super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

سلام به دوستان عزيز
من امروز به مطلبي بر خوردم كه برام خيلي جالب بود
البته قطعآ اساتيد اينجا ، همه در جريان جزئيات امور هستند ولي جهت اطلاع تازه وارد هايي مثل خودم عرض ميكنم
از گوشه و كنار مي شنويم كه در ميان وحوش داعش اهالي چچن و قفقاز هم حضور دارند
( نمونه اش همين باتيراشويلي يا همون عمر چچني كه آخرش نفهميديم مرده يا زنده است ؟! )
اما ظاهرآ قضيه خيلي جدي تر از اين حرف ها است و اساسآ بيس تشكيلات داعش رو همين چچني ها تشكيل ميدن
تمام ادا و اطوار هايي كه داعش هم داره ، عينآ از چچن با خودشون آوردن
( مثلآ اين علامت بلند كردن انگشت اشاره يا پرچم سياه - البته با طرحي كمي متفاوت – و ... همه اين كار ها مربوط به چچني ها بوده كه از سال 2003 در قفقاز انجام مي دادند )
شخصآ هم فكر مي كنم دليل استفاده شون از نقاب سياه اينه كه مشخص نشه اكثر داعشي ها عرب نيستند !

تازه در ميان سركردگان اصلي چچني با وجود افرادي مثل دوكو عمرف و اصلان مسخادف و شاميل باسايف و ... عمر چچني ( ابوعمر الشيشاني ) جايي براي عرض اندام نداره !
خلاصه ما كه تازه داره يه چيزهايي دستگيرمون ميشه
اما سوال اينكه اصلا حرف حساب اين چچني ها ديگه چيه ؟؟؟
اينها كي وقت كردند سلفي و وهابي بشن ؟؟؟
يا اينكه آيا از همون ابتدا اين ها رو هم آمريكا مثل طالبان توليد كرد يا از منبع ديگه اي توليد شدند ؟؟؟
ممنون ميشم اگر اطلاعاتي در اين باره بفرماييد
با سپاس ویرایش شده در توسط mars1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mars1' timestamp='1408220347' post='402472']
اما سوال اينكه اصلا حرف حساب اين چچني ها ديگه چيه ؟؟؟
اينها كي وقت كردند سلفي و وهابي بشن ؟؟؟
يا اينكه آيا از همون ابتدا اين ها رو هم آمريكا مثل طالبان توليد كرد يا از منبع ديگه اي توليد شدند ؟؟؟
ممنون ميشم اگر اطلاعاتي در اين باره بفرماييد
با سپاس
[/quote]

اگر بخواهم خلاصه توضیح بدم خدمت تون، تولید وهابی های چچن حاصل عدم تحرک و کم کاری دستگاه های عریض و طویل تبلیغاتی ما در منطقه قفقاز و فعالیت و سرمایه گذاری سعودی ها توی این منطقه است.

در واقع بعد از فروپاشی شوروی و پایان سرکوب دینی توی جمهوری های سابق شوروی، مردم این منطقه هم تمایل زیادی به شناخت مجدد اسلام پیدا کردند (با عنوان کردن شعارهای بازگشت به اصالت دینی). در این مرحله ما تمرکز و انرژی خودمون رو بر روی مناطقی مثل تاجیکستان و افغانستان (جبهه فارسی زبانان خاورمیانه) گذاشته بودیم و دنبال اجرای طرح هائی مثل سازمان همکاری های اقتصادی اکو و ... بودیم.
ترکیه هم که دنبال ایجاد جبهه ترک تبارها (بعلاوه تاتارهای آسیای میانه) خودش بود (آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و ... )

در غیاب دو قدرت منطقه ای موجود و با وجود نیازهای دینی مردم اون ناحیه؛ عربستان بعنوان پرچمدار اسلام ، خودش رو به مردم اون منطقه معرفی کرد و ...
از اونجائی هم که اصولا وهابی ها هرجا که پاشون رو بذارند فقط بذر تروریسم و ... بارور میشه؛ تروریستهای چچنی توی جغرافیای سیاسی منطقه، متولد شدند :winking: ویرایش شده در توسط mehran55
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این جماعت چچنی چند صباحیه توسط عربستان پشتوانه مالی میشن و برای خود مختاری میجنگیدن که روسیه بدجور تارو مارشون کرد فقط تو جنگ شهری تلفات ار روسیه گرفتن.از همون زمان ابزار دست عربستان برا تحدید روسیه شدن که یه بارم وزیر خارجه روسیه رو برا وتو قطع نامه علیه سوریه تهدید کردن اعراب که جناب وزیر بدجور خیطشون کرد این چچنی ها هم بمب گزاری کردن پلیس روسیه هم دسگیرشون میکنه.....
اخ دوس دارم بخوابم فردا پاشم بخونم پیگیری تحولات عربستان . پیگیری تحولات ترکیه
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]خبرهایی هست مبنی بر اینکه ابوبکر بغدادی به دلیل شدت حملات هوایی اخیر از موصل به دیرالزور سوریه فرار کرده[/size]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/Abu-Bakr-al-Baghdadi.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/thumb_Abu-Bakr-al-Baghdadi.jpg[/IMG][/url]

ملعون منحوس

**
[size=5]خبر دیگر اینکه گفته میشه پیشمرگه ها توانستند بر قسمت شرقی سد موصل مسلط بشن ...[/size]
این پیشروی ها در پی پشتیبانی هوایی آمریکایی ها صورت گرفته .

**
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
خبری از موضع عربستان نسبت به تحرکات اخیر به خصوص دخالت نظامی امریکا دارید ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چچنی ها سابقشون به قبل از حدود سال 1370 برمیگرده و تقریبا زمانی که ما درگیر جنگ بودیم اونا اولین تحرکات خودشون رو انجام دادن...

داعش فقط یکی از گردان های بخصوصش چند تا فرمانده‌ی چچنی داره و اکثر نیروهاش بر خلاف چیزی که برخی رسانه ها میگن، هم در عراق و هم در سوریه بومی هستن و صرفا در سطح فرماندهی از افراد کارکشته‌ی خارجی استفاده میکنه...

حالا میخواد فرماندهی جنگی، اطلاعاتی، رسانه‌ای یا هر چیز دیگه‌ای باشه...

توی داعش ملیت مطرح نیست و صرفا تجربه و توانایی کار مفید برای حکومت اسلامی ملاک هستش و افراد بر همین اساس دسته بندی میشن...
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
«ماجد غماس» معروف به (ابوعارف) رئیس دفتر مجلس اعلای عراق در تهران است؛ با وی در دفتر مجلس اعلای تهران در عراق در خیابان ملک درباره شرایط امروز عراق به گفت‌وگو نشستیم، ابوعارف در این گفت‌وگو درباره علل عدم راه یابی مالکی به سومین دور نخست وزیری با وجود پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، نقش تهران در انتخاب نخست وزیر جدید این کشور و همچنین حضور و نفوذ داعش به خاک عراق گفت.

با اشاره به روند انتخاب نخست وزیر جدید عراق گفت: انتخاب دکتر «حیدر الجواد العبادی» بعد از آنکه کشمکشی میان «ائتلاف ملی» و «ائتلاف دولت قانون» پیش آمد، صورت گرفت. نمایندگان و احزاب سیاسی «ائتلاف ملی» عراق که نمایندگان احزاب شیعه هستند به این نتیجه رسیدند که انتخاب مالکی برای دوره سوم مشکلات بسیاری به بار خواهد آورد و از این جهت که مشکلات امنیتی کنونی از جمله سقوط موصل و تنش با برادارن اهل تسنن و کردهای عراق در زمان وی پیش آمد، قطعا انتخاب وی برای سومین دور متوالی از سوی احزاب سیاسی و پارلمان عراق ناممکن بود.

ادامه نخست وزیری مالکی، وی را به دیکتاتوری می کشاند

غماس با اشاره به اینکه حتی اگر نوری مالکی از سوی «ائتلاف ملی» عراق انتخاب می‌شدند در بعد وطنی و ملی، مردم عراق، نمایندگان اهل تسنن و کرد با این انتخاب موافقت نمی‌کردند، گفت: دومین علت عدم ورود مالکی به سومین دوره نخست وزیری این است که، معتقدم که یک دوره سوم نخست وزیری برای شخص نوری مالکی قدرت در عراق را به سمت دیکتاتوری سوق می‌داد آن هم به دلیل اقداماتی که وی در پیش گرفته بودند.


وی افزود: عراق اکنون و در دوران نخست وزیری عراق، وزیر کشور ندارد زیرا مالکی خود این سمت ر ا برعهده گرفته است، عراق وزیر اطلاعات ندارد چون مالکی به عنوان وزیر اطلاعات نیز در کابینه عمل می‌کرد، همینطور به عنوان وزیر دفاع؛ همه‌ی جایگاه‌ها و سمت‌های امنیتی در دستان مالکی بود و از سوی وی اداره می‌شد و این موضوع مشکلات بسیاری را برای کشور به همراه داشته و پیشرفت‌های امنیتی به کندی و بعضا با ناکامی مواجه شده بود که نتیجه این عمکرد نیز اکنون در عراق عیان شده است.

مالکی به افسران بعثی اعتماد کرده بود/تنش میان مالکی و کردها، اهل تسنن و شیعیان یک بی اعتمادی بزرگ به وجود آورده بود

رئیس دفتر مجلس اعلای عراق در تهران با بیان اینکه استان موصل و بخش‌های دیگری از استان‌های غربی و شمالی عراق به دست داعش افتاده است که دلیل آن یکی دیگر از اقدامات اشتباه مالکی در اعتماد نابه جای وی به افسران بعثی بود، افزود: کسانی که در حکومت پیشین عراق با رژیم صدام همکاری نزدیکی داشتند و در جنگ ایران و عراق نیز شرکت فعالی داشتند وارد قدرت شده بودند، اعتقاد مالکی بر اینکه این افراد می‌توانند در ارتش و بدنه و ساختار امنیتی عراق حضور داشته باشند، و حلال مشکلات امنیتی عراق باشند. یکی از خطاهای وی بود. نیروهای مجاهدی که با صدام در حنوب عراق و در درگیری‌های با عناصر تروریستی در جنگ بودند و از نیروهای مخلص ارتش و نیروهای امنیتی بودند کنار گذاشته شدند و به جای آنها افراد بعثی وارد ساختار حکومت عراق شدند.

وی افزود: مشکلات خدماتی از جمله دیگر ضعف‌های مدیریتی مالکی بود، ما در سال‌های اخیر هیچ پیشرفت خدماتی نداشتیم و برق همچنان مشکل اساسی مردم عراق است، مواردی از این قبیل موضوعات دست به دست هم دادند تا حضور آقای مالکی برای دوره سوم با مشکلاتی مواجه شود. تنش‌هایی که میان دولت مرکزی و کردها، سنی‌ها و نیروهای شیعی به وجود آمد باعث شد که یک عدم اطمینان بزرگ به عملکرد مالکی در عراق به وجود بیاید و حتی اگر وی وعده‌ای نیز برای حل مشکلات مطرح می‌کردند دیگر کسی به آن اعتماد نکند.

انتخاب العبادی علاجی برای مشکلات عراق است

ابوعارف گفت: آقای مالکی و ائتلاف دولت قانون به ریاست ایشان در انتخابات رای بالایی کسب کردند و ما به این مساله و اینکه دولت قانون حق معرفی کاندیدای مورد خود را برای تصدی پست نخست‌وزیری دارد احترام می‌گذاریم اما با توجه به بی اعتمادی گسترده‌ای که میان نیروهای سیاسی عراق و شخص مالکی به وجود آمده بود، باید با تاکید گفت که در شرایط کنونی که عراق در بحران امنیتی شدیدی به سر می برد انتخاب عبادی علاجی برای مشکلات عراق است؛ عبادی هم عضو ائتلاف دولت قانون است و هم یکی از سران حزب الدعوه که مالکی دبیر این حزب است و از این نظر، عبادی و مالکی از یک ابشخور سیاسی نشات می‌گیرند.

عملکرد ضعیف مالکی در عراق چند دستگی ایجاد کرد بود

وی با تاکید براینکه گروه‌های سیاسی عراق مشکل شخصی با نوری مالکی نداشتند اما عملکرد آقای مالکی سبب شد که بحران و چند دستگی در عراق به وجود بیاید و تشدید شود، خاطرنشان کرد: این موضوع زمینه مناسبی را برای داعش با هدف نفوذ به خاک عراق به وجود آورد و از اختلاف و چند دستگی درون عراق استفاده کرد. علاوه بر آن زمینه برای دخالت کشورهای خارجی را نیز فراهم کرد؛ روندی که متضرر اصلی و اول آن در صورت ادامه خود شیعیان عراق خواهند بود. لذا نیروهای سیاسی عراق دیدند که انتخاب فردی دیگر با همان مسلک و گرایش سیاسی و حزبی می تواند راه گشایی برای بسیاری از مشکلات باشد.

غماس گفت: البته افراد بسیاری در مجلس اعلاء عراق و افرادی دیگر از دیگر جناح‌ها و احزاب نیز بودند که در صورت معرفی اسامی آنها می‌توانستند در بعد عمومی و ملی عراق مورد قبول واقع شوند، افرادی مانند آقای چلبی، آقای عبدالمهدی و... کسانی هستند که میتوانند در عرصه سیاسی عراق جایگاهی داشته باشند، اما اکنون این مساله مسکوت مانده است تا جامعه عراق بتواند راه حلی میانه برای مقابله با مشکلات کشور پیدا کند.

مالکی مورد حمایت بود و بودجه خوبی در اختیار داشت اما نتوانست خوب عمل کند

این سیاستمدار عراقی گفت: وضعیت عمومی عراق مساله اصلی حال حاضر عراق بود که سبب شد فرد دیگری به جای مالکی انتخاب شود، برخی اینطور به فضای سیاسی و اجتماعی عراق القا کرده بودند که تنها آقای مالکی می‌تواند حلال مشکلات باشد، در حالی که شاهد آن بودیم که در زمان نخست وزیری مالکی نزدیک به نیمی از عراق از کنترل دولت مرکزی خارح شد. آقای مالکی مود پشتیبانی آمریکا، ایران، گروه‌های سیاسی، مردم و مرجعیت عراق بودند، بودجه عراق بودجه بسیار خوبی است، یک میلیون و 200 هزار نفر در ارتش و پلیس اطلاعات عراق خدمت می‌کنند، که کنترل همه آنها به دست آقای مالکی بود که متاسفانه نتوانستند کاری کنند، ایشان چه چیزی بیشتر از این باید در اختیار می‌داشتند تا عراق را از افتادن در مهلکه داعش نجات دهند و یا از آن جوگیری کنند؟

وی گفت: گروه‌های سیاسی عراق بر این باور بودند که اگر فرد دیگری برای سمت نخست‌وزیری عراق انتخاب شوند منجر به بازگشت اعتماد به بدنه سیاسی و اجتماعی عراق خواهند شد و بقیه گروه‌های سیاسی و اجتماعی که رابطه خود را با روند سیاسی عراق قطع کرده بودند به بدنه تصمیم گیری و سیاسی کشور بازگردند.


وضعیت کردستان عراق در خطر است

رئیس دفتر مجلس اعلای عراق در تهران با اشاره به اینکه اکنون وضعیت کردستان عراق در خطر است، تصریح کرد: اهل تسنن مشغول جنگ با داعش هستند که در حال حاظر متضرر اصلی این اوضاع اهل تسنن هستند. وقتی اینها کسی دیگر را در سمت نخست‌وزیری عراق ببینند دیگر بهانه‌ای برای مسئول دانستن مالکی ندارند و نوبت آنها می شود که خلوص نیت خود را نشان دهند، چیزی که اکنون نیز شاهد آن هستیم و از زمان انتخاب حیدر العبادی، پیام‌های همکاری و تبریک بسیاری از جانب گروه‌های کرد، سنی و شیعی فرستاده شده و همه اعلام کردند که این انتخاب می‌تواند بابی برای تفاهم و همکاری بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه، حبدر العبادی تنها نیست و یک «ائتلاف ملی» با اساسنامه محکم و یک برنامه وزارتی تخصصی در حال تشکیل و پشتیبانی از دولت جدید است، گفت: اکنون کمیته‌ای متشکل از 7 نفر از اعضای «ائتلاف ملی» عراق برای آماده کردن یک برنامه وزارتی متناسب با وضعیت عراق تشکیل شده است.

هرکس در عراق روی کار می آید باید قدرت سیاسی ایران را مدنظر قرار دهد /العبادی مجبور به همکاری با ایران است

غماس همچنین با بیان اینکه معتقدیم که ایران باید همچون گذشته در موضوع عراق ، موثر عمل کند، افزود: ایران دوست ماست و این کشور همواره پشتیبان ملت عراق بوده و رابطه بسیار خوبی با همه گروه های سیاسی عراق دارد که نقطه قوتی برای ما محسوب می‌شود. به همین دلیل بر این باورم که ما باید از قدرت سیاسی و میدانی ایران استفاده کنیم چرا که این موضوعی قابل بحث نیست و هرکس که به صحنه قدرت در عراق می‌آید باید این موضوع را مد نظر داشته باشد، اقای عبادی در این مساله اگر بیشتر از مالکی نباشد کمتر هم نیست. اگر هم در این مسیر عمل نکند مجبور به این کار خواهد شد، چرا که استراتژی «ائتلاف ملی» همکاری با ایران است.

وی گفت: از سوی دیگر دولت آقای روحانی هم اعلام کرده بود که از هرکس که از سوی مردم و «ائتلاف ملی» عراق برای نخست وزیری معرفی شود، استقبال می کنیم، جمهوری اسلامی ایران همچنین در سفر آقای شمخانی به بغداد نظر مرجعیت عراق را برای روشن شدن مواضع مرجعیت درباره شخص نخست وزیری، نیز جویا شد.

سه شرط ایران در انتخاب عبادی لحاظ شد

غماس با اشاره به سه شرط ایران برای تغییر نخست وزیر در عراق، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحران اخیر سیاسی عراق بر سر نخست وزیری، در چند محور نظرات خود را بیان کرد، نخست بقای عراق به عنوان یکی از مراکز مهم قدرت شیعه و مقاومت، موضوعی که هدف مشترک میان تهران و بغداد است. دوم اعلام نظر مرجعیت دینی در عراق بود؛ ایران منتظر بود تا مرجعیت عراق نظر خود را درباره ادامه حضور مالکی اعلام کند که مرحعیت عراق اعلام کرد که به دنبال ادامه حضور مالکی در قدرت در عراق نیست. در جلسات مشترک مقامان ایران و عراق نیز این موضوع عنوان شد. ایران همچنین عنوان کرده بود که خط قرمز این کشور برای انتخاب شخص نخست وزیری جدید عراق است که فرد جدید نباید خارج از ائتلاف ملی عراق باشد؛ این سه نکته اساسی نظر جمهوری اسلامی ایران بود. که مورد موافقت ما هم بود.

او همچنین گفت: شروط ایران در انتخاب عبادی لحاظ شد، عبادی انسانی سیاستمدار است که در گرایشات سیاسی خود علیه تکفیری‌ها و اسرائیل مواضع واضح و روشنی داشته است، دوم از ائتلاف ملی عراق کاندیدا و انتخاب شد و سوم اینکه مرجعیت رای مخالفی علیه ایشان نداشتند.

وی با بیان اینکه نظر مرجعیت عراق برای ما نظر اصلی محسوب می‌شود، افزود: ما منتظر بودیم که نظر مرجعیت در این باره داده شود و البته این موضوع به قوت و صراحت به ویژه در نماز جمعه‌های عراق اعلام شد؛ در نماز جمعه آخر هم خطیبان جمعه گفتند که در رابطه با کسانی که به سلطه چنگ می‌زنند احساس خطر می کنیم.

داعش با فروش نفت خود را تقویت کرده است/ سلاح های آمریکایی در اختیار داعشی ها

این سیاستمدار عراقی درباره موضوع داعش و نفوذ این تروریست ها در عراق، گفت: چند عامل دست به دست هم دادن تا قضیه موصل به وجود بیاید، نخست اینکه گروه داعش متشکل از 2 تفکر است، نخست تکفیری و سلفی که همیشه به نفی دیگران به خصوص شیعیان فکر می‌کنند، گروه دوم بعثیان که با صدام همراه بودند؛ اکنون اینها در خاک سوریه دست به دست هم دادند و با پشتیبانی‌ها و غارت‌هایی که از چند سال پیش آغاز کرده بودند و توانستند بافروش نفت خود را تقویت کنند و وضعیت مالی بسیار خوبی داشته کسب کنند و به سلاح های آمریکایی نیز دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه روندی که دولت عراق در پیش گرفته بود، باعث شد که اهل تسنن در مناطق غربی احساس کنند که هیج رابطه‌ای با دولت مرکزی عراق ندارند و یک دشمنی و جدایی میان آنها پیش بیاید، از طرفی دیگر به بعضی ها القا شده بود که داعش بهتر از دولت مرکزی است. از سوی دیگر خیانت هایی از سوی برخی از افسران عشایر و مردمی که در این مناطق بودند به وجود آمد و برخی بر این باور بودند که نباید تحت حکومت شیعیان باشند و به همین دلیل به داعش روی آوردند و اگر به آنها کمک نکردند در قبال آنها سکوت اختیار کردند.

ابوعارف گفت: نکته دیگر عملکرد سوء نیروهای امنیتی در این موضوع بود که علاوه بر آنکه نتوانستند کمکی برای دفع تروریست ها کنند در خود موصل عملکرد بسیار زشت و تحریک آمیزی داشتند و شنیده شده است که برخی از افسران از مردم و مغازه ها باج خواهی کرده بودند که عمل بسیار زشتی بود. این چند عامل در کنار ضعف دولت مرکزی و عملکرد دستگاه امنیتی عراق باعث شد که این حوادث دردناک را در عراق شاهد باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: بعد از فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر دفاع و جهاد، شاهد آن بودیم که سیلی از مردم به ارتش پیوستند و آموزش نظامی دیدند و راهی ارتش و دفاع شدند اینها بودند که تا الان از پیشروی داعش جلوگیری کردند، باید بدانیدکه هدف داعش گرفتن بغداد و کربلا بوده و گفتند که بعد از عراق نوبت ایران است. و درگیری ها اکنون در نزدیکی بغداد ادامه دارد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران تحرکات خودش را برای زدن اردوگاه در خاک عراق برای زدن اردوگاه برای اوارگان عراقی اغاز کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gader' timestamp='1408256380' post='402530']
ایران تحرکات خودش را برای زدن اردوگاه در خاک عراق برای زدن اردوگاه برای اوارگان عراقی اغاز کرده است.
[/quote]

الحمدالله که این قدر عقل داشتن نیارنشون داخل کشور و سال آینده ، خلق عرب و خلق ترکمن و خلق کرد جدیدی اضافه بشه !
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1408261793' post='402541']
الحمدالله که این قدر عقل داشتن نیارنشون داخل کشور و سال آینده ، خلق عرب و خلق ترکمن و خلق کرد جدیدی اضافه بشه !
[/quote]مسئله خلق عرب وخلق کرد وده وهست ودر ایندهتقویت هم خواهد شد . این اسکان خارج از مرز هم به دلیل جلوگیری از نفوذ داعشی ها و انتحاری ها در قالب اوارگان است.
پذیرش اوارگان در حد ده ها هزار ویا صد ها هزار نفر نیاز به سیاست در های باز دارد.خطر نفوذ داعشی ها این جا است که اغاز خواهد شد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gader' timestamp='1408262776' post='402547']
مسئله خلق عرب وخلق کرد وده وهست ودر ایندهتقویت هم خواهد شد . این اسکان خارج از مرز هم به دلیل جلوگیری از نفوذ داعشی ها و انتحاری ها در قالب اوارگان است.
پذیرش اوارگان در حد ده ها هزار ویا صد ها هزار نفر نیاز به سیاست در های باز دارد.خطر نفوذ داعشی ها این جا است که اغاز خواهد شد
[/quote]

نه اگه صد هزارتایی بگیرم ، اینها می شوند منبع عضو گیری خلق ها ... اون رو تشدید می کند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1408218288' post='402466']
شما با دیدن این کاریکاتور باید گریه کنید !! احساس قدرت می کنید !؟

چهارتا عرب تکفیری هم این کاریکاتور رو می ببیند و به فکر جهاد علیه ظالم می افتند تا دستش رو از روی مظلومین عراق و سوریه و لبنان قطع کنند .
[/quote]

[size=5]برادر عزیز ، دشمنی اعراب با ما ایرانیان ریشه ای دیرینه و بلند دارد ، بلندایی به طول هزار سال یا شایدم بیشتر ؛ نه اینکه به صرف یک عکس بخاد بیشتر بشه یا کمتر ....[/size]

عملکرد ما ایرانی ها در طول تاریخ پس از پیدایش اسلام تا اکنون کاملا روشن و واضح بوده و همه ی مردم منطقه رفتار مارو درک کردند و میدونند ،،،، اما بازخورد این برمیگرده به ضمیر و باطن روشن و با انصافشون و یا تاریک و گبر و جاهلیشون ....

اووونهایی که عدالت رو مبنای قضاوت خودشون قرار میدند ، ایران رو دوست و یاور حقیقی اسلام میدوونند ( ما در این هزار و اندی سال ثابت کردیم ، نمونش حمایت همیشگی ما از مظلوم ) و بالطبع اوونهایی که با دیدی متعصب و مقرضانه قضاوت میکنن ، ایران رو دشمن همیشگی اسلام میدووونند و شماااا اگه تا ابد هم بخواهی باهاشووون با دلیل و مدرک هم صحبت کنی ؛ باز بر اووون عقاید تعصبی خودشون باقی میموونند ...

[b][size=5]پس با دیدن یک تصویر اینچنین خشمگین نشو که داستان ما و اعراب از جای دیگری آب میخورد ...[/size][/b]

حق یارت
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='amirattari' timestamp='1408132960' post='402263']
دوستان اين فيلم را ببينيد. فيلم تبليغاتي خيلي عجيب و خوفناكي هستش! icon_eek

[url="http://www.aparat.com/v/4cleE"]http://www.aparat.com/v/4cleE[/url]

اگر داعشي ها واقعا تا اين حد در نبرد مهارت دارند كه دلتا فورس آمريكا و نيوي سيل هاش هم بايد برند لنگ بندازند! ارتش عراق و پيشمرگه ها كه ديگه جاي خود دارند!
[/quote]
عجب چیزی بود
شبیه فیلم های تبلیغاتی گیم بود
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gholam22' timestamp='1408272727' post='402582']
حمله ی دیروز داعش به منطقه کراغول در جنوب بغداد.البته این منطقه و ایست بازرسی پلیس عراق تنها مدت کوتاهی در کنترل نیروهای داعش قرار داشت که با رسیدن نیروهای کمکی مجبور به عقب نشینی شدند.

...
[/quote]

دل انسان به درد میاد از رنجی که این ایزدی ها کشیدن مثل عهد باستان بهشون تاختند ، زنان رو به کنیزی بردن ، مرد ها رو کشتن بقیه هم آواره شدن
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.