super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

آقا يك خبر مثل اينكه كوباني ازاد شده و دواعش فرار كردن تركيه و يك سري جاهاي ديگه صحت داره اين خبر؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا يك خبر مثل اينكه كوباني ازاد شده و دواعش فرار كردن تركيه و يك سري جاهاي ديگه صحت داره اين خبر؟

بله تا حدودی ...

http://www.military.ir/forums/topic/24684-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/page-718

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

:applause:  :applause:  :applause:  :applause:  :applause:  :applause:  :applause:  :applause:

ویرایش شده در توسط meysam62
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

القاعده یمن از داعش حمایت کرد

القاعدۀ یمن، حمایت خود را از گروه تروریستی داعش، در برابر ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا اعلام کرد.

 

شاخه القاعده در جزیره العرب، با انتشار بیانیه ای بر روی اینترنت اعلام کرد: “ما از برادرانمان ضد “حمله صلیبی ِ بین المللی” حمایت و تاکید می کنیم خوارج خواندنِ آن ها حرام است.”

القاعدۀ یمن همچنین از همگان خواست به هر شیوۀ ممکن اعم از نظامی، اقتصادی یا تبلیغاتی، به آمریکا ضربه بزنند؛ زیرا آمریکا سرکرده این حمله بین المللی است.
القاعده همچنین از گروه های داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه خواست به کشمکش های فیمابین پایان دهند، و به مبارزه با ائتلاف بین المللی روی آورند.

گروه تروریستی داعش، برای جلوگیری از توسعه طلبی جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه است، با این گروه درگیر است.
داعش با اعلام خلافت خودخوانده، رسما راه خود را از القاعده که توسط اسامه بن لادن تاسیس شده بود، جدا کرد.

 

 

 

 

آزادی منطقه البعول از چنگال داعش
یک منبع محلی در استان صلاح الدین عراق گفت، عشایر این استان با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی منطقه ای را در غرب شهر الدجیل آزاد کردند.

 

به نقل از “سومریه نیوز”، عشایر قبیله “خزرج” با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی روز گذشته توانستند پس از درگیری شدید با تروریست های داعش منطقه “البعول” در غرب الدجیل را آزاد کنند.

الدجیل در ۱۲۰ کیلومتری جنوب تکریت واقع شده است.
منبع مزبور، که خواست نامش فاش نشود، افزود: درگیری ها منجر به هلاکت ۳ نفر از عناصر داعش شد.

رائد ابراهیم الجبوری، استاندار صلاح الدین نیز دیروز از آزادی روستای المحزم واقع در مسیر میان شهرهای تکریت و بیجی خبر داد.
به گفته وی، المحزم در چارچوب یک حمله نظامی گسترده با پشتیبانی هوایی نیروهای عراقی و آمریکایی برای آزادی مناطق شمالی تکریت و بیجی آزاد شد.

ویرایش شده در توسط MILAD110
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

از بس اینجا تو رکوده میخوام یه حالی بهش بدم اساسی

هم بمب روحیه هم تلطیف فضا

یه عزیزی تو این عکسه که خیلی دوس داشتنیه رفیقش هم شهید شده

 

چون آخر شبه دوستان ممکنه قند خونشون پایین باشه زحمت فکر بهشون نمیدم و راهنمایی مستقیم میکنم:

نفر دوم از پایین icon_cheesygrin

 

ایشون الان خیلی پیر شده اما شیر شیر بود گرچه پیر بود

 

حسابی ذهن خیلیا رو مشغول کرده

هرجا میرن به ایشون ختم میشه

 

عکس هایی هم ازش میاد بیرون که نشون میده کجاستو چیکار میکنه

 

همیشه مظلوم وایساده پیش رزمنده هاش و لبخندی رو لباشه

هدفش چیه؟

هدفش اینه :

 

بعضیا میگن بچه کرمانشاهه:

بخاطر همین خیلیا پشتشون گرم میشه و میگن:

 

چون شایعه اس خیلیا باور میکنن:

 

 

 

شایعه اس دیگه کاریش نمیشه کرد

حالا برا سلامتی خودشو

رهبرشو

رهبر رهبرش یه صلوات بفرستین

 

 

 

کاکا مرسی ولی حاج قاسم همشهری بنده و بچه شهرستان بافت استان کرمان هست :)

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاکا مرسی ولی حاج قاسم همشهری بنده و بچه شهرستان بافت استان کرمان هست :)

آره جناب تلاش اما از نزدیک بودن کرمان و کرمانشاه استفاده کردم برای عکس ها

وگرنه حاج قاسم معروفه که کرمانیه

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله داعش در اطراف سامرا ناکام ماند

 

 

نیروهای امنیتی عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به یک منطقه در اطراف شهر سامرا را ناکام گذاشتند.

شامگاه شنبه گروه تروریستی داعش در نظر داشت به منطقه «الواجن» در اطراف سامرا (جنوب تکریت) حمله کند.
بنابر اعلام منابع عراقی، نیروهای امنیتی عراق با دخالت به موقع خود، توانستند تلاش تروریست‎ها برای حمله به این منطقه را ناکام بگذارند.
در تحولی دیگر، منابع امنیتی از هلاکت 60 عضو داعش در حمله ارتش عراق به شهر الرمادی خبر می دهند.
تروریستهای داعش اخیرا در مناطق مختلف عراق خسارات سنگینی متحمل شده و بر خلاف اخبار منتشر شده رسانه‎های حامی آنها مجبور به عقب نشینی از بسیاری از نقاط شده اند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حاج قاسم سليماني و شيخ قيس الخزعلي فرمانده گروه شيعي عصائب اهل حق عراق

1~48.JPG

 

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، جنگنده‌های ائتلاف ضربات زیادی به تروریست‌های داعش که در نزدیکی پالایشگاه بیجی مستقر بودند، وارد کردند. در همین حال گروه‌های مهندسی عراق نیز در تلاشند مین‌هایی را که تروریست‌ها در اطراف شهرستان بیجی و راه‌های منتهی به پالایشگاه بیجی جهت ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی کار گذاشته‌اند، خنثی کنند. همچنین نیروهای عراقی عملیات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف آغاز کرده‌اند و مناطق شمال و غرب شهر تکریت را که تحت تصرف تروریست‌ها بود، بازپس گرفتند و همچنین برای بیرون راندن تروریست‌های داعش به سمت شهرستان بیجی در حال پیشروی هستند. نیروهای عراقی همچنین پس از کنترل بر منطقه الحجاج که 12 کیلومتر از شهرستان بیجی فاصله دارد، در حال سازماندهی مجدد نیروهای خود هستند تا دست به حمله گسترده‌ای به شهرستان بیجی بزنند. در الانبار نیز نیروهای عراقی و عشایر به پیشروی‌هایی در مناطق اطراف مرکز این استان دست یافته و با دو حمله تروریست‌ها در بخش شمالی و غربی شهر رمادی مقابله کردند و تعدادی از تروریست‌های داعش را به هلاکت رساندند. عملیات نظامی نیروهای عراقی در رمادی نیز در مناطق بوذیاب و خیابان عشرین به ثمر نشست و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، یک منبع عراقی در استان نینوا در مصاحبه با سومریه نیوز عنوان داشت: داعش شنبه شب تعداد زیادی از نیروهای خود را در خیابان اصلی و تقاطع‌های مرکز شهر موصل مستقر کرد. این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: همزمان با پیشروی‌های نیروهای عراقی به سمت بیجی در شمال تکریت، این اقدام داعش برای جلوگیری از واکنشی علیه این گروه در داخل این شهر بوده است. پیشتر فرماندهی پلیس استان صلاح‌الدین از پاکسازی مسیر میان تکریت و بیجی خبر داده و اعلام کرد که نیروهای امنیتی در طول این مسیر مستقر شدند. همزمان وزارت دفاع عراق اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش با هماهنگی با سازمان اطلاعات نظامی چهار مقر وابسته به داعش را تخریب کردند که این اقدام به هلاکت 60 عضو داعش انجامید. از سوی دیگر، جمیل الشمری، رئیس‌ پلیس استان دیالی در شرق عراق اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شدید در شمال شرق شهر بعقوبه مرکز استان دیالی نیروهای کرد توانستند ابو سلامه الموصلی، فرمانده گردان تک‌تیراندازهای داعش را به هلاکت برسانند. در جریان این درگیری‌ها همچنین 14 تن دیگر از اعضای داعش به هلاکت رسیدند. در همین حال تروریست‌های داعش دست به حمله‌ای به مقر امنیتی نیروهای داوطلب مردمی در شمال بعقوبه زدند که این حمله به کشته شدن 9 تن از نیروهای داوطلب انجامید.

2~44.JPG

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که بیست و دومین نشست مجلس عراق به ریاست سلیم الجبوری و با حضور ۲۶۱ نماینده دیروز برگزار شد و طی این نشست «محمد سالم الغبان» با ۱۹۷ رای به عنوان وزیر کشور از ائتلاف شیعی همپیمانی ملی و «خالد العبیدی» با ۱۷۳ به عنوان وزیر دفاع از ائتلاف اهل سنت تعیین شدند.براساس این گزارش، «هوشیار زیباری» وزیر دارایی، «عادل شرشاب» وزیر گردشگری، «بیان نوری» وزیر امور زنان، «جاسم الجاف» وزیر مهاجرت و «روژ نوری شاویس» معاون نخست‌وزیر اعلام شدند.

وزیر کشور عراق

3~38.JPG

" محمد سالم الغبان " ۵۳ ساله را به عنوان وزیر کشور برگزید. به عقیده تحلیل گران سیاسی عراق ، با این انتخاب گام جدیدی برای دستیابی به دستاوردهای امنیتی و سیاسی بیشتر در عراق برداشته شد . الغبان به عنوان فردی دارای تجارب سیاسی و میدانی در عرصه جنگ علیه داعش و قبل از آن در مبارزه علیه نظام دیکتاتوری صدام، فردی تاثیر گذار در عرصه های امنیتی و سیاسی این کشور به شمار می آید.وزیر کشور جدید عراق، متولد سال ۱۹۶۱ بغداد است و پس از دریافت لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی اقدام به دریافت مدرک فوق لیسانس در رشته معارف اسلامی نموده است.وی در سال ۱۹۷۷ به جنبش اسلامی عراق پیوست و در سال ۱۹۷۹ از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و در سال ۱۹۸۱ مجبور به ترک عراق شد.
وی همچنین در عملیات مسلحانه علیه نظام صدام در دهه ۸۰ میلادی شرکت کرد و در آن دوره مسئولیتهای عمده ای در تشکیلات مخالفان عراقی به عهده داشت. همچنین در انتفاضه شعبانیه سال ۱۹۹۱ شرکت داشت و در نشست ها و کنفرانس های مخالفان اسلام گرای رژیم صدام در خارج از عراق حضور یافت.
پس از حمله امریکا به عراق و سرنگونی رژیم صدام، وی به عنوان یکی از شخصیت های سیاسی مطرح از طریق جریان بدر وارد عرصه سیاسی جدید این کشور شد و در انتخابات سال جاری به عنوان نامزد ائتلاف دولت قانون به پارلمان راه یافت.الغبان، به عنوان فردی قاطع در مبارزه با تروریسم و نظام بعث شناخته شده و آنگونه که پایگاههای انیترنتی عراق به معرفی او پرداخته اند ، بی محابا به مبارزه با تروریست ها پرداخته است.
او در جنگ آمرلی و پایان دادن به محاصره آن شرکت کرد و اظهار داشت: مقاومت مردم این شهر با خط طلا در تاریخ ثبت خواهد شد و زبان و قلم از توصیف مردم این شهر و مقاومت آنها قاصر است.
او جزو اولین افرادی بود که در زمان حضور در پارلمان به عنوان نماینده جریان بدر به فتوای مرجعیت در زمینه جهاد کفایی عمل کرد و وی یکی از طرفداران تقویت جایگاه و نقش نیروهای مردمی به عنوان پشتیبان نیروهای ارتش عراق، به شمار می آید و در این راستا، خواستار ایفای نقش عشایری است که به ندای مرجعیت برای دفاع از کشور پاسخ مثبت داده اند.وی همچنین در اکتبر جاری، مواضع مقام های منطقه کردستان مبنی بر عقب نشینی نکردن نیروهای پیشمرگه از مناطق مورد اختلاف با دولت مرکزی را تقبیح کرد و اظهار داشت: منطقه کردستان، براساس طرحی از پیش تعیین شده و در چارچوب اهداف بیگانگان و توطئه علیه وحدت عراق، در راستای تقسیم کشور گام برمی دارد که هدف از آن تقسیم کشور به مناطق تحت نفوذ قدرت های منطقه ای است.

وزیر دفاع عراق

4~28.JPG

خالد متعب یاسین العبیدی متولد شهر موصل وی از افسران سابق ارتش عراق استاد دانشگاه است که در حال حاضر نماینده پارلمان عراق است. وی دارای دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس علوم نظامی و مهندسی است که فوق لیسانس مهندسی را در سال ۱۹۸۴، علوم نظامی را در سال ۱۹۹۸ و دکتری علوم سیاسی خود را در سال ۲۰۱۱ اخذ کرد.وی به زبانهای عربی، انگلیسی، روسی و صربستانی مسلط است. العبیدی پس از به پایان رساندن تحصیلات دبیرستان برای تحصیل در شته مهندسی پرواز به آکادمی مهندسی در یوگسلاوی سابق رفت و در سال ۱۹۸۲ تحصیلات لیسانس گرفت و فوق لیسانس مهندسی علوم فضا گرایش دینامیک فضا را در سال ۱۹۸۴ اخذ کرد. وی در همین سال به عراق بازگشت و در نیروی هوایی در زمینه مهندسی بدنه هواپیما و موتورهای توربینی تا پایان خدمت در سال ۲۰۰۳ فعالیت کرد. وی از سال ۱۹۸۵تا۱۹۸۶ در دوره‌ای زیادی در داخل و خارج فعالیت کرد.

 نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه‌ها دعوت کردند که از یک گور دسته‌جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده‌اند بازدید کنند.یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته‌جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زایران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده‌اند مدفون شده‌اند.به گفته ابوکرار این افراد با لباس‌های خود دفن شده‌اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته‌اند و از این طریق می‌توان آنان را شناسایی کرد.

 

آرام ، آرام صدای قافله اش می آید .... ای کنعانیان بوی پیراهن خونین کسی می آید

6~13.JPG

شادی ارواح مطهر شهدای محب اهل البیت سلام الله علیهم صلوات

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

با سلام
در ارتباط با وزیر کشور آخر سر نظر ایران به کرسی نشست،کسی‌ که انتخاب شد از سپاه بدر هست و یک جورایی معاون هادی عامری،اما برای وزارت دفاع در متن نوشته که طرف تا سال ۲۰۰۳ در ارتش خدمت میکرده یعنی‌ سال سقوط صدام،پس تا آخر با صدام بوده و از معارضین وی نبوده،چه‌جوری به هم چین شخصی‌ پست به این مهمی‌ میدن؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام
در ارتباط با وزیر کشور آخر سر نظر ایران به کرسی نشست،کسی‌ که انتخاب شد از سپاه بدر هست و یک جورایی معاون هادی عامری،اما برای وزارت دفاع در متن نوشته که طرف تا سال ۲۰۰۳ در ارتش خدمت میکرده یعنی‌ سال سقوط صدام،پس تا آخر با صدام بوده و از معارضین وی نبوده،چه‌جوری به هم چین شخصی‌ پست به این مهمی‌ میدن؟؟؟

دوست عزیز ... تو عراق منصب فرماندهی کل نیروهای نظامی با نخست وزیره و کل عزل و نصب ها و تصمیم های مهم نظامی با نخست وزیرهستش . زیاد جای نگرانی نیست همچی تحت کنترل هست

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه تحت کنترل بود نصف کشور تو یه روزدست داعش نمی افتاد

  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکل اینه که نخست وزیر ممکنه تحت فشار از طرف‌های مختلف باشه...کلا از سقوط صدام تا امروز همواره وزارت دفاع۰ در اختیار اهل سنت بوده،و شیعیان نتوانستند به این قسمت ورود کنند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه تحت کنترل بود نصف کشور تو یه روزدست داعش نمی افتاد

اگه تحت کنترل نبود الان باهم دیگه توی مرزای غرب کشور تو سنگر داشتیم کمپوت می خوردیم. :winking:

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دو روز پیش اطراف تکریت یکی  دیگر از هلیکوپتر های ارتش سقوط کرده.

 

B0NyVXWCEAA2Vxq_large.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.