super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

ببخشید ما وارد بحث شدیم
کسی که میتونه وارو یا ستاره(چرخ و فلک)بزنه مطمئنا بدن اماده ای داره و این اماده بودن در سرعت عمل و توان استقامتی نیرو میتونه مفید باشه
و فکر میکنم بهتر از شکم جلو افتاده باشه

ستاره بدون دست هم اسمش* عرب *هست
اقا ما هم کلی از این حرکات بلدیم که میتونیم کَل اون داعشی رو بخوابونیم(چشمک ویرایش شده در توسط death-white
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گریه یک داعشی برای برادر انتحاری اش ! +فیلم

 

***********************************************************

 

بعد از حمله تروریستی به یک حسینیه در شرق عربستان، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور اعلام کرد پخش برنامه‌های شبکه وهابی وصال به دلیل محتوای فتنه‌انگیزش ممنوع شد.

به گزارش مشرق، در پی حمله تروریستی دوشنبه‌شب به عزادارن امام حسین -علیه‌السلام- در حسینه «المصطفی» در شهرک «الدالوة» در شهر «الاحساء» در شرق عربستان که منجر به شهادت دست کم 8 نفر شد، عربستان پخش برنامه‌های شبکه وهابی وصال را ممنوع اعلام کرد.

«عبدالعزیز خوجه» وزیر اطلاع رسانی عربستان اعلام کرد که پخش برنامه‌های شبکه وصال به دلیل محتوای فتنه انگیزش ممنوع اعلام شده است.

این اقدام عربستان پس از آن صورت گرفت که این حادثه از جانب اهل سنت و شیعه در عربستان محکوم شد و برخی معارضان مانند حمزه الحسن، ریشه آن را ادبیات تکفیری وابستگاه خاندان آل سعود (در سیاست و رسانه‌) اعلام کردند.

وزیر اطلاع رسانی عربستان با انتشار یک توئیت در صفحه اصلی خود در توئیتر ضمن تأکید بر عربستانی نبودن این شکبه اعلام کرد که دستور تعطیلی دفتر این شبکه در ریاض را صادر کرده است و پخش برنامه‌های این شبکه از عربستان قطع شده است.

 

شبکه وصال یک شبکه مذهبی افراطی وهابی است که به دو زبان عربی و فارسی برنامه پخش می‌کند. رویکرد این شبکه «وهابیت سلفی» و عملکرد آن «تند رو مذهبی» است که مدیریت محتوایی بخش فارسی آن بر عهده فردی موسوم به «عبدالرّحیم ملازاده» است که وابستگی رسانه‌ای آن به تلویزیون «الوصال» کویت است و در ماه رمضان 1432 ق. تاسیس شد.

پیشتر نیز در ادامه سیاست‌های اخیر سران سعودی در کاهش حمایت علنی و آشکار خود از گروه‌های افراطی، «عبدالعزیز بن فهد» رئیس پیشین شورای وزیران عربستان و از مالکان مجموعه شبکه‌های «ام.بی.سی» (MBC) اعلام کرد که وی دیگر از شبکه مذهبی «وصال» حمایت نمی‌کند

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

المیادین، یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و نیروهای مردمی عملیات گسترده‌ای از سه محور برای آزادی هیت، منطقه «کبیسه»، روستای «الزویه» و غرب الرمادی در استان الانبار از عناصر داعش را آغاز کردند.

1~52.JPG

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

معمولا اینجورجاهاست که فرق کسانیکه صرفا از دریچه دوربین و....یا مقالات ترجمه شده نظامی ، با دنیای نظامی گری آشنایی دارند با کسانیکه کار کردند واقعا مشخص میشه....

 

 

راجع به کاربرد پشتک وارو و امثالهم : الا یا اساتید مسلم تئوری نظامی، اگر قسمت تون شد و قرار شد کاری به جز تئوری انجام بدید شما مساله توانایی حمل و نگهداری و شلیک صحیح رو حتما باید بگذرونید که دراونجاست که شما نیازمند عضلات سرشانه و سه سر بازویی و...قوی هستید که بتوانید پس از مداومت حمل و شلیک و تحمل لگد کماکان توانایی نشانه گیری و...رو داشته باشید

 

از همین جهت است که شما در دوره آموزشی تون حتما باید توانایی شنا و پشتک وارو و ستاره زدن و...( و یا راه های مشابه که سبب قوی شدن بازو و شانه میشوند) رو انجام بدید

 

 

البته که در مقالات نظامی و تئوری هم این مسایل اومده ولی از اونجایی که برادران ما صرفا دنبال مسایل دیگری هستند زیاد پیگیر  این مسایل پیش پا افتاده نمیشن و اگر هم بشن چون در عمل هنوز از حد خاصی بالاتر نرفتند فرق کسی که توانایی جسمانی خوبی رو داره با کسی که در حد متوسط و پایین هست رو نمیتونند درک کنند ..

 

 

قصد جسارت به کسی نیست ولی اون مویی که شما میبینید پیچش داره و پیچش اون مو هم کار خیلی ها نیست ببینند ...!

 

انشاالله اگر روزی به صورت واقعی اسلحه دست گرفتید و بیش از 5 کیلومتر به صورت سینه خیز و شتری و .... حرکت تون دادند و از روی کلی مانع 4 متری ( مثل خاک نیمه سفت) رفتید متوجه عرض بنده میشوید برادران

 

 

وگرنه کسی مثل من اینقدر دیگه خنگ نیست دنیای واقعی رو با ماتریکس عوضی بگیره که طرف تو پشتک وارو بتونه شلیک دقیق بکنه ....

 

 

 

هوووووووپس

 

مشکل ما اینه یا نمیخونیم یا بد میخونیم ...از هر نظر !

 

 

یا حق

  • Upvote 10
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ادیب جان....

ای بزرگ تجربه‌ی نظامی داران....

ای بزرگ Field History داران...

ای کلاش دست گرفته و 5 کیلومتر سینه خیز رفته...

داداشم، بیخیال....

 

فرمودی خیلی حرفه‌ای هستن و در حال افتاب بالانس زدن تیر دقیق میندازن، گفتیم کاربرد عملیاتی نداره...

حالا اینکه تمرین تیراندازی دقیق در زمان مهتاب بالانس بدن رو بهتر برا حمل سلاح به طول 5 کیلومتر در حالت سینه خیز و یا غیره و ذلک اماده تر میکنه یا بدنسازی درست و تمرین کیلومتر ها دویدن و سینه خیز رفتن، مسئله‌ی دیگه ای هست که شما و برادران داعشی میدونید دیگه...

ما همون می‌ریم مقالات خودمون رو میخونیم ببینیم امریکا مربی های ژیمناستیک و یوگا برا اموزش نیروهای ویژه‌اش رو از کجا استخدام میکنه...

  • Upvote 12
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نقش سردار قاسم سلیمانی در عراق و عقب راندن گروه‌های تروریستی داعش را قابل توجه توصیف کرده است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس اندکی پس از عقب‌نشینی نیروهای داعش از شهر جرف الصخر، تلویزیون عراق صحنه‌هایی از حضور تانک‌های ارتش و حضور سربازان در ساختمان‌هایی که پیش‌تر توسط داعش تسخیر شده بود را پخش کرد.

با این حال با گذشت اندک زمانی برخی از رسانه‌های مستقل عراقی تصاویری را پخش کردند که نشان از حضور قدرتمند سردار «قاسم سلیمانی» در جرف الصخر و نقش آن در آزادسازی این شهر داشت.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس تعدادی از فرماندهان نظامی از حضور ده‌ها مشاور سپاه قدس ایران و حزب‌الله لبنان در خطوط مقدم جرف الصخر، فراهم آوردن تسلیحات برای سربازان عراقی،‌ تعلیم حدود 7هزار نفر از آنها و همکاری با فرماندهان عراقی برای رهبری عملیات‌های نظامی خبر داده‌اند.

یکی از مقامات نظامی عراق که خواسته نامش فاش نشود، در توصیف شخصیت سردار قاسم سلیمانی وی را شخصی شجاع و بی‌باک خوانده است که حتی در زمان حضور در خطوط مقدم نیز از جلیقه ضدگلوله استفاده نمی‌کند.

 

 

************************************************************************************

 

 

 
 
 
 

رئیس پلیس استان «دیالی» از به تله افتادن تکفیری‌های داعش در این استان و وجود شکاف عمیق میان سرکرده‌های آنها بر سر تاراج اموال شهروندان عراقی خبر داد.

 

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، سرتیپ ستاد «جمیل الشمری» فرمانده پلیس استان «دیالی»، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تکفیری‌های داعش در پی محاصره در اغلب مناطق در این استان و قطع تمام راه‌های امدادرسانی به آنها، دست به دامن سرکرده‌های خود شدند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری عراقی «المصدر نیوز» گفت: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد در میان سرکده‌های داعش در مناطق مختلف دیالی، اختلاف و شکاف عمیقی به وجود آمده است و دلیل اصلی این اختلافات، بر سر تاراج اموال شهروندان عراقی و نحوه تقسیم آنهاست.

شمری گفت: داعش در مناطق «حمرین»، اطراف «المنصوریه» و شمال «البغدادیه» در دیالی دست به دامن سرکرده‌های خود شده‌اند و به دلیل تنگ‌شدن حلقه محاصره علیه آنها، شماری زیادی از آنها فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند.

از سوی دیگر «مثنی التمیمی» رئیس شورای استانداری «دیالی»، گفت نیروهای امنیتی عراق طی 4 ماه گذشته، بیش از هزار بمب را در مناطق مختلف دیالی، خنثی کرده است. تکفیری‌ها داعش به منظور جلوگیری از پیشروی‌های ارتش و نیروهای امنیتی در این استان، در همه جا بمب‌گذاری کرده‌اند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

من چند فیلم اختصاصی از دوره های آموزشی داعش رو که روی تبلت یکی از رفقا ! دیدم ...دهنم سرویس شد ...یعنی ببین من ن ن ن  ن بگم سرویس شد یعنی چی !

 

اصلا فکرشم برام سخت هست که افراد بدون آموزش های پیشرفته بتوانند بیشتر از 10 دقیقه جلو اینها دوام بیارند ( صدالبته همه نیروهای داعش اینطور آموزش نمی بینند ها ؟ بلکه بیشتر نیروهای مزدور و حرفه ای مرتبا آموزش هاشون تقویت میشه و....)

 

نمیدونم دوستان دیدند تصویری با این مضمون یا نه ؟ ولی طرف گرینوف دست ش بود....بعد یک پشتک وارو زد شروع کرد شلیک دقیق و حرفه ای ....یک بار دیگر هم به سبک تکاوران پاکستانی( معمولا اونها اینطوری میکنند) از روی شانه حرکت ستاره رو بدون دست اجرا کرد و اقدام به شلیک میکرد ...

 

اصلا طرف دیوانه بود رسما ...بقیه شونم مجبور میکرد اینکارا رو بکنند

 

فکرشو بکن ؟

 

بر فرض تیراندازی شون هم دقیق نشه اولا دارند شدیدا از نظر جسمانی و انجام حرکات اعتماد به نفس ساز پیشرفت میکنند دوما دارند روش های جنگیدن نوین رو آموزش میدن که واقعا انسان در عجب میمونه ...

 

 

یا حق

http://irartesh.ir/Forum/Catgory/161/Post/2632

در منجیل چه می گذرد؟/تکاوران نیروی دریایی ارتش چگونه اموزش می بینند؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

اقا میثم واقعا واسه خودم متاسفم که هربار باید بیهوده سر چیزهای پیش پاافتاده نظامی باهات بحث کنم ... من نمیدونم معلم شما در زمینه نظامی کی بوده که نتوانسته شاگردش رو خوب تربیت کنه ولی ای کاش حداقل در کلاس درس و مشق خوب درس یاد میگرفتید تا اینطور به من نتازید :

 

 

فرمودی خیلی حرفه‌ای هستن و در حال افتاب بالانس زدن تیر دقیق میندازن، گفتیم کاربرد عملیاتی نداره...

 

 

 
 
 
حالا اولین پست من چی بلغور کردم ؟؟؟ اینو :
 

 

بر فرض تیراندازی شون هم دقیق نشه اولا دارند شدیدا از نظر جسمانی و انجام حرکات اعتماد به نفس ساز پیشرفت میکنند دوما دارند روش های جنگیدن نوین رو آموزش میدن که واقعا انسان در عجب میمونه ...

 

 

 

 

و شما آیا الان حاضر هستی بگی نمیتونی 4 خط فارسی رو هم بخونی ؟

 

نه

 

مثل همیشه نه

 

مثل همیشه نه نه نه نه نه 

 

مثل همیشه خدا هم تو رو نمیتونه قانع کنه 

 

 

برو بزار ما به کارمون برسیم و شما هم به یادگیری علوم نظامی تون .... اما این چیزی که من از شما میبینم ....خییییییییییییییییلی راه داری برسی ....

 

 

من ادعام نمیشه اینو بلدم اونو بلدم ...اونیکه هنوز هیچی نشده 400 تا عکس خودشو با یک دست لباس درجه سوم استتار دیجیتالی میزاره شایسته این جملات شماست:

 

ادیب جان....

ای بزرگ تجربه‌ی نظامی داران....

ای بزرگ Field History داران...

ای کلاش دست گرفته و 5 کیلومتر سینه خیز رفته...

داداشم، بیخیال....

 

 

ای کاش دوستان برن شاهکارهای شما رو نگاه کنند ببینند کی عقده اینو داره بگه نظامی بلد هست و نیست ....

من هنوزم به خودم این جسارت رو ندادم که بگم فلان جا بودم یا نبودم ولی الحمدلله شما شب ش یک چیز میبینی فرداش تا بی بی سی هم خبردار هست ...هرسایتی هم میری باز همون صحبت های ساده نظامی خودتونو انجام میدی

 

 

بعد هم که میای نصفه و نیمه حرفهای منو میخونی و نهایتا هم به سبک مردمان .....، میای منو مسخره میکنی ؟؟

 

 

خدا بهت انصاف نده انشاالله هیچوقت ...انشاالله

 

 

جناب بهنام ، متاسفانه یا خوشبختانه برای اونایی که انتخاب میکنند برن سوریه یا عراق کاملا هم آفتاب مهمه هم بالانس ...هم زبان عربی ...هم فهم نظامی ... حالا الحمدلله همه دوستان میان اخبار بخونند...ولی اخبار کی رو میخونی ؟ داری اخبار بچه های حزب الله و مستشاران سپاه رو میخونی که شب و روز داره پدرشون تو دوره های اموزشی درمیاد تا بتونند حریف داعشی ها بشن

 

 

 

یا حق

 

 

پی نوشت: من خیلی از پستهای شما رو خوندم و میخونم چه اینجا چه فروم های بغلی .... و بی تعارف بهت میگم که واقعا خیلی اوقات مخ آدم رو به کوبیده شدن تو دیوار به شدت ترغیب میکنی ...کاش معلم های بهتری داشتی که به جای تزریق تفکرات ضداسلامی و ضدانقلابی که منجر به اهانت به جبهه مقاومت اسلامی شده و میشه کمی شما رو توجیه میکردند که چی به چی هست

  • Upvote 10
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

و شما آیا الان حاضر هستی بگی نمیتونی 4 خط فارسی رو هم بخونی ؟

 
 

 

 

من از اول هم صحبتم رو این بود که افتاب بالانس و مهتاب بالانس و یوگا، به هیچ عنوان تکنیک نوین اموزشی نیست!!! حالا چه دقت در تیراندازی در این حالت خوب باشه چه خوب نباشه...

 

من ادعام نمیشه اینو بلدم اونو بلدم ...اونیکه هنوز هیچی نشده 400 تا عکس خودشو با یک دست لباس درجه سوم استتار دیجیتالی میزاره شایسته این جملات شماست:

 

 

ما که با جنابعالی دم پر صابرین نیستیم... رفقای ما همین برو بچه های ساده‌ی پایین دستی هستن و ما هم با همین پایین دستی ها هستیم! :) واسه همین لباس استتارمون درجه سه هست...

با این حال، مردونگی این رو دارم که با دیتیل تموم و کمال عکس بگیرم و بذارم و توضیح بدم برا بچه ها و چیزی که میدونم رو میگم...

شما دو ماهه بهت میگیم یه عکس از پیرهنت، میگی حوصله ندارم! میگیم عکس از شلوارت، میگی وقت ندارم! میگیم عکس از پوتینت، میگی مورد حفاظتی داره...

بس کن باو...

جوری خودت رو میگیری که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نمیگیره خودش رو...

 

من خیلی از پستهای شما رو خوندم و میخونم چه اینجا چه فروم های بغلی ....

 

من در طول سه ماه گذشته تو هیچ فرومی پست نظامی ندادم دیگه، توی یک ماه و نیم گذشته توی این سایت هم پست نظامی ندادم و کلا فعالیت علمی رو با سایر اعضای هیئت تحریریه تعطیل کردم...

هرچی هم سعی میکنم هیچ پستی ندم، باز شوما میای یه چیزی میگی که ادم واقعا نمیتونه جواب نده...

 

برادر من، گفتی پشت وارو میزنن و اموزش نوین نظامیه، گفتیم اموزش نوین نظامی نیست و کاربرد عملیاتی نداره و کاربرد تبلیغاتی داره...

مخالف این نظری، حرفت رو بزن و تمومش کن...

لازم نیست تجارب نظامی و غیره و ذلک خودت رو بیاری اینجا ردیف کنی!!!!

 

در خصوص عملیات ها یا برنامه‌هایی که من بودم، مثلا از 1.5 هر شب، شبی ۸ ساعت گشت با پلیس که همه‌اش هم درگیری و عملیات بوده هر شب، من کلا ۴ تا عملیاتش رو تعریف کردم که روی هم رفته 1 هزارم تجارب کسب شده هم نیست!!‌:)))

 

ادیب جان، درسته ما خودمون رو به خریت میزنیم، ولی دیگه قرار نیست شما هم ما رو خر فرض کنی دیگه...

 

پ.ن: بعد از اون حرف 5 کیلومترت، با گوگل ارث اندازه گیری حدودی کردم، من 23 کیلومتر با یه کوله‌ی 15 کیلویی و یه کلاش پیاده روی کردم، 3.5-3.700 هم به صورت رو زانو(اسم فارسیش رو نمیدونم!) رفتم... نزدیک به 20-25 متر هم سینه خیز رفتم و این مسئله چند بار جهت تمرین و دو سه بار برا عملیات انجام شده...

  • Upvote 8
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

آقا ما کلا جلوی جمع میگیم :

 

 

برادران ، هرکسی خواست منو شکنجه کنه ، هر بلایی میخواد سر من بیاره ، تو را به قرآن میثم رو نفرستید جان من !

 

یعنی قشنگ حاضرم یک گلوله بکارم وسط ملاج خودم و راحت

 

 

اقا ما تسلیم هستیم

 

 

همونی که شما میگی درسته برادر .... 

 

من حرفامو زدم شمام حرفاتو زدی .... دیگه چه غمی داری؟

 

 

آخرین پستم هست تا بیشتر منحرف نشه بحث .... البته منحرف هم نیست زیاد ...انشالله اگر کسی پاش خورد تو دوره آموزشی میفهمه دنیا دست کیه

 

 

شما که هربار حرفت رو عوض میکنی ./..یکبار میگی دقت بعد میگم من کجا گفتم...میگی نوین ...درحالیکه اصلا منظور از نوین من چیز دیگری بود که واضح هم هست ...ولی دیوار بهانه بلنده

 

 

بهانه بتراش بزار ما هم سرمون رو از دست تو نتراشیم

 

گیانه هرکه دوس درید وله مان بکه

 

یا حق

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این نیروهایی که میتونن چنین حرکاتی انجام بدن به تعداد کم و برای انجام ماموریتهای ویژه تربیت میشن.قرار نیست هر تروریست پا برهنه ای اموزش سنگین یکان ویژه ببینه! چیزی که باعث تعجبه اینه که به گمانم بعضی از دوستان فکر می کنن اگر فقط سلاح داشته باشن دیگه به چیز دیگه ای برای نبرد نیاز ندارن.بله فنون نمایشی عملا در میدان جنگ کاربرد نداره و هرکسی با  برخورد یک گلوله 7.62 میلیمتری کشته میشه ولی در میدان جنگ کسانی که آمادگی بیشتری برای جنگیدن دارن شانس بیشتری هم برای کشتن حریف و زنده موندن دارن.اجرای این فنون نشان از آمادگی جسمانی و مهارت بالای جنگجوها در بکارگیری سلاح در نبرد داره.هیچ شکی نیست که کیفیت نبرد نیروهای آموزش دیده قابل مقایسه با نحوه جنگیدن نیروهای آماتور نیست و یک سرباز ورزیده به مراتب بهتر از نیروهای عادی می جنگه.وقتی در نبرد شهری که سرباز مجبوره مدام تغییر موضع بده و از دیوارها بالا بره و از پنجره ها پایین  بپره و جنگ و گریز کنه کسی بیشتر شانس زنده موندن داره که عظلات ورزیده ای برای چنین جنگی داشته  باشه.وقتی در یک عملیات نیروها مجبور میشن برای تغییر موضع مسافتی رو با دویدن طی کنن اگر از لحاظ بدنی آماده نباشن بسرعت دچار خستگی میشن و اگر هم موفق به تغییر موضع بشن به علت خستگی دیگه توانایی جنگیدن و نبرد ندارن.عضلات بر اثر خستگی و کمبود انرژی دچار گرفتگی میشن و سرباز توانایی عکس العمل سریع و شلیک دقیق رو نخواهد داشت.و اگر دشمن در نزدیکی باشه توان حرکت مجدد نخواهد داشت و عملا کاری جز شلیک کور نمیتونه انجام بده.در زمان آموزش سربازی اونقدر مارو مجبور به دویدن می کردن که به حال مرگ می افتادیم.ولی وقتی موقع مرخصی تو باشگاه دیدم که همه از خستگی به نفس نفس افتادن و کف سالن ولو شدن و من ناباورانه هنوز احساس خستگی نمی کنم و تازه گرم شدم فهمیدم حکمت اون همه تمرین سخت چیه! داشتن مهارت در بکارگیری سلاح و شلیک دقیق در هر شرایطی به معنای شانس بیشتر برای کشتن دشمن و زنده موندن و در نتیجه پیروزی در جنگه. یکی می گفت جنگ مثل دوئله.هر تیری که شلیک می کنید یک شانس برای کشتن دشمن و زنده موندن شماست.اگر تیرتون خطا بره یک شانس به دشمن میدید که تیری به سوی شما شلیک کنه و در اون  لحظه زنده موندن یا مرگ شما  بستگی به مهارت دشمنتون داره.برای همینه که سربازان  ورزیده که ضریب خطای کمتری در شلیک دارن میتونن براحتی سربازان آماتور و ناشی رو هدف قرار بدن که فقط بلدن رگبار گلولرو به آسمون روانه کنن! بله حرکات نمایشی کاربردی در جنگ ندارن.ولی سربازی که آمادگی جسمی بالایی برای انجام حرکات نمایشی داره به احتمال زیاد آمادگی بیشتری هم برای جنگیدن داره.ولی این به معنای این نیست که همه نیروهای ما هم باید بتونن حرکات نمایشی انجام بدن! نیروهای ویژه ای که میتونن چنین حرکاتی انجام بدن برای ماموریتهای ویژه ای تربیت میشن.فلسفه تشکیل نیروهای صابرین هم تربیت نیرویی برای انجام ماموریتهای ویژه و خاص بوده.

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

احسنتم برادر

 

مثلا چرا یگان ها رژه میرن ؟ خو هرکسی یک ماه تمرین کنه خوب، میتونه یک رژه خوب بره ولی اصل رژه بحث نظم هست ، نظم در چی ؟ نظم در حرکت در حرف شنوی که در میدان رزم شدیدا کارایی داره( علاوه براینکه در رژه ها میشه آمادگی جسمانی نفرات رو هم به سبک روس ها یا چینی ها برد بالا)

 

مثلا یه چیزی که تجربه خودم هست رو میگم : 

 

در کتب پایه آموزش کلاسیک نظامی شما با مبحث حرکت پیکانی و ستونی و .... در سطح تیم دسته گروهان و گردان و تیپ و ....روبرو میشی

 

اولش که خوبه ! یعنی مثلا میگن شما تیم الف از دسته یکم گروهان اول هستید ....

 

آرایش پیکان بگیرید ...

 

کمی که فکر کنی و مغزت رو بندازی کار محل فرمانده تیم رو باید مشخص کنی و سپس نفرات تیم که آرایش هشتی بگیرند ... خوب تازه اون وقت کم کم میفهمی چقدر کارمیبره این به نظم درآوردن نیرو ( حتی در کار چریکی این تاکتیک ها بسیار بسیار سنگین تر هست چرا که نیرو در نبرد چریکی کمتر تجهیزات سنگین همراه داره و خودش هست و تاکتیک های صحیح جایگیری و حرکت و پشتیبانی در آتش و...)

 

فکر میکنی مسلط شدی به حرکت پیکانی اونم در سطح تیم ....یکهو بهت یک دسته نیرو 22 نفره میخوره با 2 تیم 9 نفره و 4 نفر ارشد دسته ..... اونوقت تازه مصیبت در مصیبت شروع میشه

 

نظم دهی سریع و از دست نرفتن نظم حرکت حتی در حین آتش و درگیری مستقیم....

 

 

تازه فکر میکنی مسلط شدی بعد میگن به صورت گروهانی .................

 

 

هر مساله ای در نظامی گری براساس یک پشت بند نظامی مطرح و طراحی شده نه الکی .... بحث آمادگی جسمانی هم که حتی در رژه هم مطرح میشه به این دلایل هست

 

 

با تشکر از شما 

 

 

یا حق

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادران عزیز بر کسی پوشیده نیست که هر نیروی نظامی حتی سرباز صفر وظیفه باید با تمرین های صحیح توان بدنی خودشو بالا ببره که در میدان رزم استقامت برای طی طریق مسافتهای زیاد و نیروی بدنی برای حمل و جابجایی لوازم انفرادی و مهمات و تیر اندازی مداوم و دقیق و ..... رو داشته باشه.

بحث سر اینه که حرکت ستاره زدن و تیراندازی کردن اون داعشی نا محترم صرفا یک حرکت نمایشی و جنگ روانی هستش خب منم تو شهر کوچیکمون سه چهار نفر رزمی کار میشناسم که با ساق پا دسته بیل میشکنن(شما هم حتما سراغ دارین) یا شکارچی میشناسم با اولین گلوله بدون دوربین از فواصل دور شکار رو از پا در میاره (شما هم حتما سراغ دارین)نظامی هم نیستن ولی از لحاظ رزمی و نظامی هنرشون صد برابراون حرکت چرند داعشی ارزش و کارایی داره .

پیج تحولات عراق تبدیل شد به تحولات ستاره و تیراندازی داعشی !!! جالب اینه همه هم داریم یه حرف رو میزنیم!!!

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.