super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

 
 
یک روزنامه کویتی با ستایش از ایستادگی ملت و دولت ایران در برابر فشارهای خارجی نوشت «براوو ایران»!
به نوشته کیهان، روزنامه العالم در مقاله‌ای به قلم مطلق الوهیده و  با عنوان «براوو ایران؛ خوب هست و خیلی ممنون» نوشت: 5 سال قبل مقاله‌‌ای نوشتیم که امروز آن را تکرار می‌کنیم. اما کلمه‌هایی فارسی را به آن می‌افزاییم؛ چون جمهوری اسلامی ایران به خاطر مواضع ملی، خدمت به مردم و پایبندی به معتقدات و افکار و اصول ملی این کشور، مستحق آن است.

نویسنده تاکید کرد: با حمایت مردم و علی‌رغم محاصره اقتصادی و تحریم‌های گسترده، جمهوری اسلامی ایران طی سه دهه گذشته در مواضع خود محکم و استوار ایستاد و با دستیابی به خودکفایی علمی و صنعتی، در سطح بین‌المللی احترام دوست و دشمن را یکجا به دست آورد.
الوهیده با بیان اینکه جهان عرب نمی‌تواند سر خود را مانند کبک زیر برف کند و واقعیت‌ها را در ارتباط با ایران نبیند، افزود: ایران با تکیه بر توانمندی‌های مختلف از جمله دانش و مراکز صنعتی، در موقعیت برنده قرار دارد.

وی افزود: اما ما کشورهای عرب گرفتار هرج و مرج، آشوب، انفجار، مهاجرت و اختلاف هستیم که موجودیتمان را تهدید می‌کند.

نویسنده کویتی با توصیه به جهان عرب برای دست برداشتن از اختلاف‌ها خاطرنشان کرد: مردم ایران هیچگاه در هر شرایط بحرانی کشورشان را تنها نگذاشته‌اند به این دلیل آیا ایرانیان مستحق دو بار «براوو» نیستند؟!
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هلاکت ۱۸ تروریست داعش درحمله هوایی ارتش عراق

 

وزارت دفاع عراق از هلاکت ۱۸ تن از عناصر داعش در عملیات هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی در شرق شهر رمادی در استان الانبار خبر داد.

 

وزارت دفاع عراق تأکید کرد: در حمله هوایی و گلوله باران شدید مواضع گروه داعش در منطقه الزنکوره در شمال غربی رمادی ۱۸ تن از اعضای گروه داعش به هلاکت رسیدند و خودروهای آنان منهدم شد.
وزارت دفاع عراق خاطرنشان کرد، این حمله با همکاری سرویس های اطلاعات نظامی ارتش عراق صورت گرفت.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، حملات زمینی و هوایی ارتش با حمایت عشایر محلی و مقاومت مردمی علیه عناصر داعش در مناطق مختلف با هدف پاکسازی کامل خاک عراق از وجود اعضای این گروه تروریستی و تکفیری با قدرت ادامه خواهد داشت.

 

 

 

****************************************************************************************

 

 

اذعان ابوبکر البغدادی به شکست داعش در «جرف‌ النصر»

 

سرکرده عناصر تکفیری داعش ضمن اعتراف به شکست این گروهک در مناطق جرف‌الصخر (جرف النصر) و تکریت اعلام کرد که ورود عوامل نفوذی به داعش یکی از دلایل این شکست است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرکرده گروه تکفیری داعش اذعان کرد که دستگاه اطلاعاتی عراق و سرویس مبازره با داعش با موفق عمل کردن در منطقه جرف الصخر و تکریت، خسارت زیادی به داعش وارد کردند. به گزارش پایگاه «النشره»، ابوبکر البغدادی با اعتراف به شکست داعش در مناطق جرف النصر(جرف الصخر)، تکریت و زمار اعلام کرد که ورود عوامل نفوذی به داعش یکی از دلایل این شکست است. وی در پیامی که «ابوحفصه المهاجری» آن را منتشر کرد، به سرکرده‌های داعش توصیه کرد که هیچ نیروی عراقی جدیدی که قصد پیوستن به داعش را دارند، به کار نگیرند. البغدادی گفته است: جنگجویانی که خارج از دولت عراق به ما می پیوندند برای ما کافی خواهد بود. به گزارش پایگاه عراقی «نون»، سرکرده تروریست‌های داعش فرمان کشتار نیروهای اقلیم کردستان و سوزاندن اجساد آنها و همچنین فرمان عقب‌نشینی عناصر این گروه از موصل و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را صادر کرده است. استانداری بابل اخیرا به دلیل پیروزی‌های ارتش در جرف الصخر -حدفاصل بغداد و کربلاء-، نام این منطقه را به «جرف النصر» (النصر= پیروزی) تغییر داد.

 

 

 

************************************************************************************

 

وزیر دفاع عراق از خنثی‌سازی طرح تروریست‌ها در روز عاشورا خبر داد

 

وزیر دفاع عراق ضمن تاکید بر هماهنگی کامل مقامات محلی کربلا با نیروهای امنیتی و کشف طرح تروریست‌ها برای روز عاشورا، گفت که طرح امنیتی ویژه روز عاشورا موفقیت‌آمیز خواهد بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق با هدف اطلاع از روند طرح امنیتی بویژه در روز عاشورا، امروز (شنبه) وارد کربلای معلی شد. العبیدی ضمن تمجید از هماهنگی بین مقامات محلی کربلا و فرماندهان امنیتی،‌ تأکید کرد که این مساله، طرح امنیتی ویژه عاشورا را موفقیت‌آمیز خواهد کرد. وی از شهروندان و زائران حرم حسینی خواست که به منظور موفقیت آمیز شدن این طرح با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند. العبیدی اظهار داشت: سفر به استان کربلا به منظور اطلاع از طرح امنیتی ویژه دهم ماه محرم الحرام(روز عاشورا) صورت گرفته است. وی افزود: طرح امنیتی عاشورا بر دو محور تامین امنیت شهر و زائران و جابجایی زائران پس از مراسم متمرکز است. وزیر دفاع عراق با اشاره به اینکه این طرح امنیتی از پشتیبانی نیروی هوایی با ایجاد حلقه امنیتی در اطراف شهر برخوردار است، از شهروندان و زائران خواست که با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند. وزیر دفاع عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه تروریست‌ها قصد داشتند مراسم روز عاشورا را هدف قرار دهند که به این موضوع تا قبل از آغاز مراسم رسیدگی خواهد شد. وزیر دفاع عراق ضمن تمجید از وجود هماهنگی بین دولت محلی کربلا و فرماندهان امنیتی استان گفت: این هماهنگی در نوع خود بی نظیر است و این خود اطمینان بخش است زیرا هماهنگی زیادی بین مقامات کربلا با فرمانده عملیات فرات میانی و رئیس پلیس استان کربلا وجود دارد و این امر طرح امنیتی ویژه عاشورا را موفقیت آمیز خواهد کرد. از سوی دیگر «عقیل الطریحی» استاندار کربلا نیز گفت که این شهر از لحاظ امنیتی با دو منطقه حساس شمال بابل و الانبار است هم مرز است بنابراین طرح‌های امنیتی خاصی برای کربلا اختصاص داده شده است. 

 

 

 

************************************************************************************

 

 

استاندار کربلا: پاک‌سازی «جرف‌الصخر» دشوار بود/ امسال شاهد حضور قابل توجه زائر در کربلا خواهیم بود

 

استاندار کربلا اعلام کرد با پاک‌سازی منطقه جرف‌الصخر که سال‌ها در انجام آن ناتوان بودیم پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور قابل توجهی از زائران در کربلای معلی باشیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، «عقیل الطریحی» استاندار کربلا در کنفرانسی خبری گفت که به دنبال پیروزی‌های نیروهای ارتش عراق و گروه‌های بسیج مردمی در درگیری‌ها برای پاکسازی مناطق اطراف کربلا انتظار می‌رود که شاهد حضور قابل توجهی از زائران در کربلای معلی باشیم. الطریحی تاکید کرد: پاکسازی جرف الصخر که از سال 2003 شاهد حضور تروریست‌های القاعده بود و سال‌ها با جنایات و بمب‌گذاری‌های خود شهروندان عراقی را به خاک و خون کشیده بودند و پنج ماه پیش نیز به کنترل گروهک تروریستی داعش درآمد، کار پیچیده‌ای بود بنابراین پیش‌بینی می‌شود که با پیروزی در جرف الصخر شاهد شمار قابل ملاحظه‌ای زائر در کربلا باشیم. الطریحی تاکید کرد: برای روزهای تاسوعا و عاشورا طرح‎های امنیتی و خدماتی که نخست وزیر و وزیر کشور از آنها مطلع شدند، در نظر گرفته شده و به خواست خدا موفقیت آمیز خواهد بود. استاندار کربلا با اشاره به اینکه محرم امسال از بسیج مردمی شامل نیروهای زن و مرد برای تامین امنیت زائران کربلا استفاده شده است، گفت: امیدواریم که به خواست خدا روند امور به شکل خوبی پیش برود.

 

 

************************************************************************************************

 

 

 

انتشار فایل صوتی درباره عزل «بغدادی» و تعیین خلیفه سعودی در داعش

 

بر اساس یک فایل صوتی تازه انتشار یافته، مجلس مشورتی گروه تکفیری داعش، «ابوبکر البغدادی» را از خلافت خودخوانده برکنار و یک سعودی‌تبار را جانشین وی کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه‌های خبری عراقی اعلام کردند که «ابومحمد العدنانی» سخنگوی گروه تکفیری‌ داعش با انتشار یک فایل صوتی که در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تکفیری منتشر شده، اعلام کرده است که مجلس مشورتی داعش «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده این گروه را خلع و شخص دیگری را جانشین او کرده است. هنوز روشن نیست این خبر چقدر صحت دارد اما این خبر در پایگاه‌های خبری مختلف عربی از جمله «پانوراما الشرق الاوسط» و «دنیا الوطن» بازنشر شد. العدنانی بدون اشاره به هویت و نام خلیفه خودخوانده جدید گفت: « مجلس مشورتی داعش ابوبکر البغدادی را عزل و بیعت با وی را لغو می‌کند و یک خلیفه جدید سعودی تبار را جایگزین او می‌کند». این تصمیم پس از آن گرفته شده که اخباری درباره فرار بغدادی از میدانهای جنگ و مخفی شدنش در موصل یا سوریه منتشر شد. هفته گذشته نیز اخباری درباره محاصره شدن البغدادی به دست ارتش عراق منتشر شد (جزئیات بیشتر). عدنانی گفت: کسی که -به تعبیر او- از یاری مومنان روی برگرداند و از میدان‌های جهاد عقب‌نشینی کند، خلیفه نیست و بیعتی با وی بر گردن اعضای داعش نیست. میدان های جهاد پر از مسائل غیرقابل پیش بینی است و باید قدرت مقابله داشت. ما با خلیفه‌ای جدید بیعت خواهیم کرد و متعاقبا نام وی را اعلام خواهیم کرد. وی سپس به بیعت با خلیفه جدید فرا خواند. البغدادی پس از «ابومصعب زرقاوی» سرکرده گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق» که در سال 2006 میلادی به هلاکت رسید و «بوحمزه المهاجر» و «ابوعمر بغدادی»، که در سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمدند، چهارمین سرکرده گروه تروریستی داعش است که اکنون -به تعبیر رسانه‌ها- خطرناک ترین فرد دنیا محسوب می شود. نام اصلی بغدادی، «ابو دعاء» یا «الکرار»، «ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی» است. وی سال 1971 در شهر سامرا متولد شد، و اینک حدود 41سال دارد. بغدادی که فعالیت خود را با عضویت در تشکیلات تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و سال 2010 به دستور بن لادن سرکرده سابق القاعده که به دست آمریکایی ها به هلاکت رسید، به سرکردگی شاخه القاعده در عراق منصوب شد. وی سوگند یاد کرد که انتقام بن لادن را از آمریکایی ها بگیرد؛ وی با اجرای چند عملیات تروریستی هولناک در عراق علیه نظامیان عراق و آمریکا در واقع سوگند خود را عملی کرد.

 

 

 

**************************************************************************************************

 

 

 

نایب‌رئیس شورای سیاسی حزب‌الله:غربی‌ها «داعش» را برای اجرای سیاست‌های‌شان در منطقه به کار می‌گیرند

 

نایب‌رئیس شورای سیاسی حزب‌الله تاکید کرد کشورهای غربی گروهک تروریستی «داعش» را برای اجرای سیاست‌های‌شان در منطقه خاورمیانه به کار می‌گیرند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود قماطی» نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله طی سخنانی در یکی از مراسم عزاداری حضرت «ابا عبد الله الحسین -علیه‌السلام-» در شهرک «سحمر»‌ واقع در منطقه بقاع غربی (شرق لبنان)، قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا، اروپا و کشورهای غربی را نماد تمام عیار شیطان بزرگ در عصر حاضر خواند. قماطی تاکید کرد: این کشورها، تکفیری‌ها را به عنوان ابزارهایی برای اجرای طرح‌هایشان و سیطره بر منطقه و همچنین از بین بردن مقاومت و طرح مقاومت به کار می‌گیرند. طرح مقاومت مانع تحقق طرح‌های آمریکا و کشورهای اروپایی در منطقه است. به گزارش وبگاه خبری العهـد قماطی با اشاره به جانفشانی‌های رزمندگان مقاومت در رویارویی با دشمن صهیونیستی و تکفیری‌های فعال در سوریه و برخی مناطق لبنان، تاکید کرد: ما می‌‌خواهیم از مقدسات، دین، وطن و لبنان پاسداری کنیم و اگر جانفشانی‌های فرزندان و شهدایمان در سوریه در رویارویی با طرح‌های تکفیری نبود، لبنان به عنوان پیام آور همزیستی مشترک نمی‌ماند.

 

 

 

**************************************************************************************

 

 

 

گروه تکفیری داعش که به دلیل پیشروی‌های ارتش در استان «صلاح‌الدین» و مناطق دیگر عراق سر در گم شده است، همچنان انتقام خود را از عشایر عراقی می‌گیرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محاصره 120 خانواده در شمال الرمادی به دست داعش، دستگیری فرمانده انتحاری‌های داعش، سردرگمی داعش در صلاح‌الدین و ...از جدیدترین تحولات عراق است.

 

مفتی داعش در عراق دستگیر شد

وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی طی یک عملیات ویژه محل اختفای «حسام ناجی» مفتی داعش را در استان نینوا شناسایی و وی را دستگیر کردند.

این مفتی دستور تخریب اماکن مذهبی و کشتار بی‌گناهان در استان نینوا را صادر کرده است.

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق اخیرا، شمار زیادی از سرکرده‌های داعش را در استان‌های مختلف دستگیر کرده‌اند و همین مسئله موجب ایجاد موجی از ترس و وحشت در صفوف تروریست‌ها شده است و آنها برای بالا بردن روحیه جنگجویانشان و ایجاد وحشت در میان مردم بی‌گناه، از اعدام و کشتار وحشیانه عشایر استفاده می‌کنند.

 

انفجار انتحاری در جنوب غرب بغداد

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در محله «شهداء السیدیة» واقع در جنوب غرب بغداد، چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

«الغدپرس» نوشت: این خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیک یک هیئت عزاداری امام حسین (ع) در منطقه حی الشهدا السیدیه در نزدیکی تقاطع «الدرویش» واقع در جنوب غرب بغداد، منفجر شد و 14 شهید و 25 زخمی برجای گذاشت.

 

احتمال تکرار جنایت «البونمر» این بار برای عشائر «الجبور» در تکریت

یک مقام امنیتی در گفت‌وگو با «الغدپرس» اعلام کرد که تکفیری‌ها 50 مرد از عشیره «الجبور» در شمال تکریت را ربودند و ساکنان این منطقه درباره تکرار جنایت علیه عشیره «البونمر» در استان «الانبار» این‌بار برای عشایر الجبور هشدار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، داعش مانع تردد مردم در شمال تکریت می‌شود و تاکنون بیش از 50 مرد از عشیره الجبور را ربوده که در میان آنها چندین کودک نیز به چشم می‌خورند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: تکفیری‌ها این افراد را از مساجد در هنگام نماز ظهر و برخی منازل ربوده است و هنوز مشخص نیست این افراد به کجا انتقال یافته‌اند.

گفته می شود ظهر امروز، تکفیری‌های داعش در ادامه دستگیری عشائر الجبور،یکی از شیوخ عشائر الجبور به نام «محمد الجباره» و سرهنگ بازنشسته «احمد الحاج» معاون سابق رئیس پلیس صلاح الدین را ربودند.

 

سوء‌قصد نافرجام به جان اعضای کمیته امنیتی شورای استانی «دیالی»

یک منبع آگاه در پلیس «دیالی» گفت: «صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی شورای استانی و «محمد مهدی السعدی» عضو شورای استانی از یک سوء‌قصد در شمال بعقوبه جان سالم به در بردند.

بر اساس این گزارش، یک بمب کنارجاده‌ای در نیمه‌های شب گذشته در نزدیکی منطقه «السود» در 7 کیلومتری شمال بعقوبه در هنگام عبور کاروان کمیته امنیتی شورای استانی دیالی منفجر شد که طی آن تنها به 2 خودرو خسارت وارد شد و کسی قربانی نشد.

 

اعدام 67 نفر دیگر از قبیله البونمر در شمال الرمادی

شبکه المیادین در خبری فوری نوشت که تکفیری‌های داعش، 67 نفر دیگر از عشیره البونمر» را در «الثرثار» در شمال «الرمادی» اعدام کردند.

شیخ «نعیم الکعود» در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که داعش شب گذشته این 67 نفر را در منطقه «راس الماء» در نزدیکی دریاچه الثرثار اعدام کرده و 125 نفر را همچنان تحت محاصره دارد و آنها به نیز به پاکسازی تهدید می‌کند. این افراد اعدام شده از بین 200 نفری که از 2 روز پیش در این منطقه تحت محاصره قرار دارند، انتخاب شدند.

داعش طی دو هفته گذشته، 250 نفر از اعضای این عشیره سنی را اعدام کرده و در حال نسل‌کشی عشیره البونمر است که در مقابل تکفیری‌ها ایستادگی کردند و حاضر به بیعت با آنها نشدند.

 

استانداری «الانبار»: 120 خانواده آواره در شمال الرمادی محاصره‌اند

«صباح الکرحوت» رئیس شورای استانداری «الانبار» اعلام کرد که تکفیری‌های داعش 120 خانواده آواره را در نزدیکی منطقه «الثرثار» در 20 کیلومتری شمال «الرمادی» محاصره کرده‌اند.

وی گفت که اغلب این افراد زن و کودک هستند که از منطقه «الزویه» در منطقه «هیت» فرار کرده‌اند و راهی شمال الرمادی شده‌اند و اکنون حتی از آب و غذای کافی برخوردار نیستند.

رئیس شورای استانداری الانبار در ادامه خواستار عملیات نظامی دولت فدرال عراق برای در هم شکستن محاصره این خانواده‌های سنی در الثرثار شد.

 

استاندار صلاح الدین: داعش سردر گم شده است

«رائد الجبوری» استاندار استان صلاح الدین عراق گفت: داعش در این استان دچار سردرگمی شده است و بسیاری از سرکردگانش به سمت استان نینوا فرار کرده‌اند.

رائد الجبوری در گفت‌‌وگو با «السومریه‌نیوز» افزود: استانداری در حال هماهنگی با دولت مرکزی است تا نیروهای ارتش و نیز عشایر و داوطلبان پیوستن به ارتش به پایگاه اسپایکر بازگردانده شوند.

وی گفت: بعد از پیروزی‌های بزرگ نیروهای ارتش عراق و آزادسازی بسیاری از مناطق و روستاها در شمال تکریت و جنوب شهر بیجی، از عشایر مناطق آزادشده خواستیم افراد خود را مسلح کنند و ضد عناصر داعش به نیروهای ارتش بپیوندند.

استاندار صلاح الدین در 29 اکتبر گذشته به کارکنان ارتش و پلیس این استان که از انجام وظایف خود تخلف کرده بودند 3 روز برای بازگشت به مکان های خدمت شان مهلت داده بود.

 

فرمانده «انتحاری»های داعش بازداشت شد

یک منبع آگاه در اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم در استان کربلا، از بازداشت سرکردۀ تروریست‌های «انتحاری» داعش در استانهای مرکزی و جنوبی عراق، در بغداد دستگیر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان کربلا با اجرای عملیاتی در بغداد، موفق شدند فرمانده هسته‌های انتحاری داعش در استان های جنوبی و مرکزی عراق را بازداشت کنند.

این منبع که از ذکر نامش خودداری کرد، افزود: این نیروها همچنین عامل انفجار اخیر در پست بازرسی شماره 54 در شمال کربلا را هم بازداشت کردند.

استان کربلا با وجود آن که از استان های نسبتاً امن عراق محسوب می شود، هر از چندی شاهد تلاشهایی برای عملیات تروریستی است که این تلاش ها در آستانۀ مناسبت های مذهبی افزایش می یابد.

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فوری...فوری

متاسفانه امروز عصر بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی خیمه ی عزادارن حسینی در جنوب بغداد 10 نفر شهید و 25 نفر مجروح شدند.

 

B1X-1k_CQAA7YW9.jpg

 

B1X-1jkCUAE0xNw.jpg

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط nasirirani، 3 آذر 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط nasirirani، 3 آذر 1393 - دلیلی ارایه نشده است
اثبات همجنسگرایی فرمانده داعش
کارشناسان اطلاعاتی آمریکا تاکید دارند که رهبر داعش فردی منحرف و دارای روابط جنسی با افراد مذکر از سال های گذشته است.
 

به گزارش جام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی اینترسابت آمریکا به نقل از عناصر اطلاعاتی خود نوشت: کارشناسان اطلاعاتی آمریکا تاکید دارند که رهبر داعش فردی منحرف و دارای روابط جنسی با افراد مذکر از سال های گذشته است.

 

یکی از کارشناسان اطلاعاتی اذعان کرد: ابوبکر البغدادی در ماه هایی که در زندان بصره بود همواره میان هم سلولی ها و زندانی ها مورد تعرض جنسی قرار می گرفت به گونه ای که در تمام زندان این خبر پیچیده شده بود.

اسنودن که سال ها عنصر اطلاعاتی آمریکا بوده در این زمینه گفت: حتی البغدادی مورد تعرض یکی از نگهبانان آمریکایی زندان بوکا در بصره قرار گرفته بود.

 

اسنودن تاکید کرد که مسولان زندان بوکا در آن زمان این نکته را به خوبی می دانستند و این مسئله تبدیل به یک معضل اصلی در میان مسولان زندان شده بود

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 
در جریان حمله هوایی جنگنده‎های ارتش عراق به مواضع گروه تروریستی داعش در استان الانبار سخنگوی این گروه زخمی شد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از السومریه: وزارت کشور عراق روز یکشنبه اعلام کرد "ابو محمد العدنانی" سخنگوی گروه تروریستی داعش در جریان حمله هوایی به غرب استان الانبار زخمی شده است.

جنگنده‎های ارتش عراق بر اساس دراختیار داشتن اطلاعات دقیق، توانستند مواضع گروه‎ تروریستی داعش را در منطقه "المشتل" در شهر "القائم" بمباران کنند.

در این عملیات هوایی یک تروریست کشته و 45 نفر دیگر از آنها زخمی شدند.
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

داعش 3 نفر از نیروهای خود را سر برید
 
اختلافات و درگیری های داخلی میان تروریست ها در عراق به کابوسی برای آنها تبدیل شده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز به نقل از شارل آیوب، رئیس پلیس استان "دیالی" روز گذشته از بروز وضعیت فلاکت باری در میان نیروهای داعش خبر داد.

 

"جمیل الشمری" رئیس پلیس دیالی ضمن اعلام این خبر افزود: «این گروه تروریستی 3 نفر از نیروهای خود را به خاطر سرپیچی از دستور مافوق، سر برید»

 

به گزارش شارل آیوب، "جمیل الشمری" در گفتگوی خود با "السومریه نیوز" اعلام کرد: «اخبار موثقی در دست داریم که نشان دهنده وضعیت وخیم و پر کدورت میان نیروهای داعش در استان دیالی است. این اختلافات و درگیری های داخلی بخصوص در مناطقی مانند "حمرین" (در 50 کیلومتری شرق بعقوبه) و "قضاء المقدادیه" (در 35 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) بیشتر دیده می شود.»

 

به گزارش شارل آیوب "الشمری" همچنین افزود: «به نظر می رسد علت اصلی بروز این اختلافات داخلی به خاطر وضعیت وخیم نیروهای داعش در منطقه دیالی باشد. چرا که تروریست ها در این منطقه محاصره شده اند و امکان رساندن نیروهای کمکی به آن ها وجود ندارد.»

 

رئیس پلیس دیالی همچنین اعلان کرد که تا کنون 60درصد از تروریست های داعش در این منطقه به هلاکت رسیده اند.

ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

یه سری هم هستن دیگه هر چی گیر میارن ب داعش ربط میدن همینطوری پیش برن شروع به فحش ناموس میکنن تازه با کلی منابع معتبر اثبات هم میکنن حرفشون رو والا !

  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو بمب نسبتاً قوی به صورت همزمان در یکی از مناطق پرتردد بغداد منفجر شد.
تسنیم: لحظاتی قبل دو انفجار به صورت همزمان در یکی از مناطق شلوغ و پر تردد بغداد، چهار راه السعدون به کراده منفجر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گفته می شود در این حادثه تروریستی شماری از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند.

امروز همچنین بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر کاروان عزاداران حسینی در نزدیکی تقاطع الدرویش واقع در جنوب بغداد، 14 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پیشمرگ های کرد از آزادی 200 ایزدی تحت اسارت داعش خبر دادند

 

 

نماینده امور پناهجویان حکومت اقلیم کردستان عراق از آزادی 200 شهروند ایزدی تحت اسارت گروه تروریستی 'داعش' در جریان عملیات پیشمرگ های کرد، خبر داد.

«نوری عثمان سنجاری» گفت: این 200 نفر که به اسارت داعش درآمده بودند، توسط نیروهای پیشمرگ و یگان حفاظت سنجار متشکل از نیروهای ایزدی آزاد شدند.
این افراد شامل 70 زن، 50 کودک، 80 پیر و جوان ایزدی در جریان یک عملیات در مناطق زمار و سنجار آزاد شدند و در حال حاضر آنها تحت حفاظت نیروهای کرد در داخل اقلیم کردستان قرار دارند.
وی عملیات آزادسازی این افراد را امری پیچیده و دشوار توصیف کرد و گفت: برای نجات این گروگان ها شخصیت های زیادی در داخل و خارج اقلیم همکاری و کمک کردند.
ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی و پیشمرگ های کرد، در هفته های اخیر عملیات گسترده ای را برای پس گرفتن مناطق اشغال شده این کشور از تروریست های داعش، انجام داده اند.
در نتیجه این اقدامات به تازگی برخی مناطق از وجود داعش پاکسازی شده و حملات برای آزادی دیگر مناطق این کشور ادامه دارد.
تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی در این کشور شده اند.
آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای غربی و عربی منطقه که از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی جنایت های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش شده اند.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سری هم هستن دیگه هر چی گیر میارن ب داعش ربط میدن همینطوری پیش برن شروع به فحش ناموس میکنن تازه با کلی منابع معتبر اثبات هم میکنن حرفشون رو والا !

 

الان غرب میاد اینها رو نماد دموکراسی معرفی میکنن به همین خاطر.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولین حمله جنگنده های کانادایی به مواضع داعش در عراق

 

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که جنگنده های این کشور برای اولین بار پس از پیوستن کانادا به ائتلاف بین المللی علیه داعش حملات خود را علیه مواضع داعش در عراق آغاز کردند.
وی افزود: دو جنگنده کانادایی از نوع سی اف-18 به مواضع داعش در اطراف فلوجه حمله کرده و پس از چهار ساعت به پایگاه خود بازگشتند.
کانادا اوایل ماه گذشته به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا پیوست. تا کنون حملات هوایی این ائتلاف نتوانسته موفقیتی را در زمینه پیشروی این گروه تروریستی در برخی مناطق عراق یا سوریه را داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نقشه ای از وضعیت صحنه ی نبرد در مناطق مرکزی عراق

جبهات نبرد در این مناطق بسیار بهم نزدیک بوده و هر حرکت وعملیاتی میتواند سرنوشت جبهات دیگر را تغییردهد..

 

سبز مناطق تحت سیطره ی ارتش

بنفش مناطق درگیر

نقاط آبی : مناطق نظامی

 

aragh_copy.jpg

به سامرا خیلی نزدیک به نظر می رسند

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش مجروح شد

وزارت کشور عراق از مجروح شدن سخنگوی گروه تروریستی داعش خبر داد.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای تأکید کرد، جنگنده های این کشور پس از دریافت اطلاعات دقیق، توانستند مخفیگاه های تروریستهای داعش را در منطقه “المشتل” در “قائم” هدف قرار دهند.
سومریه نیوز به نقل از بیانیه وزارت کشور عراق اعلام کرد، گروه اطلاعاتی “الصقور” وابسته به سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور، این اطلاعات را در اختیار نیروی هوایی عراق قرار داد.
در این عملیات، ۲۵ تروریست به هلاکت رسیدند و بیش از ۲۰ تن دیگر از جمله “ابو محمد عدنانی” سخنگوی داعش مجروح شدند.

 

 

**********************************************************************************

 

 

بازداشت ۷ تروریست پیش از ورود به کربلا

فرمانده عملیات “فرات میانی” از دستگیری ۷ تروریست که قصد ورود به شهر مقدس کربلا را داشتند، خبر داد.

سرتیپ ستاد “عثمان الغانمی” گفت: افراد مزبور از اهالی بغداد بوده و قصد داشتند با خودروهای غیرنظامی از محورهای غربی و شمالی وارد استان کربلا شوند.

وی افزود: وزارت دفاع برای تامین امنیت کربلا، این فرماندهی را به چهار فروند هواپیما، خودروهای کشف مواد منفجره مجهز و پیاده نظام را تقویت کرده است.
الغانمی ادامه داد: سامانه های موشک های ضد زره و ضد هوایی برای مقابله با هر گونه تهدید فعال شده است.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق روز گذشته در جریان بازدید از استان کربلا اهمیت تامین امنیت زوار حسینی را در روزهای تاسوعا و عاشورا مورد تاکید قرار داد.
شمار زائران حسینی که برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا عازم کربلا شده اند، بیشتر از سالهای قبل تخمین زده شده است.

 

 

 

***************************************************************************

 

 

پس از بونمر؛ داعش به دنبال کشتار قبیله الجبور
با ربوده شدن حدود ۵۰ نفر از اعضای قبیله الجبور در شمال استان صلاح الدین عراق توسط داعش، نگرانی ها درباره تکرار حادثه ای شبیه به کشتار اعضای قبیله البونمر تشدید شده است.

وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد، گروه تروریستی داعش تا کنون ۳۲۲ نفر از جمله تعدادی زن و کودک از قبیله بونمر در استان الانبار در غرب عراق را اعدام کرده است.
تروریستها که به دلیل پیشروی های سریع و دستاوردهای بزرگ نیروهای امنیتی عراق در تنگنا قرار گرفته اند به ربودن مردم عادی روی آورده تا در میان آنها ترس و وحشت ایجاد کند.

داعش تا کنون دهها نفر از اعضای قبیله جبور در منطقه العالم در شمال تکریت را از ترس پیشروی نیروهای عراقی ربوده و به اهالی منطقه هشدار داده است که ماجرای کشتار قبیله بونمر را تکرار خواهد کرد.
وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش موفق به آزادسازی منطقه نظامی بیجی در شمال تکریت شده است و ارتش و نیروهای داوطلب مردمی ۷۵ درصد از بیجی را که کلید آزادسازی موصل به شمار می آید، تحت کنترل گرفته اند.

وزارت کشور از هلاکت دهها تن از گروه تروریستی داعش در سلسله عملیات نظامی نیروهای امنیتی عراق خبر داد و تاکید کرد که “ابومحمد عدنانی” سخنگوی رسمی داعش در حملات هوایی به غرب استان الانبار به هلاکت رسیده است.
این وزارت خانه از انهدام مواضع تروریست ها در منطقه “المشتل” در شهرک “قائم” در مرزهای سوریه خبر داد و تاکید کرده است که نیروهای ویژه مفتی داعش در عراق موسوم به “حسام ناجی شنین” ملقب به “شیخ حسام” را دستگیر کرده اند.
وی متهم به صدور فتوای تخریب اماکن دینی در موصل و اعدام شهروندان عراقی است.

 

 

 

***********************************************************************************************

 

 

بارزانی: کردهای داعشی را می شناسیم
مشاور شورای امنیتی منطقه کردستان عراق، با تاکید بر این که ۲۰۰ تن از کردها، در صفوف داعش می جنگند، خاطر نشان کرد: اکثر آن ها را می شناسیم.

بارزانی اظهار داشت: شمار کردهایی که در صفوف داعش می جنگند، ۲۰۰ نفر است و ما آن ها را می شناسیم. برخی از آن ها به همراه داعش، در سوریه از پا در آمدند، و برخی دیگر در جنگ با نیروهای پیشمرگه کشته شدند و شماری دیگر از آنان هنوز به همراه داعشی ها می جنگند.

وی پیشروی نیروهای پیشمرگه را خوب توصیف کرد و گفت: بسیاری از مناطقی که پیش از این داعش، آن ها را تصرف کرده بود، بازپس گرفتیم و توانستیم بر مشکلاتی که در ابتدای کار با آن ها مواجه بودیم، فائق بیاییم.
مسرور بارزانی به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن تأکید کرد: تنها مشکلی که نیروهای پیشمرگه با آن مواجه هستند، نداشتنِ سلاح های پیشرفته است. ما به سلاح های سنگینی نظیر تانک، زره پوش، توپ های سنگین و دوربرد، بالگرد، دستگاه های خنثی سازی مین و مواد منفجره و همچنین موشک های ضد تانک نیازمندیم.

مشاور شورای امنیتی منطقه کردستان عراق با بیان این که اوضاع امنیتی در این منطقه تحت کنترل است، بر ضرورت رسیدگی به شمار بسیار زیادی از آوارگانی که به این منطقه پناه آورده اند، تاکید کرد.

 

 

 

***********************************************************************************************

 

 

بیعت گرفتن داعش از لیبیایی‌ها با کمک یک سعودی
داعش یکی از عناصر “سعودی” خود را به عنوان مفتی، مأمور بیعت گرفتن در لیبی برای ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی کرده است.

منابع رسانه ای خبر دادند که داعش، پس از تعیینِ یکی از عناصر یمنی خود به نام “ابوالبراء الازدی” به عنوان والی منطقه “درنه” واقع در شرق مرز لیبی با مصر؛ “ابوحبیب الجزراوی” از داعشی های سعودی را به عنوان مفتی این منطقه، مأمور بیعت گرفتن برای ابوبکر البغدادی تعیین کرد.
ابوحبیب، به منظور بیعت گرفتن از داعشی های جدیدی، همایشی تحت عنوان ” به البغدادی، دست بیعت بدهید” برگزار کرد و جزوه ای را برای آن ها خواند و از آن ها خواست عبارت های جزوه را پشت سر او تکرار کنند.

این جزوه، توسط یک داعشی بحرینی به نام “ترکی البنعلی” نوشته شده، و مضمون آن، ارائه دلایل و شواهدی مبنی بر حقانیت خلافت ابوبکر البغدادی، خلیفۀ خودخواندۀ داعش است.
روزنامه عربستانیِ “الحیات” چاپ لندن تاکید کرد که تعیین والی و مفتی برای منطقه درنه، پس از مدت ها کشمکش میان داعش و انصار الشریعه (شاخه القاعده در یمن) صورت گرفت.
گفته می شود که انصار الشریعه حاضر نبودند با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه بیعت کنند.

داعش، تلاش فراوانی برای مخفی نگه داشتن نام مفتی سعودیِ خود کرد، اما پس از بیعت گرفتن از شماری از داعشی های لیبی، چند زن داعشی که تیمی رسانه ای برای پوشش خبری وقایع “ولایت درنه” ایجاد کرده بودند، نام ابوحبیب الجزراوی را فاش کردند.
به گفته دوستان ابوحبیب، وی در اواسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی، به همراه شماری از سران داعش پس از جنگ در سوریه، از طریق ترکیه به لیبی رفت. ابوحبیب، پیش از آن نیز به لیبی رفت و آمد داشت و با یکی از فرماندهان نظامی به نام عبدالحکیم بلحاج، ارتباط داشت اما همواره سعی می کرد در انظار عمومی ظاهر نشود. او حلقۀ اتصال گروه های مسلح و فرستادۀ ابوبکر بغدادی به لیبی به شمار می رود تا منطقه درنه را به عنوان “امارت اسلامی” وابسته به داعش اعلام کند.
ابوحبیب، پلیس داعش را در درنه تشکیل داد و نیروهای این گروه تروریستی جمعه گذشته، با ۵۰ خودروی پلیس به گشت زنی در شهر پرداختند. با توجه به درج نماد سیاه داعش بر روی خودروهای آنان، این اقدام، به مثابه اعلام رسمیِ پیوستن این شهر به قلمرو داعش ارزیابی شده است.

 

 

 

**********************************************************************************************

 

 

فرار عناصر داعش از مناطقی در استان دیاله
فرمانده عملیات دجله از فرار عناصر گروه داعش از شش منطقه در داخل استان دیاله در شرق عراق بدون درگیری شدید خبر داد.

” عبد الامیر الزیدی ” اعلام کرد، عناصر داعش در هفته های اخیر در جریان درگیری با نیروهای امنیتی عراق از شش منطقه تحت سلطه خود گریخته اند.

الزیدی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: برخی از این مناطق روستایی و کشاورزی است و خطوط دفاعی در داخل استان دیالی به شمار می رود.
براساس این گزارش، داعش درنتیجه شکست ها و عقب نشینی و فرار عناصر آن از برخی مناطق، بسیار تضعیف شده است.

الزیدی افزود: توانایی داعش روز به روز و درنتیجه حملات نیروهای عراقی و پیشرفت های آنان در زمینه آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش تضعیف شده است.
نیروهای عراقی در استان دیاله در هفته های گذشته چندین منطقه تحت سلطه داعش را به ویژه در جبهه حوض حمرین ، المنصوریه و اطراف المقدادیه آزاد کرده اند.

 

 

**********************************************************************************************

 

 

کاروان‌های جهاد حسینی (ع) عازم نبرد با تروریستها
عراق این روزها شاهد تشکیل کاروان‌های جهاد حسینی (ع) برای اولین بار در تاریخ این کشور است.

عراق برای اولین بار در تاریخ خود شاهد تشکیل کاروان های حسینی (ع) جهادی است که برای برگزاری مراسم عزاداری به عتبات عالیات نمی روند، بلکه به جبهه های نبرد با عناصر گروه تروریستی داعش اعزام می شوند.

کامل الکنانی خبرنگار العالم با اشاره به حملات علیه زائران امام حسین (ع) گفت: این انفجارها معمولا با فرا رسیدن مراسم دینی و افزایش شمار زائران عتبات عالیات و عزیمت آنها در سطح گسترده ای از سایر شهرها به شهر کربلای معلی روی زیاد می شود و شمار زیاد هیئت ها و کاروان های زائران و عزاداران تا حدی کار کنترل امنیت را برای هزاران کاروان در طول مسیرها دشوار می نماید.

وی گفت: امروز انفجاری روی نداد، اما در مورد انفجارهای دیروز باید بگویم که یکی از آنها در تقاطع الدرویش در محله الاعلام روی داد که براساس آمار رسمی، در جریان انفجار خودروی بمبگذاری شده، هفت نفر کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند. دومین انفجار نیز در شهرک صدر بغداد روی داد که چهار نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.
یک انفجار نیز دیروز در خیابان السعدون منطقه الکرده بغداد روی داد که به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شد. انفجارهای دیگری نیز در البیاع و الوشاش این شهر روی داد.
براساس تدابیر امنیتی، شهر کاظمین و مناطق پیرامون آن به طور تقریبا کامل، بسته شده است.
او تصریح کرد: خدمات عمومی و بهداشتی در طول مسیرهای کاروان های زائران ارایه می شود و در زمینه خدمات رسانی به زائران مشکلی وجود ندارد و به نظر می رسد که حملات خونین نسبت به گذشته کمتر است و امروز تاکنون موردی مشاهده نشده است.

کاروان های جهادی، پدیده جدیدی است و شمار زیادی از جریان های سیاسی و تبلیغاتی این شعار را مطرح کرده اند که امام حسین (ع) اکنون در کربلا نیستند، بلکه در جبهه های نبرد حضور دارند.
این امر باعث بسیج شمار زیادی از داوطلبان و جهادگران برای عزیمت به جبهه های نبردشده است و به مبارزان روحیه ای معنوی اعطا می کند و ایمان را در دل های آنها درخصوص مقدس بودن این جهاد، می دمد.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.