در همان حال خیلی های دیگه در ساختار سیاسی امریکا در مورد قدرت گیری این گروه ها هشدار می دهند و چنین کاری را به صلاح نمی دانند.
در مورد داعش هم کتاب و سند زیاد است ، دولت اسلامی عراق طی دوره زمانی 2008 تا 2011 با ایجاد گروها های موسوم به شورای بیداری (صحوه) در عراق که تحت نظر ژنرال دیوید پترائوس شکل گرفته بود شدیدا تضعیف شد و ناامنی در عراق به پایین ترین حد خود رسید ، اما خروج نیروهای امریکایی در سال 2011 ، شروع بحران سوریه و مسائل سیاسی و طایفه ای در عراق باعث شد وضع کنونی ایجاد شود . واژه ( خلق ) واژه چندانی مناسبی به نظر نمی رسد...بهتر است بگوییم بی خیالی و بی تفاوتی ...کما این که اگر دولت های غربی پس از جنگ جهانی دوم در همان چین هم بیشتر توجه می داشتند و به دولت ملی گرای چیان کای شک و قوم هایی مثل تبتیان و اویغورها بیشتر کمک می کردند کمونیستها به آسانی به آن همه قلمرو در دست نمی داشتند.
ناجی و فرشته نجاتی هم در کار نیست.
پیش از ورود غرب و امریکا به خاورمیانه هم این منطقه گل و بلبل نبوده ، دائما جنگ ها و درگیری های قومی و فرقه ای با کشتارهای عظیم داشته ایم ، خود مردم منطقه هم فرشته و پری نیستند تا همه چیز را به گردن بقیه بیندازیم.
  • Upvote 13
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mehran55' timestamp='1407626993' post='400640']
به کی اعتراض کنیم؟ به مردم تهران یا به مردم تبریز؟ یا به مردم مشهد؟ icon_eek

من همیشه سعی کردم که منصفانه به قضایا نگاه کنم. اگه شهر من امروز آباد نیست دلیل اش نه در تهران هست و نه در تبریز و نه در سسندج.
دلیل اش در شهر خودم هست و در مردم شهر خودم. :-(

دلیل اش این هست که جوانان شهر من تمام تلاش و همت خودشون رو هنوز برای آبادنی شهرم عزم نکردند.
دلیل اش این هست که همشهری من (آقای ضرغامی) نگاه ویژه به زادگاه اش ندارد و با این استدلال که دزفول مرکز استان نیست، از تعطیلی رادیو دزفول ناراضی نیست (رادیو دزفولی که قبل انقلاب و زمان جنگ دایر بود و امروزه کسانی بدنبال خاموشی این صدا هستند)
دلیل اش این است که همشهری من (سردار غلامعلی رشید) از ایجاد موزه مقاومت در دزفول حمایت نمیکند تا این موزه در تهران ساخته نشود.
دلیل اش این است که همشهریان من (تعداد زیادی از وزرای کابینه های مختلف : از آقای فروزش وزیر جهاد سازندگی هاشمی تا آقای الهام وزیر دادگستری احمدی نژاد) طرح های ویژه توسعه ای برای این شهر در کابینه مصوب نکرده اند.
دلیل اش این است که همشهری من (آقای یامین پور مجری برنامه دیروز امروز فردا) بیش از آنکه دلواپس زادگاه اش باشد، دلواپس جناح سیاسی همفکر خودش در کشور است

و البته مهم ترین دلیل اش این است که [color=#ff0000]خودم [/color](یعنی همشهری تمامی این نام هائی که نام بردم) هنوز هیچ تلاش مفیدی برای شهر زادگاه ام نکرده ام.

برادر عزیزم، اگر شهر من توسعه نیافته است مردم تهران و شیراز و اصفهان و سمنان و ایلام و ... مقصر نیستند. من مقصر اصلی هستم بخاطر اینکه کم کاری کرده ام.
من مگر از آن صهیونیست بی وطن چه کم دارم که او توانسته است که بیابان های فلسطین را به نقاطی توسعه یافته تبدیل کند و من نتوانسته ام که بهشت برین خود را آباد کنم؟

ای کاش همه ما یاد بگیریم که حق گرفتنی است و نه دادنی
و ای کاش که همه ما این آیه مبارک قرآن کریم را آویزه گوش خود قرار دهیم که می فرماید:
ان الله لا یغیرو ما بقوم حتی یغیرو مابأنفسهم
بدرستیکه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آن قوم خود نسبت به تغییر سرنوشت خود اقدام کنند.

نه برادر من، من طلبکار هیچ هم وطنم نیستم. بلکه من طلبکار کم کاری های خودم هستم :winking: :winking: :winking: هر چند شهر من آنقدر بزرگوار است که حتی طلبکار کم کاری های من هم نیست :rose: :rose: :rose:
[/quote]

من هم خراسانی ام البته جنوبی و فارس هم هستم یک وقتی یک بنده خدایی از تبریز اومده بود منطقه مون حسابی از وضعیت منطقه تعجب کرده بود و می گفت من فکر میکردم چون اینجاها همه فارسند حتما همه وضعشون توپه و از این حرفا اصلا فکر نمیکردم همچین منطقه ای توی ایران باشه با این درجه مجرومیت.خدایی تو این کشور همه میگن حکومت فقط به فارسا میرسه ما که چیزی ندیدیم امکانات و رفاه برای مناطق غربی و جاهای دیگه میره و باز هم دو قورت و نیمشون باقیه و این وسط ما مظلوم موندیم.به قول معروف آش نخورده و دهن سوخته.ما که نفهمیدیم اکه همه جا وضع خرابه و همه می نالند پس این بودجه کوفتی مملکت کجا داره میره؟؟؟؟؟؟
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله
اقا من در به در دنبال تحولات عراق میگردم
اما اینجا فقط مرثیه سرایی دوستان رو میبینم
مدیران بزرگوار
اگه بی ادبی نباشه یه زحمت بکشید این پست های نامربوط رو حذف کنین
  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][quote name='mehran55' timestamp='1407626993' post='400640']
به کی اعتراض کنیم؟ به مردم تهران یا به مردم تبریز؟ یا به مردم مشهد؟ icon_eek.

نه برادر من، [color=#ff0000]من طلبکار هیچ هم وطنم نیستم. بلکه من طلبکار کم کاری های خودم هستم[/color] :winking: :winking: :winking: هر چند شهر من آنقدر بزرگوار است که حتی طلبکار کم کاری های من هم نیست :rose: :rose: :rose:
[/quote][/right]
[right]به نظر من این بزرگواری (بیش از اندازه) شهر شماست که کار دستتون داده و احتیاجی به اعتراض نسبت به شهر های دیگه نیست وقتی بودجه تصویب میشه و برمیگرده[/right]
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1407645973' post='400655']
جک خوبی بود ، یادمه به پ ک ک که رسیده بود حتی اومدن روستاهای ما رو هم بمباران کردند و نگران تلافی غیرنظامی نبودند ....
اینقدر که ترکیه و کردستان و آذربایجان شمالی توی این فضای مجازی ما نماینده دارند ، خود ما نماینده نداریم !
[/quote] جنگنده های ترک مقر های پ.ک.ک را بمباران می کردند نه روستاهای ما .مقر هایی که از طرف دولت بازسازی ،تجهیز وتحویل پ.ک.ک شده بود
به دلیل همین تلفات غیر نظامی مسلمان است که ترکیه به لیبی جنگنده نفرستاد در سال 2003 در عملیات حمله بع عراق نه شرکت داد ونه اجازه عبور
  • Upvote 1
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='saman14' timestamp='1407649636' post='400662']
من هم خراسانی ام البته جنوبی و فارس هم هستم یک وقتی یک بنده خدایی از تبریز اومده بود منطقه مون حسابی از وضعیت منطقه تعجب کرده بود و می گفت من فکر میکردم چون اینجاها همه فارسند حتما همه وضعشون توپه و از این حرفا اصلا فکر نمیکردم همچین منطقه ای توی ایران باشه با این درجه مجرومیت.خدایی تو این کشور همه میگن حکومت فقط به فارسا میرسه ما که چیزی ندیدیم امکانات و رفاه برای مناطق غربی و جاهای دیگه میره و باز هم دو قورت و نیمشون باقیه و این وسط ما مظلوم موندیم.به قول معروف آش نخورده و دهن سوخته.ما که نفهمیدیم اکه همه جا وضع خرابه و همه می نالند پس این بودجه کوفتی مملکت کجا داره میره؟؟؟؟؟؟
[/quote]
بازسازی سوریه و کمک به فلسطین و عراق و لبنان. البته الان بودجه یک سوم سالهای قبل که ذلیلشم مشخصه
  • Upvote 4
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gader' timestamp='1407658508' post='400696']
جنگنده های ترک مقر های پ.ک.ک را بمباران می کردند نه روستاهای ما .مقر هایی که از طرف دولت بازسازی ،تجهیز وتحویل پ.ک.ک شده بود
به دلیل همین تلفات غیر نظامی مسلمان است که ترکیه به لیبی جنگنده نفرستاد در سال 2003 در عملیات حمله بع عراق نه شرکت داد ونه اجازه عبور
[/quote]
خب برادر قادر بزرگوار
متاسفانه شما هم با وجود اطلاعات زیاد و مطالعه مناسب از آن ور بام افتادید
اکثر کسانی که اینجا می نویسند ترکیه امروز را با ترکیه دهه های 80 و 90 قرن پیش یکی گرفته اند و آن را یک دولت پان ترکیست وتحت فرمان نظامیان می دانند.
در حالی که ساختار سیاسی ترکیه از آن زمان تا کنون کاملا دگرگون شده . اکنون مسائلی مانند آزادی مطبوعات ، آزادی بیان ، استقلال قوه های مجریه ، قضایی و قانون گذاری ، اقتصاد آزاد و در حال توسعه سریع ، جدایی نظامیان از سیاست و تقویت نهادها و ساختارهای محلی و غیردولتی در ترکیه کاملا پا گرفته یا در حال رسیدن به نتیجه است که عوامل بسیار دارد و بررسی آن در اینجا از حوصله من و تاپیک خارج است.
می شود گفت توسعه یافته ترین ساختار سیاسی و اقتصادی منطقه در ترکیه کنونی وجود دارد. به همین دلیل من به آینده این کشور و حل مساله کردها در آن و نیز تقویت نقش آن به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای و در آینده نه چندان دور در سطح جهانی بسیار خوشبینم .
اما عزیز دل ، ترکیه دهه 90 و آن دوره ای که دوستان اشاره کردند روستاهای مرزی ایران بمباران شد زمین تا آسمان با ترکیه امروز فرق دارد.
در آن دوره احزاب ملی گرا و سکولار و نظامیان سرمست از قدرت ترکیه 3 هزار روستای کردنشین را تخلیه و ویران کردند ، با هر نوع سلاحی که در دسترس بود غیرنظامیان کرد در جنوب شرق ترکیه و عراق را بمباران کردند ، در زندان های مخفی و شکنجه گاه ها از هیچ جنایتی فروگذار نشد . بماند که در دهه 80 میلادی نزدیک به یک میلیون زندانی سیاسی چپ گرا از همه جای ترکیه زیر لگد و شکنجه نظامیان خرد و خاکشیر شدند . دولت های آن دوره از تاریخ ترکیه جز سرکوب و کشتار و حذف برای مخالفان ایزار دیگری نمی شناختند.
وقتی دوره های زمانی را مطالعه می کنیم باید وضعیت های متفاوت را در نظر بگیریم...نه یونان امروز یونان عصر پریکلس و افلاطون و ارسطو است ، نه کویت امروز کویت دوره شیخ خزعل و ... و نه ترکیه امروز ترکیه دوران آتاتورک و عصمت اینونو... ویرایش شده در توسط Moltke
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تمام این سخنان گفته های شماست در کل کشور ها به دنبال منافع خودشون میرن و کشور ترکیه هم از این بحث جدانیست و مباحثی همچون آزادی بیان این حرفها بیشتر در حد .... و اگر منافعشون (همه کشورها) رو تعمین نکنه از بیخ می کننش همین فرانسه که دیگه روی آزادی بیان و آزادی های دیگه رو سفید کرده تظاهرات برای فلسطین=زندان
ترکیه یکی از محورهای فروش بردهای جنسی توی آسیا و صادرات اون به اروپاست
تمام پیشرفتهای فعلی ترکیه در راستای اهداف بلند مدت اونها در منطقه اوراسیا و دنیای اسلام هست اونها به دنبال

احیای امپراطوری عثمانی نوین ویرایش شده در توسط sargnt
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.