super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

خلیج العربی؟!!!!!!!!بشکنه دستی که نمک نداره.

 

همه اعراب یا میگن خلیج عربی یا خلیج . یعنی حتی حسن نصرالله هم اگه اشتباه نکنم وقتی میخواد دولت های عربی حاشیه خلیج فارس رو خطاب قرار بده میگه دول الخلیج . البته مطمئن نیستم در سخرانی هاش تا حالا از عبارت خلیج فارس استفاده کرده یا نه . بشار هم فکر میکنم میگه دول الخلیج . اروپایی ها و امریکایی ها هم فکر کنم از خلیج خالی استفاده میکنن . به نظر میاد فقط خود ما ایرانی ها از اسم درست و کامل استفاده میکنیم .

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

بیشتر غربی ها از جمله آمریکایی ها میگن پرشن گلف. (در ضمن در اخبار بی بی سی ورد هم در بیشتر مواقع از جمله وضع هوا ، همان پرشن گلف گفته میشه) در ضمن اگر عربی (هرچه قدر شبعه یا طرفدار ایران که باشه) بگه خلیج فارسی ، پیش عربها خائن بحساب میاد.(برای من حساسیت ما ایرانی ها در مورد این نام گذاری تعجب برانگیزه : ما دین تازی رو قبول کردیم .خطشون را استفاده میکنیم ، نامهاشون رو روی خودمون گذاشتیم ، حتی پارسی را فارسی تلفظ میکنیم .بجای دریا هم میگیم خلیج ....دیگه یکباره بگیم الخلیج ع...ی و خودمون رو راحت کنیم بهتر نیست ؟)

  • Upvote 11
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

واسه اهل بیت ایرانی و غیر ایرانی نداره . شیعه و سنی هم نداره . بحث لیاقت هستش که خودشون تشخیص میدن . باید بطلبه .

شیعیان پاکستان از ما ایرانیها شجاعتر نباشن کمتر نیستن اینو هر سال تو محرم ثابت میکنن . فکرشو بکن میدونی قراره وسط عزاداری بمب بترکه ولی بازم خالصانه ....

تازه تو جنگ ایران و عراق هم کم شهید ندادن.

ویرایش شده در توسط hammed
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خلیج العربی؟!!!!!!!!بشکنه دستی که نمک نداره. 

احمدی نژاد vs کروبی

  • Upvote 5
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط 00Amin، 11 آبان 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط 00Amin، 11 آبان 1393 - دلیلی ارایه نشده است

تبعات پر اهمیت این عملیات

جرف الصخر کجاست و چگونه تسخیر شد؟/ نقش برجسته سردار سلیمانی+ عكسهاي اختصاصي

هرساله در سالگرد شهادت امام حسین‌(ع) مسلمانان شیعه از همین منطقه خود را به کربلا مى‌رسانند. جرف الصخر 682.80 نفر جمعیت دارد.

پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پیروزى‌هاى اخیر ارتش عراق به‌ویژه در منطقه جرف الصخر، نشان‌دهنده عزم نیروهاى مردمى و ارتش عراق براى مقابله با تهدیدهاى‌ تروریستى دانسته شده است. پیروزى اخیر ارتش عراق در نتیجه برنامه‌ریزى و تاکتیک عالى به‌دست آمد و نکته مهم دیگر درباره عملیات جرف الصخر این است که آزادى این منطقه به‌دست نیروهاى عراقى انجام شد. نوشتار حاضر به ابعاد این پیروزى مى‌پردازد.

jerfolsakhr+%2810%29.jpg

جرف الصخر یک منطقه مسکونى در عراق است که در استان بابل بین شهرهاى بغداد و کربلا واقع شده است و این منطقه، موقعیت خطیرى براى شهر کربلا دارد و هرساله در سالگرد شهادت حسین‌بن على(ع) مسلمانان شیعه از همین منطقه خود را به کربلا و مقبره امام حسین(ع) مى‌رسانند. جرف الصخر 682.80 نفر جمعیت دارد.

jerfolsakhr+%282%29.jpg

سیطره نیروهاى عراقى بر جرف الصخر با کمک بسیج مردمى شامل نیروهاى داوطلب، نیروهاى سازمان بدر، نیروهاى گروه اهل الحق، حزب‌الله، گردان‌هاى السلام و دیگر گروههاى مقاومت محقق شد و هیچ نیروى خارجى از ائتلاف بین‌المللى، حمله هوایى در این عملیات انجام نداد و نشانه‌هاى فعلى حاکى است که جرف الصخر، مناطق شمالى بابل و جنوب غرب بغداد تحت کنترل کامل ارتش است. این عملیات هم‌چنین موجب دفع ‌تروریست‌هاى داعش به مناطق خارج بابل و به‌طور مشخص «عامریه» و «فلوجه» شد، جایى که نیروهاى امنیتى عراق مشابه تاکتیک عملیات جرف الصخر، براى آزادسازى این دو شهر از داعشى‌ها آماده مى‌شوند.

Jurf34.jpg

اهمیت عملیات قریب الوقوع در فلوجه و عامریه از آن‌جهت است که این دو منطقه براى داعشى‌ها حائز اهمیت است و آن‌را از مهم‌ترین مناطق راهبردى خود مى‌دانند و اگر داعش این دو منطقه را از دست بدهد با افول شدید نفوذ خود روبه‌رو مى‌شود و مى‌توان گفت که داعشى‌ها کاملاً نبرد را باخته‌اند زیرا تسلط بر همه مناطق استان الانبار در گرو آزادى این دو شهر است. در عین حال مقامات امنیتى -نظامى عراق معتقدند که امکان آزادسازى همه مناطق استان الانبار که تحت سیطره داعش است با آزادسازى فلوجه و عامریه وجود دارد زیرا شمار داعشى‌ها در مناطق الانبار به نسبت فلوجه و موصل که کانون استقرار این گروه‌ تروریستى است، اندک است.

jerfolsakhr+%283%29.jpg

بسیارى از ناظران سیاسى، عملیات آزادى جرف الصخر و آمرلى را شبیه به دو عملیات القصیر و القلمون در سوریه مى‌دانند که مقدمه پیروزهاى راهبردى بزرگى شد که در نهایت به شکست راهبرد گروههاى‌ تروریستى و حامیانشان در سوریه منجر گردید.

jerfolsakhr+%284%29.jpg

براى اجراى عملیات جرف الصخر چهار ماه کار شناسایى منطقه به طول انجامید و از 18 شعبان که نخستین گروه مقاومت در منطقه مستقر شد تا قبل از اجراى عملیات، کار شناسایى و کسب اطلاعات به طول کشید. منطقه جرف الصخر به‌نوعى دروازه بغداد، کربلا و نجف محسوب مى‌شود و ماشین‌هاى بمب‌گذارى از این منطقه راهى دیگر نقاط کشور عراق شده و در منطقه جرف الصخر به‌خاطر بافت قبیله‌اى و حضور قومیت‌هاى مختلف، داعش توانسته بود در برخى عشایر نفوذ کرده و فعالیت‌هاى خود را ساماندهى کند.

jerfolsakhr+%285%29.jpg

عملیات جرف الصخر، از کلیدخوردن میدانى تا پیروزى کامل، چیزى حدود قبل از نماز صبح روز جمعه تا قبل از نماز ظهر به طول انجامید. در این عملیات مهم آن بود که هیچ‌گونه کمک هوایى از سمت ائتلاف انجام نشد و فقط چند دقیقه قبل از عملیات به آن‌ها اعلام شد که در این منطقه قرار است عملیات انجام شود.لذا ابلاغ شد که اگر هواپیمایى در منطقه حضور داشته باشد به‌مثابه دشمن به‌حساب آمده و مورد اصابت قرار مى‌گیرد و اجازه هیچ‌گونه پرواز بر فراز منطقه عملیات به گروه‌هاى ائتلاف داده نشد. این عملیات با همکارى و هماهنگى تمام گروه‌هاى مقاومت و مردمى انجام شد و سپاه بدر به فرماندهى سردار «هادى عامرى» که شخصاً در میدان حضور داشت، حمایت و پشتیانى نیروهاى هجوم را بر عهده داشت.

jerfolsakhr+%287%29.jpg

گروه مقاومت عصائب اهل حق با بیش از 6 گردان و ظرفیت 1500 نفر هجوم اصلى را عهده‌دار بود و حزب‌الله عراق با هجوم شعاعى و نقطه‌اى، دشمن را غافلگیر کرد. از طرفى فعالیت توپخانه ارتش عراق و پدافند عامل آن، فرصت هرگونه واکنش را از نیروهاى داعش گرفت. اطلاعات میدانى خانه به خانه و نقطه به نقطه‌اى که از منطقه در اختیار نیروهاى مقاومت قرار گرفت، موجب شد تا در عملیاتى کمتر از یک ساعت و نیم، اصل هجوم صورت گیرد.

jerfolsakhr+%288%29.jpg

اصل سوم که مربوط به تثبیت است، با حضور به‌موقع ارتش و گردان‌هاى «سرایا السلام» به‌سرعت و قبل از اذان ظهر روز جمعه اتمام یافت و مرحله اول عملیات را حجت الاسلام «سید محمد طباطبایى» جانشین دبیرکل مقاومت و فرمانده میدانى عصائب اهل الحق در این عملیات اعلام کرد. در این عملیات هیچ‌یک از نیروهاى مقاومت و ارتش کشته یا مجروح نشدند و این مسأله نمایان‌گر برترى اخبارى و اطلاعاتى نیروهاى مقاومت بود که عملیات با وجود این گستردگى در متن عملیات بدون هیچ شهید و مجروحى اتمام یافت. صرفاً ساعتى بعد از عملیات دو تن از نیروهاى عصائب که در تعقیب و گریز چند نفر از داعشى‌ها بودند، بیرون از منطقه جرف الصخر به شهادت رسیدند.

jerfolsakhr+%289%29.jpg

در عملیات جرف الصخر که عاشورا نام داشت و مرحله دوم انتقام خون شهید ابوکوثر که یکى از فرماندهان اصلى عصائب بود، علاوه بر دستاوردهاى بسیار اطلاعاتى، 40 نفر از اهل فن و نیروهاى آموزش‌دیده گروه‌ تروریستى داعش که بیشتر وظیفه طراحى در عملیات‌ها و بمب‌گذارى‌ها را بر عهده داشتند، به هلاکت رسیدند. به‌عبارتى مى‌توان گفت که در این عملیات 40 فرمانده اصلى داعش و اتاق فکر آن‌ها از بین رفت و بیش از 200 عنصر میدانى داعش نیز در این عملیات به هلاکت رسیدند.

jerfolsakhr+%2810%29.jpg

 تبعات پر اهمیت این عملیات
عملیات آزادسازى جرف الصخر با تفکر و برنامه‌ریزى کاملاً عراقى و به مدد مشارکت و حضور و رهبرى کسانى‌که سابقه طولانى در مقاومت اسلامى داشته‌اند و نیز هماهنگى و انسجام عالى ارتش و نیروهاى پلیس دولت مرکزى و نیروهاى مردمى با حمایت و پشتیبانى نیروى هوایى ارتش عراق صورت گرفته است و رزمندگان در این عملیات با توکل به خدا و استفاده از امکانات ملى و به‌رغم محاصره تسلیحاتى ارتش عراق و البته با حمایتهاى تسلیحاتى و معنوى جمهورى اسلامى ایران پیش رفتند و در ساعات اولیه‌، تروریستها را شکست دادند. در ادامه این عملیات و با همکارى مردم و هشیارى نیروهاى اطلاعاتى؛ نیروهاى عراقى با بازجویى اعضاى 400 خانواده‌اى که طى عملیات آزادسازى «جرف الصخر» از محاصره داعش رهایى یافته بودند، 60 تروریست را که باتراشیدن ریش و تغییر لباس، خود را در میان ساکنان جرف الصخر جا زده بودند تا فرار کنند، شناسایى و دستگیر کردند.

jerfolsakhr+%2812%29.jpg

نکته مهم آن‌که پس از این‌که فتنه داعشى- بعثى در عراق کلید خورد و ماهیت حامیان آنان براى مردم عراق آشکار شد، مرجعیت دینى در عراق، بسیج مردمى را براى مبارزه با تروریست‌ها ضرورى اعلام کرد. پس از این درخواست، مردم عراق از قشرهاى مختلف به‌ویژه جوانان به صحنه آمدند و براى دفاع از کیان کشورشان در صفوف واحد قرار گرفتند.

jerfolsakhr+%2813%29.jpg

مرجعیت در عراق از جایگاه ویژه‌اى برخوردار است و در طول سال‌هاى گذشته موضع‌گیرى مرجعیت، عراق را از جنگ داخلى و طایفه‌اى مصون نگه داشته است. وضعیت کنونى عراق هم نشان مى‌دهد، موضع‌گیرى مرجعیت در بسیج مردمى نقش مهمى در پاکسازى عراق از لوث‌ تروریست‌ها دارد.

jerfolsakhr+%2814%29.jpg

در همین حال؛ عملیات عاشورا نشان مى‌دهد هدف کنونى ائتلاف به‌اصطلاح بین‌المللى ضد داعش همچنان در چارچوب منافع حامیان ‌تروریست‌ها است و این فقط مردم عراق هستند که باید از تمامیت ارضى و حاکمیت ملى کشورشان دفاع کنند. ارتش عراق با اتکاء به نیروى مردمى مى‌تواند عملیات سخت ضد تروریست‌ها را در این کشور به موفقیت برساند و نمونه بارز آن، موفقیت ارتش عراق در عملیات عاشورا و آزادى منطقه راهبردى جرف الصخر است.

jerfolsakhr+%2818%29.jpg

نقش برجسته سردار سلیمانی در آزادي جرف الصخر
ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بارزترین و بزرگ‌ترین عملیات نظامی خود توانست به طور کامل بر شهر "جرف الصخر" و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمان‌های شهر پایین کشد.

jerfolsakhr+%2819%29.jpg

این عملیات شامگاه دیروز ـ جمعه دوم آبا‌ن ماه 1393 ـ با نام "عاشورا" و بدون کمک نیروهای غربی موسوم به "ائتلاف ضد داعش" آغاز شد که در آن علاوه بر به هلاکت رسیدن حدود ۲۰۰ تکفیری داعش و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر از آن‌ها، منطقه راهبردی و مهم جرف الصخر در شمال استان بابل آزد شد.

jerfolsakhr+%2823%29.jpg

«سردار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که این‌ روزها در خطوط مقدم جبهه قرار دارد در شهر جرف الصخر نیز دیده شد.

jerfolsakhr+%2824%29.jpg

در این تصاویر منتشر شده حاج قاسم در کنار «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبائی» جانشین دبیرکل گروه عصائب اهل الحق و «شیخ عدنان الشحمانی» فرمانده کتائب تیار الرسالی حضور دارد.

jerfolsakhr+%2825%29.jpg

در این پیروزی بزرگ، نقش گروه عصائب اهل الحق نقشی بی بدیل بوده که فرماندهی آن را حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد طباطبایی» جانشین حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «قیس خزعلی» بر عهده داشت و در تصاویر زیر حضور این فرمانده خستگی ناپذیر به وضوح دیده می‌شود.

jerfolsakhr+%2826%29.jpg

عصائب اهل الحق عملیات آزادسازی جرف الصخر را با نام «انتقام خون ابوکوثر» آغاز و به موفقیت رساند.

jerfolsakhr+%2827%29.jpg

شبکه‌های اجتماعی در عراق که از نقش اساسی سردار سلیمانی در آزادسازی شهر آمرلی تمجید کرده بودند امروز اعلام کردند که سردار سلیمانی صددرصد در آزادسازی جوف الصخر نقش داشته است.

jerfolsakhr+%2828%29.jpg

شهر جرف الصخر که در شمال استان بابل و جنوب بغداد قرار دارد برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار بود، به ویژه اینکه در ماه کنونی این مناطق محل تردد صد‌ها هزار تن از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه کربلای معلی در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.

jerfolsakhr+%2820%29.jpg

«ابوبکر بغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش نیز در پیامی صوتی با اذعان به شکست سنگین در این منطقه نیز دلیل آن‌را عدم مقاومت اعضایش در مقابل نیروهای امنیتی عراقی اعلام کرد.

jerfolsakhr+%2822%29.jpg

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز با تبریک آزادسازی جرف الصخر تاکید کرد آزادسازی منطقه جرف الصخر کلید پیروزی‌های بعدی و آزاد سازی دیگر مناطق از دست گروه داعش است.

jerfolsakhr+%2829%29.jpg

jerfolsakhr+%2830%29.jpg

jerfolsakhr+%2831%29.jpg

jerfolsakhr+%2832%29.jpg

jerfolsakhr+%2833%29.jpg

jerfolsakhr+%2834%29.jpg

jerfolsakhr+%2835%29.jpg

jerfolsakhr+%2836%29.jpg

jerfolsakhr+%2837%29.jpg

jerfolsakhr+%2838%29.jpg

jerfolsakhr+%286%29.jpg

ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با تصرف مناطق جرف الصخر و فارسیه و بخشی از فاضلیه جاده بغداد-کربلا امنیتش خیلی بیشتر از قبل شد.داعشی ها دیگه به راحتی نمی تونن زائرین رو هدف حملات کور تروریستی قرار بدن.

در فاضلیه داعشی ها خیلی مقاومت می کنن چون پلی که استان انبار و بیابانهای آن را به جنوب بغداد وصل می کنه در اینجا قرار داره که راه امداد داعشی ها در یوسفیه هست.یوسفیه یکی از مناطق نفوذ داعشی ها در جنوب بغداد هست.

 

txx9u1rrej9clvkw80s1.jpg
 

http://8pic.ir/images/txx9u1rrej9clvkw80s1.jpg
امریکایی ها زمان اشغال عراق منطقع جرف الصخر -لطيفية -يوسفية رو مثلث مرگ نامگذاری کرده بودن.انگلیسی ها تلفاتشون در این منطقه خیلی زیاد بود. کلا خود مردم جرف الصخر هم به شدت طرفدار صدام حسین بودند و جریانهای سلفی و تکفیری توشون موج می زد.

عملیات عاشورا می تونه ادامه پیدا کنه تا عامریه فلوجه که الان نیروهای ارتش و عشائر سنی منطقه در حال مقاومت در برابر حملات مکرر داعش هستند.

به نقل از: پیچ تحولات عراق

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این خبر رو نمیدونم چقدر صحت داره . حالا شاید تکذیب یا تاییدش کردند :)

 

صدور دستور عقب نشینی داعش از موصل

 

سرکرده گروهک داعش به شکستهای این گروهک در برخی مناطق از جمله شمال بابل، زمار و تکریت از نیروهای مردمی و امنیتی عراق اذعان کرد.

به گزارش فارس، پایگاه النشره نوشت: ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش به رخنه نیروهای اطلاعاتی و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در بدنه داعش اعتراف و علت شکست های این گروهک در جرف الصخر در شمال بابل، تکریت در استان صلاح الدین و زمار در استان نینوا را همین موضوع دانست.

وی در نامه ای از سرکرده های این گروهک خواست که عراقی ها در داعش جذب نکنند زیرا اعتمادی به آنها نیست و فقط از تروریستهای خارجی استفاده کنند.

شایان ذکر است که گروهک داعش اخیرا در جرف الصخر و برخی مناطق دیگر متحمل شکستهای سنگینی از نیروهای امنیتی و مردمی عراق شد.

وی در پیامی که «ابوحفصه المهاجری» آن را منتشر کرد، به سرکرده‌های داعش توصیه کرد که هیچ نیروی عراقی جدیدی که قصد پیوستن به داعش را دارند، به کار نگیرند.

البغدادی گفته است: جنگجویانی که خارج از دولت عراق به ما می پیوندند برای ما کافی خواهد بود.


به گزارش پایگاه عراقی «نون»، سرکرده تروریست‌های داعش فرمان کشتار نیروهای اقلیم کردستان و سوزاندن اجساد آنها و همچنین فرمان عقب‌نشینی عناصر این گروه از موصل و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را صادر کرده است.

استانداری بابل اخیرا به دلیل پیروزی‌های ارتش در جرف الصخر -حدفاصل بغداد و کربلاء-، نام این منطقه را به «جرف النصر» (النصر= پیروزی) تغییر داد.

 

http://alef.ir/vdccpmqis2bq0e8.ala2.html?247651

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا داعش “حاکم شرع” خود در حویجه را اعدام کرد؟

 

گروهک تروریستی داعش حاکم شرع خود در شهرستان حویجه استان کرکوک را به اتهام سرقت خراج‌های جمع‌آوری شده، اعدام کرد.

یک مسؤول امنیتی استان کرکوک اعلام کرد: والی شهرستان حویجه روز شنبه دستور اعدام “احمد عاصی” حاکم شرع این شهرستان که یکی از سرکردگان داعش است را به اتهام سرقت مالیات ها صادرکرد.

این مسؤول که خواست نامش فاش نشود، افزود: عاصی استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه کرکوک بود که از ۱۰ ژوئن گذشته با تسلط تروریست ها بر شهرستان حویجه و بخش های الزاب، الریاض، العباسی و الرشاد به این سمت منصوب شده و صبح امروز نیز اعدام شد.
وی اضافه کرد: گروه تروریستی داعش امروز شنبه را آغاز سال تحصیلی اعلام کرد و از خانواده ها خواست دانش آموزان را به مدارس بفرستند.

این منبع آگاه افزود: این گروه تروریستی دیروز (جمعه) خطبای جمعه را مجبور کرده بودند که آغاز سال تحصیلی را اعلام کنند.
براساس این گزارش، تروریست ها تهدید کردند هر خانواده ای که از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری کند به اتهام کوتاهی در انجام دستورات گروه و به دلیل این که با حمایت از حکومت کفر مرتد شده اند با مصادره اموال و دارایی ها و انهدام منازل، مجازات می شوند.

 

 

 

**********************************************************************************

 

 

تشدید حملات داعش به کوبانی همزمان با ورود پیشمرگه

 

شهر عین العرب سوریه از روز شنبه شاهد درگیری تروریست های داعش با مدافعان کرد همزمان با ورود نیروهای پیشمرگه کردستان عراق به این شهر است.

 

دیدبان حقوق بشر سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، مدافعان کرد توانستند در برابر حمله داعش در شمال عین العرب بایستند و این شهر از جمعه شب تا شنبه صبح شاهد درگیری میان طرفین بود.

این بیانیه با اشاره به اینکه صدای تبادل آتش میان طرفین در عین العرب شنیده می شود، افزود: نیروهای پیشمرگه که از کردستان عراق به عین العرب آمده اند، هنوز در نبرد شرکت نکرده اند.
به گفته این مرکز ۱۱ تروریست داعش در حمله هوایی جمعه شب نیروهای ائتلاف به مناطقی در استان الرقه در سوریه به هلاکت رسیده اند. ۱۵ نفر از عناصر “واحدهای حمایت از ملت کرد” در همین زمان در جریان درگیری در عین العرب و اطراف آن کشته شده اند.

آمار دیده بان حقوق بشر سوریه حاکیست، از زمان آغاز حمله به شهر عین العرب در ۱۶ سپتامبر تاکنون ۵۷۶ تروریست داعش به هلاکت رسیده و ۳۶۱ نیروی واحدهای حمایت از ملت کرد و ۲۱ غیرنظامی کشته شده اند.
۲۰ دستگاه خودرو حامل ۱۵۰ پیشمرگه کرد عراق برای شرکت در نبرد علیه داعش با عبور از مرز ترکیه از سمت تل الشعیر در شمال غرب عین العرب وارد سوریه شده اند.
بیش از ۱۰۰ تروریست داعش در جریان درگیری های ۳ روز گذشته در شهر عین العرب و اطراف آن به هلاکت رسیده اند.

 

 

 

************************************************************************************

 

 

 

 

استاندار استان صلاح الدین عراق گفت: داعش در این استان دچار سردرگمی شده است و بسیاری از سرکردگانش به سمت استان نینوی فرار کرده‌اند.

 

استاندار استان صلاح الدین عراق گفت: داعش در این استان دچار سردرگمی شده است و بسیاری از سرکردگانش به سمت استان نینوی فرار کرده‌اند.

 

به نقل از سومریه نیوز، رائد الجبوری افزود: استانداری در حال هماهنگی با دولت مرکزی است تا نیروهای ارتش و نیز عشایر و داوطلبان پیوستن به ارتش به پایگاه اسپایکر بازگردانده شوند.

جبوری افزود: بعد از پیروزی های بزرگ نیروهای ارتش عراق و آزادسازی بسیاری از مناطق و روستاها در شمال تکریت و جنوب شهر بیجی، از عشایر مناطق آزادشده خواستیم افراد خود را مسلح کنند و ضد عناصر داعش به نیروهای ارتش بپیوندند.
استاندار صلاح الدین در ۲۹ اکتبر گذشته به کارکنان ارتش و پلیس این استان که از انجام وظایف خود تخلف کرده بودند ۳ روز برای بازگشت به مکان های خدمت شان مهلت داده بود.

 

 

 

************************************************************************************

 

 

 

 

 

انفجارهای تروریستی در پایتخت عراق ده ها کشته و مجروح بر جا گذاشت.

 

انفجارهای تروریستی در پایتخت عراق ۲۴ کشته و و ۶۸ مجروح بر جا گذاشت.
در نخستین حمله تروریستی انفجار خودروی بمبگذاری شده نزدیک ایست و بازرسی نیروهای ارتش در منطقه “الدوره” ۲۰ کشته و ۵۷ مجروح بر جا گذاشت.
همچنین انفجار خودروی بمبگذاری شده در خیابان فلسطین در شرق بغداد به کشته شدن دست کم ۴ نفر و مجروح شدن  ۱۱ تن دیگر منجر شد.
شماری از قربانیان این حملات تروریستی زن و کودک هستند.

 

 

 

*******************************************************************************************

 

 

 
سرکرده گروهک داعش به شکستهای این گروهک در برخی مناطق از جمله شمال بابل، زمار و تکریت از نیروهای مردمی و امنیتی عراق اذعان کرد.
به گزارش مشرق، پایگاه النشره نوشت: ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش به رخنه نیروهای اطلاعاتی و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در بدنه داعش اعتراف و علت شکست های این گروهک در جرف الصخر در شمال بابل، تکریت در استان صلاح الدین و زمار در استان نینوا را همین موضوع دانست.

وی در نامه ای از سرکرده های این گروهک خواست که عراقی ها در داعش جذب نکنند زیرا اعتمادی به آنها نیست و فقط از تروریستهای خارجی استفاده کنند.

شایان ذکر است که گروهک داعش اخیرا در جرف الصخر و برخی مناطق دیگر متحمل شکستهای سنگینی از نیروهای امنیتی و مردمی عراق شد.

وی در پیامی که «ابوحفصه المهاجری» آن را منتشر کرد، به سرکرده‌های داعش توصیه کرد که هیچ نیروی عراقی جدیدی که قصد پیوستن به داعش را دارند، به کار نگیرند.

 
البغدادی گفته است: جنگجویانی که خارج از دولت عراق به ما می پیوندند برای ما کافی خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه عراقی «نون»، سرکرده تروریست‌های داعش فرمان کشتار نیروهای اقلیم کردستان و سوزاندن اجساد آنها و همچنین فرمان عقب‌نشینی عناصر این گروه از موصل و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را صادر کرده است.
 
استانداری بابل اخیرا به دلیل پیروزی‌های ارتش در جرف الصخر -حدفاصل بغداد و کربلاء-، نام این منطقه را به «جرف النصر» (النصر= پیروزی) تغییر داد.
 
 
 
*****************************************************************************************
 
 
 
همزمان با ورود آخرین گروه از نیروهای پیشمرگ کردستان عراق به شهر کوبانی همراه با تجهیزات و سلاح‌های سنگین درگیری‌های شدیدی میان کردها و اعضای داعش در کوبانی رخ داد که موجب کشته شدن چند تن از دو طرف شد.
به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، آخرین گروه از نیروهای پیشمرگ از غرب شهر کوبانی وارد این شهر شدند و سلاح‌های سنگین و تجهیزات و موشک‌هایی را وارد کوبانی کردند و آماده جنگ با اعضای داعش هستند.

رهبران پیشمرگ‌ها با دیگر رهبران نظامی کرد در کوبانی دیدار و اعلام کردند که ماموریت این گروه کمک به کردها و کوبانی و حمایت از آنها با سلاح با هدف مقابله با گروه داعش است.

همچنین نیروهایی از ارتش آزاد سوریه وارد غرب کوبانی شده و آماده دفاع از این شهر با سلاح‌های سنگین و تجهیزات پیشرفته شدند.

با ورود پیشمرگ‌ها به کوبانی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از استراتژی ائتلاف ضد داعش انتقاد کرد و در دیدار با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود گفت: چرا جنگنده‌های ائتلاف تنها شهر کوبانی را بمباران می‌کنند اما شهرهای دیگر مثل ادلب در شمال سوریه را بمباران نمی‌کنند.

همچنین خبرنگار الجزیره در کوبانی اعلام کرد که بیشتر محورهای این شهر صحنه درگیری‌هایی میان کردها و اعضای داعش بوده است.

در همین راستا و به مناسبت روز جهانی همبستگی با کوبانی (عین‌العرب) هزاران کرد در ترکیه تظاهرات کردند.

همچنین حدود 800 تن در بروکسل و 500 تن در لندن نیز در همبستگی با کوبانی دست به تظاهرات زدند. همچنین تظاهرات مشابهی در مونیخ و هامبورگ و پاریس رخ داد. این در حالی است که ائتلاف ضد داعش به حملات خود علیه این گروه در کوبانی ادامه می‌دهد.

همچنین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف پنج حمله را به پایگاه‌های داعش در عراق و پنج حمله دیگر را به پایگاه‌های این گروه در سوریه انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، رامی عبدالرحمان، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای کرد از حمله جدید داعش به شمال کوبانی که صحنه درگیری‌های شدیدی بوده است، ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، 11 تن از اعضای داعش در حملات ائتلاف که شامل مناطقی در استان الرقه نیز است، کشته شده و 15 تن از نیروهای کرد نیز در درگیری با داعش در کوبانی و اطراف آن کشته شدند.

عصر جمعه حدود 20 خودروی نظامی با 150 تن از نیروهای کرد عراق وارد کوبانی شدند تا از این شهر در برابر حملات داعش دفاع کنند.

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 کشته شدن 1300 عراقی در جریان خشونت‌ها در ماه اکتبر

 

 

هیات سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دست کم 1273 تن در جریان اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی در طول ماه اکتبر در عراق کشته و 2010 تن دیگر زخمی شدند.
آمارهای منتشر شده از سوی این سازمان حاکی از آن است که 856 شهروند غیرنظامی از جمله 139 نیروی پلیس و همچنین 417 تن از نیروهای ارتش عراق و افراد مسلح وابسته به آن و همچنین نیروهای پیشمرگ در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
براساس این گزارش، بیش از 2000 شخص نیز در این مدت زخمی شده‌اند.
گزارش سازمان ملل همچنین افزود: 1119 عراقی نیز در جریان درگیری‌های تروریستی در ماه سپتامبر کشته شدند.
آمارهای رسمی وزارتخانه‌های دفاع، کشور و بهداشت عراق نشان داد، 1725 شهروند غیرنظامی و نیروی امنیتی و ارتش در ماه اکتبر کشته و بیش از 2300 تن زخمی شدند.
از سوی دیگر، نیکولای ملادینف، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در اظهاراتی خشم شدید خود را نسبت به اقدامات خشونت آمیز و کشتار متوالی اقشار مختلف عراقی به دست گروه تروریستی داعش اعلام کرد و افزود: باید عدالت اجرا شود و محاکمه مجریان این اقدامات تروریستی و اعدام‌های دسته جمعی تضمین شود.
این گزارش بین‌المللی از داده آماری مربوط به استان الانبار در غرب عراق که شاهد درگیری‌های شدیدی میان عناصر تروریستی داعش و نیروهای دولتی است، مستثنا شده است.
گروه تروریستی داعش در ژوئیه گذشته حمله گسترده‌ای را آغاز کرد که در جریان آن کنترل مناطق وسیعی در شمال و غرب عراق از جمله موصل را به دست گرفت. با وجود اینکه نیروهای امنیتی این کشور برخی مناطق را از اشغال این عناصر آزاد کردند اما آنها در بازپس گرفتن شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق، تکریت و فلوجه با دشواری‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.
 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داعش قیمت فروش دختران و زنان را اعلام کرد
ایسنا: داعش زنان غیر مسلمان اعم از مسیحی و ایزدی را به دید غنایم جنگی می‌نگرد و هرکدام را با قیمت خاصی به فروش می‌رساند.

البلد نوشت: رسانه‌های گروهی عربی و بین‌المللی در مدت اخیر اقدام به انتشار برگه‌ای با مهر رسمی داعش کردند که در آن قیمت زنان اسیر مسیحی و ایزدی ذکر شده است.
قیمت اسیران زن با توجه به سن آن‌ها به این ترتیب آمده است
:

تمام کودکان اعم از دختر و پسر یک تا 9 سال، 200 هزار دینار
دختران از سن 10 تا 20 سال، 150 هزار دینار
زنان از سن 20 تا 30 سال، 100 هزار دینار
زنان از سن 30 تا 40 سال، 75 هزار دینار
زنان از سن 40 تا 50 سال، 50 هزار دینار

در پایان، بر کُشتن افرادی که از این قیمت‌های پیروی نکنند تاکید شده و خرید بیش از سه زن ممنوع اعلام شد.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق، دیشب در شب هشتم محرم‌الحرام با حضور در هیئت خادم‌الرضا(ع) در شهر قم، به عزاداری و سینه‌زنی پرداخت.

 

 

  normal_1~25.jpg  normal_4~20.jpg

 

  normal_3~21.jpg  normal_2~21.jpg

ویرایش شده در توسط saberin
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.