super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

ادعای یک روزنامه انگلیسی؛

 

 

در حالی که این روز‌ها بخش عمده توجه بین‌المللی به اقدامات تروریست‌های داعش در شهر کوبانی در سوریه معطوف شده، اینک برخی مقامات عراقی از آماده شدن چندین هزار تروریست برای حمله به بغداد خبر می‌دهند. در همین راستا، درخواست‌هایی برای فرستادن نیروی زمینی از سوی آمریکا به عراق برای مقابله با این تروریست‌ها مطرح شده است.

 

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «تلگراف»، در شرایطی که خبر می‌رسد تروریست‌های داعش در عراق، توانسته‌اند تا منطقه ابوغریب در نزدیکی بغداد پیشروی کنند، یک مقام ارشد دولتی عراق گفته حدود ۱۰ هزار تروریست داعش، خود را برای حمله به پایتخت آماده می‌کنند. در همین حال، خبر می‌رسد مقامات عراقی درخواست اعزام نیروی زمینی آمریکا به عراق را مطرح کرده‌اند.

صباح الکرحوت، رئیس شورای استان «انبار» عراق در غرب بغداد ـ که اکنون بخش عمده‌ای از آن در کنترل تروریست‌های داعش قرار گرفته ـ فردی است که خبر آماده سازی داعش برای هجوم ۱۰ هزار نفری به بغداد را اعلام کرده است. در این میان، گفته می‌شود با توجه به دردسرهایی که نیروهای آمریکایی پیش از این در فلوجه و رمادی، دو شهر مهم استان انبار با آن روبه‌رو شده بودند، تمایلی برای بازگرداندن نیرو‌هایشان به این منطقه ندارند.
 
با این حال، در صورتی که تروریست‌های داعش بتوانند بر این استان کنترل کامل پیدا کنند، پایگاه مناسبی برای انجام یک حمله همه جانبه علیه بغداد پیدا خواهند کرد. مقامات عراقی می‌گویند در حالی توجه بین‌المللی در هفته‌های اخیر بر تحولات کوبانی متمرکز بوده که در این مدت، استان انبار عملاً در معرض سقوط ‌است.

در همین حال، نیروهای دولتی عراق در شهر رمادی، مرکز استان انبار، روز شنبه وارد درگیری با نیروهای داعش شدند؛ اما مقامات آمریکایی هشدار می‌دهند ‌این شهر در موقعیتی شکننده قرار دارد. از سوی دیگر، تشدید فعالیت داعش در انبار، سبب شکل‌گیری این گمانه شده که عملیات تروریست‌ها در کوبانی، صرفاً حربه‌ای برای پرت کردن حواس جامعه بین‌المللی از دیگر مناطق بوده است.

اکنون بخش عمده دره فرات که از ترکیه تا سوریه و سپس عراق امتداد یافته و به بغداد می‌رسد، در کنترل داعش است. در صورتی که رمادی سقوط کند، تروریست‌های داعش یک زنجیره حیاتی تأمین مواد مورد نیاز برای عراق را تحت کنترل خود در‌خواهند آورد که مستقیم‌ به مرکز فرماندهی‌شان در رقه سوریه مرتبط می‌شود. این امر همچنین سبب می‌شود سد حدیثه، دومین سد بزرگ عراق به تصرف آن‌ها درآید.

البته در این میان، برخی مقامات عراقی بر این باورند، ‌هنوز احتمال حمله داعش به بغداد وجود ندارد، زیرا حدود ۶۰ هزار نیروی امنیتی دولتی، شامل سربازان، افسران پلیس و گروه‌های مسلح در خارج از بغداد موضع گرفته و آماده هستند؛ اما بسیاری از شهرهای اطراف تاکنون سقوط کرده‌اند و همین، ‌زمینه مناسبی ‌برای انجام حملات انتحاری و دیگر ‌حملات از سوی داعش علیه بغداد فراهم کرده است.

ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نقل از روزنامه ملیت ترکیه مسعود بارزانی با اسکای نیوز عربی مصاحبه کرده است و مطالب زیر را در ان بیان کرده است.

لازمه که واقعیت ها گفته بشود.شب اولی که مورد حمله داعش واقع شدیم ایرانی ها دو هواپیما پر از سلاح به ما فرستادند .در ان زمان این یک کمک خیلی بزرگ بود.از دیگران هم امدند اما کمک اول را ایرانی ها کردنداز ترکیه هم انتظار می رفت.ترکیه بعد ها فرستاد اما از ما خواست که این کمک ها را اعلام نکنیم. در ان زمان به سمت انتخابات ریاست جمهوری می رفتند و در دست داعش گروگان داشتند.

----------------------------------------------------------------------------------------------

مهمش همینا بودند یه چیز های دیگه هم در مورد ترکیه گفته که زیاد مهم نیست

http://www.milliyet.com.tr/barzani-turkiye-silah-verdi-/dunya/detay/1953829/default.htm
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یجا خوندم رمادی هم از دست رفته...دیگه رسیدن به بغداد! اگه خط قرمز ما بغداد باشه دیگه باید کم کم آماده جنگ بشیم.فقط امیدوارم بجای کلاغ کیش کن از اون ام16 آ4 های ساخت خودمون به نیروهای عمل کننده بدن که لااقل یه دوربینی ، سایت دید در شبی یا نارنجک اندازی بشه روش سوار کرد.راستی محض دلخوشی من یه جلیقه ضد گلوله هم میخوام!!!! :))

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

تروریست های عضو داعش از سه محور به شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق حمله کردند.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، مقامات عراقی در شهر الرمادی در پی یورش داعش حکومت نظامی اعلام کردند. درگیریهای شدید در سه محور شرق، شمال و غرب الرمادی ادامه دارد. کنترل هفتاد درصد از استان الانبار عراق در دست داعش است.

استان الانبار بیش از یک سوم مساحت عراق را تشکیل می دهد.

المیادین در گزارش دیگری اعلام کرد: تروریست های داعش به 10 کیلومتری بغداد پایتخت عراق رسیدند.

2 کشته 15 زخمی در انفجار شرق کرکوک

یک منبع امنیتی روز دوشنبه از انفجار موتور سیکلتی بمب گذاری شده نزدیک یک رستوران سنتی در شرق کرکوک و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر خبر داد.

به گزارش الغد پرس از بغداد ، این منبع اعلام کرد موتورسیکلتی بمب گذاری شده بامداد امروز نزدیک یک رستوران سنتی در منطقه قادسیه واقع در شرق کرکوک منفجر شد که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر منجر شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وضع بغداد افتضاحه. داعش اعلام كرده 380موشك دوش پرتاب رو از كاروان امريكايي به غنيمت گرفته كه خيلي بوش مياد.
پيشمرگه هم براي پيشروي در مناطقي كه از دست داده كلا تهاجمي شده.
كوباني هم كه تا الان خوب دوام اورده و امروز توي دو محله پيشروي كردن و تونستن حمله داعش به گذرگاه مرزي رو دفع كنن.البته تركيه اخطار داده كه از مزز دور بشيد!!!
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کوبانی مقاومت کرده؟؟؟؟؟

د عاخه این چه حرفیه؟؟؟

نسبت به کی مقاومت کرده؟ نسبت به ارتش ظفرمند عراق؟ بعله!! ولی حتی زندان حلب هم بهتر از کوبانی دفاع کرد! :)

  • Upvote 5
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کوبانی مقاومت کرده؟؟؟؟؟

د عاخه این چه حرفیه؟؟؟

نسبت به کی مقاومت کرده؟ نسبت به ارتش ظفرمند عراق؟ بعله!! ولی حتی زندان حلب هم بهتر از کوبانی دفاع کرد! :)

هزارو یک درودو شرف ب غیرتشون ک با اون تجهیزات اندک خلاف مردم کوفه صفت موصل دودستی شهرو تقدیم کنن

اگه الان داعش درگیر کوبانی نبود رمادی ک سهله الان  وسط بغداد بود

افرین ب شرفشون

ویرایش شده در توسط lordashrafi
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گویا دولت عراق از امریکا درخواست ارسال نیروی زمینی برای حفاظت از بغداد کرده
http://news.nationalpost.com/2014/10/12/iraq-urges-u-s-to-send-ground-troops-as-isis-jihadists-close-in-on-baghdad/
عراقی ها اینبار هنگام عقب نشینی از پایگاه هیث در الانبار تجهیزات داخل پایگاه رو اتش زدن
اخرین خبر هم به کارگیری نیروهای ویژه انگلیس sas در عراق هست
تو گزارشی که رسانه های غربی حسابی روش مانور دادن، درگیری یه تیم دو نفره با کاروان داعش که در حال نزدیک شدن به یک دهکده بوده و فراری دادن کاروان با شلیک دوتیر به موتور دو خودرو ویرایش شده در توسط king-kaveh

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بله مثل اینکه پادگان هیت امروز به دست داعش افتاده.همچین پادگان بزرگی هم نبوده ولی خب...

 

1016562_558175190981050_4516471445020722

 

من الان بیشتر از هرچیز نگران الرمادی هستم.اگر حبانیه هم سقوط کنه تقریبا باید الرمادی رو از دست رفته بدونیم.اونوقته که داعش با خیال راحت تر میاد سراغ فلوجه که نیروهاشو از محاصره دربیاره و بعد هم بغداد.!

 

الان الرمادی اوضاع خوبی نداره.تعدادی از محله ها از کنترل ارتش خارج شده.

 

اخرین تصاویر...

10665943_543696069095629_136117809413319

 

10603199_543696062428963_728052013962253

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 وزیر دفاع خودخوانده داعش و 9 معاونش کشته شدند

 

 

منابع امنیتی در نیروی معروف به «تیپ طلایی» با اعلام این خبر افزودند: این عملیات در پاکسازی منطقه الجرایشی در شرق الرمادی به وقوع پیوست.
این منابع افزودند: اطلاعات امنیتی به تیپ طلایی امکان داد لانه تروریست ها را کشف کنند و در عملیاتی دقیق، فردی موسوم به «خلیل مفخخه» که گروه تروریستی داعش او را وزیر دفاع دولت موهوم خود خوانده است، به هلاکت برسانند. همچنین 9 نفر از معاونان او در این عملیات کشته شدند.
این منابع امنیتی، کشته شدن این عضو ارشد داعش را موفقیتی بزرگ برای نیروهای عراقی در جنگ علیه تروریسم و تفکر تکفیری و مصیبتی برای تروریست های داعش با از دست دادن یکی از مهم ترین مهره های خود دانستند.
روز چهارشنبه همچنین دومین حمله گروه تروریستی داعش به پالایشگاه نفتی «بیجی» با کشته شدن 70 تروریست عضو این گروه به دست نیروهای امنیتی عراق دفع شد.
البغدادیه نیوز نیز از دیالی خبر داد که نیروی عملیات دجله توانست والی منصوب شده داعش در دیالی موسوم به «لیث مطلک المجمعی» را به همراه دو معاون وی که از فرماندهان این گروه تروریستی هستند به هلاکت برسانند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این همون پهپاد امریکایی هست که داعش ادعا کرده اطراف الرمادی زدش.(البته این خبر مال هفته ی پیش هست.دیدم توی تاپیک نیست گفتم بزارم)

 

10731197_550459971722075_179746371769420

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.