super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

سنی ها کی هستن مردم غیر نظامی یا شبه نظامیان؟ ( تروریست یا هر اسم دیگه ) جامعه اهل تسنن عراق نیاز به این بهانه ها نداشتن و ندارن چرا؟ چون سیادتشون در دوران صدام و ماقبل از ان در ده ساله گذشته لکه دار شده بود و به حاشیه رانده شده بودند از نظر تاثیر گذاری قدرت سیاسی ...داعش از دل همین جامعه و با همون پیش زمینه  سر بلند کرده و داعش تنها نیست بلکه الان برندی هست که تمام گروه های قبلی با سابقه درگیری با ارتش امریکا در ذیل ان جمع شدند 

 

ارتش و نیرو های دفاعی مردمی در کنار ان مشروعیت دارند از جهات مختلف بر عکس سمت مقابل که مشروعیتی ندارد از نظر قانونی در نتیجه حتی اگر خودسر هایی وجود داشته باشند و اشخاصی جنایاتی انجام بدند سیستماتیک نیست و البته قابل پی گیری هست بعلاوه این که یک هزارم و یک ده هزارم یا یک میلیونیوم ! جنایات داعش و زیر مجموعه ان هم نخواهد بود 

 

یه مسئله رو برات روشن کنم برادر من. نه شما و نه بنده در حد تفسیر و واکشی یه جامعه در هر کشور و از هر قومی نیستیم؛ پس لازمه پاراگراف اولت یه ویرایش هست.

 

مشکل همینجاست که این جنایات در عین حین و عرصه قابل پیگیری نیست و در این باب، از بابت ارتش درمانده عراق مصون هستند.

 

داعش یه وقتی عددی نبود؛ ولی الان در قالب اعداد اعشاری بزرگ شده و ازش حساب میبرن. این مسئله برای هر گروه و مذهبی که تندرو باشه صدق میکنه. داعش هم جنایتش از ابتدایی ترینها شکل گرفت. به عنوان مثال، اگر جلوی یکسری نادان از خدا بی خبر گرفته نشه با فرض آزادی موصل و شمال عراق(خدا کنه)؛ جنایتی شاید بدتر از داعش صورت بگیره، اینبار علیه سنی مذهبها اینبار از طرف شیعیان تندرو که شیعه نیستن.با حضور حرف پررنگ شما، نیروهای ائتلاف در خدمت تندروهاهم از هر طیفی هستن و با تاماهاوک هر چند نمایشی پذیرایی میکنن.

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتشار نخستین تصاویر داعش از داخل شهر کوبانی

گروه تروریستی داعش برای نخستین بار از زمان آغاز حمله این گروه برای تصرف شهر کوبانی، تصاویری از جنگ شهری داخل این شهر را منتشر کرد.

سایت عصر ایران نوشت: گروه تروریستی داعش برای نخستین بار از زمان آغاز حمله این گروه برای تصرف شهر کوبانی ، تصاویری از جنگ شهری داخل این شهر را منتشر کرد.

 این نخستین بار از زمان آغاز حمله داعش برای تصرف شهر کوبانی در قریب به 4 هفته گذشته است که گروه داعش تصاویری را از جنگ شهری داخل کوبانی منتشر می کند.

در این تصاویر صحنه هایی از اعدام شبه نظامیان کرد که به دست داعش اسیر شده اند، نیز وجود دارد.

طبق اعلام سازمان ملل هم اکنون بیش از 700 شهروند کوبانی غالبا کهنسال داخل این شهر هستند. صدها شبه نظامی کرد از 4 هفته پیش در برابر حملات داعش برای تصرف شهر کوبانی مقاومت می کنند. مقاومت مردمی در کوبانی توانسته جلوی پیشروی داعش را بگیرد، اما در روزهای گذشته داعش توانسته کنترل نیمی از شهر را به دست بگیرد.

داعش با حدود 2 هزار تروریست برای تصرف کوبانی تلاش می کند. کوبانی هم اکنون از 4 جهت در محاصره است. دولت ترکیه مرز خود با کوبانی را بسته است و اجازه تردد و عبور و مرور نیروهای امدادی به کوبانی را نمی دهد.

 

393194_386.jpg

 

393195_538.jpg

 

393196_915.jpg

 

393197_442.jpg

 

393198_316.jpg

 

393199_431.jpg

 

393200_927.jpg

 

393201_319.jpg

 

393202_504.jpg

 

393203_146.jpg

 

393204_772.jpg

 

393205_855.jpg

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروهای تندرو شیعه در عراق دست به اعدامهای خودسرانه زدن و شماری از سنی ذهب ها رو به طور خودسرانه درزدین و اعدامشون کردن.
تندروی از هر جهتی آفت دین و مذهب است.
 
حالا انتظار دارید با این اوصاف سنی های شمال در برابر ارتش و این نیروهای تندرو نامشخص(بعضا تحت حمایت مقتدر صدر هستن مثل اینکه) شادمانی کنن؟
خبرهایی هم هست که این ائتلاف علاوه بر داعش اینها رو هم بمباران کرده.

خیر هیچ انتظاری نیست راحت باشند دوستان میتونند مثل موصل دختران و زناشون رو به جهاد نکاح بفرستن و یا جوانشون برا انجام عملیات های انتحاری بفرستند در صفوف داعش برا مبارزه مقابله جبهه مقاومت
من بیسواتم یکی به من بگه کردای سوریه و کردای عراق و دیگر گروه های مبارز مقابل داعش همه شیعه و تحت حمایت مقتدا صدرن حتما!!!!!!
اشتباه اومدی عمو وقتی شما داعشو منجی برادران اهل سنت میبینی دلیلی برا ادامه بحث باقی نمیمونه
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبه نظامي هاي شيعه عراقي نميتونن با داعش بجنگن ،ميرن غير نظامي هاي سني رو ميكشن!!
حتما هنوز هم ميخوايد كه سني ها پشت دولت رو بگيرن؟؟ميخواين سني هاي منطقه جذب داعش نشن؟؟؟ميخرايد عراق يكپارچه بمونه ؟؟؟؟
مردم در كشور هاي غربي ميرن انتخابات و اينا رييس جمهور و نماينده پارلمان و فلان و فلان انتخاب ميكنن كه براشون كاري كنه و زندگيشون ايده ال تر بشه يعني بايد حكومت در خدمت مردم باشه،دقيقا چيزي كه بايد باشه.
اما توي كشور هاي منطقه خودمون فقط حق انتخاب داري كخ چطوري بدبختت كن. يا مثل صدام زود همه رو خلاص ميكنه يا مثل ايران با اين اقتصاد حتي قدرت خريد مواد غذايي ضروري رو از ادم ميگيرن.
تا وقتي كه سني ها اينجوري كشاه ميشن هيچ راه حلي جز جنگ نميمونه. داعش ادم ميكشه اين بدبختا بايد واب بدن.
نقشه خاورميانه جديد رو كه ديديد ؟؟اول و اخر اين تحولات همون نقشه ميشه و با كشتار زياد
  • Upvote 4
  • Downvote 40

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا بجای بحث شیعه و سنی اول یک منبع در مورد خبر کشته شدن اهل سنت ارائه بدید

کشتار بی گناه محکومه

حالا از طرف هر کی که باشه

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از چند ماه پیش و همزمان با آغاز پیشروی های تروریست های تکفیری در عراق، موضوع نحوه مبارزه با این تروریست ها، به یکی از مهترین مباحث روز بین المللی تبدیل شد. در این میان، محافل رسانه ای و تحلیلی غربی، روز به روز به شکل جدی تری به این نتیجه می رسند که مبارزه با داعش و از میان بردن این گروه بدون حضور و نقش آفرینی ایران امکان پذیر نخواهد بود.
 
به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» در مطلبی به بررسی نقش ایران در مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه پرداخته و می نویسد، در مسیر مبارزه با این تروریست ها، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران به چهره ای تأثیرگذار و مهم تبدیل شده است.

این سایت اشاره می کند، هفته گذشته، تصویری از سردار سلیمانی در سطح اینترنت منتشر شد که این فرمانده ایرانی را در میان نیروهای پیشمرگه کرد در عراق نشان می داد. این تصویر، جدید ترین نمونه از تصاویری است که از زمان تصرف موصل توسط داعش، از سردار سلیمانی در رسانه ها منتشر شده است. شمار این تصاویر اکنون به اندازه ای رسیده که حتی در رسانه های خود ایران نیز به آسانی قابل مشاهده است.

به باور بلومبرگ، تبدیل سردار سلیمانی از چهره ای که از وی با نام یک مرد در سایه و پر رمز و راز یاد می شد، به یک قهرمان در عرصه عمومی، نقطه محوری پیامی است که ایران به جهان مخابره می کند: اگر می خواهید بر تروریست های تکفیری غلبه کنید، به جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نظامی ارشد این کشور نیاز دارید.

آنتونی کردسمن، تحلیلگر ارشد در مؤسسه مطالعات بین المللی و راهبردی واشنگتن در این زمینه می گوید: «او (سردار سلیمانی) پیام نفوذ ایرانی ها را به آمریکا می فرستد؛ افزون بر این، پیامی نیز به کشورهای عرب فرستاده می شود، مبنی بر اینکه آن ها نیز باید با ایران وارد تعامل شوند».

در ادامه مطلب بلومبرگ آمده است، در تصاویر منتشره از سردار سلیمانی، وی با موهای نقره ای و ریش های مرتب، اغلب لبخندی را در مقابل دوربین بر لب دارد؛ مانند یک توریست که مشغول گذراندن تعطیلات است و و به کلاشینکف هایی که دیگر افراد حاضر در تصویر در دست دارند، اهمیتی نمی دهد.

در داخل ایران، از سردار سلیمانی به عنوان فردی یاد می شود که از دولت سوریه رد مقابل شورشیان و گروه های تکفیری ـ که از سال ۲۰۱۱ تاکنون درصدد براندازی دولت هستند ـ محافظت می کند. سردار امیرعلی حاجی زاده، از فرماندهان ارشد سپاه نیز چندی پیش در تلویزیون ایران گفت، اگر سردار سلیمانی و ۷۰ تن همراهان وی نبودند، شهر اربیل به تصرف نیروهای داعش درآمده بود.

پیام محسنی، مدیر «پروژه ایران» در دانشگاه هاروارد در این زمینه می گوید: «شهرت کنونی سردار سلیمانی، وی را فردی کاریزماتیک و مردمی مطرح نموده که از اینکه به جبهه های نبرد رفته و شخصاً فرماندهی جنگ را بر عهده بگیرد، ترسی ندارد. شاید بسیاری از ایرانی ها، در گذشته قاسم سلیمانی را نمی شناختند، ولی از زمان آغاز مبارزات علیه داعش، محبوبیت وی در داخل رو به افزایش بوده است».

از سوی دیگر، در اوضاع کنونی که شهر کردنشین کوبانی در مرز سوریه با ترکیه در معرض حملات داعش قرار دارد، درخواست ها از سردار سلیمانی برای کمک به شکست تکفیری ها در این منطقه افزایش یافته است. این امر به ویژه بدان سبب است که هرچند آمریکا ایران را وارد ائتلاف بین المللی ضد داعش نکرده، ایران در عمل نقش بسیار مهمی در مبارزه با تکفیری ها در عراق داشته است.

نکته مهم دیگری که در مطلب بلومبرگ مورد اشاره قرار گرفته، این است که دولت آمریکا در سال ۲۰۰۷ نیروهای قدس سپاه را یک گروه تروریستی خواند، اما اینک چاره ای جز اذعان به نقش این نیرو و فرمانده آن در نبرد با تروریست ها ندارد؛ به عبارت دیگر، دیدگاه آمریکا نسبت به سردار سلیمانی اکنون تا اندازه ای تغییر کرده که وی را یک متحد بالقوه در مبارزه با داعش می بیند.

یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در این زمینه می گوید: «وقتی ایران ژنرال ارشد سپاه پاسداران خود را برای کمک به کرد ها و عراقی ها می فرستد، این نشانگر سطح همسویی منافع [ایران و آمریکا] است. در خاورمیانه، همه چیز در هم تنیده است».
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این سلاح AK-47  , RPG شده بلای قرن دست همه هست و شده بدبختی و بلای جهان سوم بخصوص خاورمیانه

ویرایش شده در توسط PEYMAN

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش و نیروهای مردمی عراق تهاجم داعش به الرمادی را دفع کردند

 

 

عناصر این گروه تروریستی در این عملیات تهاجمی که از نیمه شب سه شنبه شروع شد، پس از شلیک گلوله های خمپاره به سوی رمادی که در غرب عراق و فاصله حدود 108 کیلومتری بغداد پایتخت قرار دارد، از 3 جبهه به سوی رمادی حمله کردند.
اما نیروهای ارتش و مداخله سریع (ضد تروریسم) عراق با همکاری نیروهای مردمی و عشایر، ضمن دفع این تهاجم که تا ساعت 7 بامداد چهارشنبه طول کشید، آسیب های جانی و مالی زیادی به این گروهک تروریستی وارد کردند.
به گفته سروان 'تحسین الدلیمی' افسر ارتش عراق، در جریان این درگیری بیش از 35 نیروی داعش کشته و شمار زیادی از خودروهای زرهی آنها با پشتیبانی نیروهای مردمی و عشایر به آتش کشیده و منهدم شد.
در همین حال فرمانده پلیس ناحیه عامریه در شهر فلوجه که از روز سه شنبه در محاصره عناصر داعش قرار گرفته، گفت که نیروهای تقویتی و کمکی ارتش عراق برای شکستن محاصره این شهرک، وارد آن شده است.
گروهک تروریستی - تکفیری داعش در تهاجم خود که اوایل تابستان آغاز شد، بخش های گسترده ای از شمال وغرب عراق را اشغال کرده و جنایت های وحشتناکی مرتکب شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی یک خبرگزاری نتونه فرق استینگر با دوش پرتاب چینی اف ان 8 که خیلی باهم فرق دارن رو ندونه!:

http://www.abna.ir/persian/service/middle/archive/2014/10/14/644198/story.html

شهدای حزب الله

http://www.abna.ir/cache/image/2014/10/06/56c8309e70e21a4f0129fe2c9bcb6128.jpg

 

http://www.abna.ir/cache/image/2014/10/06/540a70274ea2387011f68f90ff92e44c.jpg

 

همین خبرگزاری میگه حزب الله پهپاد صهیونیست ها رو سرنگون کرده

عکس پهپاد سرنگون شده

 

!

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اینهم عکس جدید سردار سلیمانی

 

حاج قاسم سلیمانی و جلال الدين الصغير امام جمعه مسجد براثا در بغداد و يكي از رهبران مجلس اعلا در هواپیما

 

n87lkihpkuramann72qc.jpg

------------------------------------

این عکس سردار بنظرم صحیح میباشد

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اینهم عکس جدید سردار سلیمانی

 

حاج قاسم سلیمانی و جلال الدين الصغير امام جمعه مسجد براثا در بغداد و يكي از رهبران مجلس اعلا در هواپیما

 

n87lkihpkuramann72qc.jpg

------------------------------------

این عکس به سردار بنظرم صحیح میباشد

من میخواستم الان این عکسو بذارم! :mrgreen:

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از اعضای پارلمان اقلیم کردستان آشکار ساخت که چند بازرگان کُرد 2 هزار خودرو را در مقابل دریافت نفت از داعش برای این گروه خریداری کرده اند.
به گزارش مشرق، محمود عمر عضو کمیسیون امور پیشمرگ در پارلمان اقلیم کردستان گفت: چند بازرگان کُرد در مقابل دریافت نفت از داعش 2 هزار خودرو دو کابین را برای داعش خریداری کرده اند.

وی در گفتگو با روزنامه هاولاتی چاپ اقلیم کردستان افزود که خودروهای خریداری شده از طریق منطقه سلیمان بیگ تحویل داعش شده اند.

وی در خصوص هویت بازرگانان کُرد که با داعش معامله می کنند، گفت: فقط مطلع شده ایم که چند بازرگان کُرد با داعش معامله می کنند ولی در خصوص شمار و هویت آنها هیچ اطلاعاتی نداریم.

این نماینده پارلمان اقلیم کردستان همچنین اعلام کرد که این افراد دستگیر شده اند.

محمود عمر افزود: یک روز قبل از عید قربان، بازرگانان کُرد، با همکاری چند نیروی پیشمرگ از راه دوبز و داقوق شش تانکر نفت خریداری شده از داعش را وارد اقلیم کردستان کرده اند اما از سوی نیروهای پیشمرگ به سوی آنها تیراندازی شده که سه تانکر توانسته‌اند فرار کنند و نیروهای دستگیر شده در این رویداد هم با تلفن چند مقام نظامی آزاد شده اند.

پیشتر محمد علی صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده بود که اسم و مشخصات محموله های نفتی خریداری شده توسط بازرگانان کُرد از داعش را در اختیار دارد.

سرتیپ هلگورد حکمت مسئول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگ در گفتگو با کردپرس ضمن تایید دستگیری برخی اشخاص در اقلیم به اتهام معامله نفتی با داعش، بدون اشاره به نام و مقام آنها گفت که تحویل دادگاه شده اند و تا اثبات اتهاماتشان، نمی توان آنها را مجرم دانست.

-------------------

گل بود به سبزه نیز آراسته شد !

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

یکی از اعضای پارلمان اقلیم کردستان آشکار ساخت که چند بازرگان کُرد 2 هزار خودرو را در مقابل دریافت نفت از داعش برای این گروه خریداری کرده اند.
به گزارش مشرق، محمود عمر عضو کمیسیون امور پیشمرگ در پارلمان اقلیم کردستان گفت: چند بازرگان کُرد در مقابل دریافت نفت از داعش 2 هزار خودرو دو کابین را برای داعش خریداری کرده اند.

وی در گفتگو با روزنامه هاولاتی چاپ اقلیم کردستان افزود که خودروهای خریداری شده از طریق منطقه سلیمان بیگ تحویل داعش شده اند.

وی در خصوص هویت بازرگانان کُرد که با داعش معامله می کنند، گفت: فقط مطلع شده ایم که چند بازرگان کُرد با داعش معامله می کنند ولی در خصوص شمار و هویت آنها هیچ اطلاعاتی نداریم.

این نماینده پارلمان اقلیم کردستان همچنین اعلام کرد که این افراد دستگیر شده اند.

محمود عمر افزود: یک روز قبل از عید قربان، بازرگانان کُرد، با همکاری چند نیروی پیشمرگ از راه دوبز و داقوق شش تانکر نفت خریداری شده از داعش را وارد اقلیم کردستان کرده اند اما از سوی نیروهای پیشمرگ به سوی آنها تیراندازی شده که سه تانکر توانسته‌اند فرار کنند و نیروهای دستگیر شده در این رویداد هم با تلفن چند مقام نظامی آزاد شده اند.

پیشتر محمد علی صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده بود که اسم و مشخصات محموله های نفتی خریداری شده توسط بازرگانان کُرد از داعش را در اختیار دارد.

سرتیپ هلگورد حکمت مسئول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگ در گفتگو با کردپرس ضمن تایید دستگیری برخی اشخاص در اقلیم به اتهام معامله نفتی با داعش، بدون اشاره به نام و مقام آنها گفت که تحویل دادگاه شده اند و تا اثبات اتهاماتشان، نمی توان آنها را مجرم دانست.

-------------------

گل بود به سبزه نیز آراسته شد !

 

الان با توجه به حال بعضیا باید اینکار رو بکنیم:

همکاری با کردها قطع بشه

کردها رو ولشون کنیم که داعش بخورشون

آبروشون رو هم ببریم

اما اتفاقی که میوفته:

کماکان همکاری ها  ادامه پیدا میکنه

اون دوستانی همزبانی که  اینجا هستن و فقط متعصبانه طرفداری می کنن از تجزیه طلبان یه گوشه نظری به این پست بندازن و بدونن با تمام این خیانت ها ما باز پشت مردم کردستان عراق و سوریه از کرد گرفته تا عرب هستیم

  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.