super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

مسئله این بمبه اینه که من قبلن همین فیلم رو بدون همین بمب دیدم!!!

 

مربوط به النصره هست اطراف المیادین احتمالا!! علت انفجار هم کارکشتگی وحوش در راه اندازی توپ های ارتش سوریه هست!

 

فیلم جعلی است!

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نقل از صفحه فیسبوک در عراق چه می گذرد

تویرش آیکان رهبر حزب خلق(حزب غالب مناطق ترکمان نشین):

مردم ترکمان دوستان واقعی خود را شناختند.

تمامی نیروهای پیشمرگه و نیروهای شیعه تحت رهبری یک کشور محاصره منطقه را شکستند.

جز ایران هیچکس صدای ما رانشنید.

شنبه شب گروهی از فرماندهان قدس در مناطق شهری ما حضور پیدا کردند و به ما گفتند محاصره امرلی در همین هفته شکسته خواهد شد این خواسته رهبران ماست(رهبران ایران) به مستشاران نظامی ایرانی گفتیم شما گویا داعش را نمیشناسید اینها به این زودی عقب نشینی نخواهند کرد

 

مستشاران ایرانی به همدیگر نگاه کردند و لبخندی زدند و گفتند :

شما گویا ایرانی ها را نشناخته اید!

و امروز محاصره کاملا شکسته شده...

همیشه هم گفته شده نیروی زمینی ایران به طور سنتی قدرتمندترین نیروی زمینی منطقه هست...

..
..
.
بنقل از اخبار سوریه

 

-----------------------------------------------

بخش لبخند زدنش را تایید میکنم سخنرانی فرد مورد نظر را نمیدانم فقط روایت کردم

گفتم این چتربازها شبیه ایرانی ها هستن...

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

به زودی بیش از 4000 نیرو به همراه ادوات زرهی نیمه سنگین به شرق تکریت و پل این شهر رسیده و تنها راه پشتیبانیی داعش را قطع خواهند نمود. این نیروها برای ورود به تکریت از این پل استفاده خواهند کرد یا با تسلط بر این پل صدها داعشی را کشته یا اسیر میکنند.

خوب داعش اگر مجبور بشه در آخرین لحظه می تونه پل رو منفجر کنه و اجازه نده این نیرو ها از پل استفاده کنند

کلاً منهدم نکردن این پل زیاد معقول به نظر نمی رسه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور با پشتیبانی توپخانه‌ای از سه محور وارد تکریت شدند.

در همین رابطه «قیس الخزعلی» دبیرکل جبنش اهل الحق عراق اعلام کرد که جاده «بغداد، دیالی، آمرلی» از تروریست‌های داعش پاکسازی شده است.

تکریت نام شهری است در کشور عراق که در 140 کیلومتری شمال غربی بغداد و برکرانه رود دجله واقع شده است. تکریت مرکز استان صلاح‌الدین عراق است.تکریت را زادگاه صلاح‌الدین ایوبی، رهبر بزرگ کردتبار مسلمانان علیه صلیبیون دانسته‌اند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان دیالی به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: نیروهای ارتش و پلیس به همراه نیروهای داوطلب صبح امروز سه‌شنبه روستای سرحه از توابع استان دیالی را که بین دو منطقه العظیم و سلیمان بیک قرار دارد، از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کردند.

وی افزود: این روستا آخرین پایگاه تروریستهای داعش در این استان به شمار می آید.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی توانستند جاده بغداد – کرکوک را کاملا از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

نیروهای عراقی یک روز پس از شکستن محاصره شهر آمرلی، سرانجام دوشنبه شهر سلیمان بیک را نیز از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

ساکنان آمرلی حدود 80 روز در محاصره تروریستهای داعش بودند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

آش از بس شور شده است صدای آشپزها هم درآمده است

آیا قطر از گروه "دولت اسلامی" حمایت کرده است؟

پاسخ مستقیم به این پرسش، منفی است. اما به شکل غیرمستقیم، مجموعه ای از سیاست های نادرست و ساده انگارانه قطر باعث شده که سلاح و پول از طرف این کشور در اختیار دولت اسلامی قرار گیرد.
عربستان سعودی نیز به شکل مستقیم کاری برای حمایت از این گروه شبه نظامی انجام نداده اما، مثل قطر، تصمیمش برای برکناری بشار اسد باعث شده تا اشتباهاتی جدی در انتخاب متحدان تازه انجام دهد.
هر دو کشور باید با نگاه به گذشته، رفتار خود و آنچه را در این مدت در قبال سوریه انجام داده اند بررسی و تحلیل کنند.

هر چند که بعید است قطر و عربستان سعودی نتیجه هرگونه بررسی در این باره یا اقدام به تصحیح اشتباهات خود را به شکل علنی اعلام کنند.

-----------------------------------------------------------

ظاهرا غربیها دارند دنبال مقصر میگردند و نه انگار که خودشان هم بر همین برکناری و سیاستهای نادرست پافشاری میکردند

و مدام جلسات دوستان سوریه برگزار میکردند

 

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا از تلفات وسیع داعش و اسرای زیاد داعش عکس و تصویری مخابره نمی کنند

برای روحیه خود عراق و سوریه این امر خیلی خوبه

توی جنگ رسانه ای عراق و سوریه واقعاً ضعیف تر از داعش عمل می کنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش «رویترز»؛

 

کشور عراق در ماه‌های گذشته، عرصه تحولات سیاسی و امنیتی بوده که مهم‌ترین نمود آن، پیشروی تروریست‌های تکفیری در این کشور و جنایات این تروریست‌ها بوده است؛ اما پیروزی‌های اخیر نیروهای دولتی و مردمی بر تکفیری‌ها، تا اندازه بسیاری مرهون نقش ایران بوده که این موضوع، مورد اذعان منابع خبری و همچنین سیاسی بین‌المللی نیز قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» گزارشی از نحوه شکسته شدن محاصره شهر آمرلی در عراق ‌منتشر کرده و به طور خاص، به نقش ایران در این ماجرا اشاره نموده است.

این خبرگزاری اشاره می‌کند، نیروهای «پیشمرگه» کرد به همراه نیروهای مسلح شیعه عراقی، روز دوشنبه و پس از شکستن محاصره شهر آمرلی، به درون این شهر پیشروی کردند.

به باور رویترز، تحولات رخ داده در آمرلی و منطقه «سلیمان بیک» در حوالی این شهر، نشانگر انجام یک کار تیمی و هماهنگ از سوی مبارزان کرد، ارتش عراق و مبارزان شیعه بود و ایران نیز ضمن حمایت از این ائتلاف سه‌جانبه، نقش مستقیمی در شکستن محاصره آمرلی داشته‌ است.

در این زمینه، گزارش‌ها از حضور مشاوران نظامی ایرانی که به پلیس عراق مشاوره می‌دهند، در حوالی آمرلی حکایت داشته و افسران کرد نیز اشاره می‌کنند که ایرانی‌ها، نیروهای نظامی عراقی را برای هدف قرار دادن تکفیری‌ها مورد مشاوره و آموزش قرار می‌دادند.

در این میان، نقش مبارزان شیعه در شکستن محاصره آمرلی بسیار برجسته بوده است. این مبارزان که در جریان حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور، به نبرد با نیروهای آمریکایی نیز پرداخته بودند، در هنگام ورود به آمرلی، سرودی را خطاب به تروریست‌های تکفیری می‌خواندند که مضمون آن چنین بود: «آمریکایی‌ها نتوانستند ما را شکست دهند. حالا شما به گمانتان‌ می‌توانید؟».

گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی شکسته شدن محاصره آمرلی، نیروهای پیشمرگه کرد و همچنین مبارزان شیعه عضو سازمان بدر، عصائب اهل الحق، کتائب حزب الله و همچنین پیروان مقتدا صدر در سرتاسر شهر حضور پیدا کردند. مبارزان شیعه، از برقراری اتحادی جدید با کرد‌ها سخن می‌گفتند.

یکی از نیروهای عضو عصائب اهل الحق می‌گوید: «من کاملاً مطمئنم که ناکامی پیشمرگه در متوقف کردن پیشروی داعش به سمت مناطق حومه اربیل، کرد‌ها را واداشت‌ در سیاست اشتباه خود، مبنی بر ‌همکاری نکردن با ما، تجدید‌نظر کنند... بدون کمک ما، متوقف کردن داعش به تنهایی برای آن‌ها دشوار بود».

‌روز گذشته، مبارزان کرد و شیعه وارد منطقه سلیمان بیک نیز شدند که از اوایل سال جاری میلادی، به یکی از پایگاه‌های اصلی داعش در عراق تبدیل شده بود. نیروهای پیشمرگه، پرچم خود را بر فراز یکی از ساختمان‌ها برافراشتند و شیعیان نیز شعار «یا حسین» سر می‌دادند. پس از آن، مبارزان شیعه مشغول پاکسازی ساختمان‌ها از مواد منفجره احتمالی کار گذاشته شده از سوی داعش شدند.

رویترز در ادامه این گزارش خود می‌افزاید، نفوذ ایران در منطقه سلیمان بیک کاملاً مشخص بود. در این منطقه، عصائب اهل الحق، گروهی هوادار ایران که آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را رهبر معنوی خود می‌داند، حضور پر رنگی داشتند و در میان آن‌ها، دو مرد به چشم می‌خوردند که فارسی صحبت می‌کردند و لباس نظامی متفاوتی هم بر تن داشتند.
 
یکی از آن‌ها در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایرانی است یا خیر، گفت: «ما در حال آزادسازی سلیمان بیک هستیم». وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا بدون کمک ایران، پیشروی‌های اخیر نیروهای دولتی و مردمی ممکن بود یا خیر، گفت: «خیر».

یکی دیگر از این افراد، تأیید کرد که از ایران آمده و کارش کمک به آموزش نیروهای نظامی عراق است.
 
یک فرمانده پیشمرگه نیز ضمن تأیید نقش کارساز ایران در شکستن حصر آمرلی می‌گوید: «ایرانی‌ها در این کار نقش داشتند. آن‌ها در زمینه تأمین اسلحه و برنامه‌ریزی نظامی به ما کمک کردند
».

وی می‌افزاید، ایرانی‌ها، مبارزان شیعه را تعلیم داده‌اند و استفاده پیشمرگه از سلاح‌های سنگین نیز با نظارت و هدایت ایرانی‌ها انجام می‌شود.

پیش از این نیز یکی از اعضای ارشد حزب «اتحادیه میهنی کردستان» عراق گفته بود، نیروهای ارتش عراق، کرد‌ها و مشاوران نظامی ایرانی، پایگاه‌های عملیاتی مشترکی در عراق دارند. وی با بیان اینکه ایرانی‌ها مستقیم‌ در میدان نبرد نیستند، گفت: وظیفه آن‌ها آموزش و انتقال تجربیات است.

به هر حال، شکست دادن داعش در آمرلی، یک پیروزی مهم برای ارتش عراق، نیروهای امنیتی و گروه‌های نظامی کرد و شیعه به شمار می‌رود؛ پیروزی که بنا بر اذعان همه حاضران در نبرد، با کمک ایران به دست آمده است.

 

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/431366/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B5%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%84%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D9%81%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویر مربوط به قبل از شکستن محاصره آمرلی هست که نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان شیعه  در حال حرکت به سمت آمرلی هستند.

 

http://upload7.ir/imgs/2014-09/84384587342697224095.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون بابت تصاویر

نکته مهمی که هست اینه که داعش به جنگ رسانه ای به صورت سیستمی داره فکر می کنه

اصلاً آدم مشخص می فرسته با دوربین درست و درمون که برای همین جنگ رسانه ای مطلب تهیه کنه

ولی حتی توی این عکس ها هم معلومه که عراق و سوریه برای این جنگ رسانه ای برنامه ای ندارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.