super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

یعنی عراقی ها گند زدن به سابقه رزمی آبرامز!

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب گوبلز

فکر کنم اصلا رزمی رخ نداده که بعدش بخواد ثبت بشه

مثلا بگیم بین دو زرهی درگیری شده کم اورده یا حالت های دیگه

کلا تانک رو گذاشتن فرار کردن و مسلما این حساب نمیتونه بشه

حالا بازم نظر کارشناسی جنابعالی  چه باشد


داعش برای نگهداشتن عامریه فلوجه و خود فلوجه تا اخرین نفس مقاومت میکنند

جناب armagdon

هرچی بیشتر مقاومت کنه تلفات سنگین تری میده

چون از نظر برتری تسلیحاتی اصلا قابل مقایسه نیستند

رمز پیروزی داعش در بزن در رو بودنش هستش بخواد جایی بیاسته فقط تلفات براش داره

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب گوبلز

فکر کنم اصلا رزمی رخ نداده که بعدش بخواد ثبت بشه

مثلا بگیم بین دو زرهی درگیری شده کم اورده یا حالت های دیگه

کلا تانک رو گذاشتن فرار کردن و مسلما این حساب نمیتونه بشه

حالا بازم نظر کارشناسی جنابعالی  چه باشد

 

 

 

دوست عزیز

 

بالاخره آبرامز رو در میدان نبرد از ارتش عراق به غنیمت گرفتن و همین در سابقه تانک ثبت میشه (که شده البته) حتی اگر آنطور که باید و شاید نبردی توسط این تانک رخ نداده باشد (بالاخره در میدان هم به غنیمت درآمده)

 

الزاما منظور بنده ضعف تانک نیست کلیت آن چیزی است که در سابقه تانک آبرامز نکته منفی خواهد بود (که این نکته به کارگیری بسیار ضعیف عراقی ها است و نه الزاما ضعف تانک)

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

دوستان من تصاویری که از عملیات جرف الصخر دیدم توش یک نکته جالب داشت

توی خیلی از عکس ها پاهای قطع شده دیده می شد

پاهایی که از بالاترین نقطه هم قطع شده اند

در صورتی که در تصاویر سایر عملیات ها چنین چیزی مشاهده نمی شه

نظری دارید؟

B04rNxgCQAAjOW8.jpg-large.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هلاکت یکصد تروریست داعش و پاکسازی ۱۶ روستا

وزارت دفاع عراق از هلاکت بیش از ۱۰۰ عنصر تروریست داعش و پاکسازی ۱۶ روستا در استان دیاله خبر داد.

 

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای پیاده نظام و لشکر ۴ واکنش سریع این کشور با مشارکت نیروهای مردمی منطقه، همچنان به پاکسازی تمام مناطق استان دیاله از وجود تروریست های داعش ادامه می دهند.
به نوشته “سومریه نیوز”، بر اساس این بیانیه نیروهای عراقی تا کنون توانسته اند ۱۶ روستا از توابع استان دیاله را پاکسازی کنند، صد عنصر تروریست داعش را به هلاکت برسانند، ۵۰ بمب جاسازی شده از سوی تروریست ها را خنثی کنند، ۲۵ خودروی زرهی وابسته به تروریست را منهدم کنند و ۱۲۵ خانواده آواره شده بر اثر حملات تروریست ها را به محل سکونت خود بازگردانند.
“حاکم الزامی” از اعضای ارشد جریان صدر نیز امروز از هلاکت “والی” داعش در دیاله و اسارت چهار عنصر تروریستی در این استان خبر داد.

 

 

 

**********************************************************************************

 

 

پاکسازی جنوب بغداد و روستاهای همجوار کربلا
ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی پس از محاصره تروریست های داعش در اطراف رود فرات، دهها تن از آنها را به هلاکت رساندند و مناطق وسیعی را پاکسازی کردند.

ارتش عراق بعد از درگیری های شدید با تروریست ها در روستاهای استان بابل موفق شدد، مناطق جرف الصخر، الفاضلیه و الفارسیه را آزاد و تا مرزهای عامریه در فلوجه پیشروی کند.

در منطقه الفاضلیه امنیت برقرار شده است و نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی به سمت عامریه در فلوجه در حال حرکتند. این مناطق مواضع اصلی تروریست های داعش به شمار می آید و نیروهای عراقی در ساعات گذشته توانستند دهها تروریست را به هلاکت رسانده و مناطق های تحت کنترل آنها را آزاد کنند.
ارتش عراق با بمباران مناطق عامریه در فلوجه، تروریست هایی را که در حال فرار از مناطق جرف الصخر و الفاضلیه بودند، تارو مار کرد و توانستند به پیروزی های بزرگ و بی سابقه ای در زمانی کوتاه دست یابند.
یک نظامی ارتش عراق به خبرنگار گفت: دشمن مناطق گسترده ای را زیر آب برده بود و معابر معدودی را باز گذاشته بود که همان ها هم مین گذاری شده بودند و به شدت بمباران می شدند، اما نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی همین نقاط قوت را به نقاط ضعف آنها تبدیل کردند.
یک نظامی دیگر ارتش عراق گفت: مناطق جرف الصخر، الناحیه، حی العسکری، عبد ویس و الفاضلیه پاکسازی شدند و عملیات آزاد سازی تا رسیدن به رمادی و فلوجه ادامه خواهد داشت.

تامین امنیت روستاهایی که پایگاههای اصلی تروریست های داعش به شمار می آمد باعث شد خطر از جنوب بغداد و مرز این روستاها با کربلای مقدس دور شود.

 

 

 

*********************************************************************************************

 

 

جاده راهبردی در شمال تکریت آزاد شد
یک منبع آگاه در پلیس استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی جاده راهبردی میان منطقه الحجاج و روستای المزرعه در شمال تکریت را آزاد کردند.

 

به نقل از سومریه نیوز، نیروهای امنیتی عراق شب گذشته عملیات گسترده ای را در شمال تکریت اجرا کردند که منجر به آزادی جاده راهبردی میان منطقه الحجاج و روستای المزرعه شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای امنیتی به ایستگاه سوخت الزورا در نزدیکی تقاطع هوندای که به ناحیه الصیننیه در غرب شهر بیجی منتهی می شود، رسیده اند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق همچنین در محوری دیگر، به یک کیلومتری روستای المزرعه در نزدیکی دروازه شهر بیجی رسیده اند.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به نقل از: رایدو فردا

 

گروه داعش طی ۲۴ ساعت گذشته (تا ظهر سه شنبه ششم آبان) در هفت جبهه و محور با پیشمرگه‌های کرد، نیروهای حشد الشعبی (شبه نظامیان شیعه)، ارتش و نیروهای امنیتی عراق درگیر بوده است.

این محورها عبارتند از:

۱. محور تل کوچر - ربیعه در استان نینوا
۲. محور زمار- فیش خابور در استان نینوا
۳. محور بیجی در استان صلاح الدین
۴. محور دجیل - بلد در استان صلاح الدین
۵. محور الصدور در استان دیالی
۶. محور البغدادی در استان الانبار
۷. محور حبانیه در استان الانبار

۱. محور تل کوچر- ربیعه: گروه داعش روز دوشنبه پنجم آبان در منطقه مرزی تل کوچر در غرب موصل و در حاشیه مرز عراق و سوریه به یگان‌های مدافع خلق (نیروهای کرد سوریه) حمله کرد.

پیشمرگه‌های وابسته به یگان سفین حزب دمکرات کردستان عراق می‌گویند با حمایت گلوله آتش توپخانه از یگان‌های مدافع خلق، این حمله داعش را عقب رانده‌اند. تل کوچر که نام عربی آن الیُعربیعه است در شمال غرب موصل قراردارد و استان نینوا را به منطقه قامیشلی مرکز کردستان سوریه متصل می‌کند. این منطقه در شمال سنجار و تل عفر قراردارد که هر دو شهر منطقه سکونت ایزدی‌ها هستند و پنج ماه پیش به تصرف گروه داعش درآمدند.

چریک‌های کرد سوریه که چند ماه قبل با هدف حمایت از آوارگان ایزدی در این منطقه وارد عمل شده بودند تا یک دالان برای خرج غیر نظامیان فراهم کنند، کنترل این گذرگاه مرزی را به دست گرفتند و نوعی منطقه امن در حاشیه مرز برای آوارگان ایزدی ایجاد شد اما داعش هم اکنون تلاش می‌کند این گذرگاه و نوار مرزی را از دست چریک‌های کرد بیرون آورد.

------------------------------------------------------------------------------------------

۲. محور زمار- فیش خابور: این محور نیز در شمال غرب موصل قرار دارد اما نزدیک‌تر به سد موصل است. در شمال غربی موصل و در غرب دریاچه سد موصل شهرک کوچکی وجود دارد به نام «زمار». پیشمرگه‌های کرد که اکنون کنترل سد موصل، بزرگ‌ترین سد عراق، را در دست دارند اوایل این هفته زمار را از داعش پس گرفتند و حالا می‌گویند کنترل جاده زمار به گذرگاه مرزی فیش خابور در مثلث مرزی عراق - ترکیه و سوریه را نیز در دست دارند و بر سر کنترل اینجاده و جاده ربیعه با داعش در حال نبرد هستند. این جاده به سمت گذرگاه مرزی که شمالی‌ترین نقطه کردستان عراق در مرزهای مشترک با سوریه است‌‌ همان جایی است که رود دجله درست در مرزهای سه کشور وارد خاک عراق می‌شود و بخشی از مرزهای طبیعی عراق با ترکیه و سوریه را تشکیل می‌دهد. پایان مرز عراق در این منطقه، «فیش خابور» است و آغاز مرز سوریه، «خالدیه»، که هر دو کردنشین هستند.

اهمیت محور‌های دو گانه «زمار» و «تل کوچر» برای کرد‌ها از نظر نظامی در چهار نکته است: نخست اینکه از طریق استان دهوک و از شمال سد موصل راه‌های ارتباطی اقلیم کردستان عراق با مناطق کردنشین سوریه را حفظ می‌کنند.

دوم اینکه از همین طریق و از شمال سد موصل اندک اندک خود را به مناطق کردنشین غرب سد موصل رسانده‌اند و اکنون در سه سمت شرق و غرب و شمال سد موصل حضور دارند.

سوم اینکه اگر کرد‌ها قصد آزادسازی شهرهای ایزدی نشین تل عفر و سنجار در غرب موصل را داشته باشند تنها راه ممکن برای این کار رفتن از شمال سد موصل و عبور از دجله و رساندن خود به سمت غرب سد موصل است که کرد‌ها این کار را انجام داده‌اند.

چهارم اینکه اگر کرد‌ها در ‌‌نهایت قصد حمله به شهر موصل در جنوب سد موصل و بازپس گیری آن از داعش را داشته باشند (که بدون کمک نیروهای نظامی سنی یا ارتش عراق بسیار دشوار است) اکنون که در شرق، غرب و شمال موصل حضور نظامی دارند، می‌توانند از سه محور به موصل حمله کنند.

اثیل نجیفی استاندار نینوا (موصل) گفته است که هم اکنون پنج هزار نیرو در کردستان برای این حمله در حال آموزش هستند و اگر شمار آن‌ها به ۱۵ هزار نفر برسد، حمله برای آزادی موصل آغاز خواهد شد.

روز دوشنبه پنجم آبان یک منبع نزدیک به نجیفی گفته است شمار این نیرو‌ها در حال رسیدن به ۹ هزار نفر است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۳. محور بیجی: ارتش عراق روز دوشنبه از تداوم حمله خود برای رسیدن به شهر بیجی در جنوب موصل و شمال تکریت خبر داد. ارتش عراق که هم اکنون از روستاهای جنوب بیجی قصد پیشروی به سمت درون شهر را دارد، در این محور سه هدف دارد. نخست آنکه شهر بیجی را از داعش پس بگیرد. دوم اینکه با تصرف بیجی خود را به پالایشگاه بیجی برساند که مدافعانش دست کم چهار ماه است در شمال بیجی تحت حملات متوالی داعش قراردارند، ضمن اینکه اهمیت پالایشگاه برای دولت و ارتش عراق از خود شهر بیشتر است. سوم اینکه اگر قرار باشد موصل از اشغال داعش آزاد شود یکی از راه‌های آن از محور بیجی- موصل و از جنوب است.

با وجود این که ارتش عراق طی هفته‌های گذشته مکرر از پیشروی در محور بیجی خبر داده ولی هنوز شهر در کنترل گروه داعش است و ارتش فقط برخی از روستا‌ها را تصرف کرده است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۴. محور دجیل - بلد در شمال بغداد: داعش روز سه شنبه ششم آبان بار دیگر تلاش کرد تا در محور دجیل خود را به جاده بغداد- سامرا نزدیکتر و این جاده را قطع کند.

دجیل بر سر این جاده و میانه بغداد به سامرا قرار گرفته است. ارتش عراق می‌گوید عشایر خزرج با کمک نیروهای حشد الشعبی (شبه نظامیان شیعه) حملات دوشنبه و سه شنبه را دفع کرده‌اند. جغرافیای نبرد در این منطقه که کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با بغداد فاصله دارد بیشه‌زار‌ها و نخلستان‌هایی است که اطراف رود دجله شکل گرفته‌اند. به همین دلیل نوع درگیری‌های طرفین در این منطقه پراکنده است.

گروه داعش به کرات تلاش کرده تا مناطقی چون ضلوعیه، الاسحاقی، بلد و دجیل را به تصرف خود درآورد که تاکنون فقط بخش‌های عمده‌ای از ضلوعیه را تصرف کرده است.

اهمیت راهبردی جاده بغداد- سامرا برای داعش این است که می‌تواند با حضور در آنجا ارتباطات بین این دو شهر را قطع کند و به محاصره سامرا بیندیشد و از آن برای حمله احتمالی به بغداد از محور شمالی استفاده کند. به دلیل اهمیت حفظ شهر مذهبی سامرا برای شیعیان عراق و ایران و بعد از عملیات موفق شبه نظامیان شیعه در منطقه جرف الصخر در جنوب بغداد، که با همکاری گسترده مشاوران و فرماندهان ایرانی انجام شد، اکنون گمان می‌رود پاکسازی شمال پایتخت و اطراف سامرا از داعش، دومین محل برای عملیات احتمالی شبه نظامیان شیعه با مشورت فرماندهان ایرانی باشد.

------------------------------------------------------------------------------------------

۵. محور الصدور: الصدور در شمال مقدادیه در استان دیالی و در حدود ۵۰ کیلومتری مرز خسروی (استان کرمانشاه) ایران است. گروه داعش روز دوشنبه در این محور حمله‌ای ناگهانی به شبه نظامیان شیعه و ارتش عراق داشت و شش نظامی و ۱۰ شبه نظامی شیعه را کشت. الصدور مکانی بسیار راهبردی در استان دیالی است زیرا در خروجی سد حمرین قراردارد که روی رود سیروان (دیالی) احداث شده است.

داعش دو ماه قبل نیز الصدور را تصرف کرد اما سپس آن را از دست داد. هر یک از طرفین که بر الصدور مسلط باشند کنترل تقسیم آب خروجی از بند تنظیمی دریاچه سد حمرین را در دست خواهند داشت. داعش دو ماه قبل، از کنترل موقت خود بر الصدور برای قطع آب هزاران تن از مردم منطقه از جمله شهر بلدروز در شرق بعقوبه استفاده کرده بود.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

۶. محور البغدادی: ارتش عراق می‌گوید روز دوشنبه در البغدادی داعش را تا حدودی عقب رانده و چند روستا را آزاد کرده است. البغدادی منطقه مسکونی کوچکی در استان الانبار است که در حاشیه رود فرات قرار دارد. اهمیت آن به دو دلیل است: نخست آنکه بر سر راه هیث به حدیثه قرار دارد که داعش شهر اول را تصرف کرده و شهر دوم را در محاصره دارد. دوم اینکه البغدادی فاصله نزدیکی با پایگاه هوایی عین الاسد دارد که مرکز مستشاران آمریکایی و پایگاهی برای حملات هوایی علیه داعش است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

۷. محور حبانیه: این محور در غرب فلوجه و شرق رمادی مرکز استان الانبار قرار دارد که اولی در اشغال گروه داعش و دومی تحت حمله داعش است. داعش روز دوشنبه تلاش کرد از طریق قایق و استفاده از رود فرات و شعبات آن، به پایگاه ارتش در این محور حمله کند. حبانیه به طور تاریخی برای پایگاه هوایی‌اش معروف است که قدیمی‌ترین پایگاه نیروی هوایی عراق است و سابقه تاسیس آن از سوی انگلیسی‌ها به قبل از جنگ جهانی دوم می‌رسد.

پایگاه حبانیه قرار است محلی برای نیروهای شبه نظامی سنی مخالف داعش باشد. شیوخ عشایر دلیم که روز چهارم آبان با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در امان پایتخت اردن ملاقات کرده‌اند، می‌گویند عشایر الانبار در توافقی با دولت عبادی قرار است ۳۰ هزار رزمنده عشیره‌ای را علیه داعش وارد نبرد کنند اما دولت عراق باید آن‌ها را مسلح کند و آموزش دهد.

انتخاب امان به جای بغداد به عنوان محل این ملاقات نیز می‌تواند نشانه‌ای باشد از نزدیک‌تر بودن شیوخ دلیم به دولت اردن تا دولت عبادی. اگر چه به نظر می‌رسد ایاد علاوی، معاون رییس جمهوری، با سفر به اردن که همزمان با سفر سلیم جبوری رییس سنی پارلمان عراق به کویت بود، تلاش کرده که بعد از سفر به تهران، نوعی گرایش به روابط نزدیک‌تر با همسایگان عرب عراق را نیز نشان دهد (البته با تمایل بیشتر بغداد به تهران نسبت به هر همسایه دیگر).

از طرف دیگر عبادی می‌داند اگر قصد آزاد سازی مناطق تحت کنترل گروه داعش در الانبار را دارد راه آن هم نزدیک شدن به عشایر سنی است که می‌خواهند «حشد الشعبی» سنی‌ها را تشکیل دهند، و هم جلب موافقت اردن برای اعمال فشار بر داعش.


دوست عزیز

 

بالاخره آبرامز رو در میدان نبرد از ارتش عراق به غنیمت گرفتن و همین در سابقه تانک ثبت میشه (که شده البته) حتی اگر آنطور که باید و شاید نبردی توسط این تانک رخ نداده باشد (بالاخره در میدان هم به غنیمت درآمده)

 

الزاما منظور بنده ضعف تانک نیست کلیت آن چیزی است که در سابقه تانک آبرامز نکته منفی خواهد بود (که این نکته به کارگیری بسیار ضعیف عراقی ها است و نه الزاما ضعف تانک)

 

جناب گوبلز

با تشکر از توضیحاتتون

در حقیقت  فرمایش جنابعالی نشاندهنده این است که کاربر ضعیف چطورمیتواند حیثیت یک سلاح کارآمد را ازببن ببرد

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10614300_1524858451085190_77074043407177

عامریه منطقه به شدت استراتژیکی هست. چون با سقوطش نیرو های داعش در فلوجه و الانبار به ابوغریب و محمودیه و لطیفیه در غرب و جنوب بغداد متصل خواهند شد و بغداد در حالت شبه محاصره قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه با تصرف این منطقه خط امداد جدیدی به سمت استان بابل باز خواهد شد که میتونه باعث بشه جرف الصخر یه بار دیگه به دست داعش بیافته.. از همه اینها که بگذریم با تصرف این منطقه داعش میتونه جبهه های جدیدی برای تهدید کربلا ایجاد کنه..
دعا کنید که این منطقه از دست نره..!
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
شورای الانبار وضعیت ناحیه پروانه در غرب رمادی را به دلیل عدم ارسال دارو و کمک‌های بشردوستانه به این ناحیه، "فاجعه آمیز و وخیم" خواند و خواستار ارسال کمک‌های فوری شد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه السومریه نیوز، "کرحوت" رئیس شورای الانبار در گفتگو با السومریه نیوز گفت "ناحیه پروانه از توابع حدیثه (160 کیلومتری غرب رمادی) به دلیل پایان یافتن مواد غذایی و دارویی در وضعیتی نابسامان و وخیم به سر می برد.
 
او گفت دلیل این امر آن است که عناصر داعش تمامی راه های امدادی را پس از سیطره بر هیت غرب الرمادی را بسته و مانع از ورود مواد غذایی و دارو و کمک های بشردوستانه به این منطقه می شود. 
 
کرحوت از حکومت مرکزی خواست تا برای این منطقه که در وضعیت بد انسانی قرار دارد کمک های فوری ارسال نماید.
 
او اشاره کرد عناصر داعش ناحیه پروانه را از تمامی جوانب محاصره کرده و تمامی راه های امدادی منتهی به این ناحیه را مسدود کردند.

 

فرمانده کل پیشمرگ‌های کُرد در جنگ داعش:

سردار سلیمانی مایه افتخار کُردهاست/ایران دوست و همپیمان قدیمی کُردهاست

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که کُردها به کمک‌های سردار قاسم سلیمانی افتخار می‌کنند و ایران دوست و همپیمان قدیمی کردها بوده و خواهد بود.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد، "شیخ جعفر شیخ مصطفی" وزیر سابق پیشمرگه کردستان و فرمانده فعلی نیروهای کُردی در گفت‌وگو با روزنامه کُرد زبان آوینه، از  کمک‌های ایران و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی در گفت‌وگو با شماره روز سه‌شنبه این روزنامه گفت: هرکس به کُردها در مقابل داعش کمک کند ما از وی تقدیر می‌کنیم ؛ ژنرال سلیمانی نیز در این جنگ به ما کمک کرده ؛ کُردها قدر شناس ایشان هستند و هر کسی که به ما کمک کند؛ ما این به کمک‌ها افتخار می‌کنیم.

وزیر سابق پیشمرگه کردستان که هم اکنون فرمانده نیروهای کُردی را بر عهده دارد معتقد است ایران چه در گذشته و چه اکنون دوست وفادار کُردهاست و کُردها نیز همیشه ایران و ایرانی‌ها را به عنوان همپیمان و دوست قدیمی خود محسوب کرده‌اند.

شیخ جعفر درباره جنگ فعلی داعش به این روزنامه گفت:  تاریخ انقضای تروریست‌ها در حال اتمام است و آنها در تمامی جبهه‌های جنگ شکست خوردند و مدت‌هاست پیشروی نداشته و در حال دفاع کردن هستند.

 

 

یک منبع امنیتی در استان بابل گزارش داد 41 جنازه از عناصر داعش کشف شد. این اجساد در منطقه الشهبان در جرف الصخر در شمال استان دفن شده بودند.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، منبع امنیتی در استان بابل به السومریه نیوز گفت: "نیروهای امنیتی صبح امروز 41 جنازه دفن شده در مناطق شهبان در جرف الصخر را پیدا کردند که متعلق به عناصر داعش هستند که در خلال درگیری های که با نیروهای امنیتی داشتند کشته شدند . سپس داعشی‌ها قبل از این که از این ناحیه فرار کنند آنها را دفن کردند.
 
این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت "نیروهای امنیتی برای بررسی هویت این اجساد اطراف این محل را مسدود کردند. 

 

مسئولان عشایری الانبار اعلام کردند

توافق درباره شکل‌گیری نیروی مردمی برای آزادسازی الانبار

خبرگزاری تسنیم: برخی از مسئولان عشایری در الانبار از توافق درباره شکل گیری نیروهای مردمی با هدف آزادی مناطق تحت اشغال داعش خبر دادند.
 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه احرار العراق، مال الله برزان رئیس ناحیه البغدادی در الانبار ضمن اعلام این خبر در نشست خبری با حضور شیوخ الانبار در مرکز مطالعات استراتژیک النهرین در منطقه الخضراء گفت: عشایر الانبار درباره تشکیل نیروی نظامی با حضور ساکنان الانبار علیه داعش به توافق رسیده اند. این ارتش مشابه نیروی مردمی با هدف آزادی مناطق تحت کنترل داعش فعالیت می کند.

رئیس ناحیه البغدادی از توابع هیت در هفتاد کیلومتری غرب الرمادی از همه کسانی که با داعش همکاری می کنند خواست که بازگردند و این گروهک را رها کنند.وی همچنین خواستار ارسال مواد دارویی و غذایی برای محاصره شدگان در داعش در البغدادی ، حدیثه،العامریه و العاملیه از سوی وزارت بهداشت و بازرگانی عراق شد.

فیصل العیساوی مدیر ناحیه عامریه فلوجه نیز اعلام کرد: دستگاه های امنیتی و عشایر با همکاری هوایی حمله داعش به این ناحیه را ناکام گذاشتند.در این حمله 200 داعشی کشته و بیست خودرو آنها منهدم شد.

وی افزود: نیروهای نظامی به عامریه فلوجه رسیده اند و نیروهای دیگری نیز در راه است تا عملیات آزادی مناطق شمالی عامریه و اطراف فلوجه برای تامین امنیت راه های امداد رسانی به مناطق دیگر الانبار آغاز شود.

عامر فلوجه به طور کامل از سوی ساکنان اداره می شود و اظهارات وسام الحرادن رئیس بیداری عراق و خمیس الخنجر رئیس الکرامه درباره حضور جنگجویان این گروه ها در این ناحیه صحت ندارد.

ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سری عکس از فرار نظامین عراق از پادگانشون تو ده صفحه قبل بود فکر کنم تو الانبار شمال رمادی بود و پلیس های عراقی قبل فرار از پادگان تمام تجهیزاتشون از جمله ماشین هاشون رو با نارنجک منفجر کرده بودند تا دست دواعش نیوفته!

خوبه باز پیشرفت کردن

پیش برن بهتر هم می شن

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهر پروانه ؟؟؟؟؟؟ اعراب كه پ نداشتند :دي

 

مناطق زیادی از عراق اسم فارسی دارن چون یه زمانی بین النهرین پایتخت ایران بوده. مثلا انبار یا بغداد (که تو فارسی پهلوی به معنی خداداد هست). این هم احتمالا جزوشونه.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

محاصره 500 خانواده در «هیت» عراق و اعدام 46 نفر به دست داعش

 

 

تکفیری‌های داعش در انتقام از پیروزی‌های ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در شمال استان بابل و پیشروی‌های آنها در استان «الانبار»، امروز جنایت جدیدی را در این استان رقم زدند.
پایگاه خبری «المدی پرس» در این‌باره نوشت: تکفیری‌های داعش، 40 نیروی پلیس و عشایر را در غرب شهر «الرمادی» اعدام کردند.
بر اساس این گزارش، تکفیری‌ها شهروندان عراقی را در تقاطع «حی البکر» در مرکز منطقه «هیت» در 70 کیلومتری غرب الرمادی جمع کردند و 40 پلیس و نیروی عشیرة «البونمر» را به تیر بستند. سپس خانه‌های اعدامی‌ها را اشغال کردند و به سایر ساکنان این منازل اخطار دادند که خانه‌هایشان را ترک کنند.
شبکه «العربیه» نیز نوشت: داعش 500 خانواده از هیئت را تحت محاصره درآورده و 46 نفر از آنها را در حی البکر اعدام کرده است. خانواده‌های عراقی آواره در صحرای الانبار نیز 3 روز است که در منطقه «خنیزیر» تحت محاصره شدید قرار دارند و بیم آن می‌رود که همگی به طور دسته جمعی کشته شوند.
تکفیری‌های داعش بخشهای عمده‌ای از استان الانبار به مرکزیت شهر الرمادی را اشغال کرده‌اند.
پیش از این «غازی فیصل» نماینده پارلمانی استان الانبار گفته بود: حوادث و شرایط استان الانبار و رنجهایی که ساکنان این استان از گروهک تروریستی داعش می برند ضرورت دخالت سریع مراجع دینی، دولت و رهبران کشورهای عربی را برای نجات این استان و حمایت از عشایر البونمر که با وجود کمبود سلاح و مواد غذایی و دارویی همچنان علیه داعش می جنگند ایجاب می کند.
وی ضمن هشدار درباره انتقام گیری داعش از عشیره البونمر و ساکنان الانبار خواستار ارسال سریع تجهیزات و نیروی کمکی به این استان شده بود.
«عبدالحکیم الجغیغی» فرماندار منطقه «حدیثه» چند روز پیش از سیطره تکفیری‌ها داعش بر روستای «ازویه» در منطقه «هیت» پس از عقب‌نشینی عشیره «البونمر» از این روستا خبر داد.
وی گفته بود: روستای ازویة در شمال شهر هیت (70 کیلومتری غرب الرمادی) قرار دارد که اکنون تحت اشغال تکفیری‌ها در آمده است و دلیل عقب‌نشینی عشیره البونمر از این روستا، عدم وجود پشتیبانی نیروهای امنیتی عراق بوده است. بیش از یک هزار جنگجوی این عشیره، اکنون وارد حدیثه شده‌اند و در منطقه «بروانة» مستقر هستند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

محاصره 500 خانواده در «هیت» عراق و اعدام 46 نفر به دست داعش

 

 

تکفیری‌های داعش در انتقام از پیروزی‌های ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در شمال استان بابل و پیشروی‌های آنها در استان «الانبار»، امروز جنایت جدیدی را در این استان رقم زدند.
پایگاه خبری «المدی پرس» در این‌باره نوشت: تکفیری‌های داعش، 40 نیروی پلیس و عشایر را در غرب شهر «الرمادی» اعدام کردند.
بر اساس این گزارش، تکفیری‌ها شهروندان عراقی را در تقاطع «حی البکر» در مرکز منطقه «هیت» در 70 کیلومتری غرب الرمادی جمع کردند و 40 پلیس و نیروی عشیرة «البونمر» را به تیر بستند. سپس خانه‌های اعدامی‌ها را اشغال کردند و به سایر ساکنان این منازل اخطار دادند که خانه‌هایشان را ترک کنند.
شبکه «العربیه» نیز نوشت: داعش 500 خانواده از هیئت را تحت محاصره درآورده و 46 نفر از آنها را در حی البکر اعدام کرده است. خانواده‌های عراقی آواره در صحرای الانبار نیز 3 روز است که در منطقه «خنیزیر» تحت محاصره شدید قرار دارند و بیم آن می‌رود که همگی به طور دسته جمعی کشته شوند.
تکفیری‌های داعش بخشهای عمده‌ای از استان الانبار به مرکزیت شهر الرمادی را اشغال کرده‌اند.
پیش از این «غازی فیصل» نماینده پارلمانی استان الانبار گفته بود: حوادث و شرایط استان الانبار و رنجهایی که ساکنان این استان از گروهک تروریستی داعش می برند ضرورت دخالت سریع مراجع دینی، دولت و رهبران کشورهای عربی را برای نجات این استان و حمایت از عشایر البونمر که با وجود کمبود سلاح و مواد غذایی و دارویی همچنان علیه داعش می جنگند ایجاب می کند.
وی ضمن هشدار درباره انتقام گیری داعش از عشیره البونمر و ساکنان الانبار خواستار ارسال سریع تجهیزات و نیروی کمکی به این استان شده بود.
«عبدالحکیم الجغیغی» فرماندار منطقه «حدیثه» چند روز پیش از سیطره تکفیری‌ها داعش بر روستای «ازویه» در منطقه «هیت» پس از عقب‌نشینی عشیره «البونمر» از این روستا خبر داد.
وی گفته بود: روستای ازویة در شمال شهر هیت (70 کیلومتری غرب الرمادی) قرار دارد که اکنون تحت اشغال تکفیری‌ها در آمده است و دلیل عقب‌نشینی عشیره البونمر از این روستا، عدم وجود پشتیبانی نیروهای امنیتی عراق بوده است. بیش از یک هزار جنگجوی این عشیره، اکنون وارد حدیثه شده‌اند و در منطقه «بروانة» مستقر هستند.

 

واقعا هیچ حرفی برای گفتن نمونده تصاویر گویاست.

 

B1HPlrSCcAAop1y.jpg

 

B1HPjD_CIAEJc76.jpg

 

B1HPf8uCAAAVAPW.jpg

 

لعنت الله علی قوم الظالمین.

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، بالگردهای می 28 به منظور آمادگی برای حمله به مواضع داعش و پشتیبانی از نیروهای زمینی در آسمان بغداد به پرواز در آمدند.

http://www.yjc.ir/fa/news/5026658/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C-28-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B6%D8%B9-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرار دسته‌ جمعی داعشی‌ها از عامریه
فرمانده عملیات بابل از فرار دسته‌جمعی عناصر داعش همزمان با پیشروی نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی به مناطق مجاور عامریه در فلوجه خبر داد.

سرلشکر “عبدالحسین البیضانی” به “سومریه نیوز” گفت: نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی به پیشروی های خود به سمت منطقه “العویسات” در ۱۰ کیلومتری شرق “عامریه” ادامه می دهند تا منطقه را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

وی تاکید کرد که تررویست ها در مقابل پیشروی های ارتش عراق به صورت گروهی اقدام به فرار کرده اند.
فرمانده عملیات استان بابل افزود: نیروهای ارتش با استفاده از راه های فرعی پیشروی کردند و در این عملیات کارشناسان مواد منفجره ۲۰۰ مین را در جاده “السالکه” به العویسات خنثی کردند.

البضانی خاطرنشان کرد: تنها گزینه عناصر داعش در برابر پیشروی نیروهای نظامی و داوطلب مردمی بمب گذاری و مین گذاری راه ها و خانه ها است چون بعد از محاصره منطقه و قطع راه های ارتباطی و پشتیبانی تروریست ها، آنها در تنگنای شدیدی قرار گرفته اند.
حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق چند روز قبل تاکید کرد که آزادسازی منطقه جرف الصخر کلید آزادی بقیه نواحی عراق خواهد بود؛ زیرا در این شهر ضربه سختی به داعش وارد شده است.

داعش نیز به شکست خود در جنگ با نیروهای امنیتی عراق در منطقه جرف الصخر در شمال بابل اعتراف کرده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.