super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

حیدر عبادی، ریاض الغریب نماینده اتحاد ملی و جابر الجابری نماینده گروه قوای اهل سنت را به عنوان دو کاندیدای وزارتخانه های کشور و دفاع به مجلس معرفی کرد اما هر دو کاندیدای نخست وزیر نتوانستند آرای نصف به اضافه یک نمایندگان را کسب کنند.
 

پ.ن : دلیل رای نیاوردن وزیر کشور مخالفت سازمان بدر بود چون این سازمان هادی عامری رو اصلحترین فرد برای وزارت کشور می دونه.

 

جابر الجابری نماینده گروه قوای اهل سنت را به عنوان کاندیدای وزارتخانه دفاع  icon_eek icon_eek icon_eek

 

توی این عراق مگه قرار نیست که پستهای وزارتخانه بر اساس اهمیت شون بین گروها های سیاسی و اقوام تقسیم بشن؟

دیگه بی اهمیت تر از وزارت دفاع نداشتند که بدن به اهل سنت؟؟ :chicken: :chicken:

 

بازم خوبه که عزت الابراهیم الدوری رو بعنوان وزیر دفعا پیشنهاد ندادند حضرات.

 

برام جالبه کلا این دولتهای عراقی (مثلا طرفدار ایران) علاقه عجیبی به نظامی های اهل سنت دارند. اون از فرماندهان بعثی "بازگشت به کار شده" که اون شاهکار موصل و ... رو رقم زدند و این هم وزیر دفاع پیشنهادی سنی (خدا کنه که این یکی هم بعثی نباشه)

 

===

جریانات همسو با ایران مثل سپاه بدر و گروه مقتدی صدر و گروه نوری المالکی و اتحادیه میهنی کردستان و ... کلا چند درصد مجلس رو در اختیار دارند؟ امکان اینکه خواسته خودشون رو تحمیل کنند دارند یا نه؟

اصولا گروه های همسو و همسود با ایران توی عراق امکان ایجاد یک جبهه واحد رو دارند یا نه؟

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

حقیقتا این سطح تسلیح اکراد اونم عراقی ( و ایرانی که در گزارش بی بی سی و خانم نفیسه روشن معروف! هست) و در عین حال افزایش کمک به گروه های تکفیری ! اما ضد داعش.... هرچی به جلوتر میره بیشتر حقیقت سیاست و کیاست ! برخی کشورهای دست اندرکار استکباری رو نشون میده

 

از سویی میتوانند در کوتاه مدت با کمک داعش به ایران ضربه فیزیکی نزدیک بزنند و در بلند مدت هم با کمک اکراد !

از سوی دیگر هم سوریه رو آماده میکنند .... و لبنان !

 

چقدر قشنگ برنامه ریزی میکنند

 

ولی بدبخت های بیچاره نفهم هنوزم نفهمیدید که کار از کار گذشته ... اون چیزی که نباید میشد شده ... راه فراری هم ندارید !

 

به قول سیدحسن نصرالله این ها معنی لبیک یا حسین رو نفهمیدند و نمیفهمند وگرنه الان این وضع شون نبود ...

در حالت کلی هم این احمق ها هرگز نمیفهمند :

 

 

گر خدا خواهد نه تنها عدو شود سبب خیر بلکه سبب ظهور

 

 

یا حق

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش عصای سحر آمیز استعمار پیر

 

نقش مهم انگلیس در ایجاد و حالا ائتلاف ضد داعش

 

 

 

در سایه جدایی طلبی بخش  جدیدی از باقی  مانده بریتانیای کبیر وآماده سازی برای همه پرسی در آن ، سربریده شدن یک تبعه  انگلیسی توسط گروه داعش ناگهان تمامی توجه افکار عمومی انگلیس را به این سمت وسو سوق داد. تا دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با پیش کشیدن کشته شدن این تبعه انگلیس ونگرانی از دچار شدن دیگر تبعه انگلیسی به گروگان گرفته شده به این سرنوشت خود را از زیر بار دیگر پرسش ها به ویژه آنچه که مربوط به اسکاتلند است، رهایی بخشد.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز 16 سپتامبر خبر داد کشورش نقشی کلیدی ومهم را درائتلاف بین المللی مبارزه علیه داعش ایفا خواهد کرد. نقشی که به اعتقاد کارشناسان ظاهرا فراتر از نقش محول شده به لندن در جنگ سال 2003 برای سرنگونی رژیم صدام حسین خواهد بود.

تهدیدهای کامرون وهاموند در حالی اعلام می شوند که طی 2 سال گذشته هوداران داعش د رخیابان های لندن آزادانه به جذب نیرو پرداخته وبا توزیع بروشور  مردم را ترغیب به پیوستن به دولت خلافت اسلامی می کردند.

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط در شماره 15 اوت خود در گزارشی در این باره نوشت: "در قلب لندن ودر یکی از قدیمی ترین خیابان های آن ، هواداران داعش صدها بروشور را بین رهگذرانی که در آن برای خرید یا گشت وگذار در آن پرسه می زنند،  توزیع می کنند.

در این بروشورها از مردم خواسته شده است تا کشور خود را ترک و به دولت خلافت اسلامی که در سوریه وعراق اعلام موجودیت کرد، مهاجرت کنند".

در بخش دیگری از این گزارش آمده است : " در شرایطی هوداران داعش آزادانه این بروشورها را در خیابان "اکسفورد" مشهورترین خیابان های قلب لندن در میان دهها هزار رهگذری که در چند متری سفارت آمریکا در لندن  قدم می زنند وچند نقطه دیگر از این شهر توزیع می کنند که پلیس لندن هیچ واکنشی نسبت به آنها از خود نشان نمی دهد زیرا به گفته یک سخنگوی اسکاتلندیارد هنوز نمی دانند اقدام این افراد جرم محسوب شده ودر قالب مبارزه با تروریسم قرار می گیرد  یا خیر؟!!!

این سردرگمی متعمدانه یا سهوی در حالی است که بر اساس آمار اعلام شده توسط دولت انگلیس هم اکنون بیش از 800 تبعه انگلیس در صفوف داعش می جنگند و200 نفر نیز بعد از گذراندن یک دوره جهادی در سوریه وعراق به انگلیس بازگشته اند.

در حالیکه به اعتراف رسانه های انگلیسی از جمله ساندی تایمز شمار زیادی از دختران وزنان انگلیسی نیز در قالب گروهان های جهاد النکاح در حال فعالیت در سوریه وعراق هستند(قسمت های بعد به تفصیل به آن خواهیم پرداخت).

در اینجا این سئوال مطرح می شود چرا  دولت انگلیس بعد از بیش از چند سال  فعالیت گروه داعش در سوریه وانتقال فعالیت خود به عراق اکنون به صرافت برخورد با گروهی افتاده که بسیاری از رهبرانش حتی در داخل انگلیس آموزش دیده اند.

آیا حضور یکی از مهمترین ماموران ام ای 6 در راس ساختار امنیتی داعش ، سربریده شدن اتباع غربی به دست یک تبعه انگلیس  وتبدیل شدن فرودگاه های انگلیس به محلی برای تجمع وانتقال جنگجویان غربی برای عزیمت به سوی دولت خلافت داعش در سوریه وعراق همگی امری تصادفی می باشند؟

واکنش گسترده ی رسمی دولت انگلیس  بعد از سربریده شدن دیوید هاینز  تبعه این کشور را  شاید بتوان به نوعی توجیه کرد وحتی در صورت پذیرش ادعای پیش پا افتاده انگلیسی ها مبنی بر عدم همکاری وکمک به داعش  بازهم هرگز نمی توان باور کرد سازمان های اطلاعاتی عریض وطویل وسابقه داری در امور منطقه  همچون سازمان اطلاعات انگلیس با شعبه ها و ادارات مختلفش از جمله ام ای 6 از فعالیت گروههای سلفی ـ تکفیری در خاک خود بی اطلاع بوده واز جریان سازمان دهی وانتقال این جنگجویان از طریق خاک بریتانیا بی اطلاع بوده باشند.

این در حالی است که نه تنها رسانه های  عربی وبی طرف بلکه برخی از رسانه های غربی نیز  از همکاری تنگاتنگ وحضور گسترده وچشمگیر ماموران اطلاعاتی انگلیسی در کنار جنگجویان داعش سخن گفته وگزارش های مفصلی را در این رابطه منتشر می کنند.

شبکه فرانس 24 در  گزارشی که سپتامبر جاری پخش شد  از حضور گسترده ماموران امنیتی انگلیسی وچند کشور دیگر غربی در میان جنگجویان داعش خبر داد.

به گفته این شبکه تلویزیونی  افسران امنیتی سازمان اطلاعات انگلیس به همراه شماری از ماموران امنیتی آلمان در کرانه مقابل سواحل سوریه  درخاک ترکیه به امر هدایت اطلاعاتی با جنگجویان داعش که در در عراق وسوریه مشغول فعالیت هستند می پردازند.

روزنامه بیلد آلمان هم در یکی از شماره های ماه جاری خود تاکید کرد ماموران اطلاعاتی غربی با استفاده از فن آوری های پیشرفته ی جاسوسی که در چند کشتی مستقر در مقابل سواحل سوریه قرار گرفته تحرکات نیروهای دولتی  این کشور را تا عمق 600 کیلومتری رصد کرده وآخرین اطلاعات را در اختیار جنگجویان داعش قرار می دهند.

به نوشته این روزنامه آلمانی جمع آوری اطلاعات به عهده ماموران آلمانی می باشد ولی آن را در اختیار افسران اطلاعاتی آمریکایی وانگلیسی قرار داده واین افسران انگلیسی هستند که به صلاح دید خود کل یا بخشی از این اطلاعات را در اختیار جنگجویان داعش قرا ر می دهند.

روزنامه ساندی تایمز هم به نقل از یکی از مخالفان دولت بشار اسد خبر داد سازمان اطلاعات انگلیس به جنگجویان داعش در سوریه وعراق کمک های زیادی کرده است وبسیاری از حملات علیه نیروهای ارتش سوریه وعراق با توجه اطلاعاتی انجام گرفته که این سازمان در اختیار آنها قرار داده است.

به نوشته این هفته نامه پر تیراژ انگلیسی این همکاری نه تنها در سوریه وعراق بلکه در لیبی ، تونس و مصر کشورهایی که از مارس 2011 شاهد قیام های مردمی گسترده بود نیز انجام می پذیرد.

ساندی تایمز به نقل از مسئول عالیرتبه انگلیسی افزود : دولت بریتانیا از این مسئله مطلع و صد در صد با آن موافق است زیرا بعد از شکست مفتضحانه ارتش آزاد سوریه در سرنگونی بشار اسد گروه داعش در کانون توجه لندن قرار گرفته واطلاعات محرمانه از طریق پایگاه های نظامی مستقر در قبرس به ترکیه منتقل ودر آنجا در اختیار جنگجویان این گروه تروریستی قرار می گیرد.

یک رهبر مخالفان سوریه نیز در این رابطه گفت : سازمان اطلاعات انگلیس اشراف کاملی نیز به عملکرد این گروه در مناطق مختلف به ویژه سوریه وعراق دارد آنها اطلاعات خود را در اختیار ترک ها یا آمریکایی ها قرار داده وما نیز از آنها دریافت می کنیم.

همچنین 22 اوت گذشته رسانه های نزدیک به گروه القاعده که از جمله مخالفان داعش محسوب می شوند ، خبر یک تصفیه حساب داخلی را در ساختار این گروه منتشر کردند که در جریان آن ابو عبیده المغربی به دستور دیگر رهبران داعش کشته شد.

به گفته منابع القاعده پس از قتل ابو عبیده مشخص شد  او که از مهمترین رهبران امنیتی داعش محسوب می شود ، یکی از ماموران سازمان اطلاعات خارجی انگلیس بوده وارتباط وتماس های گسترده ای با دولت انگلیس داشته است.

اطلاعات افشا شده توسط روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نیز بسیار قابل تامل است  این روزنامه در یکی از شمارهای سپتامبر خود نوشت : سازمان اطلاعات انگلیس 5 ماه قبل از  حمله داعش به موصل از آن مطلع بوده اما آنرا نادیده گرفته بود.

واژه نادیده گرفتن در این جا  را می توان اینگونه تفسیر کرد که این اطلاعات در اختیار دولت بغداد قرار نگرفته است.

"روز بهجت"  افسر سازمان اطلاعات منطقه کردستان عراق هم به این روزنامه خبر داد دست کم 450 تبعه انگلیسی هم اکنون در صفوف داعش در موصل حضور دارند وحتی شماری از آنها نیز که خود را به نزدیکی مرز ایران رسانده بودند در درگیری با نیروهای مردمی وارتش عراق  کشته شدند.

بر کسی پوشیده نیست که استعمارگر پیر گرچه همچنان طرح های خاص به خود را برای منطقه خاور میانه به طور اخص وجهان به طور اعم دارد ، اما از اواسط قرن گذشته تلاش کرده تا خود را در کوران حوادث قرار نداده وهمواره پشت سر آمریکا حرکت کرده است تا خود را از گزند واکنش ها دور نگه داشته باشد .

اما امروز شاهد ان هستیم که انگلیس بار دیگر به رویکرد بازی علنی روی آورده است واز زبان شخصیت شماره یک سیاسی خود اعلام می کند که از این پس در نوک پیکان این مبارزات قرار خواهد گرفت .

کامرون که خود را وفادارترین شریک واشنگتن توصیف می کند بعد از اعلام جنگ مقدس اوباما علیه گروه داعش از سکوی سربریده شدن تبعه انگلیسی برای پرتاب شدن در آغوش این جنگ کمال استفاده را برد تا بار دیگر شاهد تکرار سناریوی عراق در سال 2002 (مسلح شدن رژیم بعث عراق با تسلیحات غربی وسپس اعلام جنگ برای خلع سلاح آن توسط همین کشورها) با چهره های جدید باشیم.

به اعتقاد کارشناسان عرب امروز دیوید کامرون در حالی از  هرس کردن درختیکه دولتش در کاشتن ورشد ونمو آن نقش محوری داشته سخن می گوید که همچنان اختلاف نظر بین سازمان های اطلاعاتی انگلیس در مورد نوع تعامل با آن به شدت وجود دارد.

در شرایطی که سازمان اطلاعات داخلی انگلیس ام ای 5 به همراه نیروهای پلیس خواهان برخورد شدید با داعش می باشند افسران سازمان اطلاعات خارجی ام ای 6 کاملا اطمینان دارند که هیچ خطری از سوی داعش لندن را تهدید نکرده ونخواهد کرد!!!

روزنامه فرانسوی فیگارو در شماره 22 اوت خود به نقل از نایگل انکستر مدیر سابق ام ای 6 نوشته بود : دولت انگلیس وتمامی کشورهای غربی باید از برخورد شدید با جنگجویان جهادی اجتناب کنند زیرا این اقدام چندان تاثیر منفی بر قدرت داعش  نخواهد داشت.

دولت انگلیس هم رسما به این امر اذعان کرده واعلام کرد با وجود عضویت در ائتلاف هنوز تصمیمی برای مشارکت در انجام حملات هوایی در عراق ندارد وشاید به ارسال کمک های نظامی به کردهای عراق (ونه دولت عراق) اکتفا خواهد نمود.

به اعتقاد کارشناسان منابع نفتی ، در آمدهای اقتصادی بسیار گسترده از فروش فن آوری های قدیمی وجنگ افزارهای تسلیحاتی ، حفظ رژیم های وابسته عربی وبه طور خلاصه چپاول منابع طبیعی وثروت های منطقه عربی واسلامی اهدافی است که تحقق آنرا  دولت استعماگر انگلیس از اوایل قرن بیستم در راس راهبردهای خود قرار داده وتا به امروز همچنان در این چارچوب قدم بر می دارد ، راهبردی که برای ادامه تحقق آن جان های زیادی را از اهالی این منطقه گرفته است.

از لحظه ای که استعمارگران قدیم،  منطقه عربی واسلامی را مورد تاخت وتاز خود قرار داد  با وجود تمامی اختلافات ورقابت هایی که بر سر کسب منافع وچپاول منابع بایکدیگر دارند در این رابطه که این منطقه جزو محدوده امنیت ملی آنها قرار دارد با یکدیگر توافق وهمسویی داشتند.

همسویی که تا به امروز نیز ادامه داشته ودر حمایت از تروریسم وداعش ونیز تشکیل ائتلاف برای بزرگ جلوه دادن این گروه وبه اصطلاح سرکوب آن کاملا هویداست.

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930626000899

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رغده یعقوب" دختر مسیحی اهل بغداد که تنها چند روز از زمان نامزدی اش گذشته بود، برای خرید لباس عروسی به فروشگاه رفته بود که انفجار بمب و آتش سوزی مجتمع تجاری، جان وی را گرفت علاوه بر رغده دو نفر از اقوام نامزدش از جمله یک کودک 5 ساله در این حمله کشته شدند. نامزد رغده نیز به شدت مجروح شد.خواهر رغده می گوید، رغده را با لباس عروسی اش دفن کرده اند.

untitled~10.JPG

 

حیدر عبادی، ریاض الغریب نماینده اتحاد ملی و جابر الجابری نماینده گروه قوای اهل سنت را به عنوان دو کاندیدای وزارتخانه های کشور و دفاع به مجلس معرفی کرد اما هر دو کاندیدای نخست وزیر نتوانستند آرای نصف به اضافه یک نمایندگان را کسب کنند.
مجلس عراق با این اقدام خود چهل و هشت ساعت دیگر به نخست وزیر فرصت داد تا پس از مشورت با گروه های سیاسی ، دو نامزد مورد قبول را برای این دو پست مهم مجددا به مجلس معرفی کند.
مجلس عراق جلسه خود را به روز پنجشنبه این هفته موکول کند.
همچنین مجلس به نامزد سوم نخست وزیر برای بدست گرفتن پست وزارت گردشگری رای منفی داد.
حیدر عبادی، علی ادیب وزیر سابق اموزش عالی را برای پست وزارت گردشگری معرفی کرده بود که وی نیز نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

پ.ن : دلیل رای نیاوردن وزیر کشور مخالفت سازمان بدر بود چون این سازمان هادی عامری رو اصلحترین فرد برای وزارت کشور می دونه.

اخبار رسيده از بغداد پايتخت عراق حاکي از آن است که سپاه بدر با انتشار بیانیه ای رسمی، سرلشگر "حسن عامری" را به عنوان پست پیشنهادی و نهایی وزارت کشور عراق معرفی کرد.سپاه بدر از «حيدر عبادی» نخست وزير عراق درخواست کرده که هر چه سریع تر وزیر کشور را به پارلمان عراقی معرفی کند، تا وزیر پیشنهادی کار خود را در وزارت آغاز کند.
گفتني است، در چند روز گذشته برخی از سران اهل سنت، و برخی از نمایندگانی که سنگ انگلیس و آمریکا را به سینه می زنند و در مساله انتخاب وزیر کشور سنگ اندازی کردند و باعث تعویق آن شدند.پارلمانی های مخالف "عامری" مدعی شده اند که وي یک پاسدار ایرانی است و طبق قانون وزیر نباید تابعیت دیگری داشته باشد.اما بر اساس استعلام های صورت گرفته مشخص شده که "عامری" فقط یک تابعیت دارد و آن هم تابعيت عراقي است.از سوی دیگر بعثی ها مخالفت خود را با وزير شدن "عامری" ابراز کردد و گفته اند: ما نمی خواهیم عراق ما، شعبه ای از ایران شود!

نیروهای مردمی و ارتش عراق بعد از آزاد سازی سد حدیثه از دیروز عملیاتی رو برای آزادسازی شهر رآوه که یکی از مراکز تجمع و تدارکات داعش از سوریه هست را آغاز کردند . منطقه عانه آزادشده و راوه مقاومت شدیده ولی رزمندگان شیعه دیگه رافتادن و مثل شیر جلو میرن . یا علی (ع) مدد

2~35.JPG

3~30.JPG

 

"حسن محمد نصرالله” از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، روزدوشنبه در دفاع از حریمِ "اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه واله)” در عراق و نبرد علیه تکفیریانِ مشرک، شربت شهادت نوشید. این شهید بزرگوار، علاوه بر آن که از اهالی زادگاه :سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله لبنان می باشد، همنام با رهبر مقاومت اسلامی نیز هست

4~24.JPG

شادی ارواح مطهر شهدای محب اهل البیت سلام الله علیهم صلوات

با سلام
حسن عامری دیگه کیه؟یعنی‌ از کاندید کردن هادی عامری کوتاه آمد سازمان بدر؟ شیعیان در مجلس بیش از ۵۰ درصد نمایندگان رو در اختیار دارند،پس اگر بخوان میتونند هادی عامری رو انتخاب کنند.اگر این اتفاق نمیفته یعنی‌ که در بین شیعیان هم افرادی هستند که با وی مخالفند.حالا سوال اینجاست که اینها کی‌ هستند و از چه جریاناتی؟کدوم شیعه با سازمان بدر یعنی‌ ایران مخالفه؟؟؟
و آیا ایران توان جا انداختن افراد نزدیک به خودش رو نداره؟این‌همه از نفوذ ایران در عراق گفته میشد،پس چی‌ شد؟
شب معرفی کابینه اخبار شبکه خبر نگاه می‌کردم،گفت عامری وزیر کشور،اما روز بعدش اعلام شد که پست خالیست،این یعنی‌ که ایران روی وزیر شدن عامری اطمینان داشت که احتمالا در آخرین لحظات زیر آبشو زدن!!!!!
ایران با موافقت به کنار رفتن مالکی امتیاز زیادی داد،پس باید از این طرف امتیازاتی هم دریافت کنه از جمله در چیدمان وزرا،اما گویا این اتفاق نیفتاده!!!!!!
دوستانی که با عراقی‌ها در ارتباط هستند بیان توضیح بدن جریان چیه...مخصوصاً یون بخش شیعیانی که مخالف هادی عامری هستند،برام جالبه بدونم اینا کیند!!!!!!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام
حسن عامری دیگه کیه؟یعنی‌ از کاندید کردن هادی عامری کوتاه آمد سازمان بدر؟ شیعیان در مجلس بیش از ۵۰ درصد نمایندگان رو در اختیار دارند،پس اگر بخوان میتونند هادی عامری رو انتخاب کنند.اگر این اتفاق نمیفته یعنی‌ که در بین شیعیان هم افرادی هستند که با وی مخالفند.حالا سوال اینجاست که اینها کی‌ هستند و از چه جریاناتی؟کدوم شیعه با سازمان بدر یعنی‌ ایران مخالفه؟؟؟
و آیا ایران توان جا انداختن افراد نزدیک به خودش رو نداره؟این‌همه از نفوذ ایران در عراق گفته میشد،پس چی‌ شد؟
شب معرفی کابینه اخبار شبکه خبر نگاه می‌کردم،گفت عامری وزیر کشور،اما روز بعدش اعلام شد که پست خالیست،این یعنی‌ که ایران روی وزیر شدن عامری اطمینان داشت که احتمالا در آخرین لحظات زیر آبشو زدن!!!!!
ایران با موافقت به کنار رفتن مالکی امتیاز زیادی داد،پس باید از این طرف امتیازاتی هم دریافت کنه از جمله در چیدمان وزرا،اما گویا این اتفاق نیفتاده!!!!!!
دوستانی که با عراقی‌ها در ارتباط هستند بیان توضیح بدن جریان چیه...مخصوصاً یون بخش شیعیانی که مخالف هادی عامری هستند،برام جالبه بدونم اینا کیند!!!!!!

اینجوری نیست که ایران بخواد یه گزینه رو تحمیل کنه که فقط و فقط باید این آقا باشه بله نفوذ ایران تو عراق و بخصوص تو مجلس عراق نه فقط شامل شیعیانه بلکه گروه های دیگه هم زیر چتر حمایتیه ایرانند. اگه یادتون باشه با پادرمیونیه ایران رئیس مجلس قبلی که سنی بود از پیگرد نجات پیدا کرد اونم بخاطر اینکه اومد به مسئولین سیاسی ایران التماس کرد که نجاتش بدن و گرنه نوری المالکی بد خوابی دیده بود براش.

یه مثال دیگه اینکه حکیم وقتی ملاقات حضرت آقا رسیدن گفتن دیروز تو مجلس همه نگران حال شما بودن .

در کل ایران خودشو وارد درگیری بین گروهی نمی کنه ولی مطمئن باشید هر کی انتخاب بشه از خودمونه مثلا احمد چلبی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جابر الجابری نماینده گروه قوای اهل سنت را به عنوان کاندیدای وزارتخانه دفاع  icon_eek icon_eek icon_eek

 

توی این عراق مگه قرار نیست که پستهای وزارتخانه بر اساس اهمیت شون بین گروها های سیاسی و اقوام تقسیم بشن؟

دیگه بی اهمیت تر از وزارت دفاع نداشتند که بدن به اهل سنت؟؟ :chicken: :chicken:

 

بازم خوبه که عزت الابراهیم الدوری رو بعنوان وزیر دفعا پیشنهاد ندادند حضرات.

 

برام جالبه کلا این دولتهای عراقی (مثلا طرفدار ایران) علاقه عجیبی به نظامی های اهل سنت دارند. اون از فرماندهان بعثی "بازگشت به کار شده" که اون شاهکار موصل و ... رو رقم زدند و این هم وزیر دفاع پیشنهادی سنی (خدا کنه که این یکی هم بعثی نباشه)

 

===

جریانات همسو با ایران مثل سپاه بدر و گروه مقتدی صدر و گروه نوری المالکی و اتحادیه میهنی کردستان و ... کلا چند درصد مجلس رو در اختیار دارند؟ امکان اینکه خواسته خودشون رو تحمیل کنند دارند یا نه؟

اصولا گروه های همسو و همسود با ایران توی عراق امکان ایجاد یک جبهه واحد رو دارند یا نه؟

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA_%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3_%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82_%28%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B4_%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C%29

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

بازم عرض میکنم

هرثانیه این بازی ضرره برای کشورهای مخالف ایران

مگر اینکه ما زیر صفحه بازی شطرنج بزنیم

فقط شما تصور بفرمایید

اون زمانیکه بردارانمان از عراق برای دفاع میرفتند سوریه

چه تعداد ازمراجع عراقی از این حرکت حمایت میکردند ؟

الان نگاه بفرمایید

یک اصل دیگر هم هست که باید در نظر گرفته شود

جنگ علیرغم همه زشتی هایش (که شاید متصور باشیم ) وقتی بصورت ایدلوژیک بشه برای جنگجو میشه تماما زیبایی

و دور کردن رزمنده ایدلوژیک از میدان جنگ بسیار سخته (مثل ورزشکاری که بدنش گرم شده و روی فرمه)

ما الان قویترین کاری که باید انجام بدیم اینه که

بهترین آموزش را به داوطلبین بدهیم چون همش سوده مادی و معنوی

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینجوری نیست که ایران بخواد یه گزینه رو تحمیل کنه که فقط و فقط باید این آقا باشه بله نفوذ ایران تو عراق و بخصوص تو مجلس عراق نه فقط شامل شیعیانه بلکه گروه های دیگه هم زیر چتر حمایتیه ایرانند. اگه یادتون باشه با پادرمیونیه ایران رئیس مجلس قبلی که سنی بود از پیگرد نجات پیدا کرد اونم بخاطر اینکه اومد به مسئولین سیاسی ایران التماس کرد که نجاتش بدن و گرنه نوری المالکی بد خوابی دیده بود براش.

یه مثال دیگه اینکه حکیم وقتی ملاقات حضرت آقا رسیدن گفتن دیروز تو مجلس همه نگران حال شما بودن .

در کل ایران خودشو وارد درگیری بین گروهی نمی کنه ولی مطمئن باشید هر کی انتخاب بشه از خودمونه مثلا احمد چلبی

بله درسته،اما جالب اینجاست که همین چلبی هم اسمش به عنوان وزیر مسکن اعلام شده بود،اما بعد محو شد.کلا به نظرم یکسری فشارهایی در لحظات آخر انگار برخی‌ چهره‌های نزدیک به ایران رو از لیست خارج کرد...درسته که در هر صورت نفوذ ایران در عراق بالاست،اما بلا خره وزرا نقش مهمی‌ دارند به ویژه وزرای امنیتی ،و طبعا هر قدر اینها به ایران نزدیک باشند و از آمریکا دور بهتره...هادی عامری به عنوان هماهنگ کننده نیروهای مقاومت عمل میکنه و اگر وزیر بشه،امکانات دولت عراق هم برای تقویت این نیروها استفاده میشوند و جا پاشون محکم میشه.همین که بعثی‌ها مخالفت کردند و گفتند طرف ایرانی هست یعنی‌ انتخاب مهمی‌ بوده برای ایران این پست...چند ماه پیش هم بعد از تسلط داعش بر موصل اعلام شد که سرپرست وزارت دفاع برکنار شد و جای وی همین هادی عامری این مسئولیت رو به عهده گرفته،اما بعد مشخص شد که این اتفاق نیفتاد!!!!!خلاصه اینکه فشارهایی هست که اجازه نمیده ایران دستش به جاهای حساس برسه و ایران هم گویا توان مقابله با این فشار‌ها رو نداره....
امیدوارم که از کنار رفتن مالکی پشیمون نشیم


بسم الله الرحمن الرحیم

بازم عرض میکنم

هرثانیه این بازی ضرره برای کشورهای مخالف ایران

مگر اینکه ما زیر صفحه بازی شطرنج بزنیم

فقط شما تصور بفرمایید

اون زمانیکه بردارانمان از عراق برای دفاع میرفتند سوریه

چه تعداد ازمراجع عراقی از این حرکت حمایت میکردند ؟

الان نگاه بفرمایید

یک اصل دیگر هم هست که باید در نظر گرفته شود

جنگ علیرغم همه زشتی هایش (که شاید متصور باشیم ) وقتی بصورت ایدلوژیک بشه برای جنگجو میشه تماما زیبایی

و دور کردن رزمنده ایدلوژیک از میدان جنگ بسیار سخته (مثل ورزشکاری که بدنش گرم شده و روی فرمه)

ما الان قویترین کاری که باید انجام بدیم اینه که

بهترین آموزش را به داوطلبین بدهیم چون همش سوده مادی و معنوی

اگر آمریکا بخواد جلوتر با بهانه‌ای در سوریه پرواز ممنوع اجرا کنه چه خواهد شد؟پاسخ مقاومت چگونه خواهد بود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه همین چند روز پیش درباره عملکرد سپاه قدس تو عراق تو این سایت یه چیزایی نوشتم. حالا انگار این خبره در مورد اون پست من زده شده. خوب بعضی جوونها یه وقتهایی یه چیزهایی میگن بعد ذوق میکنند آدم دلش نمی یاد بزنه زیر خوشیشون. ولی خب دیگه آدم زیادم نباید تو هپروت باشه... حالا فهمیدیم که بابا کار باید رو حساب کتاب باشه... لطفا خبر پایین رو بخونید:

 

پشت پرده شایعه کنار رفتن سردار سلیمانی از پرونده عراق

ویرایش شده در توسط habdollahi83
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
همزمان با موافقت رئیس جمهوی آمریکا با آغاز حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه، عوامل گروه تروریستی و تکفیری این گروهک در استان شمالی رقه در اماکن عمومی ظاهر نمی‌شوند.
به گزارش العالم، ساکنان استان رقه می گویند که سران داعش دیگر اجازه نمی دهند که اعضای این گروهک به کوچه و خیابان بروند و تغییراتی هم در محل استقرار سلاح ها و افراد ایجاد شده و داعشی‌ها کمتر از قبل به فعالیت های رسانه‌ای می پردازند.
ساکنین استان رقه می گویند: از روز 11 سپتامبر که اوباما از امکان کشیده شدن دامنه حملات هوایی داعش از عراق به سوریه خبر داد، این گروه تروریستی هر روز مقداری اسلحه و مهمات را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کند.
به گفته ناظران، آن دسته از عوامل داعش هم که در اینترنت به فعالیت اطلاع رسانی می پرداختند، صفحه های شخصی خود را بسته اند، هرچند مسئولان داعش هنوز واکنشی به اظهارات اوباما نشان نداده اند.
به نوشته روزنامه سعودی الحیاة، به نظر می رسد در حالی که آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تلاش می کند، این گروه تروریستی نیز تلاش می کند تحرکات و استراتژی خود را تا حد امکان مخفی نگه دارد.
هنگامی که داعش در عراق با حملات هوایی آمریکا مواجه شد، عوامل این گروه تروریستی سلاح های سنگین خود را که باعث دردسر آنها شده بود، رها کردند و تلاش کردند خود را در میان اهالی مناطق مسکونی پنهان کنند و داعش شاید همین استراتژی را در سوریه نیز اجراء کند.
 
تخلیه ساختمان‌ها
 
از سوی دیگر عناصر داعش در استان رقه ساختمان هایِ محل استقرار خود را تخلیه کرده اند و محل استقرار سلاح های سنگین خود را تغییر داده و خانواده های خود را هم از شهر رقه (مرکز استان) خارج کرده اند.
یکی از ساکنین استان رقه می گوید: داعش محل استقرار تجهیزات و عوامل خود را مداوم تغییر می دهد و نمی خواهد که همه سلاح های سنگین خود را در یک منطقه نگهداری کند.
ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بله درسته،اما جالب اینجاست که همین چلبی هم اسمش به عنوان وزیر مسکن اعلام شده بود،اما بعد محو شد.کلا به نظرم یکسری فشارهایی در لحظات آخر انگار برخی‌ چهره‌های نزدیک به ایران رو از لیست خارج کرد...درسته که در هر صورت نفوذ ایران در عراق بالاست،اما بلا خره وزرا نقش مهمی‌ دارند به ویژه وزرای امنیتی ،و طبعا هر قدر اینها به ایران نزدیک باشند و از آمریکا دور بهتره...هادی عامری به عنوان هماهنگ کننده نیروهای مقاومت عمل میکنه و اگر وزیر بشه،امکانات دولت عراق هم برای تقویت این نیروها استفاده میشوند و جا پاشون محکم میشه.همین که بعثی‌ها مخالفت کردند و گفتند طرف ایرانی هست یعنی‌ انتخاب مهمی‌ بوده برای ایران این پست...چند ماه پیش هم بعد از تسلط داعش بر موصل اعلام شد که سرپرست وزارت دفاع برکنار شد و جای وی همین هادی عامری این مسئولیت رو به عهده گرفته،اما بعد مشخص شد که این اتفاق نیفتاد!!!!!خلاصه اینکه فشارهایی هست که اجازه نمیده ایران دستش به جاهای حساس برسه و ایران هم گویا توان مقابله با این فشار‌ها رو نداره....
امیدوارم که از کنار رفتن مالکی پشیمون نشیم


اگر آمریکا بخواد جلوتر با بهانه‌ای در سوریه پرواز ممنوع اجرا کنه چه خواهد شد؟پاسخ مقاومت چگونه خواهد بود؟

بسم الله الرحمن الرحیم

احتمالا اگر بخواهد هوایی به سوریه حمله کند

بصورت سیستماتیک توی مناطقی که داعش حضور داره این اتفاق میافتد

اما باید دید ضررش چقدر است ؟

چون اگر درهم کوبیدن مواضع داعش مد نظر باشد که امکان پیشروی برای هردو سوی میدان نبرد وجود دارد(ارتش سوریه و مخالفین)

اما اگر اقدام به زدن مواضع ارتش سوریه کند

آنگاه داعش در خدمت شماست

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان نظرشون راجع به این مقاله چیه؟

----------------------------------------------------------------------------

 
 

جنگ‌ها معمولا با نتایجی غیر قابل پیش‌بینی اولیه نیز همراه هستند. همان گونه که اقلیم کردستان عراق، حمله داعش به شهرهاس غرب عراق را نه یک تهدید بلکه فرصتی برای پیش بردن طرح جدایی از عراق و یا گرفتن امتیازات بیشتر از دولت مرکزی عراق می‌دانست، ممکن است حوادث فعلی عراق در آینده، به گونه‌های متفاوتی بر امنیت ملی ایران تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش «تابناک»، در حالی که تبعات انسانی و اقتصادی هر جنگی ممکن است در قالب‌های مثل بحران‌های انسانی، مهاجرت و مشکلات اقتصادی از مرزها عبور کند، تقویت و ایجاد سازمان‌های نظامی در جریان یک جنگ ممکن است اثرات پیش‌بینی‌نشده امنیتی نیز داشته باشد.

پس از روزهای سختی که بر حکومت اقلیم کردستان عراق گذشت و با نزدیک شدن نیروهای داعش به اربیل مرکز اقلیم کردستان، بارزانی و حکومت خودمختار وی وادار شدند از همگان کمک بخواهند. در چنین شرایطی، به اعتراف بارزانی ایران اولین کشوری بود که به کمک آنها شتافت ولی آیا اقلیم کردستان قدرشناس کمک‌های همسایه شرقی خود بوده است؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد باید نگران آن چیزی بود که اکنون در اقلیم کردستان عراق می‌گذرد.

در روزهایی که اقلیم کردستان عراق، به کمک دیگران برای جنگ با داعش احساس نیاز می‌کند، گروه و احزاب مختلف و از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی که سابقه طولانی ارتکاب حملات نظامی در طرف ایرانی مرز ایران و عراق را دارند نیز در کردستان عراق و در سرزمین‌هایی که اکنون در اختیار بارزانی است، در حال آموزش نظامی هستند و در این میان گروه‌هایی قرار دارند که تجزیه‌طلبی از ایران از مبانی فکری آنها است و در این راه گزینه نظامی و اقدامات خشن را نیز برای جلو بردن هدف ضد ایرانی خود مجاز دانسته‌اند.

در روزهای اخیر، علاوه بر نیروهای عضو حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک که بهترین نیروهای کرد در حال جنگ با داعش معرفی شده‌اند، ادعاهایی در مورد آموزش دیدن نیروهای گروه تجزیه‌طلب پاک (پارت آزادی کردستان) در عراق منتشر شده است.

این گروه که در ابتدا با نام «اتحاد انقلابیون کردستان» در سال 1991 تشکیل شده، از سال 2006 تغییر نام داده و خود را «پارت آزادی کردستان» می‌نامد. این گروه تجزیه‌طلب استفاده از تمام شیوه‌های مبارزه و به عنوان نمونه درگیری مسلحانه برای تجزیه کردستان را برای خود مجاز می‌داند.

در حالی که ابتدا اعلام شد، مسعود بارزانی گروه‌های تجزیه‌طلب ایرانی را از ورود به درگیری با داعش منع کرده، رسانه‌های نزدیک به "پاک" مدعی شدند که یکی از اعضای این گروه، یعنی دختر جوانی به نام سمیه حسینی مشهور به نگار در جنگ با داعش در محور کرکوک"شهید" شده است.

اگر چه این خبر با تکذیب مقامات اقلیم کردستان مواجه و تلاشی برای شهرت‌طلبی توصیف شد ولی انتشار تصاویری از آموزش "دختران" عضو این گروه در غرب کرکوک بار دیگر بر ابهاماتی از این دست افزوده است. گفته می‌شود گروهی از دختران ایرانی در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرکوک برای مقابله علیه تروریست‌های داعش آموزش نظامی می‌بینند.

اگر این خبر تائید شود بدان معنا خواهد بود که در حالی که حکومت اقلیم کردستان در اوج نیاز به کمک‌های ایران برای مقابله با داعش برای حفظ موجودیت خود بوده و در شرایطی که کمک ایران ان چنان برای بارزانی حیاتی بوده که وی برای تشکر به روحانی نامه نوشته، باز هم بدترین اقدامات علیه امنیت ملی ایران در سرزمین‌هایی که قعلا در اختیار اقلیم قرار گرفته، در حال وقوع است.

ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش خانم کوهنورد رو الان دیدم، جالب بود واقعا.

 

ای کاش این رسانه به اصطلاح ملی هم میتونست به جای تهیه شبه گزارش هایی از پیشروی های چند صد کیلومتری هرروزه ارتش عراق، اینچنین گزارش هایی پخش کنه که بین مردم محلی میرن، با فرمانده ها صحبت میکنن و ...

ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.